Laadukkaat kuulokkeet?

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
^ Oishan nuo kyllä hauska kuulla. Samoin Raalin luurit. Pikku varauksella suhtaudun molempiin, kun ovat käsittääkseni niin eri tyyppiset kuin nää normaalit luurit, mutta kuullahan nuo pitäs ennen tuomitsemista.
Raal prequisite on kuulemma ihan sysipaska, näin sanovat tutut henkilöt jotka ovat päässeet sitä testamaan ja kuuntelemaan. No nämä henkilöthän juuri omistaa K1000(ja) ja useampia Staxeja, niin voi olla sanoissa perääkin. Halvemmalla selviää jos ostaa ne Goldplanarin ribbon driver kuulokkeet, mikä se mallinumero nyt olikaan.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 566
Raal prequisite on kuulemma ihan sysipaska, näin sanovat tutut henkilöt jotka ovat päässeet sitä testamaan ja kuuntelemaan.
Minä oon kuullu yhdeltä omistajalta taas niin päin, ettei tee paljoa mieli muita luureja kuunnella tuon perään.

Itehän tuo pitäs kuulla, niin tietäis.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
Joo... Taitaa olla aika polarisoivat luurit. Semmoset tyypit joiden mielipidettä arvostan todella korkealle on raalia kehunut suurinpiirtein maailman parhaiksi kuulokkeiksi. Noissa varmasti vaikuttaa sekin miten ne on päässä. Jossain demo tilanteessa voi ehkä mennä tuo kuppien säädettävä kulma väärin. Jos saisi hyvään hintaan käytettynä jotunheim r:n kanssa niin voisin harkita. Menee vaan liian kalliiksi meikäläiselle kun pitäs olla melkein uudet ja eu:sta ostettu. Tuon hintasiin on kyllä pakko saada takuu mukaan.

Uutena 4500€ jotunheimilla ja viiden vuoden takuulla ei oo etes sinänsä paha jos vertaa utopia/Susvara/abyss/stax sr009 jne kun noihin pitäs vielä vahvistin hankkia erikseen.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
Taisi Valcot levitä vähän päällä kuukauden käytön jälkeen. Eilen illalla koitin yhdistää puhelimeen niin tuli kaksi kertaa connected ääni ja sitten sellainen ääni kun tietokoneen äänet menevät jumiin.

Vastamelu toimii edelleen, lataa normaalisti ja toimii piuhankin päässä. Virtanappi ei kuitenkaan reagoi mitenkään mihinkään. Liekö BT piirissä ongelmia.

Koitin ettiä manuaalia olisko siellä jotain hard reset toimintoa mutta en löytänyt.

Edit. 3.5mm liitännän liittäminen resetoi BT:n. Ei auttanut. Olipa laadukkaat vehkeet.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 566
^ pistä aspaan viestiä. Korjaavat kyllä takuuseen, vaikka vtuttaahan ylimääräinen säätö.

Omani pelanneet ongelmitta sen pari kk, mitä ollut. Varoitus akun tyhjenemisestä tulee kyl liian myöhään. Tyyliin ei oo viittä minuuttia käyttöaikaa sen perään. Mutta en tainmu olla ladannutkaan noita ku kerran oston jälkeen :D

Muoks. Tai kysy myyjältä riippuen, mistä ostit.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
Juu ei epäilystäkään että nämä saa vaihdettua tai korjattua mutta tosiaan turhaa säätöä jolta olisi ollut kiva välttyä.

Ehkä kysyn vielä jos aspalla olis joku niksi jolla nuo saisi tokenemaan niin ei tarvitse lähetellä ympäri Suomea.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
796
Itse peruin Valco tilauksen kun ei riittänyt viime viikon erästä.
Vähän meni myös maku kun selvisi että kyseessä geneeriset kiinaluurit joita on vaan modattu ja "equtettu". Ymmärrettävää kyllä että alusta asti itse tehdyt kuulokkeet olisi pienelle firmalle kallista.
Tokihan se on ääni ja toimivuus mikä ratkaisee, mutta itse siirsin katseeni Beoplay Portal kuulokkeisiin jotka hoitaisivat kaikki tarpeet kerralla (xboxin käyttäjällä).
 
Liittynyt
10.02.2021
Viestejä
100
Itse en kerta kaikkiaan siedä Valcon tyyliä ja mainostamista. Todella raivostuttavaa setämiesnokkeluutta ja "reteää meininkiä". :facepalm: Ne luurit ovat myös jotenkin tosi halvan näköiset joten jääköön, vaikka uusia bt-luureja tässä hetken tuijotellut.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Joo... Taitaa olla aika polarisoivat luurit. Semmoset tyypit joiden mielipidettä arvostan todella korkealle on raalia kehunut suurinpiirtein maailman parhaiksi kuulokkeiksi. Noissa varmasti vaikuttaa sekin miten ne on päässä. Jossain demo tilanteessa voi ehkä mennä tuo kuppien säädettävä kulma väärin. Jos saisi hyvään hintaan käytettynä jotunheim r:n kanssa niin voisin harkita. Menee vaan liian kalliiksi meikäläiselle kun pitäs olla melkein uudet ja eu:sta ostettu. Tuon hintasiin on kyllä pakko saada takuu mukaan.

Uutena 4500€ jotunheimilla ja viiden vuoden takuulla ei oo etes sinänsä paha jos vertaa utopia/Susvara/abyss/stax sr009 jne kun noihin pitäs vielä vahvistin hankkia erikseen.
Oon kuullu Raalista tosi kovia kehuja ihmisiltä joilla on käyny kierrossa suunnilleen kaikki HE1:stä halvempi. Toisaalta osa on pitänyt muita ultra-lippulaivoja parempina. Makuasioita, mutta ei niitä kukaan ole huonoiksi haukkunut.

4500€ on oikeesti tosi kilpailukykyinen hinta kun vertaa muihin vastaaviin lippulaivoihin.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
796
Itse en kerta kaikkiaan siedä Valcon tyyliä ja mainostamista. Todella raivostuttavaa setämiesnokkeluutta ja "reteää meininkiä". :facepalm: Ne luurit ovat myös jotenkin tosi halvan näköiset joten jääköön, vaikka uusia bt-luureja tässä hetken tuijotellut.
Joo tämä myös ja halvathan ne itse kuulokkeet ovatkin. Itse kuulokkeet luokkaa 50£ (ebay). Elektroniikkaa ja vaimennusta lisäilty lähinnä.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 566
Aeolukset kuulostaneet paikoitellen vähän tylsiltä, mutta yritetääs vähän näillä orkkispädeillä suedejen sijaan. Eri fiilis näissä on ainakin heti, mutta jouda hirveästi analysoimaan, kun töitä pitäs tehdä ja palaveriakin pukkaa taas solkenaan.
 
Liittynyt
27.06.2018
Viestejä
563
Joo tämä myös ja halvathan ne itse kuulokkeet ovatkin. Itse kuulokkeet luokkaa 50£ (ebay). Elektroniikkaa ja vaimennusta lisäilty lähinnä.
Tätä mä vähän epäilin, kuulokkeiden valmistus ns nollista ei ole ihan pikkujuttu ja suomessa ei taida olla ketään joka niitä osia edes tekisi eli ainoaksi jää juuri kiinalainen geneerinen kuuloke. Eipä tarvitse enään miettiä ostaako vaiko eikö.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
Vähän meni myös maku kun selvisi että kyseessä geneeriset kiinaluurit joita on vaan modattu ja "equtettu".
Mainitsin tuosta silloin täällä ketjussa kun nuo ostin. Olivat kyllä niin halvan tuntuiset että meinasin palauttaa samantien. Kyllähän nuo edellenkin tuntuu rimpuloilta.

Toivoisin näiltä vähän enemmän passiivista äänenvaimennusta. Silloin vastamelukin toimisi paremmin. Nappulat, muovi yms. myös tuntuvat halvoilta.

Äänenlaadussa ei valittamista nyt kun siihen on tottunut, mutta toisaalta en ole kokeillut muita langattomia vastamelu kuulokkeita. Kaikki langallisetkin ovat tuplasti tai enemmän kalliita sekä joten turha niihinkään on verrata.

Jos tuosta halvasta tunnusta pääsisi jotenkin eroon niin näitä käyttäisi kyllä ihan mielellään enemmänkin eikä satunnaisesti kun tarvitsee vastamelua.

En tiedä oliko tämä täällä jo, mutta tässä hiukan vertailua mitä näihin on tehty alkuperäiseen kiinarimpulaan verrattuna.

 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
En tykkää Valcon tavasta markkinoida niiden luureja, mutta rehellisyyden nimissä täytyy muistuttaa, että eihän niiden tilanteessa olisi mitään järkeä lähteä suunnittelemaan ja valmistamaan kaikkea nollista, kun perushyviä OEM ratkaisuja on olemassa vaikka kuinka. Noissa se DSP & vastamelu- ja BT-toteutus on myös tärkeässä asemassa, ja käytännössä määrää sen onko luurit hyvät vai huonot, ja se kehitystyö ei ole ilmaista.

Jos Valcon luurit olisi suunniteltu alusta alkaen itse, siis elementtejä ja runkoa myöten ja niitä varten olisi hankittu valmistuskapasiteettia vaikka Kiinasta, niin luurien hinta olisi kasvanut liian isoksi. Noissa OEM luureissa voi myös välillä olla sama runko mutta eri elementit.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 566
Jos tuosta halvasta tunnusta pääsisi jotenkin eroon niin näitä käyttäisi kyllä ihan mielellään enemmänkin eikä satunnaisesti kun tarvitsee vastamelua.

En tiedä oliko tämä täällä jo, mutta tässä hiukan vertailua mitä näihin on tehty alkuperäiseen kiinarimpulaan verrattuna.

Mää ton taisin kertaalleen postata.

Eipähän tuota ole oikein fiksua kilpailijaa alle 200€ hintaluokassa vastaavalla akkukestolla, soundilla, tuoreilla BT-kilkkeillä ja kohtuullisella ANC-toteutuksella. 300-400€ hintaluokassa saa Sonya ja Bosea ja 250-300€ hintaluokassa Nadin visoa, mutta muuten on aika vähän kiinnostavia vaihtoehtoja. Ja sen mitä käyttökokemuksia on lukenut ja mitä itekin olen Sonyn edellistä lippulaiva bluetoothia kuullut, niin ite ottaisin pelkkään musankuunteluun mieluummin Valcot.

Tuosta mainonnasta vois moni luurivalmistaja ottaa mallia. Noin niitä luureja myydään :D Kattokaa jotain Abyssin mainostamista ja somenäkymistä. Jos niiden postausten perusteella tulee tilauksia, niin ihmettelen melkoisesti.

Audezella sen sijaan ihan hyvä meininki ja ZMF taas tosi paljon esillä eri foorumeilla, vaikka niidenkin some suht kuollut minun käsittääkseni.

muoks. paitti tuo NADin luuri ei taida olla edes ANC-luuri.. muistin väärin.
 
Viimeksi muokattu:

Kosm

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 015
Eipähän tuota ole oikein fiksua kilpailijaa alle 200€ hintaluokassa vastaavalla akkukestolla, soundilla, tuoreilla BT-kilkkeillä ja kohtuullisella ANC-toteutuksella.
Sennheiser PXC 550-II on käväissyt monta kertaa alle 200e hintaisena, mielestäni niissä on parempi ääni ainakin kun Bose QC35 II ja Sony WH-1000XM3, muita kunnon vastamelukuulokkeita en ole kokeillut. ANC näyttäisi Rtingsin mukaan toimivan oikein kivasti myös, en itse sitä paljoa ehtinyt kokeilemaan. Mutta joo onhan nuo toki silti kalliimmat kun Valcot.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 566
Sennheiser PXC 550-II on käväissyt monta kertaa alle 200e hintaisena, mielestäni niissä on parempi ääni ainakin kun Bose QC35 II ja Sony WH-1000XM3, muita kunnon vastamelukuulokkeita en ole kokeillut. ANC näyttäisi Rtingsin mukaan toimivan oikein kivasti myös, en itse sitä paljoa ehtinyt kokeilemaan. Mutta joo onhan nuo toki silti kalliimmat kun Valcot.
Kappas, ei ollu tuttu luuri. Näkyy olevan ainakin tuoreet BT-systeemit ja kaiken maailman ele ja ohjaustoimintoja enemmän kuin keskiverto konsoliohjaimessa :D

Joku revikka näkyi kommentoivan noita yläpäästä vähän karskeiksi. Pitäs kuulla, mutta en näe taas ite oikein järkeä lähteä noita testailemaan, kun Valcot toimii ihan hyvin siinä käytössä, jossa ovat.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
Mää ton taisin kertaalleen postata.

250-300€ hintaluokassa Nadin visoa,

muoks. paitti tuo NADin luuri ei taida olla edes ANC-luuri.. muistin väärin.
Tarkoitatko NAD Viso HP70? Nuo näyttäisivät olevan ANC. En ollutkaan noista aikaisemmin kuullut. Olen kohta omistanut HP50 melkein 10 vuotta ja vielä päivittäisessä käytössä. Jossain välissä pitää tutustua noihin HP70 jos vaikka olisivat vähän samanlaiset.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 566
Tarkoitatko NAD Viso HP70? Nuo näyttäisivät olevan ANC. En ollutkaan noista aikaisemmin kuullut. Olen kohta omistanut HP50 melkein 10 vuotta ja vielä päivittäisessä käytössä. Jossain välissä pitää tutustua noihin HP70 jos vaikka olisivat vähän samanlaiset.
Tarkoitin kyllä tota viiskymppistä. Liekö siitäkin tullut välissä joku uudempi versio kuin 10 vuoden takainen.

Mutta joo, toi HP70 ois varmaan ihan mielenkiintoinen, mutta paljon yli tuon Valcon hintaluokan. En tiedä, viittiskö enää hiki päässä lenkillä pitää :)
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
Tarkoitin kyllä tota viiskymppistä. Liekö siitäkin tullut välissä joku uudempi versio kuin 10 vuoden takainen.

Mutta joo, toi HP70 ois varmaan ihan mielenkiintoinen, mutta paljon yli tuon Valcon hintaluokan. En tiedä, viittiskö enää hiki päässä lenkillä pitää :)
Satuinpa huomaamaan kun näitä googlettelin että nyt olisivat Dropissa (entinen massdrop) Drop: Passions lead here Hinta 158 dollaria posteineen ja Suomessa tulee sitten 24% alvia päälle. Jää karvan alle 200e eli puoleen hintaan mitä täällä myydään. Tiedän että jengi on ainankin Sennheiserin 6xx kuulokkeita dropista tilaillut.

Nopeasti kommentteja lukien nuo HP70 eivät ole 400 euron arvoiset, mutta ehkä tuohon 200 euroon ne voisivat olla. Vähän kyllä epäilyttää nuo BT-ongelmat mistä moni on raportoinut ympäri nettiä.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
796
Ei varsinaisesti liity kuulokkeisiin suoraan, mutta BT tekniikkaan kylläkin.
Jos kuulokkeissa on aptx adaptive niin sekö ei sitten tue aptx Low Latencya? Vain HD:ta ja adaptivea? Tuossa adaptivessahan on molemmat yhdessä mutta tuki sille on vielä aika vähäistä.
Esim. Adaptive donglea ei ole vielä edes olemassa (esim. tv:n optisesta lähtö)?
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 566
Satuinpa huomaamaan kun näitä googlettelin että nyt olisivat Dropissa (entinen massdrop) Drop: Passions lead here Hinta 158 dollaria posteineen ja Suomessa tulee sitten 24% alvia päälle. Jää karvan alle 200e eli puoleen hintaan mitä täällä myydään. Tiedän että jengi on ainankin Sennheiserin 6xx kuulokkeita dropista tilaillut.
Olin jo tilaamassa noita Dropista testiin, kun muistin kieltäneeni iteltäni kaikki heräteostokset :D Noita on kyllä soundin puolesta tosiaan kehuttu, että ois hauska kuulla.

Ja ehkä seuraavana kuitenkin jotkut kaiuttimen rotiskot takas työpöydälle. Tuli heti vähän ikävä kun downgreidasin (möin) genet sieltä veks.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
Universe padit on käytössä. Atticuksella enimmäkseen ori-padit. Joo, onhan noita tullut kuunneltua tässä pari päivää. Lähinnä oon Atticukseen verrannut ja yrittänyt ottaa selkoa kummasta tykkään enemmän. Yllättävän vaikeeta. Toisinaan nuo kuulostaa hyvinkin samalta, toisinaan tosi erilaisilta. Ei aivan samanlaisia Vau fiiliksiä ole vielä ainakaan aiheuttanut kuin Atticus mutta toimii monipuolisemmin erilaisella musiikilla. Raivostuttavinta tässä on se, että tykkään molemmista tosi paljon mutta usein kuunnellessa käy mielessä että: "hitsi kun sais tämän suuntaista ääntä paremmilla teknisillä ominaisuuksilla" ja siihen heti jostain tajunnan syövereistä huutaa ääni: "Osta Verite!" En osta prkl! En..en..ehkä en. :D
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 566
Raivostuttavinta tässä on se, että tykkään molemmista tosi paljon mutta usein kuunnellessa käy mielessä että: "hitsi kun sais tämän suuntaista ääntä paremmilla teknisillä ominaisuuksilla" ja siihen heti jostain tajunnan syövereistä huutaa ääni: "Osta Verite!" En osta prkl! En..en..ehkä en. :D
No tuohonhan se menee ennen pitkää :D Ite jo vähän niinku hyväksynyt / päättänyt. En tosin usko, että sen lisäksi jää nää molemmat entiset..

Ite lähinnä ihmetellyt pari kolme päivää Qobuzia. Kyllä vaan soi paremmin highressit, mitä on muistikuvia monesta albumista. Paljon tosin puuttuu levyjä muihin streamauspalveluihin verrattuna, mutta ei kuitenkaan kriittisesti, etteikö vois vaikka ostaa tärkeimpiä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Universe padit on käytössä. Atticuksella enimmäkseen ori-padit. Joo, onhan noita tullut kuunneltua tässä pari päivää. Lähinnä oon Atticukseen verrannut ja yrittänyt ottaa selkoa kummasta tykkään enemmän. Yllättävän vaikeeta. Toisinaan nuo kuulostaa hyvinkin samalta, toisinaan tosi erilaisilta. Ei aivan samanlaisia Vau fiiliksiä ole vielä ainakaan aiheuttanut kuin Atticus mutta toimii monipuolisemmin erilaisella musiikilla. Raivostuttavinta tässä on se, että tykkään molemmista tosi paljon mutta usein kuunnellessa käy mielessä että: "hitsi kun sais tämän suuntaista ääntä paremmilla teknisillä ominaisuuksilla" ja siihen heti jostain tajunnan syövereistä huutaa ääni: "Osta Verite!" En osta prkl! En..en..ehkä en. :D
Kaveri johon luotan näissä asioissa sanoi Veritestä, että "the most lifelike sound I have ever heard in a headphone, with insane technical chops, competes with every flagship out there". :rofl2: :kippis:
 

STW

Liittynyt
04.03.2019
Viestejä
157
Raivostuttavinta tässä on se, että tykkään molemmista tosi paljon mutta usein kuunnellessa käy mielessä että: "hitsi kun sais tämän suuntaista ääntä paremmilla teknisillä ominaisuuksilla" ja siihen heti jostain tajunnan syövereistä huutaa ääni: "Osta Verite!" En osta prkl! En..en..ehkä en. :D
Mulla oli ne Aeolus viime kesänä, sama olo niistä ja siks tuli nämä VC:t. Oli ne sillai luonnollisemmat, mutta paljo tummemmat yläpäästä ja alhaalta enempi boomboom, kumminki hyvällä tavalla. Ei sillai kyllä ollenkaa huono kuuloke mutta olisin kaivannu vähän enempi joskus soundstagen puolesta mutta pääasiassa detailit tuntu että jäi Monolith THX DAC-AMP:lla vajaaksi. Välillä tuntu että oli ihan ok tasolla, välillä Ether CX vei mutta se tais pääasiassa johtua siitä että Aeolus on niin tumma ja CX sen verran kirkas että se pakottaa sitä detailia. Se jäi kumminki sen verran vaivaamaan että piti kokeilla vielä Veriteitä, noitten tuunaus on keskenään aika samanlainen kun Aeoluksessa on Suedet ja Auteurit Verite C:ssä. Muuten VC on vähän "ei-niin-luonnollinen" / ei niin lämmin verrattuna Aeolukseen mutta loppupakka kyllä on sen edellä Aeolusta että väittäisin flagshipin hinnan olevan sen arvosta tässä tapauksessa. :) Tosin voi olla että itelle ei tule hommailtua muita, saa nähä miten käy. Toki jotain muuta on varmasti sillai kierrossa ku flagshippeja, en usko myöskää että mitään tonnin hintaluokissa tulee hankittua. Näissä oli kaikki sen verran kohillaan itelle että jännä olla tyytyväinen vaa yhteen pariin.:lol:
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
Aeoluksissa näyttäisi kieltämättä olevan tummahko diskantti, mutta toisaalta alataajuuksia on maltillisemmin, joten tilanne tasoittuu.

@Roderick kanssa keskusteltiinkin siitä, ettei Atticusten 8-9khz piikki kuulostaa häiritsevältä, vaan se tuo sopivasti lisää eloa ylätaajuuksiin. Piikki vaikuttaisi tässä tapauksessa harkitulta tuunausratkaisulta, koska alempia taajuuksia on niin runsaasti. Atticus (nahkapadeilla) onnistuu itseasiassa kuulostamaan paikoin diskantin osalta eloisammalta kuin Verite Closed.

Enpä kehu tässä yhteydessä Veriteä ollenkaan, niin keskitytään ensin näihin halvempiin malleihin. ;) Kirjoittelin jo eilen puolikkaan revikan noista WP900:sta, joten katsotaan, saisinko tänään valmiiksi asti. Mulle alkaa syntyä sellainen tunne, että pidän dynaamisista kuulokkeista enemmän kuin planareista. En ole vielä kuullut superhyviä planareita, mutta kaikki alle 1000€ mallit kuulostaa melko flatilta, eikä herätä suurempia tunteita.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 566
Ja sit jos on löysää ostella Veriteä, niin saman hintaluokan vahvariksi Traformaticin Head2 :D Se oli oikeasti kova laite Atticuksen ja Aeoluksen kanssa. Bassot ei olleet enää boom boom, vaan soi minusta melkeinpä merkittävästikin tiukemmin ja nopeammin.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
^ Aika hyvä vahvistin saa ollakin tuohon hintaan :hmm: Ymmärrän kyllä ton bassohomman, koska näillä ZMF:llä vahvistin vaikuttaa melkeinpä eniten alataajuuksien toiston tyyliin. Mun mieltymyksiin sopii näillä 300ohm kuulokkeilla parhaiten se, että suurempi vahvistimen impedanssi tekee alataajuuksista hieman löysemmät ja avautuneemmat, ja ikään kuin laajemmat. Vahvistimen täytyy kuitenkin olla nopea, jotta paketti pysyy kasassa, eikä tule tuollaista boom boom, bloom bloom -efektiä.

ARK Audiolla oli varastossa yhdet Auteur hybrid -padit, joten laitoin tilaukseen. Toisaalta odottelen firmalta vielä maksuinfoa, koska custom-maksutapa tarkoitti näköjään sitä, että asiasta neuvotellaan jälkikäteen sähköpostin välityksellä. :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
Tuo Atticuksen diskanttipiikki on tosiaan ihan harmiton. Ainakin itellä menee sillä tavalla että kunhan se ei korostu hirveesti verrattuna 1khz alueeseen niin ei haittaa. Atticucksen kohdalla näyttäis olevan noin +5db joka on ihan hyvä, melkeinpä ideaali mun makuun. Semmoset kuulokkeet mitkä mittautuu ihan tasaisesti diskantiltaan tuolla mun laitteella ja HEQ kompensaatiolla kaipaisi vähän lisää eloa diskanttiin. Toki tuo on mieltymys kysymys ja nuo diskanttimittaukset on kalliimmillakin laitteilla vähä semmosia "ehkä" tuloksia. Verrattuna Aeolukseen Atticus soi vähän vaivattomamman tuntuisesti, veikkasin että syynä on isompi soundstage ja tuo diskantti. Aeoluksen basso on kyllä mainio. Suurinpiirtein samanlainen taajuusvaste tuolta osin kuin Audezeilla yleensä.

Olen tuosta detaili hommasta samaa mieltä @STW kanssa. Toisinaan tuo tuntuu heikkoudelta sekä Atticuksella että Aeoluksella. Mutta siinä on kyllä myös puolensa. Nuo on vähän semmosia kuulokkeita joiden avulla ei kuule kaikkea mutta ne korostaa juuri sitä mitä kannattaa kuulla. :)
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Mun korvaan Atticuksen yläpää oli vähän liian kuuma orkkispadeilla, mutta oon kyllä nykyään ihan helvetin herkkä sille. En ymmärrä mikä sen muutoksen on aiheuttanut. Suedeilla sitä ongelmaa ei niinkään enää ollu.

Aeolus on ollu kaikista kuulokkeista se jonka kanssa tulee kuunneltua musiikkia eniten. Mikään ei häiritse, ja se kuulostaa vaan miellyttävältä koko ajan. Lisäksi Aeolusten keskiäänet on mun makuun ehkä parhaat mitä oon ikinä kuullu. Atticus Eikon suedeilla on selvä kakkonen, mutta sen jälkeen menee vaikeaksi. Jätän yli parin-kolmen tonnin luurit pois laskuista kun niitä ei ole ikinä varaa omistaa tai testata kotona kunnolla. Verite open on se mikä voisi olla se päivitys Aeolusten rinnalle, mutta ei mulla ole ikinä varaa semmosiin.
 

Epic_Fail

Sebastian Aho #20
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
92
Pari viikkoa takana Sundaran kanssa, niin kirjotellaas:

Mulla oli taannoin noin 3kk lainalla HD580, joita käytin Zen Dacin kanssa ja joihin nojasin paljon miettiessäni uusien kuulokkeiden hankintaa.

Tässäkin ketjussa alkuvuonna päivittelin monia eri malleja ja yhdet Beyerdynamicsit ehdinkin jo kotiin tilata (ja palauttaa).

Käytin enemmän aikaa HD580 kanssa kuin oli tarkoitus, koska jäin jo ikään kuin lukkoon siihen soundiin. Yhtä kaikki, sain kriteerini selvitettyä itselleni.


Tavoitteena oli saada kuulokkeet, joissa on:


1. Parempi basso kuin HD580

2. Yhtä hyvä (tai parempi?) keskialue kuin HD580

3. Ei liian rasittava yläpää


Monista eri malleista ja valmistajista voittajaksi valikoitui lopulta Hifiman Sundara.


Sain netin ihmeellisestä maailmasta vinkkiä, että Sundara kävisi yks yhteen tuon Zen Dacin kanssa.

Neutraalit kuulokkeet yhdistettynä Zenin pehmeään soundiin ja bassoboostiin (GTO filter), niin tähän kelkkaan oli helppo lähteä.

Bassoboostin ollessa päällä ei peitä keski- tai yläpäätä liikaa. Basso on erotteleva. Sanoisin, että räjähtävä, kun kunnon konejumputusta kuuntelee.

Pysyy aivan helvetin hyvin nopean musiikin tahdissa, kuten metalli tai hardcore konemusa. Juuri ne asiat, mitkä on itselle lähellä sydäntä.

Ylipäätänsä näiden kanssa on helvetin hauska kuunnella mitä vaan. Leffoja, sarjoja ja pelejäkin tullut testailtua näillä.

Seuraavaksi testaan eri pädejä näiden kanssa ja kuulostelen soundia.

Viidensadan komboksi todella hyvä setti.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
Aeolus on kyllä tosiaan miellyttävä... Mukavasti rasittamaton mutta ei mee överiksi niin kuin Audezella mun makuun menee. Jännä miten jops hd650 kuulostaa Aeoluksen jälkeen tosi agressiiviselta. Yleensä miellän hd650 aika sulavaksi enkä ollenkaan hyökkäävän kuuloiseksi.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Neutraalit kuulokkeet yhdistettynä Zenin pehmeään soundiin ja bassoboostiin (GTO filter), niin tähän kelkkaan oli helppo lähteä.

Bassoboostin ollessa päällä ei peitä keski- tai yläpäätä liikaa. Basso on erotteleva. Sanoisin, että räjähtävä, kun kunnon konejumputusta kuuntelee.

Pysyy aivan helvetin hyvin nopean musiikin tahdissa, kuten metalli tai hardcore konemusa. Juuri ne asiat, mitkä on itselle lähellä sydäntä.

Ylipäätänsä näiden kanssa on helvetin hauska kuunnella mitä vaan. Leffoja, sarjoja ja pelejäkin tullut testailtua näillä.
Melkein olisin voinut tämän litanian kirjoittaa itse, luurit on vaan 2 kertaa halvemmat, Zen Dacin perässä nekin. Tekee ihmeitä joillain musiikkityyleillä tuo bassonappi neutraaleille luureille, itse käytän sitä vain elektronisessa musiikissa, jotenkin metalli kuulostaa paremmalta ilman.
 
Liittynyt
28.04.2017
Viestejä
98
Meikäläiselläkin on nyt vihdoin emolevyyn integroidun äänen sijaan käytössa dac-amp -yhdistelmä, Topping E30-L30. Kuulokkeina muutaman vuoden ikäiset AKG K702:t.

Kysyisin tästä, että kandeeko vielä sijoittaa lisää parmpiin kuulokkeisiin. jotain alle 300e hintaluokkaa, avoimet kuulokkeet.
Olisiko Sennheiser HD600 vielä nykyään kannattava hankinta.

Edit. Pääasialliset äänilähteet ovat CD, FLAC ja YLE-areena (ei musiikin striimausta).
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 072
Meikäläiselläkin on nyt vihdoin emolevyyn integroidun äänen sijaan käytössa dac-amp -yhdistelmä, Topping E30-L30. Kuulokkeina muutaman vuoden ikäiset AKG K702:t.

Kysyisin tästä, että kandeeko vielä sijoittaa lisää parmpiin kuulokkeisiin. jotain alle 300e hintaluokkaa, avoimet kuulokkeet.
Olisiko Sennheiser HD600 vielä nykyään kannattava hankinta.

Edit. Pääasialliset äänilähteet ovat CD, FLAC ja YLE-areena (ei musiikin striimausta).
Kannattaa käydä ainakin koekuuntelemassa. Hifiman Sundarat, Sennheiserin HD560s, HD600 ja HD650, Beyerin DT 1990 Prot eivät taida mahtua tuohon budjettiin ellet etsi niitä käytettynä.
 
Liittynyt
28.04.2017
Viestejä
98
Kannattaa käydä ainakin koekuuntelemassa. Hifiman Sundarat, Sennheiserin HD560s, HD600 ja HD650, Beyerin DT 1990 Prot eivät taida mahtua tuohon budjettiin ellet etsi niitä käytettynä.
Tällä peräkylässä ei ihan lähellä ole hifi-liikkeitä koekuunteluun, joten vertailua täytyy tehdä muille keinoin. Onko kellään toi HD560s aktiivisessa käytössä ja miltä tuntuu pitää pidempiä aikoja päässä. Ja K702 ei mielestäni ole huono, joten saako näillä muilla vielä jotain huomattavaa parannusta ääneen ?
 

STW

Liittynyt
04.03.2019
Viestejä
157
Riippuu kans minkälaista ääntä kuulokkeilta haluat. Niissä ku on eri makuja ja sävyjä sekä enempi tai vähempi detaileja puhumattakaan soundstagesta. Helpottaa jos osaat kertoa mitä haluat, mutta jos tietotaito ei vielä riitä niin sillon suositeltavaa olis kyllä käyä koekuuntelemassa. Eri kuulokkeilla voi saada isojakin eroja riippuen omista mieltymyksistä, parannus ei tarkoita välttämättä 100 hevosvoimaa versus 550 hevosvoimaa vaan on enempi muita pikkujuttuja joita osa tekee paremmin, huonommin tai erilailla verrattuna toiseen. Esimerkiksi Sundara, HD***-sarja ja DT 1990 Pro on ihan erilaisia toisiinsa nähden.

Luultavastihan tämä sekoittaa vaan enempi päätä, mutta näin kuulokeasiat toimii. Mahollista on myös toki ostaa jotain ja luultavasti olla tosi tyytyväinen ku on laadukkaammat ku aikasemmat; pääasiassa näin itellä + varmaan sata tai enempi tunteja kuunnellessa revikoita 8h päivässä about vuoden + satunnaiset päälle.
 
Liittynyt
28.04.2017
Viestejä
98
Vaatii paljon rahaa tilata kahdet ja palauttaa sitten ominaisuuksiltaan ei toivotut. Pääpointti taitaa nyt sittenkin olla saako 300lla parempaa kuin K702.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 072
Vaatii paljon rahaa tilata kahdet ja palauttaa sitten ominaisuuksiltaan ei toivotut. Pääpointti taitaa nyt sittenkin olla saako 300lla parempaa kuin K702.
Tilaat laskulla, tai hierot etäkoemahdollisuutta suoraan kaupan kanssa?
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 532
Tällä peräkylässä ei ihan lähellä ole hifi-liikkeitä koekuunteluun, joten vertailua täytyy tehdä muille keinoin. Onko kellään toi HD560s aktiivisessa käytössä ja miltä tuntuu pitää pidempiä aikoja päässä. Ja K702 ei mielestäni ole huono, joten saako näillä muilla vielä jotain huomattavaa parannusta ääneen ?
Tuohon miltä tuntuu päässä on vaikea antaa mitään yleispätevää ohjetta. Itsellä sopii Sennheiserit noista mainituista malleista todella hyvin päähän, mutta äänellisesti tykkään enemmän Sundaroista. Sundarata sitten tuntuu päässä hieman, kuin oliis patalaput korvilla. Eli aika yksilöllistä...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 446
Viestejä
4 162 164
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom