Laadukkaat kuulokkeet?

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Zeos sanoi että HE-400i 2020 on ihan kuin melkein puolta halvempi sundara pikkuisen kapeammalla soundstagella ja iskevämmällä bassolla, mikäli muistan oikein sen videosta.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Zeos sanoi että HE-400i 2020 on ihan kuin melkein puolta halvempi sundara pikkuisen kapeammalla soundstagella ja iskevämmällä bassolla, mikäli muistan oikein sen videosta.
:rofl2:

Nuo Z-miehen arviot kannattaa ottaa ihan huumorilla. Hyvää viihdettä se on jos formaatti ja persoona miellyttää, mutta informaatioarvo on lähellä nollaa. Mitä noihin kuulokkeisiin tulee, niin HE400i:t on mainiot luurit, mutta Sundara on ihan päivänselvä askel ylöspäin.
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
159
Zeos sanoi että HE-400i 2020 on ihan kuin melkein puolta halvempi sundara pikkuisen kapeammalla soundstagella ja iskevämmällä bassolla, mikäli muistan oikein sen videosta.
Mä oon kuvitellu että Sundara oli ylipäästään vähän rauhallisempi mitä HE400i 2020 on. Joskus omistin noi vanhemmat HE400i ja niissä se 8-9kHz alue on mun korville liikaa.
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
159
:rofl2:

Nuo Z-miehen arviot kannattaa ottaa ihan huumorilla. Hyvää viihdettä se on jos formaatti ja persoona miellyttää, mutta informaatioarvo on lähellä nollaa. Mitä noihin kuulokkeisiin tulee, niin HE400i:t on mainiot luurit, mutta Sundara on ihan päivänselvä askel ylöspäin.
Mulla vähän samat fiilikset tästä Herra Zeoksesta. En jaksa kattoo sen videoita, ihan hirveesti semmosta turhaa öyhötystä ja siihen lisättynä joka suuntaan psykedeelisesti heiluva kamera. Voi toki ihan asiaakin puhua, mutta ei oo omaan makuun.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Mulla vähän samat fiilikset tästä Herra Zeoksesta. En jaksa kattoo sen videoita, ihan hirveesti semmosta turhaa öyhötystä ja siihen lisättynä joka suuntaan psykedeelisesti heiluva kamera. Voi toki ihan asiaakin puhua, mutta ei oo omaan makuun.
20 prosenttia asiaa ja 80 prosenttia öyhötystä. Joo ei ole omaan makuunkaan mutta joskus ihan huvikseni katselen, kai se joskus puhuu asiaakin vaikka sitä on vaikea huomata.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
:rofl2:

Nuo Z-miehen arviot kannattaa ottaa ihan huumorilla. Hyvää viihdettä se on jos formaatti ja persoona miellyttää, mutta informaatioarvo on lähellä nollaa. Mitä noihin kuulokkeisiin tulee, niin HE400i:t on mainiot luurit, mutta Sundara on ihan päivänselvä askel ylöspäin.
Toistin vaan mitä se sanoi, informaatioarvosta riippumatta. Youtubessa ei ole enää yhtään vakavasti otettavaa arvostelijaa kun Tyll eläköityi, no ehkä DMS on vähiten rasittava ja eniten infoa antava näistä kaveruksista. Josh valour toistaa sanan sundara 30 kertaa melkein joka videossa. Mieluummin luotan ihan tuttuihin näissä asioissa.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Tyll oli kyllä oma suosikki. Se oli mun mielestä harvinaisen hyvä arvioimaan luureja objektiivisesti oman makunsa kontekstissa, ja koska Tyll teki nämä preferenssit yleisölle selväksi niin homma pysyi tasalaatuisena ja luotettavana, ja arvioista oli helppo päätellä sopiiko luurit omaan makuun. Tämä menee nyt ehkä vähän sinisilmäiseksi, mutta lisäksi koin ainakin itse ettei Tyllin arvioiden suhteen täytynyt miettiä, että onko se oikeasti tuota mieltä vai puhuuko nyt yhteistyödollarit. Tuntui siltä, että kaveri oli sen yläpuolella ja välitti enemmän omasta rehtiydestään. Vanha hippi tiesi mitä teki.

Asiasta toiseen, nämä teippimodatut HE5XX:t ei vaan jaksa kyllästyttää. Ennemminkin yllätyn yhä edelleen siitä, että nämä on alle 250€ luurit. Ajattelin, että vähitellen korvat tottuisi ääneen ja löytäisin näistä jotain selviä vikoja ja rankkaisin Anandan lopulta näiden yli, mutta se on mennyt oikeastaan enemmän toistepäin. Edelleen aina välillä tulee myös hekoteltua näiden basson kokoa ja tuntua. Eiköhän nämä ole täällä jäädäkseen - ellei sitten pidä taas myydä koko omaisuutta pois vuokran tai lääkkeiden maksamiseksi.

edit: typo
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
@Roderick kun oli puhetta niiden luurien mittaamisesta, niin kiinan Valcot tuli joku aika sitten, mutta en oo saanu edes paketista. Noi viralliset Valcot, kaikkien irvailijoiden riemuksi, näyttäis vaan lauenneen nyt kunnolla, meinaan ANC:n kun laittaa päälle, niin alkaa semmoinen rätinä, ettei mitään rajaa. Ts. en tiedä onko noita hirveästi järkeä mittailla, jos toiset paskana.

Mistä päästäänkin seuraavaan aiheeseen: onkohan JBL:n Club Onet mistään kotoisin, jos BT-luureja halajaa? Hifistudiolla on meinaan joku clubitarjous, että noi sais alle pariin sataan, niin kävi ihan mielessä tilata.

Noissa ois meinaan joku appiksella ohjattava EQ:kin, minkä melkein halusin seuraaviin BT-luureihin, niin saa säätää ite itelleen sopivan soundin.
Juu...eihän niitä sitten toinne mittailla jos toinen on viallinen. Lisäksi mulla hajosi liquid platinumista putki. Eli ei mulla ole nyt edes vahvistinta. Odottelen tässä vapaita että kerkiäisi vähän lueskella millaista putkea tuohon pitäisi tilata.

Oon tuota JBL:ää silmäillyt itsekkin joskus. BT on mulle aika turha mutta noissa pitäisi olla grafeeni elementti. Veikkaan että ne on kuitenkin vain mylaria tms jonka pinnalle ehkä on vähän grafeenia levitetty. Kiinnostaisi kuitenkin päästä purkamaan nuo :D
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 608
Oon tuota JBL:ää silmäillyt itsekkin joskus. BT on mulle aika turha mutta noissa pitäisi olla grafeeni elementti. Veikkaan että ne on kuitenkin vain mylaria tms jonka pinnalle ehkä on vähän grafeenia levitetty. Kiinnostaisi kuitenkin päästä purkamaan nuo :D
Pieni ostokrapula tuli kyllä het tilauksen jälkeen, laitoin nimittäin noi tuleen, mutta kyllä jotkut lenkkiluuritkin pitäs kuitenkin olla.. En minäkään muuten Bluetoothilla mitään tee.

Äsken tullasin Atticukset. Noi vois ehkä hyvällä säkällä keretä vielä Pirkkalasta huomiseksi mulle..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
106
Staxin L700:sta tosiaan bassoa uupuu mutta keskiäänet ja diskatit on sitten aivan timanttia. Ihan mukavatkin päässä toisin kuin L300, jotka on aivan hirveät.
 
Liittynyt
24.11.2020
Viestejä
9
Pieni ostokrapula tuli kyllä het tilauksen jälkeen, laitoin nimittäin noi tuleen, mutta kyllä jotkut lenkkiluuritkin pitäs kuitenkin olla.. En minäkään muuten Bluetoothilla mitään tee.
Ittellä nyt ollu hd650 vähän aikaa. Muuten hyvät, mutta voi hemmetti tuota johdon kanssa elämistä. Kamalaa muinaisteknologiaa.
 
Liittynyt
24.11.2020
Viestejä
9
Hifiman Ananda BT bluetooth-kuuloke :rofl2:

Vähissä on oikeasti hyvät langattomat hifiluurit. Ei Ananda bt:n ja drop Pandan lisäksi tule muita mieleen. Ehkä Beyer Amiron w ja Audio Technican DSR9BT hätäsesti.
Kyllä mä aion kestää tätä johdollisuutta, mutta onhan tää ny että mä istun sohvalla läppärin kanssa ja kuuntelen musiikkia. Läppäriin menee virtajohto toiselle puolelle ja toiselta puolelta on usb-johto ulkoiseen äänikorttiin, josta taas tulee johto mun kuulokkeisiin. Mähän olen vankina täällä :D langattomien luurien kanssa vois vaan nousta ja kävellä jääkaapille hakemaan juomaa musiikin katkeamatta.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 608
Ittellä nyt ollu hd650 vähän aikaa. Muuten hyvät, mutta voi hemmetti tuota johdon kanssa elämistä. Kamalaa muinaisteknologiaa.
Mua ei himassa johto juuri haittaa. Suurimmaksi osaksi makailen sohvalla pitkälläni musaa kuunnellen, mitä varten mulla on pitkä johto. Eri asia sit, jos tykkäis ravata ympäri korsua luurit päässä.

Ei noita laatuluureja tosiaan vaan oikein ole langattomina. BT Anandat ei vois vähempää kiinnostaa, enkä oo saanu oikein Pandojakaan itelleni perusteltua, kun käyttö tulis todnäk olemaan vaan pihalla. Kotikuunteluun kun on noita muita, aika varmasti paremman kuuloisia luureja jo valmiiksi.
 

zig

Liittynyt
04.01.2019
Viestejä
183
Fiio BTR 5 saapui muutama päivä sitten ja vanhat Alessandro MS1:t saivat uuden elämän. Olivat paremmat tötteröt kuin muistinkaan. Mun korvaan nohevampi setti kuin AKG K845BT:t, joita olen puhelimen kaverina käyttänyt viime aikoina -> oikein tyytyväinen Fiion hankintaan.

IMG_20210225_172338_copy_1024x768.jpg
 
Liittynyt
10.02.2021
Viestejä
100
Jos aikoo autoon BT-kapulaa, niin onko mitään syytä olla ottamatta BTR3k? Kun ei nyt balansoitua lähtöä jne. tarvitse.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 391
750€ Makso Suomeen tuotuna veroineen ja posteineen vähän käytettynä 639$ hintaan ostettuna.

Näistä Hifiman HE6se ei kyllä ääntä lähde silleen, että normi ovh hinnalla noita kannattaisi ostaa. Ehkä lähtee myyntii kyllä nämä kuulokkeet.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 059
Mielipidegallup, tai enempi rewikoita seuranneille, kumpi mielummin: Beyern DT 1990 Pro vai Hifiman Sundara? Vaiko jokin muu (senkku?) tuossa alta 500€ sarjassa?

Verkkiksen kaiutin / kuuntelupuoli oli suljettu, huonosti taitaa olla saman katon alla kuunneltavissa, tässä vaan mutustelen vaihtoehtoja. Kiirettä ei ole.

Beyerndynamiceissa kiehtoo se rankenteen laatu, mitään ihan muovista kötkötystä ei enää siedä tuossa hintaluokassa.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 126
Mielipidegallup, tai enempi rewikoita seuranneille, kumpi mielummin: Beyern DT 1990 Pro vai Hifiman Sundara? Vaiko jokin muu (senkku?) tuossa alta 500€ sarjassa?

Verkkiksen kaiutin / kuuntelupuoli oli suljettu, huonosti taitaa olla saman katon alla kuunneltavissa, tässä vaan mutustelen vaihtoehtoja. Kiirettä ei ole.

Beyerndynamiceissa kiehtoo se rankenteen laatu, mitään ihan muovista kötkötystä ei enää siedä tuossa hintaluokassa.
Molemmat ovat hyviä omilla tavoillaan. Beyereiden rakenne on huomattavasti jämäkkäämpi. Sundarat taas ovat kevyemmät ja muutenkin "pehmeämmät" päässä.

Beyerien ääni on ehkä hivenen erottelevampi ja äänimaisema on paljon lähempänä korvaa. Sundarojen soundi on rennompi, pehmeämpi ja muutenkin ehkä ei-niin-analyyttinen ts. ne sopivat paremmin nautiskeluun. Omistin molemmat yhtä aikaa.

Tulen jossain vaiheessa hankkimaan Sundarat omien 1990 Pro:n kaveriksi koska molemmat on erinomaisia omilla tavoillaan. :)

ps. Jos päädyt Beyereihin suosittelen Dekoni Elite Velour-padeja ylätaajuuksien tasapainottamiseksi.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 608
Näistä Hifiman HE6se ei kyllä ääntä lähde silleen, että normi ovh hinnalla noita kannattaisi ostaa. Ehkä lähtee myyntii kyllä nämä kuulokkeet.
Sori, en jaksa nyt selata ketjua taakse päin, mutta olikos sulla riittävä vahvari noille? Kun eikö se ollu suht yleisesti tiedossa, että noi ovat haastavat ajaa.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 059
Molemmat ovat hyviä omilla tavoillaan. Beyereiden rakenne on huomattavasti jämäkkäämpi. Sundarat taas ovat kevyemmät ja muutenkin "pehmeämmät" päässä.

Beyerien ääni on ehkä hivenen erottelevampi ja äänimaisema on paljon lähempänä korvaa. Sundarojen soundi on rennompi, pehmeämpi ja muutenkin ehkä ei-niin-analyyttinen ts. ne sopivat paremmin nautiskeluun. Omistin molemmat yhtä aikaa.

Tulen jossain vaiheessa hankkimaan Sundarat omien 1990 Pro:n kaveriksi koska molemmat on erinomaisia omilla tavoillaan. :)

ps. Jos päädyt Beyereihin suosittelen Dekoni Elite Velour-padeja ylätaajuuksien tasapainottamiseksi.
Hyvää analyysia :thumbsup: Tuskin kummallakaan menee metsään, jos sokkona/kuurona pitää tilata niin taitaa mennä Beyereiksi. Pelaamista tulee niillä eniten kuitenkin, saa olla mielestäni erotteleva niin pienet efektit sun muut tulee esille.

Nuo padit taisikin olla jo aiemmin mainittuina ja otin mallin ylös. Kiitti vinkeistä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Näistä Hifiman HE6se ei kyllä ääntä lähde silleen, että normi ovh hinnalla noita kannattaisi ostaa. Ehkä lähtee myyntii kyllä nämä kuulokkeet.
Millä vahvarilla ajelitkaan noita? HE6 / HE6se on ihan oikeasti ehkä kaikkein nirsoin ja vaikeimmin ajettava kuuloke koko maailmassa. Miltä ne kuulostaa sun korvaan, mikä on hyvää/huonoa?

Sopivalla vahvarilla ajettuna HE6 6screw oli mun mielestä myös yksi parhaita kuulokekokemuksia mitä maailmasta löytyy - sen sijaan huonommin sopivalla vahvarilla ajettuna ne kuulosti varsin heikolta. Bassossa se ero oli selvimmin kuultavissa. Jos tässä ei oltaisi köyhyysrajan huonommalla puolella ja tilillä olisi enemmän kuin femma. niin olisin heti heittämässä tarjousta noista.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 126
Hyvää analyysia :thumbsup: Tuskin kummallakaan menee metsään, jos sokkona/kuurona pitää tilata niin taitaa mennä Beyereiksi. Pelaamista tulee niillä eniten kuitenkin, saa olla mielestäni erotteleva niin pienet efektit sun muut tulee esille.

Nuo padit taisikin olla jo aiemmin mainittuina ja otin mallin ylös. Kiitti vinkeistä.
DT 1990 Pro:t ovat yhdet parhaimmista kuulokkeista pelaamiseen. Tämä johtuu niiden armottomasta erottelusta sekä neutraalisesta soundista. Toiset vastaavat voisivat olla Neumann NDH 20. Niistä mulla ei ole kokemusta, vaikka pientä kiinnostusta onkin. :)
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 059
DT 1990 Pro:t ovat yhdet parhaimmista kuulokkeista pelaamiseen. Tämä johtuu niiden armottomasta erottelusta sekä neutraalisesta soundista. Toiset vastaavat voisivat olla Neumann NDH 20. Niistä mulla ei ole kokemusta, vaikka pientä kiinnostusta onkin. :)
Itseasiassa pikkuisella googlauksella ei oikein kerennyt tulla selväksi onko nuo parhaimmistoa vain "vaan" hyvät siihen touhuun, mutta jos kerran näin on niin sitten valinta alkaa olla aika selvä :thumbsup: Musiikinkuunteluun kelpaa tottakai mainiosti myös mutta koneella vietettävä "laatuaika" menee kyllä useimmiten kaveriporukan seurassa pelatessa joten ehkä panokset kannattaa asettaa siihen.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
DT 1990 Pro:t ovat yhdet parhaimmista kuulokkeista pelaamiseen. Tämä johtuu niiden armottomasta erottelusta sekä neutraalisesta soundista. Toiset vastaavat voisivat olla Neumann NDH 20. Niistä mulla ei ole kokemusta, vaikka pientä kiinnostusta onkin. :)
Mun mielestä Sundarat on myös pirun hyvät siihen. Melkein sanoisin, että ovat tasoissa.

Mites tehokkaasti ne Dekonin velourit muuten kesyttää sitä 1990:n yläpäätä?
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 126
Mun mielestä Sundarat on myös pirun hyvät siihen. Melkein sanoisin, että ovat tasoissa.
Sundarojen "etäinen" äänimaisema ei ehkä ole parempi pelaamisessa kuin 1990 Pro:n "lähellä korvaa" oleva. Makuasioita toki mutta itsellä 1990 Pro:t ovat intiimisimpiä peleissä. Jos näin voisi kiteyttää. :)


Mites tehokkaasti ne Dekonin velourit muuten kesyttää sitä 1990:n yläpäätä?
1614327086722.png


Tässä DT 1990 Pro on juttua aiheesta.

Aitoja Elite Veloureita saa halvimmillaan Puolasta: Pady DEKONI Elite Welurowe do Beyerdynamic DT seri - 7704840055 - oficjalne archiwum Allegro
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 391
Millä vahvarilla ajelitkaan noita? HE6 / HE6se on ihan oikeasti ehkä kaikkein nirsoin ja vaikeimmin ajettava kuuloke koko maailmassa. Miltä ne kuulostaa sun korvaan, mikä on hyvää/huonoa?

Sopivalla vahvarilla ajettuna HE6 6screw oli mun mielestä myös yksi parhaita kuulokekokemuksia mitä maailmasta löytyy - sen sijaan huonommin sopivalla vahvarilla ajettuna ne kuulosti varsin heikolta. Bassossa se ero oli selvimmin kuultavissa. Jos tässä ei oltaisi köyhyysrajan huonommalla puolella ja tilillä olisi enemmän kuin femma. niin olisin heti heittämässä tarjousta noista.
Jotunheim käytössä.

Nämä kuulokkeet on mulla ollut aikasemmin käytössä. Äänenpaineet on aika samat näissä kuin tuossa HE6se mallissa, kun HE6se käyttää Jotunheim 2 vahvaria. Tietenkin HE6se ovat avoimet kuulokkeet niin sen takia äänenpaineita pääsee helpommin karkuun.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Jotuheim käytössä.

Nämä kuulokkeet on mulla ollut aikasemmin käytössä. Äänenpaineet on aika samat näissä kuin tuossa HE6se mallissa, kun HE6se käyttää Jotuheim 2 vahvaria. Tietenkin HE6se ovat avoimet kuulokkeet niin sen takia äänenpaineita pääsee helpommin karkuun.
SIis hetkinen - en tiedä ymmärränkö jotain väärin niin voitko tarkentaa, että mikä ongelma noiden luurien kanssa on? Eikö volyymi siis riitä?
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
79
Molemmat ovat hyviä omilla tavoillaan. Beyereiden rakenne on huomattavasti jämäkkäämpi. Sundarat taas ovat kevyemmät ja muutenkin "pehmeämmät" päässä.

Beyerien ääni on ehkä hivenen erottelevampi ja äänimaisema on paljon lähempänä korvaa. Sundarojen soundi on rennompi, pehmeämpi ja muutenkin ehkä ei-niin-analyyttinen ts. ne sopivat paremmin nautiskeluun. Omistin molemmat yhtä aikaa.

Tulen jossain vaiheessa hankkimaan Sundarat omien 1990 Pro:n kaveriksi koska molemmat on erinomaisia omilla tavoillaan. :)

ps. Jos päädyt Beyereihin suosittelen Dekoni Elite Velour-padeja ylätaajuuksien tasapainottamiseksi.
Pitää testata tänään Sundaroita peleissä joissa äänen sijainnilla on merkitystä, mutta ainakin AKG Q701 toimii todella hyvin peleissä. Selkeästi Sundarat on hyviä nautiskeluun, ei niinkään supertarkkaan kuunteluun. Hyvä balanssi kaikin puolin ja AKG jää rinnalle akustiseen musaan esim. piano on jotain jumalaista niillä ja stereokuva on laaja ja tuntuu kuin olisit itse lavalla. Voisin kuvitella että DT1990 Pro on jotain saman suuntaista paitsi että huomattavasti parempi rakenne. Pitää saada jostain kokeiluun itsekkin nämä. Sundaran puolesta puhuu hinta, balansoitu kaapelointi mahdollisuus, mukaansa tempaava soundi/potku ja toistuvat kylmät väreet :) Rakenne on laadukas ja tukeva, mutta ainoa heikkokohta voi olla muovinen säätöklamppi, mutta varmasti korjattavissa helposti jos lahoaa joskus. DAC/AMP: Loxjie D30 + Schiit Jotunheim. Molempien stereokuva laajenee hyvällä vahvistimella.

Pikaisesti tuli testailtua Sundaroilla Spotify vs. Tidal master laatu eroja. Aika vaikea on erottaa kyllä modernilla musalla mitä testailin. Ihan vähän tuntui että basso laajenee tai on dynaamisempi. Pitää keskittyä enemmän ja tehdä vertailu myös Q701.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 391
SIis hetkinen - en tiedä ymmärränkö jotain väärin niin voitko tarkentaa, että mikä ongelma noiden luurien kanssa on? Eikö volyymi siis riitä?
Voluumi ja basson taso on sama kuin 179€ kuulokkeilla. Niin sen takia en ole ihan tyytyväinen.

Kyllä hyvin huomaa että noi HE6se tarvii virtaa ja paljon, koska Jotunheim 2sella ei saa ääntä särkemään täysillä volumeilla ei sitten millään, HE6se kuulokkeilla.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 391
Voiko noihin HE6se liittää perus 80w viritin vahvistinta? Itselläni sellainen olisi ylimääräisenä.
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
608
Voluumi ja basson taso on sama kuin 179€ kuulokkeilla. Niin sen takia en ole ihan tyytyväinen.

Kyllä hyvin huomaa että noi HE6se tarvii virtaa ja paljon, koska Jotunheim 2sella ei saa ääntä särkemään täysillä volumeilla ei sitten millään, HE6se kuulokkeilla.
Siis Jotunheim on täysillä, eikä korvia säre? Huh, että kuulostaa vaikeasti ajettavilta..
E: Joku THX789 balanced-kaapelilla vois olla tarpeeksi sitten?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Siis Jotunheim on täysillä, eikä korvia säre? Huh, että kuulostaa vaikeasti ajettavilta..
E: Joku THX789 balanced-kaapelilla vois olla tarpeeksi sitten?
Ei toivoakaan. Ei se 789 taida muuten olla edes tehokkaampi kuin Jot2, mutta joka tapauksessa turha toivo.

Voiko noihin HE6se liittää perus 80w viritin vahvistinta? Itselläni sellainen olisi ylimääräisenä.
Suosittelen tämän hankkimista; Headphones & portable audio - HIFIMAN.com.

"HE-Adapter is a device to protect amplifiers and headphones when using a speaker amplifier to drive HE6, HE5LE and HE4 headphones.

HE-Adapter is not for any high or average efficiency headphones, such as HE300 and HE500."

Tuon kanssa sitten HE6:t viritinvahvistimeen kiinni. Ei se tarkoita automaattisesti hyvää tulosta tosin, riippuu vahvarista. Ainakin löytyy vääntöä riittävästi, mutta esimerkiksi basson laatu riippuu paljon vahvarista. Itsellä oli käytössä joku emotivan vahvistin tuon adapteriboksin kanssa mikä ei paljoa maksanut mutta lopputulos oli mainio.

En halua kääntää veistä haavassa, mutta taisin varoittaa tästä tilanteesta moneen kertaan ennen noiden luurien hankkimista. :rofl2: Herää myös kysymys siitä, että mitä tarkoitat sillä, että Arctis pro:n basso on parempi - kyllä HE6se:t hakkaa ne myös Jotunheimilla ajettuna. Mietin, että meneeköhän siinä basson määrä ja laatu sekaisin?

Edit: Tuli nyt mieleen varmistaa, että ajathan noita luureja balansoituna? Jätät muuten about puolet vahvistimen tehosta käyttämättä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 391
Ei toivoakaan. Ei se 789 taida muuten olla edes tehokkaampi kuin Jot2, mutta joka tapauksessa turha toivo.



Suosittelen tämän hankkimista; Headphones & portable audio - HIFIMAN.com.

"HE-Adapter is a device to protect amplifiers and headphones when using a speaker amplifier to drive HE6, HE5LE and HE4 headphones.

HE-Adapter is not for any high or average efficiency headphones, such as HE300 and HE500."

Tuon kanssa sitten HE6:t viritinvahvistimeen kiinni. Ei se tarkoita automaattisesti hyvää tulosta tosin, riippuu vahvarista. Ainakin löytyy vääntöä riittävästi, mutta esimerkiksi basson laatu riippuu paljon vahvarista. Itsellä oli käytössä joku emotivan vahvistin tuon adapteriboksin kanssa mikä ei paljoa maksanut mutta lopputulos oli mainio.

En halua kääntää veistä haavassa, mutta taisin varoittaa tästä tilanteesta moneen kertaan ennen noiden luurien hankkimista. :rofl2: Herää myös kysymys siitä, että mitä tarkoitat sillä, että Arctis pro:n basso on parempi - kyllä HE6se:t hakkaa ne myös Jotunheimilla ajettuna. Mietin, että meneeköhän siinä basson määrä ja laatu sekaisin?

Edit: Tuli nyt miemeen varmistaa, että ajathan noita luureja balansoituna? Jätät muuten about puolet vahvistimen tehosta käyttämättä.
Mites ton balansoinin saa pois käytöstä?
Dacin kautta Jotunheim 2:selle tulee ääni.
2W vahvistin tehoa vähintään tolle HE6se suositellaan ja Jotunheimista lähtee 4W.
Gain Switchillä saa lisää ääntä. Mutta Gain Switchillä vaan kovempi äänen asento on mielestäni normi äänentaso.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Mites ton balansoinin saa pois käytöstä?
Siis, ei sitä laiteta päälle tai pois. Tuo antaa balansoidusta liitännästä enemmän tehoa kuin normaalista 6,3mm. Käytätkö siis 4-pin XLR kuulokejohtoa vai tavallista 6,3mm?

Edit: Yksinkertaistan vielä; laitatko luurit kiinni siihen isoimpaan liitäntään jossa on 4 pientä reikää (=balansoitu) vai 6,3mm?

Jos et käytä balansoitua johtoa, eli 4-pin XLR, niin sen hankkiminen olisi ihan ensimmäinen tehtävä. Jot2 antaa nimittäin balansoidusta liitännästä suunnilleen 3x enemmän tehoa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 391
Siis, ei sitä laiteta päälle tai pois. Tuo antaa balansoidusta liitännästä enemmän tehoa kuin normaalista 6,3mm. Käytätkö siis 4-pin XLR kuulokejohtoa vai tavallista 6,3mm?

Edit: Yksinkertaistan vielä; laitatko luurit kiinni siihen isoimpaan liitäntään jossa on 4 pientä reikää (=balansoitu) vai 6,3mm?

Jos et käytä balansoitua johtoa, eli 4-pin XLR, niin sen hankkiminen olisi ihan ensimmäinen tehtävä. Jot2 antaa nimittäin balansoidusta liitännästä suunnilleen 3x enemmän tehoa.
Noniin kiitos, tossa se ongelma oli kun mulla oli kiinni 6.3mm liittimessä.
Tuli heti volumea lisää, kun laitoin XLR kiinni.:thumbsup:
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Noniin kiitos, tossa se ongelma oli kun mulla oli kiinni 6.3mm liittimessä.
Tuli heti volumea lisää, kun laitoin XLR kiinni.:thumbsup:
Noniin, nyt tässä onkin enemmän järkeä. Mietin jo, että miten kovalla kuuntelet yleensä musiikkia jos Jot2:n tehot ei riitä edes riittävälle volyymitasolle. :rofl2: Hyvä, että asia selvisi ennen kuin lähdettiin tilaamaan tai myymään jotain!

Yleensä HE6:n kanssa ongelma on se, että vaikka volyymi riittää niin äänenlaadun kanssa ei päästä sille tasolle mikä olisi mahdollista, tai mitä ovh:lta sopisi odottaa. On sitä muidenkin kuulokkeiden kanssa törmännyt siihen, että ne kuulostaa paremmalta hyvin ajettuna, mutta HE6 / HE6se on ainoat luurit joiden kanssa se ero on ollut oikeasti ihan helvetin iso. Basson laadun suhteen se ero voi olla niin iso, että ne kuulostaa iha eri luureilta. Sopivan vahvistimen löytäminen voi myös olla saatanan turhauttavaa, kun se wattimäärä ei myöskään suoraan kerro miten hyvin ne soi. Kyllä joku selitti mulle joskus mihin se perustuu ja mitä vahvistimelta vaaditaan, mutta ei näköjään kiinnostanut tarpeeksi että muistaisin. :rofl2:

Tosin jos luurit soi Jotunheimin kanssa nyt hyvin, niin mitäs sitä toimivaa vaihtamaan.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 391
Noniin, nyt tässä onkin enemmän järkeä. Mietin jo, että miten kovalla kuuntelet yleensä musiikkia jos Jot2:n tehot ei riitä edes riittävälle volyymitasolle. :rofl2: Hyvä, että asia selvisi ennen kuin lähdettiin tilaamaan tai myymään jotain!

Yleensä HE6:n kanssa ongelma on se, että vaikka volyymi riittää niin äänenlaadun kanssa ei päästä sille tasolle mikä olisi mahdollista, tai mitä ovh:lta sopisi odottaa. On sitä muidenkin kuulokkeiden kanssa törmännyt siihen, että ne kuulostaa paremmalta hyvin ajettuna, mutta HE6 / HE6se on ainoat luurit joiden kanssa se ero on ollut oikeasti ihan helvetin iso. Basson laadun suhteen se ero voi olla niin iso, että ne kuulostaa iha eri luureilta. Sopivan vahvistimen löytäminen voi myös olla saatanan turhauttavaa, kun se wattimäärä ei myöskään suoraan kerro miten hyvin ne soi. Kyllä joku selitti mulle joskus mihin se perustuu ja mitä vahvistimelta vaaditaan, mutta ei näköjään kiinnostanut tarpeeksi että muistaisin. :rofl2:

Tosin jos luurit soi Jotunheimin kanssa nyt hyvin, niin mitäs sitä toimivaa vaihtamaan.
Jooh nytten näillä kuulokkeilla kyllä saa kuulon pois, kun vaan laittaa piuhat oikeisiin liittimiin :)
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
79
Nyt tuli viesti että Sash Tresit on sisäänajossa ja lähtee maanantaina postiin :cool: :cool:
Oho, tollaset on mennyt ohi kokonaan. Vaikuttaa hyvälle ja upeat nuokin on jos vertaa Sundaroihin. Noista saa myös suljetut, mutta ehkä kuitenkin työlästä vaihdella tarkoituksen mukaan. Mistä noita saa ostettua?
 
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
343
Oho, tollaset on mennyt ohi kokonaan. Vaikuttaa hyvälle ja upeat nuokin on jos vertaa Sundaroihin. Noista saa myös suljetut, mutta ehkä kuitenkin työlästä vaihdella tarkoituksen mukaan. Mistä noita saa ostettua?

Ihan Messengerissä voip laittaa Sashalle viestiä. Jos tarjoaa nykyään jo perforated leather -pehmusteita vaihtoehtona, niin valitsisin itse ne, koska mukana tulevat oletuspehmusteet on hieman kovat ja hiostavat.

Ainakin Dekoni Audion pehmusteilla omassa hintaluokassaan järisyttävän hyvät kuulokkeet, joista en aio luopua, vaikka huomattavasti erottelevammat GoldPlanar GL2000:t tulikin taloon. Kuuntelen lopulta melko harvoin pelkkää musiikkia ja siinä hommassa en kaipaa supererotttelua. Pelaamiseen GL2000:t on oiva valinta, koska soundstage on planaariksi massiivinen ja äänien suuntaavuus jotenkin "soljuu" ihan pirun uskottavasti ja luonnollisesti paperilla oudosta taajuusvasteesta huolimatta.

GoldPlanaareista uutta pitkää revikkaa sikäli mikäli jotakuta kiinnostaa:

 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 059
Mistäs GoldPlanar GL2000 voisi tilailla? Olisi varmaan DT 1990 Pro:lle vaihtoehto.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
79
Voisin ottaa kyl vaikka molemmat GL2000 ja Tres ja pistää kaikki muovirimpulat kiertoon :) Voisko GoldPlanar GL2000 pärjätä soundstagellaan Q701:lle? Muuten kyllä nautin Q701, mutta rakenne on alkanut nyppiä.
 
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
343
Mistäs GoldPlanar GL2000 voisi tilailla? Olisi varmaan DT 1990 Pro:lle vaihtoehto.
Ainakin Saksan Amazonista näyttäisi vielä löytyvän. Palautusoikeudesta ollut puhetta paljon netissä, että ainakin Linsoul Audio ottaa restock maksuna töykeät 30 pinnaa, jos et tykkää ja palautat, niin sikäli Amazonin kautta tilaaminen tuntui turvallisemmalta. Ilmoitettuun hintaan tulee vielä tullit päälle (300$ tullausarvon perusteella). Sitä en tosin osaa sanoa, auttaisiko Amazonin aspakaan lopulta yhtään mahdollisessa palautuskeississä...

 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 059
Ainakin Saksan Amazonista näyttäisi vielä löytyvän. Palautusoikeudesta ollut puhetta paljon netissä, että ainakin Linsoul Audio ottaa restock maksuna töykeät 30 pinnaa, jos et tykkää ja palautat, niin sikäli Amazonin kautta tilaaminen tuntui turvallisemmalta. Ilmoitettuun hintaan tulee vielä tullit päälle (300$ tullausarvon perusteella). Sitä en tosin osaa sanoa, auttaisiko Amazonin aspakaan lopulta yhtään mahdollisessa palautuskeississä...

Siellähän niitä, Saksan Amazonissa. Paljon tullut tilattua sieltä aiemmin kamaa ja hyvin toimii. Tosin saatavuus menee keväälle.

Nuo saaneet kyllä ylistystä ja voisko olla Beyereihin sopivaa vaihtelua...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 007
Viestejä
4 210 012
Jäsenet
71 003
Uusin jäsen
Pera L

Hinta.fi

Ylös Bottom