• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Liberaalipuolue

Zefram Cochrane

The Engineer
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 844
Päteekö sama myös vapaaseen alkoholiin vai mennäänkö kokoomuslaisittain kaksilla moraaleilla?

Esim. kun nakkikiskajonossa Batmaniksi itsensä julistava sekoilija lyö nyrkillä toista jonottajaa naamaan hänet saa ampua kunhan hän on päihtynyt

[ ] alkoholista
[x] heroiinista

Itse lähtökohtaisesti rankaisisin itse rikoksesta, eli tässä esimerkissä pahoinpitelystä, en siitä, että henkilö on päihtynyt. Mutta ymmärrän, että kieltolain kannattajat ajattelevat asiasta hyvin eri tavalla.
Kännikäisistä tietää edes jotain, nistit on arvaamattomia.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 029
Kännikäisistä tietää edes jotain, nistit on arvaamattomia.
Eli kun et tiedä asiasta juuri mitään, on se pelottavampi ja olet taipuvaisempi suhtautumaan asiaan tuomitsevasti ja kannattamaan autoritääristä politiikkaa.

Ehkä pelkojasi lieventää tietää, että heroiniin haittavaikutukset muihin kuin käyttäjään itseensä ovat tutkijoiden mukaan selvästi alkoholia pienemmät:

http://www.economist.com/blogs/dailychart/2010/11/drugs_cause_most_harm
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
69
Tässä on oikein malliesimerkki siitä pelottelu aivopesun uppoamisesta. Kuka ei muista kaikkia appelsiinin kuorinta legendoja mitä viljeltiin?

Alkoholi on yksi pahiten agressioita ja arvaamattomuutta lisäävistä aineista. Puhumattakaan muista haitoista. Olisiko aika jo hieman alkaa katsoa näitä asioita faktojen perässä. Ehkä @Zefram Cochrane kannattaakin täyttä kieltolakia myös alkoholin suhteen.

On myös malliesimerkki siitä, miksi median väittämä liberaalin vastakohtana konservatiivi on yksiselitteisen väärin. Liberaalin vastakohta on autoritääri. Ei siitä kauaa ole kun erilaisten aineiden käyttöön suhtauduttiin vapaammin, puhumattakaan lukuisista muista asioista. Suomen ensimmäinen perustuslaki on todella liberaali (nykyinenkin on, jos sitä vain noudatettaisiin).
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 029
Suomen ensimmäinen perustuslaki on todella liberaali (nykyinenkin on, jos sitä vain noudatettaisiin).
Nykyisessä perustuslaissa tosiaan lukee, että "jokaisella on oikeus henkilökohtaiseen vapauteen".

Sitten on tietysti uskonnonvapaus, jota rikotaan, kun kriminalisoidaan kannabiksen ja tiettyjen psykedeelien käyttö, sillä maailmasta löytyy uskontoja, joille nuo ovat pyhiä sakramentteja.

Brasiliassa koko päihteiden kieltolaki vietiin korkeimpaan oikeuteen, kun sen katsottiin mahdollisesti rikkovan perustuslaillista oikeutta yksityisyyteen.

Do Adults Have a Privacy Right to Use Drugs? Brazil’s Supreme Court Decides
 
Viimeksi muokattu:

Zefram Cochrane

The Engineer
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 844
Tässä on oikein malliesimerkki siitä pelottelu aivopesun uppoamisesta. Kuka ei muista kaikkia appelsiinin kuorinta legendoja mitä viljeltiin?

Alkoholi on yksi pahiten agressioita ja arvaamattomuutta lisäävistä aineista. Puhumattakaan muista haitoista. Olisiko aika jo hieman alkaa katsoa näitä asioita faktojen perässä. Ehkä @Zefram Cochrane kannattaakin täyttä kieltolakia myös alkoholin suhteen.

On myös malliesimerkki siitä, miksi median väittämä liberaalin vastakohtana konservatiivi on yksiselitteisen väärin. Liberaalin vastakohta on autoritääri. Ei siitä kauaa ole kun erilaisten aineiden käyttöön suhtauduttiin vapaammin, puhumattakaan lukuisista muista asioista. Suomen ensimmäinen perustuslaki on todella liberaali (nykyinenkin on, jos sitä vain noudatettaisiin).
En kannata kieltolakia alkoholille.

Kannatan täyskieltoa huumeille. En halua zombieta kaduille.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 427
En kannata kieltolakia alkoholille.

Kannatan täyskieltoa huumeille. En halua zombieta kaduille.
Eikö tolla periaatteella sun pitäis ajaa myös alkoholille täyskieltoa? Aika monet känniläiset ovat myöskin kuten zombeja. Pe/La-iltaisin suuret kaupungit ovat usein kuin örisevä armeja epäkuolleita.
 

Zefram Cochrane

The Engineer
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 844
Eikö tolla periaatteella sun pitäis ajaa myös alkoholille täyskieltoa? Aika monet känniläiset ovat myöskin kuten zombeja. Pe/La-iltaisin suuret kaupungit ovat usein kuin örisevä armeja epäkuolleita.
Johokin se raja on vedettävä ja minä vedän sen tähän.:rofl:
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
59

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Johokin se raja on vedettävä ja minä vedän sen tähän.:rofl:
Pikemminkin vedät kaksi rajaa, koska alkoholi ei ole haitoista pienin, eli et voi ainakaan puhua mistään haittojen minimoinnista tiettyyn rajaan saakka. Tai ehkä piirrät pienen rinkulan haitallisten substanssien joukkoon, ja sen sisälle sattuu jäämään kuningas alkoholi. Taitaa kulkea suvussa?
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 029
En kannata kieltolakia alkoholille.

Kannatan täyskieltoa huumeille. En halua zombieta kaduille.
Eikö tämä ole käännettävissä tuolla logiikalla niinkin, haluat kotiväkivaltaa suomalaisiin koteihin, haluat alkoholiongelmista koituvia ennenaikaisia eläköitymisiä, haluat suuremman määrän maksakirrooseja kansalle jne jne?

Minä en halua että kannabiksen tai heroiinin päihdekäyttö ja päihdeongelmat suomessa lisääntyvät. En myöskään halua, että fundamentaliset uskonlahkot saavat lisää jäseniä riveihinsä. En silti kriminalisoisi päihteiden käyttöä enkä uskonnollisia teoksia ja järjestöjä, koska arvostan vapautta.

Pikemminkin vedät kaksi rajaa, koska alkoholi ei ole haitoista pienin, eli et voi ainakaan puhua mistään haittojen minimoinnista tiettyyn rajaan saakka.
Rajanveto on kutakuinkin yhtä rationaalista kuin "haluan kieltää 50km/h ylittävät ajonopeudet kaikilta autoilta, paitsi Toyota-merkkisiltä." tai "haluan kieltää kaikki uskonnot, paitsi mormonismin".
 

viskiritari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2017
Viestejä
523
Paras puolue Suomessa tällä hetkellä. Rakenneuudistuksilla ja sääntelyjen purkamisella tämä maa tulee nousemaan. Elina Lepomäki, Wille Rydman ja Liberaalipuolue herättivät toivoni tähän maahan.
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Paras puolue Suomessa tällä hetkellä. Rakenneuudistuksilla ja sääntelyjen purkamisella tämä maa tulee nousemaan.
Talous toki lähtee nousuun, jos puretaan kustannuksia lisäävät sääntelyt, mutta samalla pudotaan sivistyneisyyden mittarilla jonnekin köyhien Aasian maiden tasolle. Sääntelyn purkaminen ei itsessään tuo kustannustehokkuutta, koska virastot jäävät edelleen. Niillä on aidosti tärkeitäkin tehtäviä (koska on aidosti tärkeitä pykäliä valvottavana).
 
Liittynyt
26.12.2016
Viestejä
260
Paras puolue Suomessa tällä hetkellä. Rakenneuudistuksilla ja sääntelyjen purkamisella tämä maa tulee nousemaan. Elina Lepomäki, Wille Rydman ja Liberaalipuolue herättivät toivoni tähän maahan.
Ainakin osittain olen samaa mieltä. Lisäksi kun saataisiin poistettua kaikki sosiaalituet, yritystukia lukuunottamatta. Yrittäjyyttä kannattaa aina tukea.

Toinen vaihtoehto on sitten se vastikkeellinen työttömyysturva/perustulo, jossa jokainen työtön joutuisi tekemään töitä vähintään 6h päivässä, viitenä päivänä viikossa saadakseen tukensa. Työaika voisi olla tietysti neuvoteltavissa työttömän ja kunnallisen tahon tai yrittäjän välillä. Asumistuki ja toimeentulotuki voitaisiin poistaa kuitenkin kokonaan.

Opintotuki voitaisiin poistaa ja opintolainan maksimimäärää voitaisiin nostaa tonniin kuukaudessa. Työkyvyttömyyseläke ja kansaneläke voitaisiin poistaa myös. Kansaneläke toki siirtymäajan kautta, ei heti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
69
Ainakin osittain olen samaa mieltä. Lisäksi kun saataisiin poistettua kaikki sosiaalituet, yritystukia lukuunottamatta. Yrittäjyyttä kannattaa aina tukea.

Toinen vaihtoehto on sitten se vastikkeellinen työttömyysturva/perustulo, jossa jokainen työtön joutuisi tekemään töitä vähintään 6h päivässä, viitenä päivänä viikossa saadakseen tukensa. Työaika voisi olla tietysti neuvoteltavissa työttömän ja kunnallisen tahon tai yrittäjän välillä. Asumistuki ja toimeentulotuki voitaisiin poistaa kuitenkin kokonaan.

Opintotuki voitaisiin poistaa ja opintolainan maksimimäärää voitaisiin nostaa tonniin kuukaudessa. Työkyvyttömyyseläke ja kansaneläke voitaisiin poistaa myös. Kansaneläke toki siirtymäajan kautta, ei heti.
Olet kyllä avatarisi mukaisesti kokoomuksen syvimmän olemuksen sisäistänyt. Me olemme onneksi hyvin kaukana kuvaamastasi sosialismista.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
69
Talous toki lähtee nousuun, jos puretaan kustannuksia lisäävät sääntelyt, mutta samalla pudotaan sivistyneisyyden mittarilla jonnekin köyhien Aasian maiden tasolle. Sääntelyn purkaminen ei itsessään tuo kustannustehokkuutta, koska virastot jäävät edelleen. Niillä on aidosti tärkeitäkin tehtäviä (koska on aidosti tärkeitä pykäliä valvottavana).
Sääntelyä tuleekin purkaa sieltä, missä sitä on tarpeettomasti. Eikai kukaan ole esimerkiksi ruoan turvallisuudesta tinkimässä? Emme ainakaan me.
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Minä en usko, että byrokratian hienosäädöllä saataisiin aikaan kustannussäästöjä. Käytännön vaikutus olisi se, että hevonpaskan sijaan byrokraatikot voisivat keskittyä tärkeämpiin tehtäviin. Mieltäni voin toki aina muuttaa, jos joku ottaa asiakseen listata vaikka sata pykälää, jotka korjaamalla saataisiin selviä taloudellisia vaikutuksia ilman sellaisia "pieniä" sivuvaikutuksia, että esimerkiksi muutaman yksityisyrittäjän elämää helpottamalla mahdollistetaan samalla miljardöörien joukkopako Panamaan tms.
 

Zefram Cochrane

The Engineer
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 844
Miksi kannabiksesta tulisi enemmän zombeja kuin alkoholista?

@Halpuuttaja laittoi jo hyvän linkin tutkimukseen, jonka jätit huomiotta.
http://www.economist.com/blogs/dailychart/2010/11/drugs_cause_most_harm
Jos vedät rajan johonkin, niin vedä tuon mukaan.

Ja mistä päättelet, että päihderiippuvuudet parantuisivat kieltämällä päihteet lailla?
Tutkimuksessa puhutaan nykytilanteesta Brianniassa, jossa alholi on laillista, mutta huumeet eivät. Jos myös huumeet olisivat laillisia, niin tilanne olisi aivan toinen. Sitä toista tilannetta en halua Suomeen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 256
viimeks kun alkoholia täällä koitettiin rajoittaa käyttö lissääntyi, täkäläisittäin huumelaista kannatata muistaa että huumeiden käyttö täällä olisi laillista jos 7 kansanedustajaa olisi äänestänyt toisin vuonna 1972

mutta jos esimerkkiä halutaan vapautetuista miedoista huumeista niin katseet Alankomaihin jossa miedot ovat laillisia olleet about aina
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 261
mutta jos esimerkkiä halutaan vapautetuista miedoista huumeista niin katseet Alankomaihin jossa miedot ovat laillisia olleet about aina
Vielä parempia esimerkkejä on Portugali ja Coloradon osavaltio.

Portugalissa lopetettiin käyttäjien kyttääminen ja dekriminalisoitiin käyttö. Kyttäyksen lopettamisesta säästyneet rahat budjetoitiin ongelmakäyttäjien humaaniin hoitoon ja huumeongelma on lähes täysin kampitettu. Huumeista johtuvat kuolemat sekä huumeista johtuvat järjestyshäiriöt ovat vähentyneet dramaattisesti ja huumeiden käyttö kaikissa ikäryhmissä, mutta varsinkin nuorissa on tippunut reilusti.

Coloradossa (osa)valtio on saanut kovat verotulot ennen verottomana hoidetusta kaupasta, alkoholin myynti on laskenut hieman ja järjestyshäiriöt ovat vähentyneet. Coloradossa asuu saman verran ihmisiä kuin Suomessa ja ilmasto on jokseenkin verrannollinen eteläisen Suomen kanssa ja kulttuuri nyt on tuota Portugalia läheisempi meidän kanssa varmasti.

Mutta varmasti eri juttu Suomessa ja ei nyt anneta faktojen pilata hyvää mutua
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
59
Tutkimuksessa puhutaan nykytilanteesta Brianniassa, jossa alholi on laillista, mutta huumeet eivät. Jos myös huumeet olisivat laillisia, niin tilanne olisi aivan toinen. Sitä toista tilannetta en halua Suomeen.
Mihin tutkimukseen tuo perustuu, että kannabis, ekstaasi ja muut miedot huumeet aiheuttaisivat enemmän zombeja kuin alkoholi?

Tässä toinenkin kaavio huumeiden haitallisuudesta: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7e/Rational_harm_assessment_of_drugs_radar_plot.svg
Kummatkin kaaviot ovat yhtä mieltä siitä, että kannabis on paljon vähemmän haitallista kuin alkoholi. Esimerkiksi noihin "physical harm" ja "dependence" -osioihin ei mitenkään vaikuta se, ovatko kyseiset aineet laillisia vai ei.

Et myöskään selittänyt, kuinka päihderiippuvuudet parantuisivat kieltämällä päihteet lailla?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 946
Harmillista, kun asiallisiin kysymyksiin ei vastata. Ehkä se on Kokoomuksen tapa?
Jees, moderaattorikokelas iina viestii toisessa ketjussa, joten vaikuttaa siltä, että kokoomuksen linja on vain vaieta, kun faktat ovat heistä epämiellyttäviä. Harmillista, että keskusteluun ei kyetä.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
69
Menipäs mielenkiintoiseksi tämä aika nyt. Vain huonoja vaihtoehtoja tarjolla vapauden puolustajien näkökulmasta mitä tulee potentiaalisiin hallituksiin.

Uudet vaalitkin tuovat uhkakuvan hyvin syvän punaisesta hallituksesta näillä gallup lukemilla.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Puolueohjelma on nyt julkinen: Puolueohjelma – Liberaalipuolue

Käykää tutustumassa ja keskustelu jatkukoon hyvistä ja huonoista asioista.
Valitettavasti luin tuon asian. Teen osa-aikaista työtä sen takia että kun on saanut vähintäin 26 viikkoa 18h+ voi olla enemmänkin esim 37.5h työviikko niin anisosidonnainen reboottaa.

Minä en ole hirveän innostunut minun osa-aikaisesta työpaikasta mutta ansiosidonnainen tulo sen kanssa kun saa hieman lisärahaa on hyvä. Ansiosidonnainen tulo menee kuitenkin niin että jos on osa-aikainen työpaikka voi tienata korkeintaan 300 euro brutto/kuukausi ja sen jälkeen puolet palkasta vähennetään työttömyystuesta niin kyllä joskus käy niin että tulot ovat sen verran korkeat työstä että en saa työttömyystukea.

Jos huomenna tulisi laki voimaan että ansiosidonnainen poistetaan niin alle viikossa muuttaisin ulkomaille ja niin tekisi moni muu ja osa-aikaiset työpaikat eivät saisi tekijöitä. Kyllä se minun työnantaja olisi surullinen jos lopetan ja olen ollut yli 2 vuotta siinä ja kun valitin palkasta alle 24 h palkka muuttui ja olen työnantajani mukaan hyvä tekijä tulokseen saamiseen minun työssä.

Sinä halut siis että hyvät osa-aikaiset joutuu muuttaa ulkomaille kun Suomesta on vaikeata saada hyvää koko aikaista työtä?

Olen ollut ennen Ruotsissa yli 2 vuotta töissä minun ala kokoaikainen työpaikka ja olen insinööri kyllä minä uskon että saan töitä ulkomailla jos haluan, mutta ne ihmiset jota rakastan asuvat Suomessa ja Suomi menettää hyvät osa-aikaiset työntekijät jos ansiosidonnainen poistetaan.
 
Viimeksi muokattu:

JormaVeitikka

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
1 453
Voisi enemmän vielä markkinoida esimerkiksi pakkoruotsivastaisuutta, mikä nyt kumminkin yhdistää suurinta osaa Suomen kansaa eli herättää positiivisia tunteita useimmissa.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Voisi enemmän vielä markkinoida esimerkiksi pakkoruotsivastaisuutta, mikä nyt kumminkin yhdistää suurinta osaa Suomen kansaa eli herättää positiivisia tunteita useimmissa.
Enpä usko että auttaa. Peli jo menetetty kun sanoivat että ovat enemmän oikealla kuin kokoomus.

Pienenä haasteena jos tuo liberaalipuolue on ilmeisesti kovatuloiset niin varmasti rikkaimmat ovat paljon varakkaampia kuin minä ei ole epäilystäkään siitä varmaan on miljonääri jäseniä. Kunniotan toki rikkaita, keskiluokkaa ja köyhiä aivan sama minulle kaikki ovat ok.

Jos kuitenkin luulevat että olen joku köyhä vasemmisto niin moni voi saada köniin liberaalipuoluessa varallisuudessa jos luulevat että olen köyhempi kuin heidän monet vähemmän rikkaat puoluejäseneet... tietysti en ole mitään varallisuudessa verrattuna miljonäärin siis nettovarallisuus > 1000 000 euro.

Jos muutan ulkomaille palaisin silloin tällöin hoitamaan vuokranantaja tehtäviä minun asuntoihini ja turha väittää että olen köyhä tai vasemmistoa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 261
Sinä halut siis että hyvät osa-aikaiset joutuu muuttaa ulkomaille kun Suomesta on vaikeata saada hyvää koko aikaista työtä?
Liberaalipuolue ei toki aja sitä, että nykyisessä tilanteessa ansiosidonnainen poistetaan ja mitään muuta ei tapahdu. Kyllä puolue ajaa kokonaisuudessaan asiaa niin, että työnantajien olisi helpompi tarjota töitä ja toisaalta että työntekijän kannattaisi aina (taloudellisesta näkökulmasta) ottaa töitä vastaan. Eli siis ansiosidonnaisella kikkailu ja ne perkeleen karenssit poistuisivat ja aina olisi jonkinlainen perustulo tarjolla.

Nythän on sellainen tilanne, että toimeentulotuella elävän ihmisen ei kannata ottaa edes kovapalkkaista lyhyttä 1-2kk työkeikkaa vastaan, koska tukijärjestelmä rankaisee tästä. Tuet lähtevät toki heti pois, joka sinäänsä on ihan OK, mutta tämän jälkeen et saakkaan mitään tukia takaisin, ennen kuin olet hassannut kaikki ansaitsemasi rahat ja elellyt kuukauden tili tyhjänä.
 

Diziet Sma

Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 403
Voisi enemmän vielä markkinoida esimerkiksi pakkoruotsivastaisuutta, mikä nyt kumminkin yhdistää suurinta osaa Suomen kansaa eli herättää positiivisia tunteita useimmissa.
Vastaan oleminen luo negatiivisen mielikuvan. Parempi jatkaa edellä olevan mainoksen kyllä-linjaa ja olla vapaan kielivalinnan puolella, ei pakkoruotsia vastaan. Vaikka samasta asiasta on tietenkin kyse.
 

JormaVeitikka

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
1 453
Enpä usko että auttaa. Peli jo menetetty kun sanoivat että ovat enemmän oikealla kuin kokoomus.
Tottakai liberaalit on talouspolitiikassa enemmän oikealla kuin vasemmistopuolue Kokoomus, sehän on selvää. Talousliberalismihan juuri on sitä mitä liberaalit edustaa. Sitä vartenhan liberaaleja tarvitaan, vaihtoehdoksi vasemmistopuolueille.

Vastaan oleminen luo negatiivisen mielikuvan. Parempi jatkaa edellä olevan mainoksen kyllä-linjaa ja olla vapaan kielivalinnan puolella, ei pakkoruotsia vastaan. Vaikka samasta asiasta on tietenkin kyse.
Samaa mieltä, mutta ei nyt takerruta lillukanvarsiin.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 261
Tottakai liberaalit on talouspolitiikassa enemmän oikealla kuin vasemmistopuolue Kokoomus, sehän on selvää. Talousliberalismihan juuri on sitä mitä liberaalit edustaa. Sitä vartenhan liberaaleja tarvitaan, vaihtoehdoksi vasemmistopuolueille.
Minulle ainakin liberaalipuolue on ensisijaisesti aidosti arvoliberaali puolue. Talousasioista olen osittain eri mieltä, mutta toisaalta enemmän samaa mieltä kuin piraattipuolueen kanssa, jolla siis ei oikeastaan ole talouspoliittisia kantoja ohjelmassaan.
 

JormaVeitikka

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
1 453
Minulle ainakin liberaalipuolue on ensisijaisesti aidosti arvoliberaali puolue. Talousasioista olen osittain eri mieltä, mutta toisaalta enemmän samaa mieltä kuin piraattipuolueen kanssa, jolla siis ei oikeastaan ole talouspoliittisia kantoja ohjelmassaan.
Arvoliberalismi ja talousliberalismi kulkevat käsi kädessä liberalismissa, kun taas muut puolueet painottaa näitä vähän miten sattuu...
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Liberaalipuolue ei toki aja sitä, että nykyisessä tilanteessa ansiosidonnainen poistetaan ja mitään muuta ei tapahdu. Kyllä puolue ajaa kokonaisuudessaan asiaa niin, että työnantajien olisi helpompi tarjota töitä ja toisaalta että työntekijän kannattaisi aina (taloudellisesta näkökulmasta) ottaa töitä vastaan. Eli siis ansiosidonnaisella kikkailu ja ne perkeleen karenssit poistuisivat ja aina olisi jonkinlainen perustulo tarjolla.

Nythän on sellainen tilanne, että toimeentulotuella elävän ihmisen ei kannata ottaa edes kovapalkkaista lyhyttä 1-2kk työkeikkaa vastaan, koska tukijärjestelmä rankaisee tästä. Tuet lähtevät toki heti pois, joka sinäänsä on ihan OK, mutta tämän jälkeen et saakkaan mitään tukia takaisin, ennen kuin olet hassannut kaikki ansaitsemasi rahat ja elellyt kuukauden tili tyhjänä.
Kuulosta hieman paremmalta. Karenssi politiikka ymmärtääkseni koskee jos koeajalla iritisanotaan ja se on työntekijästä riippuva (mutta ei niin että ei ole sopiva henkilö tehtävään siis ei ole riittävää osaamista se ei ole pätevä syy karenssiin) tai itse irtisanoutuu.

Minä olen esim. ottanut vastaan kokoaikaisen määräikaisen IT alan työn työsuhteen. Työ suoritettiin hyvin määräaikainen työsuhde ja ei mitään karenssia.

On minut myös irtisanottu koeajalla esim työnantaja ei ole kertonut että vaatimukset ovat aivan muuta kuin työilmoituksessa. Jälleen kerran en saanut karenssia. Työtehtävä oli IT Administrator ja kun aloitin työt sanottiin heti että meillä on valitettavasti myös koodaaja tarvetta ja koodaa nyt tätä ja sinulla on pakko olla super osaaminen C++ joka on vaikeimpia ohjelmointi kieliä Suomessa!

Kyllä toki arvostaan C++ tekijöitä mutta ei ole helppoa se homma. C++ on paljon vaikeampi kuin C, Java, C#, Ruby ja muut.

Esim kaupallinen menestys tietokone/konsoli peleissä pohjoismaissa esim Battlefield menestystä on tullut kansanväisesti ja tarvitaan kivenkova C++ osaaminen. Pelikoodajat superpeleissä ovat parhaat parhaista koodareista, mutta valitettavasti minun koodaaminen ei ole sillä tasolla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.08.2017
Viestejä
322
Oikeistoliberaalit puolueet harvoin kummoista kannatusta saa. Käytännössä niiden äänestäminen pelaa vasemmistopuolueiden pussiin.

Miten NATO:n kaltainen globaali väkivaltakoneisto sopii yhteen liberalismin kanssa? Tuo natotus on viimeinen naula arkkuun Suomen politiikassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 261
Oikeistoliberaalit puolueet harvoin kummoista kannatusta saa. Käytännössä niiden äänestäminen pelaa vasemmistopuolueiden pussiin
En kyllä tajua logiikkaa tämän ajatusketjun taustalla. Oikeiston äänestäminen vasemmiston pussiin pelaamista ja kissat koiria?

Miten NATO:n kaltainen globaali väkivaltakoneisto sopii yhteen liberalismin kanssa? Tuo natotus on viimeinen naula arkkuun Suomen politiikassa.
Puolueettomuudessa on sellainen pieni ongelma, että Venäjä ei tunnusta puolueettomuutta, eikä omalta osaltaan sotilasliittojakaan, vaan tunkee jatkuvasti nenänsä myös "liittolaistensa" asioihin. Voit olla Venäjän puolella, jolloin idästä tulee vaikutusta tai jopa suoria käskyjä meidän sisäpolitiikkaan, tai sitten voit olla NATO:n jäsen, joka ei tähän mennessä ainakaan ole vaikuttanut muuhun kuin tiettyihin puolustuspoliittisiin valintoihin jäsenmaiden kohdalla.

E: Venäjä on sellainen jääkaappipakastimen kokoinen, kasvoista tatuoitu, täysin arvaamatol pirinisti naapurina.
Sä voit hankkia kunnon lukon oveesi (NATO) ja elellä rauhassa, mitä nyt välillä jotain mölyä kuuluu.
Sä voit kaverustua sen kanssa (Venäjän liittolainen) Silloin se saattaa tulla yllätyskäynnille välillä kämppääsi, varastaa ja myydä sun tavaroita ja joskus flipata ihan täysin, jolloin se saattaa hakata sut.
Sitten voit olla myös välittämättä vaarasta (puolueeton), jolloin se käytännössä varmasti putsaa sun kämpän ja ryöstää sut rappukäytävässä puukolla uhaten, kun rahat on loppu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.08.2017
Viestejä
322
En kyllä tajua logiikkaa tämän ajatusketjun taustalla. Oikeiston äänestäminen vasemmiston pussiin pelaamista ja kissat koiria?
Jenkeissä esimerkiksi liberaalipuolue vie vaan ääniä republikaaneilta. Demokraattisen puolueen kannalta hyvä asia. Mitään valtaa ei libertaarit koskaan saa.

Puolueettomuudessa on sellainen pieni ongelma, että Venäjä ei tunnusta puolueettomuutta, eikä omalta osaltaan sotilasliittojakaan, vaan tunkee jatkuvasti nenänsä myös "liittolaistensa" asioihin. Voit olla Venäjän puolella, jolloin idästä tulee vaikutusta tai jopa suoria käskyjä meidän sisäpolitiikkaan, tai sitten voit olla NATO:n jäsen, joka ei tähän mennessä ainakaan ole vaikuttanut muuhun kuin tiettyihin puolustuspoliittisiin valintoihin jäsenmaiden kohdalla.
Tai sitten voisit olla itsenäisempi puolustuksessa. NATO on aggressiivinen muihin maihin hyökkäilevä liittoutuma, joka ajaa Venäjän ja Euroopan välejä vihamielisiksi. Tietenkin NATO vaikuttaa Suomen sisäiseen tilanteeseen.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 261
Jenkeissä esimerkiksi liberaalipuolue vie vaan ääniä republikaaneilta. Demokraattisen puolueen kannalta hyvä asia. Mitään valtaa ei libertaarit koskaan saa.
Älyllistä epärehellisyyttä verrata suoraan USA:n ja Suomen vaaleja. Suomessa on toimiva monipuoluejärjestelmä, jossa toivottavasti jatkossakin äänet jakautuvat useamman puolueen kesken "taktikoinnin" (lue: äänestä vähiten huonoa isoa puoluettua sen sijaan, että äänestäisi pienempää parasta puoluetta)

Tai sitten voisit olla itsenäisempi puolustuksessa. NATO on aggressiivinen muihin maihin hyökkäilevä liittoutuma, joka ajaa Venäjän ja Euroopan välejä vihamielisiksi. Tietenkin NATO vaikuttaa Suomen sisäiseen tilanteeseen.
Lista NATO:n hyökkäyksistä koskaan:
- Kaksi eri operaatiota kansanmurhia suorittaineita serbejä vastaan 1990-luvulla. NATO:n joukot eivät jääneet miehittämään Jugoslaviaa/Serbiaa
- Kahdeksan operaatiota Afganistanissa vuoden 9/11 jälkimainingeissa; ainut kerta, kun 5. artikla on jouduttu ottamaan käyttöön.

NATO on mm. estänyt USA:n tavoitteen käynnistää maahyökkäys Irakiin Turkin kautta, koska Irak ei ollut hyökännyt NATO:a vastaan Pohjois-Atlantilla. Mielestäni aika heikkoa toimintaa "hyökkäilevältä liittoumalta"

Lista Venäjän hyökkäyksistä yksin 2000-luvulla:
-Tsetsenia
-Georgia
-Ukraina

Aiemmilta ajoilta muistetaan erinäiset tankkiepisodit pitkin itä-eurooppaa sun muut suhmuroinnit... Venäjä on Neuvostoliiton seuraajavaltio ja on osoittanut, että polvi ei ole pojasta parantunut. Eikä nämä ole ollut mitään puuttumisia epäilyttäviin toimiin, vaan ihan puhtaita aluevalloituksia. Tankkien kanssa on menty kaduille ja poistettu Moskovan epäsuosiossa ollut poliittinen johto alueilta ja korvattu se nukkehallituksella ja Krimin tapauksessa vaan suoraan liitettiin maapläntti omaan valtioon.
 
Liittynyt
27.08.2017
Viestejä
322
Älyllistä epärehellisyyttä väittää NATOa joksikin muuksi kuin USA:n hallitsemaksi tuhokoneistoksi. Se on saanut karua jälkeä aikaiseksi Lähi-idässä. Venäjä ei ole mikään Neuvostoliitto. Samanlaista sisäpoliittista vaikuttamista on tehnyt länsiliittouma ihmishengistä piittaamatta.
 

viskiritari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2017
Viestejä
523
Asuisitko ghost gunner mieluummin NATO-(länsi)maassa vai Venäjällä, jos saisit valita?
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Kyllä Venäjä menisi joidenkin länsimaiden edelle.
Mitä?!!! Minulla on ollut venäläinen tyttöystävä ennen ja olen jutellut monen venäläisen kanssa. Heidän mielestä Suomi on paratiisi verrattuna Venäjään.

Venäjällä ei ole KELAA, SOSSUA, lapsilisää, opintotukea, eläkettä (korjaus voi käyttää yksityistä eläkefirmaa silloin on eläkettä).

Venäjällä vuokrantantajat eivät maksa mitään veroa ja jos teet työtä taas niin maksat hieman veroa mutta ei yhtä paljon kuin Suomessa läheskään.

Venäjällä jos kritisoit Puutinia voit joutua vankilaan. Venjällä on myös murhattu sellaisia tunnettuja journalisteja jotka kirjoittavat pahaa Putinista.

NATO olisi paras muutos Suomelle!

Taidat olla venääjävakooja tai sitten sinulla ei ole mitään käsitystä Venäjästä!

Toinen asia jos perustat yrityksen venäjälle niin maksat vähän veroa mutta jos huonosti käy jonakin aamuna valtion poliisi on yrityksesi luona ja sanovat että Venäjän valtio on takavaroinnut sen.

En minä toki vihaa Putiina tai Venäjää. Puutinin hyvät puolet joskus kiinostavaa kuulla mitä hän sanoo ja hän pitää urheilusta jalkapallosta ja jääkiekosta kuten minäkin.

En minä toivo sotaa NATO vs Venäjä. USA vs Venäjä jääkiekko ottelu voi olla mukava katsoa ja jos venäläiset antaa turpiin jääkiekossa jenkeille niin sitten tapahtuu niin ja onnittelen venäläisiä voitosta.

NATO antaisi sen tarvittavan suojan ja turvallisuuden mitä Suomi tarvitsee.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.08.2017
Viestejä
322
En kyllä sossun/Kelan asiakkaana Venäjälle muuttaisikaan.

Erikoista on myös tuo Ydinvoiman ja GMO:n hehkuttaminen liberaaliuden kannalta. Nuohan ovat todella keskitettyä isojen toimijoiden tekniikkaa. Ydinvoimaan uskottiin etenkin Neuvostoliitossa valtavan paljon.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
69
@ghost gunner @Stargate2017 Noita Nato/venäjä vääntöjä varten on muut ketjut. Suosittelen menemään niihin vääntämään.


Nato on puolueen enemmistön mielestä selvä tae vapaammalle politiikalle ison maan vieressä.

GMO ja ydinvoima ei tietenkään liity mitenkään siihen minkä kokoiset yritykset sitä tällä hetkellä tekevät. Niiden edut ovat moninaiset ja erityisesti ydinvoiman osalta SMR tyyppiset reaktorit ovat lupaavia. GMO taas on hyvä ratkaisu moniin ravintopuolen asioihin, kannattaa tutustua esimerkiksi kultaiseen riisiin.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
59
En kyllä tiedä kannattaako tuohon NATOon niin kovasti ottaa kantaa. Se on hyvin kahtia jakava aihe myös suomalaisten arvoliberaalien keskuudessa, ja sen vahvasti esillä pitäminen lähinnä vieraannuttaa muuten liberaaleja äänestäjiä.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 261
En kyllä tiedä kannattaako tuohon NATOon niin kovasti ottaa kantaa. Se on hyvin kahtia jakava aihe myös suomalaisten arvoliberaalien keskuudessa, ja sen vahvasti esillä pitäminen lähinnä vieraannuttaa muuten liberaaleja äänestäjiä.
Nimenomaan hyvä ottaa vahvasti kantaa puolesta, koska sillä pystyy erottumaan ainoaksi puolueeksi, joka näin tekee.

Ja ei kyllä pitäisi olla kovin kahtia jakava aihe: Venäjä kun ei tunnusta puolueettomuutta rajoillaan, joten olemme kriisin sattuessa joko heidän puolella, tai heitä vastaa. Sikäli kun melko selkeästi emme tahdo olla heidän puolella, niin pitää vain valita, että ollaanko heitä vastaan yhdessä muiden länsimaiden kanssa vai yksin. Valitsisin ainakin itse sata kertaa sadasta isoa korstoa vastaan tapellessa mieluummin korsto vs minun jengi kuin 1v1 ottelun... Lisäksi kyseessä on ainoa tie irti asevelvollisuudella ylläpidettävästä suuresta reserviläisarmeijasta, jonka pitäisi olla jokaisen liberaalin tavoite.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
59
Nimenomaan hyvä ottaa vahvasti kantaa puolesta, koska sillä pystyy erottumaan ainoaksi puolueeksi, joka näin tekee.
Erottuminen muista juuri NATOlla ei oikein toimi yhdessä tämän puolueen muiden, paljon tärkeämpien liberaalien tavoitteiden kanssa, koska iso osa liberaalipuolueen kohderyhmästä ei kannata NATOa. Tällä tavoin puolueelle houkutellaan vain tietynlaisia liberaaleja, mikä rajoittaa sen kasvumahdollisuuksia. Toki jos paljon kokoomuksen NATO-kannattajia saadaan tällä tempulla loikkaamaan liberaalipuolueeseen, niin temppu saattaa jopa toimia, mutta silloinkin liberaalipuolueesta tulee ensisijaisesti NATO-puolue, ja vasta toissijaisesti liberaalipuolue.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Erottuminen muista juuri NATOlla ei oikein toimi...
Liberaalipuolue on sanonut kantansa että ovat NATON puolesta. Tämä sen takia että Suomi saisi turvallisen puolustuksen joka on riittävän vahva. Nyt ei ole Stalinin aika jolloin talvisodassa joku maajussi venäläinen tuli kiväärin kanssa. Jatkosodassa oli parempaa kalustoa venäläisillä huomattavasti, mutta onnekkaasti Saksa oli silloin Suomen liittolainen. Saksa soti mutta vielä tärkeämpää sodan loppuvaiheessa antoi paljon aseita Suomen armeejalle ja jopa saksalais sotalentokoneita (saksalaiset ohjasivat näitä sotalentokoneita) oli Suomessa.

Venäjä suostui rauhaan sen jälkeen Suomen kanssa kun Suomi oli näyttänyt yhdessä saksalaisten kanssa että nyt ei enää edetä. Venäjään armeja kärsi paljon tappioita.

Moderni sotilaskalusto ja nämä saksalaiset lentäjät jotka ohjasivat sotalentokoneita olivat kullan arvoisia Suomen armeejalle jatkosodassa.

Saksa on NATO maa.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 269
Viestejä
4 192 848
Jäsenet
70 895
Uusin jäsen
olsteri

Hinta.fi

Ylös Bottom