Voi sitä ainakin yrittää. Ainakin meikäläisellä oli melkoinen selittäminen avovaimolle kun pikkuhiljaa vuosien varrella olohuoneen nurkkaus muuttui tämän näköiseksi.
En tiedä miten halvat pitäis olla, muuttuu se ainakin kun työnnän campfire andromedat syvemmälle.
Mutta vakavasti ottaen, pointti oli lähinnä siinä että itsellä harrastuneisuus on tässä reilun kymmenen kuulokekuuntelu vuoden mittaan ohjautunut siihen suuntaan että kaikki lähtee sieltä ylhäältä. Kun sanoit, että kaikki lähtee signaaliketjusta ja ilman sitä hintavat kuulokkeet on turhia niin pakkohan tuohon oli vastata
Eli budjetin mukaan mahdollisimman laadukkaat kuulokkeet ensin. Kunhan vahvistin ja dacci ei oo ihan kelvottomat niin 95% äänenlaadusta on kiinni siitä mitä siihen korville laittaa. Sitten jos haluaa näperöidä niin sitten voi venkslata kaapeleiden,virtalähteiden, wasapien yms kanssa. Itse tosin ennemmin senkin ajan käyttäisin vaikka laadukkaampien pehmusteiden metsästykseen. Kuten sanoit, pehmusteilla on tosiaankin vaikutusta.
Mutta kukin tyylillään. Ennen kuin laadukkaampia streamauspalveluja oli saatavilla niin tuli tosiaan itsekin tuon signaaliketjun kanssa puuhattua. Nyt en enää lähtisi hommaan jossa lopputulosta pitää asiakseen kuunnella onko siinä eroa vai ei. Sama homma 192khz äänitteiden kanssa. Hyvinhän niillä sai kiintolevytilaa kulumaan vaikka äänenlaadullista eroa oli tai sitten ei.
Ite en oo koskaan hirveesti lämmennyt beyerdynamicin kuulokkeille vaikka tusinan verran oon niitä läpi käynytkin. T1 gen1 ja dt880 (2003 mallia) löytyy talosta tällä hetkellä. Niissä on aina sen verran härski se beyerin signature treble piikki ja muutenkin tuntuu että niissä on aina hirvee jälkisointi ylätaajuuksilla. Tuo 2003 dt880 on ehkä vähän poikkeus siinä mielessä, parempi ainakin kun uudemmat dt880:t. Pahin oli varmaan T5p gen1, se meni myyntiin äkkiä. DT990:sta en muista mikä malli mulla oli mutta ei sekään oikein mun makuun ollut. DT1990 oli semmonen josta olisin halunnut tykätä ja tykkäsinkin mutta sekin oli sillä diskantti piikillä pilattu, vaikka ei nyt niin paha ole siinä mielessä kuin T1. Modaamalla T1:stä tosin saa ihan maittavat
PS. Joo, kaipa tuota roonia vois testata.