Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä jäähdytysnestettä tarvitsee lisätä todella harvoin, jos kaikki on kunnossa.
Tärkeimpiä juttuja on kun käytetyn auton ostaa, avata öljyntäyttökorkkia ja katsoa ettei ole öljy mennyt vaaleaksi töhnäksi, jos näin on niin kansipahvi on pas#ana.
Ja tietysti kannattaa katsoa ettei auto vuoda mitään.
Yksi mahdollisuus tuohon alhaiseen nesteen määrään voi olla, että autoon on tehty joku korjaus missä nestettä on tullut/laskettu ulos ja tämän jälkeen järjestelmään on jäänyt jonkin verran ilmaa vaikka nestettä onkin lisätty.
Katsoin joo öljykorkin ja oli siisti ja sisältä näytti myös.
Siksi tuli joo ihmeteltyä, kun kerran joutunut aikoinaan nestettä lisäämään. Se kerta oli, kun auto oli kolaroitu ja jäähdytyskenno vaihdettu, niin oli varmaan jäänyt ilmaa sisään.
 
Öljytikku kertoo enemmän öljystä kuin korkki. Se korkissa oleva öljy voi mennä vaaleaksi liejuksi jo pelkästään sillä että ajetaan paljon pätkäajoa eikä moottori kerkeä lämmetä kunnolla->kondenssikosteus värjää korkissa olevan öljyn.
 
Öljytikku kertoo enemmän öljystä kuin korkki. Se korkissa oleva öljy voi mennä vaaleaksi liejuksi jo pelkästään sillä että ajetaan paljon pätkäajoa eikä moottori kerkeä lämmetä kunnolla->kondenssikosteus värjää korkissa olevan öljyn.
Tämä - varsinkin isommissa koneissa jos ajelee paljon kylmällä ilman esilämmitystä niin saattaa korkki olla ihan tahmassa. Vanhassa V6:ssa (VAG 2.8) oli ihan perus-ilmiö varsinkin talvisin.
 
Joo, korkkiin kondensoituu vettä jonkin verran, mutta pitääkin katsoa fikkarilla siitä reijästä sisään, ettei siellä ole tuota vaaleaa töhnää.
Öljytikku kertoo sitten kun on kauemmin ja/tai enemmän vuotanut.
 
Öljytikku oli siisti myös. Lisätty nyt 0,5l ja seuraillaan. Ei ainakaan heti valunut maahan täytön jälkeen :thumbsup:
 
Olen tilaamassa Eibachin alustasarjaa VAG -kulkineeseen (Passat). Tarjolla etupäähän kahta eri vaihtoehtoa max. akselimassoille, 1170kg ja 1110kg. Auton tiedoissa tekninen sallittu akselimassa 1080kg, eli molemmat noista kävisi. Mitäs käytännön eroa olisi tuolla muutaman kymmenen kilon maksimipainoerolla? Jäykempi?
 
Onko kokemuksia superskoda sivustolta ja toimitusajoista? Tilasin tuolta 4.7 vararenkaaseen sarjan ja vielä ei ole kuulunut mitään.
Laitoin sähköpostia 3pvä sitten, kuulemma nihkeitä vastaamaan, vieläkään ei mitään. Kokemuksien perusteella tuotteet kuitenkin tulleet perille. Onneksi maksu paypalilla ja ajattelin lähettää takaisinpyyntö maksun jos ei viikossa näy..

Kaveri tilasi joskus touko-kesäkuun taitteessa kumimatot, merkkejä ja jotain muuta sälää tuolta ja tulivat perille parissa viikossa.
Sinuna odottelisin ihan rauhassa ainakin vielä viikon verran, ilmeisesti tilaamaasi kamaa ei ole ollut ihan heti hyllyssä.
 
Vaimo osti 3v vanhan auton. Ajettu 70tkm. Huomasin, että jäähdytinneste todella vähissä.
Voiko tuota hävitä itsestään, vai onko aina vuodon syy?

Kaksi kertaa minulla on autoistani jäähdytinnesteen pinta laskenut ja molemmilla kerroilla syy oli pieni vuoto.

B Corsan C14SE koneen syylärin lämpötila-anturi päästi ihan pienen helmen jäähdytinnestettä läpi ja tätä oli todella vaikea huomata, kun ei tiputellut alleen vaan neste ehti haihtumaan pois, löytyi sitten kerran öljynvaihdon yhteydessä, kun oli epämääräistä moskaa kertynyt anturin viereen ja sitten kun löi koneen käyntiin, niin anturin liitokseen ilmestyi neste helmi.

Toisella kertaa Bemarin M54:nen triihasi hiljalleen vesipumpun akselilta, kun kun en minä tai bemarini silloin huoltanut tuttu Autokeskuksen mekaanikko tajuttu vaihtaa vesipumppua 150 tkm kohdilla, jonne asti ne yleensä kestävät.
Vesipumppu kun ei kuulunut huolto-ohjelmaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Jbk
Vuoto voi tosiaan olla niin pieni ettei siitä maahan asti tipu mitään.
Ainut merkki vuodosta on silloin veden kalkin kasautuminen vuotokohdasta alaspäin, on vaalea vana silloin kun se on kuiva, löytyy yleensä helpoiten kun auto nosturilla.
Jos vuoto sattuu olemaan lämmityslaitteen kennossa tai letkuissa/liitoksissa, niin glykolin tuoksu pitäisi kyllä tulla sisätiloihin.
 
Vuoto voi tosiaan olla niin pieni ettei siitä maahan asti tipu mitään.
Ainut merkki vuodosta on silloin veden kalkin kasautuminen vuotokohdasta alaspäin, on vaalea vana silloin kun se on kuiva, löytyy yleensä helpoiten kun auto nosturilla.
Jos vuoto sattuu olemaan lämmityslaitteen kennossa tai letkuissa/liitoksissa, niin glykolin tuoksu pitäisi kyllä tulla sisätiloihin.

Täytyy katsella. 0,5l oli tosiaan 9000km aikana häipynyt. Autossa takuu, mutta marmorilla sanoivat olevan normaalia kulumista. Jos vielä laskee niin sitten tutkitaan.

Tuntui vaan oudolta, että tuon verran kuluu vuodessa ja noilla kilsoilla :hmm:
 
Mikä olisi hyvä OBD-softa millä saisi vähän enemmän irti vm. 2003 K12 micrasta, tai Nissaneista yleensä?

Torquella löytyi misfire koodit mutta jos saisi muutakin / tarkempaa infoa? Saa maksaakin vähän.

iOS/Android molemmat käy, löytyy Carlyn bluetooth ja wifi-adapterit jotka teknisesti lienee ihan päteviä.
 
Motonet ei huolinut vanhaa laturia vaihdossa uuteen, koska siitä on lohjennut pieni pala alumiinikuoresta. (rip 50€)
Ostaako joku noita vai paiskaanko romukuormaan?
 
Motonet ei huolinut vanhaa laturia vaihdossa uuteen, koska siitä on lohjennut pieni pala alumiinikuoresta. (rip 50€)
Ostaako joku noita vai paiskaanko romukuormaan?
Jos siitä on runko haljennut osittain, niin veikkaan ettei kukaan siitä maksa. Romuun vaan.
 
Motonet ei huolinut vanhaa laturia vaihdossa uuteen, koska siitä on lohjennut pieni pala alumiinikuoresta. (rip 50€)
Ostaako joku noita vai paiskaanko romukuormaan?

Jos jonkun euron siitä haluat saada, niin kaiva kuparit esille ja myy rompparille noin 4 € / kg hintaan.
 
Jos ostan ebaysta 10-20v sitten valmistetut (uudet) alkuperäiset apurungon puslat, onko jotain riskiä etteivät kumin vanhenemisen takia toimi niin hyvin/pitkään, vai voinko olettaa että toimivat normaalisti kuitenkin?
 
Jos ostan ebaysta 10-20v sitten valmistetut (uudet) alkuperäiset apurungon puslat, onko jotain riskiä etteivät kumin vanhenemisen takia toimi niin hyvin/pitkään, vai voinko olettaa että toimivat normaalisti kuitenkin?

Riippuu pitkälti siitä, mitä kumilaatua puslat ovat ja miten niitä on säilytetty.

Ainahan tuollaisessa yli 5 vuotta vanhassa kumiosassa on riski siitä, että kumi on ehtinyt kovettumaan ja/tai haurastumaan säilytyksen aikana.

Uskoisin kyseisten osien toimivan käytössä ihan hyvin, joskin aina on mahdollisuus siitä, että kumi on kovempaa kuin valmistaja on suunnitellut ja ettei osa enää kestäkkään valmistajan suunnittelemaa käyttöikää.
 
2009 Cayenne huutaa DPF checkiä. Kyseessä Audin 3.0 tdi kone. Hoituukohan moinen pelkällä huuhtelulla? Jos ei hoidu, niin tämän dpf:n saa ilmeisesti ohjelmoitua pois aika helposti?
 
^Tohon jäähdytysnestejuttuun, paisuntasäiliö on täynnä kun auto on seisonut/päästää ilmat pois parkissa. Pidemmällä ajomatkalla nesteen taso laskee alle minimiin ja auto alkaa herjaamaan siitä. Kun korkista päästää ilmat tosiaan pois niin taso nousee maxiin.

Että mitäs tolle pitäs tehdä/mikä hitto edes tollaista aiheuttaa.
 
^Tohon jäähdytysnestejuttuun, paisuntasäiliö on täynnä kun auto on seisonut/päästää ilmat pois parkissa. Pidemmällä ajomatkalla nesteen taso laskee alle minimiin ja auto alkaa herjaamaan siitä. Kun korkista päästää ilmat tosiaan pois niin taso nousee maxiin.

Että mitäs tolle pitäs tehdä/mikä hitto edes tollaista aiheuttaa.
Jos siellä on huohotusletku tukossa, niin se ei saa korvausilmaa mistään? Siinähän on se ylivuotoletku jonka kautta se varmaan päästelee myös ilmaa pihalle. Jos se on tukossa, niin ei ilma pääse pois.
 
Jos siellä on huohotusletku tukossa, niin se ei saa korvausilmaa mistään? Siinähän on se ylivuotoletku jonka kautta se varmaan päästelee myös ilmaa pihalle. Jos se on tukossa, niin ei ilma pääse pois.

Ja onko toi nk. "hätätilanne" huoltaa ennenkuin ajaa enemmän vai päästelee vaan korkista?
 
Iskari takana selvästi rikki. Ei ajossa huomaa, mutta kolisee kuin olisi hattuhylly, tms löysänä töyssyissä.

katsastuksessa (sama asema & testeri) oli ero muuttunut vuodessa 3%:sta 39%:n takana.

mistä tuo hemmetin kolina johtuu? Tässä olisi vielä >600km ajamista mökiltä kotiin ennen kuin huoltoon viemistä voi edes harkita - raadin mielipide katastrofaalisen tuhon todennäköisyydestä tuolla matkalla? :D

Autona 2006 A6, siis.
 
Onko takapenkkien päätuet pakolliset katsastuksessa? Onko huomautus tms. riski?
Takana ei istu kukaan koskaan, mutta penkkejä tulee käänneltyä säännöllisesti ja ne on aina tiellä...
 
Onko takapenkkien päätuet pakolliset katsastuksessa? Onko huomautus tms. riski?
Takana ei istu kukaan koskaan, mutta penkkejä tulee käänneltyä säännöllisesti ja ne on aina tiellä...

Joku saanut noottia jos puuttunut. Rouvan autosta raavin keskirivini tuen pois, koska taakse ei muuten näe (Peugeot 206), eikä sanomista ole (siitä) ole tullut.
 
Onko takapenkkien päätuet pakolliset katsastuksessa? Onko huomautus tms. riski?
Takana ei istu kukaan koskaan, mutta penkkejä tulee käänneltyä säännöllisesti ja ne on aina tiellä...
6 vuoden aikana kerran on suullisesti huomautettu että pitäisi olla.
 
Mitkäs olisi toimivat sytytystulpat -06 1.8l 5D Civiciin?

Mitä Motonetistä katselin niin tarjolla olisi lähinnä Denson K20TT 5€/kpl ja NGK IZFR6K-11S 22€/kpl.

Mieluiten ostaisin Denson skj20dr-m11s tulpat jotka ovat tuon mallin oem tulpat, mutta noita ei löydy motonetistä, fixuksesta ja vastaavista, ainoastaan ulkomaisista kaupoista näyttäisi löytyvän.
 
Viimeksi muokattu:
Mitkäs olisi toimivat sytytystulpat -06 1.8l 5D Civiciin?

Mitä Motonetistä katselin niin tarjolla olisi lähinnä Denson K20TT 5€/kpl ja NGK IZFR6K-11S 22€/kpl.

Mieluiten ostaisin Denson skj20dr-m11s tulpat jotka ovat tuon mallin oem tulpat, mutta noita ei löydy motonetistä, fixuksesta ja vastaavista, ainoastaan ulkomaisista kaupoista näyttäisi löytyvän.
Hae hondan merkkihuollosta jos välttämättä ne alkuperäiset haluat. Nuo halvat densot ei ole iridiumit eli ne pitää vaihtaa useammin. Denso ja ngk varmasti hyvät varmat valinnat.
 
Millä kannattaa kokeilla tiivistää lisävalojen lasin ja muovikopan välinen liitos? Vähän meinaa kosteus mennä välistä nyt, mutta ei viitsi kiinni liimata, kun pitää saada joskus ehjänä auki.

Sinistä Loctiten moottorisilikonia kokeilin ja meni hyvin tuonne väliin ja tuntuisi tiivistävänkin. Ainut vaan, että on niin heiveröistä, että varmaan irtoaa heti, kun kerran vahingossa huitaisee painepesurilla kohti.
 
Hmm...olisikohan asuntovaunujen saumoissa käytetttävä butyylimassa liian sotkuista? Ainakin kärkkäisen myymä bostik on ihan ok massa. Wurthin valkoinen butymassa taas vaikuttaa irtoavan jo vesisateessa.
 
Mustalla butyylimassalla on umpioita paikkailtu onnistuneesti. Sen saa paremmin purettua tarvittaessa kuin sikaflexin, joka toimii kyllä myös jos pitää olla pysyvämpi.
 
Itse pistin ihan saniteettisilikonia kun sattui olemaan tuubi. Pysynyt nyt viime talvesta asti ihan hyvin vaikka konepesussa käy auto kerta viikkoon.
Lähteekö tuo helposti vielä irti esimerkiksi ruuvimeisselillä kaivamalla? Polttimot kun joutuu joskus vaihtamaan, niin olisi hyvä saada auki vielä koppa. Muuten vaikuttaisi kyllä hyvältä, eikä maksa paljoa.

Butyylimassa varmaan sotkee aika kovasti ja pieneen rakoon levittäminen on tarkkaa puuhaa. Viime kesänä paikkailin myös öljypohjaa väliaikaisesti sikamassalla ja kuivuessaan muuttui mukavan kumimaiseksi. Tuonkin levittäminen tosin varmaan todella vaikeaa ja sotkee kaikki paikat :think:

Täytyy kokeilla vielä toinen kerros tuota moottorisilikonia laittaa. Sain kynnellä tungettua pieneen rakoon ja toinen isompi kerros vielä päälle. Epäilen kyllä, että ei kestä autoa painepesurilla pestessä.
 
Auto on Impreza -07. Kun käynnistät kylmänä, niin kuuluu kova vinkuna, niinkuin joku remmi luistaisi pahasti. Kun auto lämpenee, niin äänensävy muuttuu. On lähinnä kuin joku painesäiliö päästäisi varosta liiat paineet pihalle. Pyöriikö ilmastoinnin kompura remmin avulla? Voiko se aiheuttaa ko. äänet? Miksi epäilen ilmastointia, niin siksi koska ilmastoinnin ollessa pois päältä, ääniä ei kuulu.
 
Voiko se luistaa niin, että ääntä lähtee?

Kannattaa myös tarkistaa hihnapyörien kunto. Minulla oli vulkanointi pettänyt yhdestä hihnapyörästä ja se piti kanssa kitisevää ääntä. (Eli hihnapyörässä useita kerroksia metalli-kumi-metalli ja yksi pari näistä pettänyt. Tussilla viiva pyörän poikki ja moottori hetkeksi käymään ja sitten tarkistaa onko viivat ehjiä)
 
Hyundai i20 vm 2017. Sen jälkeen kun paineanturit siirrettiin uusille vanteille niin ratti ja auto tärisi aika kivasti yli 100 vauhdissa. Kävin tasapainottaa renkaat uudelleen niin tärinä lieveni jonkun verran, mutta edelleen ratti on stabiilimpi, auto silti tekee sellaista tasaista vibraa. Mistä voi johtua? Rasittavaa. Ilmanpaineet kohdallaan.
 
Hmm, autoon siis tullut uudet vanteet alle vai ovatko olleet ennen siirtoa alla jo? Navan sovitus väärä/sovitte renkaat puuttuu (luulisi asentajan huomanneen)?
 
Hyundai i20 vm 2017. Sen jälkeen kun paineanturit siirrettiin uusille vanteille niin ratti ja auto tärisi aika kivasti yli 100 vauhdissa. Kävin tasapainottaa renkaat uudelleen niin tärinä lieveni jonkun verran, mutta edelleen ratti on stabiilimpi, auto silti tekee sellaista tasaista vibraa. Mistä voi johtua? Rasittavaa. Ilmanpaineet kohdallaan.

Ne ei oo edelleenkään tasapainossa.
 
Hyundai i20 vm 2017. Sen jälkeen kun paineanturit siirrettiin uusille vanteille niin ratti ja auto tärisi aika kivasti yli 100 vauhdissa. Kävin tasapainottaa renkaat uudelleen niin tärinä lieveni jonkun verran, mutta edelleen ratti on stabiilimpi, auto silti tekee sellaista tasaista vibraa. Mistä voi johtua? Rasittavaa. Ilmanpaineet kohdallaan.
Renkaissa pystyheittoa tai ei vieläkään tasapainossa?
 
Hyundai i20 vm 2017. Sen jälkeen kun paineanturit siirrettiin uusille vanteille niin ratti ja auto tärisi aika kivasti yli 100 vauhdissa. Kävin tasapainottaa renkaat uudelleen niin tärinä lieveni jonkun verran, mutta edelleen ratti on stabiilimpi, auto silti tekee sellaista tasaista vibraa. Mistä voi johtua? Rasittavaa. Ilmanpaineet kohdallaan.
Jos ne on rengaskoneessa tasapainossa, niin ne ei ole kunnolla keskittyneet auton napaan. Tämä voi johtua lähinnä mainitusta puuttuvasta soviterenkaasta, jos kyseessä on jotkut tarvikevanteet.
 
Jos ne on rengaskoneessa tasapainossa, niin ne ei ole kunnolla keskittyneet auton napaan. Tämä voi johtua lähinnä mainitusta puuttuvasta soviterenkaasta, jos kyseessä on jotkut tarvikevanteet.

Noh, kyl siihen monta muutakin syytä löytyy, uusikin vanne voi olla kiero, rengas ei oo pyöreä, tai on jopa runkovikanen.. Rengasmasentajiakin on moneen junaan, joidenkin ei kuuluis rengashomia tehdä lainkaan.
 
Onko tietoa Superb 2016-2017 kestävyydestä, jos kombona 220/280 hv TSI ja DSG?

Ja samaan syssyyn Mondeo 2016-2017 203/241 hv automaattina? Onko tuo automaatti tosiaan kovin särkyvä? Nämä on paperilla huomattavasti hitaampia ja janoisempia kuin Skoda...

Kumpi tahansa onkin, niin mielellään maks 80 tkm ajettuna tulisi ja ajoa ei tule kovin paljoa, niin isot kilsat ei tule vastaan meidän aikana.
 
Hyundai i20 vm 2017. Sen jälkeen kun paineanturit siirrettiin uusille vanteille niin ratti ja auto tärisi aika kivasti yli 100 vauhdissa. Kävin tasapainottaa renkaat uudelleen niin tärinä lieveni jonkun verran, mutta edelleen ratti on stabiilimpi, auto silti tekee sellaista tasaista vibraa. Mistä voi johtua? Rasittavaa. Ilmanpaineet kohdallaan.
Runkovikaa itse veikkaisin (edellisenä talvena meni kk:n ajon jälkeen keskeltä kulutuspintaa, että pompotti ei niinkään täristänyt, huomasi pienenä lommona kun rengasta pyöritti käsissä) tai mahdollisesti jarrulevyt käyriä. Toki jos tarvikevanteet kuten jo todettu niin mahdolliset soviterenkaat puuttuvat, mikäli ei suoraan kiialle tehdyt tai jopa että vanne ei ole suora uutenakaan.
 
Hyundai i20 vm 2017. Sen jälkeen kun paineanturit siirrettiin uusille vanteille niin ratti ja auto tärisi aika kivasti yli 100 vauhdissa. Kävin tasapainottaa renkaat uudelleen niin tärinä lieveni jonkun verran, mutta edelleen ratti on stabiilimpi, auto silti tekee sellaista tasaista vibraa. Mistä voi johtua? Rasittavaa. Ilmanpaineet kohdallaan.

Juu siis kuukausi sitten vaihdettiin peltivanteiden tilalle alumiinivanteet (tarvikevanteet). Tuolloin kaikki pelitti ok. Sitten siirrettiin vanhoista vanteista aktiiviset rengaspaineanturat. Näihin joutui tilaamaan uudet varret. Samaan aikaan oli auton katsastus muuten jossa tuskin tapahtui mitään mikä olisi aiheuttanut tämän ongelman. Joka tapauksessa kun anturit asennettiin, auto tärisi aika paljon ja ratti myös kovalla vauhdilla. Tasapainottivat sitten renkaat uudelleen, jolloin ratin tärinä lakkasi, mutta auto edelleen jokseenkin tärisee/vibraa. Koko lysti Euromasterilla ja huomenna tarkistavat tarkemmin mistä voi johtua.

Pienet naarmut aiheutin yhteen vanteeseen kun osui kiveen, mutta tuolloin ei tärinää tms missään muodossa vielä ollut.
 
Runkovikaa itse veikkaisin (edellisenä talvena meni kk:n ajon jälkeen keskeltä kulutuspintaa, että pompotti ei niinkään täristänyt, huomasi pienenä lommona kun rengasta pyöritti käsissä) tai mahdollisesti jarrulevyt käyriä. Toki jos tarvikevanteet kuten jo todettu niin mahdolliset soviterenkaat puuttuvat, mikäli ei suoraan kiialle tehdyt tai jopa että vanne ei ole suora uutenakaan.

Niin että paineantureiden asennuksessa olisi käynyt jotain..? Ennen niitä ei ollut mitään tärinöitä. Toki mahdollista on että renkaisiin huonolla tuurilla tullut jotain vikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Päivitys asiaan. Voisiko sittenkin vaikuttaa asiaan se, että tuossa hieman ennen kuin paineanturit asennettiin. Pakitin niin, että vasen eturengas osui kiveen. Tuli siis vanteeseen pintanaarmuja ja osui hieman renkaaseeen. Osuma ei ollut kova, joten mielenkiintoista jos siitä johtuu ongelma.

Vnteet ovat ehjät, pultit ovat suorasovitteiset, tärinä ilmenee parhaiten n 80 km/h alamäessä.

Tasapainotuksessa kaikki renkaat olivat viitteissä (antoivat siis lievää ylöspäin liikehdintää), mutta juuri tuo osuman saanut rengas heijaili myös hieman sivuille päin, joka siis saattaa aiheuttaa tätä ongelmaa. Laittoivat sen vasen eturenkaan myös uudelleen vanteelle

Noh, liikkeessä ehdottivat, että jos se häiritsee, niin ensimmäisenä tuon yhden renkaan vaihto saattaisi korjata ongelman. Kannattaako tuohon nyt lähteä?

Joka tapauksessa vaikea uskoa, että autossa olisi muuten rungossa, alustassa, jarrupaloissa tai renkaiden pyörimiseen tai kulmiin liittyvissä asioissa ongelmaa, vai kannattaako näistä jotain vielä tutkituttaa?

Kuitenkin 2017 vuosimallia ja 31000 mittarissa vasta. Auto muuten toimii täydellisesti, ainoastaan tämä "vibraus".
 
Päivitys asiaan. Voisiko sittenkin vaikuttaa asiaan se, että tuossa hieman ennen kuin paineanturit asennettiin. Pakitin niin, että vasen eturengas osui kiveen. Tuli siis vanteeseen pintanaarmuja ja osui hieman renkaaseeen. Osuma ei ollut kova, joten mielenkiintoista jos siitä johtuu ongelma.

Vnteet ovat ehjät, pultit ovat suorasovitteiset, tärinä ilmenee parhaiten n 80 km/h alamäessä.

Tasapainotuksessa kaikki renkaat olivat viitteissä (antoivat siis lievää ylöspäin liikehdintää), mutta juuri tuo osuman saanut rengas heijaili myös hieman sivuille päin, joka siis saattaa aiheuttaa tätä ongelmaa. Laittoivat sen vasen eturenkaan myös uudelleen vanteelle

Noh, liikkeessä ehdottivat, että jos se häiritsee, niin ensimmäisenä tuon yhden renkaan vaihto saattaisi korjata ongelman. Kannattaako tuohon nyt lähteä?

Joka tapauksessa vaikea uskoa, että autossa olisi muuten rungossa, alustassa, jarrupaloissa tai renkaiden pyörimiseen tai kulmiin liittyvissä asioissa ongelmaa, vai kannattaako näistä jotain vielä tutkituttaa?

Kuitenkin 2017 vuosimallia ja 31000 mittarissa vasta. Auto muuten toimii täydellisesti, ainoastaan tämä "vibraus".
Kyllä se rengas/vanne huonoimmassa tapauksessa voi siitä osumasta vaurioitua ja jos se myös tasapainoituksessa käyttäytyy erikoisesti niin voihan siinä jotain vikaa olla.
 
Kyllä se rengas/vanne huonoimmassa tapauksessa voi siitä osumasta vaurioitua ja jos se myös tasapainoituksessa käyttäytyy erikoisesti niin voihan siinä jotain vikaa olla.

Vanteet olivat liikkeen mukaan kunnossa eli johtopäätös antaisi nyt aiheen vaihtaa tuon yhden renkaan, vaikka eivät silmämääräisesti löytäneet syyn aiheuttajaa. Eipä tässä muutakaan keksi.

Liikkeen mukaan tämä ei kyllä aiheuta harmia autolle tms eli ajomukavuus nyt koetuksella.

Sen tärinä lisäksi huomasin että ajo on sellaista lievästi pompottavaa. Kovassa vauhdissa pompotus lievempää. Puolison isompi vanha Audi kulkee kuin laiva niin hyvä verrata tähän omaan epätasaiseen menoon. Toki oma auto pienempi ja kevyempi, mutta ero huomattava.

En tiedä jaksaako sitä nyt ostaa uutta rengasta vai hommaanko sitä sitten talvella. Riippuu kuinka tässä sietää.
 
Viimeksi muokattu:
Tasapainotuksessa kaikki renkaat olivat viitteissä (antoivat siis lievää ylöspäin liikehdintää)

Mitä tuo on suomeksi?

Ja eikö ne alan ammattilaiset edes ehdotellu sellaista ett laittais sen kolhitun vanteen/renkaan taakse noin niinko testiks?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 457
Viestejä
4 489 232
Jäsenet
74 239
Uusin jäsen
viemäri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom