Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Onko nykyautoille mitään hyvää kikkaa oven kiinni laittamiseen? Mitään lukittuvaa osaa ei näy ovessa kuten vanhemmissa autoissa. Ongelma on, että välillä sopivissa olosuhteissa ovi ei lähde ulkoa auki, mutta sisältä aukee, ei välttämättä mene enää kiinni, jolloin mittaristoon ja radioon jää valot päälle, jotka tietysti kuluttaa akkua. Lämmin tila tietysti korjaa asian.
 
Onko niin, että tuo lasinpesunesteen merkkivalo on edelleen lisävaruste tai sitä ei tule mukana? Tänää yllätyin kun Hyundai i20 loppui se kesken ajon eikä mittaristossa mitään ilmoitusta :tdown: Aina aikaisemmissa rutkuissa ollut tuo ilmoitus, mutta joko tässä ei toimi tai ei tosiaankaan ole. Ohjekirjasta en äkkiseltään mitään löytänyt.
 
Onko niin, että tuo lasinpesunesteen merkkivalo on edelleen lisävaruste tai sitä ei tule mukana? Tänää yllätyin kun Hyundai i20 loppui se kesken ajon eikä mittaristossa mitään ilmoitusta :tdown: Aina aikaisemmissa rutkuissa ollut tuo ilmoitus, mutta joko tässä ei toimi tai ei tosiaankaan ole. Ohjekirjasta en äkkiseltään mitään löytänyt.

Onkos näissä täyttökorkissa sellaista mittaputkea, jolla tason saa selville? Ranskalaisissa (pösö/citroen) sellainen on.
 
Onko niin, että tuo lasinpesunesteen merkkivalo on edelleen lisävaruste tai sitä ei tule mukana? Tänää yllätyin kun Hyundai i20 loppui se kesken ajon eikä mittaristossa mitään ilmoitusta :tdown: Aina aikaisemmissa rutkuissa ollut tuo ilmoitus, mutta joko tässä ei toimi tai ei tosiaankaan ole. Ohjekirjasta en äkkiseltään mitään löytänyt.
Ei tuota löydy kuin harvoista autoista. Suurinosa uusistakaan autoista ei sisällä tuota. Turha ominaisuus.
 
Ei tuota löydy kuin harvoista autoista. Suurinosa uusistakaan autoista ei sisällä tuota. Turha ominaisuus.

Saksalaisissa ja Volvossa tuo on aika vakio ominaisuus, muut eivät kait ole nähneet varoitusta alhaisesta pesunesteen määrästä tarpeelliseksi.
Siinä mielessä ihan kiva ominaisuus, että neste ei lopu yllättäen pahimmalla hetkellä, vaan varoituksen jälkeen saat lasin pestyä vielä 1-3 kertaa.
 
Fordit myös näitä harvinaisuuksia joista tuo vähäisen pesunesteen anturi löytyy :vihellys:
 
Ei tuo kyllä mikään turha ole,varsinkin kun se ilmoittaa hyvissä ajoin että neste on vähissä,kuten tekee oma Kia ceed.
 
Ehkä tyhmä kysymys, mutta onko yleistä ostaa käytettyjä renkaita? Ei ole aiemmin tarvinnut rengashommia miettiä, kun on liisareilla ajellut, joten ei mitään hajua näistä :D Ostin auton, jonka mukana tuli nastalliset talvirenkaat, eikä ne oikein nappaa, joten mietimpä että saisikohan ne myytyä jolloin voisin ostaa nastattomat tilalle ensi talveksi. Pitää tarkistaa vielä tarkemmin renkaasta, mutta nuo on pari vuotta vanhat ja olisikohan noin 5000 km ajetut kun niillä tämän talven suhailen. Ja jos on joku spessu paikka missä noita kannattaa koittaa myydä, niin saa vinkata.
 
Ehkä tyhmä kysymys, mutta onko yleistä ostaa käytettyjä renkaita? Ei ole aiemmin tarvinnut rengashommia miettiä, kun on liisareilla ajellut, joten ei mitään hajua näistä :D Ostin auton, jonka mukana tuli nastalliset talvirenkaat, eikä ne oikein nappaa, joten mietimpä että saisikohan ne myytyä jolloin voisin ostaa nastattomat tilalle ensi talveksi. Pitää tarkistaa vielä tarkemmin renkaasta, mutta nuo on pari vuotta vanhat ja olisikohan noin 5000 km ajetut kun niillä tämän talven suhailen. Ja jos on joku spessu paikka missä noita kannattaa koittaa myydä, niin saa vinkata.
Kyllä niitä käytettyjäkin ostetaan. Kaikkihan riippuu kunnosta (kulutuspinnasta) ja hinnasta. Varmaan joku tori.fi on ihan hyvä myyntikanava.
 
Ehkä tyhmä kysymys, mutta onko yleistä ostaa käytettyjä renkaita? Ei ole aiemmin tarvinnut rengashommia miettiä, kun on liisareilla ajellut, joten ei mitään hajua näistä :D Ostin auton, jonka mukana tuli nastalliset talvirenkaat, eikä ne oikein nappaa, joten mietimpä että saisikohan ne myytyä jolloin voisin ostaa nastattomat tilalle ensi talveksi. Pitää tarkistaa vielä tarkemmin renkaasta, mutta nuo on pari vuotta vanhat ja olisikohan noin 5000 km ajetut kun niillä tämän talven suhailen. Ja jos on joku spessu paikka missä noita kannattaa koittaa myydä, niin saa vinkata.
Menee hyvin kaupaksi torissa ja nettivaraosassa. Myynti onnistuu vahvasti sesonkien mukaan, eli keväällä on turha yrittää saada kaupaksi talvirenkaita.
 
Mä sain aikoinaan pääkaupunkiseudulla myydyksi käytettyjä renkaita sekä vanteiden kanssa että ilman, vaikka en todellakaan ole mikään myyntimies. Kysymyksestä ei selvinnyt, että onko tarkoitus ottaa renkaat pois vanteilta ja myydä pelkät renkaat (jolloin ne nastattomat voisi laittaa nykyisille vanteille), vai onko tarkoituksena myydä sekä renkaat että vanteet. Jos pelkät renkaat, niin myyminen lienee helpompaa, koska vanteiden kanssa on paljon enemmän yhteensopivuusongelmia eri autojen välillä. Kunhan renkaat ei ole jotain täysin eksoottista kokoa, niin niitä voi yrittää tarjota melkein millä tahansa autoaiheisella myyntipalstalla, esim. jollain bemarifoorumilla.
 
Joo sorry, aina unohtuu joku seikka mainita! Kiitos kuitenkin vastauksista. Renkaat on 235/40R18 ja oli tarkoitus vaan laittaa uudet gummet vanteille ja myydä noi nastalliset. Pitää kanssa funtsia laittaisiko sitä tuollaiset Keski-Euroopan kitkat, kun ei täällä Helsingissä ole oikein lunta ja noilla voisi saada näillä vesikeleillä vähän enemmän tehoa tiehen. Voi sitten jättää vaikka ajalemetta jos on paha keli, kun ei auto ole pakollinen mulle. Pitää miettiä mitä noiden kanssa tekee sitten lähempänä syksyä, jos silloin myynti onnistuu helpommin.
 
Onkos teillä kokemusta auton lakkapinnan korjaamisesta? Joku on osunut hieman auton takapuskuriin joskus (muoviseen sellaiseen) ja nyt siinä on about peukalon pään kokoinen kohta josta lakkapinta alkaa kuoriutua pois. Auto kun on 10vuotias, niin voisi itsekin kokeilla mitenkä tuon korjaaminen menisi.
 
aika mahdoton saada (ilman uutta pintaväriä) niin että olisi virheetön. paremmaksi kyllä saa vetämällä 2k lakkaa päälle + kiillotus, mutta näkyviin jää sellanen raja ("border line") kuoriutuneen kohdan ympärille. Jos ei niin tarkkaa ole niin tuolleen kuitenkin kuoriutuminen ei jatku enää, ja kiilto tulee takaisin siihen kuoriutuneeseen kohtaan...
 
Onko tienpintaan merkitty nopeusrajoitus ihan yhtä pätevä kuin liikennemerkein osoitettu?
 
Sain päähäni opettaa tyttöystävälle B-kortin opetusluvalla. Onko teoriakokeen harjoitteluun parempia materiaaleja kuin Kuljettajatutkinnon teoriakoeharjoittelu | Netreeni? Tuo maksaa 35e/3kk niin ei ole kovin kallis.
Ilmeisesti jotkin autokoulut tarjoavat verkkomateriaalit riskientunnistamiskurssin yhteydessä. Halvin kurssi minkä löysin oli 240e, mutta siinä ei taida tulla mitään oppimateriaaleja.
 
Miten Suomessa myytävissä autoissa on yleensä toteutettu ominaisuus, että ajovalot palavat, vaikka valokytkin on asennossa OFF? Erityisesti asia kiinnostaisi 2007 Sorenton tapauksessa. Suunnittelin päiväajovalojen asennusta autoon, mutta ensin tarvisi saada ajovalot pimeiksi normaalisti.
 
Miten Suomessa myytävissä autoissa on yleensä toteutettu ominaisuus, että ajovalot palavat, vaikka valokytkin on asennossa OFF? Erityisesti asia kiinnostaisi 2007 Sorenton tapauksessa. Suunnittelin päiväajovalojen asennusta autoon, mutta ensin tarvisi saada ajovalot pimeiksi normaalisti.
Vaihtelee ihan merkistä, veikkaan. Nykyautoissa mitä luultavimmin softapohjaisesti, mutta esim. vanhemmissa VAGineissa onnistui vaihtamalla valokytkin toisenmalliseen.

Esim. omassa 2006 Audissa saa konffattua pois päiväajovalot auton omasta ajotietokoneesta.
 
Miten Suomessa myytävissä autoissa on yleensä toteutettu ominaisuus, että ajovalot palavat, vaikka valokytkin on asennossa OFF? Erityisesti asia kiinnostaisi 2007 Sorenton tapauksessa. Suunnittelin päiväajovalojen asennusta autoon, mutta ensin tarvisi saada ajovalot pimeiksi normaalisti.

Joissain vanhoissa autoissa oli rele mikä lisättiin sulakerasiaan. Ilman sitä valot ei ollu päällä 0:ssa.
 
Miten Suomessa myytävissä autoissa on yleensä toteutettu ominaisuus, että ajovalot palavat, vaikka valokytkin on asennossa OFF? Erityisesti asia kiinnostaisi 2007 Sorenton tapauksessa. Suunnittelin päiväajovalojen asennusta autoon, mutta ensin tarvisi saada ajovalot pimeiksi normaalisti.
2012 i30:ssa (vanhempi malli) oli erillinen sulake sulakeboksissa, jonka pois ottamalla alko valot toimimaan viiksestä.
 
Pitää kanssa funtsia laittaisiko sitä tuollaiset Keski-Euroopan kitkat, kun ei täällä Helsingissä ole oikein lunta ja noilla voisi saada näillä vesikeleillä vähän enemmän tehoa tiehen.
Keski-Euroopan kitkat on Keski-Eurooppaan ja pohjoismaiset kitkat Suomeen. Sen enempää ei tarvitse funtsia.
Miten Suomessa myytävissä autoissa on yleensä toteutettu ominaisuus, että ajovalot palavat, vaikka valokytkin on asennossa OFF? Erityisesti asia kiinnostaisi 2007 Sorenton tapauksessa. Suunnittelin päiväajovalojen asennusta autoon, mutta ensin tarvisi saada ajovalot pimeiksi normaalisti.
Vaihtoehtona on kytkeä päivävalot parkkien rinnalle, jolloin nykyiseen valokonfiguraatioon ei tarvita muutoksia. Päivävalojen sammutusheräte otetaan lähivaloilta. Tämä vaatii tietysti valokatkaisimen kääntämisen parkeille/päivävaloille aina liikkeellelähtiessä.
 
Miksi ylipäätään jotkut päiväajovalot pitää saada autoon missä niitä ei ole? Hyödyttömät ovat ja ei ne uusissakaan mitkään hyödylliset ole eikä niitä olisi edes käytössä ellei EU olisi keksinyt jotain uusia turhia sääntöjä.
 
Miksi ylipäätään jotkut päiväajovalot pitää saada autoon missä niitä ei ole? Hyödyttömät ovat ja ei ne uusissakaan mitkään hyödylliset ole eikä niitä olisi edes käytössä ellei EU olisi keksinyt jotain uusia turhia sääntöjä.

Mä keksin ainakin pari syytä:

Jos on halogeeni/xenonvalot mitkä on todella vaikeat/työläät vaihtaa.
Tai jos haluaa säästää muutenvaan kalliita polttimoita.
 
Sain päähäni opettaa tyttöystävälle B-kortin opetusluvalla. Onko teoriakokeen harjoitteluun parempia materiaaleja kuin Kuljettajatutkinnon teoriakoeharjoittelu | Netreeni? Tuo maksaa 35e/3kk niin ei ole kovin kallis.
Ilmeisesti jotkin autokoulut tarjoavat verkkomateriaalit riskientunnistamiskurssin yhteydessä. Halvin kurssi minkä löysin oli 240e, mutta siinä ei taida tulla mitään oppimateriaaleja.
"Tuotteen" hyvyyttä en osaa arvioida, mutta meillä koko ajo-opetuksen teoria hoidettiin autoliiton jäsenyydellä ( Jäsenmaksu 33 € / 12 kk jos alle 24 v.). Jäsenyyteen sisältyy Autoliiton Ajokoulun vapaa käyttöoikeus ( sisältää verkko-opetus osiot + treenit ). Meillä ainakin juniori suoritti menestyksellä teroriakokeen + kortin tämän avulla.
 
Mä keksin ainakin pari syytä:

Jos on halogeeni/xenonvalot mitkä on todella vaikeat/työläät vaihtaa.
Tai jos haluaa säästää muutenvaan kalliita polttimoita.
Kysyjän auto ainakin on sitä ikäluokkaa jonka jälkeen vasta tuli tämä "ajovalot täytyy pystyä vaihtamaan" EU-asetus.

Itselläkin menee pari tuntia ja kädet verille jos joutuu alkaa vaihtamaan jotain W5W tai 10W lamppua, xenoneista nyt puhumattakaan. Joka tapauksessa pitää purkaa ilmanputsarin koteloa / siirtää ohjaustehostimen säiliötä tieltä ja silti reikä mihin kättä pitää tunkea sopii paremmin <10v lapsen kädelle... :P
 
Voiko uudet ohjaustehostimen öljyt oikeasti vaikuttaa tehostimen toimintaan eli toimii kevyemmin?

Vaihdoin autoon uudet automaattilaatikköljyt (ATF), mutta entiset oli aivan mustat aikanaan. Liekö koskaan vaihdettu tehostajaan öljyjä ja oli se takana, että tehostaja toimii paremmin uusilla tai ainakin kestoikään vaikuttaa. Miksi en laittaisi ATF-öljyjä, jos alunperin valmistajan toimesta sellaista on kaadettu tehostajaan.

Alkuperäisille öljyille sanotaan näin:

Älä käytä ELF RENAULTMATIC D2:ta muiden autonvalmistajien
automaattivaihteistoissa ja ohjaustehostinjärjestelmissä.

Ja väri on punainen.
 
Voiko uudet ohjaustehostimen öljyt oikeasti vaikuttaa tehostimen toimintaan eli toimii kevyemmin?

Vaihdoin autoon uudet automaattilaatikköljyt (ATF), mutta entiset oli aivan mustat aikanaan. Liekö koskaan vaihdettu tehostajaan öljyjä ja oli se takana, että tehostaja toimii paremmin uusilla tai ainakin kestoikään vaikuttaa. Miksi en laittaisi ATF-öljyjä, jos alunperin valmistajan toimesta sellaista on kaadettu tehostajaan.

Alkuperäisille öljyille sanotaan näin:



Ja väri on punainen.
Koska se öljy ei ole täysin samaa, kuin perus atf. Ja tottakai öljyjen vaihdolla vaikutusta on jos vanhat on todella huonot.
 
Voiko uudet ohjaustehostimen öljyt oikeasti vaikuttaa tehostimen toimintaan eli toimii kevyemmin?
Voi, varsinkin jos siellä oli vajausta. Mutta kyllähän se vesi ja paska mitä siihen öljyyn vuosien saatossa sekoittuu toki myös muuten vaikuttavat siihen miten se toimii tehostajassa.


Koska se öljy ei ole täysin samaa, kuin perus atf. Ja tottakai öljyjen vaihdolla vaikutusta on jos vanhat on todella huonot.
Sen ainoan kerran minkä aikoinaan joiduin lisäämään tehostajaan öljyä (3B Passatti jossa letku liian "syvällä" ja vuosi hieman), niin ainakin siinä oli ihan VAG-brandättyä ATF:ää kun tiskiltä hain - kirosin kun myivät litran purkeissa ja tarve oli < desi. Lopputölkki varmaan vieläkin varastossa (juujuu, päivämäärä mennyt aikaa sitten). ;)
 
Voi, varsinkin jos siellä oli vajausta. Mutta kyllähän se vesi ja paska mitä siihen öljyyn vuosien saatossa sekoittuu toki myös muuten vaikuttavat siihen miten se toimii tehostajassa.

No, ei ainakaan pahasti vuotanu eli säiliössä oli ihan maksimissaan tuo vanha öljy. Mutta suodattimeen oli tarttunu metallia ja mitä oon myöhemmin katsellu suodatinta, niin puhtaalta näyttää.
 
Miten C207 mersussa (vastaa yleensä W212) voi säätää niskatukien kulmaa? Olen nyt yrittänyt joka suuntaan väännellä, mutta ei inahdakkaan.

Netissä vaan sanotaan että vedä alareunasta, ja näin ohjeisti myös W212-farkun omistava kaverini. Voiko olla, että kulman säätö on lisävaruste jota omassa autossani ei ole?
 
Miten C207 mersussa (vastaa yleensä W212) voi säätää niskatukien kulmaa? Olen nyt yrittänyt joka suuntaan väännellä, mutta ei inahdakkaan.

Netissä vaan sanotaan että vedä alareunasta, ja näin ohjeisti myös W212-farkun omistava kaverini. Voiko olla, että kulman säätö on lisävaruste jota omassa autossani ei ole?
Ei kaikissa autoissa mitään kulman säätöä ole. Suurinosa menee vain ylös/alas.
 
Jaa, ehkä se on sitten näin. Itselläni kulmaa on voinut säätää kaikissa tonnin romuissakin niin jotenkin olen elänyt että toi on ihan perusominaisuus kaikissa autoissa.

Mitä itellä on ollut useampi alle tonnin auto ja vanhimmat olleet sieltä 1980 luvulla rakennettuja, niin yhdessäkään ei ole saanut kuin ylös ja alas säädettyä ja uusin on jo 2001 vuodelta
 
Viimeksi muokattu:
Arvon io-techiläiset!

Motonetissä tulee useasti käytyä ja ko firman nettisivuja tutkiessa huomasin Motomaatti-palvelussa erään lauseen.
Alla olevassa kuvakaappauksessa lukee että Motomaatti olisi itsepalveluna käytettävissä aukioloaikojen ulkopuolella.
Onko siis niin että esim sunnuntaina voi tuossa Motomaatilla tehdä omatoimisesti vaikka akkutestin Motomaatin laitteella.
Vai mitä tuo mahtaa tarkoittaa?

OQLMqwz.png
Vikakoodit voi lukea siellä kiinni ollessa ei muuta.
 
Kävin tässä joulun alla hakemassa Ruotsista tommosen E60 BMW:n ja sain sen nyt Suomen kilpiin. Kävin Motonetistä hakemassa tuommoiset kromiset EU-kilpiin sopivat kilvenaluset ja ruuvit siihen. Eilen kilpien asennusoperaatio tyssäsi kuitenkin siihen, kun ruuvinreiän eivät sattuneet Suomen kilvissä samoihin kohtiin kuin missä Ruotsin kilvet ovat olleet. Puskurissa on kiinni ilmeisesti BMW:n oma muovinen kehikko, johon voisi akkuporakoneella porata parit reiät tuota kromista alustaa varten ja sitten vielä siihen rekkarikilpi päälle. Suoraan puskuriin en viitsisi oikein kilpeä laittaa, kun tuon muovikehikon ruuvinreiät jäisivät tuolloin näkyviin eikä muutenkaan tunnu mielekkäältä alkaa jo rei'itettyyn puskuriin porailla vielä lisää reikiä.

Onko Techiläisiää parempia ehdotuksia ja te, ketkä olette saman ongelman kanssa painineet, kuinka olette ratkaisseet tämän ongelman?
 
Kävin tässä joulun alla hakemassa Ruotsista tommosen E60 BMW:n ja sain sen nyt Suomen kilpiin. Kävin Motonetistä hakemassa tuommoiset kromiset EU-kilpiin sopivat kilvenaluset ja ruuvit siihen. Eilen kilpien asennusoperaatio tyssäsi kuitenkin siihen, kun ruuvinreiän eivät sattuneet Suomen kilvissä samoihin kohtiin kuin missä Ruotsin kilvet ovat olleet. Puskurissa on kiinni ilmeisesti BMW:n oma muovinen kehikko, johon voisi akkuporakoneella porata parit reiät tuota kromista alustaa varten ja sitten vielä siihen rekkarikilpi päälle. Suoraan puskuriin en viitsisi oikein kilpeä laittaa, kun tuon muovikehikon ruuvinreiät jäisivät tuolloin näkyviin eikä muutenkaan tunnu mielekkäältä alkaa jo rei'itettyyn puskuriin porailla vielä lisää reikiä.

Onko Techiläisiää parempia ehdotuksia ja te, ketkä olette saman ongelman kanssa painineet, kuinka olette ratkaisseet tämän ongelman?
Tää nyt ei sinua hirveästi enää auta, mutta kilpiä saa myös tilattua konttorilta ilman mitään reikiä. Kannattaa valita aina semmoiset, niin saa sitten itse tehdä ne reijät juuri niihin kohtiin, mihin ne tarvii.
 
Tää nyt ei sinua hirveästi enää auta, mutta kilpiä saa myös tilattua konttorilta ilman mitään reikiä. Kannattaa valita aina semmoiset, niin saa sitten itse tehdä ne reijät juuri niihin kohtiin, mihin ne tarvii.

Reiättömät kilvet velcrolla kiinni ilman taustoja niin tulee siisti, nykyiseen autoon oli joku aikaisempi omistaja noin laittanut ja on kyllä hyvä ratkaisu. Ei tule mitään paskajälkiäkään ruuvien kohdille kun niitä ei ole ollenkaan.
Saa napattua vaikka vahatessa/myllytellessäkin kilvet pois :geek:
 
Jos niiden haluaa pysyvän ni 3M:n Dual Lock pitää varmasti.
 
Tää nyt ei sinua hirveästi enää auta, mutta kilpiä saa myös tilattua konttorilta ilman mitään reikiä. Kannattaa valita aina semmoiset, niin saa sitten itse tehdä ne reijät juuri niihin kohtiin, mihin ne tarvii.
Hmm, hyvä tietää vastaisuutta varten. Ei vaan ehkä olisi ehtinyt enää, kun veroton käyttöoikeus olisi loppunut muistaakseni 20.1.2020. Pitänee viimeistään kesälomalla katsella, josko tilaisi uudet kilvet ja laittaa nyt vaan jotenkin nuo kiinni, että voi tuolla liikenteessä ajella ilman kuumotuksia. :D

Jos niiden haluaa pysyvän ni 3M:n Dual Lock pitää varmasti.
Kiitos tästä, pitää pitää mielessä tämäkin vaihtoehto!
 
Meillä duunissa käytetään kaksipuoleista teippiä kilpien kiinnitykseen, kun komposiittisiin luukkuihin ei voi ruuveilla kiinnittää.
 
Meillä duunissa käytetään kaksipuoleista teippiä kilpien kiinnitykseen, kun komposiittisiin luukkuihin ei voi ruuveilla kiinnittää.
Jees, pitääpä vielä tarkistaa, millainen kiinnitystsydeemi tuossa takakontissakin on. Eilen vasta pääsin illalla pimeässä tuumailemaan etukilpeä ja ajattelin suosiolla katsoa viikonloppuna ajan ja paremman valaistuksen kanssa. :D
 
Kaskovakuutuksesta tietäville kysymys: Motarilla ohittavasta autosta lentänyt jääkokkare rikkoi auton toisen etuvalon -> reikä keskelle lamppua. No kertakorvauksen sain jo tarvikevalaisimesta ja sen asennuksesta, mutta nyt korjatessa huomattiin että vanhan valaisimen xenon-ballasti oli kerennyt saada kosteutta reiän kautta ja ei toimi enää uuteen lamppuun kytkettynä. Tulisko vakuutuksen korvata nurisematta kaikki loputkin hilppeet jälkikäteen (xenon-polttimo, ballasti, kaarrevaloissa mahdollisesti myöskin ongelmaa, ei lähtenyt vielä toimimaan), että valo tulee oikeasti käyttökuntoon? Vakuutusyhtiöön laitoin jo illalla viestiä, mutta mukavahan tässä on etukäteen turinoida :)
 
Kaskovakuutuksesta tietäville kysymys: Motarilla ohittavasta autosta lentänyt jääkokkare rikkoi auton toisen etuvalon -> reikä keskelle lamppua. No kertakorvauksen sain jo tarvikevalaisimesta ja sen asennuksesta, mutta nyt korjatessa huomattiin että vanhan valaisimen xenon-ballasti oli kerennyt saada kosteutta reiän kautta ja ei toimi enää uuteen lamppuun kytkettynä. Tulisko vakuutuksen korvata nurisematta kaikki loputkin hilppeet jälkikäteen (xenon-polttimo, ballasti, kaarrevaloissa mahdollisesti myöskin ongelmaa, ei lähtenyt vielä toimimaan), että valo tulee oikeasti käyttökuntoon? Vakuutusyhtiöön laitoin jo illalla viestiä, mutta mukavahan tässä on etukäteen turinoida :)
Kyllä pitäisi.
 
Kaskovakuutuksesta tietäville kysymys: Motarilla ohittavasta autosta lentänyt jääkokkare rikkoi auton toisen etuvalon -> reikä keskelle lamppua. No kertakorvauksen sain jo tarvikevalaisimesta ja sen asennuksesta, mutta nyt korjatessa huomattiin että vanhan valaisimen xenon-ballasti oli kerennyt saada kosteutta reiän kautta ja ei toimi enää uuteen lamppuun kytkettynä. Tulisko vakuutuksen korvata nurisematta kaikki loputkin hilppeet jälkikäteen (xenon-polttimo, ballasti, kaarrevaloissa mahdollisesti myöskin ongelmaa, ei lähtenyt vielä toimimaan), että valo tulee oikeasti käyttökuntoon? Vakuutusyhtiöön laitoin jo illalla viestiä, mutta mukavahan tässä on etukäteen turinoida :)

Vakuutuksen pitäisi korvata, mutta noissa kertakorvauksissa ovat joskus olleet nihkeitä korvaamaan purettaessa paljastuneita vahinkoja, kun vahinko on jo käsitelty ja korvaus maksettu.
 
Vakuutuksen pitäisi korvata, mutta noissa kertakorvauksissa ovat joskus olleet nihkeitä korvaamaan purettaessa paljastuneita vahinkoja, kun vahinko on jo käsitelty ja korvaus maksettu.
Ok... no raportoin miten tässä Turvan kanssa käy.
 
Ei pistänyt äkikseltään silmään vastausta tällaiseen kysymykseen, joten kysytäänpä täältä: Jos on avolavamallinen pakettiauto, niin saako siinä olevaa lavaa muokata kuinka paljon mieleisekseen (poistaa esim laidat) tai tarvittaessa vaikka poistaa koko lavaosuuden?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 605
Viestejä
4 493 457
Jäsenet
74 265
Uusin jäsen
NiuNau

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom