- Liittynyt
- 04.09.2018
- Viestejä
- 2 226
Auto oli ollut mulla muutamia satoja kilsoja ennen tota, joten vaikea sanoa tarkkaan mikä öljynkulutuksen tilanne oli ennen tätä välikohtausta. Sen verran tiedän, että auto kuljetettiin mulle paikalliseen toimipisteeseen n. 250 km matkan ja öljyt olen kyllä tarkistanut koeajolla, jolloin sitä lienee ollut riittävästi, kun en ole tähän reagoinut. Jotenkin vaikea uskoa, että suht iso ketju olisi kusettanut lisäämällä monta litraa öljyä matkan aikana ja vaiennut asiasta. Toki tuollainen iso vika saattaisi hyvin olla syy, miksi auton edellinen omistaja on sen vaihtoon pistänyt.Kyllähän palamaton seos huuhtele öljykalvoa, mutta että menisi noin äkkiä sohloksi, kuulostaa uskomatomalta. Olisiko sen sijaan älytön öljyn syönti pimentänyt kyseisen sylinterin kynttilän, eli syy ja seuraus olisikin päinvastoin?
Minulle on väitetty, että ECU osaisi lopettaa pimeään sylinteriin ruiskuttamisen, mutta en tuota ihan ostanut.
Autoa fiksannut asentaja meinasi, että kausaliteetti voisi hyvinkin olla niin päin, että kipinättömyys tuhosi sylinterin.
E: Ja itseasiassa kipinä palasi autoon kun korjaamossa tarkastivat johdot/puolat/tms. joissa yhdessä oli väljä liitos. Kuulostaa siis erilliseltä vialta näin maallikon näkökulmasta ajateltuna.