Lyijyakku on valmis, kun pääsee tyhjäksi. Vaihtaisin sen uuteen ja huolehtisin varauksen ylläpidosta joka viikonloppu. Jos noilla tempuilla ei käynnisty kuin palmun alta maanantaisin, vaikuttaa auto sellaiselta, että ei sovi Suomen olosuhteisiin. Mielestäni käynnistymistä asiallisesti hoidettuna kuuluu odottaa täällä myytäviltä autoilta, eli pitäisi olla mahdollista jopa kaupan purku, jos ongelmat jatkuvat.Nyt kun on keskustelu liipannut läheltä omia ongelmia niin hyvä väli vuodattaa. 2022 Hyundai i20 hybridi ei tunnu tykkäävään 12V akun varauksen ylläpitämisestä. Kuukauden ajan jokaisena maanantaina auto jäänyt käynnistymättä. Nyt viimeisimpänä pidin perjantaina useamman tunnin motonetin 30€ ylläpitolaturissa, ja sen mukaan akku oli ”täysi”. Noh maanantaina sama tarina, eli akku tyhjä eikä ovetkaan auenneet kaukosäädöllä.
Ajot useimmiten 5 kilsan rykäsyjä, mutta nyt tarkoituksella ajettu edellisinä viikkoina useampana päivänä 50 kilsan siivuja, josko se akku latautuisi. Viikolla toiminut aina maanantain apukäynnistyksen jälkeen moitteetta.
Marmorilla käytin viime viikolla, josko olisi vikaa, mutta kaikki kuulemma toimii kuten pitää. Hieman motivaatio meinaa mennä tällaisen kanssa. Onkohan ainoa järkevä ratkaisu hommata tähän kiinteä ylläpitolaturi, kun on jo valmiiksi defan säteilylämmitin? Vai selviäiskö helpommalla kun vaihtaisi vaan autoa…
”autossasi on huoltovapaa kalsiumpohjainen akku” Akun mallimerkillä (CMF45L-DIN) ei löydy googlesta muuta kuin keskusteluita ja ihmettelyä, että mallimerkillä ei löydy mitään. Hiano vehje kaikin puolin siis. Täytyypä pistää huomiseksi latinkiin ja katsoa lähteekö sitten torstaina käyntiin. On kyllä avuton auto, kun ei kerta ilman laturia muka toimi. Luulin kuitenkin ostavani uudehkon auton siksi, että olisi varmatoiminen ympäri vuoden. No metsäänhän sekin taas sitten meni. Täytyypä varmaan ostaa kakkosautoksikin sitten sähköpeli, kun niitä kohta saa jo järkihintaan.Lyijyakku on valmis, kun pääsee tyhjäksi. Vaihtaisin sen uuteen ja huolehtisin varauksen ylläpidosta joka viikonloppu. Jos noilla tempuilla ei käynnisty kuin palmun alta maanantaisin, vaikuttaa auto sellaiselta, että ei sovi Suomen olosuhteisiin. Mielestäni käynnistymistä asiallisesti hoidettuna kuuluu odottaa täällä myytäviltä autoilta, eli pitäisi olla mahdollista jopa kaupan purku, jos ongelmat jatkuvat.
Meillä ajetaan saman konsernin 2008-vuoden tuotteella 10km:n siivua. Akku on 100Ah, mutta sitä rasittaa Webaston käyttö. Näillä keleillä lataan akun vähintään kerran viikossa. En ole lähtenyt optimoimaan, kuinka usein oikeasti tarvisi ladata. En halua akkua pilata kokeiluilla ja käyntiin lähteminen on tärkeää eli kokeilut eivät motivoi. Neljän vuoden omistuksen aikana ei ole ollut käynnistymismurheita.
Huoltovapaus tuossa tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että akkuun ei tarvitse normaalioloissa lisätä nestettä.”autossasi on huoltovapaa kalsiumpohjainen akku” Akun mallimerkillä (CMF45L-DIN) ei löydy googlesta muuta kuin keskusteluita ja ihmettelyä, että mallimerkillä ei löydy mitään. Hiano vehje kaikin puolin siis. Täytyypä pistää huomiseksi latinkiin ja katsoa lähteekö sitten torstaina käyntiin. On kyllä avuton auto, kun ei kerta ilman laturia muka toimi. Luulin kuitenkin ostavani uudehkon auton siksi, että olisi varmatoiminen ympäri vuoden. No metsäänhän sekin taas sitten meni. Täytyypä varmaan ostaa kakkosautoksikin sitten sähköpeli, kun niitä kohta saa jo järkihintaan.
Optimilämpö on moottorista riippuen 80 asteesta aina yli sataankin asti (jäähdytysjärjestelmä on paineistettu, jolloin kiehumispiste on korkeampi ja nykyaikana tietyt mallit on suunniteltu käymään korkeassa lämpötilassa.) Yleisin optimitaso on jossain 90-95 asteen luokassa.Mikä se moottorin optimaallinen lämpö on? 90astetta? Nyt kun on tämmöiset 8-10 asteen pakkasta niin puolisen tuntia ajoa vaatii jotta lämmöt nousee tuonne 90asteeseen. Onko ihan normaalia?
Battery Aziz*, vaihda uusi akku. Korjaamo ei löytänyt autosta vikaa ja auto on hyvin uusi (=ei likaa/hapettumia), joten eiköhän parissa päivässä latauksen jälkeen tyhjenevän akun syy ole näillä pakkasilla lopullisesti pilalle jäätynyt akku. Mars akkukauppaan.Nyt kun on keskustelu liipannut läheltä omia ongelmia niin hyvä väli vuodattaa. 2022 Hyundai i20 hybridi ei tunnu tykkäävään 12V akun varauksen ylläpitämisestä. Kuukauden ajan jokaisena maanantaina auto jäänyt käynnistymättä. Nyt viimeisimpänä pidin perjantaina useamman tunnin motonetin 30€ ylläpitolaturissa, ja sen mukaan akku oli ”täysi”. Noh maanantaina sama tarina, eli akku tyhjä eikä ovetkaan auenneet kaukosäädöllä.
Ajot useimmiten 5 kilsan rykäsyjä, mutta nyt tarkoituksella ajettu edellisinä viikkoina useampana päivänä 50 kilsan siivuja, josko se akku latautuisi. Viikolla toiminut aina maanantain apukäynnistyksen jälkeen moitteetta.
Marmorilla käytin viime viikolla, josko olisi vikaa, mutta kaikki kuulemma toimii kuten pitää. Hieman motivaatio meinaa mennä tällaisen kanssa. Onkohan ainoa järkevä ratkaisu hommata tähän kiinteä ylläpitolaturi, kun on jo valmiiksi defan säteilylämmitin? Vai selviäiskö helpommalla kun vaihtaisi vaan autoa…
Tämmöinen. Helpoin hakea marmoritiskiltä, tuskin edes aivan älyttömästi maksaa. Tässä vielä tuo osanumero: 8U0 853 831 AMikähän kiinnike Audi A3 (2017) pohjaan menee pitämään jotain muovisuikaletta paikallaan? Yhteensä näytti olevan neljällä kiinnikkeellä kiinni ja titenkin yksi irronnut ja suoja roikkuu. Kuva vanhasta, mutta en ole onnistunut löytämään vastaavaa.
Kiitos, se oli nopea vastaus!Tämmöinen. Helpoin hakea marmoritiskiltä, tuskin edes aivan älyttömästi maksaa. Tässä vielä tuo osanumero: 8U0 853 831 A
Kun tuon joskus korjauttaa niin kannattaa vaikka viilalla vähän pyyhkäistä takavalon takaa (siitä kohdasta joka hankaa maalia vasten) ettei enää hankaa.Golf VII takavalon viereen ilmaantunut tuollainen pieni ruostevaurio josta maali irronnut. Minkähänlaisissa hinnoissa tällaisen korjuu liikkuu? Jos löytyy ehdotuksia osaavista korjaajista Oulu/Raahe alueella niin saa vinkata.
Lähdetään siitä, mihin ne aiemmat nesteet katosivat? Korjasit ongelman muttet syytä.Ajelin n. 300km matkaa kohti kotia viikko takaperin ja kaikki toimi ihan normaalisti, kunnes n. 10-20km kotoa auto alkoi puhaltaa ainoastaan kylmää ilmaa. Ei saanut puhaltamaan lämmintä millään..
Seuraavana päivänä ajelin asioille ja motonettiin, ostin jäähdytysnestettä (1l raakaa ja 5(?)l valmista 50-50 seosta + pakkaskestomittarin. Lykkäsin 1l paisarin korkista sisään ja hain samaan pulloon vettä - en 50:50, ehkä n. 0,5l. Ajelin kotiin, kone lämpesi siis matkalla ja tarkistin pakkaskestävyyden - n. -36.
Tässä vaan mietiskelen, että tuliko tehtyä jotain väärin? Hajosiko tai voiko hajota? En osaa sanoa, oliko siellä yhtään nestettä vai vähän, oliko jäässä vai ei - ja onko edelleen vanhat jäässä..
Nyt kuitenkin tuntuu normaalilta ja puhaltaa lämmintä ihan normaalisti. Moottorin lämmöt ei oo noussu kertaakaan yli puolivälin.
Kuten @Pyrres sanoi, niin katoppas ensin mitä öljykorkin avatessa löytyy, näyttääkö sinapille? Sitten vilkaisu auton alle, toivottavasti on lumen päällä niin jos siellä on lammikko niin nesteet on joko maassa tai koneen sisällä. Mieluummin maassa niin pääsee vähemmällä. Mikä pirssi kyseessä?Ajelin n. 300km matkaa kohti kotia viikko takaperin ja kaikki toimi ihan normaalisti, kunnes n. 10-20km kotoa auto alkoi puhaltaa ainoastaan kylmää ilmaa. Ei saanut puhaltamaan lämmintä millään..
Seuraavana päivänä ajelin asioille ja motonettiin, ostin jäähdytysnestettä (1l raakaa ja 5(?)l valmista 50-50 seosta + pakkaskestomittarin. Lykkäsin 1l paisarin korkista sisään ja hain samaan pulloon vettä - en 50:50, ehkä n. 0,5l. Ajelin kotiin, kone lämpesi siis matkalla ja tarkistin pakkaskestävyyden - n. -36.
Tässä vaan mietiskelen, että tuliko tehtyä jotain väärin? Hajosiko tai voiko hajota? En osaa sanoa, oliko siellä yhtään nestettä vai vähän, oliko jäässä vai ei - ja onko edelleen vanhat jäässä..
Nyt kuitenkin tuntuu normaalilta ja puhaltaa lämmintä ihan normaalisti. Moottorin lämmöt ei oo noussu kertaakaan yli puolivälin.
Jos auton alla ei näy, ei näy savuna perässä tai konehuoneessakaan... kokeiles onko apparin matto märkä. Sisälämppärin kenno on yleensä apparin puolella kojelaudassa, josko vuotaisi nesteitä sisään. Selittäisi lämmöntuoton putoamisen.Siis just kun en tiiä.. ei oo näkyny auton alla ikinä mitään. Sitä just miettiny, syökö nestettä johonkin (katotaan mitä näille käy..), onko ne jäätynyt (miten loppu kesken matkan lämpimän puhallus?) vai mitä. Ostin siis muutama kuukausi sitten auton. Toyota Avensis -08 4-4D.
Öljyn seassa ei tietääkseni mitään, ne näytti ainakin tikussa normaalilta. Ei vaahtoa tms.
Allright, kiitos. Pitää käydä testaamassa, kun joutaa.. toivottavasti ei olis ainakaan mikään kovin iso vika kyseessä -.-Jos auton alla ei näy, ei näy savuna perässä tai konehuoneessakaan... kokeiles onko apparin matto märkä. Sisälämppärin kenno on yleensä apparin puolella kojelaudassa, josko vuotaisi nesteitä sisään. Selittäisi lämmöntuoton putoamisen.
Yleensä jos nesteitä katoaa yllättäen... vika on joko mallia paska letku, tai full on hv joku ihanan kallis asia paskana. Joten siitä vaan noppaa heittämään.Allright, kiitos. Pitää käydä testaamassa, kun joutaa.. toivottavasti ei olis ainakaan mikään kovin iso vika kyseessä -.-
Toivotaan letkua tai jotain muuta halpaa . Minkä verran auton normaali jäähdytinnesteen kulutus talvella on vai onko ns. huomaamattoman pientä?Yleensä jos nesteitä katoaa yllättäen... vika on joko mallia paska letku, tai full on hv joku ihanan kallis asia paskana. Joten siitä vaan noppaa heittämään.
Ei sitä normaalisti kuulu kulua.Toivotaan letkua tai jotain muuta halpaa . Minkä verran auton normaali jäähdytinnesteen kulutus talvella on vai onko ns. huomaamattoman pientä?
Aika likaisen näköistä. Ota kuva öljykorkin pohjasta vaikka tänne.Kiitos vastauksista kaikille! Lähinnä mietinnässä, että hajotanko sieltä jotain jos jätän asian sikseen (paitsi tietysti seurata lämpöjä ja jäähdytinnestettä). Itsellä osaaminen vianetsintään/muuhunkaan tekemiseen aika lähellä nollaa, joten pajalle se pitäis viedä jos jotai pitää etsiä/tutkia/korjata.
Löysinpäs muuten kuvan motonetin pihalta ennen kun ostin uutta, näyttääkö teidän mielestä siltä, että ois (punaista?) nestettä mutta jäätynyt?
Ei yhtään märkä.Jos auton alla ei näy, ei näy savuna perässä tai konehuoneessakaan... kokeiles onko apparin matto märkä. Sisälämppärin kenno on yleensä apparin puolella kojelaudassa, josko vuotaisi nesteitä sisään. Selittäisi lämmöntuoton putoamisen.
Mun silmään ei näytä mitenkään normaalista poikkeavalta. Tuli vaan mieleen, että kuinka nopeesti näkyis öljyssä? Oli nimittäin edellinen just vaihtanut öljyt ennen myymistä. Toki +3000km, ehkä jopa 3500km oon ajanut, joten luulis jo sekoittuneen(?)Aika likaisen näköistä. Ota kuva öljykorkin pohjasta vaikka tänne.
Kyllä mun mielestä on ihan siistin näköistä ja tiedä sitten meneekö 1 vai 10 km että se muuttuu maitokahvin väriseksi, mutta kyllä 3000 km on joka tapauksessa riittämiin ja sulla oli vielä se kadonneen nesteen määrä aika isokin niin varmasti näkyisi jos ne tuonne öljyihin menisi. Ehkä vielä syylärin korkin tarkistaisin, näyttääkö jäähdytinneste ja korkinpohja öljyisiltä?Mun silmään ei näytä mitenkään normaalista poikkeavalta. Tuli vaan mieleen, että kuinka nopeesti näkyis öljyssä? Oli nimittäin edellinen just vaihtanut öljyt ennen myymistä. Toki +3000km, ehkä jopa 3500km oon ajanut, joten luulis jo sekoittuneen(?)
2.2 malli mitä oli esimerkiksi avensis mallissa ei kannata ostaa ellei ole jotain vähän ajettu.Vieläkös -08 d4d koneissa oli niitä kansipultti ja sitä kautta kannentiivisteongelmia? Jos ei vuotoja näy ja öljytikussakin on vain öljyä eikä vaaleaa jankkia niin todennäköisesti kannentiiviste fuskaa hieman johonkin sylinteriin ja palaa sitä kautta pois. Pitäisi näkyä ja tuntua kuplina/paineena paisarissa.
Kannattaa viedä rengaspajalle. Hyvällä tuurilla tulee kympin reissu ja selviää uusilla venttiileillä, mutta eiköhän ne osaa katsoa.Seuraavaa autopulmaa pukkaa: Isälläni on 00-luvun alun Volvo V70, jossa talvirenkaissa alkuperäiset Volvon alumiinivanteet (kumit joku 4-5 vuotta vanhat Hakkapeliitat). Näistä on jo vuosien ajan vuotanut jonkin verran paineita pois ajan kanssa, mutta ilmeisesti kokoajan pahentuen ja nyt tilanne on eskaloitunut niin että muutamassa päivässä paineet laskee 2,5bar -> 1,3bar ilmeisesti ainakin kolmessa neljästä renkaasta. Onko vanteet vaan syöpyneet loppuun ja täytyy ostaa uudet vai onko tällaisille jotain tehtävissä?
Tämä tilanteen huonous kävi nyt ilmi kun ukko on itse reissussa ja auto täälä minulla. Tiedän hänen laittaneen paineita noihin renkaisiin alle viikko sitten ja nyt oli tosiaan jo karanneet. Paras hoito vaivaan olisi kyllä jos saisi puhuttua hänet ostamaan uudemman auton
Joissakin vanhoissa saattaa venttiilin neulat olla vähän auki. Pikkuruuvarilla voi varovasti kokeilla ovatko ihan löysällä. Jos ovat, niin erikoistyökalu ei paljoa maksa. Sillä kiristät kaikki. Yhden Mersun vuotavan renkaan korjasin kesällä noin. Tyhjeni ennen muutamassa päivässä, mutta kiristyksen jälkeen ilmat pysyivät normaalisti.Seuraavaa autopulmaa pukkaa: Isälläni on 00-luvun alun Volvo V70, jossa talvirenkaissa alkuperäiset Volvon alumiinivanteet (kumit joku 4-5 vuotta vanhat Hakkapeliitat). Näistä on jo vuosien ajan vuotanut jonkin verran paineita pois ajan kanssa, mutta ilmeisesti kokoajan pahentuen ja nyt tilanne on eskaloitunut niin että muutamassa päivässä paineet laskee 2,5bar -> 1,3bar ilmeisesti ainakin kolmessa neljästä renkaasta. Onko vanteet vaan syöpyneet loppuun ja täytyy ostaa uudet vai onko tällaisille jotain tehtävissä?
Tämä tilanteen huonous kävi nyt ilmi kun ukko on itse reissussa ja auto täälä minulla. Tiedän hänen laittaneen paineita noihin renkaisiin alle viikko sitten ja nyt oli tosiaan jo karanneet. Paras hoito vaivaan olisi kyllä jos saisi puhuttua hänet ostamaan uudemman auton
Jäähdytysjärjestelmä ei toimi normaalisti, jos siinä on vuoto. Ongelma voi olla käytännössä hyvin pieni tai hyvin suuri, mutta vähintään nestetaso on pidettävä koko ajan riittävänä jo ennen korjausta. Ainakaan pitemmälle matkalle ei missään nimessä kannata lähteä ennenkuin vika on tarkemmin tiedossa.Kiitos vastauksista kaikille! Lähinnä mietinnässä, että hajotanko sieltä jotain jos jätän asian sikseen (paitsi tietysti seurata lämpöjä ja jäähdytinnestettä). Itsellä osaaminen vianetsintään/muuhunkaan tekemiseen aika lähellä nollaa, joten pajalle se pitäis viedä jos jotai pitää etsiä/tutkia/korjata.
Todennäköisimmin on kyseessä huonot venttiilit. Se, että samaan aikaan olisi noin monta vannetta yhtäkkiä metallinkeräyskunnossa on äärimmäisen epätodennäköistä eikä kovin todennäköistä ole sekään, että koko rengassarja olisi valmistusvikainen - muussa tapauksessa ei useamman renkaan pitäisi tuolla tavoin vuotaa. Venttiilit voivat olla heikkolaatuiset halpatarvikkeet, jos rengasliike on säästänyt liikaa. Venttiilin merkki ei ole yhteydessä renkaan tai vanteen valmistajaan.Seuraavaa autopulmaa pukkaa: Isälläni on 00-luvun alun Volvo V70, jossa talvirenkaissa alkuperäiset Volvon alumiinivanteet (kumit joku 4-5 vuotta vanhat Hakkapeliitat). Näistä on jo vuosien ajan vuotanut jonkin verran paineita pois ajan kanssa, mutta ilmeisesti kokoajan pahentuen ja nyt tilanne on eskaloitunut niin että muutamassa päivässä paineet laskee 2,5bar -> 1,3bar ilmeisesti ainakin kolmessa neljästä renkaasta. Onko vanteet vaan syöpyneet loppuun ja täytyy ostaa uudet vai onko tällaisille jotain tehtävissä?
Kenties ilmaisin asian huonosti, mutta ei siis todellakaan ole mistään "lyhyen ajan sisällä" tapahtuvasta kyse, vaan jonkinlaista vuotoa on ollut jo useita vuosia ja renkaat ovat olleet tyhjentyneet esim kausisäilytyksen jälkeen. Itselleni vaan nyt selvisi miten pahan kunnon ovat saavuttaneet kun muutamassa päivässä tyhjenevät. Isäukko on sitä sukupolvea joka ajattelee "kyllä näillä pärjää" ja "onhan minulla aikaa pumppailla näihin ilmat aina ennen liikkeellelähtöä"Kai ne voi sitten vanteetkin syöpyä noin, vaikken moiseen ole itse törmännyt, että olisi useasta vanteesta mennyt samaan aikaan lyhyen ajan sisällä reunat vuotokuntoon. Venttiilien suhteen en tarkoittanut että olisivat menneet huonoksi vaan epäilen kyseessä olevan huonolaatuiset venttiilit, jotka eivät kestä normaalia käyttöä. Sellaisia jotkut pajat ovat joskus erehtyneet ostamaan ja kestää hetken ennenkuin virhe huomataan.
Ahaa, no siinä tapauksessa voi olla varmasti vanteissakin ongelmaa. Mutta jos näin on niin korjaus pitää sitten osata tehdä hyvin, eli jos sen teettää jossain niin täytyisi olla asiantunteva paja. Joka tapauksessahan tuolle täytyisi alkaa tehdä jotain, kun ilma karkaa jo niin kovaan tahtiin. Ettei tulisi yllätyksiä kesken ajon.Kenties ilmaisin asian huonosti, mutta ei siis todellakaan ole mistään "lyhyen ajan sisällä" tapahtuvasta kyse, vaan jonkinlaista vuotoa on ollut jo useita vuosia ja renkaat ovat olleet tyhjentyneet esim kausisäilytyksen jälkeen. Itselleni vaan nyt selvisi miten pahan kunnon ovat saavuttaneet kun muutamassa päivässä tyhjenevät. Isäukko on sitä sukupolvea joka ajattelee "kyllä näillä pärjää" ja "onhan minulla aikaa pumppailla näihin ilmat aina ennen liikkeellelähtöä"
Turha hätiköidä, jos edes se seitsemän päivää ei ole kulunut vielä. Sitten jos sen jälkeen asiaa ei ole hoidettu niin tosiaan luovarin kanssa käyt konttorilla. Ja et sinä siitä enää mitään maksuja maksa, maksut katkeaa siihen kauppapäivään ja uuden omistajan maksut alkaa siitä eteenpäin. Ei sillä ole maksuihin merkitystä tekeekö omistajanvaihdoksen heti tai vasta seitsemäntenä päivänä.Myin auton, sain rahat ja annoin varmenteen mutta ostaja ei ole sopimuksesta huolimatta siirtänyt vehjettä sillä nimiinsä. Noh eihän tässä tietysti ole kulunut vielä sitä vaadittavaa seitsemää päivää mutta ihmetyttäähän tämä venkoilu. Tein kyllä luovarin mutta pitäisikö tässä jo ryhtyä johonkin toimiin esim. sen osalta, että lyön traficomista liikenteestä poiston päälle? Huvittaisi maksella vakuutuksia enää autosta, joka ei ole omassa käytössä.
Jos ostaja ei tuon seitsemän päivän sisälläkään ole asiaa hoitanut niin ilmeisesti se on meikäläisen marssittava konttorille ja hoidettava siirto tuolla luovarilla?
Mikset tee luovutusilmoitusta Trafin sivuillaMyin auton, sain rahat ja annoin varmenteen mutta ostaja ei ole sopimuksesta huolimatta siirtänyt vehjettä sillä nimiinsä. Noh eihän tässä tietysti ole kulunut vielä sitä vaadittavaa seitsemää päivää mutta ihmetyttäähän tämä venkoilu. Tein kyllä luovarin mutta pitäisikö tässä jo ryhtyä johonkin toimiin esim. sen osalta, että lyön traficomista liikenteestä poiston päälle? Huvittaisi maksella vakuutuksia enää autosta, joka ei ole omassa käytössä.
Jos ostaja ei tuon seitsemän päivän sisälläkään ole asiaa hoitanut niin ilmeisesti se on meikäläisen marssittava konttorille ja hoidettava siirto tuolla luovarilla?
Kyllä se on periaatteena yhdet puheet ja jos kaveri sanoo hoitavansa asian samoin tein, niin pistäähän se kummastuttamaan miksei sitten näin tee. Kyseessä on kuitenkin liki 90-vuotiaan sukulaismiehen ajoneuvo, jonka myynnin hoidin useamman sadan kilometrin takaa. Ei kasetti oikein jaksaisi ajella jälleen kerran ees-taas hoitamaan konttorille moista turhuutta. Alkuperäisestä omistajasta kun ei siihen enää ole. Tämä kaikki on myös selvästi ostajalle tehty selväksi.Turha hätiköidä, jos edes se seitsemän päivää ei ole kulunut vielä. Sitten jos sen jälkeen asiaa ei ole hoidettu niin tosiaan luovarin kanssa käyt konttorilla. Ja et sinä siitä enää mitään maksuja maksa, maksut katkeaa siihen kauppapäivään ja uuden omistajan maksut alkaa siitä eteenpäin. Ei sillä ole maksuihin merkitystä tekeekö omistajanvaihdoksen heti tai vasta seitsemäntenä päivänä.
Tätä toimintoa en tiennytkään. Kiitos vinkistä! Näytti menevän läpi ja toivottavasti myös pitää kutinsa, vaan eiköhän tästä vielä jokin käänne saada aikaiseksi. Sen verran moniulotteinen tehtävä tämä on ollut Ainakin ajoneuvo hävisi hallittavien listalta, että enää siihen ei voi kohdistaa itse mitään toimenpiteitä. Tiedä sitten mitä tapahtuu jos kaveri vedättää niin pitkään, että varmennekin vanhentuu. Itselleen kun ei luovaria halunnut edes tehdä.Mikset tee luovutusilmoitusta Trafin sivuilla
Tätä toimintoa en tiennytkään. Kiitos vinkistä! Näytti menevän läpi ja toivottavasti myös pitää kutinsa, vaan eiköhän tästä vielä jokin käänne saada aikaiseksi. Sen verran moniulotteinen tehtävä tämä on ollut Ainakin ajoneuvo hävisi hallittavien listalta, että enää siihen ei voi kohdistaa itse mitään toimenpiteitä. Tiedä sitten mitä tapahtuu jos kaveri vedättää niin pitkään, että varmennekin vanhentuu. Itselleen kun ei luovaria halunnut edes tehdä.
Kannattaa pitää mielessä, että ostajallekaan tuo ei ole ihan mikään parin minuutin, sillä ostajan pitää sitä ennen hankkia vakuutus. Jos ostaja on sitä sorttia, vakuutusten vertailussa vierehtää tovi jos toinenkin, varsinkin jos lukee pikkupräntit.Myin auton, sain rahat ja annoin varmenteen mutta ostaja ei ole sopimuksesta huolimatta siirtänyt vehjettä sillä nimiinsä. Noh eihän tässä tietysti ole kulunut vielä sitä vaadittavaa seitsemää päivää mutta ihmetyttäähän tämä venkoilu. Tein kyllä luovarin mutta pitäisikö tässä jo ryhtyä johonkin toimiin esim. sen osalta, että lyön traficomista liikenteestä poiston päälle? Huvittaisi maksella vakuutuksia enää autosta, joka ei ole omassa käytössä.
Jos ostaja ei tuon seitsemän päivän sisälläkään ole asiaa hoitanut niin ilmeisesti se on meikäläisen marssittava konttorille ja hoidettava siirto tuolla luovarilla?