Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mikä vois olla syynä, kun jäähdytinneste lähtenyt päivässä täydestä nollaan? Ihan näin kyselen, että osaan arvioida korjauskustannukset korjaamolla.
Kunhan tässä hain mahdollista skaalaa syistä eri jonkunlaista hintahaarukkaa tässä laskeskelen hommalle.Näillä tiedoilla se vuotaa.
Aivan täysin mahdotonta kenenkään sanoa näin etänä, tietämättä edes mistä ajoneuvosta on kyse. Voi olla joku letkukiristin pettänyt tai sitten sisällä oli pelkkää vettä ja pakkanen halkaisi lohkon. Tuossapa se skaala varmaan suunnilleen on, eli voidaan veikata korjauskustannusten olevan jotakin parista kympistä kymppitonniin.Kunhan tässä hain mahdollista skaalaa syistä eri jonkunlaista hintahaarukkaa tässä laskeskelen hommalle.
Kunhan tässä hain mahdollista skaalaa syistä eri jonkunlaista hintahaarukkaa tässä laskeskelen hommalle.
Mitä tarkoittaa "nollaan"? Onko pinta laskenut pausuntasäiliösssä vai onko koko järjestelmä syyläriä myöten tyhjä? Onko autolla ajettu vai onko se seissyt paikallaan? Onko oirehtinut jotenkin? Miltä öljyt ja mahdollinen jäähdytysneste jäähdyttimessä näyttää? Onko valuttanut nestettä alleen? Onko pohja/konehuone märkä?Mikä vois olla syynä, kun jäähdytinneste lähtenyt päivässä täydestä nollaan? Ihan näin kyselen, että osaan arvioida korjauskustannukset korjaamolla.
Pumppu vuotaa tiivisteestä/on haljennut, kannentiiviste vuotaa (kylläkin todella pahasti, jos noin nopeaa neste häviää), letku irti, vuotava liitos. Onhan näitä.Mikä vois olla syynä, kun jäähdytinneste lähtenyt päivässä täydestä nollaan? Ihan näin kyselen, että osaan arvioida korjauskustannukset korjaamolla.
Tulipa törmättyä Khao lakissa kummallisen näköiseen maastoautoon. Ei mikään kedon kaunein kukka.
Mikähän tämä on merkkiään? Takana ei ollut mallimerkintää.
Tekniikaltaan toyota hilux.Tulipa törmättyä Khao lakissa kummallisen näköiseen maastoautoon. Ei mikään kedon kaunein kukka.
Mikähän tämä on merkkiään? Takana ei ollut mallimerkintää.![]()
Mistä oranssia Ford Motocraft -jäähdytysnestettä Mondeo -94:ään? Tai mitä tilalle? Käykö vaikka Jäähdytineste Long Life -36 °C punainen käyttövalmis, 1 l
Jos nykyisen oranssin nesteen lisäksi laittaa tuota Motox punaista niin onkohan OK? Nykyinen neste on aika vähissä säiliössä.Tuosta löytyisi vielä Fordin luokituksella.
https://www.motonet.fi/fi/varaosat/...i=1994#Jaahdytys-ja-lammitys-Jaahdytinnesteet
Näyttäisi tokmannilla olevan myös oranssia myynnissä.
Jäähdytinneste Propylen, oranssi, 3 l
Tai sitten merkkiliikeestä? Varaoraliikkeet?
Nesteen väriin ei kannata luottaa koska kaikkia aineita saa kaiken värisenä. Selvität mitä tuo Fordin neste sisältää ja katsot että uusi on samaa ainetta.
Koska joku on päättänyt, että mennään ulkonäkö edellä. F1 autoissa ei tarvitse miettiä ulkonäköä, vain suorituskyky ratkaisee.Miksi F1-autoon riittää 13" vanne mutta tavalliseen katu-bemariin tarvii 21" matalapforiilirenkaan?
Vai olisiko enemminkin lajin säännöt jotka määrittelevät minkä kokoisia renkaita käytetään.F1 autoissa ei tarvitse miettiä ulkonäköä, vain suorituskyky ratkaisee.
Miksi F1-autoja ajetaan korkeaprofiilisilla renkailla? Yleensähän rata-autoissa on huomattavan matalaprofiilisia renkaita.
MTV Sportin tekninen asiantuntija Ossi Oikarinen vastaa:
- Tämä on ikuisuuskysymys. Säännöt määräävät, että vanteen pitää olla 13-tuumainen. Se on jäänne siitä, että vanteella pyritään rajoittamaan jarrujen kokoja. Jarrukokojen kasvaessa jarrujen tehot kasvaisivat. Siitä on ollut puhetta, että tehtäisiin 17-, 18- tai 19-tuumaiset renkaat, mutta ei ole vielä tehty.
Virhevastuu on kaikkialla EU-alueella sama, takuut jotka ovat "vapaaehtoisia" vaihtelevat maasta toiseen.Miten uudehkojen import autojen takuu esim. @ ruotsi ja saksa. Onko EU alueella samat takuuehdot kaikilla valmistajilla ja onko maahantuoja velvollinen hoitamaan asian vaikka auto uitettu?
Miten uudehkojen import autojen takuu esim. @ ruotsi ja saksa. Onko EU alueella samat takuuehdot kaikilla valmistajilla ja onko maahantuoja velvollinen hoitamaan asian vaikka auto uitettu?
Autoliikkeet hoitaa ne lähtökohtaisesti aina. Trafin sivuilta voit tarkistaa onko asia hoidettu eli näyt auton haltijana ja rahoitusyhtiö omistajana. Itse et mitään asian eteen edes voi tehdä, kun et ole auton omistaja ennen rahoituksen lopullista hoitamista.Tuli ostettua autoliikkeestä käytetty auto viime lauantaina ja nyt kun kaupoista on kulunut 6 päivää, juolahtikin mieleen että mitenkäs nykyään autokaupoissa (sekä yritys että yksityisten välisissä kaupoissa) toimitaan sen omistajanvaihdoksen ilmoituksen kanssa? Viimeks ostanu auton 5 vuotta sitten jolloin ainakin piti käydä katsastusasemalla tekemässä papereihin omistajanmuutos sillä rekisteriotteen ilmoitusosalla, nyt ei autoliikkeen kanssa täytelty mitään ilmoitusosa papereita yms. Ostin kyllä auton osamaksulla joten oletan että autoliike ja rahoitusyhtiö hoitanee tämän omistajanvaihdoksen keskenään, mutta täytyykö minun vielä auton rekisteriotteen kanssa tehdä jotain? Siinähän nyt on edellisen yksityishenkilön tiedot.
Joillakin valmistajilla on näitä "vaimennettuja" rengassarjoja, joissa on renkaan sisäpuolella massaa joka vaimentaa osittain rengasmelua.Rengasmelulle ei oikeastaan voi mitään muuta kuin vaihtaa autoa paremmin äänieristettyyn tai tehdä itse. Yleisesti pienet (15-16") ja kapeammat (205 ja alle) renkaat on hiljaisempia kuin isommat, mutta tässäkin on valmistajakohtaisia eroja niin paljon ettei mitään varma ratkaisua voi antaa. Joku halpisrengas voi olla selvästi hiljaisempi kuin kallis merkkirengas, että hintakaan ei siinä ratkaise.
Onko kyseessä jälkitarkastus vai kokonaan uusi katsastus?
Kuukausi aikaa samalla vikalistalla, sitten uuskatsastus, 2kk tais olla maksimi ajoaika jos kevyesti pomppaa. Jos sitten jotain vakavaa niin ajoaika voi olla päiviä tai suoraan ajokielto. Päästöt ois pitäny mennä samalla lapulla mutta siitä ois pitäny erikseen mainita että päästöt on jo lapullaEn tiedä koska en ole kerinnyt hakea autoa vielä, eli korjaamo katsasti sen puolestani. Katsoin vain Trafista omista autoista tiedot ja ihmettelen tuota. Tuo 2kk aika ei mennyt siis umpeen ja viat korjattiin 1kk sisällä. Jostain syystä päästöt oli mitattu myös uudestaan vaikka todistus oli autossa. Aikaisemmin se todistus kai kelpasi pari kk vaikka oli muualla mitattu. Määräaikaiskatsastus tehtiin kuitenkin eri paikassa kuin tämä jälkitarkastus tai uusintakatsastus. Taisi mennä yhden päivän yli kuukauden tuosta ensimmäisestä katsastuksesta, mutta senhän pitäisi olla sallittua nykyään.
Kuukausi aikaa samalla vikalistalla, sitten uuskatsastus, 2kk tais olla maksimi ajoaika jos kevyesti pomppaa. Jos sitten jotain vakavaa niin ajoaika voi olla päiviä tai suoraan ajokielto. Päästöt ois pitäny mennä samalla lapulla mutta siitä ois pitäny erikseen mainita että päästöt on jo lapulla
Miten tuo uusi katsastuspolitiikka menee. Eli jos saat hylsyn, niin auto pitää korjata 1kk sisällä, mutta sillä saa ajaa ennen uusintakatsastusta max 2kk, jos korjaa ne viat 1kk sisällä. Nyt sitten auto on leimattu, mutta uusintakatsastuksessa tuli uusi korjauskehtoitus. Onko tuo nyt muuttunut, koska aikaisemmin uusintakatsastuksessa ei voinut enää lisäillä käsittääkseni uusia vikoja enää. Vai muuttiko tämä 2kk sääntö nyt sitäkin jotenkin?
Käsittääkseni "uudet" säännöt menevät siten, että hylätyllä katsastuksella saa ajaa 2 kk, jos viat eivät johtaneet välittömään ajokieltoon ja 1 kk sisällä viat korjaamalla pääsee jälkitarkastuksella.
Päästölapun pitäisi olla voimassa 3 kk mittauspäivästä.
Onko korjaamo käyttänyt auton samalla konttorilla, kuin ensimmäisellä katsastuskerralla?
Jos ovat käyttäneet jälkitarkastuksessa, niin silloin ei katsuri tosiaan pysty lisäämään "uusia" vikoja vanhaan vikalistaan, mutta nyt tuo kuulostaa siltä, että ovat käyttäneet eri konttorilla tai aloittaneet kokonaan uuden katsastuksen.
Melkein yhtä hyvin kuin kuvassa näkyvä lenkkiavain. Eli osta mielummin jokin tämän kaltainen PyöränmutteriavainSopiiko tämmöinen renkaiden vaihtoon?
Jos meni 1 kk ja 1 päivä, niin silloinhan täytyy katsastaa kokonaan uudelleen. Ja voi löytyä uusia vikoja, kun katsotaan auto uudelleen.Taisi mennä yhden päivän yli kuukauden tuosta ensimmäisestä katsastuksesta, mutta senhän pitäisi olla sallittua nykyään.
Käsittääkseni "uudet" säännöt menevät siten, että hylätyllä katsastuksella saa ajaa 2 kk, jos viat eivät johtaneet välittömään ajokieltoon ja 1 kk sisällä viat korjaamalla pääsee jälkitarkastuksella.
Päästölapun pitäisi olla voimassa 3 kk mittauspäivästä.
Onko korjaamo käyttänyt auton samalla konttorilla, kuin ensimmäisellä katsastuskerralla?
Jos ovat käyttäneet jälkitarkastuksessa, niin silloin ei katsuri tosiaan pysty lisäämään "uusia" vikoja vanhaan vikalistaan, mutta nyt tuo kuulostaa siltä, että ovat käyttäneet eri konttorilla tai aloittaneet kokonaan uuden katsastuksen.
Kiitoksia linkkistä. Vielä semmoinen pyyntö, että millaiset hylsyt sopivat siihen avaimeen?Melkein yhtä hyvin kuin kuvassa näkyvä lenkkiavain. Eli osta mielummin jokin tämän kaltainen Pyöränmutteriavain
Tuotteen kuvauksesta:Kiitoksia linkkistä. Vielä semmoinen pyyntö, että millaiset hylsyt sopivat siihen avaimeen?
Sopiiko tämmöinen renkaiden vaihtoon?
Eri konttorilla käyttivät. Eli ilmeisesti olisi mennyt jälkitarkastuksella jos olisivat käyttäneet samassa paikassa missä 1. määräaikaiskatsastus tehtiin, vaikka tuo 1kk olisi ylittynyt. Pitää varmistaa vielä kun haen auton pois.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.