Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Taitaa olla jollain puutetta rahasta, jos itse et laita viestiä takaisin ja hän ehtii ottaa kiinni paremmasta tarjouksesta niin miksi pitää olla niin nyrpeä.. toki säännöt on säännöt mutta kuka haluaa rahaa roskiinkaan heittää

Taitaa olla jollain puutetta rahasta, jos itse et laita viestiä takaisin ja hän ehtii ottaa kiinni paremmasta tarjouksesta niin miksi pitää olla niin nyrpeä.. toki säännöt on säännöt mutta kuka haluaa rahaa roskiinkaan heittää
Mutta tässä tapauksessa myyjä oli ehtinyt hyväksyä tuon tarjouksen ja laittaa maksutiedot, ja tämän jälkeen ostaja perui tarjouksen. Ja tässä tapauksessa ostajan tulee ostaa se näytönohjain, vaikka löysi muualta halvemmalla.

Jos ostaja olisi perunut tarjouksen ennen kuin myyjä on laittanut maksutiedot tai vastannut hyväksyvänsä tarjouksen, peruminen olisi ollut ok.

Niin. Viestihistoriasta näkee, että asia meni näin:

22:36 Ostaja tehnyt tarjouksen keskustelusäikeessä
22:41 Hyväksyin kaupat keskustelusäikeessä
22:48 Lähetin maksutiedot YV:llä
23:20 Ostaja peruu kaupat YV:llä
23:32 Ostaja peruu kaupat keskustelusäikeessä

Olen laittanut viestiä takaisin, ja vieläpä hyvin nopeasti.

Samaan aikaan, kun ostaja on tarjonnut HP:n minun myynnissä olevasta tuotteesta, hän on tehnyt tarjouksen näyttisalueella kahdesta muusta näyttiksestä ja perunut myös nuo kaupat.

Säännöt on säännöt, ja hyvästä syystä niin.

Niin. Viestihistoriasta näkee, että asia meni näin:

22:36 Ostaja tehnyt tarjouksen keskustelusäikeessä
22:41 Hyväksyin kaupat keskustelusäikeessä
22:48 Lähetin maksutiedot YV:llä
23:20 Ostaja peruu kaupat YV:llä
23:32 Ostaja peruu kaupat keskustelusäikeessä

Samaan aikaan, kun ostaja on tarjonnut HP:n minun myynnissä olevasta tuotteesta, hän on tehnyt tarjouksen näyttisalueella kahdesta muusta näyttiksestä ja perunut myös nuo kaupat.

Nyt vain sanot ostajalle että hänellä on 2 vaihtoehtoa:
1. Vaihtoehto on että kaupat viedään loppuun sovitulla hinnalla.
2. Toinen vaihtoehto on että hän saa tästä negatiivisen kauppiaspalautteen. Ja toteutat myös tämän uhkauksen jos 1. Vaihtoehto on poissuljettu ostajan toimesta.

Eipä nuo säännöt koske tuollaista, joka rekkaa vain tehdäkseen tarjoukset. edit: tai tietty koskee, mut ei varmaa ole motivaatiota niitä kunnioittaa.

Viimeksi muokattu:

Ei kai tässä pitäisi olla mitään epäselvää. Negatiivinen palaute ostajalle (joka onkin jo tehty - pisteet siitä), jotta myös muut tietävät varoa näitä hupiostajia ja elämä jatkuu. Ei kannata jäädä tuollaisia murehtimaan sen enempää, koska mitään rahallista tappiota tästä tapauksesta ei onneksi myyjälle tullut.

Pari vastaavaa negatiivista palautetta lisää, niin ylläpito voi poistaa tunnuksen. Pitäisikö täällä kohta alkaa laittamaan myynti-ilmoituksen perään disclaimer: "Ongelmien välttämiseksi, en myy tuotetta henkilölle, jolla on enemmän kuin 3 negatiivista palautetta" :)

Kuinkahan toimia jos tuore käyttäjä foorumeilla alkaa asiatta valittamaan julkisesti myynti-ilmoituksessa.
Perjantai illasta sovimme kaupoista jonka jälkeen ei tullut enempää viestejä eikä keskustelulle muutakaan tarvetta.
Ja sitten maanantai aamusta itketään myynti ilmoituksessa, jossa muitakin tuotteita tarjolla. :shifty:

Suolaa.

Hessu

Team H2O
Kuinkahan toimia jos tuore käyttäjä foorumeilla alkaa asiatta valittamaan julkisesti myynti-ilmoituksessa.
Perjantai illasta sovimme kaupoista jonka jälkeen ei tullut enempää viestejä eikä keskustelulle muutakaan tarvetta.
Ja sitten maanantai aamusta itketään myynti ilmoituksessa, jossa muitakin tuotteita tarjolla. :shifty:

Suolaa.
Yrität avata sivistyneesti keskusteluyhteyttä ilman sen kummempaa vääntämistä. Jos asia ei tule selväksi niin sitten tarvittessa raportti ylläpidolle keskusteluun. Jos taas kauppakokemuksessa itsessään on tapahtunut jotain epärehellistä tai muuten huono kokemus niin tänne kera nimimerkin ja linkin myyntiketjuun.

Aivan. Jotain selkoa yritin tuosta tilanteesta jo tehdä. Kaupat itsessään sujuivat kuten normaalisti mutta sitten jälkikäteen jotain outoa draamanpoikasta lankaan jossa muutakin myynnissä...

Mietin että mikäli viestejä ei saa editoitua kuntoon tahi poistettua niin täytynee tuommoisen takia sitten vääntää uusi lanka tilalle.

Aivan. Jotain selkoa yritin tuosta tilanteesta jo tehdä. Kaupat itsessään sujuivat kuten normaalisti mutta sitten jälkikäteen jotain outoa draamanpoikasta lankaan jossa muutakin myynnissä...

Mietin että mikäli viestejä ei saa editoitua kuntoon tahi poistettua niin täytynee tuommoisen takia sitten vääntää uusi lanka tilalle.
Jos oli tosta äänikortista kyse, niin en kyl ymmärrä mitä vauhkoat.

Nyt on rikosilmoitus kirjattu. Ei noita selityksiä ja toisaalta hiljaisuutta jaksa. Enkä myöskään jaksa anella jatkuvasti lisätietoja/seurantakoodia/selitystä paketin paikallaoloon. Ei sovi luonteeseeni. Nyt on kalenteriin tehty 15 vuodeksi eteenpäin merkinnät ulosoton uusimiseen, kunhan tapaus sinne asti menee. Ettei vahingossakaan unohdu. Toivon, että kaikki muutkin teette ilmoitukset tästä kaverista, niin saadaan suurempi summa kokoon. Kiitos ja näkemiin.
KTPH = Lemmu, joka myös bannattu täältä. Nyt kun täältä on lukenut viestejä kyseisestä kaverista, ei enää yllätä miksi viimevuoden lopulla tehdystä kaupasta "vahingossa unohtuneita" osia aina vaan luvattiin lähettää "ensi viikolla". Ei toki ole siis vieläkään lähetetty eikä näemmä ole tulossakaan.

@kippokuppo perui HP:llä tehdyn tarjouksensa, jonka perusteella olin ehtinyt tarjouksen hyväksyä ja lähettää maksutiedot. Selityksenä on, että on ehtinyt löytää toisen tuotteen jostain.

Näemmä näytönohjainten myyntialueella ainakin kahdessa muussa näytönohjaimien myyntisäikeessä täsmälleen samaa käytöstä.

Kauppa-alueen säännöissä sanotaan: Jos teet tuotteesta tarjouksen, sitoudut ostamaan tuotteen kyseisellä hinnalla
Tuo nyt vaan on valitettavan yleistä nykyään että hupitarjoajia tuntuu olevan enemmän kun oikeita kauppamiehiä/naisia. Porukka ei tunnu ymmärtävän että kun tarjoaa jotain ni silloin on myös sitä tuotetta ostamassa.

Tuotetta ei ainakaan kannata varata kenellekkään. 99% tapauksissa jossa tavara pitänyt varata, on kaupat "ostajan" puolelta peruttu yksipuolisesti tai lopetettu vaan yhteydenpito kokonaan kun sovittu kauppajankohta koittaa.

Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
90 025
Jäsenet
39 124
Uusin jäsen
juuso96

Hinta.fi

Ylös Bottom