Eipä ole tullut kamalasti uudehkoilla toitsuilla ajettua, mitä nyt 16' auriksella ja arviolta 14' avensiksella hieman koeajoa, ei juurikaan noissakaan mitään valittamista ollut, eikä kovin tarkkaa muistikuvaa niiden viimeistelystä yms. Voisin kuitenkin väittää että lexa on paremmin viimeistelty ja hiljaisempi kuin vastaava toyo.
Edit; Itseä myös bmw (lähinnä 330e) kiinnosti, mutta vaakalaudalla painoi lexan/toyon maine kestävissä ja huolettomissa autoissa (pl. tietyt vanhat dieselit), sekä hieman "erikoisemmassa" autossa, mitä ei nyt ihan jatkuvasti tule vastaan. Ulkonäkö myös näinkin vanhalle autolle on melko moderni.
Edit2; Pakko vielä lisätä että sinäänsä olisi jokin toyotakin kelvannut, mutta pieni orastava allergia etuvetoa kohtaan ei antanut sijaa edes harkita sellaista.
Lexassa ekaksi kiinnosti ulkonäkö ja kun sain yöksi koeajoon, niin heti ekan 500m jälkeen olin varma että tämä se on. Enkä ole kyllä pätkääkään katunut (toisin kuin esim 14' mondeota..).
Noin 110tkm oli mittarissa, kun apparin puoleinen takaiskari rupesi kolisemaan töyssyissä ja vuotoakin oli havaittavissa. Irrallaan kun vertasin molempia vanhoja keppejä, niin tämä hajonnut ei mennyt lähellekään yhtä pohjaan kuin toinen, joten jotain siellä oli rikki. Iskarit maksoi noin 160€/pari ja vaihtui itse tehtynä noin tunnissa.
Edit; Lisäksi etujarrulevyt sekä palat vaihdoin, kun rupesi levyissä olemaan hieman olaketta reunassa. Olisi mennyt vielä pitkään, mutta osat(muistaakseni brembot) maksoi noin satasen eikä vaihtoon mennyt kauaa joten samapa nuo oli vaihtaa. Moottoriöljyt, suodattimet ja laatikkoöljyt olisi tarkoitus vaihdella lähi viikkoina.
Pahoittelut tekstiseinästä.