- Liittynyt
- 31.10.2016
- Viestejä
- 1 090
Verite Closed on aina erinomainen vaihtoehto!
On varmasti, mutta toki voidaan kysyä kuinka moni hommaa toimistolle "kakkosluureiksi" kolmen tonnin Veritet?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Verite Closed on aina erinomainen vaihtoehto!
On varmasti, mutta toki voidaan kysyä kuinka moni hommaa toimistolle "kakkosluureiksi" kolmen tonnin Veritet?![]()
Onhan nuo HD650:set tehdastuunauksellaan hieman lähempänä Harmania, mutta ei HE400SE kaukana tuosta referenssikäyrästä ole. Treblessä ei kyllä HE400SE:ssä mitään piikkejä ole, mutta voi olla että n. 1.5 kHz kohdalta puuttuva energia sitten korostaa trebleä jotenkin sun korvaan. Kannattaa oikeasti opetella Equalizer APO + Peacen käyttö, niin voi hankkia kuulokkeet muiden tekijöiden kuin vakiotaajuusvasteen perusteella.
No se voi toki olla, en hokannu että olit laittamassa noita toimistolle (jäi mieleen musa ja teams) ja budjettiakaan ei ollu. Oliko sulla töihin vahvaria muuten vai pitäskö emolta suoraan ajella? Mulla ei muuten tule mieleen äkkiä muutaman satkun hintaluokassa mitkä ei vuotas, pahoittelut offtopicista siis.
Teamspalaverit on muuten ihan jees VC:llä.![]()
Vekkuli ajatus kyllä hommata toistimet muilla perusteilla kuin miltä ne soundaaKannattaa oikeasti opetella Equalizer APO + Peacen käyttö, niin voi hankkia kuulokkeet muiden tekijöiden kuin vakiotaajuusvasteen perusteella.
Vekkuli ajatus kyllä hommata toistimet muilla perusteilla kuin miltä ne soundaa
Eikä nyt oo tarvetta alkaa vänkäämään tästä. Jotkut tykkää siitä, että ostetaan vähän sinne päin soivat luurit ja equtellaan kuntoon. Tai jotkut equttaa joka tapauksessa, on luurit mitkä hyvänsä.
Toiset, niin kuin minä, tykkää taas siitä, että luurit soi pakasta niin kuin pitää. Helpottaa vaan, kun ei ole a) pultattuna koneelle, että voi kuunnella tai b) ole pakotettu pitämään jotain equtuksen mahdollistavaa laitetta signaalitiellä, jos kuuntelee jossain muualla kuin koneella.
Kaikki lähtömateriaalikin on objektiivisesti tarkasteltuna vaan jonkun näkemys siitä äänestä, jota kuulijan pitäisi kuulla, joten pyrkimys johonkin universaalisti neutraaliin ääneen on ihan yhtä tyhjän kanssa.No jos nyt lähdetään siitä, että kaikki luurit soi objektiivisesti tarkasteltuna enemmän tai vähemmän "sinne päin". Toki preferoitu taajuusvaste voi olla henkilöllä X jotain muuta kuin neutraali ja se hänelle suotakoon.
Kaikki lähtömateriaalikin on objektiivisesti tarkasteltuna vaan jonkun näkemys siitä äänestä, jota kuulijan pitäisi kuulla, joten pyrkimys johonkin universaalisti neutraaliin ääneen on ihan yhtä tyhjän kanssa.
No, tätä hieman heikkoa analogiaa seuraten: et sinäkään tiedä, mitä kukakin miksaaja, masteroija tai artisti on ajatellut musaa tuottaessaan tai miltä musa on studiossa heille kuulostanut. Sun himassa kuulema soundi on aika varmasti jotain ihan muuta, miltä musa on studiossa artistille tai studiotyöläisille kuulostanut.Makuja on toki monia, ei siinä mitään. Tosin et sä varmaan Louvreenkaan mene tussin kanssa piirtämään Mona Lisalle viiksiä, vaikka pitäisitkin karvaisista naisista
![]()
Hintaa näkyy olevan 468 Euroa, piti ihan muuntaa. Saa nähdä onko hyvä ja mitä tuo täällä maksaa.HIFIMAN Home
Uutta Hifimania pukkaa jälleen stealth magneeteilla. Varmaan perustuu Edition XX:ään, koska jos tuo olisi Ananda uudella pääpannalla niin nimen olisi voinut kuvitella samaksi (vrt. Aryan päivitys).
No, tätä hieman heikkoa analogiaa seuraten: et sinäkään tiedä, mitä kukakin miksaaja, masteroija tai artisti on ajatellut musaa tuottaessaan tai miltä musa on studiossa heille kuulostanut. Sun himassa kuulema soundi on aika varmasti jotain ihan muuta, miltä musa on studiossa artistille tai studiotyöläisille kuulostanut.
Jos kuitenkin haluaa uskotella itselleen, että täälläpä kuunnellaan nyt todellista ja aitoa (tm) ääntä ja equttelu perustellaan sillä, niin ihan vapaasti, ei se minulta ole poisEn vaan henk. koht näe mitään järkeä tuossa.
Niinkuin eräs tubettaja sanoi monesti artistit hyväksyvät viimeisen miksauksen jopa puhelimessa, tai autosteroista kuunneltuna. Ainoa ihminen joka kuulee sen musiikin sellaisena kun sen lopputulos on on se miksaaja/masteroija, muut saa sitten arvailla että kuulostaako se omista vehkeistä siltä kuin se kuulosti siellä studiossa.Jotenkin tuntuu, että et ymmärrä miten taajuusvaste toimii. Jos kuulokkeet equtetaan ns. neutraaliksi, niin todellakin voidaan kuulla miten ko. äänite on tarkoitettu kuultavaksi. Yleensä kaikissa ammattitaitoisissa miksaus ja masterointistudioissa käytetään mahdollisimman neutraaleita ja huonekorjattuja laitteita. Kuulokekuuntelussa ero tulee lähinnä siitä, että jokainen kuuloke on teknisesti erilainen eivätkä ne ole kaiuttimia presentaatioltaan. Eri taajuusalueiden keskinäinen balanssi on kuitenkin aivan identtinen ekvalisoituna laitteesta toiseen.
Hintaa näkyy olevan 468 Euroa, piti ihan muuntaa. Saa nähdä onko hyvä ja mitä tuo täällä maksaa.
Toiset, niin kuin minä, tykkää taas siitä, että luurit soi pakasta niin kuin pitää. Helpottaa vaan, kun ei ole a) pultattuna koneelle, että voi kuunnella tai b) ole pakotettu pitämään jotain equtuksen mahdollistavaa laitetta signaalitiellä, jos kuuntelee jossain muualla kuin koneella.
Mielelläni noin tekisin itsekin jos olisi edes sinne päinkään olevia avoimia kuulokkeita olemassa. Olen siinä leirissä joka uskoo että pienillä sävyeroilla ei kauheasti vaikutusta ole koska korvat tottuu muutamassa päivässä niihin. Eli vaihtaisin kyllä mielelläni kuulokkeisiin joissa olisi edes sinne päin oleva vaste ja suurin piirtein soundstage kunnossa jota en usko että taajuusvasteesta täysin näkee. Mutta bassoenergian puuttuminen on sellainen ongelma mihin ei voi tottua kun kerran on kokeillut ekvalisoida sen kuntoon. Omalla kohdalla ainakin uskon täysin tuohon Harman kurviin, poislukien välillä vastaantulevat kappaleet jotka on varmaan miksattu jollain bassopuutteisilla laitteilla ja siten alkaa melkein satuttamaan korvia kun bassoa on niin paljon Harman kurvin kanssa.
Eihän fysikaalinen ääni ole pelkästään mitään ilmassa lenteleviä taajuusvasteita, että kun joku vaan equttaa jossain päässä vasteen tasaiseksi, niin kaikki kuulostaa kaikille samaltaJotenkin tuntuu, että et ymmärrä miten taajuusvaste toimii. Jos kuulokkeet equtetaan ns. neutraaliksi, niin todellakin voidaan kuulla miten ko. äänite on tarkoitettu kuultavaksi. Yleensä kaikissa ammattitaitoisissa miksaus ja masterointistudioissa käytetään mahdollisimman neutraaleita ja huonekorjattuja laitteita...
Minusta se Harmanin +5dB bassoon tekee vaan bassokkaasta musasta melkoista muhjua. Ei oo kiva kuunnella. Jotkut saattaa tykätä semmoisesta boom boom -bassosta, mutta minä en oo niitä.Mielelläni noin tekisin itsekin jos olisi edes sinne päinkään olevia avoimia kuulokkeita olemassa. Olen siinä leirissä joka uskoo että pienillä sävyeroilla ei kauheasti vaikutusta ole koska korvat tottuu muutamassa päivässä niihin. Eli vaihtaisin kyllä mielelläni kuulokkeisiin joissa olisi edes sinne päin oleva vaste ja suurin piirtein soundstage kunnossa jota en usko että taajuusvasteesta täysin näkee. Mutta bassoenergian puuttuminen on sellainen ongelma mihin ei voi tottua kun kerran on kokeillut ekvalisoida sen kuntoon. Omalla kohdalla ainakin uskon täysin tuohon Harman kurviin, poislukien välillä vastaantulevat kappaleet jotka on varmaan miksattu jollain bassopuutteisilla laitteilla ja siten alkaa melkein satuttamaan korvia kun bassoa on niin paljon Harman kurvin kanssa.
No siis mites ne Valcot? Nyt niitä saa mustina, sitä harmaata karsastin.Lähiaikoina edessä toimistolle palaaminen niin ajattelin hommata vastamelukuulokkeet (tai hyvin sulkevat kuulokkeet). Mitkäs olisivat hyvät kuulokkeet toimistotyöhön, musiikinkuunteluun töiden ohessa ja matkustamiseen? Kuulokkeissa pitäisi olla myös jonkinlainen mikki palavereita varten.
Vieläkö Bose quietcomfort 35 II tai Sony WH-1000XM3 kannattaa ostaa ~200€ hintaan?
Eihän fysikaalinen ääni ole pelkästään mitään ilmassa lenteleviä taajuusvasteita, että kun joku vaan equttaa jossain päässä vasteen tasaiseksi, niin kaikki kuulostaa kaikille samaltaSulla ei oo mitään tietoa siitäkään, minkälaisessa akustiikassa joku äänite on miksattu ja miten tilassa olevien toistimien toistoa on mahdollisesti korjattu. Ja luurien tapauksessa jengi kuulee samatkin luurit eri tavalla johtuen korvien fysikaalisesti rakenteesta ja aivojen prosessoinnista. Et sinä niitä biisejä samalla tavalla kuule artistiin ja studioon verrattuna haluat miten paljon tahansa, mutta tästä on turha jatkaa tämän enempää
Tai minä en ainakaan jatka.
Mitä pelkkä taajuusvastepyyhkäisy / -graafi kertoo sulle siitä, mitä tapahtuu aikatasossa? Vastaus: ei mitään, siihen tarvitaan impulssivastetta ja niin edelleen. Kokonaisuudessaan taisi olla luokkaa vajaa kymmenkunta suuretta, joita tarvii mitata ja ihmetellä, ennen kuin esim. kajarin suoriutuminen on palautettu suhteellisen luotettavasti mittauksiin.Btw, se fysikaalinen ääni on aaltoliikettä, mitä voisi myös kuvailla "ilmassa lentelevinä taajuusvasteina", jos asian noin haluaa ymmärtää.
Valcot ei taida kilpailla Sonyjen ja Bosejen kanssa ainakaan ANC-ominaisuuksiltaan.No siis mites ne Valcot? Nyt niitä saa mustina, sitä harmaata karsastin.
Mitä pelkkä taajuusvastepyyhkäisy / -graafi kertoo sulle siitä, mitä tapahtuu aikatasossa? Vastaus: ei mitään, siihen tarvitaan impulssivastetta ja niin edelleen. Kokonaisuudessaan taisi olla luokkaa vajaa kymmenkunta suuretta, joita tarvii mitata ja ihmetellä, ennen kuin esim. kajarin suoriutuminen on palautettu suhteellisen luotettavasti mittauksiin.
Mut tää oli jo viesti liikaa edelliseen lupaukseen nähden, että nyt saa tosiaan mun puolestani olla.
No siis mites ne Valcot? Nyt niitä saa mustina, sitä harmaata karsastin.
Valcot ei taida kilpailla Sonyjen ja Bosejen kanssa ainakaan ANC-ominaisuuksiltaan.
Anker Soundcore Life Q30 (n. 60€ Amazon.de) on kehuttu budjettivaihtoehto. Ne ostaisin ennemmin kuin Valcot.
Tuohon soundstageen sen verran, että taajuusvaste sinällään objektiivisesti sisältää kaiken sen informaation mitä siellä signaalissa on. Se, miksi eri kuulokkeet samaan referenssiin equtettuna (esim. Harman) kuulostaa erilaisilta on se, että ne on fyysiseltä rakenteeltaan, elementtien koolta ja muodoltaan, ajuriteknologialtaan sekä käytettyjen materiaalien osalta erilaisia (ml. korvatyynyt). Soundstagen erot syntyy juuri näistä tekijöistä ihan samalla tavalla kuin kaiuttimien äänikuva kuulostaa isommalta kun niiden välistä etäisyyttä kasvatetaan. Sinällään tämä analogia toimii myös kuulokkeissa, koska joissain luureissa elementin etäisyys/kulma korvaan on sellainen, että keskialueelle tulee selkeitä aukkoja. Sama ilmiö syntyy myös kaiuttimien stereokuvaan kun niiden välistä etäisyyttä kasvatetaan liikaa.
Teoriassa noin voi sanoa mutta oikeasti sitä tärykalvoon päätyvää taajuusvastetta ei pystytä millään mittaamaan. Nuo nykyiset suositut mittauslaitteistot käyttävät todella karkeita keskiarvoitettuja muuntofunktioita joilla se mittausdata kalibroidaan johonkin geneeriseen ihmiskorvaan. Kuulokkeiden äänessä voi olla vaikka yhden hertsin levyinen vaimentuma tai korostuma mitä ei mikään laite pysty nykyisellään mittaamaan. Kuulokkeiden sisällä tapahtuu myös erilaisia kaikuja ja viiveitä joista näkee jonkinlaista tietoa esimerkiksi audiosciencereviewin group delay mittauksessa. Tuon uskotaan vaikuttavan merkittävästi soundstageen mutta siitä ei ole hyvää tutkimusta olemassa. Noiden lisäksi varsinkin avoimissa kuulokkeissa tapahtuu luonnollista crossfeediä joka ei käy ilmi mittauksista jotka on tehty toinen puoli kerrallaan. Tai vaikka olisikin mitattu molemmat samaan aikaan, ei pelkkä yksi siniaaltopyyhkäisy noita vaikutuksia löydä.
Asiasta toiseen, minkähän takia mistään ei löydy mittauksia miltä kuulokkeiden taajuusvaste näyttää EQ profiilien jälkeen? Tuollainen luulisi olevan varsin kiinostavaa dataa.
Oratory1990:ltä löytyy isohko lista EQ-profiileja Harman targetille ennen ja jälkeen -mittauksilla. Yli 90 preference rating oli muistaakseni "niin hyvä kuin on tarpeen olla".Teoriassa noin voi sanoa mutta oikeasti sitä tärykalvoon päätyvää taajuusvastetta ei pystytä millään mittaamaan. Nuo nykyiset suositut mittauslaitteistot käyttävät todella karkeita keskiarvoitettuja muuntofunktioita joilla se mittausdata kalibroidaan johonkin geneeriseen ihmiskorvaan. Kuulokkeiden äänessä voi olla vaikka yhden hertsin levyinen vaimentuma tai korostuma mitä ei mikään laite pysty nykyisellään mittaamaan. Kuulokkeiden sisällä tapahtuu myös erilaisia kaikuja ja viiveitä joista näkee jonkinlaista tietoa esimerkiksi audiosciencereviewin group delay mittauksessa. Tuon uskotaan vaikuttavan merkittävästi soundstageen mutta siitä ei ole hyvää tutkimusta olemassa. Noiden lisäksi varsinkin avoimissa kuulokkeissa tapahtuu luonnollista crossfeediä joka ei käy ilmi mittauksista jotka on tehty toinen puoli kerrallaan. Tai vaikka olisikin mitattu molemmat samaan aikaan, ei pelkkä yksi siniaaltopyyhkäisy noita vaikutuksia löydä.
Asiasta toiseen, minkähän takia mistään ei löydy mittauksia miltä kuulokkeiden taajuusvaste näyttää EQ profiilien jälkeen? Tuollainen luulisi olevan varsin kiinostavaa dataa.
Niitä mittauksia ekvalisoinnin lisäämisen jälkeen ei esitetä, koska se lopputulos tiedetään. Sen takia ne mittaukset suoritetaan, että tiedetään miten kyseinen kuuloke toistaa eri taajuusalueet suhteessa referenssidataan (esim. Harman). Kun toiston poikkeamat taajuusalueen eri kohdissa on tiedossa, voidaan laatia profiili, joka kompensoi kuulokkeen toiston eroja suhteessa asetettuun referenssiin, jolloin lopputuloksena on enemmän tai vähemmän referenssikäyrää noudattava taajuusvaste. Toki sillä reunaehdolla, että se pätee ns. "täydellisesti" vain mittalaitteiston simuloituihin ihmiskorviin. Tästä syystä EQ profiilit tulee ymmärtää hyvinä lähtökohtina ja työkaluina, jotka korjaavat kuulokkeiden pahimmat ongelmat, mutta niitä tulee hienosäätää persoonakohtaisesti omiin korviin ja preferensseihin sopivaksi.
Oratory1990:ltä löytyy isohko lista EQ-profiileja Harman targetille ennen ja jälkeen -mittauksilla.
Senkuista minä pitäisin miniminä 599, joita on saanut satasella amazon.de:stä. 599 on mielestäni semmoinen perushyvä alkupään hifi-kuuloke. 600-sarja olisi kyllä äänen lisäksi esteettisestikin parempi, joten liipaise semmoinen mielummin.Alkanut tässä viimeaikoina kuuntelemaan työn ohessa luureillakin musaa. Mulla on noita umpinaisia ja bassokorostettuja BT-luureja mm. AKG ja Marshall, mutta jostain syystä kaapin pohjalta löytyneet kapiset Sennheiser HD555:t on lopulta miellyttäneet eniten, vaikka saundi on tavallaan latteahko noihin muihin verrattuna.
Oonkin tässänyt hiukan leikitellyt ajatuksissa kaikenmailman Hifimaneista, mutta ehkä kuitenkin ajattelin tähän väliin hommata Sennheiser HD 6XX ja katsoo sitten tulevaisuudessa jos haluaa jotain erikoisempaa.
Eli jos tässä illalla otta rohkaisukaljan ja laittais Senkut tulemaan plus vaikka jonkun tällaisen Ifin kaveriksi Ifi Nano BL
HD 560s olisi kyllä ehkä fiksumpi valinta ja pärjäisi varmaan ilman vahvistintakin toistaiseksi, mutta mutta..
Selvästi kuitenkin kuulen valtavan eron basson napakkuudessa Audeze LCD2-C ja Koss Porta Pro välillä vaikka olisi EQlla säädetty samaan referenssiin.
Oonkin tässänyt hiukan leikitellyt ajatuksissa kaikenmailman Hifimaneista, mutta ehkä kuitenkin ajattelin tähän väliin hommata Sennheiser HD 6XX ja katsoo sitten tulevaisuudessa jos haluaa jotain erikoisempaa.
Eli jos tässä illalla otta rohkaisukaljan ja laittais Senkut tulemaan plus vaikka jonkun tällaisen Ifin kaveriksi Ifi Nano BL
Pitäsköhän tuota pykätä kolmas kuulokesysteemi olkkarin nurkkaan, kun muutettiin järjestystä, niin että aikaisemmin telkkarin katseluun valjastettu nojatuoli + rahi -systeemi siirtyi tällaiseen lukunurkkaukseen... Puoltais yksien ylimääräisten luurienkin omistamista, kun en jaksais raahata samoja paikasta toiseen
Kävin toisaalta jo kyselemässä, saisinko erästä akustista kitaraa testiin paikalliseen kivijalkaan, että jos se natsaa, niin voi olla menoa Veriteille.. hyvin ne kyllä taas eilen illalla soi, kun hetken aikaa fiilistelin ennen nukkumaan menoa.
Saattaa olla, että aika kultaa muistot, mutta ihan kuin noi HD 58X olisi ollut paremmat, kuin nämä HD 599. Harmi, että myin omat HD 58X....Dropista HD 58X on myös ihan harkitsemisen arvoinen.
Vähän itse asiassa käynyt mielessä, että kiva ois testata LCD-2 Closed tai LCD-XC. Ootkos sää kuullu kumpiakaan?Tämä ei sitten ollut perustelu pitää Veriteä etenkään, jos haluat laittaa rahat mieluummin kitaraan.![]()
Vähän itse asiassa käynyt mielessä, että kiva ois testata LCD-2 Closed tai LCD-XC. Ootkos sää kuullu kumpiakaan?
Koska suljetuilla ois kyllä käyttöä esim. nytkin, kun emäntä katselee tuossa Disney-leffoja kummityttöineen.
Joo, sama. Noi vois mennä hankintalistalle ja varsinkin, jos Verite C menee myyntiin. Vois koittaa katsastaa käytettynä, vaikkei noita ihan hirveästi oo myyntipalstoilla näkynyt.En valitettavasti ole kuullut noita Audezen suljettuja malleja, mutta kiinnostaisi kovasti! Uusi XC taitaa etenkin olla loistava, eikä parempia suljettuja planaareita saa ihan pienellä lisäsijoituksella.
Saattaa olla, että aika kultaa muistot, mutta ihan kuin noi HD 58X olisi ollut paremmat, kuin nämä HD 599. Harmi, että myin omat HD 58X....
DT 770 80/250 Ohm ei ainakaan tulisi turhan kalliiksi. Voin suositella omaa 250 Ohm versiota erittäin lämpimästi.Vaikka onkin muuten hyvä kuulokkeet nämä Sennheiser HD600, niin basson vähäinen puute aina vaivannut. Osaatteko sanoa jotain muuta hyvää/laadukasta kuuloketta, missä olisi "parempi" basso? Ei tietysti mitään amis tyylistä (halpis, markettikuulokkeita), että musiikki puuroutuu...
DT 770 80/250 Ohm ei ainakaan tulisi turhan kalliiksi. Voin suositella omaa 250 Ohm versiota erittäin lämpimästi.
Öh no mitä tuon Valourin revikan mielenkiinnosta katsoin, niin siinä kyllä sanoo, että on hyvin vähän bassoa, vähemmän kuin 6xx. Jos se basson määrä nyt on määrittelevä tekijä, niin ehkä voisi sitten katsoa noita uusia Beyereitä.Itse tosiaan pähkäilin 6XX tilatessa, että ottaako se HD 560s, kun monissa arvosteluissa todetaan että nimenomaan parantaa mm. bassontoistoa 6xx:n verrattuna ja on samalla kuitenkin "neutraali"kuuloke ilman suurempia korostumia.
Muistaakseni tubessa ainakin DMS ja Johshua Valour tuon arvosteli, jos näiden tyyppien sanoilla on jotain merkitystä.
Öh no mitä tuon Valourin revikan mielenkiinnosta katsoin, niin siinä kyllä sanoo, että on hyvin vähän bassoa, vähemmän kuin 6xx. Jos se basson määrä nyt on määrittelevä tekijä, niin ehkä voisi sitten katsoa noita uusia Beyereitä.