- Liittynyt
- 21.11.2017
- Viestejä
- 1 310
Että vienkö takasin noi tonkat jos ne ottaapi ne ja sitten ostan jotain mobilin 5w-30 ESP:tä?
Sitä ainakin suositeltiin toisaalla
Sitä ainakin suositeltiin toisaalla
Vie varalta takaisin. Itse laitoin tuota samaa diesel autoon. Ei taida hinnassakaan olla paljoa eroa.Että vienkö takasin noi tonkat jos ne ottaapi ne ja sitten ostan jotain mobilin 5w-30 ESP:tä?
Sitä ainakin suositeltiin toisaalla
On tuo hiukan tyyriimpää, tuttava käyttää itse autossaan tuota 5w-40:iä ja en ole ihan varma millainen ero loppujen lopuksi näillä edes on.Vie varalta takaisin. Itse laitoin tuota samaa diesel autoon. Ei taida hinnassakaan olla paljoa eroa.
33€ Mobil 1 ESP 5W-30 4l | Motonet Oy
Itse saattaisin laittaa pienellä riskillä tuotakin. Pitäisi olla suht ohutta, vaikka onkin 40 öljyä. Siinä on ainakin sama hinta kuin ESP:ssä. Ja pitäisi toimia diesel moottoreillakin, ainakin tekstin mukaan. ESP kumminkin varma vaihtoehto.On tuo hiukan tyyriimpää, tuttava käyttää itse autossaan tuota 5w-40:iä ja en ole ihan varma millainen ero loppujen lopuksi näillä edes on.
Mutta noh, pitääpä käydä ensviikolla kääntymässä Motonetin tiskillä
Kävin tota 5W-30 ESP:iä hakemassa tilalle, ei hinnalla niinkään merkitystä kunhan halvempaa kuin 0w-20 castrolliItse saattaisin laittaa pienellä riskillä tuotakin. Pitäisi olla suht ohutta, vaikka onkin 40 öljyä. Siinä on ainakin sama hinta kuin ESP:ssä. Ja pitäisi toimia diesel moottoreillakin, ainakin tekstin mukaan. ESP kumminkin varma vaihtoehto.
Mobil 1 FS New Life™ 0W-40 4l | Motonet Oy
Voi olla vajaa kylmäaineista. Pätkiikö kompura normaalia tiuhempaan?. Valuuko sieltä vedet maahan vai onko se tukossa, jos pulputtaa.Onko ilmastoinnin pihisevä ääni merkki vuodosta? Ilmastointi huollettu kesäkuussa, pitänyt heinäkuusta lähtien pientä ajoittaista pihisevää/pulputtavaa ääntä matkustajan puolella. Nyt ääni tuntuu kuuluvan jatkuvalla syötöllä. Kuskin puolella ilmastointi myös puhaltaa sormituntumalla kylmempää ilmaa.
Auto on pari vuotias ja kaupan kautta jatkotakuu voimassa. Edellisestä autosta kuului ilmastoinnin käynnistyessä samanlainen pihinä, mutta ääni ei ollut jatkuvaa. Kysymys on lähinnä siis onko tämä normaalia, vai onko todennäköisesti jotain vialla? En viitsisi kuitenkaan viedä takuukorjaukseen vain saadakseni laskun, missä lukee ettei löydetty mitään vikaa.
Tuossa on oikeastaan tärkein tieto N47 koneiden sisäisistä eroista ja siitä mitä niistä voi ottaa irti.Minkälaisia mahdollisuuksia esim. BMW 320 Gran Turismo A xDrive Sport Line F34 / Suomi-Auto! / Rahoitus / Vaihto Porrasperä 2013 - Vaihtoauto - Nettiauto tämmöiseen bmw:hen on ohjelmoinnin/lastuttamisen kanssa? Tuntuu että kun noita mainospuheita lukee niin siinä saa lisää tehoa, pienemmän kulutuksen, enemmän luotettavuutta ja isomman peniksen. Jotain tuollaista vakiona 180hp olen katsellut mutta kyllä toiveissa olisi että siihen helposti saisi vähän lisää tehoa, itselläni tietotaitoa ruveta värkkäämään ei kuitenkaan ole.
Eniten aikaa siihen säätämiseen varmaan menee jos siellä on pultit/mutterit jumissa. Eihän mittauksessa pitkään mene.Kauan pyörien suuntauksessa pitäisi kestää? Anjovikseen etupyörät kävin suuntaamassa niin 2 tuntia sai pyöritellä peukkuja.
On vähän pikkuisen pitkä aikaa muistaa miten ratkesi lopulta. Mutta vähän syrjäseudulla mopopoika ajoi mun auton kylkeen niin että koko vasen puoli meni maalaukseen, peili ja vähän muutakin...Kotipihaan pysäköidyn auton tuulilasiin oli ilmestynyt lappu, jonka mukaan naapurin poika oli heittänyt meidän auton konepellille kiven, josta oli naarmu tullut konepeltiin. Oli jättänyt numeron, en ole vielä soittanut. Korvataanko tällaisia vakuutuksesta, ja jos korvataan, niin kenen? Naapurin kotivakuutuksesta? Minulla on Fennian osakasko, josta korvataan ilkivallan aiheuttamat vahingot, omavastuu 200e, vaatii myös rikosilmotuksen.
Mielipiteitä? Kannattaako tällaisessa ruveta vakuutusyhtiötä vaivaamaan, vai kannattaako pyytää joku korjaussatanen naapurilta ja sutia vaan jotain paremman puoliskon vanhaa kynsilakkaa naarmuun ettei lähde ruostumaan. Jälki on sinänsä suhteellisen pieni ja autona parin tonnin vehje jossa pieniä naarmuja on muutenkin siellä täällä. Riippuu tietysti millainen vastaanotto siellä puhelimessa on.
Mikset pyydä vain niiltä rahallista korvausta jos autolla ei arvoa niin ostat kynsilakkapaikkamaalin ja sillä maalaat piiloon.Joo täytyy kiittää, että jättivät lapun. Tässä kun puoli tuntia googlaillut, niin vaikuttaisi juuri sellaiselta keissiltä, joka menisi vastapuolen kotivakuutuksen vastuuvakuutukseen. Mikäli heillä sellainen on. Ja kotivakuutuksen omavastuun maksulla pääsisivät. Täytyypä tuota ehdottaa huomenna puhelimessa.
Jos saan tuon puhuttua vastapuolen vakuutusyhtiön korvattavaksi, tässä tapaukessa varmaan kannattaa ehdottaa ns. kertakorvausta, ja korjata naarmu itse?
Hitto kun ei ole ennen tarvinnut näiden kanssa puljata, niin menee opetteluksi.
Jos se on vuokrakämppä, niin eiköhän kotivakuutus ole pakollinen, oletan ainakin. Mutta mikä on vahingon laatu, niin siitä voitte jutella toisen osapuolen kanssa ja katsoa ja laskea mikä on järkevin vaihtoehto.Joo täytyy kiittää, että jättivät lapun. Tässä kun puoli tuntia googlaillut, niin vaikuttaisi juuri sellaiselta keissiltä, joka menisi vastapuolen kotivakuutuksen vastuuvakuutukseen. Mikäli heillä sellainen on. Ja kotivakuutuksen omavastuun maksulla pääsisivät. Täytyypä tuota ehdottaa huomenna puhelimessa.
Jos saan tuon puhuttua vastapuolen vakuutusyhtiön korvattavaksi, tässä tapaukessa varmaan kannattaa ehdottaa ns. kertakorvausta, ja korjata naarmu itse?
Hitto kun ei ole ennen tarvinnut näiden kanssa puljata, niin menee opetteluksi.
Kotivakuutuksesta menee. Itsellä kävi joskus niin että muksu kaatui pyörällä autoon niin meni perheen kotivakuutuksesta (vastuuvakuutus).Kotipihaan pysäköidyn auton tuulilasiin oli ilmestynyt lappu, jonka mukaan naapurin poika oli heittänyt meidän auton konepellille kiven, josta oli naarmu tullut konepeltiin. Oli jättänyt numeron, en ole vielä soittanut. Korvataanko tällaisia vakuutuksesta, ja jos korvataan, niin kenen? Naapurin kotivakuutuksesta? Minulla on Fennian osakasko, josta korvataan ilkivallan aiheuttamat vahingot, omavastuu 200e, vaatii myös rikosilmotuksen.
Mielipiteitä? Kannattaako tällaisessa ruveta vakuutusyhtiötä vaivaamaan, vai kannattaako pyytää joku korjaussatanen naapurilta ja sutia vaan jotain paremman puoliskon vanhaa kynsilakkaa naarmuun ettei lähde ruostumaan. Jälki on sinänsä suhteellisen pieni ja autona parin tonnin vehje jossa pieniä naarmuja on muutenkin siellä täällä. Riippuu tietysti millainen vastaanotto siellä puhelimessa on.
Edit: jos tyydyt esim. sataseen ja omavastuu on 150, niin toki kannattaa siinä vaiheessa otta käteisenä. Mutta jos haluat maalauksen konepellille, niin se on vähimmilläänkin jotain 400 euron luokkaa esim. kaksikomponenttimaalilla.Vastuuvakuutus voi tulla hätiin esimerkiksi, jos lapsesi naarmuttaa leikkiessään naapurin autoa tai jos sinä törmäät polkupyörällä jalankulkijaan, joka loukkaantuu. Vastuuvakuutuksesta on hyötyä myös esimerkiksi silloin, jos sinä aiheutat vuokramökissä vesivahingon.
Kuka ohjaa motareilla olevia varoituskylttejä? Tulin juuri töistä kotio ja oli varoitus notta hirvi ajotiellä... Tuli vain mieleen jos joskus itse hirven näen ilmoitanko siitä jonnekkin
Ainakin itselle opetettu ettei missään nimessä saa erivärejä sekoitella, itse imisin kaiken pois ja laittaisin yhtä sopivaa yksilöä tilalle.Volvo S60 -09 ilmoitteli aamulla töihin lähtiessä että pitäisi lisäillä jäähdytysnestettä. Ennalta autossa oli ollut sinistä jäähdytysnestettä, tarkemmasta koostumuksesta ei mitään hajua. Oli vain vähän pohjalla entistä. Löin siihen varastosta vihreää tilalle, kunnes vasta töissä tuli mieleen, että olisikohan siihen pitänyt laittaa tarkemmin jotain tiettyä nestettä.
Kävin Motonetistä ostamassa sinivihreää Glysantin BASF G48:a, joka nyt (ehkä) sopisi tuohon.
Pitäisikö minun nyt tyhjentää kokonaan noi vihreät tuolta järjestelmästä? Ei ole tullut ennen noita vaihdettua ja harvemmin tarvinnut täyttääkään.
Edit: no vihreäkin ilmeisesti sopii tuohon. Katsellaan...
Näin itsekin tuosta luin, molemmat on etyleeniglykolia (tai näin ainakin olettaisin myös vanhasta sinisestä jota pohjalla vähän oli, kun muistaakseni laitettu huollossa joskus aikoja sitten) niin jospa tuosta ei nyt sen enempää haittaa ole. Aina oppii uutta, itelle ei taas ole koskaan tullu ennen edes vastaan koko asia vaikka kortti ollu jo 15 vuotta.Sinisen ja vihreen sekoittaminen ei oo mitenkään vaarallista, etyleenipohjaisia molemmat. Punainen/oranssi/keltainen on sit propyleenipohjaista, ei sekoitu siniseen/vihreään.
Ei tuohon kannata luottaa, esim. tässä punaista etyleeniglykolia Motox LongLife pakkasneste punainen 20l 100% | Motonet OySinisen ja vihreen sekoittaminen ei oo mitenkään vaarallista, etyleenipohjaisia molemmat. Punainen/oranssi/keltainen on sit propyleenipohjaista, ei sekoitu siniseen/vihreään.
No voi paska. No ehkä se pitää varmuuden vuoksi tyhjennellä ja laitella uudet aineet sisään. Eipähän tarvitse maksella isompia kustannuksia myöhemmin.Ei tuohon kannata luottaa, esim. tässä punaista etyleeniglykolia Motox LongLife pakkasneste punainen 20l 100% | Motonet Oy
Tässä sinistä propyleeniglykolia Star brite kausisäilytysneste -73 vihreä 3,78 L | Motonet Oy
Ei mene ihan näin. Käytännössä kaikki autojen jäähdytysnesteet ovat etyleeniglykolipohjaisia (eli myrkyllisiä), mutta lisäaineet tekevät eron.Sinisen ja vihreen sekoittaminen ei oo mitenkään vaarallista, etyleenipohjaisia molemmat. Punainen/oranssi/keltainen on sit propyleenipohjaista, ei sekoitu siniseen/vihreään.
Hyvä kooste aiheesta. Osasikin olla yllättävän monimutkainen homma tällaiselle sunnuntaiautoilijalle. Ajattelin jäähdytysnesteiden olevan jokseenkin pissapojannesteisiin verrattavissa olevia "ihan sama, ota halvinta" -tason settiä.viesti
Eikös Audissa (?) ole 2v välein vaihto huolto-ohjelman mukaan muutenkin. Tai ainakin tuossa omassa on. Hieman ehkä liiankin usein noille uusille litkuille, mutta kun ei se paljoa maksa niin miksei ei joka huollossa...Kas, aina sitä oppii uutta, tolla systeemillä oon aina mennyt. Tosin molemmissa preemium-volkkareissa on huollosta ostettu pullo pyörinyt kontissa, toisessa neljä vee ja toisessa kaks, ei oo vielä tarvinnut avata.
Ei ole itselle tullut vastaan sellaista jossa jäähynesteiden vaihto olisi huolto-ohjelmassa, ainakaan noin tiuhaan. Mikä auto sulla on?Eikös Audissa (?) ole 2v välein vaihto huolto-ohjelman mukaan muutenkin. Tai ainakin tuossa omassa on. Hieman ehkä liiankin usein noille uusille litkuille, mutta kun ei se paljoa maksa niin miksei ei joka huollossa...
4F A6:nen, ja ihan huoltokirjassa seisoo että 2 vuoden välein jäähdytinneste. Mikä siis käytännössä on "joka huollossa". Sama vaihtoväli siis kuin raitisilmasuodattimissa.Ei ole itselle tullut vastaan sellaista jossa jäähynesteiden vaihto olisi huolto-ohjelmassa, ainakaan noin tiuhaan. Mikä auto sulla on?
Onko ihan varma, ettei kuitenkin jarruneste? Otas kuva sieltä huoltokirjasta, muuten en usko.4F A6:nen, ja ihan huoltokirjassa seisoo että 2 vuoden välein jäähdytinneste.
Se on ihan mahollista, huolto-liisareita ni en oo kiinnittäny huomioo heidän huolloissa tekemisiinsä.Eikös Audissa (?) ole 2v välein vaihto huolto-ohjelman mukaan muutenkin. Tai ainakin tuossa omassa on. Hieman ehkä liiankin usein noille uusille litkuille, mutta kun ei se paljoa maksa niin miksei ei joka huollossa...
Sama pää kesät, talvet, joten kaikki on mahdollista.Onko ihan varma, ettei kuitenkin jarruneste? Otas kuva sieltä huoltokirjasta, muuten en usko.
Yksi vaihtoehto voisi olla normaali katsastus halvimmalla katsastusasemalla? Sinne vaan itsekin katselemaan, että onko mitään vikoja.Missä kannattaa BMW kuntotarkastaa koeajon yhteydessä? Miten tuossa koeajon aikana ylipäätään ehtii käymään jossain tarkastuksessa, kun autoa pitäisi itsekin ehtiä kokeilemaan?
Älä työnnä sinne mitään puhdistusaineita. Suodattimen vaihto riittää. Pahimmassa tapauksessa järjestelmästä irtoaa epäpuhtautta mikä päätyy suuttimiin. Jos kyseessä on Delphin polttoainejärjestelmä niin suuttimet ovat todella herkkiä menemään jumiin pyörivän venttiilirakenteen ansiosta.kohta olisi 120tkm huolto edessä ja siellä vaihtavat naftasuodattimen. Ajattelin ostaa tuollaisen STP Diesel system kliinerin testiin, niin kannattaako pistää aine ennen vai jälkeen? Voisi ainakin kuvitella, että jos ennen niin tuosta nykyisestä vanhasta likaisesta suodattimesta voisi jotain paskaa irrota systeemin sekaan? kunhan mietin
Ihan pelkällä mutulla: samasta syystä kuin hydrauliset vs. mekaaniset jarrut. Hydrauliikalla saadaan enemmän voimaa pienessä tilassa ja mahdollisesti parempi tuntuma.Yleistä asiaa kytkimestä.
Miksi on tehty nestekytkimiä? Siinähän on vaijerikytkimeen verrattuna enemmän hajoavia osia ja ne nesteetkin pitäisi vaihtaa joskus. Nestekytkin voi vuotaa nestettä.
Eikö kuitenkin vaijerikytkin ole toimintavarmempi kuin nestekytkin?
Totta kai kuuluu ja oman kokemuksen mukaan antavat sen verran että alennukseksi voi sanoa. Voihan sitä kepillä kokeilla jäätä mutta lopullinen alennus tuskin yli 10 % pyyntihinnasta ilman vaihdokkia ollessa. Pelkästään hintaa kysymällä ilman ”tinkaamista” hinta tod näk tippuu noin 500 €.Kuuluuko tapoihin että isoissa autoliikkeissä tingataan hinnasta? Tapaavatko siellä antaa edes alennusta yhtään?
BMW 320 Gran Turismo F34 Gran Turismo 320i TwinPower Turbo A xDrive Limited xDrive Edition Modern Porrasperä 2014 - Vaihtoauto - Nettiauto
Houkuttelisi ihan helvetisti mutta vähän on yli budjetin, antaisivatkohan 6k alennusta käteisdiiliin
Jäisi 24 200€ hintaa. Mitään äly alennuksia ne ei kumminkaan anna. Voi olla että täytyy katsella jotain toista vaihtoehtoa. Kannattaa kumminkin käydä "huvikseen" koeajamassa.Kuuluuko tapoihin että isoissa autoliikkeissä tingataan hinnasta? Tapaavatko siellä antaa edes alennusta yhtään?
BMW 320 Gran Turismo F34 Gran Turismo 320i TwinPower Turbo A xDrive Limited xDrive Edition Modern Porrasperä 2014 - Vaihtoauto - Nettiauto
Houkuttelisi ihan helvetisti mutta vähän on yli budjetin, antaisivatkohan 6k alennusta käteisdiiliin
Hydraulinen voimansiirtoYleistä asiaa kytkimestä.
Miksi on tehty nestekytkimiä? Siinähän on vaijerikytkimeen verrattuna enemmän hajoavia osia ja ne nesteetkin pitäisi vaihtaa joskus. Nestekytkin voi vuotaa nestettä.
Eikö kuitenkin vaijerikytkin ole toimintavarmempi kuin nestekytkin?