En ole väittänyt mitään vaan odotan faktoja turmasta. Mutta mikä helvetti siinä on kun nojatuolipilotit tulevat laukomaan mutujaan joka onnettomuuden yhteydessä
Ilmailuhistoriasta löytyy vaikka kuinka paljon onnettomuuksia, jotka ovat osaltaan johtuneet kaikenlaisesta huolimattomuudesta ja vähättelevästä suhtautumisesta pikkuvikoihin.
Yksittäin hyvinkin pieniltä tuntuvat ongelmat voivat muuttua vakavaksi turvallisuusuhaksi, jos niitä sattuu pari juuri sopivassa paikkaa, tai lennolla tulee normaalista poikkeava tilanne.
Länsimaistenkin yhtiöiden historioista löytyy niistä aiheutuneita onnettomuuksia.
Sen takia huollot/tarkistukset ovat todella tarkkoja yhtään lentämiseen liittyvien järjestelmien osalta.
Joka sitten aiheuttaa helposti lähdön myöhästymisen länsimaisilla yhtiöillä, kun pienikin ongelma otetaan vakavasti.
Läntisten/teollistuneiden maiden ulkopuolella lentoyhtiöiden suhtautuminen turvallisuustekijöihin on monien onnettomuuksien tutkinnoissa osoittautunut leväperäiseksi.
Viranomaiskontrolli kun on näissä maissa ollut perinteisesti löysempää ja uhrien/omaisten mahdollisuudet saada "vastuulliset" johtajat oikeuteen heikommat.
Kovin paljon on onnettomuuksia tämän Lion Airinkin lyhyessä historiassa, vaikka jokunen niistä laitettaisiinkin poikkeuksellisten olosuhteiden piikkiin.
Lion Air - Wikipedia
Joten mikähän se oikeuttaa sinut heti väittämään, että puutteet turvallisuuskulttuurissa ei ole osaltaan mitenkään mahdollinen tämän taustalla?