Laadukkaat kuulokkeet?

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Eikös tässä ole hyvä diili, jos muistan oikein että tämä malli oli aiemminkin esillä:

No tuo nyt on ihan no brainer tuohon hintaan. Tyypit jotka päässeet noita kuulemaan sanovat että parempi kuin edellinen 2020 malli, vaikka tuossa sanotaan että samat driverit kuin 2020 ym.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Tilasin nuo Hifimanit, pitää katsoa että tykkäänkö vaiko en. Ei voinut enää tuohon hintaan kieltäytyä itseltään. Toivottavasti ei ole kiinamalli, vaikka tuskin meikäläisen korvat osaisi eroa kertoa international ja kiina mallin välillä.
 
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 095
Eikös tässä ole hyvä diili, jos muistan oikein että tämä malli oli aiemminkin esillä:

Perkele taas tän ketjun kanssa. :lol: Mitään ei pitänyt ostella, mutta pakko noi on tolla hinnalla testata.
Hifimanit ollu monta kertaa liipasimella, mutta tähän mennessä joka kerta päätynyt johihinkin toisiin luureihin.

Edit. Erottaakos noita kiina vs. international jotenkin ulkoisesti/paketista/tms. vai näkyykö vaan mittaamalla?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Perkele taas tän ketjun kanssa. :lol: Mitään ei pitänyt ostella, mutta pakko noi on tolla hinnalla testata.
Hifimanit ollu monta kertaa liipasimella, mutta tähän mennessä joka kerta päätynyt johihinkin toisiin luureihin.

Edit. Erottaakos noita kiina vs. international jotenkin ulkoisesti/paketista/tms. vai näkyykö vaan mittaamalla?
Paketissa pitäisi olla international tarra mikäli oikein muistan, ja kuulokkeissa erilainen magneetti ratkaisu.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 039
Eikös nuo plaanarit olis sopivasti erilaiset verraten nykyiset DT 1990 ?

Jos kerran pitää joka tyylille olla omat :)
 
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 095
Paketissa pitäisi olla international tarra mikäli oikein muistan, ja kuulokkeissa erilainen magneetti ratkaisu.
Kooklettelin tuossa ja löysin tommosen tiedon;
This International Version use Stealth Magnets Design and you got a Certificate Card telling this Headphone using the technology.
eli pitäis olla aika selkee. :D

Edit. Hyvää tahtiahan noi katoaa; ite kun äsken tilasin, niin oli 5 saldoilla ja nyt 1 jälellä. :D
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Eikös nuo plaanarit olis sopivasti erilaiset verraten nykyiset DT 1990 ?

Jos kerran pitää joka tyylille olla omat :)
Tiedä tuosta saatko mitään korviinkuultavaa parannusta noihin DT1990 verrattuna, tuskin, taitavat DT1990 olla kuitenkin paremmat. Tosin en odota hirveää äänellistä parannusta verrattuna K612prohon itsekään, mutta sittenhän tuon näkee.
Kooklettelin tuossa ja löysin tommosen tiedon;

eli pitäis olla aika selkee. :D
Juu jotain tuommoista se oli, toivotaan parasta, olisi kyllä nuiva veto jos möisivät kiina mallia euromallin hinnalla.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 039
Tiedä tuosta saatko mitään korviinkuultavaa parannusta noihin DT1990 verrattuna, tuskin, taitavat DT1990 olla kuitenkin paremmat. Tosin en odota hirveää äänellistä parannusta verrattuna K612prohon itsekään, mutta sittenhän tuon näkee.

Juu jotain tuommoista se oli, toivotaan parasta, olisi kyllä nuiva veto jos möisivät kiina mallia euromallin hinnalla.
Nopeesti Googletellen nuo HiFimanit oli useimmiten verrattu DT 990 Pro:ta vasten, ei DT 1990. Oletettavasti 1990 on lähes kaikinpuolin parempi ja ainakin rakenteen laadun suhteen.
 
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 095
Tiedä tuosta saatko mitään korviinkuultavaa parannusta noihin DT1990 verrattuna, tuskin, taitavat DT1990 olla kuitenkin paremmat. Tosin en odota hirveää äänellistä parannusta verrattuna K612prohon itsekään, mutta sittenhän tuon näkee.

Juu jotain tuommoista se oli, toivotaan parasta, olisi kyllä nuiva veto jos möisivät kiina mallia euromallin hinnalla.
Ite kovasti toivon, että ei kuulosta DT:ltä, kun ei omiin korviin se Beyerin signature soundi toimi sitten ollenkaan pidemmissä kuunteluissa. Tuntuu diskantti porautuvan koko pään läpi. :D

Kyllä mä uskon, että Jimmssi kansainvälistä mallia kauppaa, kun eihän noita kiinaversioita ole tarkoitettu muualle myytäväksikään (tietääkseni).
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Ite kovasti toivon, että ei kuulosta DT:ltä, kun ei omiin korviin se Beyerin signature soundi toimi sitten ollenkaan pidemmissä kuunteluissa. Tuntuu diskantti porautuvan koko pään läpi. :D

Kyllä mä uskon, että Jimmssi kansainvälistä mallia kauppaa, kun eihän noita kiinaversioita ole tarkoitettu muualle myytäväksikään (tietääkseni).
Ei kuulemma kuulosta Beyereiltä, eli siitä ei tarvii olla huolissaan. Kukaan jonka tiedän nuo ostaneen ei ole vielä valittanut että ihan paskat olisivat niinkuin joku DT990/770.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
Perkele taas tän ketjun kanssa. :lol: Mitään ei pitänyt ostella, mutta pakko noi on tolla hinnalla testata.
Hifimanit ollu monta kertaa liipasimella, mutta tähän mennessä joka kerta päätynyt johihinkin toisiin luureihin.

Edit. Erottaakos noita kiina vs. international jotenkin ulkoisesti/paketista/tms. vai näkyykö vaan mittaamalla?
Minäkin tilasin :rofl: Ainahan näitä heräteostoksia tuppaa tulemaan mutta nyt on jo pelkästään hifimaneja tullu kolmet parin päivän sisään. Tänään toi posti 5XX:t, maanantaina tulee HE500 ja nyt tämä

Huoh...olisko kellään myydä balansoitua(xlr) kaapelia noille 5xx:lle ja he400se:lle? :facepalm:
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Minäkin tilasin :rofl: Ainahan näitä heräteostoksia tuppaa tulemaan mutta nyt on jo pelkästään hifimaneja tullu kolmet parin päivän sisään. Tänään toi posti 5XX:t, maanantaina tulee HE500 ja nyt tämä

Huoh...olisko kellään myydä balansoitua(xlr) kaapelia noille 5xx:lle ja he400se:lle? :facepalm:
Pitänee tilata kiinan pojilta balansoitu kaapeli, ite en kyllä tarvitse kuin 4.4mm. Sinähän osaat sanoa että ei varmaan ole vaikutusta jos kaapelissa on 2.5 balansoitu plugi, ja sille hommaa 2.5 to 4.4 adapterin?.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
Itellä skulaa hyvin 2,5mm piuha dropin XLR adapterin kanssa, tosin vähän kosmeettisesti hullunkurinen ja uutta piuhaa tilaamassa varmaan pituuden takia niin jää turhaksi
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Ei noista alin kaapeleista ota selvää onko kuulokkeen päässä 2.5 vai 3.5mm liittimet, yleensä sanottu vain vahvistimen päähän menevän plugin koko. Sitten on näitä kaapeleita joissa luetellaan joka mahdollinen kuulokepuolen liitin, ja ei ole mitään mahdollisuutta edes valita liittimiä, ainoa mahdollisuus on valita kaapelin pituus. Sitten jos ottaa semmoisen ihmismäisen pituisen niin hinta alkaa lähennellä jo näitä eurooppalaisten pienvalmistajien kaapelien hintoja. Taidan jättää kiinakaapelit sikseen.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 532
Itse olen kaksi piuhaa alista ostanut ja molemmissa ollut vikaa. Toisessa oli 3,5mm liittimet jotenkin normaalia pienemmät, joten kunnollista kontaktia ei synny ja päätä kääntäessä signaali katoaa toisesta kuulokkeesta. Toisen ongelmista en tarkemmin kerrokaan, mutta lensi roskiin.
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
403
Minäkin tilasin :rofl: Ainahan näitä heräteostoksia tuppaa tulemaan mutta nyt on jo pelkästään hifimaneja tullu kolmet parin päivän sisään. Tänään toi posti 5XX:t, maanantaina tulee HE500 ja nyt tämä

Huoh...olisko kellään myydä balansoitua(xlr) kaapelia noille 5xx:lle ja he400se:lle? :facepalm:
Meneekö noihin sama kaapeli kuin dropin 4xx?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Ostin sitten 1.5 metrin pituisen balansoidun XLR to 3.5mm kaapelin, ja metrin pituisen XLR to 4.4mm adapterijohdon. Jos nyt sattuu joskus olemaan vahvistin jossa on XLR liitäntä. Halvemmaksi nuo tuli kuin ostaa 2.5 metrin normaali balansoitu johto, ja kun molemmat eri kaupoista alle 22 euroa niin välttyy tullimaksuilta ja alvltä. Oon minä pihi jätkä kun en kympin alvtä kehtaa maksaa. :stongue:
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Itse olen kaksi piuhaa alista ostanut ja molemmissa ollut vikaa. Toisessa oli 3,5mm liittimet jotenkin normaalia pienemmät, joten kunnollista kontaktia ei synny ja päätä kääntäessä signaali katoaa toisesta kuulokkeesta. Toisen ongelmista en tarkemmin kerrokaan, mutta lensi roskiin.
No hitto, kerkesin jo tilaamaan, kerro toki minkä merkkiset piuhat kyseessä.
Muoks. Toivottavasti ei ole Thoulies merkkiset?.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 566
Häirihtee, kun oon ihan pihalla, mihin noi Hifimanit oikein sijoittuu esim. Audezen ja ZMF:n rinnalla. Kiinnostais kuulla, mutta tuntuu, että pitäs sit melkein jostain Anandasta aloittaa. Tai miksei vaikka suoraan Aryasta.

Kattelin itekin sitä sadan viiden kympin tarjousta HE400:sta tai mikä malli olikaan, mutta sain jälleen kerran muistuteltua itelleni, että ei mitään tarpeettomia heräteostoksia. Kun en tuommoiselle oikein paikkaa nyt keksi, missä ois käyttöä.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
868
Uusi ZMF-omistaja raportoituu. Eilen haettu Atticukset postista ja vähän ensimakuja otettu. Todella kevyet ja mukavat päässä. Eikon suede padeilla ei ihan täysillä temmannut mukaansa, vaikka hyvältä kuulostikin. Nyt on orkkikset puettu päälle ja täytyy ottaa uudestaan tyyppejä paremmalla ajalla. Varmasti myös pientä aivojen totuttelua uuteen soundiin voi vaatia, ainakin Elegialle piti antaa kunnolla aikaa ennen kuin upposi.

8745E281-34C5-42E4-BD14-2C8ABD422241.jpeg
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 566
Uusi ZMF-omistaja raportoituu. Eilen haettu Atticukset postista ja vähän ensimakuja otettu. Todella kevyet ja mukavat päässä. Eikon suede padeilla ei ihan täysillä temmannut mukaansa, vaikka hyvältä kuulostikin. Nyt on orkkikset puettu päälle ja täytyy ottaa uudestaan tyyppejä paremmalla ajalla. Varmasti myös pientä aivojen totuttelua uuteen soundiin voi vaatia, ainakin Elegialle piti antaa kunnolla aikaa ennen kuin upposi.

Hetkinen, siis, onko nuo nyt Atticukset vai Eikonit? Ja onko tuo samaa puuta kuin @unholy_walrus in just tilaamat?

Nuokin ilm. käytetyt jostain?

Tuliko riittävästi kysymyksiä? :D

muoks. niin ja hienot ovat :thumbsup:

toinen muoks. Panta paljasti Atticuksiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Katoin tuossa videota noista HE400SE luureista niin tuo väri ei ole yhtään niinkuin kuvissa, paljon vaaleampi valossa. Tai sitten meikäläisen silmät harittaa pahasti.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
61
Hifiman HE400se new + stock cable.jpg

Yli viikko sitten saapui Jimm's:ltä Hifimanin HE400se (international) - kuulokkeet (199€), ja ensimmäisenä näistä voin mainita, että stock - kaapeli näissä on kyllä tähän asti surkein, mitä on tullut vastaan. Tänään tuli sitten Amazon.uk:sta tilattu Replacement Cable Compatible with Hifiman Sundara: Amazon.co.uk: Electronics (2x 3.5mm dual jack -> 3.5mm/6.35mm 1,2m) korvaamaan stock-kaapelin ja parannus on huomattava positiiviseen suuntaan.

Hintatasolla nämä ovat aika suht. hyvät all-around kuulokkeet.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 566
@Sword Of Damocles @Roderick

Uus ZMF Verite Closed LTD. Ristus että on hienon näköistä puutaaaaaaa. Mistä rahat :D Just viikonlopun jälkeen laukeaa maksuun kauhea potti kajareista.

Mut kattokaa ny:

 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Uusi ZMF-omistaja raportoituu. Eilen haettu Atticukset postista ja vähän ensimakuja otettu. Todella kevyet ja mukavat päässä. Eikon suede padeilla ei ihan täysillä temmannut mukaansa, vaikka hyvältä kuulostikin. Nyt on orkkikset puettu päälle ja täytyy ottaa uudestaan tyyppejä paremmalla ajalla. Varmasti myös pientä aivojen totuttelua uuteen soundiin voi vaatia, ainakin Elegialle piti antaa kunnolla aikaa ennen kuin upposi.

Ei ollu helppo luopua, mutta Atticukset pääsi hyvään kotiin! Huomenna pääsee hakemaan Aeolukset postista, niin pääsee tapaamaan vanhaa tuttavaa.

Brain burn-in on ihan todellinen ilmiö, ja oon itse unohtanut sen monesti ja tehnyt muutaman päivän perusteella johtopäätöksen luureista, vaikka en ollut yhtään tottunut niihin. Omalla kohdalla varsinkin soundiltaan erityyppisiin luureihin tottuminen vie keskimäärin 2-4 viikkoa. Vasta silloin aivot ei enää järkyty siitä uudesta soundista, suuntaan tai toiseen, ja pystyn muodostamaan luotettavan mielipiteen niistä. Joidenkin luurien kohdalla se ero on ollut valtava, kun taas toisten kanssa hädintuskin huomattavissa. Tuo toimii myös tosiaan molempaan suuntaan, eli alkuun kivat luurit voi parin viikon päästä kuulostaa paljon huonommilta kuin alussa.
 
Liittynyt
28.04.2017
Viestejä
98


Yli viikko sitten saapui Jimm's:ltä Hifimanin HE400se (international) - kuulokkeet (199€), ja ensimmäisenä näistä voin mainita, että stock - kaapeli näissä on kyllä tähän asti surkein, mitä on tullut vastaan. Tänään tuli sitten Amazon.uk:sta tilattu Replacement Cable Compatible with Hifiman Sundara: Amazon.co.uk: Electronics (2x 3.5mm dual jack -> 3.5mm/6.35mm 1,2m) korvaamaan stock-kaapelin ja parannus on huomattava positiiviseen suuntaan.

Hintatasolla nämä ovat aika suht. hyvät all-around kuulokkeet.
Tosta kuvasta näkyy että L30-potikka on klo12 tietämillä, ja Gaini +9 Onko tuo HE400se:n äänenpaine normaalitasolla vai tosilujaa. Mulla K702 :lle (105 dB SPL/V ) riittää hyvin klo 9:30 asento, Gain -9.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 532
Tosta kuvasta näkyy että L30-potikka on klo12 tietämillä, ja Gaini +9 Onko tuo HE400se:n äänenpaine normaalitasolla vai tosilujaa. Mulla K702 :lle (105 dB SPL/V ) riittää hyvin klo 9:30 asento, Gain -9.
Ei nyt just tuota mallia ole itellä Hifimaneista ollut, mutta ihan normaalilta vaikuttaa. Planaareilla saa (yleensä) kääntää enemmän volyymia, kuin dynaamisilla.
 

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 420
Tilasin nuo Hifimanit, pitää katsoa että tykkäänkö vaiko en. Ei voinut enää tuohon hintaan kieltäytyä itseltään. Toivottavasti ei ole kiinamalli, vaikka tuskin meikäläisen korvat osaisi eroa kertoa international ja kiina mallin välillä.
Ei helkutti, mutta palkkapäivä, joten laitettiin tulemaan ja maailmatalous pyörimään. No, Philips X2:sta rupee jo pehmusteet ropisee maahan ja halunnut muutenkin testata Hifimiehiä :D , joten...
Kuulokevahvistin on perinteikäs O2 (ei ehkä optimi, mutta toimiva), joten katotaan nyt mitä tulee.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
Meneekö noihin sama kaapeli kuin dropin 4xx?
Taitaa mennä. Käsittääkseni 4xx:ssä on 3.5mm liittimet. Tosiaan jos jollain pyörii nurkissa ylimääräinen 4pin xlr piuha niin yv:tä voi laittaa. En jaksais odotella kiinalaista enkä investoida montaa kymppiä eu:sta ostettuun.
Itse olen kaksi piuhaa alista ostanut ja molemmissa ollut vikaa. Toisessa oli 3,5mm liittimet jotenkin normaalia pienemmät, joten kunnollista kontaktia ei synny ja päätä kääntäessä signaali katoaa toisesta kuulokkeesta. Toisen ongelmista en tarkemmin kerrokaan, mutta lensi roskiin.
Huonompi homma :( Mulla on tainnut tuuri käydä, tosin kaikkia kiina johdot joita oon ostanut on tainnut olla mini-xlr tai lemo liittimellä.
@Sword Of Damocles @Roderick

Uus ZMF Verite Closed LTD. Ristus että on hienon näköistä puutaaaaaaa. Mistä rahat :D Just viikonlopun jälkeen laukeaa maksuun kauhea potti kajareista.

Mut kattokaa ny:

Onhan nuo kyllä upeat. Jos tulee tuijapuun pahkasta tehdyt niin sitte myyn auton ;) joku vähä tän näköinen olis mulle mieleen
AFJI8LFB-large.jpg

Tuo toimii myös tosiaan molempaan suuntaan, eli alkuun kivat luurit voi parin viikon päästä kuulostaa paljon huonommilta kuin alussa.
Tuo on kyllä totta. Silläkin riskillä että muutan mieleni niin sanon nyt kyllä ihan vain parin tunnin kuuntelun perusteella, että nää HE5XX:t on perhanan hyvät! :) Jos he400se onnistuu jotenkin pistämään paremmaksi niin huhheijaa. Teknisesti tosi vakuuttavat mutta varsinkin tuunaus on kyllä mun mielestä napakymppi. Parempi kuin muissa hifimaneissa joita mulla on ollu (he400/he4xx/he400i/he560/Sundara[1.versio]/Ananda).
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Taitaa mennä. Käsittääkseni 4xx:ssä on 3.5mm liittimet. Tosiaan jos jollain pyörii nurkissa ylimääräinen 4pin xlr piuha niin yv:tä voi laittaa. En jaksais odotella kiinalaista enkä investoida montaa kymppiä eu:sta ostettuun.

Huonompi homma :( Mulla on tainnut tuuri käydä, tosin kaikkia kiina johdot joita oon ostanut on tainnut olla mini-xlr tai lemo liittimellä.

Onhan nuo kyllä upeat. Jos tulee tuijapuun pahkasta tehdyt niin sitte myyn auton ;) joku vähä tän näköinen olis mulle mieleen

Tuo on kyllä totta. Silläkin riskillä että muutan mieleni niin sanon nyt kyllä ihan vain parin tunnin kuuntelun perusteella, että nää HE5XX:t on perhanan hyvät! :) Jos he400se onnistuu jotenkin pistämään paremmaksi niin huhheijaa. Teknisesti tosi vakuuttavat mutta varsinkin tuunaus on kyllä mun mielestä napakymppi. Parempi kuin muissa hifimaneissa joita mulla on ollu (he400/he4xx/he400i/he560/Sundara[1.versio]/Ananda).
Ne on kyllä ihan naurettavan hyvät kun miettii, että ne on alle 250€ luurit. Tuunaukseltaan ne on Hifimanin parhaimmistoa, ja mun makuun hakkaa 4x kalliimmat Anandat. Harmi, että Hifimanin ja dropin perseilyn takia ne jää monelta kuulematta, kun HE500v2 luureja odottaneet pettyi niihin. Itse ottaisin 5XX:n kyllä myös (modaamattoman)HE500:n yli.

Nykyään alkaa olla pirusti hyviä vaihtoehtoja alle 500€ hintaluokassa, mutta 500-1000€ niitä todellisia helmiä on mun mielestä vähemmän.

Leopardwood VC vois olla vähän sinnepäin, oon tässä piruna olkapäällä ja yritän saada sut ostamaan Veritet. :rofl2:


edit: Visakoivu-kupit olis mulle mieleen ihan nostalgian takia kun sen kanssa tuli työskenneltyä aikoinaan kun isäukko harrasti vielä sepänhommia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.04.2017
Viestejä
98
Kannattaa käydä ainakin koekuuntelemassa. Hifiman Sundarat, Sennheiserin HD560s, HD600 ja HD650, Beyerin DT 1990 Prot eivät taida mahtua tuohon budjettiin ellet etsi niitä käytettynä.
Joo, nyt alkaa tuntua että noi Hifiman Sundarat ja HD560s pitää kyllä testa omassa päässä. Sitten voi tuumia lisää tota HD600-sarjan museo-osastoa.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
Ne on kyllä ihan naurettavan hyvät kun miettii, että ne on alle 250€ luurit. Tuunaukseltaan ne on Hifimanin parhaimmistoa, ja mun makuun hakkaa 4x kalliimmat Anandat. Harmi, että Hifimanin ja dropin perseilyn takia ne jää monelta kuulematta, kun HE500v2 luureja odottaneet pettyi niihin. Itse ottaisin 5XX:n kyllä myös (modaamattoman)HE500:n yli.
En pääse liquid platinumin kanssa testaamaan niin en vielä osaa sanoa onko noissa dynamiikka ja varsinkin basso parempi kuin he560/Sundara/Ananda. Noissa oli vähän semmonen tyynyllä turpaan fiilis, ei iske ihan niin kuin toivoisi. Myös 5XX kuulostaa vähän ponnettomalta mutta paljon tekee kun oon kuunnellut pelkästään puhelin+topping nx1 setillä. Toppingista lähtee tehoja muistaakseni vain 100mw@32ohm.

Muuten näin ohimennen on kehuttava miten hyvä laite tuo topping on. Kohta jo 7 vuotta vanha ja maksoi noin 25€ uutena. En etes tiedä miten kauan tuon akku kestää. Joskus se on löytynyt noin viikon kateissa olon jälkeen jostain laatikon perältä virrat päällä. Veikkaisin että käytössä kestäis vähintään 24h. Ei kuumene, eikä oo muitakaan ongelmia ollut. Iskuakin on saanut vaikka miten ja ei oo ollu moksiskaan. Ja eikä kyllä voi äänestäkään valittaa. Ainoat miinus on oikeestaan se että vahvistin pitää törkätä eri taskuun kuin puhelin jos striimaa musiikin. Ottaa aika herkästi häiriötä.
IMG_20210423_224516.jpg

Nykyään alkaa olla pirusti hyviä vaihtoehtoja alle 500€ hintaluokassa, mutta 500-1000€ niitä todellisia helmiä on mun mielestä vähemmän.
Totta. Omat suosikit olis varmaan Ananda ja Cleer Next. Tietysti Audeze LCD-2c on päteväksi tunnistettava vaikka en itse niistä niin välitäkään. Focal Elex olis varmasti hyvä mutta alkais varmaan hinta hipoa tonnia verojen jälkeen ja ne on kai melkoinen laadunvalvonta katastrofi ollut. eBay on pullollaan hajonneita Elexejä.
Leopardwood VC vois olla vähän sinnepäin, oon tässä piruna olkapäällä ja yritän saada sut ostamaan Veritet. :rofl2:
Nuo olis kyllä hienot mutta jospa tässä kuitenki ensin kuuntelisi hetken näitä mitä utopian myynnin jälkeen tullut hankittua. :)
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
En pääse liquid platinumin kanssa testaamaan niin en vielä osaa sanoa onko noissa dynamiikka ja varsinkin basso parempi kuin he560/Sundara/Ananda. Noissa oli vähän semmonen tyynyllä turpaan fiilis, ei iske ihan niin kuin toivoisi. Myös 5XX kuulostaa vähän ponnettomalta mutta paljon tekee kun oon kuunnellut pelkästään puhelin+topping nx1 setillä. Toppingista lähtee tehoja muistaakseni vain 100mw@32ohm.

Muuten näin ohimennen on kehuttava miten hyvä laite tuo topping on. Kohta jo 7 vuotta vanha ja maksoi noin 25€ uutena. En etes tiedä miten kauan tuon akku kestää. Joskus se on löytynyt noin viikon kateissa olon jälkeen jostain laatikon perältä virrat päällä. Veikkaisin että käytössä kestäis vähintään 24h. Ei kuumene, eikä oo muitakaan ongelmia ollut. Iskuakin on saanut vaikka miten ja ei oo ollu moksiskaan. Ja eikä kyllä voi äänestäkään valittaa. Ainoat miinus on oikeestaan se että vahvistin pitää törkätä eri taskuun kuin puhelin jos striimaa musiikin. Ottaa aika herkästi häiriötä.


Totta. Omat suosikit olis varmaan Ananda ja Cleer Next. Tietysti Audeze LCD-2c on päteväksi tunnistettava vaikka en itse niistä niin välitäkään. Focal Elex olis varmasti hyvä mutta alkais varmaan hinta hipoa tonnia verojen jälkeen ja ne on kai melkoinen laadunvalvonta katastrofi ollut. eBay on pullollaan hajonneita Elexejä.

Nuo olis kyllä hienot mutta jospa tässä kuitenki ensin kuuntelisi hetken näitä mitä utopian myynnin jälkeen tullut hankittua. :)
Mulla on ollu pitkään käytössä Topping NX4DSD ja tuo on kyllä kokoisekseen ja hintaisekseen myös tosi mainio vehje. Ei tuosta taida lähteä kuin jotain 300mw/32ohm, mutta se on riittänyt ihan hyvin oikeastaan kaikille luureille niin, että siitä saa hyvän setin kun ei ole tarjolla desktop-settiä, ja sen DAC on oikeastaan tosi pirun hyvä.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
61
Tosta kuvasta näkyy että L30-potikka on klo12 tietämillä, ja Gaini +9 Onko tuo HE400se:n äänenpaine normaalitasolla vai tosilujaa. Mulla K702 :lle (105 dB SPL/V ) riittää hyvin klo 9:30 asento, Gain -9.
Klo 10-11 maissa Gain +9 on aikalailla normaalitasolla. HE400se ovat aika nälkäiset virran suhteen (91dB SPL/V). Jimm's sivuilla olevat arvot ovat tosiaan HE400i 2020 - mallin, minkä HE400se korvasivat, mutta ovat unohtaneet muokata sivua.

Edit: Nykyään kuuntelen Gain 0 - asetuksella 11-13 maissa ja on tällain kanssa normaalitasoa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 042
Eikös tässä ole hyvä diili, jos muistan oikein että tämä malli oli aiemminkin esillä:

Kiitos tästä! Nämä ovatkin olleet kiikarissa pitemmän aikaa. Ei tarvitse enää odotella Amazonin alennuksia.

Vielä pitää pitempi piuha ostella, niin sitten kelpaa DT880 ja He400se kombolla mennä monta vuotta.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
Arvostelu: Audio Technica ATH-WP900

Kirjoittelinpa ensimmäisen laajemman kuulokearvosteluni Audio Technica ATH-WP900 -kuulokkeista. Tuntuu oikeastaan hassulta kirjoittaa kuulokkeista, koska niitä ei vielä myydä laajemmin Euroopassa (julkaistu ilmeisesti maaliskuussa 2021). Aasiassa ja Yhdysvalloissa WP900 julkaistiin noin vuosi sitten. Uutena kuulokkeet maksavat 700 euroa, mutta ostin omani käytettynä 500 eurolla - halvoista kuulokkeista ei siis edelleenkään ole kyse. Itselleni nämä olivat heräteostos ulkonäkösyistä, mutta ostopäätökseen vaikutti myös se, että lukemani mukaan kuulokkeet ovat ääneltään yhdet valmistajan tasapainoisimmista ja onnistuneimmista kuulokkeista lähivuosina.

Rakenne ja mukavuus
Kupit.png

Kuulokkeiden kupit ovat vaahteraa ja ne on viimeistellyt japanilainen kitaravalmistaja Fujigen. Kupeissa on upea liekkikuvio ja tykkään myös Audio Technican logosta kuppien keskellä.

WP900 on suunniteltu mukana kuljetettaviksi liikkuvaan käyttöön, joten kuppien rakenne on kokonaan suljettu. Ulkomitat ovat sirot ja kuulokkeet painavat oman vaakani mukaan vain 248 grammaa. Fiksusti myös mukana tulevat 2 piuhaa (3.5mm ja 4.4mm balanced) sopivat hyvin suunniteltuun käyttötarkoitukseen molempien pituuden ollessa 1,2 metriä ja painon vain 20 grammaa. Vahvistimeen kiinni tuleva liitin on 90 asteen kulmassa. Kumipäällysteisillä piuhoilla ei tyylipisteitä voiteta, mutta piuhat ovat taipuisat, eivätkä mene sotkuun. Moni muu kuulokevalmistaja olisi valitettavasti päätynyt laittamaan näiden mukaan paksun ja painavan imurin johdon.

Piuhoissa on Audio Technican itse kehittämä A2DC-liitin, joka on suunniteltu alun perin nappikuulokkeisiin korvaamaan MMCX-liitin. Liittimen kontakti kuulokkeisiin on tukeva, mutta jos kotikäyttöön haluaisi hankkia pidemmän piuhan, niitä löytyy markkinoilta kyseisellä liittimellä melko huonosti. Myöskään sopivien liittimien ostaminen erikseen ei ole helppoa, sillä WP900:n liittimet on upotettu hieman kuppien sisään, jolloin osa metallikuorella olevista liittimistä ei mahdu painumaan pohjaan asti. Audio Technica saisi luoda jonkinlaisen standardin, sillä tällä hetkellä liittimien upotussyvyys vaihtelee kuulokemallien välillä.

Kuulokkeiden kevyt paino on saavutettu käyttämällä runsaasti muovia. Oikeastaan puukuppeja lukuun ottamatta kuulokkeet ovat kokonaan muovia, mutta kriittisimmät pääpannan korkeussäätöön liittyvät osat on sentään tehty metallista. Kuulokkeet tuntuvat kädessä melko heppoisilta ja niitä tekee mieli käsitellä varoen. Yleinen laatuvaikutelma on kuitenkin ihan hyvä, eikä muoviosista kuuluu pahemmin nitinöitä tai natinoita. Muovi ei myöskään tunnu STAX-muovilta eli ei luultavasti mene poikki katseen voimasta. Valmistaja olisi kuitenkin saanut toimittaa kuulokkeiden mukana jonkinlaisen kovapintaisen kotelon, eikä pelkästään pehmeää pussukkaa, jossa en uskaltaisi kuulokkeita repussa/laukussa pitää etenkään painavampien tavaroiden kanssa. Jos suunnittelussa ei olisi menty keveys edellä, en pitäisi rakennetta ja materiaalivalintoja 700 euron arvoisena suorituksena. Lopullisen kestävyyden näkee vasta ajan kanssa.

Korkeussäätö.png
Elementti.png


Vaikka kuulokkeet ovatkin kooltaan melko pienet ja kuppien halkaisija noin 90mm, on valmistaja saanut mahdutettua niihin 53mm kokoiset dynaamiset elementit. Elementeistä en sen enempää osaa sanoa kuin että niissä on markkinointimiehien lanseeraamalta kuulostava DLC (diamond-like carbon) -päällyste ja ne on asetettu vinoon asentoon. Mukavuudeltaan WP900 on huippuluokkaa kevyen painon ja olemattoman puristusvoiman ansiosta. Kuppeja hieman tiukempaan korvia vasten painamalla tulee 5-10 % lisää bassoa, joten aletaan olla siinä rajoilla, onko puristusvoima oletuksena liiankin kevyt. Silmälasit näiden kanssa toimivat kuitenkin hyvin eli alataajuudet eivät karkaa sankoja pitkin. Kuppien pienen halkaisijan vuoksi myös korvatyynyjen on oltava pienet. Niihin on kuitenkin tehty tarpeeksi iso korva-aukko ja omat suurehkot korvani mahtuvat sisään hyvin (tämä on omalla kohdallani poikkeuksellista, kun puhutaan 80-90mm kokoisista pehmusteista). Kuulokkeet ovat tämän ansiosta puhtaasti over-ear -kuulokkeet, eivätkä asetu korvanlehtien päälle. Suljetut kupit blokkaavat hyvin ääntä molempiin suuntiin ja kevyen puristuksen ansiosta korvien ympärille ei synny tyhjiötä muistuttavaa tunnetta.

Padi.png

Pehmusteiden materiaali on todella pehmeää ja miellyttävää keinonahkaa. Materiaali lienee japanilaista protein-nahkaa, sillä Dan Clark Audio (entinen MrSpeakers) käyttää lähes identtistä materiaalia pehmusteissaan. Pääpannan ulkopinta on samaa materiaalia, mutta pehmustetta pääpannassa on vain vähän. Kevyen kokonaispainon ansiosta päälaki ei onneksi kuitenkaan kipeydy ja kuulokkeita pystyy pitämään päässä tuntitolkulla niin, ettei niiden olemassaoloa huomaa laisinkaan. Nämä ovat mukavimmat kuulokkeet, joita olen päässäni pitänyt.

Äänenlaatu
WP900:ssa on lievä V-tyylinen, hauskuutta tavoitteleva tuunaus: bassot iskevät lujaa ja tuntuvat fyysisesti, alempi osa keskitaajuuksista on kuopalla, ja diskanttia tarjoillaan runsaasti. Ääni on kokonaisuudessaan melko persoonallinen, koska sitä ei voi oikein kuvailla lämpimän musikaaliseksi, muttei myöskään analyyttiseksi. Kahdella sanalla kuvattuna WP900 kuulostaa iskevältä ja ilmavalta. Moderni musiikki, naisvokaalit, jousisoittimet ja piano kuulostavat hyvältä. Kuulokkeet onnistuvat olemaan energisen hauskat ja ne luovat hienosti tunnelmaa herkästi toistuvien korkeiden taajuuksien sekä voimakkaiden alataajuuksien avulla.

Basso:
Alataajuudet ovat selvästi koholla ja keskibasso sekä matalimmat taajuudet iskevät lujaa. Iskujen ympärillä on ylimääräistä lämpöä, joka pysyy kuitenkin tuunaukseen jätetyn kuopan avulla hyvin erillään keskitaajuuksista. Niinpä iskevät bassot tuovat ääneen hauskuutta ja lämpöä tekemättä äänestä kuitenkaan liian mutaista. Alataajuudet ovat WP900:ssa yksityiskohtaisuudeltaan, tiukkuudeltaan ja nopeudeltaan hyvää tasoa.

Keskitaajuudet:
Midien osalta alakeskitaajuudet jäävät kaukaisemmiksi ja yläkeskitaajuuksia korostetaan. Käsittääkseni tämä on yleistä japanilaistyylisessä tuunauksessa, ja tämän myötä naisvokaalit kuulostavat taivaallisen ilmavilta ja vaivattomilta. Saman voi sanoa myös jousisoittimista ja pianosta. Näiden äänien ympärillä on paljon ilmaa ja myös tilan akustiikka kuuluu hienosti. Valitettavasti samalla miesvokaalit jäävät laulajasta riippuen hieman etäisiksi ja rungoltaan kevyiksi. Keskitaajuudet yleisestikin ovat kevyet, eivätkä tuo esille kaikkia pieniä yksityiskohtia. Keskitaajuuksien tuunaus on siten yhtä aikaa sekä heikkous että vahvuus ollen kuitenkin teknisesti kuulokkeiden heikoin osa-alue.

Diskantti:
Diskanttia on paljon ja siihen keskittyy kuunnellessa bassojen lisäksi eniten. Diskantti toistuu todella selkeästi, ilmavasti ja vaivattomasti. Englannin sana ”sizzle” kuvaa mielestäni parhaiten diskantin tyyliä. Mikään ei kuitenkaan kuulosta pakotetun kirkkaalta, enkä havaitse häiritseviä piikkejä. Silti toisinaan kuunnellessa huomaa, että diskantin määrä lähestyy paikoin sitä rajaa, jonka yli ei haluaisi mennä. Tämä raja on onneksi asetettu viisaasti, sillä sen yli mennään oikeastaan vain huonosti äänitetyissä livenauhoituksissa. Hiemankin parempilaatuista musiikkia kuunnellessa s-kirjaimet ja rumpujen lautaset toistuvat vain hyvin harvoin liian terävinä. Itselleni ei synny näistä minkäänlaista kuunteluväsymystä.

Muita huomioita:
WP900:ssa on melko intiimi soundstage, mutta v-tyylinen tuunaus tekee niistä tilavan kuuloiset suljetuiksi kuulokkeiksi. Monesti kuulokkeet onnistuvat kuulostamaan suuremmilta kuin niiden fyysinen koko antaisi olettaa. Kaikki korkeampia taajuuksia sisältävät tilalliset yksityiskohdat erottuvat upeasti myös hiljaisella äänenvoimakkuudella kuunnellessa. Äänien ympärillä on mukavasti ilmaa ja erottelukyky on, jos nyt ei paras, niin silti tämän hintaisiksi kuulokkeiksi oikein hyvä.

Tehontarve ja paritus vahvistimien kanssa:
Kuulokkeiden impedanssi on 38 ohm ja herkkyys 100dB/mW, joten niitä on helppo toistaa lähes mistä tahansa laitteesta. Huomasin puhelimen tekevän diskantista hieman terävän, mutta esimerkiksi kannettavan kuulokeliitin riittää näille mainiosti ja kuulostaa hyvältä aiheuttaen kuitenkin hieman taustakohinaa. Qudelix 5k bluetooth-yhteydellä poistaa häiriöäänet ja kuulostaa hieman tasaisemmalta erityisesti diskantin osalta. Isommista laitteista RebelAmp tekee näistä liian pehmeät eli ei jatkoon. Hieman yllättäen Tor Audio Roger Psvane-putkella toimii näiden kanssa aivan loistavasti tasaten v-tyylistä tuunausta. Suuri osa ilmavuudesta säilyy, mutta diskantti vaimenee hieman ja ääneen tulee enemmän lämpöä ja runkoa. Presentaatio on intiimimpi ja musikaalisempi.

Vertailu muihin kuulokkeisiin
VS Aeon.png


Pidän vertailun hyvin suppeana ja vertaan kuulokkeita tässä vaiheessa ainoastaan toisiin matkakuulokkeisiini, Dan Clark Audio (DCA) Aeon 2:iin. Aeon 2 maksaa noin 200 euroa enemmän ja hyödyntää planar-tekniikkaa. Molemmat on suunniteltu samantyyppiseen käyttöön ja niissä on suljettu rakenne. WP900:t ovat huomattavasti mukavammat omassa päässäni, sillä Aeon 2:n keveydestä ja suurista pehmusteista huolimatta ne puristavat todella voimakkaasti suurta osaa leuasta ja jopa kaulasta. Tarkalla asettelulla nekin saa istumaan hyvin, mutta ne päässä ei tee mieli puhua esim. Teams-kokouksissa (kelpaisikohan syyksi sille, ettei halua sanoa mitään asiantuntijoiden tiimipalaverissa). Aeon kyllä eristää ulkopuolisia ääniä todella tehokkaasti! Liikkuvaa käyttöä ajatellen Aeon 2 vaatii vahvistimelta huomattavasti enemmän virtaa ollen 13ohm-92dB/mW. Puhelimesta tai suoraan kannettavasta kuuntelu kyllä onnistuu volumen osalta, mutta ääni jää todella vaatimattomaksi.

Teknisellä suorituskyvyllään Aeon 2 vie voiton lähes jokaisella osa-alueella. Niissä erityisesti yksityiskohtaisuus ja imaging ovat todella hyvät ja soundstage hieman laajempi. Aeon 2:t ovat tuunaukseltaan lineaarisemmat ja niiden keskitaajuudet tulevat melko etualalle. Vokaaleista kuulee yksityiskohtia enemmän kuin WP900:lla. Mielestäni myös diskantti on yksityiskohtaisempi, vaikka se onkin WP900:een verrattuna epätasaisempi ja terävämpi. Kokonaisuutena Aeon 2 on teknisempi ja sopii monipuolisemmin eri musiikkigenreille.

WP900:t ovat kuitenkin paljon hauskemmat kuulokkeet. Niitä on helpompi ja mielenkiintoisempi kuunnella ilmavan soundin ja paremman dynamiikan ansiosta, ja ne myös onnistuvat luomaan toistoon enemmän tunnetta. Alataajuuksien ja diskantin korostamisella monet biisit kuulostavatkin suorastaan mahtipontisilta. WP900:n alataajuudet iskevät huomattavasti lujempaa. Aeon 2:n bassojen tuunauksessa on itseasiassa todennäköisesti suurempi korostuma, mutta alataajuuksien isku jää siitäkin huolimatta melko vaatimattomaksi. Sanoisin kuitenkin, että kokonaisuutena Aeon 2:n alataajuudet ovat yksityiskohtaisemmat. Aeon 2:t ovat erinomaiset kuulokkeet, mutta tällaisissa vertailuissa niiden heikohko dynamiikka tulee selkeästi esille. Yhteenvetona voisin todeta, että WP900 ja Aeon 2 ovat tyyliltään melko erilaiset ja molemmissa on omat vahvuutensa. Nähtäväksi jää, kummat näistä saavat jatkossa enemmän käyttöä.

Yhteenveto
WP900:n v-tyylinen tuunaus toteutettu harkiten ja lopputulos on hauska ja energinen. Mielestäni WP900 onnistuu erinomaisesti siinä, mihin ne on suunniteltu. Samalla tuunaus ei kuitenkaan ole lähtökohtaisesti optimaalinen kaikille musiikkigenreille ja vokaalit voivat olla hieman ”hit and miss” riippuen siitä, mihin väliin keskitaajuuksia laulajan ääni asettuu. Ohuemmalla, ilmavalla tyylillä onnistutaan kuitenkin luomaan paljon tunnetta erityisesti naisvokaaleihin, jousisoittimiin ja pianoon. Kun tähän yhdistetään iskevät alataajuudet, lopputulos on miellyttävä. Myös kuulokkeiden mukavuus on huippuluokkaa, minkä ansiosta ne tulevat todennäköisesti olemaan minulla lähes päivittäisessä käytössä. Siitä ei kuitenkaan pääse yli eikä ympäri, että rakenteen muovinen laatu jää hieman epäilyttämään pidempää käyttöä ajatellen.

Lopulta on melko vaikeaa sanoa, ovatko kuulokkeet uutena ostettuna 700 euron arvoiset. Osa hinnasta selittyy upeilla puukupeilla ja Japanilla valmistusmaana. Samalla rahalla saa monia tasapainoisempia ja tekniseltä suorituskyvyltään parempia kuulokkeita, joita on helpompi suositella niin sanotuiksi ykköskuulokkeiksi. Vain harvat niistä soveltuvat kuitenkaan näin hyvin liikkuvaan käyttöön. Näkisinkin, että WP900 on eräänlainen hauska luksustuote, joka on kiva omistaa muiden kuulokkeiden lisäksi. Joillekin japanilaistyylisestä tuunauksesta pitäville nämä voivat olla harkinnan arvoiset jopa ainoiksi kuulokkeiksi. Tällöin kannattaa kuitenkin keskittyä nauttimaan musiikista ja jättää sen analysointi vähemmälle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
Ja laitanpa vielä kuudentena kuvana tämän:
Putki.png


Muokkaanpa vielä tähän yhteyteen ajatuksia tällaisen arvostelun kirjoittamisesta. Yllätyin, miten kauan tällaiseen saa kulumaan aikaa etenkin näin ensikertalaisena. Hahmottelin ajatuksiani useamman päivän ajan ja tuntui siltä, että jokaista ajatusta täytyi vielä harkita toiseen kertaan, jotta pystyin olemaan varma omista mielipiteistäni. Kymmenen vuotta yliopistossa ei kyllä helpota asiaa yhtään, koska alan olla todella vieraantunut vapaamuotoisemman tekstin kirjoittamisesta. :lol: Otin tämän kuitenkin haasteena ja eräänlaisena harjoituksena. Toivottavasti teksti ei ole pelkkää muotisanojen viljelyä tai liian puuduttavaa luettavaa. Periaatteessa tällaisia voisi kirjoittaa jatkossakin etenkin vähemmän arvostelluista kuulokkeista tai vahvistimista. DAC:eissa ei oikein ole mitään kirjoitettavaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 566
^ niin kuin toisessa yhteydessä taisin mainitakin, niin minusta on hienoa, että joku jaksaa kirjoittaa ajatuksella tuotettua ja jäsenneltyä tekstiä foorumeillekin :thumbsup: :thumbsup:

Kaivakaapas Atticusten omistajat luurit telineestä ja ottakaa Qobuz testiin (1kk ilmaista aikaa tutustua). Sieltä RHCP:n Blood Sugar Sex Magikin highres-versio. Pitäs soida varsin kivasti. Ja saa muillakin luureilla tai formaateilla kuunnella :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
533
Mitäs suljettuja kuulokkeita kannattaisi alkaa pohdiskelemaan jos tykkää hurjasti lcd2c + dekonin suede yhdistelmästä? Soundin puolesta tuo on aikalailla sitä mitä jaksaa kuunnella ja kelpaa kaikin puolin, mutta pc setupin vaatehuoneeseen siirron jälkeen pc vaihtoi paikkaa pöydälle, joten aika ajoin voi tulla tarvista suljetuille luureille. Tonnin budjetilla olis super mukavaa selvitä..
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
Ja laitanpa vielä kuudentena kuvana tämän:


Muokkaanpa vielä tähän yhteyteen ajatuksia tällaisen arvostelun kirjoittamisesta. Yllätyin, miten kauan tällaiseen saa kulumaan aikaa etenkin näin ensikertalaisena. Hahmottelin ajatuksiani useamman päivän ajan ja tuntui siltä, että jokaista ajatusta täytyi vielä harkita toiseen kertaan, jotta pystyin olemaan varma omista mielipiteistäni. Kymmenen vuotta yliopistossa ei kyllä helpota asiaa yhtään, koska alan olla todella vieraantunut vapaamuotoisemman tekstin kirjoittamisesta. :lol: Otin tämän kuitenkin haasteena ja eräänlaisena harjoituksena. Toivottavasti teksti ei ole pelkkää muotisanojen viljelyä tai liian puuduttavaa luettavaa. Periaatteessa tällaisia voisi kirjoittaa jatkossakin etenkin vähemmän arvostelluista kuulokkeista tai vahvistimista. DAC:eissa ei oikein ole mitään kirjoitettavaa.
Tosi mukavaa luettavaa ja informatiivista. Hyvä yhdistelmä objektiivisuutta ja oman kokemuksen esiin tuomista. Ei tarvinnut yrittää "lukea arvostelijaa" ja sen mukaan tulkita tekstiä. Kirjoittele ihmeessä lisää tuommoista! :thumbsup:

Tuohon hommaan saa kyllä tosiaan aikaa uppoamaan. Mulle varsinkin suomeksi kirjoittaminen on hidasta. Kaikki hifisanasto ja aiheeseen liittyvät fraasit on päässä englanniksi. Pitäs varmaan tilata hifimaailma että oppis termistöä myös suomeksi :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
^ Kiitos, mukava kuulla! :)

Kieltämättä suomeksi kirjoittaminen on osa ongelmaa, koska esimerkiksi eri vivahteilla olevia adjektiiveja on vähemmän.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Tosi mukavaa luettavaa ja informatiivista. Hyvä yhdistelmä objektiivisuutta ja oman kokemuksen esiin tuomista. Ei tarvinnut yrittää "lukea arvostelijaa" ja sen mukaan tulkita tekstiä. Kirjoittele ihmeessä lisää tuommoista! :thumbsup:

Tuohon hommaan saa kyllä tosiaan aikaa uppoamaan. Mulle varsinkin suomeksi kirjoittaminen on hidasta. Kaikki hifisanasto ja aiheeseen liittyvät fraasit on päässä englanniksi. Pitäs varmaan tilata hifimaailma että oppis termistöä myös suomeksi :D
Suomen kielessä hifisanasto on kieltämättä vähän rajattua toistaiseksi.

Ihan samaa mieltä muuten tuosta rapsasta. Selkeästi kirjoitettu, informatiivinen, ja ajatukset on jäsennelty hyvin. Tuollaisia lukisi mielellään lisää!
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 484
Viestejä
4 163 870
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom