Kysymyksiä & Vastauksia

Viestiketju alueella 'Autot ja liikenne' , aloittaja w!rd, 17.10.2016.

  1. Jarkki86

    Jarkki86

    Viestejä:
    308
    Rekisteröitynyt:
    15.09.2018
    Vakiosuodattimen tilalle tuleva, kartiosuodattimia en suosittele kenellekkään.
     
  2. Jims

    Jims

    Viestejä:
    359
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Datsunin kone on kestävä, kaverin entisessä katulaillisessa drifting Datsunissa oli 470 hv / 590 Nm viinalla ja vakiolla SR20DET alakerralla, neljä kesää ( 2014-2018 ) kaveri tuolla ajoi vaihtelevia kilometrimääriä ilman ongelmia, eikä tietääkseni uudellakaan omistajalla ole ollut suurempia murheita.

    Voihan se kestääkin, mutta yllättävän monella on vakio 1.8T:n alakerta paukkunut yli 300 hepan mennessä.

    Kyseinen moottori on aluksi suunniteltu noin 150 hevosen tehoille ja siitä on myöhemmin tehty pienillä muutoksilla 180 ja 225 hp versiot, niin ei kait osia kannata mitoittaa millekkään 400-500 hp tehoille, kun siitä tulee vain turhia valmistuskustannuksia.
     
    Catrik tykkää tästä.
  3. JukkaX

    JukkaX

    Viestejä:
    463
    Rekisteröitynyt:
    30.10.2016
    Saako auton pakoputki vuotaa pikkuisen katsastuxessa? Vai tuleeko hylsy eli hylätäänkö? Jostain puolesta välistä putkistoa kuuluisi vuotavan ja sitä on jo hitsattu vähän aikaa sitten. Auto on Ford Mondeo 1.8 1995.
     
  4. selectamatic

    selectamatic

    Viestejä:
    1 109
    Rekisteröitynyt:
    23.04.2019
    Kyllä se uusimiseksi menee. Paikkaa jollain tahnalla, jos et kerkeä muuten sitä korjaamaan.
     
    JukkaX tykkää tästä.
  5. Akseli

    Akseli

    Viestejä:
    62
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    @JukkaX Kyllä se voi vuotaa vähän, kunhan pakokaasut saa otettua. Jossain pajalla käy ottamassa pakokaasulapun ja eikun katsastukseen jos saa pätevän lapun.
     
    JukkaX tykkää tästä.
  6. Monologi

    Monologi

    Viestejä:
    2 971
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Vuotava pakoputki aiheuttaa happiarvon nousua ja jos se ylittää tietyn rajan niin ei mene läpi. Meinasi vaan pakokaasutestissä huollossa vaihdattaa lambda-anturin, vaikka vuotava pakoputki oli vaan ongelma.
     
    SR50La ja JukkaX tykkäävät tästä.
  7. kurkimies

    kurkimies

    Viestejä:
    2 375
    Rekisteröitynyt:
    21.08.2017
    No itselläkin vissiin vähän vuotaa putki jostain.

    No pahimmassa tapauksessa tulee punainen ajokieltotarra tuulilasiin.

    Ajokieltoon määrääminen määräaikaiskatsastuksessa - Minilex

     
  8. thebe

    thebe

    Viestejä:
    110
    Rekisteröitynyt:
    10.10.2018
    Seki voi vaikuttaa paljon testeihin, ääniin, käyntiin, katsurin näkemykseen ym missäpäin putkea vuoto on. Esim suoraan pakosarjan jäljeen ennen lambdaa vai takapöntössä.
     
  9. Kidov

    Kidov

    Viestejä:
    115
    Rekisteröitynyt:
    21.11.2016
    Mitähän öljyä kannattaisi laittaa Passattiin? Auto on (3B6) 2.5 TDI 4motion vm. 2004, 180hv, moottorikoodi BDH. Öljyt olisi tarkoitus vaihtaa 10 - 15tkm välein. Perheen muihin autoihin menee Teboil Diamond Diesel 5w40. Sitä olisi kaikkein helpoin tuohonkin laittaa.

    Toinen vaihtoehto Autowikistä katseltuna voisi olla:
    VW 504.00/507.00
    Tämä öljy on tarkoitettu vähäpäästöisiin dieselmoottoreihin (hiukkassuodatin) ja katalysaattorillisiin bensiinimoottoreihin. Öljy sopii myös vanhempiin moottoreihin, joissa luokitus on VW 500.00/501.01/502.00/503.00/503.01/505.00/505.01/506.00/506.01 (ei VW V10- ja R5-dieselmoottoreihin).

    Teboil Diamond Diesel maksaa noin 6e/l.

    Castrol Edge FST-Ti 5W-30 LL 4l VAG 504.00/507.00 puolestaan 10e/l
     
  10. Jarkki86

    Jarkki86

    Viestejä:
    308
    Rekisteröitynyt:
    15.09.2018
    Onko sulla ohjekirja tallessa, sieltähän ne vaaditut acea luokitukset löytyy.
     
  11. Monologi

    Monologi

    Viestejä:
    2 971
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kerran menin katsurille ja oli mielestäni pieni vuoto äänien perusteella, mutta pääsin sitten näkemään kunnolla reiän niin se oli kyllä suunnilleen nyrkin kokoinen. Oli tullut takapöntön yläpuolelle niin oli sitten hankalasti nähtävissä.
     
  12. kurkimies

    kurkimies

    Viestejä:
    2 375
    Rekisteröitynyt:
    21.08.2017
    Valmistaja kertoo tuolle Teboil Diamond Diesel 5w-40 öljyille seuraavaa:

    Kevyen kaluston moottoriöljyt / Teboil

    Ja taas 504.00/507.00 valmistajan mukaan:

     
  13. TuBBe

    TuBBe

    Viestejä:
    432
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Osaisiko joku auttaa? Vanha -99 Nissan Almera N15 on pajalla ja korjaaja sanoi että pitäisi vaihtaa taakse molemmille puolille jarrusylinterit joissa samassa on käsijarrkumekanismi ja laittoi kuvan vanhoista kun on ruostunut.
    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]
    Pitäisi huomenissa viedä hänelle kyseiset osat että saisi vaihtaa mutta eihän minulla ole mitään helvetin käsitystä että mistä on kyse. Motonettiä kun selaa niin ei siellä oikein minkään osan kuvaus tunnu sopivan tuohon.
     
  14. Catrik

    Catrik

    Viestejä:
    221
    Rekisteröitynyt:
    28.06.2017
    Hakemasi osa on jarrusatula, löytyy tolla nimellä motonetistä. Neuvottu kyllä hieman epäselvästi, ei tuota sanota missään jarrusylinteriksi joka itsessään voi tarkoittaa aika montaa eri asiaa.
     
    TuBBe tykkää tästä.
  15. bypass

    bypass

    Viestejä:
    137
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Jarrusylinterillä hän todennäköisesti tarkoittaa tuota pyöreää osaa, joka työntyy ulos tuosta jarrusatulasta kun painat jarrua. Tässä autossa myös käsijarru työntää tuota ulospäin. Kuten kuvasta näkee, niin jumissahan nuo varmaan on. Satulaan on usein mahdollista vaihtaa pelkkä mäntä (sylinteri) ja/tai tiivisteet, mutta tässä tapauksessa satsaisin kyllä kokonaan uusiin satuloihin, etenkin kun vieraalle noita teetät.
     
  16. TuBBe

    TuBBe

    Viestejä:
    432
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Kiitos informatiivisestä vastauksesta!
    Osaisitko vielä sanoa, että jos esim Varaosat Nissan - Almera 1996-2000 N15 | Motonet Oy
    tuolta käyn hakemassa nuo tuotteet 23-9487 ja 23-9488 niin tuleeko siinä kaikki tarvittava mukana varsinaisesti, ettei tarvitse vielä erikseen noita sylinteriä ja tiivistettä ostaa? Vähän hirvittää kun alunperin ostin osia 180€ edestä, tarkoituksena vain että saisi autoon leiman ja laittaisi eteenpäin mutta nyt kulut nopeasti alkaakin vähän karata käsistä.
     
  17. kurkimies

    kurkimies

    Viestejä:
    2 375
    Rekisteröitynyt:
    21.08.2017
    Ja joskus yhteen entiseen Nissan Primeraan vaihdettiin toinen takasatula, niin korjaaja meinasi, että pienellä varauksella satuloiden korjaus. Ja noissa kannattaa tarkistaa, ettei ole esim. ABSiin liittyvää yms samassa satulassa.

    Melkein samanlainen parissa Primerassa ollut nuo sakasatulat kuin tuossa Almerassa ja ainakin talvella tahtoi jumitella käsijarru
     
  18. bypass

    bypass

    Viestejä:
    137
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Vaihtosatulassa tulee kyllä kaikki tarvittava. Jos uusi satulapari vaikuttaa hieman hintavalta tuohon autoosi, niin on tosiaan mahdollista vaihtaa vain männät ja tiivisteet. Se, kuinka hyvään lopputulokseen tällä päästään on mahdotonta arvioida etänä, vaan se on sen asentajan näppituntuman varassa. Kysy häneltä tarkennusta, jos vain mahdollista. Jos et kehtaa kysyä, niin viet mennessäsi mäntä-tiivistessarjat sekä vaihtosatulat ja palautat sitten turhat avaamattomissa paketeissa. Huomasit varmaan myös satuloiden 50€ panttimaksun/satula. Näiden vuoksi joudut jokatapauksessa vierailemaan Motonetissa uudelleen palauttaessasi vanhat satulat sinne tiskille.
    Edit: Olikin vain 20€ noiden takasatuloiden pantti.
     
    Viimeksi muokattu: 21.07.2019
    TuBBe tykkää tästä.
  19. TeknoR

    TeknoR

    Viestejä:
    905
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    mä en ole koskaan ostanut uusia satuloita, koska vanhat pystyy kunnostamaan halvemmalla itse.
     
  20. bypass

    bypass

    Viestejä:
    137
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Näinhän se enimmäkseen on. Jos työn kuitenkin teettää vieraalle tuntihinnalla, niin uusi satula saattaa olla se kannattavampi vaihtoehto. Esimerkiksi tuo käsijarruvipu voi olla kulmistaan niin kulunut, että se vaatisi hitsillä täyttöä ja uudelleen muotoon hiomista toimiakseen kunnolla.
     
  21. Jims

    Jims

    Viestejä:
    359
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Minä taas olen niin kiireinen/laiska, että en yleensä viitsi kunnostaa satulaa itse, vaan tilaan suosiolla kunnostetut, vaikka ne itse vaihdankin.

    Jos alkaisi itse kunnostamaan, niin pitäisi tehdä viimeisen päälle kunnolla ( puhdistukset, hionnat, puhallukset, pulverimaalaukset yms. ), jolloin koko satulan ehostuksesta tulisi oma projektinsa ja romu olisi vähintään kaksi viikkoa hallissa levällään.

    Johonkin useampi mäntäisiin motorsport jarruihin jaksaakin tehdä tuollaisen huolellisen kunnostuksen, mutta tavalliset käyttiksen jarrusatulat ovat kunnostettuina niin halpoja, että ei maksa paljon vaivaa.
     
  22. TuBBe

    TuBBe

    Viestejä:
    432
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Onko tuo motonetin panttikäytänötä ihan normaalia tuon osan kohdalla? Sylettää kun olen aika varma että noista omista satuloista ei jää jäljelle mitään jos ne hiekkapuhaltaa.
     
  23. Jarkki86

    Jarkki86

    Viestejä:
    308
    Rekisteröitynyt:
    15.09.2018
    Kyllä, laturit, startit, jarrusatulat jne ovat vaihtolaitteita...nekin uudet satulat jotka saat liikkeestä on joku jossain hyvinkin todennäköisesti kunnostanut vanhoista.
     
    TuBBe tykkää tästä.
  24. Tellervo

    Tellervo

    Viestejä:
    1 145
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Kun käsijarrumekanismi on satulassa, tarvikesatulan hinta on aina satasen tienoilla.
    Mulle motonetin myyjä sanoi joskus vanhaa jarrusatulaa takaisin viedessä, että he tsekkaa, ettei satula ole mitenkään haljennut, mutta muuten saa kyllä pantin takaisin satulan kunnosta riippumatta.

    Itsekin vaihtaisin kokonaan uudet satulat, kun työ teetetään ulkopuolisella ja nykyiset tuntihinnat on tiedossa.
     
  25. M3TAL_L0RD

    M3TAL_L0RD

    Viestejä:
    142
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Ridexinä oli itselle karvan päälle 50 €/kpl ja mukana tuli myös jarrupalakehikko jota ei muissa ole tähän mennessä tullut.
     
  26. demo69

    demo69

    Viestejä:
    270
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Tietyöalueella vastaan tullut rekka nosti kiven ilmaan ja se osui tuulilasiini. Lasiin tuli selvä jälki suoraan näkökenttään ja menee varmasti vaihtoon ennen seuraavaa katsastusta. Onko mahdollista hakea ELY-keskukselta korvausta hajonneesta tuulilasista? Paikalla oli isoa sepeliä asvaltilla, mutta en pysähtynyt ottamaa paikasta kuvia.
     
  27. MedHot

    MedHot

    Viestejä:
    950
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Etpä taida saada mitään. Ainut mitä ne korvaa on äkillisesti syntynyt kuoppa tiessä :(
     
  28. Freeze

    Freeze Elitisti Team Ryzen Team NVIDIA

    Viestejä:
    890
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Mahdollistahan se on, mutta vaatii olosuhteiden dokumentoinnin: Vahingonkorvaukset - ELY-keskus
     
  29. demo69

    demo69

    Viestejä:
    270
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Niin lueskelin itsekin. Ei siihen tietyömaalle voinut pysähtyä ottamaan kuvia. Toisaalta eipä se mitään maksa vaikka laittaisi vahingonkorvaushakemuksen noilla dokumenteilla mitä minulla on.
     
  30. Tellervo

    Tellervo

    Viestejä:
    1 145
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Totta, olisi pitänyt lisätä, että Motonetissa.

    (omaan Motonetin satula 100e + vaihtolaite, Ridex-satula Autodocissa 67e)

    Näitä hakemuksia käsitellyt henkilö on (välikäden kautta) sanonut, että tieto autoja rikkovasta paikasta pitäisi tulla heti, eikä seuraavana päivänä. Tämä siksi, että vastaavat rikkoutumiset pystytään estämään heti ensimmäisen tapauksen tultua ilmi. Muussa tapauksessa korvausta ei tule.

    Muutenkin epäilen, että kiveniskemän korjauttaminen ELY-keskuksen laskuun ei tule onnistumaan. Sitä varten on lasivakuutus.
     
  31. Jims

    Jims

    Viestejä:
    359
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    ELY-keskus ei korvaa yhtään mitään, vaan vierittää syyn ja korvausvastuun urakoitsijan niskaan, tilanteesta riippuen urakoitsija joko korvaa tai ei korvaa.

    Joskus -14 tai -15 kesällä ajoin kohtuu myöhään sunnuntai iltana motarilla Turkua kohden, kun ennen Saloa tiellä oli tehty päällystystöitä ( kalusto oli vielä tien reunassa ) ja noin 100 metrin päässä kalustosta tiellä oli jumalaton määrä jotain epämääräistä metalliromua.
    Pimeässä en huomannut tummaa matalaa romua heti, joten en ehtinyt jarruttamaan kunnolla, vaan yritin sitten puikkelehtia romujen välistä, mutta silti yksi korkeampi romu paukahti matalan harrasteauton pohjaan ja liipaisi vaihteensiirtovaijerin irti laatikon päästä.
    Pääsin sitten nilkuttamaan 5. vaihde silmässä Piihovin ABC:lle, josta auto piti viedä lavetilla Turkuun ja talliin ihmeteltäväksi.

    Tein korvaushakemuksen ELY-keskukselle, joka kyllä otti sen käsittelyyn, mutta käski heti laittamaan saman korvaushakemuksen myös päällystystöitä tehneelle urakoitsijalle, eli NCC:lle.
    NCC:ltä joku työpäällikkö vastasi parin päivän sisään, että romut eivät voi olla heidän kalustostaan peräisin, mutta mahdollisesti jonkun heidän alihankkijansa kalustosta kylläkin, lupasi kysellä aliurakoitsijoilta, mutta mitään ei ole tähän päivään mennessä kuulunut.
    ELY-keskus lähetti seuraavan vuoden puolella virallisen kirjeen, missä oli tämän saman työpäällikön lausunto, että romu ei ole heidän kalustostaan peräisin.

    Eli kukaan ei korvannut mitään, onneksi lavettikyyti meni vakuutuksen piikkiin ja uuden vaihdevaijerin sekä kiinnityshaarukan sai briteistä alle parin sadan ja pohjapanssarin hitsaus hoitui itse ja sen epoksimaalauksesta selvisi parilla kympillä.

    Kaveri taas ajeli vuosi pari sitten kehä ykkösellä ja olisiko ollut Pukinmäen kohdilla, kun hänen autosa katolle tipahti noin kananmunan kokoinen betonilohkare remontoitavasta sillasta.
    Sillalla oli ollut vesipiikkaus käynnissä ja jostain kaiteen välistä oli puuttunut suojaus, josta murikka oli päässyt tippumaan.
    Kaveri valitti ELY-keskukseen ja urakoitsijalle, jolloin urakoitsija korvasi katon maalauksen sijaisautoineen kaikkineen kokonaisuudessaan ja kiitteli vielä että kaveri ilmoitti vahingosta, että osaavat parantaa suojausta ja ettei samanlaisia vahinkoja satu enempää.
    ELY-keskus oli sitten lähettänyt kaverille myöhemmin kirjeen, jossa oli vain todettu, että urakoitsija hoitaa mahdolliset vahingonkorvaukset sopimuksensa mukaisesti.
     
  32. Nomber

    Nomber

    Viestejä:
    1 692
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Mitenkä ilmastointihuolto? Nyt 2,5v vanha auto ja tuota ei varmaan ole tehty, eli pitäisi varmaan tehdä kun monessa paikassa suositellaan tehtäväksi 2-3v välein.

    Mitään suosituksia hyvästä ja edullisesta paikasta helsingissä/lähellä? Ja mistä näen mitä kylmäainetta autossa on? Ilmeisesti R134A tai r1234yf?

    Varsin sekavaa infoa netissä kun jostain luin että vuoden 2017 jälkeen tuota R134A ainetta ei saisi käyttää ollenkaan, mutta sitä silti monessa paikassa myydään?

    Autona V60 volvo 2017. Bilia tietysti varmaan varma valinta, mutta hinta 149€ kun muualla mainostetaan esim. 69€. Tosin vaikea vertailla kun sitten taas tuo itse aine ei kuulu hintaan ja niissä eri hinnat kuitenkin jos lisätä tarvitsee.
     
  33. SandWiz

    SandWiz

    Viestejä:
    373
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Täysin turhaa jos ei ole mitään vikaa ilmastoinnin tehossa. Kyseisessä "huollossa" kun ei käytännössä tehdä yhtään mitään vaan se on vanhat aineet ulos ja samat takaisin sisään + vähän lisää jos on vajausta. R134A käyttökielto koskee vain uusia autoja. Kaikissa missä se on vakiona sitä saa käyttää edelleen ja maailma on täynnä tuota kylmäainetta käyttäviä laitteita.
     
  34. Meisseli

    Meisseli

    Viestejä:
    757
    Rekisteröitynyt:
    03.03.2017
    Jos tarkkaan miettii, niin yleensä suosittelijat taitavat olla niitä jotka ilmastointihuoltoja tekevät...?

    Käytin itse tänä kesänä huollossa 6 vuotta vanhan auton, kun oli niin hyvä tarjous. Ei ilmastoinnissa mitään vikaa ollut ja alle 100 grammaa ainetta oli tuossa ajassa kadonnut. En veisi huoltoon 2,5v vanhaa autoa, jos ilmastointi edelleen moitteetta toimii.
     
  35. Docweird

    Docweird

    Viestejä:
    2 324
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tehojen hiipumisestahan sen huomaa. Meillä on tuossa 3,5v vanha Rellun paku joka hönkii melko heikosti ja kaipaa täyttöä; täysillä pitää huudattaa kylmällä jos haluaa että on OK vs vanha Audi jossa näin yli 30 asteellakin automaatti antaa 4-5 asteista ilmaa helposti...
     
  36. Lare

    Lare Error 404

    Viestejä:
    1 305
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Skodan kytkin tahmasi hieman ja liikkeen puolivälissä tuntui kova pykälä, eikä meinannut palauttaa kovin nopeasti. Hetken kuluttua lähti toimimaan normaalisti. Nestettä on reilusti ja kytkinpaketti uusittu aiemmin. Pää- vai työsylinteri tai joku muu takkuaa?
     
  37. Catrik

    Catrik

    Viestejä:
    221
    Rekisteröitynyt:
    28.06.2017
    Retrofit DRL idea. Alkuperäisiin, kirkkaalla linssillä oleviin vilkku-umpioihin lisäksi tehokkaat valkoiset ledit "DRL" valoiksi. Erottuuko vilkun keltainen valo ollenkaan hyvin jos siellä on myös kirkkaat valkoiset polttimot?

    Toimiva vaihtoehto olisi kytkeä DRL pois päältä kun vilkuttaa (kuten moni moderni auto tekee), mutta tämä näyttää mielestäni erittäin vammaiselta.

    Kaupasta saatavat erilliset DRL valot ei ole oikein vaihtoehto kun eivät sovi auton ulkonäköön.
     
  38. teho75

    teho75

    Viestejä:
    390
    Rekisteröitynyt:
    30.10.2016
    Mulla on Renault Megane Break vm 2000 eli se on farmarimalli. Mietin tässä että alkaako olla takaluukun kaasujouset tehonsa menettäneinä.
    Pitäisikö kaasujousien toimia niin että kun luukun avaa niin kaasujousien voimalla luukku aukeaa kokonaan auki?
    Nyt autoni takaluukun kaasujouset toimivat niin että luukku kyllä pysyy siinä asennossa mihin sen kädellä laittaa mutta ei aukea kokonaan auki kaasujousien voimalla.
     
  39. Pertti_Pasanen_Spede

    Pertti_Pasanen_Spede

    Viestejä:
    1 028
    Rekisteröitynyt:
    10.03.2017
    Ei toimi noin kaikissa autoissa. Osassa joudut työntämään sen luukun auki alkuun ja sitten jouset vetää sen luukun ylös. Ne on myös lämpötilariippuvaisia toiminnaltaan ja kylmässä toimivat huonommin, kuin lämpimässä. Jos ostat uusia niin osta stabilus merkkisiä ne on parhaat ja melkein joka autosta löytyy tuon merkkiset.
     
    teho75 tykkää tästä.
  40. Tellervo

    Tellervo

    Viestejä:
    1 145
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Ideasi ei myöskään ole vaihtoehto, koska se on laiton.

    Silti tähänkin löytyy jo kaupallinen vaihtoehto. Ristiriitaista kyllä, että otsikossa puhutaan drl-valoista ja tekstissä parkeista. Toisaalta mitä väliä sillä on, kun kumpaankaan käyttöön noilla ei ole hyväksyntää.
    LED DRL-valot ja -vilkut

    Oma ehdotus vastaavaksi viritys-drl:ksi on kaukovalopolttimon polttaminen noin 5 voltilla. Tällöin järjestely on vastaava kuin esimerkiksi Audi A6 C6 pre-fl:ssa. Pitkän valon valokuviokin mätsäisi drl:n valokuvioon.
     
  41. Catrik

    Catrik

    Viestejä:
    221
    Rekisteröitynyt:
    28.06.2017
    Ei siinä mitään laitonta ole, tieliikennehyväksyntä vain puuttuu kuten Bilteman vehkeestäkin. Sen käyttöohjeesta ei vain oikein selviä toimintapa, eli onko se just sellanen vääränlainen eli valkoinen valo sammuu kun vilkutetaan.

    Erittäin hyvä ehdotus tuo kaukovalon käyttäminen, pitääpä testailla miltä se näyttäisi.
     
  42. yyri

    yyri

    Viestejä:
    926
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Stabiliukset on hyvät, joskus pistettiin gastraan jotkut halpikset ja kontti pomppasi alaalta asti auki niin vauhdilla että leuka oli vaarassa.
     
  43. Pertti_Pasanen_Spede

    Pertti_Pasanen_Spede

    Viestejä:
    1 028
    Rekisteröitynyt:
    10.03.2017
    Meniköhän sinne jotkut tehokkaammat tilalle? Niissähän on se työntövoima kerrottu ja itse voisin jopa kelpuuttaa vähän tehokkaammat ettei tarvitsisi avatessa tökätä sitä luukkua. Ostin joskus lesjöforsin kaasujouset ja ne oli ihan roskaa noihin stabiluksiin verrattuna vaikka tuonkin pitäisi olla ihan tunnettu valmistaja.

    Stabilus löytyy melkein jokaisesta uudesta autosta jos katsoo mitkä niihin on tehtaalla laitetttu eli se on aina varma valinta.
     
  44. TeknoR

    TeknoR

    Viestejä:
    905
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    En ole ikinä nähnyt rikkinäisiä Stabiluksen pumppuja. Luultavasti ovat siis laadukkaita.
     
  45. teho75

    teho75

    Viestejä:
    390
    Rekisteröitynyt:
    30.10.2016
    Voisko tän lisätä siihen Hyvät ja huonot varaosamerkit threadiin?
     
  46. Z50

    Z50 hehe jöö

    Viestejä:
    255
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Mistäköhän löytäisi tämän mallisia sisälokarin kiinnikkeitä (kuva netistä)? Reiällisiä löytänyt jotain, mutta juuri tuollaisia en tunnu löytävän.

    [​IMG]
     
  47. Kuspho

    Kuspho

    Viestejä:
    209
    Rekisteröitynyt:
    03.01.2017
    Mitä ainetta käytetään yleensä maalatessa rasvan poistoon ja pintojen puhdistukseen? Ja sopisi myös kilikali pulloille eikä vie maaleja mennessään.
     
  48. Jarkki86

    Jarkki86

    Viestejä:
    308
    Rekisteröitynyt:
    15.09.2018
    Jarrukliineriä saa kilikalipullossa, sillä en ainakaan itse ole saanut maaleja irtoamaan. Onhan niitä ihan virallisiakin rasvanpoistoaineita mutta tuota on tullut ite käytettyä jos ei tinneriä uskalla käyttää.
     
  49. kurkimies

    kurkimies

    Viestejä:
    2 375
    Rekisteröitynyt:
    21.08.2017
    Voiko oikeasti jakopäänosat vaikuttaa käyntiin ja ääneen? Uusilla osilla käy tasaisemmin. Ja uuden vesipumpun jälkeen lämpöä tulee aivan eri tavalla eli voiko tuokin vaikutta noin paljon paljonko lämpöä tulee sisälle? Ja nyt menee ylä ja alavesiletku kovaksi eli tuottaa vissiin eri tavalla painetta ja huomasin jopa alavesiletkun lämpeävän ihan eri tavalla nyt kuin entisillä osilla
     
  50. an13

    an13

    Viestejä:
    252
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kyllä ja kyllä.