Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Täähän se oisJos haluat laadukkaat niin sennheiser.
Täällä yksi tyytyväinen kuulokekuuntelija. Oma olkkari, missä kajarit sijaitsee, on sellainen betonibunkkeri, ettei siellä mielellään kaiutinkuuntelua tee mieli harrastaa. Seinillä on vain tapetti ja muutama taulu.Kajareillahan soitetaan aina huonetta, joten riippuu pirun monesta tekijästä miltä ne setit kuulostaa ja onko ees mahdollista saada kuulostamaan hyvältä. Sijoittelut, huonekorjaukset, sisustuksen materiaalit. Liikkuvia on.
Kuulokkeiden kanssa tätä ongelmaa ei ole, joka on mielestäni se suurin etu (hinnan lisäksi) kuuloke kuuntelussa.
Kaiken tuon piikittelyn seassa oli hyviäkin pointteja. Sanon tähänkin kuitenkjin, kuten aiemminkin, että kannattaa kokeilla, eikä suoraan tuomita. Henkilökohtaisesti voin sanoa, että kuulen eroja tiettyjen kuuloke- ja kaiutinjohtojen välillä. Nyt kun menee niin helvetisti off-topicin puolelle, niin vastahan AV-Plus lehdessä sokkotestattiin kaiutinkaapeleita, ja eroja kuultiin. En tosin tiedä miten tähän liittyy Ethernet-kaapelit. Vähän sama kun aiemmin vakuutettiin, että CD-soittimissa ei voi olla kuultavia eroja koska niissä on vain ykkösiä ja nollia... no nyt niitä jopa pystytään mittaamaan. Se tällä hetkellä oleva mittaus kun on niin kovin tärkeä määre joillekin. Samoiten kaiutin/kuulokepuolella on tuloillaan mittauksia esim. basson iskevyyteen vaikka taajuusvaste näyttäisikin samalta. Basson tiukkuutta voi jopa puukorvat vertailla esimerkiksi ATH-M50x ja Sennheiser 58x/6xx, oli vahvistimet tai piuhat mitä tahansa.Myönnän auliisti että olen hifiskeptikko. Kun menään hifismin sille tasolle jossa väitetään että 600€ hintaisella USB-kaapelilla soundi on eläväisempi ja kirkkaampi kuin 100€ USB-kaapelilla, niin henkilökohtaisesti niputan lausunnon suoraan samaan kategoriaan enkeliterapian ja energiahoidon kanssa, puhutaan kuitenkin digitaalisesta signaalista. Sama homma DAC:ien kanssa, en itse kuule sokkotestissä eroa 100€ DAC:in ja tuon 1500€ DAC:in kanssa joka mulla on nyt käytössä. Ehkä mun luurit ei oo tarpeeks hyvät, ehkä mun korvat ei oo tarpeeks hyvät tai ehkä eroa ei oikeesti ole, kuka tietää. Olen kuitenkin sitä mieltä, että terve skeptisyys säästää paljon rahaa ja ei keskivertoharrastajan ei välttämättä kannata laittaa kahden viikon palkkaa kiinni laitteeseen jonka merkitys äänenlaatuun on parhaimmillaankin marginaalinen. Myös useat sokkotestit tukevat näkemystä että kaiutinkaapeleilla ja DAC:eilla ei ole kuultavaa eroa.
Mutta: Kuten joskus aiemminkin kirjoittelin, niin tämäkään harrastus ei ole pelkästään mittaustulosten autistista vertailua tai erojen etsimistä FLAC:in ja 320kbps välillä, vaan kyllähän tähän kuuluu tuo gearihamstraus, speksailu ja muu fiilistely aivan olennaisesti. Vermeiden ulkonäkö, laatuvaikutelma ja hinta ovat kaikki sellaisia tekijöitä jotka tuovat ainakin omaan harrasteluun lisäarvoa. Jos setupilla on saman verran hintaa kuin uudella saksalaisella perheautolla, niin ymmärrän että halutaan panostaa myös kaiutinkaapeleihin ja ostaa vaikka se 1000€ arvoinen ethernetkaapelin jossa on merkittynä suunta johon elektronit virtaavat paremmin. En silti usko sekuntiakaan että vaikka tuon tonnin CAT-kaapelin kautta ne ykköset ja nollat toistuvat jotenkin eri tavalla kuin halvemman kaapelin kautta.
edit: Lisättäköön vielä että nämä ovat mun henkilökohtaisia näkemyksiä ja tiedän varsin hyvin että ihmisaivot ovat aika ihmeellinen elin ja placebovaikutus on ihan oikea juttu. Kukaanhan ei pakota noita ostamaan ja jos joku on vakaasti sitä mieltä että kalliit kaapelit tuovat parannuksen tai sen viimeisen silauksen soundiin ja haluaa niistä maksaa, niin silloinhan se hankinta on kyseiselle henkilölle ollut hintansa väärti.
Ihmisen "kuulemisiin" vaikuttaa niin vahvasti mielikuvat, että kuuntelu ainoana vertailutapana on äärimmäisen huono. Jos hifimies maksaa 300 euroa kympin sähkökaapelista niin aivan varmasti on kuulevinaan eroja verrattuna halpaan kaapeliin. Siitäkin huolimatta, että mittausteknisesti mitään eroja ei pystytä havaitseen, saatika että mikään fysikaalinen ilmiö pystyisi eroja selittään.Kaiken tuon piikittelyn seassa oli hyviäkin pointteja. Sanon tähänkin kuitenkjin, kuten aiemminkin, että kannattaa kokeilla, eikä suoraan tuomita. Henkilökohtaisesti voin sanoa, että kuulen eroja tiettyjen kuuloke- ja kaiutinjohtojen välillä. Nyt kun menee niin helvetisti off-topicin puolelle, niin vastahan AV-Plus lehdessä sokkotestattiin kaiutinkaapeleita, ja eroja kuultiin. En tosin tiedä miten tähän liittyy Ethernet-kaapelit. Vähän sama kun aiemmin vakuutettiin, että CD-soittimissa ei voi olla kuultavia eroja koska niissä on vain ykkösiä ja nollia... no nyt niitä jopa pystytään mittaamaan. Se tällä hetkellä oleva mittaus kun on niin kovin tärkeä määre joillekin. Samoiten kaiutin/kuulokepuolella on tuloillaan mittauksia esim. basson iskevyyteen vaikka taajuusvaste näyttäisikin samalta. Basson tiukkuutta voi jopa puukorvat vertailla esimerkiksi ATH-M50x ja Sennheiser 58x/6xx, oli vahvistimet tai piuhat mitä tahansa.
Ei mulla ainakaan mene niini, että pidän kallista aina parempana. En minä ainakaan niin rikas ole, että voin ostaa hinnaston yläpäästä kamat. Eli mitä halvemmalla saa siedettävän, niin sillä mennään. Aika monella muullakin on sama, joten toi väite, että hifistit ostaa vain kallista on täyttä p*skaa. Toki niitä rikkaitakin on, joten suotakoon se heille.Ihmisen "kuulemisiin" vaikuttaa niin vahvasti mielikuvat, että kuuntelu ainoana vertailutapana on äärimmäisen huono. Jos hifimies maksaa 300 euroa kympin sähkökaapelista niin aivan varmasti on kuulevinaan eroja verrattuna halpaan kaapeliin. Siitäkin huolimatta, että mittausteknisesti mitään eroja ei pystytä havaitseen, saatika että mikään fysikaalinen ilmiö pystyisi eroja selittään.
Kyseisestä AV-Plussan "artikkelista" on myös aikaisemmin ollut puhetta ja pseudotieteelliseksi paskaksi todettu. Se, että sokkotestissä kuullaan eroja, ei ole merkki oikeastaan yhtään mistään. Jos edes jotkut tieteelliset standardit täyttävässä ABX-testissä pystyisi luotettavasti tunnistamaan kaksi kaapelia niin se olisi jo ehkä merkki jostain.
Taisi olla aika epäreilu vertailu kun halpiskaapelin paksuus oli eri kuin premium-kaapelin yms. En väitä että samalla paksuudella eroja ei missään nimessä voisi olla, mutta kuitenkin.AV-Plus lehdessä sokkotestattiin kaiutinkaapeleita, ja eroja kuultiin.
Kaiken tuon piikittelyn seassa oli hyviäkin pointteja. Sanon tähänkin kuitenkjin, kuten aiemminkin, että kannattaa kokeilla, eikä suoraan tuomita. Henkilökohtaisesti voin sanoa, että kuulen eroja tiettyjen kuuloke- ja kaiutinjohtojen välillä. Nyt kun menee niin helvetisti off-topicin puolelle, niin vastahan AV-Plus lehdessä sokkotestattiin kaiutinkaapeleita, ja eroja kuultiin. En tosin tiedä miten tähän liittyy Ethernet-kaapelit. Vähän sama kun aiemmin vakuutettiin, että CD-soittimissa ei voi olla kuultavia eroja koska niissä on vain ykkösiä ja nollia... no nyt niitä jopa pystytään mittaamaan. Se tällä hetkellä oleva mittaus kun on niin kovin tärkeä määre joillekin. Samoiten kaiutin/kuulokepuolella on tuloillaan mittauksia esim. basson iskevyyteen vaikka taajuusvaste näyttäisikin samalta. Basson tiukkuutta voi jopa puukorvat vertailla esimerkiksi ATH-M50x ja Sennheiser 58x/6xx, oli vahvistimet tai piuhat mitä tahansa.
Mulla käy itelläni enemmänkin niin päin, että monesti tulee ihmeteltyä, miten arvostelijat jonkin laitoksen on oikein kuulleetHuomaan itsessäni ihan selvästi sen, että jos luen etukäteen arvostelun tuotteesta X jossa kerrotaan soundin olevan heleä / avoin / kristallinen / lämmin niin toden totta, nuo ominaisuudet vaikuttavat kuunnellessa ihan selkeiltä.
Eli et osaa kuunnella tai suhtautua asiaan analyyttisesti? Tuo mainittu sokkoilu tehtiin erillisinä sessioina henkilöiden toimesta, eli tietämättä mitä toinen kirjoittaa jokaisesta yksilöstä sekä omilla testikappaleilla (musiikki). Silti kuvaukset olivat aika lailla samankaltaiset.Ite luulin kuulevani eron äänessä, kun vaihdoin koneelta musiikkisoitinta. Siinä kohtaa ite tajusin, että jos haluat kuulla eroja, niin silloin myös kuulet. Aivoja on helppo juksata. Olis kiva nähdä näissä kaapelitesteissä, että tehtäis sokkona ja kaapeliin ei edes koskettaisi, että kuuluuko silti uusia ulottuvuuksia äänessä. Luulen vahvasti, että kuuluisi.
Luonnollisesti mielikuvillakaan ei paskasta saada timanttia. Aloilla, joilla pyörää ei yksinkertaisesti pystytä enää keksimään uudestaan (esim. audiokaapelit ja niiden äänenlaatu), mielikuvat on se millä rahaa tehdään. Jos tasavertaisilla markkinoilla jonkun tuotteen brändi on kovempi, se useimmiten koetaan parempana tuotteena. Kylmä fakta nyt vain on se, että kaapeleihin panostaminen ei ole millään tasolla järkevää äänenlaadun kannalta. Se on eri asia sitten jos halajaa parempaa rakennetta, häiriönsietoisuutta tai vaikka premiumiksi koettua brändiä; näille rahalle voi saada vastinettakin.Ei mulla ainakaan mene niini, että pidän kallista aina parempana. En minä ainakaan niin rikas ole, että voin ostaa hinnaston yläpäästä kamat. Eli mitä halvemmalla saa siedettävän, niin sillä mennään. Aika monella muullakin on sama, joten toi väite, että hifistit ostaa vain kallista on täyttä p*skaa. Toki niitä rikkaitakin on, joten suotakoon se heille.
Nytkö sitten ei sokkotesti kelpaa... *facepalm*.. siinä testissä todettiin paukkulanka p*skaksi sokkotestissä ja sekö ei nyt kerro, että piuhoissa on eroja? Oltiin niin biased, että sokkotestissä päätettiin halvin ja huonolaatuisin todeta huonoimmaksi, jotta käärmeöljybisnes pyörii...
En usko, että sinun tarvitsee tulla minulle kertomaan mitä minä ostan. Toistan vielä kerran, että kannattaa tilaisuuden tullen itse kokeille niitä eroja, eikä vain huudella tyhjästä. Ja jos ei itse kuule eroja eri komponenteissa, niin sehän helpottaa paljon asioita. En käsitä mitä se on sinulta pois, jos jotkut niitä eroja havaitsee? TL;DR pidin viestiäsi korkeintaan viihteenä.Luonnollisesti mielikuvillakaan ei paskasta saada timanttia. Aloilla, joilla pyörää ei yksinkertaisesti pystytä enää keksimään uudestaan (esim. audiokaapelit ja niiden äänenlaatu), mielikuvat on se millä rahaa tehdään. Jos tasavertaisilla markkinoilla jonkun tuotteen brändi on kovempi, se useimmiten koetaan parempana tuotteena. Kylmä fakta nyt vain on se, että kaapeleihin panostaminen ei ole millään tasolla järkevää äänenlaadun kannalta. Se on eri asia sitten jos halajaa parempaa rakennetta, häiriönsietoisuutta tai vaikka premiumiksi koettua brändiä; näille rahalle voi saada vastinettakin.
Kyseisessä artikkelissa ei muistaakseni haukuttu paskaksi mitään vaan havaittiin todella pieni ero. Tuo hyvin pieni ero aiheutuu jo pienestä äänenvoimakkuuserosta. Mainittiin myös, että heidän menetelmänsä eivät täyttäneet mitään tieteellisiä kriteerejä. Koko artikkeli kannattanee ottaa korkeintaan viihteenä.
Sokkotesti ei ole missään määrin hyvä väline "paremmuuden" selvittämiseen. Se ei mitenkään todista huomaako testaaja todella mitään eroja tuotteiden välillä vai keksiikö kaiken.
TLDR: Osta kallis kaapeli jos siitä tulee hyvä mieli ja on millä mällätä, mutta älä hyvänen aika tule vakavalla naamalla selittään kaapelin aiheuttavan äärimmäisyyksiin laajentunutta soundstagea, kuplivan pirskahtelevaa trebleä ja lämpimän ilmavaa saundia.
En puhu sinusta vaan otan kantaan hifismiin yleisellä tasolla. Vaikka aihealue on selkeästi sinulle lähellä sydäntä niin sen kritisointi ei ole henkilökohtainen hyökkäys sinua kohtaan. Tällä puhutaan asioista ei ihmisistä.En usko, että sinun tarvitsee tulla minulle kertomaan mitä minä ostan. Toistan vielä kerran, että kannattaa tilaisuuden tullen itse kokeille niitä eroja, eikä vain huudella tyhjästä. Ja jos ei itse kuule eroja eri komponenteissa, niin sehän helpottaa paljon asioita. En käsitä mitä se on sinulta pois, jos jotkut niitä eroja havaitsee? TL;DR pidin viestiäsi korkeintaan viihteenä.![]()
En usko, että sinun tarvitsee tulla minulle kertomaan mitä minä ostan. Toistan vielä kerran, että kannattaa tilaisuuden tullen itse kokeille niitä eroja, eikä vain huudella tyhjästä. Ja jos ei itse kuule eroja eri komponenteissa, niin sehän helpottaa paljon asioita. En käsitä mitä se on sinulta pois, jos jotkut niitä eroja havaitsee? TL;DR pidin viestiäsi korkeintaan viihteenä.![]()
No pitäsköhän sen Sundaran ostajankin vähän ajatella mitä on tekemässä, ettei satunnainen nettikirjoittelija nyt kenenkään muun hölmöilystä ole vastuussa?Ei se ole meiltä pois jos joku muka kuulee eroja kuulokepiuhojen välillä, mutta haitalliseksi se muuttuu silloin kun uudet harrastelijat näkee näitä väitteitä. Sitten päästään esimerkiksi siihen tilanteeseen, että Sundaran kaveriksi hankittiin kuulokkeiden hintainen hopeakaapeli koska se kuulemma lisää yksityiskohtaisuutta.
Ei täällä kyllä ole missään sanottu, että pitäisi esim. kalliit johdot ostaa kuulokkeisiin??!! Ja nyt kun nostit Sundaran esimerkiksi, niin ainakin oma Forzan piuha soi minun Sundarassa erottelevammin, kuin vakiopiuha johtuen ilmeisesti siitä, että Forza on hieman kirkkaampi. Helppo testata nopeasti vaihtamalla näiden välillä. Muuta hyvää tuossa Forzassa sitten ei olekaan; ruma väri, punottu piuha on koko ajan solmussa, liittimet isot ja kömpelöt kuulokkeen päässä. Tuosta nyt voi itse päätellä kannattaako ostaa vai eikö kannata. Tosin jotkut voi sitä ulkonäköäkin hakea ja letkun suorituskyky on se ja sama hinnan karatessa korkeaksi.Ei se ole meiltä pois jos joku muka kuulee eroja kuulokepiuhojen välillä, mutta haitalliseksi se muuttuu silloin kun uudet harrastelijat näkee näitä väitteitä. Sitten päästään esimerkiksi siihen tilanteeseen, että Sundaran kaveriksi hankittiin kuulokkeiden hintainen hopeakaapeli koska se kuulemma lisää yksityiskohtaisuutta.
Kerkeekö joku nykäistä mut takaisin ohenevista vaaleista hiuksista ennenkuin kerkeen tilata tämän kuuloketelineen:
![]()
ROOMs Audio Line Typ FS M Headphone Stand
Headphone Stand Material: Mahogany wood, Special design allowing the airing of capsules / ear cushions, Headband with non-slip cellular rubber base, Ideal for high-end field, professional recording or at home, Dimensions W x D x H in mm: 116 x 200...www.thomann.de
Puuteema ok, ja tuo malli ei paina tyynyjä kasaan. Onkohan jossain halvemmalla vastaavia ? Nuo nyt melkein omien kuulokkeiden hintaiset (DT 990 Pro).
Audeze LCD-C2 / GX jos sattuu olemaan jollain myös myynnissä niin saattaa kiinnostaa, jos tuollaisesta välimallista joku haluaa eroon ja siirtyä syvemmälle upseerimessiin![]()
Aika heikosti on noita puisia jotka ois oikeesti hienoja, halvemmat on sitten muovi/alumiinirimpuloita tai jotain Alibaba-kamaa.
Ei auta kuin hommata nuo, ja ostaa sitte niille myöhemmin kalliimmat luurit![]()
Eikö ne bassot voimistu yleensä silloin, kun lyöt nappeihin sellaiset sovitteet, jotka oikeasti istuu korvaan..? En oo ite kuullu, että varsinaisella materiaalilla ois niin väliä.. muoks. ellei sitten jonkun malliset tosiaan istu jonkun korvaan paremmin kuin toisetAi niin semmoinen juttu, netissä sanotaan että kun pistät silikoni tipsit IEM kuulokkeisiin niin basso voimistuu. No pistin sitten silikoni tipsit Tin T2, paskan marjat basso mitään voimistunut verrattuna vaahtotipseihin, vaan niistä tuli vielä enemmän neutraalit, tiedä sitten onko kuulo mennyt vai mikä tässä nyt toimii internetin ohjeita vastaan?.
Vekslasin tuossa 10 paria tipsejä ennenkuin löytyi sopivat, mistähän löytäisi suomesta M koon vaahtomuoveja, kun jos alkaa amazonista tilaamaan dekonin M kokoisia niin hintaa tulee enemmän kuin kuulokkeille. Kiinan L vakiokokoiset meinaa pullahdella ulos korvista.Jos sovitteet istuu huonosti, niin silloinhan bassot herkästi karkaa ja soundia sotkee muutenkin ulkoa tuleva mökä.
En osaa kyllä valitettavasti minä auttaa, mistä tuohon sopivia löytää..Vekslasin tuossa 10 paria tipsejä ennenkuin löytyi sopivat, mistähän löytäisi suomesta M koon vaahtomuoveja, kun jos alkaa amazonista tilaamaan dekonin M kokoisia niin hintaa tulee enemmän kuin kuulokkeille. Kiinan L vakiokokoiset meinaa pullahdella ulos korvista.
Juu riippuu ihan sen tuubin halkaisijasta mikä menee ja mikä ei, eiköhän pidä ottaa mittanauha käteen ja mitata, kun tönäriä en omista. Varmaan ei kuitenkaan hirveästi haittaa jos nyt on muuten sopiva vaikka oolisikin shurelle ym.En osaa kyllä valitettavasti minä auttaa, mistä tuohon sopivia löytää..
Mulla oli Shuren SE535 napit ja Shuren nappeihin saa sovitteita vähän sieltä täältä, esim. St. Pauls Soundista tai Thomannilta.
Ja en tiedä onnistuuko noihin tai onko mieltä miettiä, mutta jos joskus vielä ite napit ostaisin, niin varmaan teettäisin uudestaan custom-sovitteet niin kuin teetin Shureihin. Niillä ainakin istuu.
Ai niin semmoinen juttu, netissä sanotaan että kun pistät silikoni tipsit IEM kuulokkeisiin niin basso voimistuu. No pistin sitten silikoni tipsit Tin T2, paskan marjat basso mitään voimistunut verrattuna vaahtotipseihin, vaan niistä tuli vielä enemmän neutraalit, tiedä sitten onko kuulo mennyt vai mikä tässä nyt toimii internetin ohjeita vastaan?.
Yleisellä tasolla paha sanoa onko Tres "parempi" kuin HD650/HD6XX. Tres on kyllä teknisesti vaikuttavampi ja aiheuttaa enemmän sellaisia VAU-filliksiä. Taajuustasapainon suhteen HD650 on aika lyömätön (mielestäni) verrattuna melkein mihin tahansa joten Tresin vähän rosoisempi tuning korostuu vielä entisestään vertaillessa. Joskus Tres kyllä sähähtää omaan korvaan vähän liikaa, toisinaan on ylimääräsistä kaikua / kailotusta yms pientä joka pomppaa ärsyttävästi esiin. Senkkujen viat (lievä verhoutuneisuus, lörppö basso, pienehkö soundstage) on enemmän semmosia että ne korostuu vertailevassa kuuntelussa ja lakkaa ainakin minua ajan kanssa häiritsemästä jos kuuntelee pelkästään senkkuja pidemmän aikaa. Mutta heti kun laittaa vaikka Tresit päähän tuntuu kuin korvat olisivatkin olleet lukossa ja yhtäkkiä auenneet. Että kyllä kai sitä voisi sanoa Tresin olevan melko selvä parannus Sennheiseriin. En kuitenkaan ehkä sanoisi että ovat mitenkään ns. seuraavalla tasolla. Mun mielestä HD650/Tres/LCD-2c/Sundara yms painivat kaikki samassa sarjassa. Ehkä jopa Focal Elearinkin vielä niputtaisin tuohon settiin. Hifiman Ananda, Focal Clear, Sennheiser HD800 on sitten jo semmosia jotka meikäläisen korvaan on sitten jo siellä "seuraavalla tasolla"Kauan sulla kesti tilauksesta siihen että luurit oli hyppysissä? Tilasin ite viime keskiviikkona 3.2, ei ole tullut vielä päivitystä siitä että missä vaiheessa luurien rakentelu on.
Osaako käyt. nimim. @Roderick antaa jotain näkemystä että miten Tresit vertautuu HD650 / HD6XX:ään? Onko yleisellä tasolla parannus noihin verrattuna vai painitaanko suunnilleen samassa sarjassa?
Kävin eilen Verkkiksessä pyörimässä ja oli aika iso kiusaus napata Outletista LCD-2:t 699€ hintaan. Onneks Tres-hypen takia ostohousut kuitenkin pysyi kaapissa, josko näillä nykysillä kuitenkin pärjäis vähän aikaa.. Jos tulee tarvetta joskus hommata uusia luureja niin vois suunnata katseen jo raskaaseen sarjaan, kiinnostaisi Focal / ZMF / Audeze
Näemmä sais tilattua tuota alumiinista pantaa, hinta tosin aika suolanen 220 taalaa..Alkaa pikkuhiljaa kyrpimään nämä staxit. Joo ääni on aivan loistava mutta luurien laatu on aivan syvältä. Nyt napsahti toinenkin U-sanka poikki. Meni vielä aivan samasta kohtaa kuin toi toinenkin.
Kyseessä siis Stax SR-L700. Ei mikään ihme, että ovat tehneet MK2 mallin jossa on metalliset U-sangat.
Olisi pitänyt vain pitänyt ostaa beyerdynamicit (dt880 käytössä 2005 ja edelleen rokkaa), Clearit, HD800s tai jotkut muut jotka pysyvät oikeasti kasassa. Staxit oli saatava kun sellaisista tuli jo silloin 2005 haaveiltua tosin 007:t jäi edelleen kauppaan.
Yleisellä tasolla paha sanoa onko Tres "parempi" kuin HD650/HD6XX. Tres on kyllä teknisesti vaikuttavampi ja aiheuttaa enemmän sellaisia VAU-filliksiä. Taajuustasapainon suhteen HD650 on aika lyömätön (mielestäni) verrattuna melkein mihin tahansa joten Tresin vähän rosoisempi tuning korostuu vielä entisestään vertaillessa. Joskus Tres kyllä sähähtää omaan korvaan vähän liikaa, toisinaan on ylimääräsistä kaikua / kailotusta yms pientä joka pomppaa ärsyttävästi esiin. Senkkujen viat (lievä verhoutuneisuus, lörppö basso, pienehkö soundstage) on enemmän semmosia että ne korostuu vertailevassa kuuntelussa ja lakkaa ainakin minua ajan kanssa häiritsemästä jos kuuntelee pelkästään senkkuja pidemmän aikaa. Mutta heti kun laittaa vaikka Tresit päähän tuntuu kuin korvat olisivatkin olleet lukossa ja yhtäkkiä auenneet. Että kyllä kai sitä voisi sanoa Tresin olevan melko selvä parannus Sennheiseriin. En kuitenkaan ehkä sanoisi että ovat mitenkään ns. seuraavalla tasolla. Mun mielestä HD650/Tres/LCD-2c/Sundara yms painivat kaikki samassa sarjassa. Ehkä jopa Focal Elearinkin vielä niputtaisin tuohon settiin. Hifiman Ananda, Focal Clear, Sennheiser HD800 on sitten jo semmosia jotka meikäläisen korvaan on sitten jo siellä "seuraavalla tasolla"![]()
Alkaa pikkuhiljaa kyrpimään nämä staxit. Joo ääni on aivan loistava mutta luurien laatu on aivan syvältä. Nyt napsahti toinenkin U-sanka poikki. Meni vielä aivan samasta kohtaa kuin toi toinenkin.
Kyseessä siis Stax SR-L700. Ei mikään ihme, että ovat tehneet MK2 mallin jossa on metalliset U-sangat.
Olisi pitänyt vain pitänyt ostaa beyerdynamicit (dt880 käytössä 2005 ja edelleen rokkaa), Clearit, HD800s tai jotkut muut jotka pysyvät oikeasti kasassa. Staxit oli saatava kun sellaisista tuli jo silloin 2005 haaveiltua tosin 007:t jäi edelleen kauppaan.
Joo, L300:n ääni ei paljoa 500 tai 700 sarjalaisista jää jälkeen. Noissa vain pädit on myös aivan kamalat. Tosin muuttuvat heti paremmiksi kun pistää 500 tai 700 pädit tilalle.Samat kokemukset jäi L300:sta! Itselläni katkesi pääpanta yhdellä napsahduksella ilman mitään varoitusta. Muovi nyt olikin suunnilleen samaa, mitä käytetään halvimmissa hiekkaleluissa. 3kk odottelulla sai uuden pääpannan maahantuojalta, muttei huvittanut jäädä tuon jälkeen odottelemaan, milloin katkeaa uudestaan. Soundi noissa halvimmissakin L-malleissa oli aivan fantastinen.
Joo, L300:n ääni ei paljoa 500 tai 700 sarjalaisista jää jälkeen. Noissa vain pädit on myös aivan kamalat. Tosin muuttuvat heti paremmiksi kun pistää 500 tai 700 pädit tilalle.
750€ Makso Suomeen tuotuna veroineen ja posteineen vähän käytettynä 639$ hintaan ostettuna.Tosta lähtis Hifiman HE6se $699, ovh toista tonnia.
https://www.adorama.com/hmhe6sev2.html?emailprice=t
Onko tietoa onko noissa hifimanin normaali takuu vai onko pelkästään joku adoraman oma viritys?750€ Makso Suomeen tuotuna veroineen ja posteineen vähän käytettynä 639$ hintaan ostettuna.
Vaatenaulakko On joku keksinyt tälle typerämpääkin käyttöäRupeaapi olemaan useammat kuulokkeet niin onkos mitään halpaa ja hyvää telinettä johon sais useammat kerralla laitettua? Semmoset 5-6 kpl on tällä hetkellä noita.