Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS-foorumin Piparkakkutalokisa 2024 -äänestys käynnissä! Käy äänestämässä 22 osallistujan joukosta kolme mielestäsi hienointa kilpailutyötä ja osallistu arvontaan! Linkki äänestykseen >>>
Itse epäilin mutulla vanhan fyysisesti jotenkin hajonneen, kansi halki tai jotain. Ei oikein selviä tuosta alkuperäisestä viestistä mikään näistä seikoista ja siksi pyyhin kuvaa, että olis edes jotain mistä alkaa pohtia tätä.
Tuo on portaattomasti tehoa säätävä laite, normaali termari on joko päällä täydellä teholla tai kokonaan pois. En tiedä onko tuo 100% mukavuusjuttu, vai voiko siinä kattolämmityksessä olla jokin seikka joka vaatii tuon "pehmeän" säädön.Kattolämmitys ja huonetermareiden vaihto? Tuon näköinen mötikkä, eikö tuollaiset voi korvata millä tahansa huonetermarilla joka mittaa huone lämpötilaa, esim tällä Yhdistelmätermostaatti DEVIreg Opti valkoinen Noita on 5kpl talossa ja pitäisi vähän uudistaa. Ihan ulkonäkö syistäkin jo, mutta myös siksi että nuo tuntuu toimivan vähän kuinka tahtoo. Vaikka oli säädetty 15 asteeseen (ILP+PILP+Takka päälämmönlähteinä), niin silloin tällöin osa menee päälle. Pörssiohjattavat termarit tietysti olisi paras vaihtoehto, mutta 5 kpl Themoja ei kyllä taida sijoituksena ikinä maksaa itseänsä takaisin.
Hyvä kysymys. Nuo on kolmen eri vaiheen takana ja C10 johdonsuojakatkaisijassa.Tuo on portaattomasti tehoa säätävä laite, normaali termari on joko päällä täydellä teholla tai kokonaan pois. En tiedä onko tuo 100% mukavuusjuttu, vai voiko siinä kattolämmityksessä olla jokin seikka joka vaatii tuon "pehmeän" säädön.
Juu, voi testata noin, punaisesta ja valkoisesta pitäisi tulla ainakin jotain noin 30-40VDC kieppeillä ulos.Hajos tuollainen aika arvokas LED-valaisin. On jo uusi tilalla, mutta ajattelin yrittää korjata vanhan, kun muuten täysin uudenveroinen, pois lukien pikku seikka, ettei käynnisty. En nopealla tarkistuksella näe piirilevyllä mitään merkkiä viasta.
Eli pari viikkoa sitten tuli 1. oireet. Alkoi muutamana käyttökertana vilkkua alkuun, vähän kuin johdossa olisi ollut huono kontakti. Kerran jopa täysin yllättäen käynnisti itsestään itsensä, mitä valaisin tekee, kun sen kytkee verkkovirtaan. Nyttemmin kuoli kokonaan.
Ensisijainen epäily kohdistuu tuohon LED-virtalähteeseen mallia VS40W30VCE. Speksit näkyy kuvassa, mutta lyhykäisyydessä ottaa siis sisään täkäläistä verkkovirtaa ja suoltaa 35VDC ja 1350mA/40W (max). Vahvistan vielä vaihtamalla uudesta valaisimesta kokeeksi virtalähteen vanhaan, mutta jos sillä lähtee, niin mitä sanotte, pitääkö olla täsmälleen samanmallinen virtalähde, vai kelpaako joku muu laadukas LED-ajuri, mikä vain antaa 35VDC ja vähintään 1350mA (ja fyysisesti mahtuu)?
edit: Ja voikos vian kokeilla niinkin, että pitäiskö antaa verkkovirtaan kytkettynä koko ajan punasesta ja valkosesta 35VDC?
Juu, voi testata noin, punaisesta ja valkoisesta pitäisi tulla ainakin jotain noin 30-40VDC kieppeillä ulos.
Ilman kuvia olisin veikannut että olisi joku ledi kärähtänyt ja pätkinyt mutta kun näki rakenteen niin todennäköisempi vikapaikka on tuo powerimurkula. Toki voihan se vika olla tuossa heti pu-va -johtojen vieressä olevassa kytkennän osassakin, ilmeisesti tuossa on joku IR-kaukosäädinohjausmahdollisuuskin ja sen ympärillä oleva kytkentä joka ohjaa noita 4 erillistä regulaattorikytkentää pitkin valaisinta.
Kyllä voit testata sillä 30V powerilla, luultavasti tuo valaisin toimii suunnilleen millä vaan about 25-40V powerilla, mahdollisesti suuremmallakin jännitealueella. Vakiovirtaregulaattorit (4kpl) näyttäisivät olevan siinä piirilevyllä joten ne hoitavat että valoa tulee saman verran jännitteestä riippumatta.Jep, on kaukosäätimellinen. Virtalähde näyttää nollaa antopuolella verkkovirtaan kytkettynä. En voikaan kokeilla uuden valaisimen ajuria, koska onkin hieman matalamman 30VDC:n virtalähde, vaikka nimellisteho on 2W suurempi 42W, mutta se näyttää verkkovirtaan kytkettynä antopuolella pois päältäkin ollessaan 30VDC.
Eli, tarvitaanko uusi täsmälleen samanmallinen LED-muuntaja, vai kelpaako, jos em. speksit (35VDC/1350mA max) toteutuu? Antojänö pitää varmaan olla justiinsa, mutta virtavara voi varmaan olla suurempikin.
Kyllä voit testata sillä 30V powerilla, luultavasti tuo valaisin toimii suunnilleen millä vaan about 25-40V powerilla, mahdollisesti suuremmallakin jännitealueella. Vakiovirtaregulaattorit (4kpl) näyttäisivät olevan siinä piirilevyllä joten ne hoitavat että valoa tulee saman verran jännitteestä riippumatta.
Shunttivastus R33 näyttäis ehjältä mikäli jännitteet näyttää normaalilta niin varmaan toimiva peli.Juuh elikkäs. Onkohan tää edelleen ihan soiva peli? Taisin mennä mittaamaan virtaa rinnan vaiheen ja nollan väliltä noihin fused 10A terminaaleihin kytkettynä. Kuului poks ja lensi kipinä. Taulusta ja laitteesta meni sulake. Laite näytti toimivan ihan normaalisti ainakin tuosta toisesta plus-terminaalista. Saakohan tuosta sulakkeen vaihtamalla ihan täysin toimivan laitteen, vai luuletteko, että meni jotain sököksi? Samassa albumissa on kuvat jälkeen piirivelyn putsauksen isopropalla.
Tuo on vähän harvinaisempi en muista että ainakaan usein olisi tullut vastaan yleensä nuo on 20mm (tai sitten mittaustekniikkaa hyvin opettavat Fluken sulakkeet)Tuollaisia n. 12mm 250V 10A sulakkeita varmaan löytää halvalla ja helposti...
Shunttivastus R33 näyttäis ehjältä mikäli jännitteet näyttää normaalilta niin varmaan toimiva peli.
Lahjakkaasti poltettu
Tuo on vähän harvinaisempi en muista että ainakaan usein olisi tullut vastaan yleensä nuo on 20mm (tai sitten mittaustekniikkaa hyvin opettavat Fluken sulakkeet)
Saattaa olla, mutta jos kolvi pysyy kädessä niin juota tilalle 5x20mm pidikke näköjään on hilkusti tilaa?Oiskohan oikea koko 3,6x10mm
Ja voit testata kytkennän laittamalla "paukkulangan" sulakkeen tilalle kunhan et saakeli tee samaa testiä kuin tuossa poltto projektissa.Tuollaisia n. 12mm 250V 10A sulakkeita varmaan löytää halvalla ja helposti.
Käytännössä tuo on sallitusta vaihteluvälissä. Itse kyllä silti huolestuisin suuresti jos jännite putoisi esimerkiksi 10 V kun aletaan kuormittaa.Kuinka alas jännite kuormitettuna on hyvä mennä ja voiko tuolle tehdä muuta kuin varmistua että pistorasia että piuhotus on kunnossa? Sähköautoa ladatessa jännite seilaa 216-221V.
Valesähkömiehen laskuharjoituksena:Kuinka alas jännite kuormitettuna on hyvä mennä ja voiko tuolle tehdä muuta kuin varmistua että pistorasia että piuhotus on kunnossa? Sähköautoa ladatessa jännite seilaa 216-221V.
Onko havaittavaa käytännön merkitystä äänenlaatuun, jos lisää tietokoneelta Genelec 4020C ja 4030C-pareille menevien n. 6m Tasker C118-kaapelien loppupäähän tuollaiset LEDeille tarkoitetut 12DC/2A-liittimet helpottamaan käytännön elämää, koska kaiuttumet ovat jalustoilla ja johto pujotettu työläästi putken sisään? Katkaisu n.50cm ennen jalustaa. Liittimen päälle vielä ajattelin häiriösuojaukseksi kutistesukkaa, paria kierrosta talousalumiinifoliota ja kutistesukkakerroksia.
5pairs DC 12V Male Female Connectors 2.1*5.5mm Power Plug Adapter Jacks Sockets Connector For Signal Color LED Strip CCTV Camera - AliExpress 13
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.comwww.aliexpress.com
Audioparikaapeli Tasker C118 2x0,14mm² Musta
Jaettava suojattu O.F.C. - kaapeli. Spiraalisuojaus, johtimet keltaisella ja punaisella eristyksellä PVC kuoressa.uraltone.com
Lainataas omaa viestiä tuolta audiopiuha-ketjusta:
Juuh elikkäs: Liittimet oli ihan täyttä paskaa. Lähes 2vrk tiukan työnrupeaman jälkeen, kun johdot ja uudet liittimet asennettu Genut toimi miten sattui tai eivät toimineet, kera surinoiden. Olin aika varma, että vika omassa huolellisessa työnjäljessä epätodennäköinen, ja hetken testailun jälkeen kun satuin testaamaan suoraan liittimiä, niin huomaan, että pienellä liikuttelulla kahden tuollaisen liitetyn uron-naaras-liittimen resistanssi suoraan terminaaleista mitattuna heittelee pienellä liikuttelulla aina satojen ohmien ja parhaimmillaan 0,2 ohmin välillä, täysin sattumanvaraisesti. Eli pahinta kurapaskaa.
Ajattelin, että tästä ketjusta voisi ehkä saada vinkkiä laadukkaista, järkevän hintaisista liittimistä, signaalitasoiselle virralle. Häiriösuojauksen voin tehdä itse kutistesukka-folio-kutistesukka-kerroksilla. Liittimet pitäisi olla irrotettavissa käsin vetämällä ja uudelleenliittämällä, eli ei kiinteitä ruuviliitoksia tms.
Lainataas omaa viestiä tuolta audiopiuha-ketjusta:
Juuh elikkäs: Liittimet oli ihan täyttä paskaa. Lähes 2vrk tiukan työnrupeaman jälkeen, kun johdot ja uudet liittimet asennettu Genut toimi miten sattui tai eivät toimineet, kera surinoiden. Olin aika varma, että vika omassa huolellisessa työnjäljessä epätodennäköinen, ja hetken testailun jälkeen kun satuin testaamaan suoraan liittimiä, niin huomaan, että pienellä liikuttelulla kahden tuollaisen liitetyn uron-naaras-liittimen resistanssi suoraan terminaaleista mitattuna heittelee pienellä liikuttelulla aina satojen ohmien ja parhaimmillaan 0,2 ohmin välillä, täysin sattumanvaraisesti. Eli pahinta kurapaskaa.
Ajattelin, että tästä ketjusta voisi ehkä saada vinkkiä laadukkaista, järkevän hintaisista liittimistä, signaalitasoiselle virralle. Häiriösuojauksen voin tehdä itse kutistesukka-folio-kutistesukka-kerroksilla. Liittimet pitäisi olla irrotettavissa käsin vetämällä ja uudelleenliittämällä, eli ei kiinteitä ruuviliitoksia tms.
Ei sinne putkeen siis mahdu ihan valmiskaapeli? https://www.stpaulssound.fi/procab-cla834-1-5-euroblock-xlru-parikaapeli/p/APRCLA834-1.5/
Vai jäikö multa heti jotain tajuamatta. Ei ole nuo aktiivikajarit niin hirveän tuttuja.
Ei mahdu. Ja juttu on siinä, että yks kiinteä kaapeli tietokoneelta kaiuttimille asti ei tässä toimi. Piuha kun menee tietokoneelta lähtien mm. keittiösaarekkeen läpi listojen alta ja kaiuttimille tullessaan menee jalustan putken sisälle ja tulee ylhäällä ulos. Yks veto n. 6m. per kaiutin. Täytyy saada uus helposti irrotettava liitos tohon kaiuttimen lähelle.
Putken sisähalkaisija? Ja liitos siis tulee "Kaiutin --> putki --> liitos --> keittiösaarekkeelle"... Äääh
Kaiuttimet/jalusta siis varmaan on ideana olla siirrettävissä siivouksen ja/tai rouvan edestä pois. Ja tätä varten liitos väliin?
Myöskään tuo kaapeli ei kuulosta asialliselta kapasitanssi 280p/m tekee 6x .28n=1.68nF pc:n impedanssista riippuen alkaa jo syömään diskantteja.Onko havaittavaa käytännön merkitystä äänenlaatuun, jos lisää tietokoneelta Genelec 4020C ja 4030C-pareille menevien n. 6m Tasker C118-kaapelien
Myöskään tuo kaapeli ei kuulosta asialliselta kapasitanssi 280p/m tekee 6x .28n=1.68nF pc:n impedanssista riippuen alkaa jo syömään diskantteja.
Eikös genelec:ssä ole balansoitu sisääntulo, sillä olisi helpompi toteuttaa häiriöttömämpi linja?
No joo laskeskeskelin esim. 15kHz Xc = 6.3kohm en tunne äänikortteja mutta jos äänikortin lähtö on tuota luokkaa niin vaimennus on 3dBJaa. Ihan uutta tietoa. Mulla oli yks kaveri tässä kaapelivalinnassa asiantuntijana ja hän nimen omaan suositteli tuota. Voi olla, että veto on jopa seitsemänkin metriä. Emolevy on Asus ROG Maximus Z690 Extreme ALC4082-äänipiirillä:
Balansoinnilĺa on myös helpompi toteuttaa galvaaninen eristys,myös kapasitanssin saa hallintaan toki vaatii lisää palikoita väliin.Mulla on 4030C Genu-pari edessä ja 4020C-pari takana, eli 4.0-setti. Käsittääkseni esiselvityksen perusteella balansoinnista ei tässä tapauksessa saa mitään hyötyä ja PC:ltähän sitä ei suoraan saa mitenkään.
Ainakin joissakin Geneleceissä on balansoimattomassa inputissa vielä ihan tuhottoman korkea tuloimpedanssikin joten pitkät balansoimattomat johdot ovat todella häiriöherkkiä ellei shunttaa kaiuttimen päässä liittimen sisällä vaikka sopivalla vastuksella. Ja jotkut mallit ovat kovasti herkkiä vielä rungon maadoittumisellekin joten balansoitua liitäntää itsekin entisenä audiomiehenä suosittelen, muuten saattaa surista ihan sillä että joku koskee kaiuttimeen tms.No joo laskeskeskelin esim. 15kHz Xc = 6.3kohm en tunne äänikortteja mutta jos äänikortin lähtö on tuota luokkaa niin vaimennus on 3dB
kaavoja
Balansoinnilĺa on myös helpompi toteuttaa galvaaninen eristys,myös kapasitanssin saa hallintaan toki vaatii lisää palikoita väliin.
Mut kuten sanottu niin nämä ei ole enään sähköasioita.
Ainakin joissakin Geneleceissä on balansoimattomassa inputissa vielä ihan tuhottoman korkea tuloimpedanssikin joten pitkät balansoimattomat johdot ovat todella häiriöherkkiä ellei shunttaa kaiuttimen päässä liittimen sisällä vaikka sopivalla vastuksella. Ja jotkut mallit ovat kovasti herkkiä vielä rungon maadoittumisellekin joten balansoitua liitäntää itsekin entisenä audiomiehenä suosittelen, muuten saattaa surista ihan sillä että joku koskee kaiuttimeen tms.
Ja balansoinninhan saa tehtyä halvimmillaan parin euron muuntajilla lähtöpäässä, itselläkin on kotonakin käytännössä kaikki metriä pidemmät vedot balansoituja niin ei paljon häiriöitä ole.
Mihin meinasit käyttää? Ei missään nimessä voi mihinkään talosähköihin laittaa mitään nimettömiä halpakrääsäliittimiä, mistään et voi tietää (muuten kuin itse jokaisen mittaamalla) minkälaiset speksit noissa oikeasti on. Noilla 5 tähden arvosteluilla voi pyyhkiä persettään, 5 tähteä = tuote saapui perille ja se näyttää ja tuntuu toimivalta.Halpoja ois, jos ei ole ihan surkeaa laatua:
Onkohan noissa kaikki terminaalit kytketty yhteen, vai olisiko noissa päittäisiä terminaaleja omaavissa malleissa rinnakkaiset terminaalit eri linjassa, kuten sokeripalassa? Vai meniskö toisin päin, eli vain saman puolen terminaalit samassa linjassa?
Quick-connect terminal wire quick-connect connector butt-splitter multi-function press-type connector multi-in and multi-out - AliExpress 13
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.comwww.aliexpress.com
Jos kaikki yhdessä, niin löytyiskö tuosta puljusta myös vastaavia, missä on eri linjassa olevia terminaaleja?
Paskaa ovat. Osta vaikka Wago 221-2411 jos halusit 2 päisen vipuliittimen?Halpoja ois, jos ei ole ihan surkeaa laatua:
Mihin meinasit käyttää? Ei missään nimessä voi mihinkään talosähköihin laittaa mitään nimettömiä halpakrääsäliittimiä, mistään et voi tietää (muuten kuin itse jokaisen mittaamalla) minkälaiset speksit noissa oikeasti on.
Kärkkäiseltä saa kohtuhintaan DIN-kiskoon kiinnitettäviä, yksittäisisiä suoria liittimiä, jotka voi myös sillata. Ovat toki vähän isompia kuin nuo pienemmät.
Finbullet 10kpl vipurasialiitinsarja | Karkkainen.com verkkokauppa
• Yksi-, moni- ja hienosäikeisille johtimille<br/>• 0.08 - 2.5 / 4.0 mm² johtimille<br/>• Max. nimellisjännite 450 V AC<br/>• Max. nimellisvirta 32 A<br/>• Kuorintapituus 11 mm / 0.43”<br><br>• För enkel-, flertrådiga och fintrådiga ledare<br/> • För 0,08 - 2,5 / 4,0 mm² ledare<br/> • Max...www.karkkainen.comFinbullet din-kiskoon vipurasialiitin | Karkkainen.com verkkokauppa
• Yksi-, moni- ja hienosäikeisille johtimille<br/>• Sarjassa on vipurasialiittimet 10 kpl DIN-kiskoon ja 4 kpl liitäntärimoja.<br/>• Sisältää liitännät: 2, 3, 4 ja 5.<br/>• 0.08 - 2.5 / 4.0 mm² johtimille<br/>• Max. nimellisjännite 450 V AC<br/>• Max. nimellisvirta 32 A<br/>• Kuorintapituus 11...www.karkkainen.com
Itse juuri näkisin, ettei autosähköissä varsinkaan kannatta kun ovat jatkuvassa tärinässä ja erittäin vaihtelevissa olosuhteissa versus peruslämpöinen kiinteä kytkentärasia.Finbullettihan on juuri tuota kiinapaskaa, josta ei voi yhtään tietää mitä saa.
Sähköliittimissä ei kyllä kannata säästellä, jos jotain pysyvää värkkäilee. Testihommissa ja autosähköissä voi pienin varauksin noita kiinahiluja käytellä.
Perinteinen huppuliitin tekee parhaan kontaktin vaikka onkin hieman työläs väkertää.
Kotimaisella jälleenmyyjällä on imago ylläpidettävänä ja vastuu siitä, mitä se kuluttajille myy. Jotain nimetöntä aliexpress myyjää ei välttämättä niin kauheasti kiinnosta, ja korvausten hakeminen tulipalon jälkeen voi olla vaikeaa.Finbullettihan on juuri tuota kiinapaskaa, josta ei voi yhtään tietää mitä saa.
Sähköliittimissä ei kyllä kannata säästellä, jos jotain pysyvää värkkäilee. Testihommissa ja autosähköissä voi pienin varauksin noita kiinahiluja käytellä.
Perinteinen huppuliitin tekee parhaan kontaktin vaikka onkin hieman työläs väkertää.
Kotimaisella jälleenmyyjällä on imago ylläpidettävänä ja vastuu siitä, mitä se kuluttajille myy. Jotain nimetöntä aliexpress myyjää ei välttämättä niin kauheasti kiinnosta, ja korvausten hakeminen tulipalon jälkeen voi olla vaikeaa.
Ei ole mitään ennakkotarkastuksia tai -testauksia.Vain valmistajan oma vakuutus (CE-merkki) että tuote on vaatimusten mukainen. Niitä sitten sitä mukaa vedellään pois markkinoilta jos paljastuu ettei ollutkaan.Ja myös Suomeen tulevat tuotteet nyt kai jotenkin edes testataan ja todetaan sähköturvallisiksi.
Seuraavanlainen ongelma ilmestynyt kerrostaloasuntoon. Talo 50-luvulta, sähkö rempattu joskus.
Kylppäri sijaitsee eteisen vieressä. Eteisen ja kylppärin valokatkaisimet sijaitsevat eteisen eri seinillä.
Satunnaisesti on alkanut käymään niin, että kun kylppäriin laittaa valot, eteisen valot sammuvat. Kun eteisen kytkimen laittaa pois ja takaisin valot syttyvät taas. Asunnossa asuttu reilu vuosi ennen ongelman ilmestymistä, mitään muutoksia ei ole tehty sinä aikana.
Onk noin? En tunne sähköpuolta, mutta CE-merkintä voi hyvin edellyttää kaikenlaista testausta ulkopuolisessa testauslaitoksessa ns. kriittisissä tuoteryhmissä EU:ssa. Tää ei ole todellakaan suoraviivainen juttu, riippuu direktiiveistä ja tuotestandardeista. Pointti siis että joku pöytälamppu on todennäköisesti erilainen tapaus kuin sähköverkon komponentit.Ei ole mitään ennakkotarkastuksia tai -testauksia.Vain valmistajan oma vakuutus (CE-merkki) että tuote on vaatimusten mukainen. Niitä sitten sitä mukaa vedellään pois markkinoilta jos paljastuu ettei ollutkaan.
Käytännössä valmistaja merkitsee omat vehkeensä, ja vakuuttavat sen täyttävän vaatimukset. Se sitten päättääkö joku firma oikein testata täyttääkö tuote vaatimukset vai luottaako ne omaan suunnitteluun, on varmaan monesti raha kysymys. CE-merkintä | Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes)Onk noin? En tunne sähköpuolta, mutta CE-merkintä voi hyvin edellyttää kaikenlaista testausta ulkopuolisessa testauslaitoksessa ns. kriittisissä tuoteryhmissä EU:ssa. Tää ei ole todellakaan suoraviivainen juttu, riippuu direktiiveistä ja tuotestandardeista. Pointti siis että joku pöytälamppu on todennäköisesti erilainen tapaus kuin sähköverkon komponentit.
Mutta, mitään aliexpress asennuskamaa en kyllä kytkisi verkkosähköön. Vakuutusyhtiö ei tykkää jos mökki palaa. Oletettavasti sähkökilkkeille on olemassa vaatimuksia ja mites todistat että täyttävät ne, siis Euroopassa. Maahantuoja olet sinä, joku EU dropshipping warehouse tuskin toimittaa dokumentteja jälkikäteen…
No ei kyllä jotain finnbulletteja sen kummemmin tutkita, eikä erityisesti olla edes kiinnostuttu siitä tuotemerkin mianeestakaan, mutta yleisesti ottaen nuo kiinalaiset wago kopiot ovat ihan jees kun ottaa huomioon että ne ovat kiinalaisia kopioita.Ja myös Suomeen tulevat tuotteet nyt kai jotenkin edes testataan ja todetaan sähköturvallisiksi.
Tuollaista rivijatkosliitintä ei oikeana wagona ole saatavilla. Nykyään ovat kyllä kopioineet kiinalaisilta tuon suoran jatkon, joten niitä saa.Jos ja kun ei tarvitse olla wagon avattavaa mallia ja varsinkin jos rasialiitin tulee ainoastaan lankajohtimelle, niin esim. 3-reikäinen wago soneparin tiskiltä maks. 0.2€/kpl ja todennäköisesti saat ostaa pienemmänkin erän kuin 100kpl. Kannattaako ihan oikeasti edes miettiä mitään alia tai muuta kiinapaskaa...?
Tuollaista rivijatkosliitintä ei oikeana wagona ole saatavilla. Nykyään ovat kyllä kopioineet kiinalaisilta tuon suoran jatkon, joten niitä saa.
Se joka joutuu edes miettimään laittaako kiinaa vai Wagoa, ei saa Soneparin tiskiltä mitään ostettua. Tukku vain tiliasiakkaille. Saa tosin Wagoja nykyään pienissä pakkauksissa kuluttajamyymälöistäkin.Jos ja kun ei tarvitse olla wagon avattavaa mallia ja varsinkin jos rasialiitin tulee ainoastaan lankajohtimelle, niin esim. 3-reikäinen wago soneparin tiskiltä maks. 0.2€/kpl ja todennäköisesti saat ostaa pienemmänkin erän kuin 100kpl. Kannattaako ihan oikeasti edes miettiä mitään alia tai muuta kiinapaskaa...?