Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olipa erikoisesti tehty tuo 5€ kuponki, kun kuitissa ei lukenut suoraa alennusta 5€:llä vaan oli jokaisen tuotteen hinnasta vähennetty vähän niin että kokonaisalennus oli 5 euroa.
On mulla plussa pankkikortissa ja s-asiakaskorttikin; noi nyt ihan käyttö kuin itsestään. Lidlkin toki kuuluu ihan vakioruokakauppoihini, ... mut joo ei kyllä harrastuneisuus ihan yllä tälläisten säätöjen kanssa..vai että ihan kännykkää ...
+ Se että alkoholi ja tupakka lienee suljettu pois joten noin toteutettuna näkyy selvästi ettei niistä saanut alea. Lidl toimii niin monessa maassa että vaikka Suomessa tuolla ei olisi väliä jossain voi olla. Oletan että ainakin tupakka on yleiseurooppalaisesti sen verran kovassa bannissa ettei siitä saa aleja antaa.Kaipa siinä on ideana, että siltä varalta, että palauttaisi jonkun tuotteen, niin tuollaisenaan kuitti näyttää paljonko kustakin tuotteesta oikeasti maksettiin. Ei sitten tarvi arvailla eikä laskea mitään.
Tosin röökin ja bissen saa kyllä ihan yleisesti määriteltyä alennuskieltotuotteeksi, joten niitä tarvitsee enää rivitasolla määritellä. Tai riippuu varmaan Lidlin erpistä ja kassajärjestelmästä+ Se että alkoholi ja tupakka lienee suljettu pois joten noin toteutettuna näkyy selvästi ettei niistä saanut alea. Lidl toimii niin monessa maassa että vaikka Suomessa tuolla ei olisi väliä jossain voi olla. Oletan että ainakin tupakka on yleiseurooppalaisesti sen verran kovassa bannissa ettei siitä saa aleja antaa.
Palautusidean ongelmana se että entäs jos palauttaa niin paljon että ostosten summa ennen 5 e alennusta laskisi alle 20 euron, mitätöikö se alennuksen, ts saatko yhtään takaisin?
Palautusidean ongelmana se että entäs jos palauttaa niin paljon että ostosten summa ennen 5 e alennusta laskisi alle 20 euron, mitätöikö se alennuksen, ts saatko yhtään takaisin?
Asiakas ei voi kuin luottaa lupaukseen, että niitä tietoja ei yhdistellä vrt. case Tesco Briteissä.
OT: saksalainen työkaveri ihmetteli kerran Suomen lepsua yksityisyyskulttuuria verrattuna kotimaahansa. Etten ensimmäisenä epäilisi Hansin tai Dieterin myyvän dataa sen enempää kuin Keskon tai SOK:n.
No nyt Lidlilläkin on bonus-systeemi lol. Tuli siis eilen, varmaan voi lukea siitä apista jota suurin osa asiakkaista ei tunnu käyttävän ja josta syystä varmaan sitten tuollainen tuli. Aika samantapainen kuin bonus-systeemi, kertyy kuukaudelta, eka taso 50 euroa jolla saa 50 sentin bonuskupongin.
Kattia kanssa. Muutoinkin viikon tarjoustuotteissa olleisiin on tuolla ollut useammankin kerta X prosenttia lisäalennuskuponki tai tuotteen x ostajalle tuote y alennushintaan z, kun ostat ne yhdessä.Lidlin raaputusarvat olivat melkoinen farssi. Lähes joka kerta tippuu sama kuponki, ja parhaimmillaan identtisiä kuponkeja oli 4 kpl, ja sitten viikkotarjouksessa tippui viides kuponki, tosin eri prosentilla.
Alkuhuuman jälkeen etukupongit ovat tismalleen samantasoisia kuin aikaisemmat alennukset, mutta vaativat kännykän käyttöä, ja kuponkien aktivointia ja tietenkin sovelluksen skannausta maksupäälleellä. Eli lisää vaivaa maksavalle asiakkaalle.
Mitenkään yllättäen myös viikottaisten alennusten määrä on vähentynyt samassa suhteessa kuin sovellukseen on tullut vastaavia etukuponkeja.
Jos viiden euron liittymisetu unohdetaan, tavallinelle kuluttajalle ei kerry mitenkään enemmän säästöä aikaisempaan tilanteeseen nähden. Sen sijaan Lidl pakottaa käyttämään sovellusta, jos asiakas haluaa "säilyttää" aikaisemman hintatason.
No nyt Lidlilläkin on bonus-systeemi lol. Tuli siis eilen, varmaan voi lukea siitä apista jota suurin osa asiakkaista ei tunnu käyttävän ja josta syystä varmaan sitten tuollainen tuli. Aika samantapainen kuin bonus-systeemi, kertyy kuukaudelta, eka taso 50 euroa jolla saa 50 sentin bonuskupongin.
Mitä helvetin perkelettä Justiinsa kävin lidlissä ostamassa lähes parilla sataa, mutta ei yhtään bonus tuotetta osunut kohdalle, niin en korttiakaan näyttänyt
Jos viiden euron liittymisetu unohdetaan, tavallinelle kuluttajalle ei kerry mitenkään enemmän säästöä aikaisempaan tilanteeseen nähden. Sen sijaan Lidl pakottaa käyttämään sovellusta, jos asiakas haluaa "säilyttää" aikaisemman hintatason.
Kaikenlaisten asiakaspalkitsemissysteemien idea on saada ihmiset ostamaan enemmän ja enemmän, yli tarpeen.
En käytä mitään kanta-asiakaskortteja tai muitakaan vastaavia ja maksan aina käteisellä. Menetelmäni tietoturva on verraton eikä tarvi kortteja mukana.Omasta mielestä olis kiva, jos pääsisi kaikista korteista eroon. Tai kaikki palvelut liitettyä yhteen korttiin.
Onhan sellaisten palvelujentarjoajia jo olemassakin, mutta eivät valitettavasti näytä menestyvän niin, että asiasta tulisi konkreettisesti totta kuluttajalle.
Sehän on markkinatalouden mekanismi.Tää iänikinen aivopieru siitä että se bonussysteemin pystyttäminen ja ylläpito vaatii rahaa, ja että sitä kautta muka ne tuotteet maksaa enemmän, sen voisi jo lopullisesti tuulettaa ulos koska ne on markkinatalouden mekanismit jotka lähinnä vaikuttavat tuotteiden hintaan, eikä yrityksen sisäisen toiminnan.
Yrityksen kulujen lisääntyminen uuden toiminnan takia tietenkin tarkoittaa hintojen nostopainetta. Muutenhan se tarkoittaisi voiton vähenemistä, missä ei tietenkään ole järkeä ja suunnitelmaa ei pantaisi toimeen.
Tietysti voidaan myös argumentoida, että kanta-asiakasohjelma auttaa yritystä kuluineenkin säästämään jostain muusta saadakseen saman myynnin tai saamaan isomman myynnin samoilla kuluilla, ja tällöin kate paranee eikä hintoja tarvitse nostaa. Näin voisi käydä mainonnan tehostuessa ja saataessa säästöjä turhasta mainonnasta, kun nähdään entistä tarkemmin mikä tuottaa tulosta. Nämä ovat kuitenkin vain kauniita ajatuksia, ja oikeasti asiakkaat maksavat enemmän kun tuotetaan sisäisesti ylimääräistä palvelua, joka ei ole asiakkaalle lisäarvo.
Vähän vastuuton juttu toisaalta toi pakollinen kännykän räplääminen kassalla näin korona-aikana. Pakkohan sitä on nyt sitten räplätä että saa boonukset...
Korona ei ole nyt pelkästään mikään yksilötason ongelma vaan erittäin vakava yhteiskunnallinen ongelma. Todellakaan korona-epidemian hoitoa ei voi jättää pelkästään yksilöiden vastuulle eikä ole jätettykään.Ei se ole pakollista. Ihan hyvin voi olla räpläämättä. Vai pitääkö hallituksen pakottaa ennen kuin Pisa-pisteiden luvattu kansa osaa olla näpräämättä puhelinta jos siltä tuntuu?
Korona ei ole nyt pelkästään mikään yksilötason ongelma vaan erittäin vakava yhteiskunnallinen ongelma. Todellakaan korona-epidemian hoitoa ei voi jättää pelkästään yksilöiden vastuulle eikä ole jätettykään.
Tuskin toi Lidlin uusi systeemi mikään suuri käytännön riski on tautien leviämisen kannalta, mutta periaatteellisella tasolla vähän tyhmä uudistus juuri tähän saumaan. Olisivat uudistaneet systeemejä mieluummin vaikka ensi vuonna...
Lähinnä vaan ajoin takaa sitä, että Lidl itse olisi voinut miettiä tämän uudistuksen järkevyyttä juuri tähän saumaan toisenkin kerran.No niin, elikkä hallituksen tulisi bannata kaikki uudistukset nyt korona-aikana. Mitään ei saa uudistaa. Eiköhän nämä uudistukset ole lyöty lukkoon jo ennen koronaa. Tähän se sitten johtaa kun liikaa paapotaan aikuisia, ohjeet tultava ylhäältä. Ilman niitä ei voi aikuinen ihminen olla räpläämättä puhelinta liitelin jonossa. Ei jeesus.
Lähinnä vaan ajoin takaa sitä, että Lidl itse olisi voinut miettiä tämän uudistuksen järkevyyttä juuri tähän saumaan toisenkin kerran.
Jos sä edellytät yksilöiltä vastuuta, niin samalla tavalla voi toivoa vastuuta myös yrityksiltä. Ei niiden olisi mikään pakko käyttää pleksejäkään kassoilla, mutta käyttävät kuitenkin, koska se nyt vaan on järkevää.
Vähän vastuuton juttu toisaalta toi pakollinen kännykän räplääminen kassalla näin korona-aikana. Pakkohan sitä on nyt sitten räplätä että saa boonukset...
Kännykät ovat pahoja pöpöpesiä ylipäätään, ja nyt korona-aikaan saatat siirtää virusta esimerkiksi kaupan pinnoilta kännyysi, eikä sen jälkeen enää pelkkä käsienpesu tai käsidesi auta vaan sun pitää muistaa putsata kännykkäkin.Miten tuo koronaan liittyy? Sun kännykkä, sun kädet, sun pöpöt. Ei siinä mitään koronaa tai muitakaan tauteja leviä.
Kännykät ovat pahoja pöpöpesiä ylipäätään, ja nyt korona-aikaan saatat siirtää virusta esimerkiksi kaupan pinnoilta kännyysi, eikä sen jälkeen enää pelkkä käsienpesu tai käsidesi auta vaan sun pitää muistaa putsata kännykkäkin.
Itse aika usein räplään kännyä kaupassa, mutta olen tietoinen hygieniariskeistä ja putsaan aina kännykän kotona huolellisesti.
Nyt jos ajatellaan, että Lidlin uuden bonus-ohjelman vuoksi lähes kaikki asiakkaat alkaa räplätä kännyä kassalla, niin ei se hygienian kannalta ole mikään hyvä juttu.
Koronan suhteen riski on lähinnä teoreettinen, mutta siltikin periaatteellisella tasolla vähän ajattelematon uudistus tähän saumaan nyt.
En edes tiedä, mistä ihmeen "kupongista" nyt on kysymys. Itse viittasin siis nimenomaan siihen, että Lidl otti käyttöön kantasiakkuus- ja poonusjärjestelmän. Aiempi puhe on ollut sen suuntaista että on hyvin äskettäin käytännössä luvattu ettei ole eikä tule vittuilemalla muille liikkeille, joilla moisia on käytössä.
Tietysti.Asian paheksuminen koronan varjolla taas on ihan täyttä höpöhöpöä.
Tällaisen paskan kehittäminen on aina perseestä, eikä "kehitä liiketoimintaa" muuten kuin nostamalla turhia sivukuluja ja sitä kautta hintoja. Vaikutus kansantaloudelle on vastaava kuin jonkin ylimääräisen kissanpaskaveron perustamisella. Etenkin tällaisena syöksyvän taantuman aikana homma on oikein kurja.Itse asiassa juuri tällaisten juttujen lanseeraaminen olisi erittäin tärkeää korona-aikana, ja tämäntyyppisiin liikeroimintaa kehittäviin avauksiin business finland myönsi rahaa kottikärryittäin erilaisille yrityksille.
Ai, tässä tarkoitettiin sitä, että Lidl Plus -systeemiin tuli tuo aiemminkin mainittu cashback-tyylinen suora poonus ainakin hetkellisesti käyttöön. Juu, en käsittänyt että akuutisti käynnissä oleva keskustelu tulkittaisiin sitä koskevaksi, tulee pysyväksi tai ei. Koko systeemin lanseeraus on tässä se iso juttu.On vissiin tullut joku uusi 50c boonuslippulappu jos ostaa 50 eurolla. Ei mikään maailmaa mullistava juttu.
Harmillisesti vaan printtaavat turhaan edelleen sen paperikuitin, toivottavasti myös tuon saisi aikanaan pois tuolla digikuitilla.
Hommaa virtapankki, niin ei tarvitse miettiä akun loppumista.
Minulle tulee kanssa kuitti Lidl sovellukseen aina vasta seuraavana päivänä. Ihan alkuun tuli heti, mutta nykyään ei enään saman päivän aikana ole tullut aikoihin.
Eihän tuolla missään mainita, että tämä olisi mikään pysyvä uudistus. Kyseinen kuponki on voimassa syyskuun, eikä ole tiedossa miten usein noita kuponkeja tulee. Voi olla että siitä tulee pysyvä, tai sitten tuo voi olla tarjolla vain kerran vuodessa. Niin kauan kun tuo ei korvaa muita yksittäisiin tuotteisiin kohdistuvia kuponkeja, en näe tuossa mitään pahaa. Kuponki muiden joukossa.
Yksi lisäarvo voi olla sellainen, että saa myyntiä ylläpidettyä vaikka nostaa hintaa. Se on sellaista mukavaa hinnankorotuspainetta.
Mitä siinä on harmillista? Koska joutuu kaatamaan puun tehdäkseen miljoona paperikuittia? Mutta kyllähän elektroniikkakin kuluttaa luontoa.
Turhaan printtaavat ja tyrkyttävät sitä kuittia, kun jää kuitenkin ottamatta vastaan tai sitten lentää 5s päästä roskiin. Omissa silmissäni tarpeetonta roskaa ja esim. ässällä on kiva kun eivät enää tyrkytä sitä kuittia sähköisen myötä.
Ei niissä kuiteissa mitään vikaa ole mutta voisihan sitä kysyä ennenkuin printtaa. Tällöin kuitin saa se joka sen haluaa. Itse otan kuitin aina. Mitään elekronista kuittia en ota, koska en halua antaa Lidlille tai kenelläkään muulle taholle ylimääräisiä tietojani.
Ainoa some jota käytän on techbbs. Mutta vaikka käyttäisin niin se, ei tarkoita, että niitä tietoja pitäisi levitellä kaikille. Googlen sijaan käytän Duckduckgo. Ei kyllä liity mitenkään aiheeseen.Et kai käytä sosiaalista mediaakaan sitten, etkä varsinkaan googlea.
Ainoa some jota käytän on techbbs. Mutta vaikka käyttäisin niin se, ei tarkoita, että niitä tietoja pitäisi levitellä kaikille. Googlen sijaan käytän Duckduckgo. Ei kyllä liity mitenkään aiheeseen.
Maitopurkin pinta tuskin on ongelma, mutta ostoskorin tai -kärryn kahva onkin sitten jo eri juttu ja voi olla pahakin pöpöpesä. Siitä sitten siirrät pöpöt kännykkään kun räpläät sitä kaupassa.On kyllä typerä ja aiemmista puheista poikkeava radikaali takinkääntö. Aiheuttaa monella tavalla lisäkuluja asiakkaan maksettavaksi ja heikentää toiminnan tehokkuutta.
Sen sijaan kulkutautiin liittyen ajattelematonta on vain se, jos tämä aiheuttaa siitä syystä paheksuntaa. Ei vaan taida laajemmin aiheuttaa tiukimpien foliopäiden ja pers aatteen miähien marginaaliryhmä pois lukien. Eiköhän tässä vaiheessa ala olla melko tunnettua yleistietoa, että kiinalaisvirus ei merkittävästi tartu välillisten pintakosketusten kautta. Jos pelkää tartuttavansa itsensä tautisen koskemasta maitopurkista puhelimeen lääppimillään viruksilla myöhemmin, suhteellisuusperiaatteen mukaan ei pikku kangasmaski riitä vaan pitäisi kulkea sukelluspuvussa ja kaasunaamarissa.
Nyt kun Lidl täyttää 18 vuotta Suomessa, niin tulipa mieleen, että alunperinhän Lidleissä ei ollut ostoskoreja lainkaan, mikä olisikin hygieniasyistä ihan hyvä juttu nyt. Ei kaikki jaksaneet/muistaneet mitään kärryä ottaa pihalta, vaan tuotteet sitten vietiin kassalle yksinkertaisesti sylissä.
Nyt kun Lidl täyttää 18 vuotta Suomessa, niin tulipa mieleen, että alunperinhän Lidleissä ei ollut ostoskoreja lainkaan, mikä olisikin hygieniasyistä ihan hyvä juttu nyt. Ei kaikki jaksaneet/muistaneet mitään kärryä ottaa pihalta, vaan tuotteet sitten vietiin kassalle yksinkertaisesti sylissä.