Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
On noista ollut se 80ohm versio, mutta nyt näyttää unavailablea joka puolella, onkohan ne lopetettu?Ja näköjään tuota 990 Pro mallia ei saa kuin 250 ohmisena eli siihen olisi kuulokevahvistimen tarvinut.
On noista ollut se 80ohm versio, mutta nyt näyttää unavailablea joka puolella, onkohan ne lopetettu?
DT 770 Pro saa 80 ohmisena, ainut ero on että ovat suljetut. Tosin tämä nyt ei sinällään enää liity asiaan jos Senkut jo päätyivät tilaukseen, ja noilla Senkuilla kyllä pärjää pitkään!
Ja näköjään tuota 990 Pro mallia ei saa kuin 250 ohmisena eli siihen olisi kuulokevahvistimen tarvinut.
Nyt kun vähän googlailin niin kyllä vaan oli. Jännä että siitä ei koskaan ollut mitään erillistä mainintaa että olivat limited edition, olivat vaan normaalisti "eri vaihtoehto".Saattaapi olla vai olikohan se 80ohm joku limited edition.
Beyerin 531:t ovat myös 250-ohmiset ja hyvin oon pärjännyt niiden kanssa. Ei tule tosiaan kovin kovaa kuunneltua, joten vähän vaatimattomampikin äänilähde riittää omassa käytössä mainiosti. Nyt tuntui myös siltä, että haluan kokeilla muun merkkisiä kuulokkeita vaihteeksi. Omassa käytössä avoimet ovat se ainut vaihtoehto, sillä suljettujen kanssa puhuminen ei vain meinaa luonnistua.
Joo, mutta se äänenvoimakkuus onkin vain osa asiasta. Mitä lähemmäs volumepotikan maksimia mennään, sitä enemmän alkaa tulla kaikkea säröä ja häiriöääntä jne, tehokkaalla vahvistimella voi laittaa varmasti mieleisensä voimakkuuden ilman ylimääräisiä ääniä.Itse kuuntelin DT990 250 ohm kännykällä ihan sujuvasti, mutta en toki yritä tuhota korviani joten moniin verraten kuuntelen varmaan melko hiljaa. Huvittaa välillä esim. vahvarikeskusteluissa tehon merkitys, kun yleensä volumepotikoiden skaaloista jää yli 50 % käyttämättä, jos ei toivo pysyvää kuulovauriota.
^Ja tohon äänen tuunaamiseen vielä, ettei Treshin omistajan kannata unohtaa sinisen demppausmateriaalin vaikutusta ääneen. Huomattavasti avoimemmin soi, jos jättää elementin suojaksi vain yhden kerroksen kangasta.
Siis onko tämä materiaali sielä elementin ulkopuolella?
Devan ja HE5xx:n taajuusvasteen pitäisi olla lähes identtinen. Kyllähän tuossa on selkeä ero diskantissa.
![]()
2020 Sundara ottaa vielä nuo loputkin piikit pois tuolta.
![]()
@Janda mitä muuten tykkäsit siitä Sash Tresistä? Saitko jollain pehmusteilla ääntä sopivaksi?
Kaikki Audeze kopiopadit mitä oon testannut on ainakin helppo liimata paikalleen. Ohuet denon tyyliset padit toimii myös jos haluaa erilaista ääntä.Empä tajunnut, että uudet sundarat on käppyrältään tuollaiset, nuohan pitää melkein testata jossain vaiheessa.
Vähän ollut säätämistä. Liimailin eka ne omat(?) nahkapadit niihin sovitinrenkaisiin, mutta lopputulos ei ollut ollenkaan kyllin tiivis ja basso vuoti pois. Tilasin myös audezelle tarkoitetut memoryfoam kopiopadit alista. Pitää nyt ottaa ne kiinnitysruuvvit pois ja vertailla padeja liimaamatta ja sitten lyödä jommat kummat tarralla kiinni. Silloin kun olen saanut sopivan istuvuuden ja tiiviyden niin ovat kovahkoa puristusta lukuunottamatta erinomaiset.
99 Neo on muuten tällä hetkellä tarjouksessa Hifimestassa, 199e ilmaisella toimituksella. Vähän samoilla aatoksilla olin liikkeellä, tuli Hifiman HE400se:n rinnalle. Vasta muutama tunti kuuntelua takana, mutta ihan hyvältä ostokselta vaikuttaa.Onkos täällä kokemuksia Meze Audio 99 Classics kuulokkeista? Omaan talouteen tuli juuri Hifimanin Sundarat ja DAC/AMP virkaa ajaa Pro Ject pre box S2 digital. Nyt olisi kuitenkin haussa suljetut kuulokkeet myöhäisiltaisiin/öisiin kuunteluihin, mieluiten alta 500€ saisi olla hinta ja noita Mezejä olen silmäillyt. Vai onko jotain muita suosituksia? Uudet pitää olla kun en jostain syystä harrasta audiokierrätystä, vaikka toisaalta se olisi järkevää ja jopa suotavaa nykypäivänä.![]()
Värien ja tyylin perusteella, vaikuttaisivat enemmänkin mobiilikuulokkeilta.
LCD-5, $4500, 420g
![]()
First Impressions: Audeze LCD-5 Headphones are a Very Worthy Upgrade
Do you have $4,500 burning a hole in your pocket? The new Audeze LCD-5 headphones have arrived and these are no minor upgrade.www.ecoustics.com
Yllättävän "halpa"![]()
Saatiin siihen kuitenkin houkuttimena 500 USD lisää DCA Stealthiin ja Meze Eliteen verrattuna.Täytyy todeta, että Zmf Verite Closed tuntuu halvalta noihin verrattuna, eikä varmasti jää teknisessä suorituskyvyssä jälkeen 1500 euron verran.
Oon tässä kuunnellu Auteuria ja Veriteä todeten, että Verite tuntuu siltä kuin vaihtais 720p resoluutiosta 1440p resoluutioon. Auteur ei ole ollenkaan huono, mutta selkeys lisääntyy vielä huomattavasti Veritellä. Tota ei selitä edes tuunaus, koska se on Auteurissa parempi.
Edit. Ei ihan helpoimmat ajeltavat nuo LCD-5:t, kun 14 ohm ja 90 db/mw. Toisaalta nykyään suurin osa kiinavahvistimista antaa reilusti virtaa, joten ei pitäisi tulla edes kalliiksi.
Pistää pahasti silmään tuon "teknisen suorituskyvyn" käyttö terminä tässä yhteydessä. Andrew Park on tuota sananpartta väärinkäyttänyt subjektiivisten kokemuksien kuvaamiseen arvosteluissaan. Näyttäisi myös sinun blogissasi käytettävän termiä subjektiivisten kokemusten kuvailuun. Mittaukset ovat mittauksia ja kuuntelukokemukset jotakin subjektiivista.
Hieno blogi sinulla on ja mainiota tekstiä, mutta näin insinöörimäisestä näkökulmasta tuon edellämainitun termin käyttö on hämmentävää asiayhteydessään...
Oon tässä kuunnellu Auteuria ja Veriteä todeten, että Verite tuntuu siltä kuin vaihtais 720p resoluutiosta 1440p resoluutioon. Auteur ei ole ollenkaan huono, mutta selkeys lisääntyy vielä huomattavasti Veritellä. Tota ei selitä edes tuunaus, koska se on Auteurissa parempi.