Mutta ei niissäkään niitä H4-polttimoita ole palamassa samaan aikaan. Mistä tää homma alunperin lähti liikkeelle.
Juu, jäi mainitsematta, että näissä on h1ja/tai h7 tms polttimot.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mutta ei niissäkään niitä H4-polttimoita ole palamassa samaan aikaan. Mistä tää homma alunperin lähti liikkeelle.
Autoilijan näkökulmasta mikä pointti siinä on, että luovutetaan auto korjaamolle katsastushuoltoon? Eikö se perinteisesti ole niin, että korjaamolle mennään se vikalistan kanssa? Ja toinen tyhmä juttu mielestäni on se, että kauden vaihtuessa kaivaa auton renkaat vintiltä auton takakonttiin(likaiseksi) ja ajetaan jonnekin jollekin vaihdettavaksi, ja sitten sama toisinpäin kotiin mennessä
Yhden luukun palvelu.Autoilijan näkökulmasta mikä pointti siinä on, että luovutetaan auto korjaamolle katsastushuoltoon? Eikö se perinteisesti ole niin, että korjaamolle mennään se vikalistan kanssa? Ja toinen tyhmä juttu mielestäni on se, että kauden vaihtuessa kaivaa auton renkaat vintiltä auton takakonttiin(likaiseksi) ja ajetaan jonnekin jollekin vaihdettavaksi, ja sitten sama toisinpäin kotiin mennessä
Kyseessä on Bilteman sähkövinssi 12V 907 kg.
Ohjeessa mainitaan, että sähkövinssi olisi kytkettävä auton akkuun ja auto käynnissä vinssattava.
Voisiko aivan hyvin vinssin kytkeä erilliseen akkuun?
Akun jännitehän noissa tavoissa on eri. Autossa 14,2 V ja erillisessä 12,6V.
Kyseessä on veneen vinssaaminen ja ajatuksissa olisi erillinen akku säilityslaatikossa johon menee johdot. Auton kans puljaaminen vinsaamisessa on hankalaa.
Itellä mennyt kerran lunariin ja silloin mielestäni sain ihan hyvän hinnan. Katselin nettiautosta mitä vastaavista pyydettiin ja tein sen perusteella omasta mielestäni rehellisen oloisen hinta-arvion, jonka esitin vakuutusäijälle puhelimessa. Hän tuumasi, että on samaa mieltä ja neuvottelu oli siinä. Pohjola oli tuolloin yhtiönä.Onko kenelläkään kokemuksia auton lunastukseen menosta? Tuliko heti hyvä korvaus vai joutuiko tappelemaan korvauksen suhteen jne..?
Oma auto todennäköisesti lunastukseen menossa ja auto on jo viikon ollut copartilla, mutta ainakaan vielä ei ole mitään kuulunut.
Usein näkee peräkärryihin rakennetun boksin, jossa akku on juurikin vinssiä varten, hyvin toimii jos akku on vaan riittävän kokoinen. Jos sitä lisäakkua meinaa ladata autosta ajon aikana, tarvii askarrella uusia kytkentöjä, siitä peräkärrin töpselistä ei oikein latausvirtoja oteta. Helpoin pitää vaan akku irtonaisena ja latailla kotona jos käyttö on vähäistä.Kyseessä on Bilteman sähkövinssi 12V 907 kg.
Ohjeessa mainitaan, että sähkövinssi olisi kytkettävä auton akkuun ja auto käynnissä vinssattava.
Voisiko aivan hyvin vinssin kytkeä erilliseen akkuun?
Akun jännitehän noissa tavoissa on eri. Autossa 14,2 V ja erillisessä 12,6V.
Kyseessä on veneen vinssaaminen ja ajatuksissa olisi erillinen akku säilityslaatikossa johon menee johdot. Auton kans puljaaminen vinsaamisessa on hankalaa.
Juodutko itse kastoa hintaarvio autosta vai varmisti vaan että vetää välistä? Ite odotin vaan että vakutusyhtiö soiti ja sano mulle hinta on tämä ja se oli minun onneksi ennemän kun auton arvo.Itellä mennyt kerran lunariin ja silloin mielestäni sain ihan hyvän hinnan. Katselin nettiautosta mitä vastaavista pyydettiin ja tein sen perusteella omasta mielestäni rehellisen oloisen hinta-arvion, jonka esitin vakuutusäijälle puhelimessa. Hän tuumasi, että on samaa mieltä ja neuvottelu oli siinä. Pohjola oli tuolloin yhtiönä.
E: Avopuolisolla oli muuten myös hiljattain kyseinen tilanne. Hän ei osannut esittää mitään arviota, niin vakuutusäijä oli tarjonnut mielestäni ihan reilua summaa, jonka kehotin ottamaan ja näin toimi. Tuon maksoi If.
Oman auton kohdalla vakuutusyhtiön edustaja kysyi, että onko minulla joku ehdotus korvaussummasta ja hän hyväksyi esittämäni summan, tämä oli mielestäni melko realistinen arvio, ehkä hiukan enemmän kuin olisin saanut siitä myymällä. Avovaimon autossa ehdottivat itse summaa, joka oli riittävä.Juodutko itse kastoa hintaarvio autosta vai varmisti vaan että vetää välistä? Ite odotin vaan että vakutusyhtiö soiti ja sano mulle hinta on tämä ja se oli minun onneksi ennemän kun auton arvo.
On varmasti tarkastajakohtaistakin vaihtelua, mutta sitten moni asiakas varmasti haluaa myös saada kahden tonnin autosta viisi tonnia. Nämä tyypit myy jossain nettiautossakin omia aarteitaan valioyksilöinä, joiden hintapyynti oli asiallinen ehkä 5 vuotta ja 100 000 km sitten. Tässä tapauksessa voi subjektiivinen näkemys laitteen arvosta olla paljonkin erilainen kuin tarkastajalla. Sitten toki pettymys on kova, kun tarkastaja ei laittanutkaan 100 % lisää korvaukseen tunnearvon vuoksi.Mitä olen aikaisempia lunarikokemuksista lukenut niin aika paljolti kiinni tarkastajasta. Jotkut mukisematta suostuvat jo siihen ”no, kun nettiautossa hintapyynnöt ovat tätä luokkaa” perusteluun ja sitten vastaavasti on se toinen ääripää. Että vähän onnestasi kiinni kenelle sattuu sinun keissi käsiteltäväksi.
Katsoisin tulpat ainakin. Jos ajettu yskien ja pätkien niin tulpat voivat olla entiset.Buick LeSabresta (3.8L V6) hajosi ignition control module (suomeksi sytytysohjain?), ja ajoin ehkä 20 km mittaristo vilkkuen ja moottori yskien ennen korjaamokäyntiä. Ohjaimen vaihdon jälkeen kaikki toimii muuten normaalisti, mutta käynnistäminen tuntuu nykyään erilaiselta. Aiemmin moottori lähti yleensä tosi nopeasti käyntiin, mutta nyt joutuu startata ehkä sekunnin tai pari pitempään. Startti tuntuu pyörivän ihan hyvin, mutta jotenkin se ei kunnolla lähde polttamaan bensaa. Moottorin lämpötilalla ei ole asiaan vaikutusta. Vastaavaa on aiemmin tapahtunut satunnaisesti (ehkä kerran kuussa) kylmällä moottorilla.
Meniköhän jotain pilalle kun jatkoin ajamista huonolla sytytyksellä, vai voiko uusi sytytysohjain aiheuttaa tuollaisen ilmiön? Vai onko siellä jotain muuta vialla? Vai meneekö normaalin laatuvaihtelun piikkiin?
Missä kunnossa ne tulpat ja johdot on? Tai sitten ei saa tarpeeksi bensan painetta tai suutin vuotaa (onko edes ruisku?) , vaihtoehtoja on...
Tulpat kävi itsellänikin ensimmäisenä mielessä. Valitettavasti tossa poikittais-V6:ssa on takimmaiset tulpat niin pahassa paikassa, että en tiedä miten niitä voi edes katsoa nostamatta koko moottoria pois. Mutta samasta syystä niitä ei varmaan koskaan ole edes vaihdettu.Katsoisin tulpat ainakin. Jos ajettu yskien ja pätkien niin tulpat voivat olla entiset.
Ei mitenkään.Miten saa saunakärrin rekisteröityy siten että.sitä saa vetää 100km/h. Pohja on 1500kg traileri jarruilla.
Sitä minäkin mut liike netis myy sellaista ja väittää et se on ihan rekisteröity hinattavas laitteex ja rekkariottees lukee 100km/h. En vaan tajuu miten on mahollista, eix kukaan osaa selittää?Ei mitenkään.
Linkki olis kivaSitä minäkin mut liike netis myy sellaista ja väittää et se on ihan rekisteröity hinattavas laitteex ja rekkariottees lukee 100km/h. En vaan tajuu miten on mahollista, eix kukaan osaa selittää?
Se on sitten max 750 (tai 825) kg kantavuudella eli menee jarruttomaksi kärryksi, jota saa vetää 100 km/h.Sitä minäkin mut liike netis myy sellaista ja väittää et se on ihan rekisteröity hinattavas laitteex ja rekkariottees lukee 100km/h. En vaan tajuu miten on mahollista, eix kukaan osaa selittää?
Linkki olis kiva
Mistäpä tietää onko autoon jemmattu GPS joku vakoilusysteemi. Voi olla siis sisällä tai jossain rakenteissa?
Niin, se on vähän sen jemmaamisen idea varmaankin että se on piilossa, eikä sitä välttämättä ihan helposti tiedä onko moinen härväin autossa vai ei.
Jos asennus on tehty laiskasti "virta suoraan akulta", voisi akun johdotuksista saada vinkkiä.Sepä se, ajattelin vaan että onko jotain kohtuu simppeliä konstia etsiä sitä signaalia autosta.
Jos asennus on tehty laiskasti "virta suoraan akulta", voisi akun johdotuksista saada vinkkiä.
Just eilenhän oli uutinen aiheesta:Mahdollista on että jotain tuollaista piilossa, ja sitten joku pienempi paikannin minkä nimeä en nyt muista. Jollakin naisella siis erittäin mustasukkainen miesystävä joka pistänyt puhelimeenkin salaa seurantaohjelman, ja ei ole mitenkään poisluettua etteikö autostakin löytyisi jotain jännää.
Just eilenhän oli uutinen aiheesta:
Miehet tarkkailevat salaa naisia pienellä Applen laitteella – poliisi tutkii tapauksia eri puolilla Suomea
Paikannuslaitteet on tarkoitettu kadonneiden tavaroiden jäljittämiseen, mutta niitä väärinkäytetään ihmisten vainoamiseen.yle.fi
Oon melkosen varma että voisin viskoo lörön autoon moisia smart- tai airtageja kourallisen ilman et se suuremmin kiinnittäis asiaan huomiota vaikka moisen jossain näkiskin, ja hanskalokeroon tai keskikonsolin lootaan moiset hautatuis kaiken muun romun sekaan niin ettei niitä huomais kukaan ikinä. Toki asia vois olla eri juttu jos moisia sieltä ihan etsis. Omassa käyttiksessä muuten moisia hard wired trackereitä on kaks, toinen tehtaan jäljiltä ja toinen vakuutusyhtiön antama varkausvakuutuksen hinnanalentaja.
Itsellä on juurikin tagi käytössä piilossa auton pienimmässä mahdollisessa raossa, johon ei kyllä vahingossa tai edes etsiessä päädy. Toiminut oikein hyvin. Nyt tosin loppui paristo ja pitää kaivella pariston vaihtoon, kestihän se sen vähän yli vuoden 24/7 läpi talven kylmien ja kesän kuumien kelien yhdellä kellonparistolla.Oon melkosen varma että voisin viskoo lörön autoon moisia smart- tai airtageja kourallisen ilman et se suuremmin kiinnittäis asiaan huomiota vaikka moisen jossain näkiskin, ja hanskalokeroon tai keskikonsolin lootaan moiset hautatuis kaiken muun romun sekaan niin ettei niitä huomais kukaan ikinä. Toki asia vois olla eri juttu jos moisia sieltä ihan etsis. Omassa käyttiksessä muuten moisia hard wired trackereitä on kaks, toinen tehtaan jäljiltä ja toinen vakuutusyhtiön antama varkausvakuutuksen hinnanalentaja.
Mitens kun sen paino on noin 1300kg..mitens sitä sit saa vetää 100km/hSe on sitten max 750 (tai 825) kg kantavuudella eli menee jarruttomaksi kärryksi, jota saa vetää 100 km/h.
Mitens kun sen paino on noin 1300kg..mitens sitä sit saa vetää 100km/h
Antakaas vinkkejä mitä viimasuojia olette käyttäneet talvella varsinki diiselimiehet syylärin edessä? pahvia en vitti kastuu ja vetistyy.
Carman maskisuoja 44x100cm tollai löyty tostahan saa tehyä
Onhan noita dieseleitä ollut kaikenlaisia, yhteenkään ei edes käynyt mielessä laittaa suojaa. Kun en missää arktisissa olosuhteissa ajele. Ennenhän noita oli ihan bensavehkeissäkin - varmaan melko turhaan mutta kuitenkin. Ainoa mieleen jäänyt dsl oli mk1 Octavia mihin meinasi jäätyä kovilla pakkasilla. Joo oli vaan käytössä, seuraavana päivänä kun oli vielä kylmempää niin turbo Supra alle niin siinä tarkeni sitten paremmin... Ehkä noi on vähän mennyttä aikaa tuollaiset suojat, ellei sitten olosuhteet ole todella huonot, mutta muuten en näkisi tarvetta.
Tuohon jäätymiseen liittyen. Itsellä jäätyi joskus kiinalaisvalmisteisen skootterin ryyppy auki (lämpötilan avulla jotenkin sääteli itseään) ja tuloksena että skootteri kyljelleen kun kaasun päästäessä kierrokset eivät laskeneet ja perä lähti alta jäisellä kadulla (nastat oli alla). Oli siinä maahantuojalla hämmentyneet katseet kun selitin tilanteen . Ei kuulema ollut kukaan ennen kohdannut moista ja vielä hämmeentyneempiä olivat kun kehuin kiinalaista akkua jolla skootteri lähti napista ensimmäisellä käyntiin -30c tai allekin pakkasissa. Tekivät custom tuulisuojan ryypyn ympärille tuohon omaani ja korjasivat katteet takuuseen.Joissain riskinä että jäätyy huohottimet ilman noita suojia(alfa, psa ainakin)
Monessa autossa saa helposti piiloon tuon viimasuojan kun raottaa maskia yläreunasta ja leikkaa vaikka telttapatjasta sopivan palan. Tämä ei tietenkään toimi jos flektit on etupuolella.
Mulla loppui joskus mondeosta kipinä yhdestä sylinteristä ja ajoin tuolla sitten n. 40 km matkan kolmella pytyllä. Sylinteri kului jostain syystä soikeaksi ja alkoi syömään öljyä ns. vittuna, tyyliin 10 l / 1000 km. Tiedä sitten mikä on näiden asioiden syy-yhteys, mutta ajallisesti tapahtuivat kyllä niin sopivasti peräkkäin. Olin juuri ostanut auton ja tuohon tehtiin liikkeen laskuun kansiremonttikin, mutta eipä siitä iloa ollut.Buick LeSabresta (3.8L V6) hajosi ignition control module (suomeksi sytytysohjain?), ja ajoin ehkä 20 km mittaristo vilkkuen ja moottori yskien ennen korjaamokäyntiä. Ohjaimen vaihdon jälkeen kaikki toimii muuten normaalisti, mutta käynnistäminen tuntuu nykyään erilaiselta. Aiemmin moottori lähti yleensä tosi nopeasti käyntiin, mutta nyt joutuu startata ehkä sekunnin tai pari pitempään. Startti tuntuu pyörivän ihan hyvin, mutta jotenkin se ei kunnolla lähde polttamaan bensaa. Moottorin lämpötilalla ei ole asiaan vaikutusta. Vastaavaa on aiemmin tapahtunut satunnaisesti (ehkä kerran kuussa) kylmällä moottorilla.
Meniköhän jotain pilalle kun jatkoin ajamista huonolla sytytyksellä, vai voiko uusi sytytysohjain aiheuttaa tuollaisen ilmiön? Vai onko siellä jotain muuta vialla? Vai meneekö normaalin laatuvaihtelun piikkiin?
Kyllähän palamaton seos huuhtele öljykalvoa, mutta että menisi noin äkkiä sohloksi, kuulostaa uskomatomalta. Olisiko sen sijaan älytön öljyn syönti pimentänyt kyseisen sylinterin kynttilän, eli syy ja seuraus olisikin päinvastoin?Mulla loppui joskus mondeosta kipinä yhdestä sylinteristä ja ajoin tuolla sitten n. 40 km matkan kolmella pytyllä. Sylinteri kului jostain syystä soikeaksi ja alkoi syömään öljyä ns. vittuna, tyyliin 10 l / 1000 km. Tiedä sitten mikä on näiden asioiden syy-yhteys, mutta ajallisesti tapahtuivat kyllä niin sopivasti peräkkäin.
Toki, ero lämmöissä per sylinteri voi vaikuttaa yllättävän rajusti. Kolme kuumaa, yksi kylmä. 40km on kuitenkin suoraan sanottuna typerän pitkä matka ajaa vajaapyttyisenä, etenkin edes semi modernilla autolla. Ja mitä Mondeon koneisiin tulee, olen itse polkenut MK2-5 Mondeloilla niin helvetisti ja about yrittänyt räjäyttää koneet onnistumatta siinä.Kyllähän palamaton seos huuhtele öljykalvoa, mutta että menisi noin äkkiä sohloksi, kuulostaa uskomatomalta. Olisiko sen sijaan älytön öljyn syönti pimentänyt kyseisen sylinterin kynttilän, eli syy ja seuraus olisikin päinvastoin?
Minulle on väitetty, että ECU osaisi lopettaa pimeään sylinteriin ruiskuttamisen, mutta en tuota ihan ostanut.