Laadukkaat kuulokkeet?

Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 682
Meneekö muuten ZMF:n kuulokkeisiin samat kaapelit kuin Audezeihinkin? Mietityttää nyt kun vahvistinpäivityksen myötä olen siirtymässä balansoituihin kaapeleihin ja Audezet löytyvät entuudestaan, mutta Verite C:t kummittelevat mielessä.
Samat liittimet (mini-xlr) on ZMF:ssäkin, eli menee.

Oon soitellutkin Aeoluksia toistaiseksi olkkarissa Audezen tehdasjohdolla, kun on metrin pidempi kuin ZMF:n tehdasjohdot.

muoks. en uskaltais tilata Veriteä kuulematta.. Aeoluksenkin pitäisi olla ZMF:n lämpöisimmästä ja helpoimmasta päästä, mutta on minusta huomattavasti kirkkaampi ainakin Audezen LCD-2C:hen verrattuna. Tai yläkeskialueella on ainakin huomattavasti paljon enemmän energiaa.
 
Viimeksi muokattu:

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
897
Samat liittimet (mini-xlr) on ZMF:ssäkin, eli menee.

Oon soitellutkin Aeoluksia toistaiseksi olkkarissa Audezen tehdasjohdolla, kun on metrin pidempi kuin ZMF:n tehdasjohdot.

muoks. en uskaltais tilata Veriteä kuulematta.. Aeoluksenkin pitäisi olla ZMF:n lämpöisimmästä ja helpoimmasta päästä, mutta on minusta huomattavasti kirkkaampi ainakin Audezen LCD-2C:hen verrattuna. Tai yläkeskialueella on ainakin huomattavasti paljon enemmän energiaa.
Itseltä löytyy MX4:t jotka ovat ymmärtääkseni Audezen neutraalimmasta päästä, eivätkä edusta LCD-2:n ja 3:n lämpöisempää soundia. Kirkkaista kuulokkeista on myös entuudestaan kokemusta, eikä se häiritse itseä.

Pitää ajella jossain vaiheessa Saloon ja käydä testaamassa siellä. Olisi tässä kaikkea muutakin hankittavaa, niin ei ihan heti pääse lyömään isoja rahoja kuulokkeisiin.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 682
Itseltä löytyy MX4:t jotka ovat ymmärtääkseni Audezen neutraalimmasta päästä, eivätkä edusta LCD-2:n ja 3:n lämpöisempää soundia. Kirkkaista kuulokkeista on myös entuudestaan kokemusta, eikä se häiritse itseä.
No sit joo ei oo varmaan samoja "ongelmia" kuin itellä olis. Just eilen lueskelin noista MX4:sta ja kiinnostais kyllä kuulla ne, mutta kuvausten perusteella ei oo ehkä aivan sitä, mitä ite hakee tai mistä tykkää.
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
131
Hankin vaimolle joululahjaksi Sonyn WH-1000 XM3 vastamelukuulokkeet. Eilen pakettia avatessa "ihmeteltiin" ettei siinä ollut minkäänlaista sinettiä / teippiä / tarraa tms. josta olisi voinut todeta, että pakkaus on avaamaton. Onko tosiaan noin?

Kuulokkeet ostettu Gigantin nettikaupasta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
533
Kiitos tiedosta, tuollaista muovia ei näissä ollut. Saa nähdä millainen vääntö tällä kertaa saadaan Gigantin kanssa aikaan.
Itse ihmettelin samaa.. Tilasin alkuvuodesta telialta ja ei ollut muoveja. Palautin ja hain gigantista, missä ei sieläkään ollut muoveja. Hälynarut vaan ympärillä. Ilmeisesti joissain on ja joissain ei ?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
43
Itse tilasin alennuksesta Jimm'siltä 9.1. omani eli lähemmäks vuosi tuosta alkaa olla aikaa. Voisiko olla tosiaan että vanhemmissa erissä on ollut ja uudemmissa ei ole?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
533
Itse tilasin alennuksesta Jimm'siltä 9.1. omani eli lähemmäks vuosi tuosta alkaa olla aikaa. Voisiko olla tosiaan että vanhemmissa erissä on ollut ja uudemmissa ei ole?
Näin ainakin itse uskoisin. Mitään käytön merkkejä en kummistakaan omista löytänyt.
 

Galaxy

Team H2O
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 034
Pitäisi hankkia olkkariin TV:n katseluun kahdet kuulokkeet jotta voisi katsoa kunnolla telkkaria kun lapsi nukkuu. Eli minimivaatimus on että kahdet kuulokkeet saa kiinni langattomasti, ei huomattavaa viivettä ja mieluiten langaton lataus. Katselin vähän noita ja esim. joku Avantree (ikinä kuullutkaan) esim:


Onko suosituksia? Isot plussat pakollisten lisäksi saisi seuraavista:
- Vaihdettava akku
- Avoin rakenne jotta on vähän tietoinen myös ulkopuolisista äänistä
- Joku muu merkki kun Sennheiser kun jokainen heidän tuote johon olen törmännyt on ollut pettymys tähän asti


Hinnalla ei sinänsä ole merkitystä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 404
Pitäisi löytyä kuulokkeet seuraavilla spekseillä:
-ANC (tuuletus/pesukoneen/lapsen äänet vähemmalle)
-3.5mm liitäntä (Oculus Quest2)
-aptx LL (löytyy jo USB lähetin, pelikäytössä low latency on must have)

Plussaa hyvä mikki ja kantolaukku, mutta ei pakollisia
Hintahaarukka 50-150€

Käytin jonkin aikaa Valcon VMK20, joka täytti kaikki speksit ja oli muuten ihan OK, mutta pari takuunalaista ongelmaa oli sekä 170€ bulkki kiinakuulokkeista on aika kova hinta. Sonyn kuulokkeet on poissa pelistä koska eivät tue kaikkia (tai mitään) aptX standardeja. Yllä mainittu Avantreella näyttäisi olevan paljon low latencya tukevia kuulokkeita, pitää tutkia hieman heidän tarjontaa myös.
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Osaisiko joku heittää lonkalta ehdotuksia 150€-250€ bt over ear kuulokkeista. Saa vaimentaa myös ulkoa tulevaa ääntä, onko se jopa säädettävissä jossain malleissa?

Verrokki äänenlaadusta ja mielellään tulisi ylittää on Sennheiser rs 160.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 682
@Sword Of Damocles tilasikko muuten mitään upgrade-piuhaa Veritelle, vai löytyykö jo sopivaa himasta?

Eksyin Forzan sivuille ja hetken olin jo painamassa Noiria ostoskoriin, mutta sitten järki voitti, kun kotimaistakin custom-piuhaa on tuloillaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
193
Mitäs kotimaista piuhaa on tarjolla? Sundaran orkkis aavistuksen lyhyt omaan käyttöön.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 539
@Sword Of Damocles tilasikko muuten mitään upgrade-piuhaa Veritelle, vai löytyykö jo sopivaa himasta?

Eksyin Forzan sivuille ja hetken olin jo painamassa Noiria ostoskoriin, mutta sitten järki voitti, kun kotimaistakin custom-piuhaa on tuloillaan.
Mulla on jo ennestään täysi modulaarinen kaapelisetti Hart Audio Cablesilta sekä yksi piuha Ebay-myyjältä Sky Audio Cables. Nämä riittänee ihan hyvin tässä vaiheessa.

Edit. Veritet on vielä Memphisissä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Jaahas, meidän HE5XX oli näköjään vihdoinkin löydetty ja se saatiin eilen jo Hampuriin asti. Eihän siinä mennyt kuin nelisen viikkoa kun DHL liikutti pakettia kaupungista toiseen.

Onkos tuo ollut muilla miten pitkä odotus Hampurin ja Suomen välillä? Varmaan ihan turha odotella vielä tämän vuoden puolella saapuvaksi.
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
452
17. päivä lähti meikäläisen HD6XX liikkeelle, vietti 7 päivää New Jerseyssä käsiteltävänä ja eilen tuli päivitys että paketti on Frankfurtissa. Jännitys tiivistyy.
 

STW

Liittynyt
04.03.2019
Viestejä
165
Tää on tän palstan kautta sumplittu, eli yksityinen harrastaja tekeepi nuo. Ei taida Suomessa olla mitään virallista custom-kuulokepiuhapajaa. Toivottavasti @STW ei pahastu, jos tägään tähän. Sainhan minäkin vinkin ketjusta :)
Ei toki haittaa.;) Jos kiinnostaa niin laita YV ja speksit (liittimet, pituus ja muuta jos tarvii) niin katotaan sitte vieläkö kiinnostaa.:D
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 682
Edit. Veritet on vielä Memphisissä
Mulle tuli ennen pyhää postia ZMF:ltä, että omat Atticukset ovat menossa kuppien viimeistelyyn. Jokohan postasinkin tuon jo kertaalleen.. Mutta kun saavat nuo viimeistelyn perään vielä kasatuksi, niin pääsee ihmettelemään, kauanko kestää matkustaa tänne pohjolaan.

Piti vielä kysymäni, että mikäs mrspeakersin kuuloke sulla olikaan? Oliko Ether suljettu? Jälleen vähän niin kuin muistutuksena itsellekin, että ei ole mitään järkeä miettiä tässä kohtaa taas uusia luureja, mutta pidemmässä juoksussa jotkut pikkaisen paremmat planaarit pitää kyllä saada. Ja Ether2 olis tuossa parin kilon hintaluokassa yksi potentiaalinen vaihtoehto. Muut mieleentulevat lienevät LCD3 ja Hifimanin Arya tai Edition X. Miksei vois miettiä Hifimanilta HE1000:kin, mutta pitäs selvittää kyllä eka, sopiiko niiden soundi yhtään itelle.

Harmittaa vähän, kun passasin vaihtotarjouksen toisella foorumilla Hifiman Edition X:stä. Olis saanu nuo pienellä välirahalla + antamalla vaihdossa AKG K812 -luurit, jotka ei tosiaan sopineet itelle yhtään.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 539
@pappatech
FedExillä tulee normaalitilanteessa paketit noin viikossa + tullaukset täällä päässä. Nyt näköjään muuttunut tullaaminen niin, ettei tarvitse viestitellä ollenkaan kuriirin kanssa, vaan itse tullaamalla Tulli ilmoittaa luovutuspäätöksestä automaattisesti kuriirille (saapa nähdä, onko todellisuudessa näin suoraviivaista).

Mulla on noi Aeon 2 Closedit reissu-/työkuulokkeina. Aiemmin oli Ether CX:t, jotka on nyt @STW llä. Audezeihin verrattuna molemmat on aika munattomia bassontoistoltaan, mutta muutoin teknisesti hyviä siihen nähden, että näissä on heikohkot magneetit. Ether 2 taitaa olla aika samaa sarjaa ja ymmärtääkseni melko ylihintainen.

Ether CX:iin verrattuna Aeon 2:t on helpommat ja musikaalisemmat – Etherit oli muistaakseni analyyttisemmat ja niissä oli parempi imaging. Aeoneissa on ilman tuning padeja melko reippaasti trebleä, mutta se toistuu todella laadukkaasti, eikä jopa hieman yllättäen rasita korvia ollenkaan. Ethereissä oli sellainen hälyääniä lievästi korostava kohta tuunauksessa, olisikohan ylämideissä sijainnut.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 682
@Sword Of Damocles hyvä tietää tuo kuvio FedExin kanssa. DHL:n kanssa hoitui Kiinasta tosiaan niin, että he ottivat yhteyttä, että tullataanko sun puolesta, maksoivat tullauksen ja verot ja laskuttivat sit minua. Mutta pitää olla nyt ilm. ite vaan hereillä tullin suuntaan ja hoitaa tuo alta poies, niin ei tule mitään turhia viiveitä.

Ja tattis infosta Ethereiden suhteen. Ei kuulosta kovin lupaavalta. Ei noita varmaan pääse edes testaamaan missään..

Tor Audion tilauksessakin näemmä jotain eloa. Olin jo lähettämäisilläni sähköpostia heille, että kauanko maksunvälittäjä oikein käsittelee maksua, kun edelleen keikkuu katevaraus tilillä, mutta tänään tuli sähköpostilla seurantatunnus, jonka sanojensa mukaan joutuvat antamaan etukäteen. Ja että vahvistin on edelleen työn alla, mutta että infoavat, kun se on valmis ja lähetetty. Eli tuosta nyt uskaltanee päätellä, että työ on ainakin aloitettu :D
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 806
Pitäisi löytyä kuulokkeet seuraavilla spekseillä:
-ANC (tuuletus/pesukoneen/lapsen äänet vähemmalle)
-3.5mm liitäntä (Oculus Quest2)
-aptx LL (löytyy jo USB lähetin, pelikäytössä low latency on must have)

Plussaa hyvä mikki ja kantolaukku, mutta ei pakollisia
Hintahaarukka 50-150€

Käytin jonkin aikaa Valcon VMK20, joka täytti kaikki speksit ja oli muuten ihan OK, mutta pari takuunalaista ongelmaa oli sekä 170€ bulkki kiinakuulokkeista on aika kova hinta. Sonyn kuulokkeet on poissa pelistä koska eivät tue kaikkia (tai mitään) aptX standardeja. Yllä mainittu Avantreella näyttäisi olevan paljon low latencya tukevia kuulokkeita, pitää tutkia hieman heidän tarjontaa myös.
Jabra elite 85h (150 €) on hyvä vaihtoehto, ainakin akun kesto on pitkä, ja Istuu mukavasti päässä, eikä mulla ole äänenlaadusta valittamista.

Tai sitten halvalla(50 €) AKG K 845 BT


Osaisiko joku heittää lonkalta ehdotuksia 150€-250€ bt over ear kuulokkeista. Saa vaimentaa myös ulkoa tulevaa ääntä, onko se jopa säädettävissä jossain malleissa?

Verrokki äänenlaadusta ja mielellään tulisi ylittää on Sennheiser rs 160.
Sulle suosittelen myös tuota jabraa, muita hyviä vaihtoehtoja ovat ainakin Sony wh 1000-mx3 ja bose QC 35 II



Alla Jabra elite 85h:n arvostelu, jossa sitä verrataan aiemmin mainitsemaani sonyn ja bosen kuulokkeisiin. Arvostelun mukana on itse kuultavissa ANC näyte kaikista ja myös miten nämä kuulokkeet soi, sekä miltä jabran mikki kuulostaa.
 
Liittynyt
29.12.2018
Viestejä
214
Mulla on töissä nuo Jabran 85 H:t. Saatiin työnantajalta kaikki omat luurit. Olen tykännyt, soundi on jees ja akku kestää pitkään. Ainut mikä häiritsee, on soundissa se treblen noisemaisuus / grainy soundi. Huomaa hyvin etenkin vaikka DnB biiseissä. Tosi sellainen epäselvä se yläpää. Mutta muuten kyllä ihan jees luurit ja frequency response on aika tasainen koko matkalta. Ehkä 3000hz voisi olla db tai pari lisää, mutta hyvät on luurit. Suosittelen kyllä.
 

hypnos

Köyhä
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
197
Osaisiko joku heittää lonkalta ehdotuksia 150€-250€ bt over ear kuulokkeista. Saa vaimentaa myös ulkoa tulevaa ääntä, onko se jopa säädettävissä jossain malleissa?

Verrokki äänenlaadusta ja mielellään tulisi ylittää on Sennheiser rs 160.
Ehdotettujen Jabrojen lisäksi budjetin yläpäähän menisi Bose 700 Amazonista 249€
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
@Timo 2 @hypnos
Kiitti vinkeistä.
Yritin kovasti vertailla Sennheiser Momentum 3 joka kalliimpi. Ilmeisesti edellä mainittujen kilpailija.
Vaikka meneekin yli budjetin mietin että onkohan Sennheisereissa tutumpi ääni mulle. Ehkä täytyy kuunnella noi kaikki jossain. Sony ilmeisesti kaikilta osa-alueilta mitattuna silti paras kuuloke.

Edit.
Vaikeaksi menee kun surffailee netissä.
Miksi en ostaisi näitä studiokuulokkeita?
  • Audio Technica ATH-M50xBT
159€

Sekoittaako pakkaa vielä se että tulee tv käyttöön, mites bt lipsync ja viive.
Nyt käytössä Sennheiser rs 160. Ja toimii hyvin tuon suhteen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
M50x:t on ihan viimeiset mitä suosittelisin tuohon käyttöön.

Mitä bt-viiveeseen tulee niin Sonyn XM2:t on ollut käytössä pitkään eikä se viive ole häirinnyt tv-käytössä kertaakaan. Oikeastaan en ole edes huomannut sitä.
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
M50x:t on ihan viimeiset mitä suosittelisin tuohon käyttöön.

Mitä bt-viiveeseen tulee niin Sonyn XM2:t on ollut käytössä pitkään eikä se viive ole häirinnyt tv-käytössä kertaakaan. Oikeastaan en ole edes huomannut sitä.
Hankaloitit valintaa edelleen. :)
Sony XM3 kelpaisi mutta myyty kaikkialta max 239€ loppuun. Sikakalliilla saattaa vielä saada ja XM4 satasen kalliimpi.
Vaikeaa....

Jabraa saisi ja hyvä hinta. Kuinkas se toimii tv:n kanssa ja vertautuu teidän mielestänne Sonyyn?
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 682
Oliko täällä joku pelannut sen crossfeedin kanssa enemmän? Nyt sain hiukka testattua ja ei nyt ainakaan pikatestillä vakuuttanut. Stereokuva suppenee, soundi tummenee / ilmavuutta häviää ja bassotkin kuulostais korostuvan. Varsinkin tuo vika ihmetyttää, että pitäskö tuon toimia noin :D

Toki tässä nyt oli varmaan taas sitä perinteistä, että kun on tottunut tähän tiettyyn perussoundiin, niin kaikki poikkeava kiinnittää helposti huomion.

Nyt muuten on joko meikäläisen korva tai Aeolusten diskantti ajettu sisään. Ei oo kyllä enää mitään ongelmaa kuunnella ja kaikki EQ:t on otettu veks diskanttipäästä. En tiedä tarvisko tuota pientä bassobuustiakaan, mutta oon nyt antanut olla tuon puolisen desibeliä (35hz, +0,5dB, Q = 0,9). Ei tää ainakaan huonolta kuulosta.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 383
@Timo 2 @hypnos
Kiitti vinkeistä.
Yritin kovasti vertailla Sennheiser Momentum 3 joka kalliimpi. Ilmeisesti edellä mainittujen kilpailija.
Vaikka meneekin yli budjetin mietin että onkohan Sennheisereissa tutumpi ääni mulle. Ehkä täytyy kuunnella noi kaikki jossain. Sony ilmeisesti kaikilta osa-alueilta mitattuna silti paras kuuloke.
Suosittelen käymään testaamassa noita liikkeessä ja tekemään vertailua vaikka siellä. Itse päädyin Momentumiin, koska sen ääni oli musiikkia kuunnellessa miellyttävämpi. Etenkin alataajuudet soivat hyvin. Sonyt kuulostivat noihin verrattuina todella muovisilta, plussana tosin että olivat keveämmät päässä.
 
Liittynyt
27.12.2020
Viestejä
13
Etsin kuulokkeita musiikin kuunteluun. Saa olla langalliset tosin ei haittaa jos langaton.
Hinta haarukka 100- 250eur. Nykyiset kuulokkeet ovat olleet Sennheiser HD485.
Olen pitänyt niistä. Kiitos vinkeistä etukäteen.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Etsin kuulokkeita musiikin kuunteluun. Saa olla langalliset tosin ei haittaa jos langaton.
Hinta haarukka 100- 250eur. Nykyiset kuulokkeet ovat olleet Sennheiser HD485.
Olen pitänyt niistä. Kiitos vinkeistä etukäteen.
Hifiman HE-400i, HE4XX, HE5XX, Sennheiser HD58x, HD6XX, AKG K712 pro. Minkään kanssa ei mennä metsään.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 206
Hifiman HE-400i, HE4XX, HE5XX, Sennheiser HD58x, HD6XX, AKG K712 pro. Minkään kanssa ei mennä metsään.
Samoin Sennheiser HD 560S ja Beyerdynamic DT880 600Ohm-versio. Beyerit vaativat jo erillisen vahvistimen, joten niitä ei kannata käyttää esim. emon äänikortin kanssa.
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
612
Oliko täällä joku pelannut sen crossfeedin kanssa enemmän? Nyt sain hiukka testattua ja ei nyt ainakaan pikatestillä vakuuttanut. Stereokuva suppenee, soundi tummenee / ilmavuutta häviää ja bassotkin kuulostais korostuvan. Varsinkin tuo vika ihmetyttää, että pitäskö tuon toimia noin :D
Ite tykkään käyttää joko sitä ykkös- tai kakkosasetusta omilla LCD-2C:llä. Tuntuu, että musiikki kuulostaa jotenki "kokonaiselta" sen kanssa, saattaa liittyä tuohon Audezen 3-blob-äänikuvaan tosin. Toki joskus kuuntelen myös ilman crossfeediä, mutta nyt kun siihen on tottunu ni vaikea sitä on pois enää jättää ainakaan näillä luureilla.
 

STW

Liittynyt
04.03.2019
Viestejä
165
Oliko täällä joku pelannut sen crossfeedin kanssa enemmän? Nyt sain hiukka testattua ja ei nyt ainakaan pikatestillä vakuuttanut. Stereokuva suppenee, soundi tummenee / ilmavuutta häviää ja bassotkin kuulostais korostuvan. Varsinkin tuo vika ihmetyttää, että pitäskö tuon toimia noin :D
Ainaki Monolith THX AAA DAC-AMPin Dirac II tekee juuri päinvastasesti (paitsi basso korostuu ihan ihan hitusen). Isompi soundstage ja imaging, paljo syvempi soundstage ja semmonen kiva iso ilmava äänimaailma. Ainoo mikä ehkä vähän hassuttaa ni ääni siirtyy n. 2cm eteenpäin, johtunee kun tota on kuvailtu "kaiutinsetuppia mukailevaksi". Se kuulostaa ymmärrettävältä mutta tuossa pysyy kans 3D-maisuus ja hyvä crossfeed joka tuo peleihin todella todella ison eron joka näkyy tosi luonnollisena kun vasemmalta kuuluva ääni ei kuulu pelkästään vasemmasta kupista vaan niiku luonnollisesti kuuluu myös oikealle korvalle. Mutta en oo kokeillu tuommosta pelkkää crossfeed -ominaisuutta. Leffa yms käytössä se ei välttämättä tuo kun isomman soundstagen, ehkä joskus parempi ilmankin mutta esim peleissä toi on aika hyvä, joskus pelien äänimaailma on itessään jo tarpeeks hyvä ettei tuota tarvi (varsinki top tier kuulokkeilla); ja musiikissa se ei tuo mitään huonompaa kuvaa musiikista vaan toimii hyvin ilman ja tuon Dirac II:sen kanssa. Oon ite tykänny molemmista, ja esim Bowien Space Oddityyn se tuo paljo lisää syvyyttä, tilaa ja efektit kaukaisuudesta tulevasta äänestä on ihan eri maailmasta.
 
Liittynyt
22.12.2020
Viestejä
161
Miten voi olla liian neutraali? Joko värittynyt tai neutraali.

Markkinoiden parhaat dynaamiset kuulokkeethan nuo ovat ja hinta ei ole ihan mahdoton (ei tietysti halpakaan), kuten joillain - sanotaanko - Gradon leluilla, ottaen huomioon siis äänenlaatu ja miksei kehityskustannuksetkin. Keskiäänien ja diskanttien tarkkuus ('erottelevuus' tai 'yksityiskohdat') ei häpeä Staxienkaan rinnalla.
Tyynyjen materiaali (päällikangas) saisi olla samaa kamaa kuin aiemmissa Sennheiserin lippulaivoissa, ilmeisesti keinokuituvelouria.
Sinun mielipiteesi. Ei välttämättä korreloi sitten yhtään todellisuuden kanssa.
Senkkuhan tarvitsee ensimmäisenä equtusta, jos niitä kuunnella meinaa. Laadukas kuuloke toimii sellaisenaan.
 
Liittynyt
22.12.2020
Viestejä
161
Oliko täällä joku pelannut sen crossfeedin kanssa enemmän? Nyt sain hiukka testattua ja ei nyt ainakaan pikatestillä vakuuttanut. Stereokuva suppenee, soundi tummenee / ilmavuutta häviää ja bassotkin kuulostais korostuvan. Varsinkin tuo vika ihmetyttää, että pitäskö tuon toimia noin :D

Toki tässä nyt oli varmaan taas sitä perinteistä, että kun on tottunut tähän tiettyyn perussoundiin, niin kaikki poikkeava kiinnittää helposti huomion.
Crossfeedin voi tehdä hyvin, tai huonosti. Tai hyvin huonosti.
Ainut toimiva mikä on tullut vastaan on SPL Phonitor XE:n Matrix.


Erittäin hienovarainen, ei muuta soundia juuri yhtään. Päälläolon huomaa oikeastaan vasta kun on hetken käyttänyt ja kytkee pois. Huomaakin ykskaks kuuloketoiston perusongelman=äänitteet kun tehty lähes poikkeuksetta kaiuttimille, niillä kuunnellessa kanavat vuotaa korviin ristiin. Kuulokkeilla ilman crossfeediä ei. Vaikea palata "normaaliin" SPL:n jälkeen.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 682
Crossfeedin voi tehdä hyvin, tai huonosti. Tai hyvin huonosti.
Ainut toimiva mikä on tullut vastaan on SPL Phonitor XE:n Matrix.
Jos nyt yhdistän nimimerkin oikeaan kirjoittajaan, niin sullahan oli tuo Phonitor, mutta ooksää RME:n ADI dacin crossfeediä testannut? Että eroavatko noin merkittävästi toisistaan?

Phonitorissa oleva crossfeed tuntuu olevan monien mielestä sieltä parhaimmasta päästä, mutta ymmärtääkseni RME:n ADI dacin vastaavaakin käytellään ihan tyytyväisinä.
 
Liittynyt
22.12.2020
Viestejä
161
Jos nyt yhdistän nimimerkin oikeaan kirjoittajaan, niin sullahan oli tuo Phonitor, mutta ooksää RME:n ADI dacin crossfeediä testannut? Että eroavatko noin merkittävästi toisistaan?

Phonitorissa oleva crossfeed tuntuu olevan monien mielestä sieltä parhaimmasta päästä, mutta ymmärtääkseni RME:n ADI dacin vastaavaakin käytellään ihan tyytyväisinä.
En ole mainitsemiasi testannut. Mutta jos käyttäytyvät kuten kuvailit ovat kyllä kelvottomia?
Kannattaa jossain testata SPL:n matrixia jos crossfeed kiinnostaa. Ainakin mulla se teki ihmeitä, huomaamattomasti. :)
Niistää tapauskohtaisesti hyvin, hyvin vähän kokoa leveysuunnassa mutta antaa takas holograafisuudessa. Ja siinä että kaikki tuntuu "luonnollisemmalta".
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
612
En ole mainitsemiasi testannut. Mutta jos käyttäytyvät kuten kuvailit ovat kyllä kelvottomia?
Kannattaa jossain testata SPL:n matrixia jos crossfeed kiinnostaa. Ainakin mulla se teki ihmeitä, huomaamattomasti. :)
Niistää tapauskohtaisesti hyvin, hyvin vähän kokoa leveysuunnassa mutta antaa takas holograafisuudessa. Ja siinä että kaikki tuntuu "luonnollisemmalta".
Tuolleen se toimii RME:ssäkin. Mutta tosiaan taitaa olla luurikohtasta myös. Omaan korvaan kans on kyllä ihan loistava, mutta vaatii hieman totuttelua alkuun.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 682
Tuolleen se toimii RME:ssäkin. Mutta tosiaan taitaa olla luurikohtasta myös. Omaan korvaan kans on kyllä ihan loistava, mutta vaatii hieman totuttelua alkuun.
Joo, saattaapi vaan vaatia totuttelua. Joskaan en oikein tiedä, miksi lähtisin taas totuttelemaan johonkin, kun ei normisoundissa mikään häiritse ja vasta oon taas tottunut uusiin luureihin :D Jotkut laidasta (korvasta) toiseen pomppivat miksaukset toki kuulostavat luureilla vähän vammaisilta, että pitäs testata soundaako tuollaiset jotenkin paremmalta.

@STW tjoo, pitääpä testata kyllä sekä luureja että crossfeediä pelatessa. Nyt on vaan niin nafti tuo johto, ettei oikein kiinnosta pelata lattialla istuen, joten oon käyttäny kaiuttimia pelatessa. Eikä Genelecin S360-kajarit varsinaisesti mitenkään älyttömän huonoa peliääntä tarjoile, että juosten tarvis luureihin vaihtaa :D

muoks. tai siis uusi Xbox noilla isoilla kajareilla. Tietokoneella on Genelec 8330A:t, niissäkin varsin mainio erottelu ja auktoriteettiakin ihan riittämiin, kun ovat tuossa nokan edessä.
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Suosittelen käymään testaamassa noita liikkeessä ja tekemään vertailua vaikka siellä. Itse päädyin Momentumiin, koska sen ääni oli musiikkia kuunnellessa miellyttävämpi. Etenkin alataajuudet soivat hyvin. Sonyt kuulostivat noihin verrattuina todella muovisilta, plussana tosin että olivat keveämmät päässä.
Syteen tai saveen. Tilasin Sonyn Xm3:set Amazonista 238€.
Toivottavasti ei tule musiikin suhteen shokkia kun Sennheisereiden äänestä olen tykännyt.

Pitäisi olla ainakin hyvä ANC joten sen takia menin kuuntelematta. Jos musiikillisesti ei sovi niin seuraavaksi sitten jotain muuta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
351
On kovat kannut hintaisekseen, perustuu AKG K550:hin. Tuolla hinnalla pitää ottaa kaikille muksun muksuille, vaimolle ostin ja nyt se ei tee muuta kun tanssiin siivotessaan nuo päässä :p
Nämä jos vielä toimisi PS5 kanssa nätisti?
Kohtapa tuo selviää kunhan Porokara selviää joulun pakettiruuhkasta
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
533
Kokemuksia hajonneista audezeista ? lcd2 classicit itsellä.

Toinen puoli rutisee hyvin pienestä paineesta kupissa. Tämä jokseenkin ilmeisesti ominaisuus, mutta nyt kahtena kertana ruvennut surisemaan oudosti. Tätä kestänyt jonkin aikaa. Nyt taas toimii normaalisti, lukuunottamatta tuota toisen puolen kovin herkästi rusahtelua.

Uudet luurit joutunee ostamaan jos nämä takuukierrokselle lähtee. Taitaa ottaa kuukausia ? :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Audezen takuuhommista on kuultu ihan mahtavia ja aivan hirveitä kertomuksia. Lienee tuuria kumpi osuu kohdalle.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
247 801
Viestejä
4 323 215
Jäsenet
72 104
Uusin jäsen
kehveli62

Hinta.fi

Ylös Bottom