No mikäköhän?Mikä hemmetin mollaaminen?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No mikäköhän?Mikä hemmetin mollaaminen?
Tää ei oo yhtään mun aluettani, mutta kysyn ihan mielenkiinnosta, että miksi avoimet? Sen verran oon keskusteluja seurannut, että ite lähtisin varmaan Sennheiserilta kattelemaan ekana tuon hintaista headsettiä, mutta noi näyttää suurimmaksi osaksi olevan kait suljettuja.Suosituksia langattomista, avoimista headseteistä?
No mikäköhän?Hommaa nyt vaan ne molemmat verrokit, jos oot tässä nyt vähän niinku kaikkien kuluttajien puolella, niin on sitten jotain oikeaa pohjaakin noille jutuille. Ennen sitä saa olla mun puolestani nämä keskustelut. Pystyn Valcojani kuuntelemaan, vaikkei niistä ihan jokainen muu tykkäiskään
![]()
Pitää pysyä perillä siitä mitä ympärillä tapahtuu. En pidä kuplistaTää ei oo yhtään mun aluettani, mutta kysyn ihan mielenkiinnosta, että miksi avoimet? Sen verran oon keskusteluja seurannut, että ite lähtisin varmaan Sennheiserilta kattelemaan ekana tuon hintaista headsettiä, mutta noi näyttää suurimmaksi osaksi olevan kait suljettuja.
Nyt ollaankin hifismin suurimman ongelman ytimessä. Kiinalaiset 40€ kuulokkeet ei voi olla hyvät, mutta kun länsimainen firma lyö oman logon kylkeen, hintaan +100€ ja kovasti foorumilla vakuuttelee näiden olevan kovan virittelyn myötä selkeästi paremmat, ollaankin "kotimaisen" huipputuotteen äärellä.muoks. ja noista kiinan halpiksista, niin mulla voi olla pientä asennevammaa niiden suhteen. Vois olla hankala paikka arvioida objektiivisesti, kun pääkoppa sanois oletuksena, että ei voi olla hyvät..
Hohhoijjakkaa.. vaikka en itse mitenkään diggaa tosta Valco designista tai markkinoinnista, niin ihan vaan muistutuksena, että aika moni kaiutinvalmistajakin käyttää yleisesti saatavilla olevia elementtejä tuotteissaan. Jos ei ole omaa osaamista tai resursointia valmistaa niitä tarvittavia komponentteja, niin se on aivan järkevää ostaa ne silloin ulkopuolelta ja tehdä pohjatyö omien vaatimusten mukaan sekä tuunata soundi kohdalleen.Nyt ollaankin hifismin suurimman ongelman ytimessä. Kiinalaiset 40€ kuulokkeet ei voi olla hyvät, mutta kun länsimainen firma lyö oman logon kylkeen, hintaan +100€ ja kovasti foorumilla vakuuttelee näiden olevan kovan virittelyn myötä selkeästi paremmat, ollaankin "kotimaisen" huipputuotteen äärellä.
Mielikuvat myy.
Nyt ollaankin hifismin suurimman ongelman ytimessä. Kiinalaiset 40€ kuulokkeet ei voi olla hyvät, mutta kun länsimainen firma lyö oman logon kylkeen, hintaan +100€ ja kovasti foorumilla vakuuttelee näiden olevan kovan virittelyn myötä selkeästi paremmat, ollaankin "kotimaisen" huipputuotteen äärellä.
Mielikuvat myy.
En minä siihen viitannut, vaan näihin sun muihin kiinan neljän kympin OEM-juttuihin. Johan tuossa itekin kirjoitin, että nää on minunkin käsitykseni mukaan tehty toimimaan parhaiten langattomasti ja vielä tuo ANC päällä.
muoks. onko sulla kytköksiä johonkin luurimerkkiin tai jälleenmyyjään? Kiinan markkinoiden kanssa ilm. ainakin on töiden puolesta tekemistä. Vai jaksaksää muuten vaan huolehtia, ettei ihmiset haksahtais ostamaan?
Ihmettelen, mistä tää into hyökätä Valcoa kohtaan kumpuaa.
Ei ole kyllä muissa vastameluluureissa tullut vastaan tätä ”ominaisuutta”. Paitsi mk1 Valcossa. Mun mielestä vika, ei ominaisuus.Juu, siis ANC juttu se tosiaan on. No huojentava kuulla mistä johtuu yms. Eli ominaisuus. No näillä memnään
Tosiasia vaikuttaisi myös olevan se, että kukaan täällä ei oikeasti tiedä, mitä nuo on syöneet tai mitä niille, uusille tai vanhoille malleille on tehty. Kunhan huudellaan. Sepä tässä lähinnä ihmetytti ja sen vuoksi voin käyttää tuon muutaman kymmentä dollaria, että näkee vähän, mistä tässä oikein mölytään. Oon ihan varma, että ne soi ihan päin persettä verrattuna mun Valcoihin, mutta sama todeta ihan kuuntelemalla.En ymmärrä miksi ne 40€ luurit on nyt niin olennainen juttu. Tosiasia on, että ne Valcon elementit on ihan sitä samaa Kiinan OEM kamaa mitä on sitten itse tuunattu omaan tarkoitukseen sopivaksi. Ei mene kalloon, että miksi sen tosiasian toteaminen olisi Valcon epäreilua mollaamista. Ei siltä teknologialta voi odottaa mitään ihan hurjia ihmeitä, varsinkaan ilman sitä DSP:tä minkä suunnitteluun on aikaa käytetty. Vaikka toivon lafkalle pelkkää hyvää, niin en ymmärrä miksi Valcoa pitäisi kohdella eri tavalla kuin muita valmistajia vain siksi, että se sattuu olemaan kotimainen.
Varmaan ihan itsekin ymmärrät, että nyt meni pahasti yli.
Tästä täysin samaa mieltäJos maksaisin kuulokkeista 1000e, niin varmasti olen rutisemassa pienestäkin pölyhiukkasesta joka siihen ei kuulu, mutta jos 170e Kiina kuulokkeissa on nyt joku pikku asia perseellään, niin en vielä vedä siitä itseäni kiikkuun.
Tosiasia vaikuttaisi myös olevan se, että kukaan täällä ei oikeasti tiedä, mitä nuo on syöneet tai mitä niille, uusille tai vanhoille malleille on tehty. Kunhan huudellaan. Sepä tässä lähinnä ihmetytti ja sen vuoksi voin käyttää tuon muutaman kymmentä dollaria, että näkee mistä tässä oikein mölytään. Oon ihan varma, että ne soi ihan päin persettä verrattuna mun Valcoihin, mutta sama todeta ihan kuuntelemalla.
Ja eiköhän kustannustehokkaita ja halutussa hintaluokassa tietyn tason täyttäviä komponentteja käytä aivan jokainen luurivalmistaja. Takuulla ainakin tässä budjettihintaluokassa, jota Valcokin on. Senkään puolesta en ymmärrä, miksi Valco on nostettu täällä silmätikuksi. Mitä nyt yhtä kirjoittajaa sattui ilmeisesti närästämään heidän markkinointinsa.
Ja Dropista ja Kiinasta tilataan kyllä into piukeana kaikkea rojua, niissä ei ilm. ole mitään väliä, mitä niihin on laitettu, mutta Valcossa het kiinnostaakin... en tajua.
Ja vielä viimeiseen: audioaiheisilla foorumeilla kirjoittelee sen verran paljon erilaisia toimijoita, kaupallisia tai puolikaupallisia, erilaisine kytköksineen, niin ei tuossa mikään yli mennyt. Tulipahan selväksi, että kyseessä on vaan poikkeuksellisen huolestunut kuluttaja![]()
Tää on nyt ainoa poikkeus tohon edelliseen ja kiinnostaa ilman mitään v*ttuilua: näytä mulle joku Dropin luuri, hintaluokassa alle 200€ / 200$, jossa on olennaisesti laadukkaammat osat pohjalla? Ts. että samalla rahalla saa huomattavasti laadukkaampaa luuria ilman löysää hinnassa.Dropissa taas ollaan hyvinkin avoimia sen suhteen minkä valmistajan alkuperäistuotteita on lähdetty viilaamaan ja mihin suuntaan. Samaa ei voi sanoa Valcosta. Eikä niissä ole moista satojen prosenttien hintapreemiota tai samanlaista markkinointia taustalla.
Jaa, no toi on hyvä tietää et sellaistakin on tarvittaessa tarjollaTästä täysin samaa mieltä
Toivottavasti kuuntelu maistuu noilla uusilla. Valcon aspakin tuntuu hoitavan huollot esimerkillisesti, jos luurien kanssa tulee jotain oikeaa fibaa.
Tää on nyt ainoa poikkeus tohon edelliseen ja kiinnostaa ilman mitään v*ttuilua: näytä mulle joku Dropin luuri, hintaluokassa alle 200€ / 200$, jossa on olennaisesti laadukkaammat osat pohjalla? Ts. että samalla rahalla saa huomattavasti laadukkaampaa luuria ilman löysää hinnassa.
Minä en ole Dropin toimintaan syvemmin perehtynyt, mutta ilman toista tietoa luulisin, että jos lähdetään tuunaamaan jotain toisen valmistajan alle parin sadan halpisluuria, niin halpisosat ne on siinäkin pohjalla. Tokko sielläkään ihmeisiin pystytään tai hyväntekeväisyyttä tehdään, jos hinta pitää saada puristettua tiettyihin (halpis)raameihin.
Hmm, tjoo, tattista. Toki käsittääkseni alemman hintaluokan Hifimaneja ei ole varsinaisesti kehuttu ainakaan rakenteen puolesta ja vähän tuollaiselta muovirimpulalta tuokin näyttää, mutta kyllä tyylipisteet varmaankin tuolle menis Valcojen sijaan.Miten olis $180 Hifimanit esimerkiksi:
![]()
Drop + HIFIMAN HE4XX Planar Magnetic Headphones | Audiophile Open-Back Headphones
The result of founder Dr. Fang’s PhD research at Columbia University, the HE4XX driver technology has landed the company in TIME, Forbes, and more.drop.com
Vähän ylemmässä hintaluokassa löytyy sitten esim. Senkkuja ja muutenkin enemmän valinnanvaraa.
Vähän huono oli kyllä tuo mun hintahaarukka. Tän hinnaksihan muodostuu Suomeen tilatessa lähemmäs 250€ posteineen ja veroineen, mikä on tuossa hintaluokassa jo kova hyppäys, että alkaa olemaan vertailukin jo hiukka epäreilua
muoks. niin Dropin kanssa ei tartte ilmeisesti paljoa takuita miettiä, vaan meininki on enemmänkin herran haltuun ja toivotaan, ettei luurit hajoais. Kyllä tääkin vaikuttaa ainakin itellä suuresti siihen, minkä luurin osta ja mistä.
Onks toi HE4XX osapuilleen sama luuri kuin Sundara? Kattelin pikkaisen Sundaran graafia ja vertasin Audezen LCD-2C:hen, niin noissa on melkein 15dB eroa 4 kHz ympärillä LCD-2C:hen verrattuna ja sama juttu 9 kHz tienoilla. Tuosta vois olettaa, että keskialue tulee paljon enemmän päälle ja pellit sihisee niin maan bärkeleesti. Noinkohan noita meikäläisen tottumuksilla pystyis kuuntelemaan.. Ei periaatteessa viittis hommata mitään pakko equttaa -luureja..
Tää on nyt ainoa poikkeus tohon edelliseen ja kiinnostaa ilman mitään v*ttuilua: näytä mulle joku Dropin luuri, hintaluokassa alle 200€ / 200$, jossa on olennaisesti laadukkaammat osat pohjalla? Ts. että samalla rahalla saa huomattavasti laadukkaampaa luuria ilman löysää hinnassa.
Minä en ole Dropin toimintaan syvemmin perehtynyt, mutta ilman toista tietoa luulisin, että jos lähdetään tuunaamaan jotain toisen valmistajan alle parin sadan halpisluuria, niin halpisosat ne on siinäkin pohjalla. Tokko sielläkään ihmeisiin pystytään tai hyväntekeväisyyttä tehdään, jos hinta pitää saada puristettua tiettyihin (halpis)raameihin.
Hmm, tjoo, tattista. Toki käsittääkseni alemman hintaluokan Hifimaneja ei ole varsinaisesti kehuttu ainakaan rakenteen puolesta ja vähän tuollaiselta muovirimpulalta tuokin näyttää, mutta kyllä tyylipisteet varmaankin tuolle menis Valcojen sijaan.
Eikös planaaridriverit ole jonkin verran kustannustehottomampia dynaamisiin nähden ja pikkaisen hankalampia valmistaa hyvin. Onko siitä jotain dataa, että tämä olisi syönyt paljonkin laadukkaamman driverin Valcoihin nähden? Hajoaako noiden drivereita miten paljon? Käyttäjäkokemuksia äänenlaadusta löytyy positiivisia kummastakin leiristä, joskin Hifiman varmaan voittaa huutoäänestyksen paljon laajemmalle levinneenä.
Vähän huono oli kyllä tuo mun hintahaarukka. Tän hinnaksihan muodostuu Suomeen tilatessa lähemmäs 250€ posteineen ja veroineen, mikä on tuossa hintaluokassa jo kova hyppäys, että alkaa olemaan vertailukin jo hiukka epäreilua
muoks. niin ja Dropin kanssa ei tartte ilmeisesti paljoa takuita elätellä, vaan meininki on enemmänkin herran haltuun ja toivotaan, ettei luurit hajoais. Kyllä tääkin vaikuttaa ainakin itellä suuresti siihen, minkä luurin ostaa ja mistä.
Ja eiköhän kustannustehokkaita ja halutussa hintaluokassa tietyn laatutason täyttäviä komponentteja käytä aivan jokainen luurivalmistaja. Takuulla ainakin tässä budjettihintaluokassa, jota Valcokin on. Senkään puolesta en ymmärrä, miksi Valco on nostettu täällä silmätikuksi. Mitä nyt yhtä kirjoittajaa sattui ilmeisesti närästämään heidän markkinointinsa.
Ja Dropista ja Kiinasta tilataan kyllä into piukeana kaikkea rojua, niissä ei ilm. ole mitään väliä, mitä niihin on laitettu, mutta Valcossa het kiinnostaakin... en tajua.
Ja vielä viimeiseen: audioaiheisilla foorumeilla kirjoittelee sen verran paljon erilaisia toimijoita, kaupallisia tai puolikaupallisia, erilaisine kytköksineen, niin ei tuossa mikään yli mennyt. Tulipahan selväksi, että kyseessä on vaan poikkeuksellisen huolestunut kuluttaja![]()
Onks toi HE4XX osapuilleen sama luuri kuin Sundara? Kattelin pikkaisen Sundaran graafia ja vertasin Audezen LCD-2C:hen, niin noissa on melkein 15dB eroa 4 kHz ympärillä LCD-2C:hen verrattuna ja sama juttu 9 kHz tienoilla. Tuosta vois olettaa, että keskialue tulee paljon enemmän päälle ja pellit sihisee niin maan bärkeleesti. Noinkohan noita meikäläisen tottumuksilla pystyis kuuntelemaan.. Ei periaatteessa viittis hommata mitään pakko equttaa -luureja..
muoksista. LCD-3 on jonkin matkaa Classicia kirkkaampi ja siihenkin verrattuna Sundaran keskialueella ja tuolla 8-9kHz tienoilla on paljon enemmän energiaa. Jotenkin kyllä veikkaan, ettei ois meikäläisen soundia tuo..
Enhän minä tokikaan miksikään pitoluureiksi noita meinannut, vaan tsekatakseni, minkälaista roskaa tuolla neljällä kybällä saa, kun on "sama luuri kuin Valcot". Johan tässä tilailin virtalähdekortteja ja lineaarivirtalähteitä pitkin palloa, että menetetty mies ollaan jo näiden säätöjen kanssaJos sinulla on jo LCD-3:t ja kaikkea muuta kivaa, niin miksi haalia tuhottomasti noita halvemman pään kuulokkeita? Pistä hilut säästöön ja hyppää suoraan syvään päähän. Susvarat tai Abyssit seuraavaksi kiikariin.
Sanoisin että kyllä ja ei. Dynaamisia saa halvalla ja nopeasti tehtaasta tuutattua ulos kun on vain laitteet millä niitä tehdä. Planarit on kinkkisempiä mutta tavallaan myös helpompi valmistaa käsityönä. Eli se helppous riippuu siitä tekeekö niitä joku Shenzen headphone Co. vai Möttösen Matti Muoniosta. En ole kyllä koskaan kuullut että joku olisi itse valmistanut hyvän kuuloisen dynaamisen kuuloke-elementin kellarissaan, planareita on vaikka kuinka monia. Ei noita elementtejä kasaa käsin edes ZMF vaan se on viisain ulkoistaa jonnekkin jolla on laitteet ja osaaminen.Eikös planaaridriverit ole jonkin verran kustannustehottomampia dynaamisiin nähden ja pikkaisen hankalampia valmistaa hyvin.
HE4XX:t on käsittääkseni muutaman vuoden takaiset HE400i:t eri pannalla.
Mulla on ollu samaan aikaan HE400i ja 4XX. Kuuntelemalla erot oli niin pieniä, että ei oikein pysty sanomaan kuvittelinko ne ja jos niitä oli niin johtuuko vain siitä että kuulokkeet olisi ollut eri asennossa päässä. Samoin mitattuna erot voi mennä sen piikkiin, että luurit on vähän eri tavalla aseteltu, toisessa on enempi käytetyt pehmusteet jne. Sundara ja HE560 on sitten jo ihan eri kuuloisia. Itseasiassa Sundara ja HE560 (adorama versio) ei oo kauhean kaukana toisistaan muistaakseni. HE560 toisti muistaakseni basson paremmin mutta Sundarassa oli vähemmän piikkiä diskantissa. Sundarasta tykkäsin enempi.4XX on ilmeisesti uudelleen tuunattu HE-400i
Hyvää tekstiä tuolla yllä. Lainasin vaan tän pienen pätkän ja joo, näin minäkin olen sen ymmärtänyt, että jos Alibabasta bongaa jonkun saman näköisen kapistuksen, niin se voi olla kyllä syönyt ihan mitä tahansa. Mää nyt meinasin tilata tän väitetyn Valcon kaksoiskappaleen, kun saan jostain kaivetuksi, mikä se malli oli. Tulee sit mitä tuleeAlibabaa jos selaa niin monista kuulokkeista on täysin saman näköisiä versioita mutta elementit ja muut hässäkät on sisällä erilaiset
Oli ne mulla ehkä puolisen vuotta. lcd-2c oli vain lainassa viikon tai kaksi. Tuo kokemus lcd-3f:n kanssa jäi ehkä vähän vaillinnaiseksi kun niissä oli vanhan mallin vähän löysä panta. Ne oli alunperin ollut perus kolmoset ja myöhemmin Audezella päivitetty fazoriksi. Joillain tavoin niissä oli aika lailla end-gamen makua ja onhan ne parhaillaan loistavat mutta usein ärsytti se tummuus. Myöhempi kokemus lcd2c:n kanssa sitten toi vahvistuksen siihen että en vaan tykkää audezesta vaikka ovatkin hyvät omassa jutussaan. Lcd-3f:n kanssa mulla oli hd800, Ananda, clear ja th900 ja noista Audezet oli vähiten omaan makuun.Nyt en muista enää, mutta oliko sulla LCD-3 ihan omana vai pelkästään testissä? (muoks. eiku nyt muistan, eikö ne sulla ollu vaan hetken. Ei tarvii vastata)
Aivan. Mitä noista LCD kolmosista on lukenut, niin melkoisesti on ollut eloa vuosien saatossa. Toi panta on vaihtunut ja joillekin se vanha panta oli ilm. tosi ikävä pitää. Drivereissa on ollut vaihtelua niin laadussa kuin soundissakin yms. Ilm. ne alkuaikojen mallit olivat kaikkein tummimmat, mutta eivät sitten niin erottelevat. Nää uudet kai vähän kirkkaammat ja erottelevammat. Toivotaan, että Audeze ois päässyt jo noiden drivereiden laukeamisesta näissä uusimmissa malleissa, ettei nyt ihan het tarvis korjauttaa..Oli ne mulla ehkä puolisen vuotta. lcd-2c oli vain lainassa viikon tai kaksi. Tuo kokemus lcd-3f:n kanssa jäi ehkä vähän vaillinnaiseksi kun niissä oli vanhan mallin vähän löysä panta. Ne oli alunperin ollut perus kolmoset ja myöhemmin Audezella päivitetty fazoriksi. Joillain tavoin niissä oli aika lailla end-gamen makua ja onhan ne parhaillaan loistavat mutta usein ärsytti se tummuus. Myöhempi kokemus lcd2c:n kanssa sitten toi vahvistuksen siihen että en vaan tykkää audezesta vaikka ovatkin hyvät omassa jutussaan. Lcd-3f:n kanssa mulla oli hd800, Ananda, clear ja th900 ja noista Audezet oli vähiten omaan makuun.
Kyllä näin voidaan toimia. Tarttisin vaan nyt kyllä foorumin kiinantietäjien jeesiä. Luulin, että tää paljon puhuttu malli ois ollut toi linkattu, mutta tuo ei kyllä irtoa enää neljällä kympillä ja alkaa olemaan muutenkin vähän sellaista hintaluokkaa, että viittiikö sijoittaa.Jos löydät pappatech ne "kiina valcot" niin jos haluat alkuperäisten kanssa lähettää mulle ne tieteen nimissä mitattavaksi niin maksan postikulut molempiin suuntiin
@edup Oisko sulla linkata sitä kiinan halpismallia, joka on väitetysti sama luuri kuin Valcot? Minulla ei ollu tiedossa kuin tuo pari viestiä sitten linkkaamani.
Mun pitäs noita Hifimaneja päästä kuulemaan, mutta näyttävät hirvittävän kirkkailta / aggressiivisilta kaikkien käppyröiden perusteella..![]()
Joo, pitäs kattoa, mistä noita sais helpoiten kuulolle. Nyt on pakko laittaa ostohousut kaappiin, vaikka vähän sai korjattua tappioita myymällä Classicit.Suosittelen kuuntelemaan ensin ennakkoluulotta
Osaatteko kokemuksesta sanoa, kumpi parempi kuulokkeiden kanssa, vahvistimeen (Denon 3500X) kiinni vai PC + kuulokevahvistin?
Taitaa tulla DAC laatu vastaan tässä? Denonissa ei taida olla kaksinen tässä mallissa, uudemmassa kuulema parempi, ja PC tarvisi kuulokevahvistimen kylkeen jonkun DACin ellei kunnollista äänikorttia ole.
Schiitin Valhalla olis todella tyylikäs PC pöydällä kun putket näkyy
Schiit Audio: Audio Products Made in USA
www.schiit.com
Mutta vaatii DAC vielä (?) ja pelatessa saisi olla mikkiliitin myös jos samalla setillä pelitkin.
Käsittääkseeni AVR:ssä ei ole mitenkään ihmeelliset kuulokevahvistimet, minullakin on Denon 3500x mutta en ole edes sitä kokeillut kuulokkeilla.
Jos haluat yhdistelmälaitteen, eli dac, amp ja mikki liitäntä niin esim. Schiit Hel. Sitten jos halua putki saundia niin tarvit varmaan useamman laitteen.
Itse ratkaisin tuon laittamalla Scarlett Solon hoitamaan DACin virkaa ja samalla ottamaan mikin XLR:n sisään (DBX 286S:n kautta). Solosta sitten lähtee balansoituna Loxjie P20 putkivahvistimeen signaali ja mikin monitorointikin toimii sen kautta kuulokkeista viiveettä. Ton Solon oma kuulokevahvari on melko heikko esitys, mutta DAC on ihan toimiva, varsinkin jos sitä putkivahvarilla kuitenkin "värittää".Osaatteko kokemuksesta sanoa, kumpi parempi kuulokkeiden kanssa, vahvistimeen (Denon 3500X) kiinni vai PC + kuulokevahvistin?
Taitaa tulla DAC laatu vastaan tässä? Denonissa ei taida olla kaksinen tässä mallissa, uudemmassa kuulema parempi, ja PC tarvisi kuulokevahvistimen kylkeen jonkun DACin ellei kunnollista äänikorttia ole.
Schiitin Valhalla olis todella tyylikäs PC pöydällä kun putket näkyy
Schiit Audio: Audio Products Made in USA
www.schiit.com
Mutta vaatii DAC vielä (?) ja pelatessa saisi olla mikkiliitin myös jos samalla setillä pelitkin.
Itse ratkaisin tuon laittamalla Scarlett Solon hoitamaan DACin virkaa ja samalla ottamaan mikin XLR:n sisään (DBX 286S:n kautta). Solosta sitten lähtee balansoituna Loxjie P20 putkivahvistimeen signaali ja mikin monitorointikin toimii sen kautta kuulokkeista viiveettä. Ton Solon oma kuulokevahvari on melko heikko esitys, mutta DAC on ihan toimiva, varsinkin jos sitä putkivahvarilla kuitenkin "värittää".![]()