LIDL Plus-etuasiakasohjelma (käytännön asiat, yksityisyys yms)

Ei vittu ei saatana kun tuli PTSD:t päälle tästä. Tähän vielä päälle se kassojen tarkoituksella pikkuruinen loppupää, josta kamat oli tarkoitus roudata vielä muualle pakattavaksi, jotta koko kassa ei tukkeutunut kun yksi pussitti.

Onneksi loppui tuokin pelleily.
Lidl yritti tulla Suomeen vähän erilaisella konseptilla kuin mikä sitten lopulta osoittautui toimivaksi...

Ehkä ne yritti olla joku "laatikkokauppa", jonka ainut valttikortti on superhalvat hinnat ja kaikesta muusta tingitään, mutta tosiasiassa tämä maa kaipasikin vaihtoehtoa Keskolle ja S-ryhmälle eikä suinkaan "Halpa Hallille".

Nythän tästä ei puutu enää muuta kuin se, että Lidl perustaisi jonkun "Super Lidl" -hypersupermarket-ketjun Suomeen, joka kilpailisi Prisman ja Citymarketin kanssa suoraan. Ei muuten olisi huono idea, jos niitä markkinaosuuden raju kasvattaminen vielä kiinnostaa.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kun Lidl täyttää 18 vuotta Suomessa, niin tulipa mieleen, että alunperinhän Lidleissä ei ollut ostoskoreja lainkaan, mikä olisikin hygieniasyistä ihan hyvä juttu nyt. ;) Ei kaikki jaksaneet/muistaneet mitään kärryä ottaa pihalta, vaan tuotteet sitten vietiin kassalle yksinkertaisesti sylissä.
Niin sitten kun olisi edes yksi hyvä tutkimus jossa osoitettu, että korona tarttuu korien kahvoista edes jossain määrin. Eikös tuosta ollut jotain dataa Saksasta, että tarttuvuus erittäin huono ovien kahvoista?
 
Niin sitten kun olisi edes yksi hyvä tutkimus jossa osoitettu, että korona tarttuu korien kahvoista edes jossain määrin. Eikös tuosta ollut jotain dataa Saksasta, että tarttuvuus erittäin huono ovien kahvoista?
Niin no, jos korona ylipäätään pintojen kautta tarttuu, niin ostoskorin ja -kärryn kahvat ovat varmasti varsinaisia riskipintoja ja pöpöpesiä. Eipä oikeastaan tule äkkiseltään mieleen pahempaa pöpöpesää julkisissa paikoissa, ei edes ne surullisenkuuluisat hissin napit ole niin pahoja, koska niissä sormi viipyy vain hetken aikaa, sama juttu ovenkahvojen kanssa, kun taas korin/kärryn kahvaan tartutaan tiukasti kiinni jopa parikymmentä minuuttia putkeen, jopa molemmilla käsillä! Jos pöpöt ylipäätään voi pintojen kautta tarttua, niin tuossa on hyvä väline siihen!

Ja tosiaan vaikka korona ei tarttuisikaan helposti pintojen kautta, niin muut pöpöt voi tarttua, ja niihin sairastuminen puolestaan voi aiheuttaa ylimääräistä harmia nyt tänä syksynä yksilölle ja yhteiskunnalle ja siis epäsuorasti pahentaa koronatilannetta.

Miten tämä nyt liittyikään Lidliin... Niin siis sikäli, että se niiden vanha koriton systeemi olisi oikeastaan tavallaan hyvä nyt juuri tänä vuonna. :)
 
Viimeksi muokattu:
Juu, kielletään korit niin ei pöpöt jyllää. Käydään sitten mielummin kolme kertaa päivässä kaupassa, koska pahat pöpöt. Pitää vaan ilmottaa pomolle, että käyn päivän aikana pari kertaa kaupassa ja kotona. Kyllä se ymmärtää. ;)
 
Juu, kielletään korit niin ei pöpöt jyllää. Käydään sitten mielummin kolme kertaa päivässä kaupassa, koska pahat pöpöt. Pitää vaan ilmottaa pomolle, että käyn päivän aikana pari kertaa kaupassa ja kotona. Kyllä se ymmärtää. ;)
Saksassa, jossa useampikin halpaketju tarjoaa osassa myymälöitä vain kärryjä, asiakkaat tulevat tottuneesti oman kestokassin kanssa ostoksille. Tuskin käyvät korien puutteen takia kolmesti päivässä ostoksilla.
 
Sain Lidl kupongin(eli tuollaisen raha kupongin kun on ostanut tarpeeksi) palautin kuitenkin yhden tuotteen ja samalla summa jäi alle kupongin ja kuponki hävisi. Sinänsä siis ihan ok, mutta entä jos olisin käyttänyt kupongin aiemmin? Olisivatko palautuksen yhteydessä perineet sen takaisin? Ihan näin mielenkiinnosta vain.
 
Sain Lidl kupongin(eli tuollaisen raha kupongin kun on ostanut tarpeeksi) palautin kuitenkin yhden tuotteen ja samalla summa jäi alle kupongin ja kuponki hävisi. Sinänsä siis ihan ok, mutta entä jos olisin käyttänyt kupongin aiemmin? Olisivatko palautuksen yhteydessä perineet sen takaisin? Ihan näin mielenkiinnosta vain.

Enpä usko, että olisivat perineet. Menisi liian monimutkaiseksi.
 
En ole ihan varma että olisi hyvä idea lähteä uudella nimellä siihen leikkiin, etenkin kun ei toi oikein suomalaiseen suuhun sovi.

"Super Lidl" olisi ihan toimiva...

Eihän noihin superhypermarketeihin järkeä ole lähteä. Riittäisi, kun vähän myymäläkokoa kasvattaisi. Ruoan verkkokauppaan kannattaisi Lidlin panostaa. Saisi siellä samalla myytyä käyttötavaraakin.
 
Oletteko nähneet ihmisten käyttävät tuota appsia? Itse en ole kauheasti nähnyt muiden tuota käyttävän. Toki Lidli missä käyn ei ole automarketti. Jotenkin tuntuu ettei tämä uusikaan versio tule olemaan se mitä Lidl tuolla systeemillään hakee.
 
Oletteko nähneet ihmisten käyttävät tuota appsia? Itse en ole kauheasti nähnyt muiden tuota käyttävän. Toki Lidli missä käyn ei ole automarketti. Jotenkin tuntuu ettei tämä uusikaan versio tule olemaan se mitä Lidl tuolla systeemillään hakee.

Ei juurikaan näytä porukka sitä käyttävän. Itse käytin tasan kerran sen 5€ alennuksen kanssa. Itse asiassa olen jo unohtanut koko appin vaikka käyn Lidlissä viikottain.
 
Eipä kyllä juuri kukaan käytä. Tulee tuo nyt kaivettua esiin joka kerta esiin tarjousten toivossa, jotka on ollut todella surkeita. Olen nyt sen bonuksen toivossa tuota käytellyt. Tänään käydessä oli huikea 50c alennuskuponki jostain tullut.

Ne arvat on kanssa aivan perseestä. Kiinnostaa aivan helvetisti raapia jotain arpoja etusivulta, kun ne voisi tulla suoraan kuponkeihin. Harvoin noita muistaa edes käydä raapimassa.
 
Eipä kyllä juuri kukaan käytä. Tulee tuo nyt kaivettua esiin joka kerta esiin tarjousten toivossa, jotka on ollut todella surkeita. Olen nyt sen bonuksen toivossa tuota käytellyt. Tänään käydessä oli huikea 50c alennuskuponki jostain tullut.

Suunnilleen yhtä hyvä tuo bonus vaikuttaa olevan kuin S-ryhmällä. S-ryhmällähän saa 1% bonusta, jos on ostanu 50 eurolla kuukaudessa, mikä on kans 50c.

Lidlin bonustasot lukee siinä appissa:

Kuukausiostokset: 50€ = 0.5€
Kuukausiostokset: 120€ = 1.5€
Kuukausiostokset: 250€ = 3.5€
Kuukausiostokset: 400€ = 10€
Kuukausiostokset: 800€ = 20€

S-ryhmä:

€KKBonus %Tankkausbonus snt/l
9005,0 %5,0
8004,5 %4,5
7004,0 %4,0
6003,5 %3,5
5003,0 %3,0
4002,5 %2,5
3002,0 %2,0
2001,5 %1,5
501,0 %1,0
 
Suunnilleen yhtä hyvä tuo bonus vaikuttaa olevan kuin S-ryhmällä. S-ryhmällähän saa 1% bonusta, jos on ostanu 50 eurolla kuukaudessa, mikä on kans 50c.

Lidlin bonustasot lukee siinä appissa:

Kuukausiostokset: 50€ = 0.5€
Kuukausiostokset: 120€ = 1.5€
Kuukausiostokset: 250€ = 3.5€
Kuukausiostokset: 400€ = 10€
Kuukausiostokset: 800€ = 20€

S-ryhmä:

€KKBonus %Tankkausbonus snt/l
9005,0 %5,0
8004,5 %4,5
7004,0 %4,0
6003,5 %3,5
5003,0 %3,0
4002,5 %2,5
3002,0 %2,0
2001,5 %1,5
501,0 %1,0
Maksaako Lidl bonuksen riihikuivana rahana niinkuin S- ryhmä..?
 
Maksaako Lidl bonuksen riihikuivana rahana niinkuin S- ryhmä..?

En oikein tiedä mitä riihikuiva raha tarkoittaa, mutta jos sulla on vaikka 0.5 euron bonus, se aktivoidaan appissa ja sitten seuraavalla kerralla kun käy ostoksilla Lidlissä, siitä tulee se puoli euroa alennusta.
 
En oikein tiedä mitä riihikuiva raha tarkoittaa, mutta jos sulla on vaikka 0.5 euron bonus, se aktivoidaan appissa ja sitten seuraavalla kerralla kun käy ostoksilla Lidlissä, siitä tulee se puoli euroa alennusta.
Ässä kerryttää bonusta ihan rahana. Meille kähes 1k vuodessa.
 
Maksaako Lidl bonuksen riihikuivana rahana niinkuin S- ryhmä..?

Ei tietenkään. Siinä appsissa se lukee että bonuskuponki. Eli sellaisen saa.

Ne arvat on kanssa aivan perseestä. Kiinnostaa aivan helvetisti raapia jotain arpoja etusivulta, kun ne voisi tulla suoraan kuponkeihin. Harvoin noita muistaa edes käydä raapimassa.

Siinä on automaattiraaputus ylälaidassa. Melko älyttömiä ne silti toki on. Mä olen aivan varma että ne kyllä tekee taas jonkun uuden uudistuksen kun ne huomaa ettei tuo nykyinen systeemi juuri ihmisiä kiinnosta.
 
Maksaako Lidl bonuksen riihikuivana rahana niinkuin S- ryhmä..?
Ei, mutta toisaalta sama kai se on saako sen euron pari alennusta vai rahaa? Aika vähän tuolla Lidl ohjelmalla kyllä säästää, mutta olen tuota nyt käyttänyt kun maksan kuitenkin puhelimella niin aika samalla vaivalla näyttää qr koodia lukijalle kun puhelin on muutenkin kädessä.
 
Suunnilleen yhtä hyvä tuo bonus vaikuttaa olevan kuin S-ryhmällä. S-ryhmällähän saa 1% bonusta, jos on ostanu 50 eurolla kuukaudessa, mikä on kans 50c.

Lidlin bonustasot lukee siinä appissa:

Kuukausiostokset: 50€ = 0.5€
Kuukausiostokset: 120€ = 1.5€
Kuukausiostokset: 250€ = 3.5€
Kuukausiostokset: 400€ = 10€
Kuukausiostokset: 800€ = 20€

S-ryhmä:

€KKBonus %Tankkausbonus snt/l
9005,0 %5,0
8004,5 %4,5
7004,0 %4,0
6003,5 %3,5
5003,0 %3,0
4002,5 %2,5
3002,0 %2,0
2001,5 %1,5
501,0 %1,0

S-ryhmällä "vähän" laajempi tuo valikoima kerryttää bonuksia/tasoja, vert. Lidlin pääasiassa pelkkä ruokakauppa, josta nyt joskus saattaa jotain käyttötavaroitakin ostaa.
 
Itse käyttänyt nyt syyskun aikana kun heillä on tuo "bonus"-himmeli. Muuten en käytä, ja kupongitkin olleet roskaa. Ostotietojani en myy ilmatteeksi, vaan vaadin sen pari prossaa båånusta :D
 
Ässä kerryttää bonusta ihan rahana. Meille kähes 1k vuodessa.
Sama. Ja bonuksena se, että tota kk-saldo tulee meillä esim. kahdesta puhelinliittymästä + muutamasta tankkauksesta. Eli joku 200e/kk muualta kuin ruokakaupasta. Onhan toi S-bonuksinen keräily siis helpompaa, kun liikkeitä on tossa systeemissä ihan aikalailla (S-marketit, Prismat, ABC:t, hotellit, ravintolat, Sale, Alepa, Kodin Terra, Autokauppoja +yhteistyökumppanit kuten vaikka Saunalahti)
 
S-ryhmällä "vähän" laajempi tuo valikoima kerryttää bonuksia/tasoja, vert. Lidlin pääasiassa pelkkä ruokakauppa, josta nyt joskus saattaa jotain käyttötavaroitakin ostaa.
Eikö se ole ihan sama käytätkö summan X ruokaan vai johonkin muuhun, jos joka tapauksessa sitä ruokaakin täytyy ostaa nyt ja jatkossa?
 
Eikö se ole ihan sama käytätkö summan X ruokaan vai johonkin muuhun, jos joka tapauksessa sitä ruokaakin täytyy ostaa nyt ja jatkossa?

Jos siihen ruokaan menee vaikka 400€/kk niin muut ostokset s-ryhmästä nostaa sitä lopullista boonusta.

Otetaan vaikka meiltä esimerkki toukokuulta jolloin tilasimme 1300 litraa polttoöljyä joka nosti jo yksinään s-bonukset tappiin.
Vaikka öljy oli halvimpaan verrattuna vajaa parikymppiä kalliimpi, niin bonukset teki siitä halvimman ja tuon myötä kaikki muutkin ostokset menivät korkeimmalla tasolla.
 
Käytin vain tuon 5 euron etukupongin kun sovellus julkaistiin. Muuten käytön olen kokenut erittäin epäkäytännölliseksi, en jaksa jokaista kuponkia erikseen miettiä ja "aktivoida". Miksi edut eivät voisi tulla suoraan kassalla vain jäsenyyden kuittaamalla, miksi edut pitää erikseen aktivoida?
 
Tuli nyt sitten testattua toimiiko jos laittaa Apple Watchiin kellotauluksi tuon QR-koodin. Toimii. Ihan vain siksi tuli testattua, kun haluaisin kellolla maksaa, mutta jos puhelimella pitää tuo näyttää, niin samahan se olisi sillä puhelimella maksaakin.
 
Miten muilla on Lidlin bonussysteemi toiminut kuluvalta helmikuulta? Itsellä kyllä muutoin toimii, ostokset ja digikuitti tulevat heti näkyviin puhelimeen. Mutta helmikuussa yli 500€ ostoksista ei ole kirjautunut kuin yksi ja sekin viikon päästä. Tänään tehty pieni koeostos ei sekään näy. Kassalle näytin ja hän kysyi heti, näkyykö digikuitit? Ne näkyy tismalleen ja HETI kännykällä, mutta ostosten kumulatiivinen summapa ei kasva. Toiminut sentään alkusyksystä tammikuun loppuun ihan hienosti. Kassa sanoi heti, että vika lidlin ohjelmassa, muttei voi kassalla korjata. Asiakaspalvelu vastasi hitaasti vasta kolmanteen yhteydenottoon ja tuntui, ettei 'ymmärtänyt' , luuli varmaan puhuttavan tuotekohtaisista tarjouskuponkien aktivoinnista. Mutta milläs aktivoit tuon euromääräisen bonuksen ostoksistasi, kun ei hyvityskuponkia ilmesty kirjaamattomuuden takia.

Mutta, hei onko kellään muulla jäänyt ostokset kirjautumatta tuohon kuukauden ostojanaan? Ohessa vielä havainnekuva, mitä tarkoitan. Huomasin pari päivää sitten, ettei yhtään ollut jana edennyt, vaikka 500€ ostoksia. Sitten pimpahti yksi kassalasku viikon takaa.
 

Liitteet

  • Screenshot_20210227-112820.png
    Screenshot_20210227-112820.png
    138,3 KB · Luettu: 42
  • Screenshot_20210225-075704.png
    Screenshot_20210225-075704.png
    194,3 KB · Luettu: 43
Käytin vain tuon 5 euron etukupongin kun sovellus julkaistiin. Muuten käytön olen kokenut erittäin epäkäytännölliseksi, en jaksa jokaista kuponkia erikseen miettiä ja "aktivoida". Miksi edut eivät voisi tulla suoraan kassalla vain jäsenyyden kuittaamalla, miksi edut pitää erikseen aktivoida?
Kilpailijoilla tämä on tosiaan paljon fiksummin toteutettu, kun alennukset aktivoituu automaattisesti.
 
Jokin muutos on tapahtunut kuun vaihteessa, koska ihan samalla tavalla olen kassalla skannannut aina tuon kanta-asiakkuuden ja asiakkuuden olen kerran alkusyksystä vahvistanut. Tarjoustuotekuponkeja olen silloin tällöin aktivoinut, mutta vaimo äkkäsi, että turhaa, kun useimmiten koskevat kallista tuotetta ja vierestä saa heidän normituotteen puolta halvemmalla. Yrittävätkö nyt 'puhaltaa' yhden kuukauden ostobonukset itselleen? Luulisi ohjelman huomauttavan, jos täytyy jokin aktivoida uudestaan, kun joka kerta kuitenkin skannaan tunnuksen kassan skanneriin ja digikuitti kilahtaa sekunnissa puhelimeen maksettuani. Mutta ei ole tullut seurattua niin tarkkaan. Kassakin heti tajusi Lidlin virheeksi. Taitaa olla pian lehdissä kuin Mobilepayn tuplaveloitukset konsanaan.

Ei tunnu yhtään hyvältä hitaan ja 'ymmärtämättömän' asiakaspalautteen sekä muutan euron menetys uudistetun Lidl-appin 'ominaisuuden' takia. Eli olisiko muuttunut niin, että pitää joka kuukausi ikäänkuin liittyä uudestaan bonusten kerääjäksi? Aika kieroa ja jopa asiakasepäystävällistäkin mielestäni. Täytyykö siirtyä ihan toisen ketjun asiakkaaksi, voisi melkein sen 5% kuitata suoraan pankin tilille. Yhtenä vuonna nostettiin käteisenä ja päästiin viikoksi etelänlomalle.
 
Eli otettavako joka kuukausi uudestaan käyttöön? Muutos entiseen siinä tapauksessa. Entä osan bonusostosten puskeminen läpi? Ei, taisi Lidlin alamäki alkaa, ei kannata ärsyttää kanta-asiakkaita. Kaipaan takaisin toimivia asiakaskortteja. Ei hyvä, ei hyvä.
 
Eli otettavako joka kuukausi uudestaan käyttöön? Muutos entiseen siinä tapauksessa. Entä osan bonusostosten puskeminen läpi? Ei, taisi Lidlin alamäki alkaa, ei kannata ärsyttää kanta-asiakkaita. Kaipaan takaisin toimivia asiakaskortteja. Ei hyvä, ei hyvä.
Kyllä näin itse olen joutunut tekemään eli entisen loppuessa aina pitänyt ottaa uudestaan käyttöön.
 
Kilpailijoilla tämä on tosiaan paljon fiksummin toteutettu, kun alennukset aktivoituu automaattisesti.

Ne on luultavasti tahalleen tehnyt sen hieman epäkäytännölliseksi, että kupongit on pakko aktivoida, koska ne tietää että joillaki aina unohtuu aktivoida, joten ne tienaa siinä jonku verran.

Eli otettavako joka kuukausi uudestaan käyttöön? Muutos entiseen siinä tapauksessa. Entä osan bonusostosten puskeminen läpi? Ei, taisi Lidlin alamäki alkaa, ei kannata ärsyttää kanta-asiakkaita. Kaipaan takaisin toimivia asiakaskortteja. Ei hyvä, ei hyvä.

Aika vaikea tuota bonusten kertymistä on sivuttaa, koska joka kuussa siinä muistaakseni tulee suuri viesti ruudulle jossa on sininen nappi jota pitää painaa, josta aloitetaan bonusten kerääminen.

Sitä ei ehkä myöskään tarvi painaa heti, koska tämän kuun alussa kävin ostoksilla ja en ollu muistanu painaa sitä nappia, ja luulin siksi että siitä ei olisi kertynyt bonuksia, mutta kyllä ne bonukset tuli siihen, vähä myöhemmin, kun kotona painoin sitä nappia.
 
Bonus-uskovaisten logiikka: ostat mieluummin 100€:lla ja saat 5€:n takasin kuin, että olisit ostanut 90€:llä ilman bonuksia.
No jos joka tapauksessa käy kyseisessä kaupassa? Tyhmää olisi olla ottamatta bonuksia.

Paras toki olisi kuluttajan kannalta että mitään bonuksia ja muita himmeleitä eikä alennuksia olisi, vaan kaikki vaan olisi keskimäärin noiden juttujen verran halvempaa aina.
 
No jos joka tapauksessa käy kyseisessä kaupassa? Tyhmää olisi olla ottamatta bonuksia.

Paras toki olisi kuluttajan kannalta että mitään bonuksia ja muita himmeleitä eikä alennuksia olisi, vaan kaikki vaan olisi keskimäärin noiden juttujen verran halvempaa aina.

Äläs nyt. Joku käyttää "väärää" kauppaa? Hauku sitä bonus-uskovaiseksi ja nosta itseäsi jalustalle.

Harrastuksensa kullakin toki.
 
Ne on luultavasti tahalleen tehnyt sen hieman epäkäytännölliseksi, että kupongit on pakko aktivoida, koska ne tietää että joillaki aina unohtuu aktivoida, joten ne tienaa siinä jonku verran.

Pakko myöntää, että osittain tämän Plussan ja tuon sovelluksen epäkäytännöllisyyden takia Lidlissä käynnit ovat omalta osaltani vähentyneet aika selkeästi. Tietysti muitakin syitä löytyy, esimerkiksi valikoiman suppeus ja tyhjät hyllyt (turhan usein joutuu täydentämään muualta). Kai tämä Plus oli tavallaan se viimeinen niitti, kun noista jälkimmäisistä huolimatta tuli käytyä enimmäkseen Lidlissä. Ärsyttää tuo kuponkien kyttääminen, erillinen aktivointi, ostoreissuista saatujen kuponkien raaputtelu, etukortin kaivaminen ja skannaaminen kassalla ym. tuohon liittyvät asiat. Juu, eihän tuota tietysti pakko olisi käyttää mutta sitten taas tulee sellainen paitsijäämisen tunne. Menisihän tuossa osittain muutenkin sen halvan kaupan pointti, jos tietoisesti jättäisi hyödyntämättä sovelluksen tarjouksia ja rahapalautuksia. Lidlin paras puoli mielestäni oli ennen juuri se, että siellä ei tuollaisia systeemejä ollut. Esimerkiksi Keskon K-ruoka sovellus on mielestäni sentään fiksusti toteutettu ja se tuo jotain lisäarvoa, kun saa automaattisesti aktivoituvia henkilökohtaisia etuja, analytiikkatietoja ja luotua/jaettua sähköisiä ostoslistoja. Lidlin systeemi taas tuntuu tällä hetkellä lähinnä ylimääräiseltä ja tarpeettomalta rasitteelta.
 
Sovelluksen on hyvillä mielin voinut unohtaa sen ekan 5 euron alekupongin käytön jälkeen. Hyvin harvoin vilkaisen miltä kupongit näyttää ja aina yhtä paskojahan ne tuntuu olevan.

Ja sen ostohyvityksen kerryttäminen tuntuu aivan turhalta, kun yksineläjänä saisin sieltä kuukaudessa yleensä sen 50 senttiä takaisin, joten ennemmin jätän räpeltämättä puhelinta kaupassa ihan jo hygieniasyistä.

Lidlistä ostan lähes kaikki elintarvikkeeni edelleen, koska se on halvin omiin tarpeisiini ja lähellä kotia.
 
Samaa mieltä. Ei tota muuten voi oikein ymmärtää kun muilla se toimii sata kertaa paremmin.

Niin ja jos ne aktivoituisi automaattisesti ja siellä olisi vaikka hevi -20% niin voi sitä itkun määrää kun joku ostaa ruokkiksella yhden banaanin ja sovellus käyttää em. kupongin siihen.
 
Niin ja jos ne aktivoituisi automaattisesti ja siellä olisi vaikka hevi -20% niin voi sitä itkun määrää kun joku ostaa ruokkiksella yhden banaanin ja sovellus käyttää em. kupongin siihen.

Jep, koska K-plussan ja S-bonuksen käyttäjät itkee siitä jatkuvasti...

Asiat voi tehdä hyvin tai huonosti. Toi Liitelin tapa nyt vaan on paska.
 
En tiennyt, että niilläkin voi olla tuon kaltaisia kuponkeja/tarjouksia joista annoin esimerkin.

Ei ehkä tasan tuollaista, mutta K-kauppojen omiin Plussa-etuihin voi tulla sellaisia tarjouksia, jotka on käytettävissä useampaan eri tuotteeseen ja aina maksimissaan tiettyyn määrään niitä, joten ainakin teoriassa joku voisi vahingossa käyttää "kupongin" eri tuotteeseen kuin olisi halunnut jos olisi tiennyt. Mutta ei mitään noin dramaattista että kokonainen tuotekategoria saisi prosenttialennuksen.

Silti tosi on, että ennen Lidliä ei ole ollut maan tapa että tuollaisia tarvitsisi erikseen aktivoida etukäteen.
 
Niin ja jos ne aktivoituisi automaattisesti ja siellä olisi vaikka hevi -20% niin voi sitä itkun määrää kun joku ostaa ruokkiksella yhden banaanin ja sovellus käyttää em. kupongin siihen.

Tämähän ongelma kumpuaa taas pitkälti tuosta heikosta sovelluksen toteutuksesta. Miksi sen kupongin pitää olla kertakäyttöinen ja kulua heti ekaan ostoon? Kyllähän sen kupongin voisi toteuttaa siten, että se antaa ostaa X-määrän tavaraa ja vähentää tätä saldoa kupongista toteutuneiden ostojen mukaan. Kuponki sitten poistettaisiin vasta henkilökohtaisen alennussaldon loputtua eikä heti ensimmäisen käytön yhteydessä. Esimerkiksi siinä K-ruoka sovelluksessa on toteutettu tuo niin, että kupongilla saa X-kappalemäärän tuotteita ja ne voi hakea niin monessa erässä kuin haluaa. En muista koskaan nähneeni K-ruossa irtotavarana myytäviä tuotteita mutta en näe miksei tätä periaatetta voisi toteuttaa tuossakin. Tämä oli taas yksi huono puoli tässä systeemissä mitä en edes muistanut, kuponkien käyttöä pitää suunnitella vielä tarkemmin kuin kilpailijoilla.
 
Tämähän ongelma kumpuaa taas pitkälti tuosta heikosta sovelluksen toteutuksesta. Miksi sen kupongin pitää olla kertakäyttöinen ja kulua heti ekaan ostoon? Kyllähän sen kupongin voisi toteuttaa siten, että se antaa ostaa X-määrän tavaraa ja vähentää tätä saldoa kupongista toteutuneiden ostojen mukaan. Kuponki sitten poistettaisiin vasta henkilökohtaisen alennussaldon loputtua eikä heti ensimmäisen käytön yhteydessä. Esimerkiksi siinä K-ruoka sovelluksessa on toteutettu tuo niin, että kupongilla saa X-kappalemäärän tuotteita ja ne voi hakea niin monessa erässä kuin haluaa. En muista koskaan nähneeni K-ruossa irtotavarana myytäviä tuotteita mutta en näe miksei tätä periaatetta voisi toteuttaa tuossakin. Tämä oli taas yksi huono puoli tässä systeemissä mitä en edes muistanut, kuponkien käyttöä pitää suunnitella vielä tarkemmin kuin kilpailijoilla.

Lyhyesti sanottuna toi koko systeemi on vaan huonompi kuin kilpailijoiden. Ei siis ihme ettei porukka käytä sitä.
 
Lyhyesti sanottuna toi koko systeemi on vaan huonompi kuin kilpailijoiden. Ei siis ihme ettei porukka käytä sitä.

Kyllä itse olen ainakin todennut, että moni sen luurin siihen lukijaan piippaa. Itse ei kyllä tule käytettyä, ei niinkään sen takia että sovellus olisi huono vaan siksi, että ei tule tehtyä kuukaudessa niin paljon ostoksia, että jotain hyötyä siitä saisin.
 
Kyllä itse olen ainakin todennut, että moni sen luurin siihen lukijaan piippaa. Itse ei kyllä tule käytettyä, ei niinkään sen takia että sovellus olisi huono vaan siksi, että ei tule tehtyä kuukaudessa niin paljon ostoksia, että jotain hyötyä siitä saisin.

Olis nyt edes jotenkin järkeviä noi kupongit, mutta kun ne tarjoaa vaan sellasta jota en ole koskaan sieltä ostanutkaan. Jotain pähkinävoita ja hummusta ja gluteenitonta pakastepizzaa mitä äsken katselin. En noita ostele, niin ihan turhia mulle. Eikä ne bonuksetkaan kovin paljoa houkuttele. Ehkä mä oon vaan niin paska asiakas ettei mulle kannata antaa sellasia kuponkeja jota oikeasti käyttäisinkin. ;)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 576
Viestejä
4 512 017
Jäsenet
74 417
Uusin jäsen
KrisTNT

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom