Fidelio X2 harkitseville sellainen huomio että niissä taitaa olla äänenlaadullisia eroja Woox/Gibson valmistamien versioiden välillä. Mulla oli ensimmäistä woox valmistamaa erää ja ne lähti takuureissulle irtoilevien padien takia, matkalla paketti hukkui ja kuulokkeisiin oli ilmestynyt elementi suojaverhoon kolhuja. Sain niistä rahat takaisin ja ostin tilalle toiset käytetyt X2 jotka olivat mahdollisesti Gibsonin erää, kuitenkin ne oli uudempaa tuotantoa. Padit olivat erilaiset (tummemmat väritykseltään sekä selvästi litteämmät) mun mielestä nämä toiset X2 oli ääneltään vähän tummemmat kuin ne alkuperäiset. Uusia X2/HR malleja en ole testannut mutta niiden padit näyttää samalta kuin niissä mun ensimmäisissä fidelioissa.
Monoprice Monolith M1060 käväisi kokeilussa ja omalla tavallaan aika huikea ääni niissä, tosi erotteleva ja kirkas, basso tosi laadukas kuitenkaan ilman korostumia. Ääni oli kuitenkin jollakin tapaa ehkä vähän "ohut", ihan kuin paras runko puuttuisi. Hieno kokemus noista kuitenkin irtosi ja hymy nousi usein noilla kuunneellessa. Tällä hetkellä kokeilussa on Hifimanin HE4XX, nämä on massdropin vehkeitä, he400i perillinen ja focus a padit valmiiksi kiinni. Tykkään näistä kyllä tosi paljon vaikka ei ihan samaa wow efektiä tuo kuin nuo M1060. Miellyttävämmän kuuloiset jollakin tapaa ja tosi tasapainoinen kokonaisuus, soundstagestakin löytyy leveyttä mukavasti. Nopealla testillä toimivat myös pelatessa.
HD58X droppiin tuli myös liityttyä niin voin kirjoitella HE4XX ja HD58X välillä pientä vertailua tännekkin, O2/Odacin kautta käyttelen näitä kuulokkeita.
Nässä HE4XX ja M1060 on kyllä sellaista tietynlaista erottelykyä ja nopeutta mitä ei ole tullut muilla kuulokkeilla vastaan.
Drink Up, There's More!
Tuolla biisillä varsinkin M1060 loistivat erottelukyvyllään kun DT770/Fidelio X2/HD598/M1060 välillä testailin.
Fidelio X2 ja etenkin M1060/HE4XX oli ihan hurja päivitys Sennheiserin HD598:lle, ne kuulostivat tosi ontoilta vierekkäin verrattaessa.