Lento on Flightradar24:ssä ja esim.
tässä FlightForumin threadissa. Selvästi vain yksi laskeutumisyritys on ollut, ellei siis sitä pompun jälkeistä lasketa toiseksi. Laskeutuminenhan on myös tässä nähtävillä:
(En ole nähnyt tuota videota missään virallisessa yhteydessä, mutta vaikuttaa kyllä ihan tämänpäiväiseltä tapaukselta.)
Minun käsitykseni mukaan kone on siis lentänyt normaalisti noin viisi minuuttia (eli noussut about kolmeen kilsaan), jonka jälkeen on menetetty radioyhteys, jääty tuolle korkeudelle, ja jossain vaiheessa vaihdettu transponderiin 7700-hätäkoodi. Laskeutuminen tapahtui n. 27 minuuttia lentoonlähdön jälkeen. Jossakin on mainittu salaman osuneen koneeseen. Tässä esim. jonkinlainen yhteenveto:
Accident: Aeroflot SU95 at Moscow on May 5th 2019, aircraft bursts into flames during rollout and burns down
Sitä en tarkalleen tiedä, mikä on käytäntö siinä tilanteessa kun kone lentää ilman radiota ja ainut asia mikä tiedetään on transponderin 7700-koodi. Eli pitäisikö tuossa laittaa saman tien koko pelastuskalusto täyteen sammutusvalmiuteen kiitotien laidalle? Tuolla Moskovassahan on vain kaksi vierekkäistä kiitotietä, eli pitäisi aika hyvin pystyä ennakoimaan mihin hädässä oleva kone laskeutuu, vaikka ei mitään kommunikaatiota olekaan. Siis jos kuitenkin osataan arvata mille kentälle ollaan laskeutumassa.