LIDL Plus-etuasiakasohjelma (käytännön asiat, yksityisyys yms)

Liittynyt
15.06.2020
Viestejä
14
Toki tieto kaikista ostoksista menee Lidlille. Itse pidän sitä ainakin paljon merkityksellisempänä yksityisyyden menetyksenä kuin esimerkiksi osoitetieto.
 
Pelko perustuu siihen, että Hans myy tiedon vaikka jollekin vakuutusyhtiölle, joka nostaa vakuutuksesi hintaa kuiteista päätejtävien elintapojesi vuoksi.
Ei siihen Hanssia tarvita! Khyl ne osaa nostaa ihan muutenkin ;)
Vaikka nyt taas löpöveroja...
Mutta, eiköhän taas mennä aika tavalla offtopikin puolelle...
Ja nykyään KAIKKI kauppaa ne tiedot etiäppäin...
 
OT: saksalainen työkaveri ihmetteli kerran Suomen lepsua yksityisyyskulttuuria verrattuna kotimaahansa. Etten ensimmäisenä epäilisi Hansin tai Dieterin myyvän dataa sen enempää kuin Keskon tai SOK:n.
 
OT: saksalainen työkaveri ihmetteli kerran Suomen lepsua yksityisyyskulttuuria verrattuna kotimaahansa. Etten ensimmäisenä epäilisi Hansin tai Dieterin myyvän dataa sen enempää kuin Keskon tai SOK:n.
Ja on ne kaupat tähänkin asti osanneet yhdistää myös pankkikortin ja ostokset toisiinsa.
Mikäs se oli se vaarallinen elintarvike muutama vuosi sitten, kun Kesko yhdisti ihan viranomaisluvalla sitä ostaneet löytääkseen plussan kanta-asiakasrekisterit, kuittirekisterit ja pankkikorttirekisterit, jotta löytäisi myös ei plussakorttia käyttäneet.
Virallisestihan tuo oli ainoa kerta. Mutta toisaalta tietokannat ajettiin niin nopeasti, että ei vaadi kovin suurta foliohattuilua ajatella, että kenties kyvykkyys on ollut jatkuvasti.
 
Ja on ne kaupat tähänkin asti osanneet yhdistää myös pankkikortin ja ostokset toisiinsa.
Mikäs se oli se vaarallinen elintarvike muutama vuosi sitten, kun Kesko yhdisti ihan viranomaisluvalla sitä ostaneet löytääkseen plussan kanta-asiakasrekisterit, kuittirekisterit ja pankkikorttirekisterit, jotta löytäisi myös ei plussakorttia käyttäneet.
Virallisestihan tuo oli ainoa kerta. Mutta toisaalta tietokannat ajettiin niin nopeasti, että ei vaadi kovin suurta foliohattuilua ajatella, että kenties kyvykkyys on ollut jatkuvasti.

No jos se pankkikortin numero täydellisenä on tallessa, niin tietysti kyvykkyys tällöin on, jos on käytettävissä pankkikorttirekisteri. Tuollaisen tietokantakyselyn kirjoittamiseen menee pari minuuttia. Ja sen ajamiseen suunnileen saman verran. Foliohattuilu liittyy sitten siihen käytetäänkö niitä jonkin porsaanreiän kautta yhdessä. Ihan ilman rekisterien yhdistelyäkin pystyisi kerran kantiskortin kanssa käytetyn pankkikortin siihen ikuisesti yhdistämään, mutta ei tuokaan taida olla sallittua.
 
Todellakin offtopic mutta lidlile tapahtuu normaalit kun tulee rahaa ikkunoista ja ovista ja toimistolla ei keksitä mitään uutta parempaa niin paineessa toistetaan tuo jo tehty kanta-asiakasohjelma jota pidetään toimiston työn kannalta täydellisenä ikiliikkujana joka vaatii tekijät tekemään sitä aikaisemmin lidl itse sanomaansa turhaa lisäkustannusta.
 
Eipä tullut ainakaan tuossa sovelluksessa heti vastaan että toi 5€ etu tarvii sen että ostosten summa on yli 20€. Kävin juuri lidlissä ja jäin kassalla ihmettelemään että miksi ei mun 14€ ostoksista tullut sitä alea vaikka skannasin sen qr koodin siihen päätteelle, niin kysyin myyjältä ja hän sanoi että tarvitsee olla yli 20€ ostokset jotta sen edun voi käyttää. Ja kaveri oli käyttämässä sitä kaakao kuponkia todeten kassalla että se on voimassa vasta 27.06.2020. Joten ei mennyt nyt tämä lidlissä käynti ihan putkeen.

Edit. en sitten lukenut tuota hyvät tarjoukset (ei keskustelua) viestiä tarkkaan kun siinä on jo otsikossa että 20€ kertaostokseen. Sokia ku oon... mutta onhan tässä se 14vrk aikaa käyttää se
 
Viimeksi muokattu:
Aika selvästi näkyi minusta että vain yli 20€ ostoissa toimii. Hyvin tuli alennus, vaikka kassakaan ei sitä aluksi huomannut että tuli. Tuo 5€ alennus näkyy kuitillakin omituisesti niin että joka ikisellä tuotteella on joku pieni alennus joista yhteensä tulee 5€, eikä siis yhtä -5€ riviä.
 
Ja kaveri oli käyttämässä sitä kaakao kuponkia todeten kassalla että se on voimassa vasta 27.06.2020. Joten ei mennyt nyt tämä lidlissä käynti ihan putkeen.

Aika selvästi tuossa kaakaokupongissa mielestäni mainitaan koska on voimassa.
 

Liitteet

  • Screenshot_20200626_130048_com.lidl.eci.lidlplus.jpg
    Screenshot_20200626_130048_com.lidl.eci.lidlplus.jpg
    502,7 KB · Luettu: 549
Eikös nämä etuohjelmat olleet se mistä lidl on jo vuodet vittuillut muille kaupoille kaiken maailman "näytä mikä tahansa kortti"-jutuilla? IL:n uutisessa oli mainittu että toistaiseksi kyseessä vain kulutuskäyttäytymisen seuraamiseen ja kustomoitujen tarjousten tekoon, mutta jäi semmonen kuva että pia voi tulla kaiken sortin rahanpalautusohjelmia.

Muutenkin niiden selitykset vähän ontui. "Mobiilisovellus on kätevämpi kuin kortti joka tarvitsisi kaivaa lompakosta". Itse ainakin kaivan sen lompakon joka tapauksessa taskusta että saan visan esiin. Nyt joutuisin kaivamaan puhelimenkin sen sijaan että ottaisin sieltä lompakosta, joka on kuitenkin kädessä, kaksi korttia.
 
Minua kyllä huolestuttaa, kun Lidl halusi
  • Sähköpostiosoitteeni
  • Puhelinnumeroni
  • Oikean osoitteeni
  • Koko nimeni
  • Syntymäaikani
  • Sukupuoleni
  • Sijaintitietoni

Nyt vielä henkilötunnukseni loppuosa ja Lidl voi esiintyä minuna.

--

Tässä ihan vihjeenä, on rikollista esiintyä jonain muuna, mutta ei ole rikollista antaa omia tietojaan väärin. Suosittelen antamaan syntymäajan väärin, niinkuin teen toistuvasti Steamissä (olen syntynyt joskus 1.1. ja skrollaan dialogista jonkun vuosiluvun, jolla olen 18v).
 
Minua kyllä huolestuttaa, kun Lidl halusi
  • Sähköpostiosoitteeni
  • Puhelinnumeroni
  • Oikean osoitteeni
  • Koko nimeni
  • Syntymäaikani
  • Sukupuoleni
  • Sijaintitietoni

Nyt vielä henkilötunnukseni loppuosa ja Lidl voi esiintyä minuna.

--

Tässä ihan vihjeenä, on rikollista esiintyä jonain muuna, mutta ei ole rikollista antaa omia tietojaan väärin. Suosittelen antamaan syntymäajan väärin, niinkuin teen toistuvasti Steamissä (olen syntynyt joskus 1.1. ja skrollaan dialogista jonkun vuosiluvun, jolla olen 18v).
Osoitehan ei ollut pakollinen, ainakaan itse en sitä täyttänyt. Sukupuoleksikin voi laittaa "muu" ;)
 
Pelko perustuu siihen, että Hans myy tiedon vaikka jollekin vakuutusyhtiölle, joka nostaa vakuutuksesi hintaa kuiteista päätejtävien elintapojesi vuoksi.
Toihan on hyvä asia, läskeille kalliimmat vakuutukset :tup:
 
Onneksi tuli sovellus eikä kortti! Jos foliohattua kiristää, niin sitten vain tekemään tunnuksia Matti Meikäläisenä.
 
Toihan on hyvä asia, läskeille kalliimmat vakuutukset :tup:
Jos vähän hierot aivonystyröitäsi, niin varmaan ymmärrät mitä vikaa tuollaisessa olisi. Siis ei siinä, että jos on huonot elintavat, niin vakuutus voisi olla kalliimpi, vaan siinä että ostotottumusten mukaan ylipäätään tehtäisiin mitään johtopäätöksiä kortinhaltijan tereveydentilasta jne. Sinulle varmaan olisi ihan ok, että jos käyt esim. ostamassa toistuvasti tupakkaa sairaalle isällesi tms, niin vakuutusyhtiö nostaa sinun vakuutusmaksuja?

Ja tämä siis ihan yleisesti, ottamatta sen kummemmin kantaa tähän Lidlin tapaukseen. Se oli siis vain vastaus siihen miksi noita tietoja kaikki eivät halua jakaa.
 
Myös sillä etukortilla ei saa bonusta.. Onko pakko näyttää joka kerta? Itse ajattelin näytellä vaan kun käytän tarjouskuponkeja.

Jos vähän hierot aivonystyröitäsi, niin varmaan ymmärrät mitä vikaa tuollaisessa olisi. Siis ei siinä, että jos on huonot elintavat, niin vakuutus voisi olla kalliimpi, vaan siinä että ostotottumusten mukaan ylipäätään tehtäisiin mitään johtopäätöksiä kortinhaltijan tereveydentilasta jne. Sinulle varmaan olisi ihan ok, että jos käyt esim. ostamassa toistuvasti tupakkaa sairaalle isällesi tms, niin vakuutusyhtiö nostaa sinun vakuutusmaksuja?

Ja tämä siis ihan yleisesti, ottamatta sen kummemmin kantaa tähän Lidlin tapaukseen. Se oli siis vain vastaus siihen miksi noita tietoja kaikki eivät halua jakaa.

Olen nähnyt työni puolesta kuinka plussakorttidatalla on tehty kohdennettuja mainoskampanjoita. Kyllä paljon epäterveellistä ruokaa syöville tulee vähän eri suosituksia. Jotka ei tässä tapauksessa tuominneet, vaan koettivat vaan myydä lisää tuotteita.. Tupakkaa ei saa markkinoida, mutta esim. pakastepizzoja saa.
 
Olen nähnyt työni puolesta kuinka plussakorttidatalla on tehty kohdennettuja mainoskampanjoita. Kyllä paljon epäterveellistä ruokaa syöville tulee vähän eri suosituksia. Jotka ei tässä tapauksessa tuominneet, vaan koettivat vaan myydä lisää tuotteita.. Tupakkaa ei saa markkinoida, mutta esim. pakastepizzoja saa.
Tämä nyt on itsestäänselvää, että markkinointiin sitä tietoa juuri kerätään käytetään koko ajan. Ei siinä ole mitään ihmeellistä.

Ongelma tulee siinä vaiheessa, jos niitä tietoja myydään ulkopuolisille, tai jos se tiedot muutenkin omaava taho alkaa myöntää vaikkapa vakuutuksia tai lainoja (S-Pankki?) ja käyttää asiakkaan ostohistoriaa ja muita tietoja hyväkseen riskilaskennassa ja sitä kautta tuotteiden henkilökohtaisessa hinnoittelussa. Tähän mennessä ne bonuskortit ovat olleet kotimaisia, mutta Lidlin tapauksessa tiedot luovutetaan saksalaiselle firmalle.

Ja siis edelleen, en ole henkilökohtaisesti bonuskortteja vastaan. Kannattaa kuitenkin tiedostaa mitä riskejä niiden myötä voi tulevaisuudessa ilmaantua.
 
Tämä nyt on itsestäänselvää, että markkinointiin sitä tietoa juuri kerätään käytetään koko ajan. Ei siinä ole mitään ihmeellistä.

Ongelma tulee siinä vaiheessa, jos niitä tietoja myydään ulkopuolisille, tai jos se tiedot muutenkin omaava taho alkaa myöntää vaikkapa vakuutuksia tai lainoja (S-Pankki?) ja käyttää asiakkaan ostohistoriaa ja muita tietoja hyväkseen riskilaskennassa ja sitä kautta tuotteiden henkilökohtaisessa hinnoittelussa.

Periaatteessa en enää ole siellä töissä, missä tuota analyysiä Keskolle tehtiin, mutta sen jälkeen on tullut GDPR ja siinä on tietojen unohtamisen lisäksi muitakin kivoja oikeuksia. Eli käytännössä saa miltä vaan firmalta pyytää omat tietosi ja jos vaikka S-pankilla olisi Lidlin tietoja, niin se on vähintään säädösten vastaista ja siitä voi valittaa. Tiedä sitten, onko tällä vaikutusta, mutta järjestelmällisestä väärinkäytöstä tulee Lidlille sakot ja se ei ole monikansalliselle firmalle hyvä juttu.

Lisäksi epäilen, että Suomessa vakuutusyhtiöt olisivat tuosta kiinnostuneita, kun käytännössä vain alkoholi/tupakka/lihavuusriskejä voi epävarmasti ennustaa tuosta datasta. Kun käytännössä kenenkään hinta ei ainakaan laske (tämä on se bisnes) ja nuo riskihenkilöt voisivat lähteä kyselemään perään, että mistä tulee juuri heille lisähintaa, kun kaveri sai halvemmalla.

--

..ja edelleen, tuo on semmoinen etuohjelma, että kannattaa vaan näyttää sitä korttia kun käyttää kuponkeja. Ei niistä paperittomista kuiteista ole niin paljon iloa, että antaisin Lidlille ostoshistoriani.
 
OT: saksalainen työkaveri ihmetteli kerran Suomen lepsua yksityisyyskulttuuria verrattuna kotimaahansa. Etten ensimmäisenä epäilisi Hansin tai Dieterin myyvän dataa sen enempää kuin Keskon tai SOK:n.

Tuota ihan vain pienenä sivuhuomautuksena että siellä Saksassahan ne vasta urkkiikin tavan kansalaisia tavallista enemmän. Ehkä siellä ei tuo korttimaksaminen ole niin yleistä kuin Suomessa ja sitä kautta profiloiminen ym. mutta kyllä siellä olutmaassa kansalaisten urkkiminen osataan paremmin ja tehokkaamin kuin täällä.
 
Ihan ilman rekisterien yhdistelyäkin pystyisi kerran kantiskortin kanssa käytetyn pankkikortin siihen ikuisesti yhdistämään, mutta ei tuokaan taida olla sallittua.
Näin minä joskus vähän nykyistä foliohattuisempana junnuna oletin kaikkien kanta-asiakasohjelmien tekevän. Sittemmin olen päätynyt käsitykseen, etteivät taida uskaltaa käyttää tuollaista menetelmää, ja saavat kuitenkin melko kattavan tiedon ahkerasti bonuskortteja vilauttelevien asiakkaiden takia.

Tosin tämän hetken tilanteesta en uskalla edes arvailla mitään. Sen jälkeen kun pankit pakotettiin hyväksymään huuhaafirmojen kautta kirjautuminen pankkitunnuksilla selkeästi skämmin näköisillä vaihtelevilla käyttöliittymillä, en luota enää mihinkään. Koska tahansa saattaa tulla yllättävänä uutena tietona, että kaikki ostokset on jo vuosia jäljitetty pankkikortin numeron perusteella, tiedot on myyty Facebookille ja "olemme antaneet luvan"(ikään kuin meillä olisi vaihtoehtoa) epämääräisillä käyttöehdoilla tähänkin.
 
Tämä kuponkipelleily on kyllä sellaista syöpää, että oksat pois. Tämä on jopa kertaluokkaa huonompi etusysteemi, kuin ässän ja k:n järjestelmät. Niissä sentään riittää kun sitä korttia vilauttaa kassalla, ei tarvitse erikseen aktivoida mitään lipareita. Tai onhan tuolla ässän sovelluksessa muutamia kuponkeja myös, ja siellä ne on tähän päivään asti käyttämättöminä pysyneetkin. Toki tarjousten perässä juoksijoillehan tuo sovellus on tehtykin, että siinä varmaan ajaa asiansa.
 
Tämä kuponkipelleily on kyllä sellaista syöpää, että oksat pois. Tämä on jopa kertaluokkaa huonompi etusysteemi, kuin ässän ja k:n järjestelmät.

En ole Lidlin systeemiin tutustunut, mutta ilmeisesti jokin äppi mitä aikaisempia viestejä oikein tulkitsin? Noin yleensä mun cashbackit riippumatta kauppaketjusta tulee niistä punalapputuotteista ja muista "tarjouksista" sekä järkevästä ostamisesta.
 
On tuo vähän hankala, en minä nyt kassalla kännykkää jouda räpeltämään :hmm:

Mä maksan kuitenkin sillä kännykällä niin ei ole suuri vaiva näyttää tuota qr koodiakaan. Suurempi vaiva on aktivoida ne koodit sieltä apista käyttöön. Kumma että sitä ei ole automatisoitu kun asiakkaita lähinnä vtuttaa jos aktivointi unohtuu. Kokeilin tänään ekaa kertaa.
 
Tuli tänään testattua ja oli mielestäni näppärä verrattuna moneen muuhun: esim. Mcdonalds, hesburger, s-mobiili. Pystyi näppäämään useamman kupongin käytetyksi vaikka jonottaessa ja siitä kassalla luki koodin.
 
Aloin tuossa miettiä että voisko ne kaikki koodit vaan aktivoida saman tien ja sitten se automaattisesti käyttää ne mitä tuotteita sattuu ostamaan.

Eilen jäi meinaan käyttämättä 5€ liittymisetu, koska alentamattamien tuotteiden hinta oli alle 5€, niin se edelleen näkyy aktivoituna.

Joissain muissa kantissysteemeissä aktivoidut katoavat jos niitä ei käytä.
 
Eilen tuli tuota testattua ja hyvin toimi ja sai tuon 5€ alennuksen. Näytti olleen itselle tullut kaksi noita tervetuliaskuponkeja ja toinen vielä käyttämäti. Kaipa tuota voi jatkossakin käyttää. Aktivoi vaan kaikki kupongit jos sattuu ostoskorissa olemaan alennustavaraa. Tuli myös eilen yksi raaputusarpa ja joku tarjoustuote sieltäkin tuli.
 
Olis muuten sopiva korvaus kännykän QR-koodin vaatimuksesta ettei sitten enää printtais eikä kysyis kuittia kassalla.

Tähän yhdistettynä Lidl-pankin oma ruokatili niin ei tarvii pankkikorttia enää kaivaa taskusta.
 
Mä maksan kuitenkin sillä kännykällä niin ei ole suuri vaiva näyttää tuota qr koodiakaan. Suurempi vaiva on aktivoida ne koodit sieltä apista käyttöön. Kumma että sitä ei ole automatisoitu kun asiakkaita lähinnä vtuttaa jos aktivointi unohtuu. Kokeilin tänään ekaa kertaa.

Uskon "itse aktivoimiseen" olevan syynä se, että jos tulee esim. "hevituotteista -15%"- kuponki, niin sitten joku ostaa banaanin ja itkee kun kuponki meni jo siihen, olisi halunnut käyttään sen isompiin ostoksiin. Mutta tämä mutuilua, mene ja tiedä.


Aloin tuossa miettiä että voisko ne kaikki koodit vaan aktivoida saman tien ja sitten se automaattisesti käyttää ne mitä tuotteita sattuu ostamaan.

Eilen jäi meinaan käyttämättä 5€ liittymisetu, koska alentamattamien tuotteiden hinta oli alle 5€, niin se edelleen näkyy aktivoituna.

Joissain muissa kantissysteemeissä aktivoidut katoavat jos niitä ei käytä.

Voit varmasti aktivoida kaikki kerralla ja ne pysyy siellä niin kauan kuin niiden voimassaoloaika on. Kun käytit 5e kupongin, niin oliko kuitin summa yli vaaditun 20 euron?


Lidlin etuohjelman takaa paljastuu skandaaliyhtiö Wirecard Bank AG - rahaa hukassa yli 500 000 euroa Suomen mittakaavassa, lähes 2 miljardia globaalilla tasolla.
Varatoimenpiteenä Lidl on vetänyt lahjakortit pois myynnissä.

Lidlin lahjakortit vedetään pois myynnistä –  taustalla oleva skandaaliyhtiö "kadotti” 1,9 miljardia euroa

Onneksi ehdin eilen eilen hyödyntää 5 euron alennuksen, vaikka kassatäti väitti pokkana, ettei etu rekisteröidy ensimmäinen oston yhteydessä :facepalm:

Miten tuo liittyi etuohjelmaan? :D Muuten kyllä hauska juttu, kyllähän tuollainen pari miljardia voi mihin vain kadota huomaamatta :lol:
 
Ja on ne kaupat tähänkin asti osanneet yhdistää myös pankkikortin ja ostokset toisiinsa.
Mikäs se oli se vaarallinen elintarvike muutama vuosi sitten, kun Kesko yhdisti ihan viranomaisluvalla sitä ostaneet löytääkseen plussan kanta-asiakasrekisterit, kuittirekisterit ja pankkikorttirekisterit, jotta löytäisi myös ei plussakorttia käyttäneet.
Virallisestihan tuo oli ainoa kerta. Mutta toisaalta tietokannat ajettiin niin nopeasti, että ei vaadi kovin suurta foliohattuilua ajatella, että kenties kyvykkyys on ollut jatkuvasti.
Eihän toi vaadi kovin laajaa SQL-tuntemusta että osaa tollasen kyselyn tehdä ja loppu nopeus riippuu palvelimesta. Onhan teleoperaattoreillakin vaikka mitä tietoa jemmassa mitä eivät saa katsoa ilman poliisin/tuomioistuimen määräystä. Jotta ei olisi kokonaan OT niin asensin tuon lidlin sovelluksen
 
Myös sillä etukortilla ei saa bonusta.. Onko pakko näyttää joka kerta? Itse ajattelin näytellä vaan kun käytän tarjouskuponkeja.
Ei saa bonusta, mutta jokaisesta ostoskerrasta kun tuota näyttää saa "raaputuskupongin", jossa sitten on joku tarjous. Itse maksan puhelimella aina niin sama sitten näyttää tätä Lidl "korttiakin". Lisäksi tuonne jää myös kuitit, jos vaikka ostaa jotain tavaraa jossa on takuu niin ihan kätevää.
 
Eihän toi vaadi kovin laajaa SQL-tuntemusta että osaa tollasen kyselyn tehdä ja loppu nopeus riippuu palvelimesta. Onhan teleoperaattoreillakin vaikka mitä tietoa jemmassa mitä eivät saa katsoa ilman poliisin/tuomioistuimen määräystä. Jotta ei olisi kokonaan OT niin asensin tuon lidlin sovelluksen
Lähinnä tarkoitin sitä, että jo silloin vanhan lainsäädännön aikana ko. tietokantojen yhdistely on ollut kiellettyä. Lienee sitä nykyäänkin. Tuo botulismi-case kuitenkin osoitti, että kyselyt pystyttiin helposti niiden välillä ajamaan (muutama tunti luvan saamis-aika mukaanlukien), joten saattaahan ne olla samassa tietokannassakin.
Asiakas ei voi kuin luottaa lupaukseen, että niitä tietoja ei yhdistellä vrt. case Tesco Briteissä.
 
Mitä hyötyä tuosta appsista on? Mulla ei ole älypuhelinta niin en voi helposti itse katsoa.
 
Mitä hyötyä tuosta appsista on? Mulla ei ole älypuhelinta niin en voi helposti itse katsoa.

Lyhyesti: saa "5€ alennuksen 20€ ostoksesta" kupongin. Tämä on se sisäänheittotuote. Myös satunnaisia muita kuponkeja, kuten "-50% uimaleluista". Eipä näkynyt uimaleluja lähi-Lidlissä.

Käytännössä siellä on vaan kuponkeja ja veikkaan, että tuo 5€ alennuskuponki jää parhaaksi eduksi.

edit: ja myös sähköiset kuitit, mutta itse olen sen verran paranoidi, että en tule tätä ominaisuutta käyttämään - pelkästään kuponkeja.
 
Lyhyesti: saa "5€ alennuksen 20€ ostoksesta" kupongin. Tämä on se sisäänheittotuote. Myös satunnaisia muita kuponkeja, kuten "-50% uimaleluista". Eipä näkynyt uimaleluja lähi-Lidlissä.

Käytännössä siellä on vaan kuponkeja ja veikkaan, että tuo 5€ alennuskuponki jää parhaaksi eduksi.

edit: ja myös sähköiset kuitit, mutta itse olen sen verran paranoidi, että en tule tätä ominaisuutta käyttämään - pelkästään kuponkeja.
Ei kai voi valita? Siis jos käytät kupongin niin kuitti tallentuu myös.
 
Ei kai voi valita? Siis jos käytät kupongin niin kuitti tallentuu myös.

Kyllä, mutta voin olla käyttämättä etukorttia 99% ajasta. Vain silloin, kun lunastan kuponkeja.. Katsotaan tulevaisuudessa, kuinka tyhmää tämmöinen on, mutta näin ajattelin asian tehdä.
En koe saavani tarpeeksi etuja, että näyttäisin joka kerta kassalla etukorttini. Tilanne voi toki muuttua.
 
Kyllä, mutta voin olla käyttämättä etukorttia 99% ajasta. Vain silloin, kun lunastan kuponkeja.. Katsotaan tulevaisuudessa, kuinka tyhmää tämmöinen on, mutta näin ajattelin asian tehdä.
En koe saavani tarpeeksi etuja, että näyttäisin joka kerta kassalla etukorttini. Tilanne voi toki muuttua.
Vissiin Liiterin idea sovelluksen käytön motivaattoriksi on, että aina kun käytät sitä saat jonkun uuden kupongin.
Ainakin itselleni heti kauppareissun jälkeen tuli raaputusarpa (hmm. kevyttä pelillistämistä), jolla sitten tuli uusi alennuskuponki ikään kuin ”voittona”.
 
Unohdin kokonaan liiterissä käydessä käyttää sovellusta.

Olisin saanut ainakin sen 5€ hyvityksen, koska ostokset maksoivat noin 28€.

Miten toi toimii? Näytänkö puhelimesta QR-koodin kassalle, vai lukeeko maksupääte tilin tiedot BT-yhteyden kautta?
 
Unohdin kokonaan liiterissä käydessä käyttää sovellusta.

Olisin saanut ainakin sen 5€ hyvityksen, koska ostokset maksoivat noin 28€.

Miten toi toimii? Näytänkö puhelimesta QR-koodin kassalle, vai lukeeko maksupääte tilin tiedot BT-yhteyden kautta?
Avaat sovelluksen, painat aktivoi kaikkien kuponkien kohdalla, jotka haluat käyttää. Painat lopuksi Lidl Plus-kortti -painiketta ja näytät sen QR-koodia kiinteälle lukijalle (reikä pleksissä tai sijainti pleksin vieressä), se piippaa kun on saanut luetuksi.
 
Tuota ihan vain pienenä sivuhuomautuksena että siellä Saksassahan ne vasta urkkiikin tavan kansalaisia tavallista enemmän. Ehkä siellä ei tuo korttimaksaminen ole niin yleistä kuin Suomessa ja sitä kautta profiloiminen ym. mutta kyllä siellä olutmaassa kansalaisten urkkiminen osataan paremmin ja tehokkaamin kuin täällä.
No itse en ole perehtynyt Saksan lainsäädäntöön, hänen näkemyksensä koski lähinnä mitä ja kuinka automaattisesti yksilöstä kerätään tietoa ja miten helposti niitä saa. On kuitenkin naimisissa suomalaisen kanssa ja asunut täällä 10+ v eli pystynee vertaamaan aika hyvin. Omaa mainostusta toki, mutta esim. Tutanota kehuu datan olevan hyvin suojassa tiukan lainsäädännön myötä.

En tosin epäile historian johdosta etteikö sikäläinen Supo voisi pitää listoja kaikista jotka eivät julkisesti vastusta AfD:tä :)
 
Miksihän Lidl plussaa ei löydy/voi asentaa omalle sony xz2 compactille. android 10 sisällä yms..
 
Tämä nyt on itsestäänselvää, että markkinointiin sitä tietoa juuri kerätään käytetään koko ajan. Ei siinä ole mitään ihmeellistä.

Ongelma tulee siinä vaiheessa, jos niitä tietoja myydään ulkopuolisille, tai jos se tiedot muutenkin omaava taho alkaa myöntää vaikkapa vakuutuksia tai lainoja (S-Pankki?) ja käyttää asiakkaan ostohistoriaa ja muita tietoja hyväkseen riskilaskennassa ja sitä kautta tuotteiden henkilökohtaisessa hinnoittelussa. Tähän mennessä ne bonuskortit ovat olleet kotimaisia, mutta Lidlin tapauksessa tiedot luovutetaan saksalaiselle firmalle.

Ja siis edelleen, en ole henkilökohtaisesti bonuskortteja vastaan. Kannattaa kuitenkin tiedostaa mitä riskejä niiden myötä voi tulevaisuudessa ilmaantua.
Pankithan lainaa varten ihan pyytävät niitä tiliotteita 3kk ajalta. Omall pankilla ne toki jo on saatavilla. Tämä kokemus noin 1kk takaa. [/ot]


Mielenkiintoista kyllä, että Lidl lähtee tämmöiseen, kun välillä on niitä ”mikä vaan kortti”-alennuksia. No enpähän asioi tuolla muutenkaan. Siistimpi Lidl on kauempana kuin prisma/cm ja lähempänä oleva on asiakkailtaan semmoinen, etten jaksa siellä asioida. Tämän vuoksi Prisma, vaikka sekin yksi riistäjä. (Halpuutamme tuottajien kustannuksella jne)
 
Näyttää Lidl Plussan kärki olevan kaupassakäyntifrekvenssin kasvattaminen, ainakin päätellen lyhyen aikaa (2 päivää) voimassaolevista kupongeista.
Saas nähdä, vastaako Kesko ja S-ryhmä tähän. Pian voi olla kaikkien sovelluksissa ”etu vain tänään” -henkinen meininki, jos lähtevät kilpailemaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 697
Viestejä
4 544 425
Jäsenet
74 831
Uusin jäsen
Panasonic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom