- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 6 683
Nyt tuli nähtyä tuosta lentoturmatutkinnasta kyllä niin härö-jakso ettei mitään määrää.
Aeroflot flight 821.
Siis jakson perusteella koneen puikkoihin oli päässyt kaksi tyyppiä, joista kumpikaan ei osaa kyseisellä lentokoneella lentää eivätkä tajua mittareita.
Kannattaakohan sitä muutenkaan mennä ikinä venäläisten lentämään länsimaalaiseen koneeseen, koska keinohorisontti toimii päinvastoin kuin venäläisessä vastineessa ja on aina riski, että mittarilennossa korjaavat kallistuman kääntämällä lisää kallistuman puolelle.
Mutta siis moottoreissa oli reilu ero voimantuotossa ja se olisi pitänyt osata kompensoida, mutta lentäjä oli siinä täysi käsi. Oli reputtanut kyseisen virhetilanteen simulaattorissa ja sama tilanne oli kapteeninkin kohdalla. Matkalennolla automaattikaasu hoiti ongelmat, mutta kun alettiin laskeutumaan, niin automaatti meni pois päältä. Samoin autopilotti. Kone lähti sitten kaartamaan ja kallistumaan eikä lentäjä osannut korjata tilannetta.
Hädissään käski kapteenin ottamaan ohjat. Kapteeni vastasi ettei hänkään osaa. Käänsi kuitenkin reilusti kallistuman puolelle, kun ei osannut lukea keinohorisonttia ja sitten syöksyttiin maahan. Toki kapteeni oli vielä kännissäkin.
Aeroflot flight 821.
Siis jakson perusteella koneen puikkoihin oli päässyt kaksi tyyppiä, joista kumpikaan ei osaa kyseisellä lentokoneella lentää eivätkä tajua mittareita.
Kannattaakohan sitä muutenkaan mennä ikinä venäläisten lentämään länsimaalaiseen koneeseen, koska keinohorisontti toimii päinvastoin kuin venäläisessä vastineessa ja on aina riski, että mittarilennossa korjaavat kallistuman kääntämällä lisää kallistuman puolelle.
Mutta siis moottoreissa oli reilu ero voimantuotossa ja se olisi pitänyt osata kompensoida, mutta lentäjä oli siinä täysi käsi. Oli reputtanut kyseisen virhetilanteen simulaattorissa ja sama tilanne oli kapteeninkin kohdalla. Matkalennolla automaattikaasu hoiti ongelmat, mutta kun alettiin laskeutumaan, niin automaatti meni pois päältä. Samoin autopilotti. Kone lähti sitten kaartamaan ja kallistumaan eikä lentäjä osannut korjata tilannetta.
Hädissään käski kapteenin ottamaan ohjat. Kapteeni vastasi ettei hänkään osaa. Käänsi kuitenkin reilusti kallistuman puolelle, kun ei osannut lukea keinohorisonttia ja sitten syöksyttiin maahan. Toki kapteeni oli vielä kännissäkin.