Kysymyksiä & Vastauksia

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 556
En sulje vielä pois tätä yksilöä, mutta tämän päivän jälkeen ei enää olekaan niin kiinnostava. Katson yhä laajemmin eri autoja, toki omien kriteerien rajoissa.

Periaatteessa noi varusteet mitä tuossa autossa on, suurimpaa osaa en edes tarvitse. Vaikka onkin kiva, että se kiihtyy lujaa, kelpaa pykälää pienempikin kone. Lisävarusteina lähinnä hyvä äänentoisto (tämänkin saa jälkeenpäin laitettua) ja vakionopeudensäädin. Kahlin lisää vaihtoehtoja läpi ja tuun tänne sitten taas huutelemaan. Tällä kertaa jopa useampi vaihtoehto kiikarissa ;)

Mukava kun täällä saa oikeasti apua ja mielipiteitä!
Joskus näiden kanssa joutuu menemään enempi tunteella kuin järjellä. Esim. yks Chevrolet takavuosina, oli leimattu ja kaikin puolin ehjä auto, ihan liikkeestä eikä jobbarilta, vielä tuttu myyjä. Ajelin sen kanssa pitkänkin lenkin, mutta joku siinä vaan oli, enkä osaa vieläkään sanoa mikä, mutta ei tuntunut omalta. Se kauppa jäi siihen.
Hetken päästä olikin pihassa sitten Buick, mikä käytännössä täsmälleen samanlainen kampe, se vaan jotenkin tuntui paremmalta.

Taas sitten vuosia myöhemmin eri autolla samaan liikeeseen, tällä kertaa eri myyjä (myyntipäällikkö tai joku johtaja mikä ei saanut sanaa suustaan)
Kysyin että voikos tuota Dodgea kokeilla, ja yhden asentajan jutut kuultua, että auto on oikeasti hyvä, leimattu ja laitettu sitä ja tätä, okei.

Riitti oikeastaan noin 100m ja heti tuntui auto kotoisalta, jonkun verran lenkkiä heitin toki senkin kanssa mutten mitään huomautettavaa keksinyt joten ostopäätös oli siinä. Sitten vaan väliraha keskustelu mykän myyjän kanssa ja keula kohti kotia:D

Tiivistettynä se Chevy jotenkin ei miellyttänyt, tai epäilytti - ja siksi jäi ostamatta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
134
Päästi sitten - 13 vuotinen b7 Passatti jäähdytysnesteet pohjan kautta ulos.

Lähti hinurilla pajalle ja syyksi kertoivat syöpyneen/puhjenneen jäähdyttimen.

120tkm rullattu niin onkohan noille "speksattu" jotain käyttöikää vai lotolla mennään ja jos joku kivi sopivasti kopsahtaa niin sitten kopsahtaa.
Pyysin jäähdytintä itselleni niin pääsee tarkemmin näkemään miten se on hajonnut.

Nesteinä käytetty ihan vaatimusten mukaisia tuotteita ettei ole veden kanssa läträtty.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
53
Osaako joku sanoa miten tuollainen liitin puretaan? Pitäisi saada johto juotettua paikalleen takaisin. Koitin noista molemmista rei'istä tökkiä piikillä, mutta ei lähtenyt ainakaan kohtuullisella voimalla.

liitin.jpg liitin2.jpg
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
486
Päästi sitten - 13 vuotinen b7 Passatti jäähdytysnesteet pohjan kautta ulos.

Lähti hinurilla pajalle ja syyksi kertoivat syöpyneen/puhjenneen jäähdyttimen.

120tkm rullattu niin onkohan noille "speksattu" jotain käyttöikää vai lotolla mennään ja jos joku kivi sopivasti kopsahtaa niin sitten kopsahtaa.
Pyysin jäähdytintä itselleni niin pääsee tarkemmin näkemään miten se on hajonnut.

Nesteinä käytetty ihan vaatimusten mukaisia tuotteita ettei ole veden kanssa läträtty.
Jos viittaat siihen että joku muu maksaisi osan niin ei, vaan omasta taskusta menee. Nuo orkkis jäöhyttimet ei näissä mitään kummoisia ole ja on niitä tolla iällä/kilsoilla mennyt. En muista oliko passatissakin alamuovien ruuvit etulaidasta suoraan jäähyn alla, ainakin skodia tuli vastaan joihin oli alamuovi ruuvattu liian pitkillä ruuveilla paikalleen ja jäähyn pohjasta läpi...
Osaako joku sanoa miten tuollainen liitin puretaan? Pitäisi saada johto juotettua paikalleen takaisin. Koitin noista molemmista rei'istä tökkiä piikillä, mutta ei lähtenyt ainakaan kohtuullisella voimalla.
Liittimille on ihan omat työkalu "tiirikat" joilla saa pinnit irti liittimestä. Monesti silti menee rikki ja vaatii uudet pinnit. Työkalut saa ihan autotarvikeliikkeestänkun menet liittimen kanssa kyselemään
 
Liittynyt
13.08.2017
Viestejä
4
Mikä on vanhemmissa Japanilaisissa autoissa oleva klipsi etuovien karmeissa?

Raivokas googlaileminen ei ole tuottanut tulosta ja asia vaivaa työpaikalla jo aika lailla:D

 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
53
Liittimille on ihan omat työkalu "tiirikat" joilla saa pinnit irti liittimestä. Monesti silti menee rikki ja vaatii uudet pinnit. Työkalut saa ihan autotarvikeliikkeestänkun menet liittimen kanssa kyselemään
Sellaisella motonetistä ostetulla tiirikalla sitä kokeilen. Mutta kun ei ole tietoa, että millä piikillä ja miten se aukeaisi. Mutta täytyy varmaan vaan voimalla repiä irti. Tai sitten vaan annan liittimen olla ja koitan johdon tyngän juottaa jotenkin paikalleen.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
486
Sellaisella motonetistä ostetulla tiirikalla sitä kokeilen. Mutta kun ei ole tietoa, että millä piikillä ja miten se aukeaisi. Mutta täytyy varmaan vaan voimalla repiä irti. Tai sitten vaan annan liittimen olla ja koitan johdon tyngän juottaa jotenkin paikalleen.
Tosennäköisesti väärä tikku, niitä on joka liittimelle, koolle ja mallille oma tikku.
Väkisinhän sen saa, mutta silloin se on takuuvarmasti rikki ja sulla on sama kolvata ne piuhat kiinni kohteeseen ilman koko liitintä...
 

teho75

Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
770
Olen tässä hieman perehtynyt auton moottorin kiinnikkeisiin ja tutkaillut moottorin heilumista kaasuttaessa.
Renault Megane vm2000 moottoritilan sivukiinnikkeet (jakopäässä ja vaihteistossa) löysin mutta sitten yhtä en löydä. Se pitäisi olla jossain siellä startin lähellä ilmeisesti.
Varmaan löytyy jos nostaa etupään pukeille ja kömpii alakautta katsomaan.
Voiko olettaa että myös takakiinnike on tiukka eikä väljyyttä ole koska moottori ei juuri ollenkaan heilu kaasuttaessa auton edestä katsottuna?
Onko jotain kikkaa miten noi kiinnikkeet pitäisi tarkastaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 556
Olen tässä hieman perehtynyt auton moottorin kiinnikkeisiin ja tutkaillut moottorin heilumista kaasuttaessa.
Renault Megane vm2000 moottoritilan sivukiinnikkeet (jakopäässä ja vaihteistossa) löysin mutta sitten yhtä en löydä. Se pitäisi olla jossain siellä startin lähellä ilmeisesti.
Varmaan löytyy jos nostaa etupään pukeille ja kömpii alakautta katsomaan.
Voiko olettaa että myös takakiinnike on tiukka eikä väljyyttä ole koska moottori ei juuri ollenkaan heilu kaasuttaessa auton edestä katsottuna?
Onko jotain kikkaa miten noi kiinnikkeet pitäisi tarkastaa?
Siis mitä se tekee? Jos vaihdekepin outoa heilumista on havaittu, niin se on ominaisuus, ei vika.
 

teho75

Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
770
Siis mitä se tekee? Jos vaihdekepin outoa heilumista on havaittu, niin se on ominaisuus, ei vika.
Ei se kone tee mitään poikkeavaa. Nätisti näyttää pysyvän paikallaan kun sormella kaasuläppää painaa. Uskoisin että kiinnikkeet ovat kunnossa.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
554
Juu kyllä ne jos rikki on niin sen kyllä huomaa. Antaa ohjaamoon jysähtelyjä/jyrinää, potkii vaihteita, pakoputki hakkaa pohjaan jne...

Vanha viisaus: Jos se on ehjä, älä korjaa sitä.
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
151
Miten vanteiden muutoskatsastus tehdään käytännössä?

Ajetaanko auto katsastettavat vanteet alla katsastuskonttorille?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 556
Miten vanteiden muutoskatsastus tehdään käytännössä?

Ajetaanko auto katsastettavat vanteet alla katsastuskonttorille?
Yleistä tietoa

Tuossa nyt jotain aluksi. Silmään pisti tuo nopeusmittarin rukkaaminen, ja nykyäänhän voi olla että vaatii nelipyörämittauksen, kun säännöt on nykyään vedetty hyvinkin tiukalle. Jos ei täältä parempaa vastausta löydy, niin konttorilla osaavat vastata, tai korjaamosta joka mittauksia tekee.

Itse jouduin rakentelemaan offroad rojuun vähän pyöränkaaria lisää, vaikka olikin saatu muutoskatsastettua uusille kumeille jo aikaisemmin...
 

outonaapuri

Pro
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 994
Se kannattaa käydä aina yhdestä tai kahdesta paikasta kysymässä niin ne kertoo mitä pitää tehä jos pitää. Aina vähän paikasta/katsuristakin kiinni
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
151
Tosiaan suht pieni muutos vissiin, kun otteessa on 225/50R17 7.5JX17 ET38 ja uudet on 255/35R19 8.5X19 ET35. Eli ei sentään mitään offroad rakenteluja kyseessä :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
458
Yleistä tietoa

Tuossa nyt jotain aluksi. Silmään pisti tuo nopeusmittarin rukkaaminen, ja nykyäänhän voi olla että vaatii nelipyörämittauksen, kun säännöt on nykyään vedetty hyvinkin tiukalle. Jos ei täältä parempaa vastausta löydy, niin konttorilla osaavat vastata, tai korjaamosta joka mittauksia tekee.

Itse jouduin rakentelemaan offroad rojuun vähän pyöränkaaria lisää, vaikka olikin saatu muutoskatsastettua uusille kumeille jo aikaisemmin...
Ei ole kyllä sääntöjä yhtään sen tiukemmalle vedetty mitä ennen. Muutama vuosi sitten säännöt nimenomaan helpottui verrattuna aikaisempaan. Pyörien osalta ei muutoksia tullut vaan pykälät on ihan ennallaan mitä ne on vuosikausia olleet.

Se kannattaa käydä aina yhdestä tai kahdesta paikasta kysymässä niin ne kertoo mitä pitää tehä jos pitää. Aina vähän paikasta/katsuristakin kiinni
Muutoskatsastusasioissa pykälien mukaan mennään eikä eroja eri konttorien välillä ole, kaikki muutokset merkataan tietokantaan ja muutokset menee trafin tarkastuksen kautta. Vaikka onnistuisi jossain paikassa saamaan jotain sellaista läpi mitä ei pitäisi, niin se pomppaa viimeistään trafista takaisin ja tulee uusintakutsua katsastukseen.

Käytännössä ne ainoat erot on niitä, että jossain paikoissa voi saada asioita läpi ilman muutoskatsastusta, vaikka ne oikeasti pitäisi muutoskatsastaa. Tälläinen hyöty taas on aika turha kun silloin se auto on edelleen muutoskatsastamatta ja voi jatkossa pompata koska vain.
 

outonaapuri

Pro
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 994
Ei ole kyllä sääntöjä yhtään sen tiukemmalle vedetty mitä ennen. Muutama vuosi sitten säännöt nimenomaan helpottui verrattuna aikaisempaan. Pyörien osalta ei muutoksia tullut vaan pykälät on ihan ennallaan mitä ne on vuosikausia olleet.



Muutoskatsastusasioissa pykälien mukaan mennään eikä eroja eri konttorien välillä ole, kaikki muutokset merkataan tietokantaan ja muutokset menee trafin tarkastuksen kautta. Vaikka onnistuisi jossain paikassa saamaan jotain sellaista läpi mitä ei pitäisi, niin se pomppaa viimeistään trafista takaisin ja tulee uusintakutsua katsastukseen.

Käytännössä ne ainoat erot on niitä, että jossain paikoissa voi saada asioita läpi ilman muutoskatsastusta, vaikka ne oikeasti pitäisi muutoskatsastaa. Tälläinen hyöty taas on aika turha kun silloin se auto on edelleen muutoskatsastamatta ja voi jatkossa pompata koska vain.
Ajatuksena näin, käytännössä ei. Vähän asiasta riippuen noissa on joskus tulkitsijaa ja sitten tulkitsijaa. Toki noissa rengaskoonmuutoksissa ei niin tulkittavaa pitäisi olla. Helpoimmalla joka tapauksessa pääsee kun kysyy konttorilta mitä tälle pitää tehdä vai pitääkö mitään niin ei tartte sitten vääntää sen katsurin kanssa kun eivät tulkitsekkaan samoin kuin joku foorumisti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 799
Miten vanteiden muutoskatsastus tehdään käytännössä?

Ajetaanko auto katsastettavat vanteet alla katsastuskonttorille?
Tosiaan suht pieni muutos vissiin, kun otteessa on 225/50R17 7.5JX17 ET38 ja uudet on 255/35R19 8.5X19 ET35. Eli ei sentään mitään offroad rakenteluja kyseessä :D
18" renkaat menee ilman muutoskatsastusta, mutta 19" vaatii muutoskatsastuksen, kun yli 1 tuuma eroa.

Noin se tehdään. Uusien renkaiden kanssa konttorille ja katsastaja katsoo, että uudet renkaat mahtuu pyörimään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
72
Nyt on paha kyssäri :D jos pitäisi valita parempi ns. kestävempi/luotettavampi auto näistä kahdesta. BMW 316-318 1.8-2.0 2000-2004 tai VW GOLF IV 1.6 2002-2006. Jos oletetaan, että molemmilla on ajettu noin 130-150tkm. Kumman valitsisit?

Tiedän, että tämä on ns tyhmä kysymys. Pitäisi valita Toyota corola tj. mutta nuo on ne kaksi autoa jotka omaa silmää miellyttävät tällä budjetilla, joka on 4-5 tuhatta euroa. Ajoa tulee ehkä hyvällä säkää 8tkm vuodessa, eli ei kovin paljoa.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
997
Nelosgolfin 16-venttiiliset 1.6 bensat tietää aika usein lambda/EGR/MAF jne tappelua... Mystisiä seosongelmia joiden aiheuttaja on usein hankalahko selvitettävä. Vanhemmat 8-venttiiliset oli kai vähän parempia, mutta ei taida osua tuohon vuosimallihaarukkaan enää.

Bemareista ei tietoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 910
Nyt on paha kyssäri :D jos pitäisi valita parempi ns. kestävempi/luotettavampi auto näistä kahdesta. BMW 316-318 1.8-2.0 2000-2004 tai VW GOLF IV 1.6 2002-2006. Jos oletetaan, että molemmilla on ajettu noin 130-150tkm. Kumman valitsisit?

Tiedän, että tämä on ns tyhmä kysymys. Pitäisi valita Toyota corola tj. mutta nuo on ne kaksi autoa jotka omaa silmää miellyttävät tällä budjetilla, joka on 4-5 tuhatta euroa. Ajoa tulee ehkä hyvällä säkää 8tkm vuodessa, eli ei kovin paljoa.
Aika samoissa lienevät. Golfit saattaa olla pelleiltään paremmassa kunnossa kun noilla penareilla tuntui olevan ruosteongelmaa.

2-litrainen penari tosin varmasti "kivempi" ajaa...
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
554
Ei nuo kummatkaan mitenkään viattomia ole, lähinnä kiinni siitä millaisen yksilön sattuu löytämään.

Ainakin itselläni oli parissa vastaavassa bemarissa jatkuvia nykimisiä/anturihäiriöitä/huohotin/imuputkivuotoja. Kilometrejä oli reilu 200tkm.

Toisaalta taas kaverilla on ollut 8 vuotta -02 bemari ja siinä ei muuta isompaa ole ollut kuin abs-yksikkö.


OT:

Vaikka boschia aina kehutaan hyväksi niin kaikissa omistamissani autoissa joissa on ollut boschin järjestelmä olen saanut tapella noiden antureiden ja johtosarjojen kanssa.
 

outonaapuri

Pro
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 994
Oliko sen jakopään kanssa ongelmia ton ikäluokan bemareissa ja mistä kolopallosta ne helmat katosi
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
705
Oliko sen jakopään kanssa ongelmia ton ikäluokan bemareissa ja mistä kolopallosta ne helmat katosi
N-sarjalaisissa koneissa on jakopään kanssa ongelmia. Noissa se tosin on vielä etupäässä.
Joten ei ihan mahdoton urakka vaihtaa, mutta turhaa rahanmenoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 910
N-sarjalaisissa koneissa on jakopään kanssa ongelmia. Noissa se tosin on vielä etupäässä.
Joten ei ihan mahdoton urakka vaihtaa, mutta turhaa rahanmenoa.
Eiköhän ne ole 19 vuoden aikana jo vaihdettu tai paukkuneet?

Kuitenkin niin vanhoista autoista kyse että niissä voi olla noiden "jo-luultavasti-korjattujen" tyyppivikojen lisäksi ihan mitä vain vikaa yksilöstä toiseen riippuen kilsoista, pidosta ja kuun asennosta. :D

Oliko sen jakopään kanssa ongelmia ton ikäluokan bemareissa ja mistä kolopallosta ne helmat katosi
Mulla oli joku vaihdokki III-koppainen joka oli ainakin huomattavasti pahempi ruosteeltaan kuin nuo 1998-> VAGit.

mk IV:ssähän oli ne perus MAFit ja muut jo mainitut jotka on vaihdettu useaan kertaan ja jonkun verran koiranluu -ongelmia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
72
Joo siis oletuksena on se, että jokaista autoa pitää huoltaa. Mutta mietin tässä itsekseni kummassa se olisi kivuttomampaa. Öljyt, jarrut, ym "pikkujutut" olen opetellut vaihtamaan itse ja mielelläni pidän sellaisia huolto sunnuntai sessioita. Isommat remontit jätän suosiosta ammattilaisille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 910
Joo siis oletuksena on se, että jokaista autoa pitää huoltaa. Mutta mietin tässä itsekseni kummassa se olisi kivuttomampaa. Öljyt, jarrut, ym "pikkujutut" olen opetellut vaihtamaan itse ja mielelläni pidän sellaisia huolto sunnuntai sessioita. Isommat remontit jätän suosiosta ammattilaisille.
Ei samanikäinen 3BG Passatti olisi vaihtoehto - tuohan on about nyky Golfin kokoinen, ei ruostu hirveästi ja hinnatkin taitaa olla samalla tasolla kuin Golfissa?

Motti on pitkittäin, mutta muuten samaa tavaraa osien puolesta - olisiko tuossa faceliftissä 1.8 -> 4.0 moottorivaihtoehdot, joten 1.6:sta ei saa (pre-faceliftinä saa). 2.0:ssa tosin saattaa ilmetä öljynsyöntiä jonkin verran...


Edit, perjantaikevennykseksi:

Ilmeisesti käytettyä autoa halajavan kannattaisi ostaa Saab:
Kuvat: Petri löysi 30 vuodeksi Seinäjoen metsään unohtuneen Saab 99:n maahan uponneena – sitten tapahtui jotain ”sanoinkuvaamatonta”



(TL;DR / clickbait: auto lähti käymään "pienellä vaivalla"...) :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
72
Pitääpä laittaa mietintämyssyyn toi passatti myös. Niitä ei tosin nettiautosta tällä hetkellä löytynyt kuin muutama tuohon hintaan. Näyttää olevan enemmän tuossa kuuden tuhanne euron pinnassa. Tuossa golfissa olen katsellut tuolla 1.6 koneella, koska en mielellään tuota 1.4 ostaisi. Vaikka tämäkin on varmaan vaan mieltymys asia.

Tuossa on yksi noista bemareista mitä olen silmäillyt. Pitää viikon päästä katsoa tarkemmin kun on muutama lomapäivä tiedossa. Voisi vaikka mennä paikanpäälle kokeilemaan.
BMW 318 i 4d Porrasperä 2001 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 327
Osaako joku sanoa, miksi on olemassa tämmöisiä alla olevan uutisen kuvassa näkyviä tuplavaloja jalankulkijoille?

Onko tässä Suomen turhin sakko? Katso, kuinka röyhkeästi jalankulkijat rikkovat lakia Helsingin keskustassa
Huomion arvoista noissa on se, että vihreää ei ole ollenkaan. Toiseksi nuo on käytössä paikoissa, joissa katu pitää ylittää jalankulkijan valoilla useammassa vaiheessa. Erehtymisen riski valoissa vähenee, kun keskellä risteystä ei loimota vihreä. Kolmanneksi noita saa rakentaa vain poikkeusluvalla.

Tässä on jotain tietoa kyseisistä valoista:
VAROVA - Kiskoylitysvalot
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
476
Miten Office 365 Excelissä saan solun muuttamaan kyseisen solun taustan väriä? tarkoitus olisi että soluun syötetään tietty päivämäärä. Kun syötetystä päivämäärästä on ajallisesti kulunut 10 kuukautta muuttuisi solun tausta keltaiseksi ja kun täynnä olisi 12 kuukautta muuttuisi se punaiseksi. En tiedä miten tämän toteuttaisi.
 
Liittynyt
19.04.2017
Viestejä
222
Miten Office 365 Excelissä saan solun muuttamaan kyseisen solun taustan väriä? tarkoitus olisi että soluun syötetään tietty päivämäärä. Kun syötetystä päivämäärästä on ajallisesti kulunut 10 kuukautta muuttuisi solun tausta keltaiseksi ja kun täynnä olisi 12 kuukautta muuttuisi se punaiseksi. En tiedä miten tämän toteuttaisi.
Oikea ketju Excel kysymyksiin: Excel keskustelu
Sieltä löytyy varmasti enemmän apua.

Tuossa kuitenkin yksi ohje video aiheeseen liittyen. Ehkä tuota hiukan soveltamalla saa asian kuntoon. Video: Päivämäärien ehdollinen muotoilu
 
Liittynyt
04.04.2017
Viestejä
67
Mistä vuosiluvusta alkaen Vivaron vaihteistoon tuli vahvemmat laakerit? Katselen noita 2010 ja uudempia malleja.
 

Make

Tekee järkeä.
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
700
Onko Fiestan ja Fiesta Activen ajettavuudessa tai sisätilojen koossa isoja eroja? Olen menossa koeajamaan normi Fiestaa, joten voiko Fiesta Activelta odottaa about samanlaista kokemusta?
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
545
Ei kai ne sisätilat siitä mihinkään muutu ett alustaa nostetaan parikyt milliä korkeemmaks.
 

Make

Tekee järkeä.
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
700
Saisin viime vuoden Fiesta Activen vähän ajettuna (esittelyauto) kaksilla renkailla ja halvemmalla kuin tämän vuoden normi Fiestan. Harmi vaan että pitäisi se käydä ajamassa eri kaupungissa... Jos normi Fiesta vaikuttaa hyvältä koeajon perusteella, uskaltaisikohan tuota Activea ostaa vähän kuin ”sian säkissä”...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 799
Sisätilat on tosiaan ihan samat, kun auto on sama. Korotettu alusta ja taitaa olla isommat 17" renkaat. Pitäisi olla tukeva ajaa tuo Activekin, mitä myyjän kanssa juttelin. En ole siis Activea ajanut.

Active on myös pikkasen kalliimpi ostaa. ST-line:ssa vastaavasti vähän normaalia matalampi alusta.
 
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
1 382
Kaveri jolla on MK8 Fiesta Vignale, on ajellut paljon omalla MK8 ST:llä kävi koeajamassa tuon Activen ja ainakin hän piti kokemastaan. En muista mikä malli oli tarkalleen mutta tuntui tykkäävän alustan toiminnasta vaikka onkin korkeampi.
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
3 094
Ei samanikäinen 3BG Passatti olisi vaihtoehto - tuohan on about nyky Golfin kokoinen, ei ruostu hirveästi ja hinnatkin taitaa olla samalla tasolla kuin Golfissa?

Motti on pitkittäin, mutta muuten samaa tavaraa osien puolesta - olisiko tuossa faceliftissä 1.8 -> 4.0 moottorivaihtoehdot, joten 1.6:sta ei saa (pre-faceliftinä saa). 2.0:ssa tosin saattaa ilmetä öljynsyöntiä jonkin verran...


Edit, perjantaikevennykseksi:

Ilmeisesti käytettyä autoa halajavan kannattaisi ostaa Saab:
Kuvat: Petri löysi 30 vuodeksi Seinäjoen metsään unohtuneen Saab 99:n maahan uponneena – sitten tapahtui jotain ”sanoinkuvaamatonta”



(TL;DR / clickbait: auto lähti käymään "pienellä vaivalla"...) :D
Juttu ei kertonu, vaihdettiinkö ainakin moottoriöljyt tuohon Saabbiin. Voi nimittäin olla aika mielenkiintoisen väriset, mitkä tulee ulos ja saa vaihtaa vaihteistoöljyt sekä tehostinöljyt, jos löytyy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 910
Juttu ei kertonu, vaihdettiinkö ainakin moottoriöljyt tuohon Saabbiin. Voi nimittäin olla aika mielenkiintoisen väriset, mitkä tulee ulos ja saa vaihtaa vaihteistoöljyt sekä tehostinöljyt, jos löytyy.
Videossa (1:20) ottivat vain tikun käteen ja totesivat että "öljyä on" (oli ihan mustaa, muttei mitään ruoste-vesivelliä).
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
457
Tosennäköisesti väärä tikku, niitä on joka liittimelle, koolle ja mallille oma tikku.
Väkisinhän sen saa, mutta silloin se on takuuvarmasti rikki ja sulla on sama kolvata ne piuhat kiinni kohteeseen ilman koko liitintä...
Onko tuosta olemassa mitään taulukkoa josta näkisi mikä tikku millekin liittimelle ? Tai tiirikkasettiä jossa tulisi mukana ?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
483
Minkälaisia mahdollisuuksia esim. BMW 320 Gran Turismo A xDrive Sport Line F34 / Suomi-Auto! / Rahoitus / Vaihto Porrasperä 2013 - Vaihtoauto - Nettiauto tämmöiseen bmw:hen on ohjelmoinnin/lastuttamisen kanssa? Tuntuu että kun noita mainospuheita lukee niin siinä saa lisää tehoa, pienemmän kulutuksen, enemmän luotettavuutta ja isomman peniksen. Jotain tuollaista vakiona 180hp olen katsellut mutta kyllä toiveissa olisi että siihen helposti saisi vähän lisää tehoa, itselläni tietotaitoa ruveta värkkäämään ei kuitenkaan ole.
 

outonaapuri

Pro
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 994
Minkälaisia mahdollisuuksia esim. BMW 320 Gran Turismo A xDrive Sport Line F34 / Suomi-Auto! / Rahoitus / Vaihto Porrasperä 2013 - Vaihtoauto - Nettiauto tämmöiseen bmw:hen on ohjelmoinnin/lastuttamisen kanssa? Tuntuu että kun noita mainospuheita lukee niin siinä saa lisää tehoa, pienemmän kulutuksen, enemmän luotettavuutta ja isomman peniksen. Jotain tuollaista vakiona 180hp olen katsellut mutta kyllä toiveissa olisi että siihen helposti saisi vähän lisää tehoa, itselläni tietotaitoa ruveta värkkäämään ei kuitenkaan ole.
Kyllä ei bemarilla peenori kasva
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 327
Minkälaisia mahdollisuuksia esim. BMW 320 Gran Turismo A xDrive Sport Line F34 / Suomi-Auto! / Rahoitus / Vaihto Porrasperä 2013 - Vaihtoauto - Nettiauto tämmöiseen bmw:hen on ohjelmoinnin/lastuttamisen kanssa? Tuntuu että kun noita mainospuheita lukee niin siinä saa lisää tehoa, pienemmän kulutuksen, enemmän luotettavuutta ja isomman peniksen. Jotain tuollaista vakiona 180hp olen katsellut mutta kyllä toiveissa olisi että siihen helposti saisi vähän lisää tehoa, itselläni tietotaitoa ruveta värkkäämään ei kuitenkaan ole.
Kyllä tuossa virityspotentiaalia riittää, jos se oli siis kysymys. Kaksilitraista moottoria käytetään myös 328 mallissa (245hp), mutta en ole varma onko kyseessä kuitenkaan sama moottori ja onko komponenteissa muuten eroa. Jonkinlainen "löysät pois" eli 200+hp tuosta on varmasti otettavissa pelkällä ohjelmalla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
92 697
Viestejä
1 900 584
Jäsenet
39 756
Uusin jäsen
oledfanatic

Hinta.fi

Ylös Bottom