onko kukaan käyttänyt tuota? onko tossa siis liimapinta itessään? pitäs koko kontti vetästä tuolla.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Esim B7000 (ei kyllä marketeista löydy, mutta puhelimen varaosia myyvistä liikkeistä pitäisi ainakin löytyä) tai sitten ihan ohutta kaksipuoliteippiäPuhelimen näyttö alkaa lähteä irti kuoresta. Millä liimalla näyttö kannattaa liimata? Saako marketeista liimaa tähän tarkoitukseen? Kyseessä OP3 puhelin.
Juurikin B7000:sta laittoivat huoltoliikkeessä puhelimeen, maksoi 15 euroa, joten en sitten jaksanut itselle lähteä liimaa ostelee.Esim B7000 (ei kyllä marketeista löydy, mutta puhelimen varaosia myyvistä liikkeistä pitäisi ainakin löytyä) tai sitten ihan ohutta kaksipuoliteippiä
Kiitos vastauksista kaikille! Lähinnä mietinnässä, että hajotanko sieltä jotain jos jätän asian sikseen (paitsi tietysti seurata lämpöjä ja jäähdytinnestettä). Itsellä osaaminen vianetsintään/muuhunkaan tekemiseen aika lähellä nollaa, joten pajalle se pitäis viedä jos jotai pitää etsiä/tutkia/korjata.
Löysinpäs muuten kuvan motonetin pihalta ennen kun ostin uutta, näyttääkö teidän mielestä siltä, että ois (punaista?) nestettä mutta jäätynyt?
Kellään analyysia?
Siis mitä sanoisitte tästä? Omaan silmään näyttää kummalliselta; ikään kuin olis alle minimin, mutta korkista katsoessa pinta näkyy ylhäällä asti. Lisäksi näyttää siltä, että olis kolmessa kerroksessa. Tuli mieleen, voiko olla, että alin kerros on vanhaa nestettä (en tiiä miks näyttää keltaiselta nyt), keskimmäinen lisäämääni punaista ja ylin vettä, jos eivät olisikaan sekoittuneet... Tosin laitoin vettä niin vähän, että kummalta vaikuttaa.
Mitä mieltä ootte, onko syytä olla huolissaan? Tänään tai huomenna taas pari sataa km ajoa tulossa, tapaninpäivänä sama
Kellään analyysia?
Ootko sä ajanu tai edes käyttänyt tota vehjettä liemien lisäilyn jälkeen? Ei ne tossa paisarissa muuten sekotu.
Eikö tuossa takapäässä ole korkeussäätö jousen alalautasessa eikä iskarissa, vai näenkö väärin? Sillähän korvataan kynätolpassa muuten oleva korkeussäätö, kun tuossa takapää ei ole kynätolpalla toteutettu, vaan erillisellä jousella ja iskarilla. Mutta korkeussäätö mikä korkeussäätö. Vai onko siinä iskarissa myös erillinen säätö tuon värillisen holkin kohdalla? No jos on, niin sittenhän se on fiksu systeemi, koska sehän silloin mahdollistaisi, että iskarin vapaa pituus pystytään sovittamaan siihen mille korkeudelle jousi on säädetty. Esijännityksen hienosäädön kannalta kyllä haastava juttu saada juuri kohdalleen, jos noin on. Jos myös tuossa iskarissa on korkeussäädön kierteet niin sitten siis säädetään sekä jousen että iskarin osalta se korkeus, ja lopputulos riippuu molemmista.
Maavarasta: Kun yhden jousen vaihtaa toiseen niin lopulliseen korkeuteen vaikuttaa paitsi jousen vapaa korkeus myös sen jäykkyys. Vapaalta korkeudeltaan pitempi jousi ei välttämättä johda suurempaan maavaraan. Jos mennään korkeussäädettävän setin säätörajoille asti, niin ei niiden rajojen vaikutusta maavaraan tiedä kuin kokeilemalla tai jonkin toisen samanlaisen auton kautta tulleen esimerkkikokemuksen kautta.
tuo iskarissa oleva on esijännityksen säätö miten jämäkästi iskari toimii.
Iskarin yläpään laakeri ilmeisesti kolisee, ei aina mutta terävissä töyssyissä. Miten tuon purkamatta varmistaisi? Oireet viittaa siihen mutta osa on uusittu alle 2v sitten...
Katsastuksessa kolisi jo, ei mainintaa. Voiko olla koiranluu?
Tuli joskus kokeiltua. Ei löytänyt vikaa vaikka kuvailin vian varsin tarkasti. Kaasu pohjassa menee suoraan, päästät kaasun, ampuu auto sivulle. Oli aski ottanut osumaa kun jouduin väistämään toista autoa korkeaan kanttariin. Looginen vika olisi ollut moottorin/askin kannakkeet, mutta olivat kaikki kunnossa ja käytiin muiden mekaanikkojen ja muiden kanssa autoa läpi, leimamies sai ohjeet että rahaa tulee jos vika löytyy.... ei löytynyt. Ennen kuin lopulta valoista rivakammin lähtiessä nopeus nousi, kierrokset nousivat, mutta auto oli paikallaan. Askin kyljessä nyrkin mentävä reikä. Jotain siellä tasauspyörästössä tms oli mennyt paskaksi. Muttei vieläkään hajua tarkemmin mitä, mutta uusi omistaja vaihtoi askin+tasauspyörästön ja auto toimi, ja vielä soitti perään kiitellen hyvästä autosta.Joskus kun rojotassa kolisi viidettä katsastusta peräkkäin sanoin katsurille että saat kakskymppiä jos löydät kolisijan. Löysi se, apurungon pusla, vaan siellä se seitsemättä vuotta nyt kolahtelee kun en ole jaksanut vaihtaa..
Tuli joskus kokeiltua. Ei löytänyt vikaa vaikka kuvailin vian varsin tarkasti. Kaasu pohjassa menee suoraan, päästät kaasun, ampuu auto sivulle. Oli aski ottanut osumaa kun jouduin väistämään toista autoa korkeaan kanttariin. Looginen vika olisi ollut moottorin/askin kannakkeet, mutta olivat kaikki kunnossa ja käytiin muiden mekaanikkojen ja muiden kanssa autoa läpi, leimamies sai ohjeet että rahaa tulee jos vika löytyy.... ei löytynyt. Ennen kuin lopulta valoista rivakammin lähtiessä nopeus nousi, kierrokset nousivat, mutta auto oli paikallaan. Askin kyljessä nyrkin mentävä reikä. Jotain siellä tasauspyörästössä tms oli mennyt paskaksi. Muttei vieläkään hajua tarkemmin mitä, mutta uusi omistaja vaihtoi askin+tasauspyörästön ja auto toimi, ja vielä soitti perään kiitellen hyvästä autosta.
Pointtina lähinnä, isompikin vika joka ilmenee ihan normi arkisessa ajossa, voi olla asia mitä leimamies ei tule ikinä huomaamaan vaikka kuinka yrittäisi, tai ei ole kykenevä diagnosoimaan heillä olevalla kalustolla, vaikka tekijä olisi kuinka taitava ja tietävä.No joo huonosti kellään röntgen katsetta on, toki näkyville viollle voi tuo vinkki toimia
Pointtina lähinnä, isompikin vika joka ilmenee ihan normi arkisessa ajossa, voi olla asia mitä leimamies ei tule ikinä huomaamaan vaikka kuinka yrittäisi, tai ei ole kykenevä diagnosoimaan heillä olevalla kalustolla, vaikka tekijä olisi kuinka taitava ja tietävä.
Kyllä voi.Kysymys; jos tulee katsastuksesta hylky nastaeron takia niin voiko uusintakatsastukseen mennä kesärenkailla, ottaa leima ja vaihtaa nastarenkaat takaisin?
Auto menossa tod.näk. vaihtoon joten en jaksaisi uusia renkaita metsästää edes käytettynä.
Lisäyksenä jos matka ei ylitä 20km. Poliiseja varten olisi hyvä olla näyttöä varatusta katsastusajasta.
Mistäs tuo sääntö tulee? Eli 20km saa ajaa kesärenkailla ja pitää olla näyttö että menossa katsastukseen?
Jos renkaat on jo valmiiksi huonot, niin nyppii kaikki loput nastat pois. Sitten kelpaa katastukseen.
No tämäkin käynyt mielessä mutta aikamoinen urakka plus että omasta mielestä renkaat semi-hyvässä kunnossa (en tajua mistä tuo nastaero tuli, ei silmämääräisesti huomannut suuria eroja nastojen määrässä) ja tuntuu tyhmältä että tekemällä renkaista suorastaan vaaralliset saa katsastuksesta läpi.
Kellään tutulla autoa minkä renkaat sopis sulle, sen verran lainaan että saa leimasta läpi. Joo, onhan siinä pieni jumppa kyllä. Tai sitten jos toi 20km pitää paikkansa niin kesärenkaat alle, - traileri jostain jostain ja taas renkaitten vaihtoon. No ei kyllä ollut helppoja ratkaisuja nämäkään.
Vai meniskö huonot nastat vaan korjauskehoituksella, nyt en muista miten itellä meni asia pari vuotta sitten.
Jännä homma, kokeilin just ja ovokossa ei mullakaan näy, mutta rrr.lt näkyy (sama firma taustalla)Ovoko.fi en saa valittua mistään Paypalia maksuvaihtoehdoksi vaikka ennenkin onnistunut ja suoraan sivuilta lainattuna:
PayPal
Tämä maksutapa valitaan suoraan ostoprosessin aikana maksua suoritettaessa valitsemalla ”PayPal-maksu”.
Mikäs mättää?
Kiitti vinkistä rrr.lt osat tilattu ja maksettu Paypalilla. Olivat näköjään vastanneet ovokolta mailiin niin paypal tilapäisesti pois käytöstä teknisten ongelmien vuoksi.Jännä homma, kokeilin just ja ovokossa ei mullakaan näy, mutta rrr.lt näkyy (sama firma taustalla)
Tykkään muutenkin käyttää ennemmin rrr.lt/en kun tuo suomikäännös on mielestäni aika laaduton
Jos on huonos nesteet, kaikki jäätyy... mikä jottei voi paukkua. Kaikki missä nestettä kiertää, on riskialueella. Itsellä yleensä -40c nesteet käyttiksissä ja harrasteissa sitten vaihdellen, kunhan nyt ainakin perus pikkupakkaset kestää.Halkeaako kansi/lohko ensi viikolla jos saadaan oikeasti ne -30'C pakkaset tänne etelään?
Itselllä Glysantin "BASF" G48 Pakkasneste 2,0l sinivihreä | Motonet Oy sekoitettuna niin että puolet tuota ja puolet akkuvettä.
Älä huoli, täällä pohjoisemmassa taisin kuvan räpätä kun oli -38° viime vuonna. Toki tästä Jyväskylästä ostamastani huutokauppa-autosta en tiedä. Tuttavapiirissä ei ainakaan yksikään auto hajonnut.Halkeaako kansi/lohko ensi viikolla jos saadaan oikeasti ne -30'C pakkaset tänne etelään?
Itselllä Glysantin "BASF" G48 Pakkasneste 2,0l sinivihreä | Motonet Oy sekoitettuna niin että puolet tuota ja puolet akkuvettä.
Halkeaako kansi/lohko ensi viikolla jos saadaan oikeasti ne -30'C pakkaset tänne etelään?
Itselllä Glysantin "BASF" G48 Pakkasneste 2,0l sinivihreä | Motonet Oy sekoitettuna niin että puolet tuota ja puolet akkuvettä.
Älä huoli, täällä pohjoisemmassa taisin kuvan räpätä kun oli -38° viime vuonna. Toki tästä Jyväskylästä ostamastani huutokauppa-autosta en tiedä. Tuttavapiirissä ei ainakaan yksikään auto hajonnut.
Tuulilasinesteetkin jonkun kerran jäätyneet niin ei vielä ainakaan halkeamia, kiitos muistutuksesta niin huomenna kaupan kautta jos ei varastossa ole.
Itselläni on myös hajonnut joskus autosta lampunpesin jäätymisen vuoksi. Nuo kun ei ajovaloautomatiikalla toimi, niin sinne ei tule luonnostaan kierrätettyä sitä pakkasenkestävää nestettä. Takalasinpesurissa sama huoli. Pitäisi erikseen muistaa lorotella sitäkin, jos käyttää kesäisin jäätyviä seoksia.Mulla on itseasiassa nykyisestä autosta jonkun edellisen omistajan toimesta käytetty joko vettä tai kesälasinpesunestettä eli oli pari halkeamaa ja pullistunut keskeltä lampunpesimien pissapojan moottori.
Tän takiahan oon pitkään tehnyt hyvin pakkasenkestävää tuulilasinpesunestettä ja sehän kestää aika kauan sulaa jos on jäässä.
Itselläni on myös hajonnut joskus autosta lampunpesin jäätymisen vuoksi. Nuo kun ei ajovaloautomatiikalla toimi, niin sinne ei tule luonnostaan kierrätettyä sitä pakkasenkestävää nestettä. Takalasinpesurissa sama huoli. Pitäisi erikseen muistaa lorotella sitäkin, jos käyttää kesäisin jäätyviä seoksia.
Fordin 1.6 TDCi -kone vuoden 2012 autossa. Ajelin eilen motaria ja kun alkoi ohituskaista ylämäkeen, vaihdoin vaihteen pienemmäksi ja lähdin ohittamaan.
Yhtäkkiä kiihdytyksen alussa tehot hävis ja ajoneuvotietokoneen näytölle lävähti teksti "engine malfunction". Vikatila päällä matelin sitten seuraavalle levikkeelle jossa sammutin auton, käynnistin uudestaan ja vikailmoitus hävisi. Loppumatka (reilut 100km) sujui ongelmitta, tosin kierroksia en autolle hirveästi uskaltanut enää antaa. En huomannut auton tuntumassa tai käyttäytymisessä poikkeavuuksia.
Pakkasta oli -25°C, mutta oli jo n. 75km ajoa alla, eli kone oli lämmin. Mikähän ongelman mahtoi aiheuttaa?
Tarkkaa diagnoosia en tietty internetistä odota, mutta lähinnä pohdin mistä onglemaa kannattaisi lähteä selvittelemään jos uusii.
Tottakai. Pikaisen google-selvittelyn perusteella normi obd2-lukijat ei kuulemma tuossa tilanteessa vikakoodia löydä jos vikatila ei ole aktiivinen, mahdollisesti ei silloinkaan enkä viitsisi viedä varta vasten merkkiliikkeeseen jos vika ei ala kovasti riivaamaan kun itsellä ei mitään diagnostiikkatyökaluja löydy ja auto on vasta kerran tehnyt tuon.Vikakoodien luvusta kannattaisi aloittaa.