Laadukkaat kuulokkeet?

Liittynyt
11.03.2021
Viestejä
156
Itsekkin aikanaan luulin että balansoitu kaapeli muka aiheutti suoraa äänenlaadun parannusta mutta johtuikin vain siitä että että tehoa irtosi vahvarista balansoituna enemmän.
Se loi mielikuvan paremmasta äänestä mutta tarkemmin samoilla volyymeillä kuunnellen se oli täyttä harhaa.
Juu juu.
Itse en tuota balansoimatonta kaapelia ole koettanutkaan, Yritin kyllä etsiä sitä mukaan lähetykseen jos hän olisi senkin mitannut verrokkina.
 
Liittynyt
11.03.2021
Viestejä
156
Hyvin luultavasti selittyy äänenvoimakkuuden erolla. Toinen vaihtoehto on, että vahvistin tms. antaa huonompaa laatua toisesta ulostulosta.
Hyvin luultavasti selittyy siltä että toisen kaapelin sähköiset ominaisuudet on erilaiset.

Tässähän on vielä ihminen ollut tätä minun kaapelia juottamassa

Suurempia kuin vastuksen mittauksia kotona ei voinut suorittaa. Tämä DIY Mogamin 2m kaapelin vastus oli 0,4 ja originaali 3m kaapelin 0,8.
pientä eroavaisuutta tuossa on.
Impedanssimittauskin selviää varmaan jo ensiviikolla.
Topping A90 vahvistimena.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 539
Hyvin luultavasti selittyy äänenvoimakkuuden erolla. Toinen vaihtoehto on, että vahvistin tms. antaa huonompaa laatua toisesta ulostulosta.
Meinasitko, että toinen vastaava kaapeli soisi kovempaa kuin toinen vai mitä ihmettä?
 
Liittynyt
11.03.2021
Viestejä
156
Meinasitko, että toinen vastaava kaapeli soisi kovempaa kuin toinen vai mitä ihmettä?
Toinen on kyllä eri liittimellä vahvistimessa. toisessa 4,4mm pentagon ja xlr 4-pin.

Tätä koekuuntelua tein toki eri äänen voimakkuuksillakin.

Mutta jottei tämä mene ihan väittelyksi niin odotellaan ensiviikkoon niin nähdään vertailu käppyrät.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 309
Vanhat Hifimanit HE500 ja HE6 iskivät kivasti siitä syystä hommasinkin hiljattain HE6SE v2. Lukeman perusteella ei nouse alkuperäisen tasolle iskussa + muina muutoksina taajuutta on siistitty diskantista.

Silmäilin alkuperäisiä HE6 ebaysta aikansa, uusimpienkin ikä lähestyy 10 vuotta ja riski jommankumman puolen ajurin mykistymiseen kasvaa sen myötä joten jäi välistä.

Vakio pehmusteet eivät ole mulle täydellinen paritus, SE veriossa diskanttia siistitty mutta siltikin alempaa diskanttia on runsaasti stock palipadeilla (samat kuin sundarassa?) ja vähän lisää tilaa olisi kiva saada korvan ja ajurin väliin.Noh ei siinä otin ebaysta paksummat korvikepädit ja ääni sai lisää lämpöä ja hengitystilaa, huomasin korvikepadien tekevä "kammion" eli kuulokkeet nopeasti päähän laittaessa kuulee kun ajuri liikahtaa painevaihtelusta, eli ei passaa liian voimalla iskeä nuppiin. Uudet pehmusteet ovat hyvä parannus, sama homma oli HE500 kanssa ennenkuin siihen todella tykästyin, pehmusteiden vaihto.

Itse kuuloke on intensiivinen, ehkä eniten mitä kuullut joten "laidback" rakastajat älkää vaivautuko. ~2010 alun kirkkaiden lippulaivakuulokkeiden yksityiskohtametsästyskisa paistaa taustalla. HE6SE kaivaa yksityiskohdat ja nyanssit kappeleista ja sitten syöttää voimalla ne naamaan. En tarkoita että diskantti olisi kirkas tai keskialue "shouty" vaan vanhemmat hifimanit toistavat instrumentit melkein fyysisellä olemuksella.

Toistosta tulee mieleen melkein crc-sorvi, kaikki on niin tiptop paikallaan mutta semmoinen kylmä armoton kone mielessä:lol: Lämpöisyyttä ja ihmisyyttä ei toistossa juuri ole mutta tämä ei tarkoita että ääni olisi laiha tai ponneton, päinvastoin. Äänestä löytyy oikein hyvä runko ja basso alkaa potkimaan äänenpaineen noustessa salakavalasti. Hifimaneissä ominaisuuten että mitä kovemmalle ne pistää sitä enemmän kuulokkeet heräävät henkiin, low volume on enempi meh jos verrattaisi vaikka Fostexeja samassa tilanteessa.

Vanha HE500 on varmaan top 3 kuulokkeissani, niissä oli vaivansa mm pientä mössöisyyttä ja yläkerran tukkoisuutta mutta muuten niin loistavat, varsinkin "liquid" keskiäänet.

HE6SE korjaa tuota pientä mössöisyyttä ja tukkoisuutta mutta harmikseni siinä ei ole HE500 keskiääniä ja vähän kylmäkiskoisemmat muutenkin eli voittajaksi en uskalla julistaa:) Mutta eivät kyllä häpeä yhtään nykyistenkään kuulokkeiden seurassa, äänikuvasta voisi vähän murista, se on vain "ok".

Kuulokevahvistin joutuu oikeasti koville, HE6SE versio taitaa olla vaativampi kuin alkuperäinen. Käytän sitä Audio GD D-28.38 vahvistimesta joka valmistajan mukaan puskee 6.4w@50ohm. Saan ne soimaan spotify kappaleella vahvistin maksimissa vain ~101dB, se toki riittää:)
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
953
Tarvitsisin hiukan tietäjien apua. Omistan headsetin sennheiser gaming onet (noiden kuulokkeider avoimet mallit). Mikki noissa on aina päällä vaikka sen heittäisi ylös "off asentoon". Itselläni on ollut sennheiserin pelikuulokkeita viimeiset about 15 vuotta ja ollut niihin tyytyväinen mutta nuo viimeiset eivät ole oikein vakuuttaneet. Mitkä olisi arvon raadin suosittelut joko headsetin tai kuuloke + erillinen mikki suhteen? Itselläni on myös ollut huonoja kokemuksia langattomien suhteen ja erillisistä usb mikeistä (viimeisin langaton usb mikki on ollut thronmax mdrill zero). Sinäänsä haluaisin suosia niitä kuulokkeita ja mikkejä joissa on mikä se nyt plug in onkaan mikä työnnetään äänikorttiin (omista soun blaster Z sarjan kortin). Sinäänsä hyvien perusteluiden kanssa ole myös usb jutuille avoimena mutta ehkä kriittisimmin suhtaudun langattomiin kuulokkeisiin. Itselleni ei ole väliä onko kuulokkeet avoimet vai suljetut. Mutta itse olen siinä käsityksessä että avoimet olisivat paremmat? Haussa siis headsetti tai kuulokkeet + mikki kombo jotka olisi laadukkaat... Itse en osaa oikein sanoa hintahaitaria kombolle mutta heitetään hatusta vaikka max 300€ mutta hyvillä perusteluilla tuokin voi vähän venyä ylöspäin jos tarvetta mutta mieluiten tuossa tai alle ja en ole kultakorva :). Onko nykyään äänikortti enää pakollinen vai onko jotain muita vaihtoehtoja?

Iso kiitos jo etukäteen tietäjille :)

PS. Itse olen näiden kuulokkeiden kehityksestä tippunut jo vuosia sitten pois heh
 
Viimeksi muokattu:

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 333
Hyvin luultavasti selittyy siltä että toisen kaapelin sähköiset ominaisuudet on erilaiset.

Tässähän on vielä ihminen ollut tätä minun kaapelia juottamassa

Suurempia kuin vastuksen mittauksia kotona ei voinut suorittaa. Tämä DIY Mogamin 2m kaapelin vastus oli 0,4 ja originaali 3m kaapelin 0,8.
pientä eroavaisuutta tuossa on.
Impedanssimittauskin selviää varmaan jo ensiviikolla.
Topping A90 vahvistimena.
Ääh... Ajattelin koko ajan balansoimatonta kaapelia alkuperäisenä eli aivot meni hieman solmuun. Topping A90:ssä ei tainnut olla mitään eroja noiden balanssoitujen liittimien osalta. Itse en usko, että vastus aiheuttaa mitään kuultavaa ero kuulokkeiden päässä. Noh, kohta sitten tiedetään...
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 491
Vanhat Hifimanit HE500 ja HE6 iskivät kivasti siitä syystä hommasinkin hiljattain HE6SE v2. Lukeman perusteella ei nouse alkuperäisen tasolle iskussa + muina muutoksina taajuutta on siistitty diskantista.

Silmäilin alkuperäisiä HE6 ebaysta aikansa, uusimpienkin ikä lähestyy 10 vuotta ja riski jommankumman puolen ajurin mykistymiseen kasvaa sen myötä joten jäi välistä.

Vakio pehmusteet eivät ole mulle täydellinen paritus, SE veriossa diskanttia siistitty mutta siltikin alempaa diskanttia on runsaasti stock palipadeilla (samat kuin sundarassa?) ja vähän lisää tilaa olisi kiva saada korvan ja ajurin väliin.Noh ei siinä otin ebaysta paksummat korvikepädit ja ääni sai lisää lämpöä ja hengitystilaa, huomasin korvikepadien tekevä "kammion" eli kuulokkeet nopeasti päähän laittaessa kuulee kun ajuri liikahtaa painevaihtelusta, eli ei passaa liian voimalla iskeä nuppiin. Uudet pehmusteet ovat hyvä parannus, sama homma oli HE500 kanssa ennenkuin siihen todella tykästyin, pehmusteiden vaihto.

Itse kuuloke on intensiivinen, ehkä eniten mitä kuullut joten "laidback" rakastajat älkää vaivautuko. ~2010 alun kirkkaiden lippulaivakuulokkeiden yksityiskohtametsästyskisa paistaa taustalla. HE6SE kaivaa yksityiskohdat ja nyanssit kappeleista ja sitten syöttää voimalla ne naamaan. En tarkoita että diskantti olisi kirkas tai keskialue "shouty" vaan vanhemmat hifimanit toistavat instrumentit melkein fyysisellä olemuksella.

Toistosta tulee mieleen melkein crc-sorvi, kaikki on niin tiptop paikallaan mutta semmoinen kylmä armoton kone mielessä:lol: Lämpöisyyttä ja ihmisyyttä ei toistossa juuri ole mutta tämä ei tarkoita että ääni olisi laiha tai ponneton, päinvastoin. Äänestä löytyy oikein hyvä runko ja basso alkaa potkimaan äänenpaineen noustessa salakavalasti. Hifimaneissä ominaisuuten että mitä kovemmalle ne pistää sitä enemmän kuulokkeet heräävät henkiin, low volume on enempi meh jos verrattaisi vaikka Fostexeja samassa tilanteessa.

Vanha HE500 on varmaan top 3 kuulokkeissani, niissä oli vaivansa mm pientä mössöisyyttä ja yläkerran tukkoisuutta mutta muuten niin loistavat, varsinkin "liquid" keskiäänet.

HE6SE korjaa tuota pientä mössöisyyttä ja tukkoisuutta mutta harmikseni siinä ei ole HE500 keskiääniä ja vähän kylmäkiskoisemmat muutenkin eli voittajaksi en uskalla julistaa:) Mutta eivät kyllä häpeä yhtään nykyistenkään kuulokkeiden seurassa, äänikuvasta voisi vähän murista, se on vain "ok".

Kuulokevahvistin joutuu oikeasti koville, HE6SE versio taitaa olla vaativampi kuin alkuperäinen. Käytän sitä Audio GD D-28.38 vahvistimesta joka valmistajan mukaan puskee 6.4w@50ohm. Saan ne soimaan spotify kappaleella vahvistin maksimissa vain ~101dB, se toki riittää:)
Kiitos, tossa oli todella hyvää infoa! :thumbsup: Pitääpä päästä itsekin kuulemaan noita vanhempia (vaikka Se-mallit onkin uusia) Hifimaneja, jotta tulee viisaammaksi erilaisista planaareista. Pari viikkoa sitten katselin Ebaysta juuri HE6SE V2:ia, koska näköjään saisi tonnin pintaan uutena veroineen. Mun nykyiset vahvistimet ei vaan noita kunnolla soittais, joten jätin vielä väliin. :D

Noita olisi itseasiassa mielenkiintoista verrata näihin LCD-R:iin, koska mun mielestä näissä on juuri sopivasti tollaista raakaa ja riipivää purevuutta, jota on kuitenkin tasapainotettu Audezen rennolla tuunauksella - sopivasti nousee karvat pystyyn. Voin vain kuvitella, miten intensiiviset noi Hifimanit on!

On muuten melkoinen leivänpaahdin tämä Bifrost 2 + Jotunheim-A -stäkki, kun kuluttaa päällä ollessa/kuunnellessa 60w virtaa. :lol: Jäähtyessään vahvistin pitää ihan ihmeellisiä rapinaääniä ihan kuin olisi hiiri päässyt laitteen sisään.
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 224
Postasinkin jo tuonne "laadukkaat nappikuulokkeet" -ketjuun, mutta varuiksi myös tänne, jos vaikka sattuisi täällä olemaan kohderyhmää jotka eivät nappikuulokkeiden ketjua lue.

Kellään kokemuksia Meze Audion Rai Solosta?

Meze Audio on kyllä ihan laatumerkki eli sen puolesta kyseessä laadukkaat kuulokkeet, joten niiden "hyvyys" lienee sitten enemmän kiinni siitä miten niiden ääni sopii omiin mieltymyksiin. Testiin nämä ilman muuta pitää hankkia, mutta kiinnostaa silti mikäli joltakulta löytyy sanottavaa.
 
Liittynyt
27.06.2018
Viestejä
565
Postasinkin jo tuonne "laadukkaat nappikuulokkeet" -ketjuun, mutta varuiksi myös tänne, jos vaikka sattuisi täällä olemaan kohderyhmää jotka eivät nappikuulokkeiden ketjua lue.

Kellään kokemuksia Meze Audion Rai Solosta?

Meze Audio on kyllä ihan laatumerkki eli sen puolesta kyseessä laadukkaat kuulokkeet, joten niiden "hyvyys" lienee sitten enemmän kiinni siitä miten niiden ääni sopii omiin mieltymyksiin. Testiin nämä ilman muuta pitää hankkia, mutta kiinnostaa silti mikäli joltakulta löytyy sanottavaa.
Ei ole juuri noista kokemuksia mutta IEM:iin myös hurahtaneen ostelin parilla tonnilla erilaisia kiinalaisia sun muita, FiiO FD5, Moondrop aria, Hifiman RE600 V2 sun muita 100-400€ IEM:iä mutta sitten otin testiin 220€ käytetyt sennheiserin IE800 (HUOM aidot suomesta ostetut, mallista on varmasti eniten feikkejä koko maailmassa).
No hupsista, nyt nuo muut lojuu tuossa hyllyssä käyttämättöminä. Ei mitään järkeä ollut noissa muissa, toi IE800 on vaan niin kaukana edellä. Kaikilla osa alueilla.
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 224
Ei ole juuri noista kokemuksia mutta IEM:iin myös hurahtaneen ostelin parilla tonnilla erilaisia kiinalaisia sun muita, FiiO FD5, Moondrop aria, Hifiman RE600 V2 sun muita 100-400€ IEM:iä mutta sitten otin testiin 220€ käytetyt sennheiserin IE800 (HUOM aidot suomesta ostetut, mallista on varmasti eniten feikkejä koko maailmassa).
No hupsista, nyt nuo muut lojuu tuossa hyllyssä käyttämättöminä. Ei mitään järkeä ollut noissa muissa, toi IE800 on vaan niin kaukana edellä. Kaikilla osa alueilla.
Ollapa pari tonnia ostella.. :D Pidetään tämäkin mielessä, josko vaikka käytettynä löytyisi sopivaan hintaan. Tosin ERITTÄIN iso plussa tulee tuosta kulmikkaasta, perinteisestä korvamonitorin muotoilusta (johto korvan yli jne.). FiiO FH3 on edelleen bookmarkeissa.

Mulla IEM:t alkoi ihan entrylevelillä, Shuren SE215-cl:lä. Hintaansa nähden ihan ok:t, mutta se laatu jätti todella paljon kysymysmerkkiä. Oikean puoleinen nappi lakkasi toimimasta, ja lähetin takuuhuoltoon, vastaus oli: "Vika on aiheutunut vaikusta kuulokkeessa." Eli siis... :facepalm:

Vika ei ollut se vaikku, vaan vian oli aiheuttanut se vaikku. Jos jumalauta korvassa käytettävä esine ei vaikkua kestä, merkki vaihtuu än yy tee. FiiO FH3 on myös pariinkin otteeseen käynyt bookmarkeissa.
 
Liittynyt
27.06.2018
Viestejä
565
Vaikka vähän sivuaa pääaihetta mutta on nämä Zeoksen sound demot mennyt eteenpäin.
Akas mielettömältä kuulostaa ainakin STAX L700:sten läpi tämä Swan M500 kaiutin. Selkeä soundinen ku mikä.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
19
Tarvitsisin hiukan tietäjien apua. Omistan headsetin sennheiser gaming onet (noiden kuulokkeider avoimet mallit). Mikki noissa on aina päällä vaikka sen heittäisi ylös "off asentoon". Itselläni on ollut sennheiserin pelikuulokkeita viimeiset about 15 vuotta ja ollut niihin tyytyväinen mutta nuo viimeiset eivät ole oikein vakuuttaneet. Mitkä olisi arvon raadin suosittelut joko headsetin tai kuuloke + erillinen mikki suhteen? Itselläni on myös ollut huonoja kokemuksia langattomien suhteen ja erillisistä usb mikeistä (viimeisin langaton usb mikki on ollut thronmax mdrill zero). Sinäänsä haluaisin suosia niitä kuulokkeita ja mikkejä joissa on mikä se nyt plug in onkaan mikä työnnetään äänikorttiin (omista soun blaster Z sarjan kortin). Sinäänsä hyvien perusteluiden kanssa ole myös usb jutuille avoimena mutta ehkä kriittisimmin suhtaudun langattomiin kuulokkeisiin. Itselleni ei ole väliä onko kuulokkeet avoimet vai suljetut. Mutta itse olen siinä käsityksessä että avoimet olisivat paremmat? Haussa siis headsetti tai kuulokkeet + mikki kombo jotka olisi laadukkaat... Itse en osaa oikein sanoa hintahaitaria kombolle mutta heitetään hatusta vaikka max 300€ mutta hyvillä perusteluilla tuokin voi vähän venyä ylöspäin jos tarvetta mutta mieluiten tuossa tai alle ja en ole kultakorva :). Onko nykyään äänikortti enää pakollinen vai onko jotain muita vaihtoehtoja?

Iso kiitos jo etukäteen tietäjille :)

PS. Itse olen näiden kuulokkeiden kehityksestä tippunut jo vuosia sitten pois heh
Langattomia ei tosiaan kannata ostaa. Nähtävästi sulta löytyy nämä kuulokkeet, jotka uutena maksavat 179€? Kyseisissä kuulokkeissa on tyyppivikana mikrofonin hilavitkutin, ja tästä syystä mikrofoni ei vaimennu vaikka pitäisi. Katso tämä:
Sennheiser HD599 sekä HD560S ovat äänenlaadultaan hieman parempia kuulokkeita kuin game one, mutta en lähtisi silti vaihtamaan niihin vaikka mikrofonin saakin kiinnitettyä kuulokkeisiin. Game one ja HD599 ei vaadi kuulokevahvistinta, HD560S saattaa olla vaativampi.
Neuvon korjaamaan sen mikrofonin ja säästämään johonkin oikeasti parempaan kuulokeratkaisuun kuten LCD-GX:ään.
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
239
No ei näköjään Sundaroihin käy vanhan HE-400i:n kaapeli vaan pitää olla 3.5mm plugit. Onko heittää hyviä ehdotuksia noin 3m kaapeleista alle 50€ hintaluokassa?
Tulee kiinni Topping DX7 Pro:n eli balansoitu 4,4mm tai XLR pitää löytyä. On siinä myös normi 6,35 liitäntä, mutta tiedä sitten vaikuttaako ääneen niin kuin ylempänä kirjoiteltiin.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
No ei näköjään Sundaroihin käy vanhan HE-400i:n kaapeli vaan pitää olla 3.5mm plugit. Onko heittää hyviä ehdotuksia noin 3m kaapeleista alle 50€ hintaluokassa?
Tulee kiinni Topping DX7 Pro:n eli balansoitu 4,4mm tai XLR pitää löytyä. On siinä myös normi 6,35 liitäntä, mutta tiedä sitten vaikuttaako ääneen niin kuin ylempänä kirjoiteltiin.
Tuo on itselläni ja on ihan joka pennin arvoinen.

Edit. Tuossa
 
Viimeksi muokattu:

Alkuelio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.08.2017
Viestejä
152
Mitkäs kuulokkeet olisivat loogista jatkumoa Fidelio X2:lle? Sydän sanoo DT1990 tai HD600, lompakko AKg K712 tai DTxx0.

Pehmusteet ja molemmat pääpannat alkavat olla finaalissa, varaosia ei saa ja siitä syystä ei kiinnosta uusia samanlaisiakaan ostaa.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
Mitkäs kuulokkeet olisivat loogista jatkumoa Fidelio X2:lle? Sydän sanoo DT1990 tai HD600, lompakko AKg K712 tai DTxx0.

Pehmusteet ja molemmat pääpannat alkavat olla finaalissa, varaosia ei saa ja siitä syystä ei kiinnosta uusia samanlaisiakaan ostaa.
Siitä on hyvä tovi kun olen X2:sta kuunnellut mutta hd600 ainakin voi olla vähän kevyt bassoltaan Philipsiin tottuneelle. Selkein, paras upgrade olis onkyo a800 jos hyvällä tuurilla semmosen löydät. Aika epätodennäköistä tosin. Ne on mun mielestä henkiset X3:t. Saman valmistajan tekemät. Ja paljon paremmat kuin oikeat X3:t, jotka on niin surkeat että niistä pitäisi maksaa lakisääteistä tapporahaa.

Dt880 on kanssa vähän kevyt bassoltaan. Dt990 vois menetellä samoin k712 mutta AKG:n osalta tämä on pelkkää mittauksiin perustuvaa mutua. Äänenlaadullisesti dt1990 on kyllä iso harppaus ylöspäin.

Jos ei ole pakko olla avoimet niin denon d5200 vois kanssa sopia. Käytettynä ne on olleet aika halpoja (alle 300€) ja silloin hinta-laatusuhde on mun mielestä kohdallaan. Eivät ehkä millään ominaisuudellaan maailman päräyttävimmät kuulokkeet mutta niistä on vaikea oikein mitään vikaakaan keksiä. Ja yleensä keksin vikoja vähän kaikesta :)
 
Liittynyt
20.10.2020
Viestejä
55
Mitkäs kuulokkeet olisivat loogista jatkumoa Fidelio X2:lle? Sydän sanoo DT1990 tai HD600, lompakko AKg K712 tai DTxx0.

Pehmusteet ja molemmat pääpannat alkavat olla finaalissa, varaosia ei saa ja siitä syystä ei kiinnosta uusia samanlaisiakaan ostaa.
Suosittelen Sundaroita jos selkeää päivitystä haet. Itellä oli nuo Fidelio X2 ja niistä päivitin GL2000, Sundara ja GL2000 on arvosteuiden mukaan lähes samantasoisia, ja sundarat melkein 300e edullisemmat.
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 224
Suosittelen Sundaroita jos selkeää päivitystä haet. Itellä oli nuo Fidelio X2 ja niistä päivitin GL2000, Sundara ja GL2000 on arvosteuiden mukaan lähes samantasoisia, ja sundarat melkein 300e edullisemmat.
Itse olen myös harkinnut päivitystä DT 990 Pro:sta. Ei näissäkään missään nimessä ole mitään vikaa, mutta kun "mieli tekee" päivittää.. :D

Tykkään neutraaleista kuulokkeista, musiikkimaku pääsääntöisesti raskaamman musiikin puolella, oisko Sundarat passelit? Vähän kun olen lueskellut, haarukoinut, vertaillut jne, "joku" vie mut aina Sundaroihin vaikka ei mitään kokemuksia ole. Kilpakumppani Sundaroilla on DT 1990 Pro.
 

IcyT

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
663
Mitkä kuulokkeet olisivat samankaltaisia ääneltään kuin avoimeksi modatut Monolith M1060C? Kaipailisin erityisesti mukavuudeltaan parempia kuulokkeita (=keveämpiä).

Entä onko em. kuulokkeille suosituksia kaapeleista?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
186
Itse olen myös harkinnut päivitystä DT 990 Pro:sta. Ei näissäkään missään nimessä ole mitään vikaa, mutta kun "mieli tekee" päivittää.. :D

Tykkään neutraaleista kuulokkeista, musiikkimaku pääsääntöisesti raskaamman musiikin puolella, oisko Sundarat passelit? Vähän kun olen lueskellut, haarukoinut, vertaillut jne, "joku" vie mut aina Sundaroihin vaikka ei mitään kokemuksia ole. Kilpakumppani Sundaroilla on DT 1990 Pro.
Mulla on dt990 edition it ja sundarat. Hifimanit on kyllä neutraalimmat+paremmat toistoltaan.
Sundarat on pelannu kyllä kaikella musiikilla mitä niille on syöttäny.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 539
Sundaroille sitten vielä kaveriksi uusi Topping L50, jossa on näköjään vihdoin tarpeeksi gainia (ja tehoja). Samalla saisi balansoidun rakenteen edut, joista Sundarat tuntuu tykkäävän.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 539
Sundaroille sitten vielä kaveriksi uusi Topping L50, jossa on näköjään vihdoin tarpeeksi gainia (ja tehoja). Samalla saisi balansoidun rakenteen edut, joista Sundarat tuntuu tykkäävän.
Komento takaisin, L50 ei olekaan balansoitu vahvistin (pelkkä passthrough), joten jatketaan harjoituksia...
 
Liittynyt
05.09.2021
Viestejä
2
Onkos täällä kokemuksia Meze Audio 99 Classics kuulokkeista? Omaan talouteen tuli juuri Hifimanin Sundarat ja DAC/AMP virkaa ajaa Pro Ject pre box S2 digital. Nyt olisi kuitenkin haussa suljetut kuulokkeet myöhäisiltaisiin/öisiin kuunteluihin, mieluiten alta 500€ saisi olla hinta ja noita Mezejä olen silmäillyt. Vai onko jotain muita suosituksia? Uudet pitää olla kun en jostain syystä harrasta audiokierrätystä, vaikka toisaalta se olisi järkevää ja jopa suotavaa nykypäivänä. :)
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 224
Onkos täällä kokemuksia Meze Audio 99 Classics kuulokkeista? Omaan talouteen tuli juuri Hifimanin Sundarat ja DAC/AMP virkaa ajaa Pro Ject pre box S2 digital. Nyt olisi kuitenkin haussa suljetut kuulokkeet myöhäisiltaisiin/öisiin kuunteluihin, mieluiten alta 500€ saisi olla hinta ja noita Mezejä olen silmäillyt. Vai onko jotain muita suosituksia? Uudet pitää olla kun en jostain syystä harrasta audiokierrätystä, vaikka toisaalta se olisi järkevää ja jopa suotavaa nykypäivänä. :)
Tsekkaa käyttäjän @escalibur arvostelut täältä. Hankittuani nuo Mezen nappikuulokkeet, alkoi Mezen kupitkin kiinnostelemaan, ja tuon arvostelun myötä on itsellänikin ko. Classicit kiikarissa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Onkohan noilla neolla ja classicilla muuta merkittävää eroa muutakuin että toiset on puuta ja toiset ei ja hinta. Neo on ainakin paremman näköinen kun ei ole ulkonäöltään kuin räppärin kaulariipus.
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 224
Onkohan noilla neolla ja classicilla muuta merkittävää eroa muutakuin että toiset on puuta ja toiset ei ja hinta. Neo on ainakin paremman näköinen kun ei ole ulkonäöltään kuin räppärin kaulariipus.
Samaa katselin itsekin, että puu vs muovi ja sitä kautta väri. Mustat kelpais enemmän kuin mieluusti, mutta toisaalta muovi ei houkuttele.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 491
Onkohan noilla neolla ja classicilla muuta merkittävää eroa muutakuin että toiset on puuta ja toiset ei ja hinta. Neo on ainakin paremman näköinen kun ei ole ulkonäöltään kuin räppärin kaulariipus.
Vaikka taajuusvasteesta ei kaikkea voikaan päätellä, mallit näyttäisivät olevan ääneltään hyvin lähellä toisiaan tuunauksen osalta:
1630942643802.png


Neo:sta puuttuu diskanttipiikki 7-8kHz alueelta, joten saattaa jopa olla helpommin kuunneltava tai vaihtoehtoisesti vielä hieman bassoisempi/tummempi etenkin kun näyttäisi yläbassojen ja alamidien suhde olevan sen suuntainen.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 120
On ne aika lähellä toisiaan vaikka ei ihan samoista kuulokkeista voida puhua. Kumpaakin mallia voi tuunata mm. balansoidulla kaapelilla ja vaihdettavilla padeilla.

Dropissa https://drop.com/buy/dekoni-premium-earpads-for-meze-99 oli hyvät padit $50:lla. Luultavasti nappaan nuo jossain vaiheessa.

Itsellä on ollut hyvin samanlaiset ajatukset ja kokemukset kuten esim Darkolla:

 

Alkuelio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.08.2017
Viestejä
152
Suosittelen Sundaroita jos selkeää päivitystä haet. Itellä oli nuo Fidelio X2 ja niistä päivitin GL2000, Sundara ja GL2000 on arvosteuiden mukaan lähes samantasoisia, ja sundarat melkein 300e edullisemmat.
Jokos Hifimanilla alkaa laadunvalvonta olla siinä kuosissa, ettei henkisesti tarvitse varautua takuuvarmaan takuurumbaan?
 
Liittynyt
02.01.2019
Viestejä
306
Ei. Kannattaa jo etukäteen varautua pettymään, laatu on sitä samaa kuin ennenkin.
Omissa Hifimaneissa (HE400i, 4XX, 5XX, Sundara ja Sundara 2020 revision) ei ole ollut ongelmia laadun kanssa.

Vähänkään vanhemmissa malleissa on kuulemma ollut liikaakin ongelmia laadun kanssa.

e. Sundaroissa oli itseasiassa molemmissa pieni suunnittelukukkanen - kuulokkeita säädettäessä maalipinta vähitellen kului säädön sisäpuolelta pois (ei näy siis ulkopuolelle).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 056
Omissa Hifimaneissa (HE400i, 4XX, 5XX, Sundara ja Sundara 2020 revision) ei ole ollut ongelmia laadun kanssa.

Vähänkään vanhemmissa malleissa on kuulemma ollut liikaakin ongelmia laadun kanssa.

e. Sundaroissa oli itseasiassa molemmissa pieni suunnittelukukkanen - kuulokkeita säädettäessä maalipinta vähitellen kului säädön sisäpuolelta pois (ei näy siis ulkopuolelle).
On tullut ostettua HE400i sekä HE400se uusina. Ääni loistava, kuulokkeiden rakenteen laatu ja viimeistely huonoa. HE400i myin pois, kun laatu ei vakuuttanut, että kestäisivät käyttöä. HE400se kävi huollossa ja sain uudet tilalle. Tämä HE400se on viimeinen Hifimanin kuuloke, jonka koskaan tulen ostamaan.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
On tullut ostettua HE400i sekä HE400se uusina. Ääni loistava, kuulokkeiden rakenteen laatu ja viimeistely huonoa.
Itselläni oli ne kuppien ruuvit löysällä, siitä pääsi kiristämällä. Eipä 199 euron kuulokkeilta voi odottaa mitään premium viimeistelyä, rakenteesta en ole löytänyt mitään vikaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 056
Itselläni oli ne kuppien ruuvit löysällä, siitä pääsi kiristämällä. Eipä 199 euron kuulokkeilta voi odottaa mitään premium viimeistelyä, rakenteesta en ole löytänyt mitään vikaa.
Ei premiun viimeistelyä, mutta olisi edes tarpeeksi hyvää viimeistelyä. Esimerkiksi verrokkeina samassa hintaluokassa Beyerin DT990 & DT880. Tosin HE400i olivat 350eur luurit kun ne ostin ja siinä hintaluokassa odotin jo kunnollista laatua.

Sitten vaan pistät sormet ristiin ettei tule huoltokeikkaan tai jos tulee, niin takuun aikana.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Sitten vaan pistät sormet ristiin ettei tule huoltokeikkaan tai jos tulee, niin takuun aikana.
No luultavasti ei kamalasti harmita kun maksoin 149 Euroa, pitää päivittää parempiin sitten. Tosin ei se ole mikään automaatio että kaikki linjalta tulleet luurit automaattisesti kosahtaa jossain vaiheessa. Kiva olisi tietää että mikä osa-alue noissa HE400SE luureissa on niin huonosti kasattu, osaisi sitten omiaankin tutkailla kriittisemmällä silmällä.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 491
Olen pahoillani, jos olin kirjoittanut tänne jotakin hyödyllistä, eikä viestejä ole enää saatavilla (en ole itse poistanut). Mainitsenpa myös samalla, että jos suomenkielinen kuulokkeisiin liittyvä sisältö kiinnostaa jatkossakin, "löysin" internetin ihmeellisestä maailmasta yhden nimeltä mainitsemattoman nettisivun ("kuulin", että someenkin saattaa tulla jatkossa ilmoituksia uusista jutuista). Itse "en" luonnollisesti kuitenkaan suosittele lukemaan tätä sivua, vaan kaikkia muita sivuja kaikilla muilla kielillä. ;)
 
Liittynyt
27.06.2018
Viestejä
565
Jep, sen olen huomannut ettei täällä saa puhua halaistua sanaa omista sivuista tai rymistä.
Laitoin pystyyn ja vahingossa mainitsin täälllä "Suomen suurin videokuvaajien ryhmä f@c€bookissa" ja hyvä ettei banaania tullut lopunelämäksi... :p
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 595
Olen pahoillani, jos olin kirjoittanut tänne jotakin hyödyllistä, eikä viestejä ole enää saatavilla (en ole itse poistanut). Mainitsenpa myös samalla, että jos suomenkielinen kuulokkeisiin liittyvä sisältö kiinnostaa jatkossakin, "löysin" internetin ihmeellisestä maailmasta yhden nimeltä mainitsemattoman nettisivun ("kuulin", että someenkin saattaa tulla jatkossa ilmoituksia uusista jutuista). Itse "en" luonnollisesti kuitenkaan suosittele lukemaan tätä sivua, vaan kaikkia muita sivuja kaikilla muilla kielillä. ;)
Jaa, mää luulin, että tää ois ihan tolkun foorumi, mutta aika vammaisia "sääntöjä" sitten täälläkin. Ihmettelin itekin, että mikäs tää juttu on, kun tulee ilmoitusta poistetuista viesteistä "Mainokseen tarttuminen" selitteellä, mutta tuosta näköjään sit kyse.

muoks. mitä ihmeen mainostusta tuollainen ei-kaupallisen harrastusblogin mainitseminen edes on..
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 491
Jep, sen olen huomannut ettei täällä saa puhua halaistua sanaa omista sivuista tai rymistä.
Laitoin pystyyn ja vahingossa mainitsin täälllä "Suomen suurin videokuvaajien ryhmä f@c€bookissa" ja hyvä ettei banaania tullut lopunelämäksi... :p
Kuka saa puhua ja kuka ei... :p Noh, kaiken logiikan mukaan mulla olisi lupa mainita jutuistani, kunhan en laita suoria linkkejä viestikenttään - olen nähnyt muiden tekevän samaa. Olen myös päätellyt, että tänne reilu 12€ vuodessa suojelurahaa maksamalla (tai jos nauttii muutoin suojelua) saa laittaa allekirjoitukseen suoria mainoslinkkejä.

Nämä taitaa olla niitä kuuluisia tulkintakysymyksiä, joissa ei voi voittaa tulkinnan kohteena ollessa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 578
Viestejä
4 204 745
Jäsenet
70 919
Uusin jäsen
XJX0

Hinta.fi

Ylös Bottom