LIDL Plus-etuasiakasohjelma (käytännön asiat, yksityisyys yms)

Olipa erikoisesti tehty tuo 5€ kuponki, kun kuitissa ei lukenut suoraa alennusta 5€:llä vaan oli jokaisen tuotteen hinnasta vähennetty vähän niin että kokonaisalennus oli 5 euroa.
 
On mulla plussa pankkikortissa ja s-asiakaskorttikin; noi nyt ihan käyttö kuin itsestään. Lidlkin toki kuuluu ihan vakioruokakauppoihini, ... mut joo ei kyllä harrastuneisuus ihan yllä tälläisten säätöjen kanssa..vai että ihan kännykkää ...
 
Olipa erikoisesti tehty tuo 5€ kuponki, kun kuitissa ei lukenut suoraa alennusta 5€:llä vaan oli jokaisen tuotteen hinnasta vähennetty vähän niin että kokonaisalennus oli 5 euroa.

Kaipa siinä on ideana, että siltä varalta, että palauttaisi jonkun tuotteen, niin tuollaisenaan kuitti näyttää paljonko kustakin tuotteesta oikeasti maksettiin. Ei sitten tarvi arvailla eikä laskea mitään.
 
On mulla plussa pankkikortissa ja s-asiakaskorttikin; noi nyt ihan käyttö kuin itsestään. Lidlkin toki kuuluu ihan vakioruokakauppoihini, ... mut joo ei kyllä harrastuneisuus ihan yllä tälläisten säätöjen kanssa..vai että ihan kännykkää ...

Riippuu mihin on tottunut. Kun kaikki edellämainitut ovat jo muutenkin kännykässä ja sillä hoitaa maksut jne., niin ei se yhden appsin avaaminen jonossa kuluta kuin pari sekuntia aikaa.
 
Kaipa siinä on ideana, että siltä varalta, että palauttaisi jonkun tuotteen, niin tuollaisenaan kuitti näyttää paljonko kustakin tuotteesta oikeasti maksettiin. Ei sitten tarvi arvailla eikä laskea mitään.
+ Se että alkoholi ja tupakka lienee suljettu pois joten noin toteutettuna näkyy selvästi ettei niistä saanut alea. Lidl toimii niin monessa maassa että vaikka Suomessa tuolla ei olisi väliä jossain voi olla. Oletan että ainakin tupakka on yleiseurooppalaisesti sen verran kovassa bannissa ettei siitä saa aleja antaa.

Palautusidean ongelmana se että entäs jos palauttaa niin paljon että ostosten summa ennen 5 e alennusta laskisi alle 20 euron, mitätöikö se alennuksen, ts saatko yhtään takaisin? :)
 
+ Se että alkoholi ja tupakka lienee suljettu pois joten noin toteutettuna näkyy selvästi ettei niistä saanut alea. Lidl toimii niin monessa maassa että vaikka Suomessa tuolla ei olisi väliä jossain voi olla. Oletan että ainakin tupakka on yleiseurooppalaisesti sen verran kovassa bannissa ettei siitä saa aleja antaa.

Palautusidean ongelmana se että entäs jos palauttaa niin paljon että ostosten summa ennen 5 e alennusta laskisi alle 20 euron, mitätöikö se alennuksen, ts saatko yhtään takaisin? :)
Tosin röökin ja bissen saa kyllä ihan yleisesti määriteltyä alennuskieltotuotteeksi, joten niitä tarvitsee enää rivitasolla määritellä. Tai riippuu varmaan Lidlin erpistä ja kassajärjestelmästä
 
Palautusidean ongelmana se että entäs jos palauttaa niin paljon että ostosten summa ennen 5 e alennusta laskisi alle 20 euron, mitätöikö se alennuksen, ts saatko yhtään takaisin? :)

En usko että mitätöisi mitään vaan ne palauttaisivat rivillä näkyvän alennetun hinnan ja sillä selvä.

Asiakashan siinä kumminkin myös "menettäisi" osan siitä kertakäyttöisestä 5 euron alennuksestaan, eli ei tuosta käytännössä asiakas mitään epäreilua hyötyä saisi eikä Lidliä olisi koijattu.
 
Asiakas ei voi kuin luottaa lupaukseen, että niitä tietoja ei yhdistellä vrt. case Tesco Briteissä.

Tai voi maksaa käteisellä. :psmoke:

Itseltäni jää Lidlin etusovellus/-kortti hankkimatta. Noista muistakin luopumista voisi harkita, kun ei tule niitä muutenkaan käytettyä kovin paljoa.

edit:
OT: saksalainen työkaveri ihmetteli kerran Suomen lepsua yksityisyyskulttuuria verrattuna kotimaahansa. Etten ensimmäisenä epäilisi Hansin tai Dieterin myyvän dataa sen enempää kuin Keskon tai SOK:n.

Saksassa voi hyvin olla Suomea tiukempi yksityisyyslainsäädäntö, mutta Suomessa toimiessaan Lidl voi varmaan aika pitkälti ohittaa sen, koska täällä se toimii Suomen lain mukaan?
 
Viimeksi muokattu:
No nyt Lidlilläkin on bonus-systeemi lol. Tuli siis eilen, varmaan voi lukea siitä apista jota suurin osa asiakkaista ei tunnu käyttävän ja josta syystä varmaan sitten tuollainen tuli. Aika samantapainen kuin bonus-systeemi, kertyy kuukaudelta, eka taso 50 euroa jolla saa 50 sentin bonuskupongin.
 
Lidlin raaputusarvat olivat melkoinen farssi. Lähes joka kerta tippuu sama kuponki, ja parhaimmillaan identtisiä kuponkeja oli 4 kpl, ja sitten viikkotarjouksessa tippui viides kuponki, tosin eri prosentilla.

Alkuhuuman jälkeen etukupongit ovat tismalleen samantasoisia kuin aikaisemmat alennukset, mutta vaativat kännykän käyttöä, ja kuponkien aktivointia ja tietenkin sovelluksen skannausta maksupäälleellä. Eli lisää vaivaa maksavalle asiakkaalle.

Mitenkään yllättäen myös viikottaisten alennusten määrä on vähentynyt samassa suhteessa kuin sovellukseen on tullut vastaavia etukuponkeja.

Jos viiden euron liittymisetu unohdetaan, tavallinelle kuluttajalle ei kerry mitenkään enemmän säästöä aikaisempaan tilanteeseen nähden. Sen sijaan Lidl pakottaa käyttämään sovellusta, jos asiakas haluaa "säilyttää" aikaisemman hintatason.
 
No nyt Lidlilläkin on bonus-systeemi lol. Tuli siis eilen, varmaan voi lukea siitä apista jota suurin osa asiakkaista ei tunnu käyttävän ja josta syystä varmaan sitten tuollainen tuli. Aika samantapainen kuin bonus-systeemi, kertyy kuukaudelta, eka taso 50 euroa jolla saa 50 sentin bonuskupongin.

.
 
Viimeksi muokattu:
Lidlin raaputusarvat olivat melkoinen farssi. Lähes joka kerta tippuu sama kuponki, ja parhaimmillaan identtisiä kuponkeja oli 4 kpl, ja sitten viikkotarjouksessa tippui viides kuponki, tosin eri prosentilla.

Alkuhuuman jälkeen etukupongit ovat tismalleen samantasoisia kuin aikaisemmat alennukset, mutta vaativat kännykän käyttöä, ja kuponkien aktivointia ja tietenkin sovelluksen skannausta maksupäälleellä. Eli lisää vaivaa maksavalle asiakkaalle.

Mitenkään yllättäen myös viikottaisten alennusten määrä on vähentynyt samassa suhteessa kuin sovellukseen on tullut vastaavia etukuponkeja.

Jos viiden euron liittymisetu unohdetaan, tavallinelle kuluttajalle ei kerry mitenkään enemmän säästöä aikaisempaan tilanteeseen nähden. Sen sijaan Lidl pakottaa käyttämään sovellusta, jos asiakas haluaa "säilyttää" aikaisemman hintatason.
Kattia kanssa. Muutoinkin viikon tarjoustuotteissa olleisiin on tuolla ollut useammankin kerta X prosenttia lisäalennuskuponki tai tuotteen x ostajalle tuote y alennushintaan z, kun ostat ne yhdessä.
Tietysti jos juuri ne ei satu kiinnostamaan, niin sitten se on sulle vaan ”happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista”.
Ihan siis hyvää lisäarvoa.
 
No nyt Lidlilläkin on bonus-systeemi lol. Tuli siis eilen, varmaan voi lukea siitä apista jota suurin osa asiakkaista ei tunnu käyttävän ja josta syystä varmaan sitten tuollainen tuli. Aika samantapainen kuin bonus-systeemi, kertyy kuukaudelta, eka taso 50 euroa jolla saa 50 sentin bonuskupongin.

Mitä helvetin perkelettä :mad: Justiinsa kävin lidlissä ostamassa lähes parilla sataa, mutta ei yhtään bonus tuotetta osunut kohdalle, niin en korttiakaan näyttänyt :(
 
Mitä helvetin perkelettä :mad: Justiinsa kävin lidlissä ostamassa lähes parilla sataa, mutta ei yhtään bonus tuotetta osunut kohdalle, niin en korttiakaan näyttänyt :(

Jep, tuo tuli itselle vastaan aamulla kun katsoin onko noissa bonuskupongeissa mitään. En kyllä käynyt Lidlissä eilen niin en tiedä oliko siellä asiasta mitään ilmoitusta. Luulis että saattaisi olla just sen takia että suurin osa ei kiinnosta käyttää tuota sovellusta niin kauan kuin se on lähes täysin hyödytön.

Jos viiden euron liittymisetu unohdetaan, tavallinelle kuluttajalle ei kerry mitenkään enemmän säästöä aikaisempaan tilanteeseen nähden. Sen sijaan Lidl pakottaa käyttämään sovellusta, jos asiakas haluaa "säilyttää" aikaisemman hintatason.

Tilastollinen fakta on se että suurin osa aikuisväestöstä Suomessa on ylipainoisia. -->Täten suurin osa ihmisistä ostaa liikaa ruokaa.

Kaikenlaisten asiakaspalkitsemissysteemien idea on saada ihmiset ostamaan enemmän ja enemmän, yli tarpeen.

Mä en ymmärrä miten jatkuvasti vuodesta toiseen, ihmiset on suhteellisen yksinkertaisista asioista, niin kujalla kuin kertovat olevansa. Miten se on mahdollista nähdä niin yksinkertaiset asiat, niin pieleen, tajuamatta lopulta mistä oikeasti on kyse.

Mikä on tämä alempi hintataso? Miten ihmeessä sä olet ehtinyt verrata sitä, kun koko systeemi on ollut vasta pari kuukautta olemassa?

Minkä tuotteiden hintaa on nostettu tai ovat nousseet? Ja miksi ihmeessä olisi? Mä en ole huomannut yhdenkaan tuotteen hinnan nousseet. Lidlin väitettyä halpuuttamista mä en myöskään ole juuri huomannut, mutta toivottasti sellaista on vielä tulossa. Sen sijaan yhden yksittäisen tuotteen hinnan mä olen huomannut laskeneen, kaakaon. Aiemmin sen hinta oli käytännössä sama kuin S-marketissa.

Edelleen, bonussysteemien tarkoitus ei ole että kukaan ihminen säästää rahaa, vaan tuhlaa. Jos kukaan haluaa säästää, hän joutuu itse aktiivisesti toimimaan tietyllä tapaa sen edistamiseksi, mitä suurin osa ihmisistä ei tee.

Enemmän myymisellä ei ole tuon taivaallisen merkitystä sen myydyn tavaran hintaan, jos kyse on bulkkituotteista kuten ruoka, koska sen tavaran myyjä ei tuota(tai valmista) sitä. Myyjät vain ostaa tuottajilta, joiden intresssit eivät ole täysin yhtenäisiä myyjien intresssien kanssa.

Sen tavaran hintaan vaikuttaa vain sellainen mekamismi kuin markkinatalous, tarkemmin kilpailun kautta.

Kilpailu: ei edellytä, ei vaadi, ei poissulje, ei tarkoita bonussysteemiä. Luonnollisessa ja keinotekoisessa monopolissa missä ei ole kilpailua rajoittamassa yrityksen kasvua tuotteiden hintojen kautta, yritys voi, tai voi olla käyttämättä bonussysteemiä. Sitä käytetään silloin kuin sillä voidaan saada aikaan lisää tulosta.

Tää iänikinen aivopieru siitä että se bonussysteemin pystyttäminen ja ylläpito vaatii rahaa, ja että sitä kautta muka ne tuotteet maksaa enemmän, sen voisi jo lopullisesti tuulettaa ulos koska ne on markkinatalouden mekanismit jotka lähinnä vaikuttavat tuotteiden hintaan, eikä yrityksen sisäisen toiminnan.
 
Omasta mielestä olis kiva, jos pääsisi kaikista korteista eroon. Tai kaikki palvelut liitettyä yhteen korttiin.

Onhan sellaisten palvelujentarjoajia jo olemassakin, mutta eivät valitettavasti näytä menestyvän niin, että asiasta tulisi konkreettisesti totta kuluttajalle.
En käytä mitään kanta-asiakaskortteja tai muitakaan vastaavia ja maksan aina käteisellä. Menetelmäni tietoturva on verraton eikä tarvi kortteja mukana.
 
Tää iänikinen aivopieru siitä että se bonussysteemin pystyttäminen ja ylläpito vaatii rahaa, ja että sitä kautta muka ne tuotteet maksaa enemmän, sen voisi jo lopullisesti tuulettaa ulos koska ne on markkinatalouden mekanismit jotka lähinnä vaikuttavat tuotteiden hintaan, eikä yrityksen sisäisen toiminnan.
Sehän on markkinatalouden mekanismi.

Yrityksen kulujen lisääntyminen uuden toiminnan takia tietenkin tarkoittaa hintojen nostopainetta. Muutenhan se tarkoittaisi voiton vähenemistä, missä ei tietenkään ole järkeä ja suunnitelmaa ei pantaisi toimeen.

Tietysti voidaan myös argumentoida, että kanta-asiakasohjelma auttaa yritystä kuluineenkin säästämään jostain muusta saadakseen saman myynnin tai saamaan isomman myynnin samoilla kuluilla, ja tällöin kate paranee eikä hintoja tarvitse nostaa. Näin voisi käydä mainonnan tehostuessa ja saataessa säästöjä turhasta mainonnasta, kun nähdään entistä tarkemmin mikä tuottaa tulosta. Nämä ovat kuitenkin vain kauniita ajatuksia, ja oikeasti asiakkaat maksavat enemmän kun tuotetaan sisäisesti ylimääräistä palvelua, joka ei ole asiakkaalle lisäarvo.

Aihe on kyllä laajemmin ajatellenkin kiinnostava. Olen esimerkiksi käsittänyt, että tupakkateollisuuden voitot kasvavat kun tupakan mainonta kielletään. Kokonaiskysyntä pysyy samana ja yhtiöt säästävät valtavia summia, kun niiden ei tarvitse kalliisti mainostaa kilpaillessaan keskenään. Tämä vaan ei rinnastu mihinkään ruokakauppaketjuihin tai muuhun normaaliin toimintaan, koska ala ei ole samalla tavalla hintakilpailtu - kuluttajahinnan määrää tupakkavero, jonka suuruus ei säädy markkinatalousperusteisesti(enimmät voitot riippuvuudesta kerää epäeettisin toimija eli valtio, jolle on ihan sama mitä merkkiä poltetaan). Lisäksi tupakan kysyntä lyhyellä aikavälillä on immuuni kaikelle, kun taas päivittäistavarakauppa voi kilpailla varsinaisen ydintoimialansa lisäksi osista ihmisten hupibudjettia. Jonkun prätkäkampeostokset saattavat yllättäen siirtyä Lidliin ja toinen voi shoppailla Prismassa sopivan heräteostohyllyn sattuessa parin kuukauden ylimääräisen käyttövaransa. Tupakkateollisuus luottaa siihen, että addikti ostaa sen keskimäärin 17 savuketta joka vitun päivä eikä muuta voi. Liitännäisyritystoiminnan krääsämyynti on aika pientä vrt. Ääs-ryhmään.
 
Viimeksi muokattu:
Aika heikkoa on tosiaan ollut sen 5€ setelin jälkeen. Käytin sen parisen kuukautta sitten, eikä ole tullut sen jälkeen käytettyä mitään raaputusarpoja tai tarjouksia. Jotain jäätelöä mulle tungetaan tarjouksina, vaikka en ole koskaan jäätelöä liitelistä ostanut. Siksi varmaan niitä mulle tarjotaankin. ;)
 
Yrityksen kulujen lisääntyminen uuden toiminnan takia tietenkin tarkoittaa hintojen nostopainetta. Muutenhan se tarkoittaisi voiton vähenemistä, missä ei tietenkään ole järkeä ja suunnitelmaa ei pantaisi toimeen.

Tietysti voidaan myös argumentoida, että kanta-asiakasohjelma auttaa yritystä kuluineenkin säästämään jostain muusta saadakseen saman myynnin tai saamaan isomman myynnin samoilla kuluilla, ja tällöin kate paranee eikä hintoja tarvitse nostaa. Näin voisi käydä mainonnan tehostuessa ja saataessa säästöjä turhasta mainonnasta, kun nähdään entistä tarkemmin mikä tuottaa tulosta. Nämä ovat kuitenkin vain kauniita ajatuksia, ja oikeasti asiakkaat maksavat enemmän kun tuotetaan sisäisesti ylimääräistä palvelua, joka ei ole asiakkaalle lisäarvo.

Kanta-asiakasohjelmat ovat olemassa, koska yritykset olettavat saavansa niistä taloudellista lisäarvoa. Paineita hintojen nostoon ne luovat ainoastaan mikäli ne ovat väärässä. Tässä tapauksessa kyseessä olisi jonkinlainen joukkopsykoosi, jossa kaikki yritykset tekevät kustannuksia lisääviä, hyödyttömiä ratkaisuja. Pidän melko epätodennäköisenä, että meillä olisi niin monta suurta yritystä, jotka ovat kaikki niin surkeita alallaan, että ne pyörittävät sitkeästi järjestelmiä, joiden taloudellinen kokonaisvaikutus on negatiivinen.
 
Ajattelet nyt hyvin yksioikoisesti. Ei se ole mikään poikkeus, että vapailla markkinoilla moni toimija päätyy markkinaosuudesta kilpaillessaan - aiemmassa tai sille uudessa tuoteryhmässä - tekemään jotain, minkä vaikutus kokonaisuudelle on negatiivinen. Sehän on kuluttajamarkkinoilla melkein normi.

Yksi lisäarvo voi olla sellainen, että saa myyntiä ylläpidettyä vaikka nostaa hintaa. Se on sellaista mukavaa hinnankorotuspainetta.

Ei se ole huonoa bisnestä, että vitosen paskarimpulamuovikuulokkeista maksetaan kymppi lahjusta jollekin "Dr. Dre":lle, jotta niitä voidaan sitten myydä kahdell sadalla. Tietenkin kokonaisuuden kannalta se on pahaksi ja tämä on sairas ääriesimerkki, mutta ei minua kiinnosta että piirakka pienenee jos oma palani kasvaa.
 
Vähän vastuuton juttu toisaalta toi pakollinen kännykän räplääminen kassalla näin korona-aikana. Pakkohan sitä on nyt sitten räplätä että saa boonukset...
 
Vähän vastuuton juttu toisaalta toi pakollinen kännykän räplääminen kassalla näin korona-aikana. Pakkohan sitä on nyt sitten räplätä että saa boonukset...

Ei se ole pakollista. Ihan hyvin voi olla räpläämättä. Vai pitääkö hallituksen pakottaa ennen kuin Pisa-pisteiden luvattu kansa osaa olla näpräämättä puhelinta jos siltä tuntuu?
 
Eilen oli yksi mummo kuponkien kanssa säätämässä. Kyllä siinä hetki vierähti. En syytä mummoa, vaan LIDLiä. Ilman kuponkejakin siellä on aina jono.
 
Ei se ole pakollista. Ihan hyvin voi olla räpläämättä. Vai pitääkö hallituksen pakottaa ennen kuin Pisa-pisteiden luvattu kansa osaa olla näpräämättä puhelinta jos siltä tuntuu?
Korona ei ole nyt pelkästään mikään yksilötason ongelma vaan erittäin vakava yhteiskunnallinen ongelma. Todellakaan korona-epidemian hoitoa ei voi jättää pelkästään yksilöiden vastuulle eikä ole jätettykään.

Tuskin toi Lidlin uusi systeemi mikään suuri käytännön riski on tautien leviämisen kannalta, mutta periaatteellisella tasolla vähän tyhmä uudistus juuri tähän saumaan. Olisivat uudistaneet systeemejä mieluummin vaikka ensi vuonna...
 
Korona ei ole nyt pelkästään mikään yksilötason ongelma vaan erittäin vakava yhteiskunnallinen ongelma. Todellakaan korona-epidemian hoitoa ei voi jättää pelkästään yksilöiden vastuulle eikä ole jätettykään.

Tuskin toi Lidlin uusi systeemi mikään suuri käytännön riski on tautien leviämisen kannalta, mutta periaatteellisella tasolla vähän tyhmä uudistus juuri tähän saumaan. Olisivat uudistaneet systeemejä mieluummin vaikka ensi vuonna...

No niin, elikkä hallituksen tulisi bannata kaikki uudistukset nyt korona-aikana. Mitään ei saa uudistaa. Eiköhän nämä uudistukset ole lyöty lukkoon jo ennen koronaa. Tähän se sitten johtaa kun liikaa paapotaan aikuisia, ohjeet tultava ylhäältä. Ilman niitä ei voi aikuinen ihminen olla räpläämättä puhelinta liitelin jonossa. Ei jeesus. :facepalm:
 
No niin, elikkä hallituksen tulisi bannata kaikki uudistukset nyt korona-aikana. Mitään ei saa uudistaa. Eiköhän nämä uudistukset ole lyöty lukkoon jo ennen koronaa. Tähän se sitten johtaa kun liikaa paapotaan aikuisia, ohjeet tultava ylhäältä. Ilman niitä ei voi aikuinen ihminen olla räpläämättä puhelinta liitelin jonossa. Ei jeesus. :facepalm:
Lähinnä vaan ajoin takaa sitä, että Lidl itse olisi voinut miettiä tämän uudistuksen järkevyyttä juuri tähän saumaan toisenkin kerran.

Jos sä edellytät yksilöiltä vastuuta, niin samalla tavalla voi toivoa vastuuta myös yrityksiltä. Ei niiden olisi mikään pakko käyttää pleksejäkään kassoilla, mutta käyttävät kuitenkin, koska se nyt vaan on järkevää.
 
Lähinnä vaan ajoin takaa sitä, että Lidl itse olisi voinut miettiä tämän uudistuksen järkevyyttä juuri tähän saumaan toisenkin kerran.

Jos sä edellytät yksilöiltä vastuuta, niin samalla tavalla voi toivoa vastuuta myös yrityksiltä. Ei niiden olisi mikään pakko käyttää pleksejäkään kassoilla, mutta käyttävät kuitenkin, koska se nyt vaan on järkevää.

Juu, varmaan olisivat voineet siirtää uudistusta ensi vuoteenkin. Tällä toki ei ole edes promillen verran vaikutusta koronaan.

Edellytän kaikilta vastuuta omasta elämästään.
 
Vähän vastuuton juttu toisaalta toi pakollinen kännykän räplääminen kassalla näin korona-aikana. Pakkohan sitä on nyt sitten räplätä että saa boonukset...

Miten tuo koronaan liittyy? Sun kännykkä, sun kädet, sun pöpöt. Ei siinä mitään koronaa tai muitakaan tauteja leviä.
 
Miten tuo koronaan liittyy? Sun kännykkä, sun kädet, sun pöpöt. Ei siinä mitään koronaa tai muitakaan tauteja leviä.
Kännykät ovat pahoja pöpöpesiä ylipäätään, ja nyt korona-aikaan saatat siirtää virusta esimerkiksi kaupan pinnoilta kännyysi, eikä sen jälkeen enää pelkkä käsienpesu tai käsidesi auta vaan sun pitää muistaa putsata kännykkäkin.

Itse aika usein räplään kännyä kaupassa, mutta olen tietoinen hygieniariskeistä ja putsaan aina kännykän kotona huolellisesti.

Nyt jos ajatellaan, että Lidlin uuden bonus-ohjelman vuoksi lähes kaikki asiakkaat alkaa räplätä kännyä kassalla, niin ei se hygienian kannalta ole mikään hyvä juttu.

Koronan suhteen riski on lähinnä teoreettinen, mutta siltikin periaatteellisella tasolla vähän ajattelematon uudistus tähän saumaan nyt.
 
Kännykät ovat pahoja pöpöpesiä ylipäätään, ja nyt korona-aikaan saatat siirtää virusta esimerkiksi kaupan pinnoilta kännyysi, eikä sen jälkeen enää pelkkä käsienpesu tai käsidesi auta vaan sun pitää muistaa putsata kännykkäkin.

Itse aika usein räplään kännyä kaupassa, mutta olen tietoinen hygieniariskeistä ja putsaan aina kännykän kotona huolellisesti.

Nyt jos ajatellaan, että Lidlin uuden bonus-ohjelman vuoksi lähes kaikki asiakkaat alkaa räplätä kännyä kassalla, niin ei se hygienian kannalta ole mikään hyvä juttu.

Koronan suhteen riski on lähinnä teoreettinen, mutta siltikin periaatteellisella tasolla vähän ajattelematon uudistus tähän saumaan nyt.

Juu, on ajattelematon uudistus. Sakkoja pitäisi antaa.
 
On kyllä typerä ja aiemmista puheista poikkeava radikaali takinkääntö. Aiheuttaa monella tavalla lisäkuluja asiakkaan maksettavaksi ja heikentää toiminnan tehokkuutta.

Sen sijaan kulkutautiin liittyen ajattelematonta on vain se, jos tämä aiheuttaa siitä syystä paheksuntaa. Ei vaan taida laajemmin aiheuttaa tiukimpien foliopäiden ja pers aatteen miähien marginaaliryhmä pois lukien. Eiköhän tässä vaiheessa ala olla melko tunnettua yleistietoa, että kiinalaisvirus ei merkittävästi tartu välillisten pintakosketusten kautta. Jos pelkää tartuttavansa itsensä tautisen koskemasta maitopurkista puhelimeen lääppimillään viruksilla myöhemmin, suhteellisuusperiaatteen mukaan ei pikku kangasmaski riitä vaan pitäisi kulkea sukelluspuvussa ja kaasunaamarissa.
 
Eihän tuolla missään mainita, että tämä olisi mikään pysyvä uudistus. Kyseinen kuponki on voimassa syyskuun, eikä ole tiedossa miten usein noita kuponkeja tulee. Voi olla että siitä tulee pysyvä, tai sitten tuo voi olla tarjolla vain kerran vuodessa. Niin kauan kun tuo ei korvaa muita yksittäisiin tuotteisiin kohdistuvia kuponkeja, en näe tuossa mitään pahaa. Kuponki muiden joukossa.

E: Olisin käynyt eilen ostamassa voileipägrillin, mutta oli jo loppu. Tuossa oli 7 euron alennus yhdellä 20 euron ostoksella. Jos nyt keskittämällä kuukauden ostokset (800 euroa) Lidliin saa maksimissaan 35 euron alennuskupongit, niin en nyt pitäisi tuota mitenkään erikoisena alennuksena.

Asian paheksuminen koronan varjolla taas on ihan täyttä höpöhöpöä. Itse asiassa juuri tällaisten juttujen lanseeraaminen olisi erittäin tärkeää korona-aikana, ja tämäntyyppisiin liikeroimintaa kehittäviin avauksiin business finland myönsi rahaa kottikärryittäin erilaisille yrityksille. Jos nyt jotain pitää ehdottomasti paheksua, niin paheksukaa sitten mieluummin vaikka irtokarkkipisteen avaamista, vaikka eipä tuostakaan voi mieltään pahoittaa, kun vastaavia tiskejä on joka kauppa täynnä.
 
Viimeksi muokattu:
En edes tiedä, mistä ihmeen "kupongista" nyt on kysymys. Itse viittasin siis nimenomaan siihen, että Lidl otti käyttöön kantasiakkuus- ja poonusjärjestelmän. Aiempi puhe on ollut sen suuntaista että on hyvin äskettäin käytännössä luvattu ettei ole eikä tule vittuilemalla muille liikkeille, joilla moisia on käytössä.
 
En edes tiedä, mistä ihmeen "kupongista" nyt on kysymys. Itse viittasin siis nimenomaan siihen, että Lidl otti käyttöön kantasiakkuus- ja poonusjärjestelmän. Aiempi puhe on ollut sen suuntaista että on hyvin äskettäin käytännössä luvattu ettei ole eikä tule vittuilemalla muille liikkeille, joilla moisia on käytössä.

On vissiin tullut joku uusi 50c boonuslippulappu jos ostaa 50 eurolla. Ei mikään maailmaa mullistava juttu.
 
Asian paheksuminen koronan varjolla taas on ihan täyttä höpöhöpöä.
Tietysti.
Itse asiassa juuri tällaisten juttujen lanseeraaminen olisi erittäin tärkeää korona-aikana, ja tämäntyyppisiin liikeroimintaa kehittäviin avauksiin business finland myönsi rahaa kottikärryittäin erilaisille yrityksille.
Tällaisen paskan kehittäminen on aina perseestä, eikä "kehitä liiketoimintaa" muuten kuin nostamalla turhia sivukuluja ja sitä kautta hintoja. Vaikutus kansantaloudelle on vastaava kuin jonkin ylimääräisen kissanpaskaveron perustamisella. Etenkin tällaisena syöksyvän taantuman aikana homma on oikein kurja.

On vissiin tullut joku uusi 50c boonuslippulappu jos ostaa 50 eurolla. Ei mikään maailmaa mullistava juttu.
Ai, tässä tarkoitettiin sitä, että Lidl Plus -systeemiin tuli tuo aiemminkin mainittu cashback-tyylinen suora poonus ainakin hetkellisesti käyttöön. Juu, en käsittänyt että akuutisti käynnissä oleva keskustelu tulkittaisiin sitä koskevaksi, tulee pysyväksi tai ei. Koko systeemin lanseeraus on tässä se iso juttu.

Kyllä minäkin käytän ääs-poonusta. En silti tykkää tästä. Eikä minun tarvitse olla käyttämättä ass-bonusta tai s-pankin palveluita ollakseni hyvin perustellusti sitä mieltä, että vähittäistavarakaupan kanta-asiakkuudet ovat yhtä perseestä kuin tupakkamainonta. Kanta-asiakasohjelmahan se s-bonuskin on. Puheet asiakasomistajuudesta ovat tietenkin pelkkää puhetta, ja voitto pumpataan ihan muuta kautta ulos.
 
Harmillisesti vaan printtaavat turhaan edelleen sen paperikuitin, toivottavasti myös tuon saisi aikanaan pois tuolla digikuitilla.

Mitä siinä on harmillista? Koska joutuu kaatamaan puun tehdäkseen miljoona paperikuittia? Mutta kyllähän elektroniikkakin kuluttaa luontoa.

Hommaa virtapankki, niin ei tarvitse miettiä akun loppumista.

Kplussakortista ja setukortista ei lopu koskaan virta, joten ne on parempia. Paperikuiteistakaan ei lopu virta.

Minulle tulee kanssa kuitti Lidl sovellukseen aina vasta seuraavana päivänä. Ihan alkuun tuli heti, mutta nykyään ei enään saman päivän aikana ole tullut aikoihin.

Ehkä viive johtuu siitä että niiden pitää ensin lähettää se kuitti Googlelle ja Facebookille.
 
Eihän tuolla missään mainita, että tämä olisi mikään pysyvä uudistus. Kyseinen kuponki on voimassa syyskuun, eikä ole tiedossa miten usein noita kuponkeja tulee. Voi olla että siitä tulee pysyvä, tai sitten tuo voi olla tarjolla vain kerran vuodessa. Niin kauan kun tuo ei korvaa muita yksittäisiin tuotteisiin kohdistuvia kuponkeja, en näe tuossa mitään pahaa. Kuponki muiden joukossa.

Hmm oot muuten oikeassa, tuossa ei vielä lue että tuo olisi normaali kuukausittainen juttu. Ehkä tuolla vaan halutaan pidättää varaus että koko hommaa voidaan säätää radikaalimmin.
 
Yksi lisäarvo voi olla sellainen, että saa myyntiä ylläpidettyä vaikka nostaa hintaa. Se on sellaista mukavaa hinnankorotuspainetta.

Niin hintaoptimointi on yksi asia mihin kanta-asiakasjärjestelmää voidaan hyödyntää, eli ei tarvitse myydä halvemmalla kuin on tarpeen asiakkaan houkuttelemiseksi. Mutta tämä ei liity siihen mistä edellä oli kyse, eli hintojen nouseminen järjestelmän aiheuttamien kustannusten takia. Tuossa skenaariossa kauppa saa edelleen taloudellista hyötyä järjestelmästä, mutta voi se silti päättää korottaa hintoja, mikäli tilanne sen sallii.

Pointti oli siis, että ajatus "järjestelmästä tulee kustannuksia => hinnat nousevat" toimii ainoastaan jos järjestelmästä ei ole kaupalle taloudellista hyötyä. Hinnat voivat kuitenkin nousta muista syistä ja järjestelmä voi esim. auttaa kilpailemaan muulla kuin hinnalla.
 
Mitä siinä on harmillista? Koska joutuu kaatamaan puun tehdäkseen miljoona paperikuittia? Mutta kyllähän elektroniikkakin kuluttaa luontoa.

Turhaan printtaavat ja tyrkyttävät sitä kuittia, kun jää kuitenkin ottamatta vastaan tai sitten lentää 5s päästä roskiin. Omissa silmissäni tarpeetonta roskaa ja esim. ässällä on kiva kun eivät enää tyrkytä sitä kuittia sähköisen myötä.
 
Turhaan printtaavat ja tyrkyttävät sitä kuittia, kun jää kuitenkin ottamatta vastaan tai sitten lentää 5s päästä roskiin. Omissa silmissäni tarpeetonta roskaa ja esim. ässällä on kiva kun eivät enää tyrkytä sitä kuittia sähköisen myötä.

Tosiaan luulisi että näin vuonna 2020 oltais jo päästy eroon paperikuiteista. Kaikki kulkee supertietokoneet taskuissa, mutta kuitit tulee edelleen analogisina. :psmoke:
 
Ei niissä kuiteissa mitään vikaa ole mutta voisihan sitä kysyä ennenkuin printtaa. Tällöin kuitin saa se joka sen haluaa. Itse otan kuitin aina. Mitään elekronista kuittia en ota, koska en halua antaa Lidlille tai kenelläkään muulle taholle ylimääräisiä tietojani.
 
Ei niissä kuiteissa mitään vikaa ole mutta voisihan sitä kysyä ennenkuin printtaa. Tällöin kuitin saa se joka sen haluaa. Itse otan kuitin aina. Mitään elekronista kuittia en ota, koska en halua antaa Lidlille tai kenelläkään muulle taholle ylimääräisiä tietojani.

Et kai käytä sosiaalista mediaakaan sitten, etkä varsinkaan googlea.
 
Et kai käytä sosiaalista mediaakaan sitten, etkä varsinkaan googlea.
Ainoa some jota käytän on techbbs. Mutta vaikka käyttäisin niin se, ei tarkoita, että niitä tietoja pitäisi levitellä kaikille. Googlen sijaan käytän Duckduckgo. Ei kyllä liity mitenkään aiheeseen.
 
On kyllä kaukaa haettua että Lidlin digikortin näyttäminen lukijalle lisäisi koronariskiä. Jos koronan onnistuisikin saamaan kaupan pinnoilta, mikä on teoriassa ihan mahdollista, ainakin täällä Lidlin asiakkaat näyttävät käyttävän käsidesiä ovensuussa harvemmin kuin esim. Prisman asiakkaat, niin onko sillä väliä siirtääkö sen puhelimeensa vai lompakkoonsa, ostoksissahan se on kuitenkin ja kassa vielä koskee jokaista.

Ettei karattaisi aiheesta kokonaan, minulle ei ole sattunut kahta kertaa useammin samaa tuotetta raaputuskupongeista vaikka äskettäin oli viikko jolloin sain viisi kuponkia ja muutenkin tulee käytyä 1-2 krt/vko. Tietenkään aina ei tule kiinnostavia tarjouksia mutta on myös ollut tuotteita joita ostaisin muutenkin tai innostuin kokeilemaan.
 
On kyllä typerä ja aiemmista puheista poikkeava radikaali takinkääntö. Aiheuttaa monella tavalla lisäkuluja asiakkaan maksettavaksi ja heikentää toiminnan tehokkuutta.

Sen sijaan kulkutautiin liittyen ajattelematonta on vain se, jos tämä aiheuttaa siitä syystä paheksuntaa. Ei vaan taida laajemmin aiheuttaa tiukimpien foliopäiden ja pers aatteen miähien marginaaliryhmä pois lukien. Eiköhän tässä vaiheessa ala olla melko tunnettua yleistietoa, että kiinalaisvirus ei merkittävästi tartu välillisten pintakosketusten kautta. Jos pelkää tartuttavansa itsensä tautisen koskemasta maitopurkista puhelimeen lääppimillään viruksilla myöhemmin, suhteellisuusperiaatteen mukaan ei pikku kangasmaski riitä vaan pitäisi kulkea sukelluspuvussa ja kaasunaamarissa.
Maitopurkin pinta tuskin on ongelma, mutta ostoskorin tai -kärryn kahva onkin sitten jo eri juttu ja voi olla pahakin pöpöpesä. Siitä sitten siirrät pöpöt kännykkään kun räpläät sitä kaupassa.

Vaikka koronan suhteen riski olisikin lähinnä teoreettinen, niin tilannetta ei nyt auta mitenkään sekään, jos ihmiset levittävät mitään muitakaan pöpöjä tänä syksynä ja kuormittavat turhaan korona-testausasemia ja joutuvat olemaan karanteenissa.

Hyvä hygienia olisi siis kaikin puolin hyväksi nyt.
 
Suomessa nyt on yleensäkin parempi hygieniataso kuin suurimmassa osassa maailmaa. Oli koronaa tai ei. Oli maskeja tai ei. Oli käsidesiä tai ei.
 
Nyt kun Lidl täyttää 18 vuotta Suomessa, niin tulipa mieleen, että alunperinhän Lidleissä ei ollut ostoskoreja lainkaan, mikä olisikin hygieniasyistä ihan hyvä juttu nyt. ;) Ei kaikki jaksaneet/muistaneet mitään kärryä ottaa pihalta, vaan tuotteet sitten vietiin kassalle yksinkertaisesti sylissä.
 
Nyt kun Lidl täyttää 18 vuotta Suomessa, niin tulipa mieleen, että alunperinhän Lidleissä ei ollut ostoskoreja lainkaan, mikä olisikin hygieniasyistä ihan hyvä juttu nyt. ;) Ei kaikki jaksaneet/muistaneet mitään kärryä ottaa pihalta, vaan tuotteet sitten vietiin kassalle yksinkertaisesti sylissä.

Ei vittu ei saatana kun tuli PTSD:t päälle tästä. Tähän vielä päälle se kassojen tarkoituksella pikkuruinen loppupää, josta kamat oli tarkoitus roudata vielä muualle pakattavaksi, jotta koko kassa ei tukkeutunut kun yksi pussitti.

Onneksi loppui tuokin pelleily.
 
Nyt kun Lidl täyttää 18 vuotta Suomessa, niin tulipa mieleen, että alunperinhän Lidleissä ei ollut ostoskoreja lainkaan, mikä olisikin hygieniasyistä ihan hyvä juttu nyt. ;) Ei kaikki jaksaneet/muistaneet mitään kärryä ottaa pihalta, vaan tuotteet sitten vietiin kassalle yksinkertaisesti sylissä.

Tai mitä jos ei olisi kauppoja ollenkaan? Se vasta olisikin fantsua. Syöt vaan sitä mitä itse pyydystät. Pysyis koronakin kurissa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 579
Viestejä
4 512 082
Jäsenet
74 417
Uusin jäsen
KrisTNT

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom