Laadukkaat kuulokkeet?

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 450
712 on huomattavasti hauskempi ja bassopäältään jykevämpi kuin 702, mikä oli mun mielestä varsin tylsä. Kyllä 712 on mielestäni melkeinpä kaikin tavoin 702:sta edellä.
Taidan ehkä hankkia nuo 400i 2020t kun planaarit kiinnostaa vaikka niiden valmistus lopetetaan, ja ne korvataan 400SE international editionilla joka ei ole sama kuin kiinan versio muuta kuin ulkonäöltään, kuulemma paremmat ajurit sisällä tässä kansainvälisessä versiossa. Ehkä sitten jos joskus hajoaa takuun puitteissa ja noita 2020 ei enää saa niin pääsee testaamaan noita 400SEtä. r/headphones - Hifiman HE400se International version?
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 147
Onko jollain kokemusta Mezen 99 Classicseistä? Miltä ne vaikutti?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Taidan ehkä hankkia nuo 400i 2020t kun planaarit kiinnostaa vaikka niiden valmistus lopetetaan, ja ne korvataan 400SE international editionilla joka ei ole sama kuin kiinan versio muuta kuin ulkonäöltään, kuulemma paremmat ajurit sisällä tässä kansainvälisessä versiossa. Ehkä sitten jos joskus hajoaa takuun puitteissa ja noita 2020 ei enää saa niin pääsee testaamaan noita 400SEtä. r/headphones - Hifiman HE400se International version?
400i:t on helkkarin hyvät luurit. Mun mielestä hintaluokan paras valinta jos ei halua odottaa kuukautta 5XX.n saamiseksi. :tup:
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 311
Oma mieltymys:

TH900>Clear>HD800>Ananda>LCD-3f
Tiukkaa on ristisikö suosikkikuulokkeiksi TH900 vai HE500! kaikkien joukosta mitä kuunnellut. 10v vanha HE500 päivitetyillä Focus A padeilla sala-yllättää. Fostex menee dynaamiikassa edelle ja mistä ei menisi. HE500 tempaa mukaansa neutraalista tuunauksesta huolimatta, diskantti soljuu menemättä tukkoiseksi eikä käy korviin yhtään, vokaalit/midrange parhaimpia ja suurimpana valttikorttina, neutraali basso läväyttää kivasti biisin kutsuessa, käytän pientä ~50hz 2.5db boostia antamaan maustetta.

Äänikuvassa Fostex on isompi +basso harppaa ylös, koen HE500 "imaging" soitinten sijoittelun tarkemmaksi myös tässä kuten Aryan kanssa, samaten Hifimanin äänikuva on kaukana ahtaasta. Fostex soi hienosti pienemmelläkin äänentasoilla, HE500 kaipaa enempi volumea. HE500 ei tee samanlaista "wow" reaktiota heti vaan ääntä alkoi pikkuhiljaa arvostamaan, ei välttämättä jokaisen "Cup of tea" kuuloke, jotenkin natsas. Loppujenlopuksi kuppi kallistuu Fostexin puolelle 1 paikasta, se yhdistää dynaamikat ja hyvän resoluution kilpailijoita paremmin.

HE6 suitsutettu paremmaksi kuin HE500 lievästi eri tuunauksella, kaikkien kauhutarinoiden jälkeen 10w vahvistimista ei ole jaksanut siihen kelkkaan hypätä, ehkä joku päivä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Tiukkaa on ristisikö suosikkikuulokkeiksi TH900 vai HE500! kaikkien joukosta mitä kuunnellut. 10v vanha HE500 päivitetyillä Focus A padeilla sala-yllättää. Fostex menee dynaamiikassa edelle ja mistä ei menisi. HE500 tempaa mukaansa neutraalista tuunauksesta huolimatta, diskantti soljuu menemättä tukkoiseksi eikä käy korviin yhtään, vokaalit/midrange parhaimpia ja suurimpana valttikorttina, neutraali basso läväyttää kivasti biisin kutsuessa, käytän pientä ~50hz 2.5db boostia antamaan maustetta.

Äänikuvassa Fostex on isompi +basso harppaa ylös, koen HE500 "imaging" soitinten sijoittelun tarkemmaksi myös tässä kuten Aryan kanssa, samaten Hifimanin äänikuva on kaukana ahtaasta. Fostex soi hienosti pienemmelläkin äänentasoilla, HE500 kaipaa enempi volumea. HE500 ei tee samanlaista "wow" reaktiota heti vaan ääntä alkoi pikkuhiljaa arvostamaan, ei välttämättä jokaisen "Cup of tea" kuuloke, jotenkin natsas. Loppujenlopuksi kuppi kallistuu Fostexin puolelle 1 paikasta, se yhdistää dynaamikat ja hyvän resoluution kilpailijoita paremmin.

HE6 suitsutettu paremmaksi kuin HE500 lievästi eri tuunauksella, kaikkien kauhutarinoiden jälkeen 10w vahvistimista ei ole jaksanut siihen kelkkaan hypätä, ehkä joku päivä.
Itse tuli huomattua, että aika oli osittain kullannut muistot HE500:n suhteen. Vaikka 500:n äänessä on mm. sitä massaa mikä uudemmista Hifimaneista puuttuu ja mahtava keskialue, niin mua häiritsi yllättävän paljon se tukkoisuus mikä niitä mun korvaan vaivaa, ja se yläpään piikki. Olisin muistikuvien perusteella rankannut ne jopa mun top5:een, mutta ei ne tosiasiassa yllä lähellekään sinne - ainakaan ilman rankkaa modaamista. Ei sillä etteikö 500 olisi ihan syystä legendaariset - ne oli aikanaan eeppiset luurit alle tonnilla - mutta ainakin mulla aika kultasi muistot ihan selvästi, mutta makuasioitahan nää on. Kaikki tekee luurien kanssa kompromissit omalla tavallaan.

Jostain syystä HE500 ei muuten saanut samanlaista hyötyä oikeanlaisesta vahvistimesta kuin HE6, eli esim basso ei koskaan noussut hipomaan täydellisyyttä. En sitten tiedä mistä se johtuu, eikö 500 käyttänyt ainakin HE6:n magneetteja?
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 311
Itse tuli huomattua, että aika oli osittain kullannut muistot HE500:n suhteen. Vaikka 500:n äänessä on mm. sitä massaa mikä uudemmista Hifimaneista puuttuu ja mahtava keskialue, niin mua häiritsi yllättävän paljon se tukkoisuus mikä niitä mun korvaan vaivaa, ja se yläpään piikki. Olisin muistikuvien perusteella rankannut ne jopa mun top5:een, mutta ei ne tosiasiassa yllä lähellekään sinne - ainakaan ilman rankkaa modaamista. Ei sillä etteikö 500 olisi ihan syystä legendaariset - ne oli aikanaan eeppiset luurit alle tonnilla - mutta ainakin mulla aika kultasi muistot ihan selvästi, mutta makuasioitahan nää on. Kaikki tekee luurien kanssa kompromissit omalla tavallaan.

Jostain syystä HE500 ei muuten saanut samanlaista hyötyä oikeanlaisesta vahvistimesta kuin HE6, eli esim basso ei koskaan noussut hipomaan täydellisyyttä. En sitten tiedä mistä se johtuu, eikö 500 käyttänyt ainakin HE6:n magneetteja?
Vakio pleathereilla / veloureilla havaitsin samaa tukkoisuutta. Focuspadit antoivat enempi tilaa driverin ja korvan väliin, basso parani kuten planaareissa korvasta pois päin vetäessä ja ääni sai lisää tilaa hengittää. Ääni mätsää hyvin itselle ja semmoisia sudenkuoppia ei tullut esiin. Henkilökohtaisia makuasioita nämä lopulta ovat. Monelle mm Arya on varmasti parempi kuuloke, itseä HE500 vetosi enemmän. Vahvistimissa "tunnelma" et Violectrin V200 tekee niistä kiukkuisemmat kuin Dac/Ampin lähtö tai TA-20 putkari, watit/voltit tai joku muu voi vaikuttaa.

500 ja HE6 magnettien eroa tutkinut tarkemmin, yhtä ryökäleesti kait painavat.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Oma kokemus Clearista oli mainio, niin hyvä että vaikka Clear ei lopulta taloon jäänyt tiesin tuon perusteella että jos vielä kalliita kuulokkeita ostan niin seuraavat on Utopiat. Muistaakseni noista on sanottu että ne on super hd600. On jo vuosia aikaa kun oon viimeksi kuussatasia kuullut mutta tuo kuulostais aika sopivalta vertaukselta. Mulla oli muutamat muut noin suuriinpiirtein saman hintaiset kuulokkeet silloin Clearin kanssa joten tässä ihan ulkomuistista heitetty pikatesti noiden välillä. Voipi olla että muistelen ihan omiani :) Elear oli kuvioissa myös mukana mutta se jäi vähän vieraaksi niin en siitä hirveästi uskalla sanoa mitään näin takautuvasti. Vahvasti tuntui vaan huonommalta Clearilta joten kuuntelu jäi todella vähiin.

Basso

TH900>LCD-3f>Clear>>>HD800=Ananda

TH900 basso vakuuttaa myös laadulla ei vaan määrällään. Audezen basso on tunnetusti hyvä. Clearin basso iskee hyvin. Alabassoille kaipaisi hieman buustia mutta olis muuten välttänyt mulle end-gameksi tuon suhteen. Anandassa on määrällisesti basso paremmin kohdallaan kuin Sennheiserissa. Hifimanin basso on kuitenkin kuin tyynyllä lyötäisi. Senkku potkii kovempaa niillä eväillä mitä on.

Keskiäänet

Clear>Ananda=HD800>LCD-3f>TH900
Clearista en muista mitään negatiivista mutta joillekkin 1khz-> voi olla päälle käyvän tuntuinen. Dynamiikka on muutenkin aina Focaleissa vahva ja tommosen tuunauksene yhdistettynä ne voi kuulostaa melko hyökkääviltä. Anandassa tai HD800:ssa valittamista ole mutta muistaakseni Focal soi puhtaammin. Audezet on liian kuopalla ylemmästä keskialuuesta. Toki niissä on miellyttävää paksuutta mutta omaan makuun tuo balanssi kaipaisi vielä hiomista. Fostexit on tunnetusti V-tyyliset soinniltaan joten keskiäänet jää aika ohueksi.

Ylä-äänet

LCD3-3f>Ananda=Clear>>HD800>>TH900
Audeze ei pahemmin diskantilla revittele ja mielestäni sitä olisi saanut olla hitusen enempi. Kuitenkin todella korkealaatuista toistoa. Anandasta en muista oikein mitään joten tuskin siinä vikaakaan oli jos ei mitään erikoistakaan. Clear löi ehkä vähän yli ja oli ajoittain hieman rakeisenkin kuuloinen. HD800 diskantti piikki on tunnettu ongelma. TH900:ssa on sama vika mutta vielä pahempana.

Äänikuva yms imaging

HD800>Ananda>TH900>>>LCD-3f=Clear

TH900 äänikuvaltaan yllättävän iso suljetuksi. Clearin äänikuva on pieni mutta vakaa ja tarkka. Ylivoimainen tuon suhteen. Audezen äänikuva on pikkuisen isompi ja vaikka imaging on hyvä ei samalla tasolla Focalin kanssa. Toinen on isompi, toinen tarkempi siksi pistin ne tuohon tasoihin.

Mukavuus/rakenne

Clear=HD800>TH900>>>LCD-3f>>Ananda

Clearin isoimmat viat on vaalea panta ja pehmusteet. Kaapelit on jäykät mutta minua ei haitannut. Laadukkaat, jämäkät mutta ei liian painavat. Sennheiser on hyvää muovia, mukavat ja kevyet mutta melkein jo liian ison tuntuiset päässä. 1gen TH900 ei ollu irrotettavaa johtoa. Kupit on hienot mutta aina saa stressata ettei niitä naarmuta. Panta ja pehmusteet paskaa keinonahkaa joka ei kestä käyttöä. Mukavat päässä. Audezeissa oli vanhan mallin panta. Painavat, hankalat, epämukavatkin. Uuden mallin panta on tietysti parempi mutta onhan nuo melko kömpelöt vekottimet aina johonkin Focaliin verrattuna. Hifimanit oli mukavat päässä. Vähän häiritsi kun kupit ei liiku sivuttais suunnassa. Aika halvan tuntuset tonnin luureiksi. Nuo kun myin niin johto meni ilmeisesti heti paskaksi uudella omistajalla. Edellisellä hajosi noista pehmusteet. Hifiman on kyllä melkonen vitsi.

Oma mieltymys:

TH900>Clear>HD800>Ananda>LCD-3f

Clearit lienee objektiivisesti noista parhaat. Itseäni häiritsi kuitenkin tuo äänikuvan pienuus liikaa. HD800:ssa häiritsi enemmän basson vähyys kuin diskanttipiikki. Ananda oli turhan veltto soinniltaan ja Audezet ei tosiaan ole mun juttu. Fostexit on teknisesti riittävän hyvät että eivät jää avoimien kilpailijoiden jalkoihin ihan täysin. Padeilla pystyi ääntä säätämään vähän tasapainoisemmaksi. Kaikissa kuulokkeissa oli siis jokin vika ja Fostexin diskanttipiikki oli vioista se jonka kanssa oli helpoin elellä.

TH900:n kesyttäminen on aihe mikä on kiinnostanut pitkään. Oletko löytänyt padeja / muita keinoja niiden yläpään hillitsemiseksi? Jostain luin, että yaxi mainostaa niiden alcantara-padien hoitavan tuon homman, mutta en sitten tiedä pitääkö se paikkaansa. Jos yläpään murhan saisi pois niin nuo olisi tosi kiinnostavat luurit, vaikka niiden keskialue ei ole ihan parhaasta päästä.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
TH900:n kesyttäminen on aihe mikä on kiinnostanut pitkään. Oletko löytänyt padeja / muita keinoja niiden yläpään hillitsemiseksi? Jostain luin, että yaxi mainostaa niiden alcantara-padien hoitavan tuon homman, mutta en sitten tiedä pitääkö se paikkaansa. Jos yläpään murhan saisi pois niin nuo olisi tosi kiinnostavat luurit, vaikka niiden keskialue ei ole ihan parhaasta päästä.
Zmf ori padit oli mulla käytössä. Minusta ne jonkin verran tasoitti tuota diskanttia. En noita oo sen kummemmin modannut mutta uskoisin että potentiaalia löytyy. Fostexit on helppo purkaa. Kuppeihin vois heittää jotain vanua, huopaa tms, driverin eteen vois laittaa vaikka kangasta yms. Driverin ympärillä on semmonen vaahtomuovi rengas joka käsittääkseni on tosi oleellinen noitten soinnin kannalta. Jos siihen vaihtaa eri paksuisen tai eri tiheyden omaavan materiaalin niin silläkin voi ääntä muokata. Fostexilla ei tyyliin kai olekkaan kuin pari eri driveriä joita on iät ajat käytetty denoneissa ja fostexin omissa luureissa, eli erot mallien väleillä tulee just noista muista osista joita voisi itekki modata. TH900 on poikkeus jossa on oma elementti jota ei halvemmissa löydy. Muuten sekään ei paljoa poikkea 15 vuotta vanhasta denon ah-d5000:sta.
Jaha. Olisikohan se aika hankkia jotkut Sennheiserin paremmat kuulokkeet, vielä kun niitä saa.. vähän u/m tämän uutisen suhteen: Sennheiser says it’s open to selling its consumer audio business
Sääli jos päätyy semmoiselle taholle joka haluaa vain hyödyntää brändi nimeä eikä satsata rahaa high-end laitteiden kehitykseen. Harman jo vaikuttaa kuohinneen AKG:n ja Edifier Staxin.

Nyt muuten on vahvaa huhua liikkeellä, että olis tulos Drop HD8XX. Drop: Passions lead here


1613514939927.811806400021555433042394-hd8xx.gif
 

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
878
Sääli jos päätyy semmoiselle taholle joka haluaa vain hyödyntää brändi nimeä eikä satsata rahaa high-end laitteiden kehitykseen. Harman jo vaikuttaa kuohinneen AKG:n ja Edifier Staxin.

Nyt muuten on vahvaa huhua liikkeellä, että olis tulos Drop HD8XX. Drop: Passions lead here


Oikeaan hintaan nuo voisivat olla ihan kiinnostavat, mikäli eivät äänenlaadultaan poikkea hirveästi alkuperäisistä. Jos hinta on lähempänä 500€ kuin 1000€ niin voi olla liiankin houkutteleva tapaus.
 
Liittynyt
27.06.2018
Viestejä
569
Senkulla on hirveät läjät drivereita jotka ns sekundaa eli eivät ole välttämättä soundillisesti 100% balanssissa keskenään.
Uskon että niistä ne tekevät noi 8XX. Ja on jo aivan varma että ovat HD800 kopiot.
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
612
Saas nähä tosiaan mihin hintaan tulevat, jos menee lähemmäs 500€ ni menee kyllä ostoon, olettaen toki että arvostelut ovat positiiviset. Ilmeisesti HD800 on kuitenkin pelikäyttöön aika pirun kova luuri, kiinnostais kokeilla.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 639
Ei oo kyllä kiirettä pidetty ZMF:llä meikäläisen Atticus-tilauksessa.. Taitaa raksuttaa toimitusaika 8 viikossa nyt tilauksesta ja ei oo kuulunut taas enempää, että milloin lähtee edes matkaan. Oisko nuo nyt ollut quality controllissa reilun viikon tai millon viesti nyt tulikaan... 2-5vkoa oli tilatessa ilmoitettu toimitusaika.

Eikä kai muuten niin väliksi, kun muistaa vaan, että tilin saldosta tulee sulamaan kolmisen hunttia tuon veroihin. Ostohousutkin on kyllä pysyneet hetken aikaa kaapissa.

muoks. eiku onhan tuosta jo kauemmin. 6.12.2020 jätin tilauksen.
 
Viimeksi muokattu:

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 076
Mitäs raati sanoo, nyt kun sain tuon Schiit HEL:in niin alkoi Beyer DT 990 Pro:t soimaan muikeammin ja pääkäyttö lienee kuitenkin pelaaminen. Tuntuu olevan kohtuu tarkat erottelemaan ja iso loikka parempaan langattomasta headsetistä. Eli paraneeko enää äänenlaatu merkittävästi näistä? Mulla ei ole parammasta kokemusta niin en osaa verrata, mutta jos haluaa parannusta niin pitääkö olla esimerkiksi Sennheiser HD 800 S tai Audeze GX että eroa syntyy tuntuvasti?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 450
Mitäs raati sanoo, nyt kun sain tuon Schiit HEL:in niin alkoi Beyer DT 990 Pro:t soimaan muikeammin ja pääkäyttö lienee kuitenkin pelaaminen. Tuntuu olevan kohtuu tarkat erottelemaan ja iso loikka parempaan langattomasta headsetistä. Eli paraneeko enää äänenlaatu merkittävästi näistä? Mulla ei ole parammasta kokemusta niin en osaa verrata, mutta jos haluaa parannusta niin pitääkö olla esimerkiksi Sennheiser HD 800 S tai Audeze GX että eroa syntyy tuntuvasti?
DT880 riittää että huomaat eron DT990 verrattuna, kunhan se on 600Ohmin versio. Näin on isot pojat kertoneet telegramissa ja discordissa. Soihan mitkä vaan luurit muikeammin kun on vahvistimessa tehoa, vaikka nyt Beyerdynamicit ei varsinaisen epäherkkiä luureja olekaan.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 076
DT880 riittää että huomaat eron DT990 verrattuna, kunhan se on 600Ohmin versio. Näin on isot pojat kertoneet telegramissa ja discordissa. Soihan mitkä vaan luurit muikeammin kun on vahvistimessa tehoa, vaikka nyt Beyerdynamicit ei varsinaisen epäherkkiä luureja olekaan.
Mutta muuttuuko homma jo DT880 kanssa vaikka hitusen paremmat ovatkin? Ei viitteisi keräillä lähes samanlaisia luureja ja sitten koittaa löytää eroja, toki jos jo tuossa kohtaa tulee selkeät erot ja DT880 ja Audeze C2 väli onkin jo pienempi niin turhaa laittaa sitten tonnia kiinni.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Mitäs raati sanoo, nyt kun sain tuon Schiit HEL:in niin alkoi Beyer DT 990 Pro:t soimaan muikeammin ja pääkäyttö lienee kuitenkin pelaaminen. Tuntuu olevan kohtuu tarkat erottelemaan ja iso loikka parempaan langattomasta headsetistä. Eli paraneeko enää äänenlaatu merkittävästi näistä? Mulla ei ole parammasta kokemusta niin en osaa verrata, mutta jos haluaa parannusta niin pitääkö olla esimerkiksi Sennheiser HD 800 S tai Audeze GX että eroa syntyy tuntuvasti?
Paranee. Karkeasti sanottuna sinne vähän yli tonniin asti löytyy isoja parannuksia eri alueilta, jonka jälkeen alkaa tulla enemmän vastaan ns diminishing returns - tai niistä joutuu maksamaan enemmän

Mutta muuttuuko homma jo DT880 kanssa vaikka hitusen paremmat ovatkin? Ei viitteisi keräillä lähes samanlaisia luureja ja sitten koittaa löytää eroja, toki jos jo tuossa kohtaa tulee selkeät erot ja DT880 ja Audeze C2 väli onkin jo pienempi niin turhaa laittaa sitten tonnia kiinni.
Kannattaa pitää mielessä, että puhut sitten ihan erilaisista luureista.

DT880:t on paljon tasapainoisemmat luurit kuin 990:t ja mun mielestä paremmat lähes kaikin tavoin - mutta kyllä LCD-2C:t painii sitten ihan eri sarjassa kuin kumpikaan niistä, vaikka kyseessä onkin ihan erityyppiset luurit.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 778
Mutta muuttuuko homma jo DT880 kanssa vaikka hitusen paremmat ovatkin? Ei viitteisi keräillä lähes samanlaisia luureja ja sitten koittaa löytää eroja, toki jos jo tuossa kohtaa tulee selkeät erot ja DT880 ja Audeze C2 väli onkin jo pienempi niin turhaa laittaa sitten tonnia kiinni.
Siis mun mielestä kuulokkeet on useammin erilaisia kuin yksiselitteisesti parempia. Kannattaa käydä kokeilemassa verkkiksessä, mareksilla tai audiokaupassa. Tokihan kuulokkeet paranee, mutta omat mieltymykset voi vaikuttaa siihen kuinka merkittäviksi parannukset kokee, tai jopa joissain tapauksissa haitallisiksi.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Kannattaa myös huomata se, että jos Beyerin soundi miellyttää niin sieltä löytyy esim DT1990 ja käytettynä T1 gen2 jotka tarjoaa samantyyppistä soundia teknisesti parempana.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 076
Kiitti vastauksista, eli tosiaan homma etenee selvästi jos kaivaa hiukan lisää kuvetta. Jos laitetaan karkeasti vanhan koulukunnan asteikolle 4 - 10 niin osunko lähelle:

Beyern DT 990 Pro = 5
DT 880 = 7
Audeze GX / C2 = 9
HD 800 S = 9,5

Kuunnellahan noita pitää mutta en epäile ettei kokeneemmilla olisi oikeaa suuntaa antaa.

Tuo DT 990 Pro:n kirpeä diskantti on muuten hyvä mutta raskaamassa musassa tosiaan särökitara tulee jopa hiukan repiväksi. Ehkä pelaamiseen sopii kuitenkin.
Ostin nuo 990 vuonna 2014 ja tyynyt kerran vaihdettu, kehtaisin väittää että tuolla rahalla jo ihan kelvolliset, ainakin kun ei paremmasta tiedä. Mutta mieli tekisi sinne syvään päähän myös :)
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 639
Siis mun mielestä kuulokkeet on useammin erilaisia kuin yksiselitteisesti parempia. Kannattaa käydä kokeilemassa verkkiksessä, mareksilla tai audiokaupassa. Tokihan kuulokkeet paranee, mutta omat mieltymykset voi vaikuttaa siihen kuinka merkittäviksi parannukset kokee, tai jopa joissain tapauksissa haitallisiksi.
Noinhan se menee. Oon aika varma, että löytyy useampi lippulaivamalli, joka on monen mielestä hemmetin hieno ja tekninen, mutta jota minä en todennäköisesti pystyis ilman EQ:ta kuunteleen montaakaan minuuttia :D
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 450
Parin viikon päästä olisi sitten tulossa HE-560 amerikan maalta, taisi jäädä 400i 2020 ostamiset väliin, ja pitää laittaa rahat vahvistimeen jossa riittää mehua ajamaan noita.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Kiitti vastauksista, eli tosiaan homma etenee selvästi jos kaivaa hiukan lisää kuvetta. Jos laitetaan karkeasti vanhan koulukunnan asteikolle 4 - 10 niin osunko lähelle:

Beyern DT 990 Pro = 5
DT 880 = 7
Audeze GX / C2 = 9
HD 800 S = 9,5

Kuunnellahan noita pitää mutta en epäile ettei kokeneemmilla olisi oikeaa suuntaa antaa.

Tuo DT 990 Pro:n kirpeä diskantti on muuten hyvä mutta raskaamassa musassa tosiaan särökitara tulee jopa hiukan repiväksi. Ehkä pelaamiseen sopii kuitenkin.
Ostin nuo 990 vuonna 2014 ja tyynyt kerran vaihdettu, kehtaisin väittää että tuolla rahalla jo ihan kelvolliset, ainakin kun ei paremmasta tiedä. Mutta mieli tekisi sinne syvään päähän myös :)
Kuulokkeiden rankkaaminen numeroasteikolla on ihan turhaa hommaa. Se kannattaa unohtaa heti. Kuulokkeiden arviointi on niin subjektiivista hommaa - itse rankkaisin LCD-2C:n HD800S:n edelle, kun taas joku toinen on ihan päinvastaista mieltä. Hinta ei myöskään ole mikään absoluuttinen tae äänenlaadusta.

Kuulokkeiden ostamisessa etukäteen nähty vaiva palkitaan yleensä. Mieti minkälaiset kuulokkeet haluat ja minkä kokoisella budjetilla olet liikkeellä. Kun se alkaa olla vähäsen selvillä, niin sitten lähtisin kiertämään liikkeitä kokeilemassa budjettiin sopivia luureja.

Kannattaa myös tiedostaa se, että jos takana on vuosia DT990:n kuuntelua niin esimerkiksi LCD-2C:t kuulostaisi aika varmasti alkuun ihan vitun tunkkaisilta.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 076
Kuulokkeiden rankkaaminen numeroasteikolla on ihan turhaa hommaa. Se kannattaa unohtaa heti. Kuulokkeiden arviointi on niin subjektiivista hommaa - itse rankkaisin LCD-2C:n HD800S:n edelle, kun taas joku toinen on ihan päinvastaista mieltä. Hinta ei myöskään ole mikään absoluuttinen tae äänenlaadusta.

Kuulokkeiden ostamisessa etukäteen nähty vaiva palkitaan yleensä. Mieti minkälaiset kuulokkeet haluat ja minkä kokoisella budjetilla olet liikkeellä. Kun se alkaa olla vähäsen selvillä, niin sitten lähtisin kiertämään liikkeitä kokeilemassa budjettiin sopivia luureja.

Kannattaa myös tiedostaa se, että jos takana on vuosia DT990:n kuuntelua niin esimerkiksi LCD-2C:t kuulostaisi aika varmasti alkuun ihan vitun tunkkaisilta.
Näin se varmaan menee. Tosin pelkään että kaikki "kunnolliset" kuulokkeet kuullostavat hyviltä mutta en osaa sanoa onko mitään paremmuutta äänessä vaiko kaikki vain erilaisia keskenään. Pelikäyttöä kun on eniten niin tilaäänien paikantaminen saattais olla hyvä ominaisuus.
 
Liittynyt
10.02.2021
Viestejä
100
Latee77 kanssa painii tismalleen samassa meiningissä, kädet syyhyää jo saada Hel käsiin. Kauanko @latee77 meni saada vehje kotiin tilauksesta?

Tykkään todella DT990 kirkkaasta ja avoimesta äänimaailmasta, mun korviin kun testailin verkkiksen kaikki hyllystä löytyvät kuulokkeet (pl. HD800 tms. endgame and end of budget -mallit) oli ehdottomasti paras juuri omaan musamakuun, eli brutaalin tekniseen death metalliin, vähemmissä määrin rappiin ja post punk / alt rock -meininkeihin. Väsyttävä äänimaailma on rakennettu jo sisään ultratuunattuun särökitaraan niin ei DT990 tunnu missään sen päälle.

Ehkäpä tuo DT880 tai mainittu 1990 / T1 sitten syyniin. Mitäs sitten olisi tällä kuulokemaulla endgame-malleja? Focalin suuntaan vai jotain ihan muuta, Abyss, Meze, Ultrasone... ? Kun pääsisi vielä kuuntelemaan jossain olisi makeaa, mutta harvaa taitaa ennalta pystyä.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 076
Latee77 kanssa painii tismalleen samassa meiningissä, kädet syyhyää jo saada Hel käsiin. Kauanko @latee77 meni saada vehje kotiin tilauksesta?

Tykkään todella DT990 kirkkaasta ja avoimesta äänimaailmasta, mun korviin kun testailin verkkiksen kaikki hyllystä löytyvät kuulokkeet (pl. HD800 tms. endgame and end of budget -mallit) oli ehdottomasti paras juuri omaan musamakuun, eli brutaalin tekniseen death metalliin, vähemmissä määrin rappiin ja post punk / alt rock -meininkeihin. Väsyttävä äänimaailma on rakennettu jo sisään ultratuunattuun särökitaraan niin ei DT990 tunnu missään sen päälle.

Ehkäpä tuo DT880 tai mainittu 1990 / T1 sitten syyniin. Mitäs sitten olisi tällä kuulokemaulla endgame-malleja? Focalin suuntaan vai jotain ihan muuta, Abyss, Meze, Ultrasone... ? Kun pääsisi vielä kuuntelemaan jossain olisi makeaa, mutta harvaa taitaa ennalta pystyä.
Löytyi käytettynä ja vielä lähimaastosta, 7min polkupyöräretken päästä. Sepulturapäissään se voto siirtyy helposti 250ohmisilla kohti kaakkoa mutta riittää kyllä hyvin.

Tykkään kyllä myös kun on erottelukykyä, vertasin AKG K845 ja siittä jäi rapea crispeys hiukan pois. Mutta pitää käydä kuuntelemassa eri vehkeitä. Vähän jarruttaa hankintaa kun on muutakin ostoslistalla, toivois pääsevänsä 300€-400€ pälkähästä mutta melkein arvata saattaa että pieni nälkä jää. Kuulokkeita on liikaa tarjolla :hmm:
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
612
Jos DT990 on mieluisa ni DT1990 on kyllä omasta mielestä oikein hyvä valinta seuraavaksi luuriksi; tarkkuus paranee ja ääni tasaantuu pikkasen ala- ja yläpäästä. Mahtavat luurit jos haluaa tarkkaa ääntä eikä ole kirkkaus haitaksi.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 311
HD8XX 1100$ hinnalla + uudella tuunauksella, jäi meh kalliiksi.

"Hey Friends, Tomorrow morning at 9am PST, we are releasing the DROP + Sennheiser HD 8XX. This headphone is the result of hundreds of thousands of community posts and four years of collaboration between the teams at DROP and Sennheiser. Analyzing discussions around the HD 800S, we saw clear mandates from the community around bass extension and midrange balance. The HD 8XX incorporates two novel changes to accommodate those mandates. Where the HD 800S uses a single resonator, Sennheiser developed a dual resonator system for the HD 8XX, creating bass extension down to 10hz (+5db @ 10hz vs 800 S). Sennheiser’s team, lead by Jermo Koehnke, reached the bass solution pretty quickly, but our goals for the midrange proved demanding... bordering impossible. After significant research, Sennheiser reached a solution; altered acoustic impedance in the transducer's dampening material to smooth the FR from 2.5k to 8k. This means the transducer in the HD 8XX is unique, it’s a new ring driver. The HD8XX goes live tomorrow at 9am PST with 3000 units available, shipping in November. These 3000 units represent the full production we anticipate for 2021. We’ll make more available if the capacity increases, but this launch is the only guaranteed HD 8XX availability until 2022. Launch pricing for the HD 8XX is $1100 and you’ll receive $200 worth of drop points (20,000 points) with purchase. For future units, HD 8XX pricing will increase to $1200+. So come by tomorrow morning at 9am PST, pickup your HD8XX, buy a DROP + THX 789 for $99 and enjoy the endgame this November."
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
612
Joo ihan liian tyyris kyllä, jää ostamatta. Mutta mielenkiinnolla odotan arvosteluita.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 147
HD8XX 1100$ hinnalla + uudella tuunauksella, jäi meh kalliiksi.

"Hey Friends, Tomorrow morning at 9am PST, we are releasing the DROP + Sennheiser HD 8XX. This headphone is the result of hundreds of thousands of community posts and four years of collaboration between the teams at DROP and Sennheiser. Analyzing discussions around the HD 800S, we saw clear mandates from the community around bass extension and midrange balance. The HD 8XX incorporates two novel changes to accommodate those mandates. Where the HD 800S uses a single resonator, Sennheiser developed a dual resonator system for the HD 8XX, creating bass extension down to 10hz (+5db @ 10hz vs 800 S). Sennheiser’s team, lead by Jermo Koehnke, reached the bass solution pretty quickly, but our goals for the midrange proved demanding... bordering impossible. After significant research, Sennheiser reached a solution; altered acoustic impedance in the transducer's dampening material to smooth the FR from 2.5k to 8k. This means the transducer in the HD 8XX is unique, it’s a new ring driver. The HD8XX goes live tomorrow at 9am PST with 3000 units available, shipping in November. These 3000 units represent the full production we anticipate for 2021. We’ll make more available if the capacity increases, but this launch is the only guaranteed HD 8XX availability until 2022. Launch pricing for the HD 8XX is $1100 and you’ll receive $200 worth of drop points (20,000 points) with purchase. For future units, HD 8XX pricing will increase to $1200+. So come by tomorrow morning at 9am PST, pickup your HD8XX, buy a DROP + THX 789 for $99 and enjoy the endgame this November."
Lisäksi alvit päälle ja vielä perävalotakuulla. :)
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 639
Tuolla tuunauksella vois periaatteessa kiinnostaakin, mutta hinta on kyllä vähän raaka.. Tuo tulis olemaan nykykurssilla ja veroineen muutaman euron alle 1150€, että turhan kallis kokeilu ois itellekin. (muoks. 60$ postikuluilla laskettuna)

THX 789 kiinnostais, jos sais pelkästään sen 99 dollariin :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.06.2018
Viestejä
569
No huoh :D Veikkaan että on kaiken lisäksi vain ns "dupoint moddattu" HD800 eli ei jatkoon.. Ei todellakaan ja 9 kuukauden odotus?
Nyt drop todellakin droppas pallon hahaha....
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 504
Tuli äsken tullattua Rebel Audion RebelAmp -vahvistin, joten hyvällä tuurilla pääsisi viikonloppuna tuolla kuulokkeita huudattamaan. Hintaa tuli kaikkineen noin 460€, kun oli B-stock/-100USD yksilö. Tämä saattoi hyvinkin olla viimeinen vihreä vahvistin, koska seuraavan erän pitäisi ilmeisesti olla väriltään musta.

Harmillisen kalliiksi jäi tosiaan HD800 Dropin hehkutuksesta huolimatta.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Tuo HD8XX kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta, mutta tuohon hintaan en lähtisi sitä hankkimaan. Jännä nähdä mitä arvostelut lopulta sanovat.
 
Liittynyt
27.06.2018
Viestejä
569
Nyt on aika luopua kaikista turhista kannuista ja vahvareista ja keskittyä STAX maailmaan 100%. 009s on nyt kiikarissa :D
Ei voi mitään, tosin jää nuo Audezen SINE:t ja yksi normi vahvari tuohon pöydälle kun tarvitsee suljettua ääntä.
Toi STAX maailma on kyllä niin vakuuttavaa soundia etten näe mitään järkeä edes planareissa enään. 5XX jo lähtikin talosta..
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 450
Nyt on aika luopua kaikista turhista kannuista ja vahvareista ja keskittyä STAX maailmaan 100%. 009s on nyt kiikarissa :D
Ei voi mitään, tosin jää nuo Audezen SINE:t ja yksi normi vahvari tuohon pöydälle kun tarvitsee suljettua ääntä.
Toi STAX maailma on kyllä niin vakuuttavaa soundia etten näe mitään järkeä edes planareissa enään. 5XX jo lähtikin talosta..
Tämä näkyy menevän samalla lailla kuin kaikilla muilla jotka tiedän jotka ovat Staxeja kuulleet, normi kuulokkeet ei enää kuulosta miltään. Hyvä että en itse ole siihen kelkkaan vielä hypännyt, jäisi muuten monta asiaa väliin kuulokkeissa. Eipä noita kunnon Staxeja täältä perähikiän korvesta saa edes ostettua, pitää mennä japaniin asti huutamaan kauppaan.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Mun mielestä myös ihan huippu-elektrostaatteihin pätee se sama juttu, eli ei sieltäkään löydy sitä hopealuotia. Jos ne sopii omaan makuun niin ne on parasta mahdollista, mutta esimerkiksi mun makuun TOTL dynaamiset ja planaarit sopii yleisesti ottaen paremmin. Toisaalta myönnän auliisti, että mm. 009s, Voce & HE1 on kuulematta.
 
Liittynyt
27.06.2018
Viestejä
569
Voihan se olla että piankin palaa takaisin, on tuo Abyss vielä kuulematta :p
Tosin hirvittää se DAC/AMP homma mitä siihen pitäisi sijoittaa jos haluaa parasta niistä irti. Kuullut että +20k€ on helppo heittää kiinni.
Käydään tämä systeemi läpi eka :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
106
Tämä näkyy menevän samalla lailla kuin kaikilla muilla jotka tiedän jotka ovat Staxeja kuulleet, normi kuulokkeet ei enää kuulosta miltään. Hyvä että en itse ole siihen kelkkaan vielä hypännyt, jäisi muuten monta asiaa väliin kuulokkeissa. Eipä noita kunnon Staxeja täältä perähikiän korvesta saa edes ostettua, pitää mennä japaniin asti huutamaan kauppaan.
Kyllä paikallinen putiikki (Next level audio) oli ainakin valmis hommaamaan kaikki staxit kuunteluun maahantuojalta kun näitä luureja testailin. Tosin ei tarvinnut mitään hommata erikseen kun L700:t riittivät aivan hyvin.
 
Liittynyt
22.03.2017
Viestejä
92
20210219_135316 muokattu 2.jpg

Ensimmäiset kokemukset juuri saaduista Sennheiserin hd560s kuulokkeista oli että "Vau nää on hyvät". Basso on yllättävän hyvä ja kappaleista erottaa tarkasti eri soittimet ja sijainnin. Äänestä tuli mieleen vähän Dt 1990 pro, jotka omistin aikaisemmin. Nämä on tosin mukavammat päässä. Ja näillä oli hintaa siis 168 € (Saksasta). Verrattuna dt1990 pro:n 439€:n hintalappuun ei kyllä Beyereitä jää ikävä.
 

Sihijuoma667

Team AMD
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 323

Ensimmäiset kokemukset juuri saaduista Sennheiserin hd560s kuulokkeista oli että "Vau nää on hyvät". Basso on yllättävän hyvä ja kappaleista erottaa tarkasti eri soittimet ja sijainnin. Äänestä tuli mieleen vähän Dt 1990 pro, jotka omistin aikaisemmin. Nämä on tosin mukavammat päässä. Ja näillä oli hintaa siis 168 € (Saksasta). Verrattuna dt1990 pro:n 439€:n hintalappuun ei kyllä Beyereitä jää ikävä.
Olisiko nämä minkäänlainen päivitys HD599:iin verrattuna vai kannattaako suosiosta hypätä esim Sundaran suuntaan tai hintaluokkaan?
 
Liittynyt
22.03.2017
Viestejä
92
Olisiko nämä minkäänlainen päivitys HD599:iin verrattuna vai kannattaako suosiosta hypätä esim Sundaran suuntaan tai hintaluokkaan?
En ole kokeillut kumpiakaan. Sundaroiden hinta oli ostohetkellä yli kaksinkertainen näihin. Sanoisin kuitenkin että halvemmista beyereistä (dt 990 pro, dt 880 pro, dt 770 pro) nämä ovat ihan selkeä päivitys.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 639
Mää oon ymmärtänyt, ettei Staxit mitkään rokkimiehen luurit ois.. en oo kyllä vielä kuullut ainuitakaan, että oon valmis perumaan puheeni. Jääny kuitenkin mielikuva, että eniten noita on klasaripapoilla :D

Ehkä joskus koronan jälkeen vois käydä testaan. Samalla reissulla sit noita paremman pään Hifimaneja, että onko niistä mihinkään.
 
Liittynyt
27.06.2018
Viestejä
569
Mää oon ymmärtänyt, ettei Staxit mitkään rokkimiehen luurit ois.. en oo kyllä vielä kuullut ainuitakaan, että oon valmis perumaan puheeni. Jääny kuitenkin mielikuva, että eniten noita on klasaripapoilla :D

Ehkä joskus koronan jälkeen vois käydä testaan. Samalla reissulla sit noita paremman pään Hifimaneja, että onko niistä mihinkään.
AInakin nämä omat Lambda PRO:t on kyllä todella potkivat. Aivan planari tasoa basso puoli, tosin ovat vähän erikoismalli. Soundstagekin on HD800 luokkaa (STAX:t moddattu isommilla padeilla) mutta erottelukyky aivan omalla tasolla HD800:n nähden. Itse asiassa HD800 lähti ovesta melkein samoin tein kun nämä päähäni löin :D
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 373

Ensimmäiset kokemukset juuri saaduista Sennheiserin hd560s kuulokkeista oli että "Vau nää on hyvät". Basso on yllättävän hyvä ja kappaleista erottaa tarkasti eri soittimet ja sijainnin. Äänestä tuli mieleen vähän Dt 1990 pro, jotka omistin aikaisemmin. Nämä on tosin mukavammat päässä. Ja näillä oli hintaa siis 168 € (Saksasta). Verrattuna dt1990 pro:n 439€:n hintalappuun ei kyllä Beyereitä jää ikävä.
Nämä kiinnostaisi kyllä itseäkin. DT-1990 on testaamatta, mutta DT-770 Prot löytyy vanhoilla padeilla (vanhojen kanssa saundi on kyllä paljon tasapainoisempi, eikä tuota voi sanoa mitenkään diskanttivoittoiseksi). Kellään muulla kokemusta näistä 560S:stä?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 693
Viestejä
4 238 098
Jäsenet
71 238
Uusin jäsen
Duum

Hinta.fi

Ylös Bottom