Laadukkaat kuulokkeet?

Bladekill

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 708
Parantaa ainakin äänenlaatua musiikkikäytössä jos ei muuta, nuo nyt soi varmaan speksiensä puolesta ihan normi äänikortista niinkuin sanoit. Beyerdynamicit on siitä hassuja kuulokkeita että vaikka ohmilukema olisi vaikka mitä, niin ne soi vaikka leivänpaahtimesta jos siinä on jonkulainen äänikortti.
Kiitos vastauksesta. Onko tuo ero sitten kuinka merkittävä? Sukat lentää jalasta ja leuka tippuu lattialle "ei jumalauta kuulostaa ihan eri laitteelta!" vai saa otsa rypyssä 101% keskittymisellä metsästää eroavaisuuksia.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Kiitos vastauksesta. Onko tuo ero sitten kuinka merkittävä? Sukat lentää jalasta ja leuka tippuu lattialle "ei jumalauta kuulostaa ihan eri laitteelta!" vai saa otsa rypyssä 101% keskittymisellä metsästää eroavaisuuksia.
No mitä tutut on sanoneet niin kyllä on ihan korvinkuultava. Sama pätee kyllä melkein joka kuulokkeeseen näitä markettisälää lukuunottamatta. Ei tarvitse 101% keskittyneesti metsästää. Älä kuitenkaan osta mitään Fiio E10k olympusta noiden kaveriksi, eivät kuulemma toimi sitten yhtään keskenään.
 
Liittynyt
02.01.2019
Viestejä
306
LCD2C:n ruuveja varten pitäisi käydä ostamassa 3/32" kuusiokolo - Audezen aspasta vastattiin asiaa kysellessä, että "muista laittaa loctiteä väliin koska sitä laitetaan tehtaallakin". Eikä kuulemma ole outoa, vaikka kuulokkeet on tyyliin 6kk vanhat, että rupeaa jo löystymään.

Toiseen nuottiin - ostin "vahingossa" verkkokaupan outletista HD 280 Prot ja kyllähän nämä hymyilyttää. Zeoksen ja muiden "pyyteettömien arvioijien" huomioista ajattelin kokeilla ja varsinkin -32 db passiivinen eristys kiinnosti. Muovisethan nämä on, mutta tähän hintaan "who cares".

HD6XX-sarjaan verrattuna ulkomuistista huomattavasti leveämpi soundstage ja tymäkämpi alapää. Midit taas huomattavasti jäljessä tarkkuuden ja "helppouden" osalta. Yläpäässä ei tapahdu mitään erityistä.

Imaging toimii auttavasti jopa pelatessa - välillä kuitenkin tuntuu, että HD6XX:sta tutut "three blobs" vaivaa myös näitä. Ihan super tarkkaa pelituntumaa ja sijoittelua ei näillä saa.

49 euron hintaan vilpitön suositus.
 
Viimeksi muokattu:

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 122
Kiitos vastauksesta. Onko tuo ero sitten kuinka merkittävä? Sukat lentää jalasta ja leuka tippuu lattialle "ei jumalauta kuulostaa ihan eri laitteelta!" vai saa otsa rypyssä 101% keskittymisellä metsästää eroavaisuuksia.
Riippuu ihan mistä mihin siirtyy ja kuka kuuntelee, mutta kyllä yleisesti "kaikki" huomaa ainakin alapäässä (siis äänen, osa ehkä omassaankin) parannusta integroidusta ulkoseen vahvistimeen siirryttäessä (vahvistinpiirihän siellä emollakin on, muuten ei oikeen soi mikään). Yleensä kuultavimmat erot on basson ulottuvuudessa (jaksaa paremmin toistaa alhaalta) ja "napakkuudessa" (ei ole plörinäbassoa, vaan tiukemmin "kasassa pysyvää", erottelevampaa). Luultavasti vaikuttaa myös suuntaavuuteen/erotteluluun (imaging) ja äänialaan (soundstage), mutta niiden huomaaminen voi olla enempi vähempi vaikeaa.
Kannattaa myös huomioida, että nykyisellään emoilla rupeaa olemaan paikotellen jo varsin päteviä piirejä (tai ollut jo joitain vuosia), eli jollain parin kympin vahvistimella ei välttämättä aina edes mennä parempaan suuntaan.
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
608
Itse olen noita miettinyt, mutta mites on tarviiko noi vahvistimen vai meneekö ilman?

Katselin BD sivuilta speksejä (Nominal sound pressure level: 102 dBSPL (1mW/500Hz)) ja ainakin teoriassa pitäsi olla ihan käytettävät ilman vahvistinta. Onko se ero sitten vahvistimen kanssa niin iso että siihen kannattaa investoida?
Ite koitin omia DT1990 luurista, ja joo sai siihen ihan semmosen semi-kovan volan, mutta tosiaan basso jäi sitten uupumaan ihan kokonaan. Vahva suositus ees jollekki halvalle 100€ ampille, herää kyllä eroon ihan erilailla.
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 314
Löytyykö suosituksia 60-120 euron kuulokkeisiin? Over-ear headphones hakusessa. Musiikin kuunteluun ja pelaamiseen tulossa, mikrofonia en tarvi ja kuulokkeet pitäisi istua mukavasti päähän, jotta niitä voi käyttää muuallakin kuin kotona.

AUX-liitäntä myös vaatimuksena, saa olla myös langattomat, kunhan tukee myös AUX. Mulla on ollut JBL 500BT pari viikkoa testissä, hyvä äänenlaatu, mutta kuulokkeet on aivan liian tiukat päässä ja särkee päätä pidemmän päälle, joten palautukseen lähtee. Harmi, koska muilta ominaisuuksiltaan todella hyvät kuulokkeet.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
SE kaapeli jonka tilasin kiinasta on melkein yhtä ohut kuin joku isompien kalojen pyyntiin tarkoitettu siima, jotain 1 - 1.5mm paksu. Hyvin valehtelee silmille nuo tuotekuvat tuolla Aliexpressin sivuilla. Hyvin olivat saaneet kieputettua 3 metriä semmoiseen neljäsosa A4 arkista kokoiseen kuoreen joka ei ollut edes 5mm paksu.
 

Liitteet

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 122
Löytyykö suosituksia 60-120 euron kuulokkeisiin? Over-ear headphones hakusessa. Musiikin kuunteluun ja pelaamiseen tulossa, mikrofonia en tarvi ja kuulokkeet pitäisi istua mukavasti päähän, jotta niitä voi käyttää muuallakin kuin kotona.

AUX-liitäntä myös vaatimuksena, saa olla myös langattomat, kunhan tukee myös AUX. Mulla on ollut JBL 500BT pari viikkoa testissä, hyvä äänenlaatu, mutta kuulokkeet on aivan liian tiukat päässä ja särkee päätä pidemmän päälle, joten palautukseen lähtee. Harmi, koska muilta ominaisuuksiltaan todella hyvät kuulokkeet.
Anteeksi maalaisuuteni, mutta mitä tarkoitat AUX-liitännällä kuulokkeiden kohdalla..? Yleisesti tuo AUX (auxiliary=ylimääräinen/lisä-) meinaa vahvarissa tms. lisä-äänilähteen tuloa, jos haluaa liittää vaikka CD-pyörittimen siihen. Onko siis haussa perus langalliset kuulokkeet (millä liitännällä?), vai jotain kovinkin erikoista?
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
Anteeksi maalaisuuteni, mutta mitä tarkoitat AUX-liitännällä kuulokkeiden kohdalla..? Yleisesti tuo AUX (auxiliary=ylimääräinen/lisä-) meinaa vahvarissa tms. lisä-äänilähteen tuloa, jos haluaa liittää vaikka CD-pyörittimen siihen. Onko siis haussa perus langalliset kuulokkeet (millä liitännällä?), vai jotain kovinkin erikoista?
Varmaan meinaa ihan perus 3,5mm kait:confused:
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 122
SE kaapeli jonka tilasin kiinasta on melkein yhtä ohut kuin joku isompien kalojen pyyntiin tarkoitettu siima, jotain 1 - 1.5mm paksu. Hyvin valehtelee silmille nuo tuotekuvat tuolla Aliexpressin sivuilla. Hyvin olivat saaneet kieputettua 3 metriä semmoiseen neljäsosa A4 arkista kokoiseen kuoreen joka ei ollut edes 5mm paksu.
Noiden listausten kanssa joutuu kyllä olemaan tarkkana ja katsoa löytyykö kaikki tarvittavat mitat ym. tiedot ja jos ei löydy, niin sitten varautua siihen, että tulee jotain ihan muuta kuin mitä on kuvitellut. Koskee toki kaikkea netistä ostettavaa, mutta etenkin huomannut Alin myyjien kunnostautuneen tuossa, että annetaan epämääräiset/ympäripyöreät tuotetiedot, jolloin ei varsinaisesti kuseteta, vaikka asiakas ei ihan sitä saakaan mitä mielestään oli ostamassa.. Wishissähän noi vissiin ihan vaan suoraa kusettavat. :D
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 539
Löytyykö suosituksia 60-120 euron kuulokkeisiin? Over-ear headphones hakusessa. Musiikin kuunteluun ja pelaamiseen tulossa, mikrofonia en tarvi ja kuulokkeet pitäisi istua mukavasti päähän, jotta niitä voi käyttää muuallakin kuin kotona.

AUX-liitäntä myös vaatimuksena, saa olla myös langattomat, kunhan tukee myös AUX. Mulla on ollut JBL 500BT pari viikkoa testissä, hyvä äänenlaatu, mutta kuulokkeet on aivan liian tiukat päässä ja särkee päätä pidemmän päälle, joten palautukseen lähtee. Harmi, koska muilta ominaisuuksiltaan todella hyvät kuulokkeet.
Mun mielestä kannattaa tsekkaa:


Langalliset itsellä käytössä ja tästä viestiketjusta löytyy minireview minun toimesta. Soi todella hyvin hintaan nähden ja rakennekin on viimeisen päälle.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 122
Varmaan meinaa ihan perus 3,5mm kait:confused:
Tätä mäkin lottoisin, mutta en kyllä ole koskaan kuullut siitä käytettävän AUX-liitäntä nimitystä, vaikka AUXit yleensä taitaa joko 3.5mm tai RCA olla ja jälkimmäinen kuulokkeissa aika harvassa. :D

Edit. Oisko joissain langattomissa merkitty tuo 3.5mm AUXina..? Siinähän on sisäänrakennettu vahvari, niin teknisesti kenties oikeahko termi..? :hmm:
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
Tätä mäkin lottoisin, mutta en kyllä ole koskaan kuullut siitä käytettävän AUX-liitäntä nimitystä, vaikka AUXit yleensä taitaa joko 3.5mm tai RCA olla ja jälkimmäinen kuulokkeissa aika harvassa. :D
autossa taitaa olla aux-liitännästä kyse, eli Auxiliary laitteella laitetaan musaa soimaan :hmm:
 
Liittynyt
10.02.2021
Viestejä
100
Kyllä ite ainakin olen käyttänyt ja kuullut vuosikausia auxia juurikin 3.5 mm -liittimestä, koska tosiaan autoonhan näitä paljon yhdisteltiin ja se se tärkein asia oli B)
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 314
Anteeksi maalaisuuteni, mutta mitä tarkoitat AUX-liitännällä kuulokkeiden kohdalla..? Yleisesti tuo AUX (auxiliary=ylimääräinen/lisä-) meinaa vahvarissa tms. lisä-äänilähteen tuloa, jos haluaa liittää vaikka CD-pyörittimen siihen. Onko siis haussa perus langalliset kuulokkeet (millä liitännällä?), vai jotain kovinkin erikoista?
Jaa oisko AUX-liitäntä vähän väärä termi tässä yhteydessä, perus 3,5mm -kuulokeliitäntää siis tarkoitan, jonka saa esim. puhelimeen kiinni. AUX-termi jostain syöpynyt mieleen. Irrotettava kuulokeliitäntä näyttäisi olevan vakiospeksi näemmä lähes kaikissa johdollisissa +50e -kuulokkeissa, joten ei huolta sen puolesta. Ja joistain langattomista löytyy myös.

Mun mielestä kannattaa tsekkaa:


Langalliset itsellä käytössä ja tästä viestiketjusta löytyy minireview minun toimesta. Soi todella hyvin hintaan nähden ja rakennekin on viimeisen päälle.
Kiitos vinkistä! Pitääpä tsekata tuo minireview ja muita revikoita.
 
Viimeksi muokattu:

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 122
Jaa oisko AUX-liitäntä vähän väärä termi tässä yhteydessä, perus 3,5mm -kuulokeliitäntää siis tarkoitan, jonka saa esim. puhelimeen kiinni. AUX-termi jostain syöpynyt mieleen. Irrotettava kuulokeliitäntä näyttäisi olevan vakiospeksi näemmä lähes kaikissa johdollisissa +50e -kuulokkeissa, joten ei huolta sen puolesta. Ja joistain langattomista löytyy myös.



Kiitos vinkistä! Pitääpä tsekata tuo minireview ja muita revikoita.
AKG:llä vissiin ihan hyvää laatua tuohon hintahaitariin esim. AKG K 240 MKII -studiokuulokkeet 69,90 tai AKG K 271 MKII -stereokuulokkeet 99,90 tai sitten 9€ yli budjetin AKG K 702 -referenssikuulokkeet 129,00
Beyerin 770 Pro menis just tuohon budjettiin, mutta on kiinteällä piuhalla Beyerdynamic Kuulokkeet DT 770 PRO 80 ohm

Onko haussa avoimet, vai suljetut?
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 314
Onko haussa avoimet, vai suljetut?
Eipä oikeastaan merkitystä, tulee enimmäkseen kotikäyttöön, jossa on hiljaista kuin hautausmaalla. Työmatkoilla voisi ehkä olla hyötyä suljetuista, mutta toisaalta musiikkia kuunnellessa ulkoiset äänet kyllä sulkeutuu kokonaan pois ainakin aiemmilla avoimilla kuulokkeilla. Varsinkin kun musiikkimaku on metalli jossa soittimet harvoin lepää.

Hyvä äänenlaatu taitaa löytyä lähes kaikista +60e hyvien brändien kuulokkeista, enkä ole audiofiili, mutta tuo kuulokkeiden käyttömukavuus on tärkeää, kun on PC:llä tuntikausia. Sitä taitaa vaan olla vaikea arvioida etukäteen. Sen tiedän että mulla on leveä pää, ja monet tavalliset kuulokkeet voi olla liian tiukkoja. Onneksi noissa gigantissa, verkkokaupassa ja powerissa ainakin mutkaton ''testaa ja palauta'' -käytäntö. Noista mun aiemmin kokeilemista JBL BT500 löytyy näköjään vähemmän kiristävä versio: JBL Live 650 BTNC Wireless Review mutta en tiedä onko 100e noista jo liikaa.

Edit: RTINGS tuota kuulokkeen tiukkuutta / löysyyttä mittaa ''Clamping Force'' -testeillä, mutta en tiedä onko kuinka luotettava, saati sitten järkevä mittari istuvuudelle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 056
Eipä oikeastaan merkitystä, tulee enimmäkseen kotikäyttöön, jossa on hiljaista kuin hautausmaalla. Työmatkoilla voisi ehkä olla hyötyä suljetuista, mutta toisaalta musiikkia kuunnellessa ulkoiset äänet kyllä sulkeutuu kokonaan pois ainakin aiemmilla avoimilla kuulokkeilla. Varsinkin kun musiikkimaku on metalli jossa soittimet harvoin lepää.

Hyvä äänenlaatu taitaa löytyä lähes kaikista +60e hyvien brändien kuulokkeista, enkä ole audiofiili, mutta tuo kuulokkeiden käyttömukavuus on tärkeää, kun on PC:llä tuntikausia. Sitä taitaa vaan olla vaikea arvioida etukäteen. Sen tiedän että mulla on leveä pää, ja monet tavalliset kuulokkeet voi olla liian tiukkoja. Onneksi noissa gigantissa, verkkokaupassa ja powerissa ainakin mutkaton ''testaa ja palauta'' -käytäntö. Noista mun aiemmin kokeilemista JBL BT500 löytyy näköjään vähemmän kiristävä versio: JBL Live 650 BTNC Wireless Review mutta en tiedä onko 100e noista jo liikaa.

Edit: RTINGS tuota kuulokkeen tiukkuutta / löysyyttä mittaa ''Clamping Force'' -testeillä, mutta en tiedä onko kuinka luotettava, saati sitten järkevä mittari istuvuudelle.
Beyerdynamicsin 770/880/990 pantaa voi itse venyttää ja muotoilla haluamaansa muotoon helposti. Siellä on metallia sisällä. Joten clampin saa säädettyä itselle sopivaksi. Samoin näillä HE400se luureilla onnistuu pannan venytys.

Ei kannata ostaa muovisia rimpuloita, siitä tulee vaan paha mieli.
 

Bladekill

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 708
Noiden listausten kanssa joutuu kyllä olemaan tarkkana ja katsoa löytyykö kaikki tarvittavat mitat ym. tiedot ja jos ei löydy, niin sitten varautua siihen, että tulee jotain ihan muuta kuin mitä on kuvitellut. Koskee toki kaikkea netistä ostettavaa, mutta etenkin huomannut Alin myyjien kunnostautuneen tuossa, että annetaan epämääräiset/ympäripyöreät tuotetiedot, jolloin ei varsinaisesti kuseteta, vaikka asiakas ei ihan sitä saakaan mitä mielestään oli ostamassa.. Wishissähän noi vissiin ihan vaan suoraa kusettavat. :D
Itse asun täällä Kiinassa ja meininkin on yleensä aikalailla tuo. Kyseessä tuntuu olevan jopa ihan kulttuurillinen "defekti" siinä määrin että huijaaminen, huolimattomuus ja väärän tiedon jatkuva leviäminen kaikkialla on niin normalisoitua ettei ihmiset täällä edes aina miellä noita huijaamisiksi itse. Monesti jopa näkee kuluttajien itse puolustavan kusettajayrityksiä kaikenlaisialla naurettavilla tarinoilla "it's just a picture" and "You didn't 100% check all the details on the description".

Monesti myös nettikaupat näyttävät että "in stock" tai esim. "437 pcs in stock" ja sitten kun tilaa niin myyjä ottaa yhteyttä että hei tuotetta ei olekaan saatavilla ja että in stock luku on "vain tekstiä" ja että pitäisi kuulemma aina erikseen varmistaa myyjältä saatavuus.
 

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
873
Eipä oikeastaan merkitystä, tulee enimmäkseen kotikäyttöön, jossa on hiljaista kuin hautausmaalla. Työmatkoilla voisi ehkä olla hyötyä suljetuista, mutta toisaalta musiikkia kuunnellessa ulkoiset äänet kyllä sulkeutuu kokonaan pois ainakin aiemmilla avoimilla kuulokkeilla. Varsinkin kun musiikkimaku on metalli jossa soittimet harvoin lepää.

Hyvä äänenlaatu taitaa löytyä lähes kaikista +60e hyvien brändien kuulokkeista, enkä ole audiofiili, mutta tuo kuulokkeiden käyttömukavuus on tärkeää, kun on PC:llä tuntikausia. Sitä taitaa vaan olla vaikea arvioida etukäteen. Sen tiedän että mulla on leveä pää, ja monet tavalliset kuulokkeet voi olla liian tiukkoja. Onneksi noissa gigantissa, verkkokaupassa ja powerissa ainakin mutkaton ''testaa ja palauta'' -käytäntö. Noista mun aiemmin kokeilemista JBL BT500 löytyy näköjään vähemmän kiristävä versio: JBL Live 650 BTNC Wireless Review mutta en tiedä onko 100e noista jo liikaa.

Edit: RTINGS tuota kuulokkeen tiukkuutta / löysyyttä mittaa ''Clamping Force'' -testeillä, mutta en tiedä onko kuinka luotettava, saati sitten järkevä mittari istuvuudelle.
Nuo JBL 650 BTNC:t ovat ainakin ihan roskaa niin äänenlaadun kuin käyttömukavuudenkin osalta, niihin en laittaisi rahaa kiinni.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Noiden listausten kanssa joutuu kyllä olemaan tarkkana ja katsoa löytyykö kaikki tarvittavat mitat ym. tiedot ja jos ei löydy, niin sitten varautua siihen, että tulee jotain ihan muuta kuin mitä on kuvitellut. Koskee toki kaikkea netistä ostettavaa, mutta etenkin huomannut Alin myyjien kunnostautuneen tuossa, että annetaan epämääräiset/ympäripyöreät tuotetiedot, jolloin ei varsinaisesti kuseteta, vaikka asiakas ei ihan sitä saakaan mitä mielestään oli ostamassa.. Wishissähän noi vissiin ihan vaan suoraa kusettavat. :D
Sinäänsä ei tuossa kaapelissa ole mitään laadullista vikaa. Ei tarvitse olla keittelemässä kaapelia niinkuin Zeos että siitä saa mutkat ja notkot pois, vaan pysyy ihan suorana itsekseen. Ei tuo mitenkään huono ole 13 euron vehkeeksi.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Itse asun täällä Kiinassa ja meininkin on yleensä aikalailla tuo. Kyseessä tuntuu olevan jopa ihan kulttuurillinen "defekti" siinä määrin että huijaaminen, huolimattomuus ja väärän tiedon jatkuva leviäminen kaikkialla on niin normalisoitua ettei ihmiset täällä edes aina miellä noita huijaamisiksi itse. Monesti jopa näkee kuluttajien itse puolustavan kusettajayrityksiä kaikenlaisialla naurettavilla tarinoilla "it's just a picture" and "You didn't 100% check all the details on the description".

Monesti myös nettikaupat näyttävät että "in stock" tai esim. "437 pcs in stock" ja sitten kun tilaa niin myyjä ottaa yhteyttä että hei tuotetta ei olekaan saatavilla ja että in stock luku on "vain tekstiä" ja että pitäisi kuulemma aina erikseen varmistaa myyjältä saatavuus.
Näistä Kiinalaisten vastuunkiertelyistä puheenollen jopa Hifiman harrastaa tuota. En kyllä ostaisi suoraan Hifimanilta mitään jos sisältö ei paketissa olekaan mitä pitäisi, ainakaan tämän kuvan mukaan jonka otin heidän pahvilaatikostaan.

IMG_20210513_162205.jpg
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
814
Eikös esim. kaikki pakettikuljetusfirmat (myös Posti) toimi ihan samalla tavalla, tavara pitäisi tarkistaa vastaaotettaessa ennen kuittausta?
 

STW

Liittynyt
04.03.2019
Viestejä
158
Pystyykö joku tsekkaamaan onko Sundaran johdoissa liittimien pinnit niin että kupin puolella on

Vasen + : Tip / kärki
Vasen - : Sleeve eli kanta

Oikea + : Ring eli keskirengas
Oikea - : Sleeve eli kanta

Vai onko se perinteinen että plussat tulee tippiin ja ring+sleeve on miinukset? Mulla on 2kpl semmosia ruskeita hopeisilla liittimillä työnalla, hassusti sattu kaksille samanlaisille tarvis mutta tälle viikolle saan tehtyä jos saan varmuuden pinouttiin. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Pystyykö joku tsekkaamaan onko Sundaran johdoissa liittimien pinnit niin että kupin puolella on

Vasen + : Tip / kärki
Vasen - : Sleeve eli kanta

Oikea + : Ring eli keskirengas
Oikea - : Sleeve eli kanta

Vai onko se perinteinen että plussat tulee tippiin ja ring+sleeve on miinukset? Mulla on 2kpl semmosia ruskeita hopeisilla liittimillä työnalla, hassusti sattu kaksille samanlaisille tarvis mutta tälle viikolle saan tehtyä jos saan varmuuden pinouttiin. ;)
Mulla olisi sundaraan ym. käyvä piuha tuossa mutta en saa niitä suojia kierrettyä auki, olisin ottanut valokuvan jos olisi asiaa auttanut?. Netissäkään näy olevan muita kuin balanced piuhan kaavioita.
 

STW

Liittynyt
04.03.2019
Viestejä
158
Sen voi tarkistaa myös yleismittarilla ilman purkua. :D Vakiopiuhoista ei kannata aukoa niitä ku ne on 90% varmuudella valettu muovilla umpeen, oon ite aukonu joskus.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Sen voi tarkistaa myös yleismittarilla ilman purkua. :D Vakiopiuhoista ei kannata aukoa niitä ku ne on 90% varmuudella valettu muovilla umpeen, oon ite aukonu joskus.
Joo ei ole yleismittaria, ja on ihan alisexpressistä tilattu piuhan kutjake. On mulla balanced kaapeli josta saa ne suojukset kierrettyä auki, mutta siitä ei kai ole apua?. Saisi kai ne jollain pihdeillä tuosta SE piuhastakin jos oli enemmän kuin yhdet pihdit :rofl:
 

STW

Liittynyt
04.03.2019
Viestejä
158
Kyllä se auttaa jos ne saa nätisti aukastua ja saa kuvan sieltä mistä näkyy juotokset, ja molempien kuppien puolelta mutta sitä vahvarin päätyä ei tarvi. :)
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Pystyykö joku tsekkaamaan onko Sundaran johdoissa liittimien pinnit niin että kupin puolella on

Vasen + : Tip / kärki
Vasen - : Sleeve eli kanta

Oikea + : Ring eli keskirengas
Oikea - : Sleeve eli kanta

Vai onko se perinteinen että plussat tulee tippiin ja ring+sleeve on miinukset? Mulla on 2kpl semmosia ruskeita hopeisilla liittimillä työnalla, hassusti sattu kaksille samanlaisille tarvis mutta tälle viikolle saan tehtyä jos saan varmuuden pinouttiin. ;)
Ne sanoi telegramissa että tuon pitäisi olla oikea järjestys kaiken järjen mukaan. Kun saman kaapelin pitäisi käydä Anandaan, sundaraan, HE400SEhen jne. Näkyy olevan tuo kuulokekaapeleiden teko melkoista salatiedettä kun netistäkään ei liiemmin infoa löydy.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 122
Pystyykö joku tsekkaamaan onko Sundaran johdoissa liittimien pinnit niin että kupin puolella on

Vasen + : Tip / kärki
Vasen - : Sleeve eli kanta

Oikea + : Ring eli keskirengas
Oikea - : Sleeve eli kanta

Vai onko se perinteinen että plussat tulee tippiin ja ring+sleeve on miinukset? Mulla on 2kpl semmosia ruskeita hopeisilla liittimillä työnalla, hassusti sattu kaksille samanlaisille tarvis mutta tälle viikolle saan tehtyä jos saan varmuuden pinouttiin. ;)
Tuossa oli joku mittaillut vakiokaapelin ja ihan "perinteisellä" tyylillä näyttäs olevan T+S molemmilla puolilla; Can someone please confirm the wiring for Hifiman Sundaras balanced to XLR?
Olis se hieman omaperäinen ratkasu vetää monoon R+S, kun kuitenkaan TRS:ää ei siinä tarvita, vaan TS riittää ja mikäli O+ on vedetty R:iin, niin TS-liitin vetäisi sen maihin.
Myös esim. https://www.amazon.com/NEW-NEOMUSICIA-Replacement-Compatible-Headphones/dp/B07H6SPVX5 näyttää saman kaapelin käyvän Sundaroihin ja HE400-malleihin ja omissa HE400SE:ssä on perus T+S-kytkennät kupeille.

Edit. @STW Mittasin tuossa vielä varuiksi ton 400SE:n vakiopiuhan ja siinäkin on T+S-kytkentä kupeille ja R molemmista tyhjä.
 

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
873
Joo, muutaman kympin siinä näkyy säästävän, jos Hifitalon kautta tilaa. Ei nyt hirveästi henk. koht lämmittänyt tuon hintaisissa luureissa, mutta säästö kai se on pienikin säästö :D

muoks. ite asiassa hivenen rupes huolestuttamaan Veriten yläkerta, kun kahlasin Oratory grapherilla muutamia luureja. Verite C:ssä on 4-6khz alue aika reippaasti enemmän koholla vaikka nyt LCD-3:een verrattuna.. Katotaan mitä korvat tykkää.
No niinhän siinä sitten kävi, että Verite C:t tuli laitettua tilaukseen. Nyt vain odottelemaan. :D
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 594
No niinhän siinä sitten kävi, että Verite C:t tuli laitettua tilaukseen. Nyt vain odottelemaan. :D
Oikein! Itellä taitaa olla jo kolmisen viikkoa takanakin, mutta pitkä on odottavan aika :D

Otitko puuksi Oliven vai Monkeypodin?

muoks. eiku sehän on Sapele nykyään tuo stokkipuu. Jostain oli jääny päähän, että vaihtui vaan tyyliin Aeolukseen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
699
Kaverille haussa puoliavoimet kuulokkeet. Joko valmis headset tai sitten kuulokkeet joissa on irroitettava 3.5mm johto niin saa tämän kiinni V-Moda BoomPro Microphone Cable

Budjetti noin +-100e. Venyy varmaan jopa 50% jos pystyy perustelemaan että nää on oikeesti hyvät tai on loistava tarjous
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 314
Nuo JBL 650 BTNC:t ovat ainakin ihan roskaa niin äänenlaadun kuin käyttömukavuudenkin osalta, niihin en laittaisi rahaa kiinni.
Näissä vanhoissa JBL 500BT (lähtee palautukseen) on samat elementit, ja ei se äänenlaatu nyt ihan roskaa ole. Basso on vähän vaisu, mutta keskiäänet ja korkeammat soi tarkasti, joka itselle tärkeintä. Mutta käyttömukavuus 500BT niin karsea, että palautukseen lähtee, ja en lähde arvailemaan 650 BTNC käyttömukavuutta, vaan kokeilen jotain muita.

Tässä kun yön yli asiaa puntaroin, niin taidanpa ostaa gaming-headsetin PC:lle, ja sitten vielä erikseen langattomat in-ear kuulokkeet liikkumista yms. varten. Vanha erillinen mikrofooni alkaa olla niin huono, että saisi gaming-headsetissä sen kuntoon samalla rahalla, ja jossain Logitechin 100e gaming headseteissä varmasti riittävä äänenlaatu omaan käyttöön. Istuvuudeltaan in-ear napit on aika ylivoimaiset, kun liikkuu ja tekee fyysisesti asioita, joten sellaiset vielä toisenlaiseen käyttöön.
 

STW

Liittynyt
04.03.2019
Viestejä
158
Tuossa oli joku mittaillut vakiokaapelin ja ihan "perinteisellä" tyylillä näyttäs olevan T+S molemmilla puolilla; Can someone please confirm the wiring for Hifiman Sundaras balanced to XLR?
Olis se hieman omaperäinen ratkasu vetää monoon R+S, kun kuitenkaan TRS:ää ei siinä tarvita, vaan TS riittää ja mikäli O+ on vedetty R:iin, niin TS-liitin vetäisi sen maihin.
Myös esim. https://www.amazon.com/NEW-NEOMUSICIA-Replacement-Compatible-Headphones/dp/B07H6SPVX5 näyttää saman kaapelin käyvän Sundaroihin ja HE400-malleihin ja omissa HE400SE:ssä on perus T+S-kytkennät kupeille.

Edit. @STW Mittasin tuossa vielä varuiksi ton 400SE:n vakiopiuhan ja siinäkin on T+S-kytkentä kupeille ja R molemmista tyhjä.
Oolrait, en tiiä minkä takia tässä mentäs erilailla mutta Sundarasta ei löydy ku jotain ihan ihme kaavioita ja sitte noita sekavia. Ellei ne sitte tarkottanu että vahvarissa menee siihen renkaaseen niinku normaalisti niissä menee oikea sinne. Haluan olla vaan 100% varma ja mitään varmempaa ei oo ku ottaa johto käteen ja mitata se. Varsinki ku osan selitykset oli vähän epämääräsiä enkä ainakaa ite löytäny suoraan että johot on keskenään Anandan yms kanssa toimivia. Muualta ku Alista.

Mutta kiitos jelpistä niin pääsen kasailemaan noi piuhat.
 

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
873
Oikein! Itellä taitaa olla jo kolmisen viikkoa takanakin, mutta pitkä on odottavan aika :D

Otitko puuksi Oliven vai Monkeypodin?

muoks. eiku sehän on Sapele nykyään tuo stokkipuu. Jostain oli jääny päähän, että vaihtui vaan tyyliin Aeolukseen.
Laitoin Olivet tilaukseen. Stabilizedit olisivat hienoja, mutta ei kiinnosta valvoa yömyöhään kärkkymässä kuulokesatsia, joka myydään minuuteissa loppuun.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 594
Laitoin Olivet tilaukseen. Stabilizedit olisivat hienoja, mutta ei kiinnosta valvoa yömyöhään kärkkymässä kuulokesatsia, joka myydään minuuteissa loppuun.
Joo ja vaikka sinne menis kyttämään, niin se on ollut juttujen perusteella ihan hänessään, minkä mallin sieltä on saanut, jos on saanut.

Ei hirveästi houkuta ajatus, että sieltä sais sit jonkun varamallin varamallin varamallin, jos on iskenyt silmänsä johonkin tiettyyn.

Oliivipuu on muuten luonnon valossa aika vaaleaa. Noi markkinointikuvat hiukka hämää. Ite oon asennoitunut vetämään tarpeen vaatiessa jotain vähän tummempaa vahaa tuohon pintaan. Katotaan onnistuuko jo valmistajan päässä tai vaihtoehtoisesti Hifitalon päässä. Tästä on tiedustelu vetämässä Hifitalon ja ZMF:n välillä, miten on fiksua toimia. Lakkaamalla noita ei valmistajan mukaan voi värjätä, kun oliivipuu on sen verran tiheää, ettei oikein ime lakkaa.
 

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
873
Joo ja vaikka sinne menis kyttämään, niin se on ollut juttujen perusteella ihan hänessään, minkä mallin sieltä on saanut, jos on saanut.

Ei hirveästi houkuta ajatus, että sieltä sais sit jonkun varamallin varamallin varamallin, jos on iskenyt silmänsä johonkin tiettyyn.

Oliivipuu on muuten luonnon valossa aika vaaleaa. Noi markkinointikuvat hiukka hämää. Ite oon asennoitunut vetämään tarpeen vaatiessa jotain vähän tummempaa vahaa tuohon pintaan. Katotaan onnistuuko jo valmistajan päässä tai vaihtoehtoisesti Hifitalon päässä. Tästä on tiedustelu vetämässä Hifitalon ja ZMF:n välillä, miten on fiksua toimia. Lakkaamalla noita ei valmistajan mukaan voi värjätä, kun oliivipuu on sen verran tiheää, ettei oikein ime lakkaa.
Head-Fi:ssä taisi olla juttua, että ZMF:n päässä voisivat mahdollisesti vetää tummempaa vahaa puun pintaan tarpeen vaatiessa. Itseäni ei haittaa vaaleampikaan väri. Osa noista stabiloiduista on kyllä todella upeita, mutta ne suosituimmat taitavat mennä sekunneissa ja lopuille jää sitten mitä jää.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 490
Laitanpa kuvan, kun tuli löydettyä niin sopiva kotelo Audio Technica WP900:lle. Tämä on Saksan Amazonista Accessory House Globalin kotelo Grado-kuulokkeille. Valitettavasti tehtaalla oli jäänyt pois kaikki lisävarusteet, mutta koska en varsinaisesti tarvitse niitä, pidän kotelon saatuani Amazonilta pienen rahallisen hyvityksen.

PXL_20210522_121542190~2.jpg
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
86
Olen miettinyt Audezen LCD2 Classiceiden hankintaa. Mun pääasiallinen musiikin lähde olisi puhelin, niin millaista DAC/AMP yhdistelmää suosittelisitte tuollaisille? Muuten kotoa löytyy Sonyn kotiteatterivahvistin ja konsolit, niin olisi kiva jos noihinkin saisi yhdistettyä tarvittaessa. En tiedä millaista ääntä toi vahvistimen oma kuulokelähtö puskee. Tietokonetta ei tällä hetkellä löydy.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Olen miettinyt Audezen LCD2 Classiceiden hankintaa. Mun pääasiallinen musiikin lähde olisi puhelin, niin millaista DAC/AMP yhdistelmää suosittelisitte tuollaisille? Muuten kotoa löytyy Sonyn kotiteatterivahvistin ja konsolit, niin olisi kiva jos noihinkin saisi yhdistettyä tarvittaessa. En tiedä millaista ääntä toi vahvistimen oma kuulokelähtö puskee. Tietokonetta ei tällä hetkellä löydy.
Hintaa saa olla minkä verran?, pitääkö olla kannettava vai ihan pöytämalli?, vaihtoehtoja on läjäpäin ja nuo karsii jo jotain pois. Varmaan jos pleikkariin haluaa kiinni niin pitää olla optinen sisääntulo kuulokevahvistimessa?, arvelisin kun en ole eläessäni omistanut PS1 konsolia hienompaa. DAC / AMP -yleisketju
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 594
Olen miettinyt Audezen LCD2 Classiceiden hankintaa. Mun pääasiallinen musiikin lähde olisi puhelin, niin millaista DAC/AMP yhdistelmää suosittelisitte tuollaisille? Muuten kotoa löytyy Sonyn kotiteatterivahvistin ja konsolit, niin olisi kiva jos noihinkin saisi yhdistettyä tarvittaessa. En tiedä millaista ääntä toi vahvistimen oma kuulokelähtö puskee. Tietokonetta ei tällä hetkellä löydy.
Tässä mun Teacin UD-301:ssä oli kyllä jotain varsin toimivaa synergiaa LCD-2C:n kanssa. En oo varma, saako näitä tosiaan uutena edelleen, mutta jos saa, niin tuota voi suositella. Tuossa siis sekä DAC että AMP ja on toiminut jokaisen mulla olleen Audezen tai ZMF:n luurin kanssa hienosti.


Kake puuttuu, samoin bluetooth, mutta USB-sisääntulo löytyy, samoin digitaaliset optinen ja koaksiaalisisääntulot.

Käytettynä voi löytää halvemmalla, mutta en itse asiassa hirveästi ite laitteen tietäen surisi uudenkaan hintaa.

muoks. ite kun käytettynä tuollaisen ostin 150 euron hintaan joku vuosi sitten, niin on edelleen aivan ylivoimaisesti mun paras hifiostokseni hintalaatusuhteeltaan :D
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Torissa jollain myynnissä Teac AI-501DA halvalla. Sama laite kuin UD-501/UD-301 muilta osin, mutta tuossa on lisänä vielä 90W integroitu vahvistin kaiuttimille. Jos nyt joku sattuu tuollaista etsimään.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 533
Viestejä
4 202 935
Jäsenet
70 915
Uusin jäsen
Ketzu

Hinta.fi

Ylös Bottom