Longlife alkoi muistaakseni 1.8t aikana tai hiukan ennen. Ja juu oli osasyynä ongelmiin.
Tuo LL on niin iso "kusetus", että vaihtaa ne öljyt aivan max. 15tkm tai mielellään aikaisemmin. Ei se öljy voi niin iso kuluerä olla.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Longlife alkoi muistaakseni 1.8t aikana tai hiukan ennen. Ja juu oli osasyynä ongelmiin.
Kysymys mielestäni on ennemminkin, miksi?Koneelleni on asennettu Office 2013 Professional Plus. Nyt kun katsoin kerrankin tarkemmin, niin se on 32-bit. Tämä selvisi Excel - Account - About Excel.
Kysymys: Voinko uninstalloida tämän ja asentaa 64-bittisen office 2013 pro plussan ilman ongelmia? Se avain on tallessa ja tämä office on 100% laillinen, ostettu oman työpaikan henkilökuntaetuna.
32-bit Office is recommended for most users
We recommend the 32-bit version of Office for most users, because it’s more compatible with most other applications, especially third-party add-ins. This is why the 32-bit version of Office 2013 is installed by default, even on 64-bit Windows operating systems. On these systems, the 32-bit Office client is supported as a Windows-32-on-Windows-64 (WOW64) installation. WOW64 is the x86 emulator that enables 32-bit Windows-based applications to run seamlessly on 64-bit Windows systems. This lets users continue to use existing Microsoft ActiveX Controls and COM add-ins with 32-bit Office
Flekti ei toimi tai termari voi jumitella.Mistä voisi johtua auton moottorin (yli)kuumeneminen kun joutuu ajamaan esim ruuhkassa / tyhjäkäynnillä pidemmän pätkän?
Eli vaikuttaisi, että häähdytin tai tuuletin ei toimi.
Jäähdytysnesteet on uusittu ja nestetaso ok.
Eihän asiaan voi vaikuttaa se, että ilmastoinnin kompressorin hajotttua loppuvuodesta, ohitettiin kompreressorin rulla kokonaan lyhyemmällä apulaitehihnalla (kyseiseen autoon ei ole enää kannattavaa vaihtamaa ilmastoinninkompressoria)?
Autona Peugeot 307, 2003.
Flekti ei toimi tai termari voi jumitella.
Voi se särkeä toisinkin päin, tosin harvinaisempaa. Meillä vaihdettin juuri yhteen Ategoon termari koska lämmöt huiteli yli satasessa...Toisaalta jos termari on jäänyt auki asentoon, niin lämmöt eivät todennäköisesti nousisi. Yksi, mikä aiheuttaa ongelmia on ilmalukko jossain päin moottoria.
Itsellä oli aikanaan termari joka tykkäsi jumittaa kiinni tai melkein kiinni. Toimi vissiin vähän kangerrellen oireista päätellen vaikka osa irtonaisena testatessa ei pahalta vaikuttanut. Oireet juurikin nuo että paikoillaan ja heikolla ilmavirralla alkoi lämmetä Ei aina mutta usein. Flektin testasin että toimi. Termarin vaihto auttoi.Toisaalta jos termari on jäänyt auki asentoon, niin lämmöt eivät todennäköisesti nousisi. Yksi, mikä aiheuttaa ongelmia on ilmalukko jossain päin moottoria.
Itsellä oli aikanaan termari joka tykkäsi jumittaa kiinni tai melkein kiinni. Toimi vissiin vähän kangerrellen oireista päätellen vaikka osa irtonaisena testatessa ei pahalta vaikuttanut. Oireet juurikin nuo että paikoillaan ja heikolla ilmavirralla alkoi lämmetä Ei aina mutta usein. Flektin testasin että toimi. Termarin vaihto auttoi.
Kyllä ainakin omaan, vanhaan 2.8 V6 VAGgineeseen herran vuonna nakki tehtiin niin (siihen aitoon V6:n, ei VR6:n); jos homman teki taiteen sääntöjen mukaan niin vaihdettiin hihnojen lisäksi vesipumppu ja termari. Ihan sen takia että koko operaatio oli muuten aika kalliista päästä.Ihmettelen, miksi autoihin ei vaihdeta termostaattia samalla, kun tehdään jakopäänremonttia. Jäisi aika hyvin nämä ongelmat pois.
Kyllä ainakin omaan, vanhaan 2.8 V6 VAGgineeseen herran vuonna nakki tehtiin niin (siihen aitoon V6:n, ei VR6:n); jos homman teki taiteen sääntöjen mukaan niin vaihdettiin hihnojen lisäksi vesipumppu ja termari. Ihan sen takia että koko operaatio oli muuten aika kalliista päästä.
Itseasiassa sain kerran ilmaisen termarin kun alle 6kk ennen oli samassa paikassa vaihdettu sellainen (kalliilla) ja homma jäi jakopäänrempassa "hovikorjaajalta" huomaamatta vaikka sanoin asiasta...![]()
Mistä voisi johtua auton moottorin (yli)kuumeneminen kun joutuu ajamaan esim ruuhkassa / tyhjäkäynnillä pidemmän pätkän?
Eli vaikuttaisi, että häähdytin tai tuuletin ei toimi.
Jäähdytysnesteet on uusittu ja nestetaso ok.
Eihän asiaan voi vaikuttaa se, että ilmastoinnin kompressorin hajotttua loppuvuodesta, ohitettiin kompreressorin rulla kokonaan lyhyemmällä apulaitehihnalla (kyseiseen autoon ei ole enää kannattavaa vaihtamaa ilmastoinninkompressoria)?
Autona Peugeot 307, 2003.
En tiedä tarkalleen, miten auto ohjaa tuuletinta, mutta ilmastoinnin ollessa päällä tuuletinta käytetään hitaalla nopeudella riippumatta moottorin lämpötilasta, sillä lauhdutin tarvitsee jäähdytystä. Kuvittelisin, että koneen lämmetessä hitaan nopeuden pitäisi naksahtaa päälle jossain 90-100 °C välissä, myös ilmastointi pois päältä.
Kyllä se vaihdetaankin niihin joissa se edes suunnilleen sillä samalla seinällä on. Näissä tapauksissa kuuluu yleensä jakopääsarjaankin uusi termari. Hyvin monessa se termari vaan on jossain aivan muualla ja nykyään vielä useamman työtunnin takana vaihtaa ja monesti useamman satkun arvoinen sähkökilke. Veikkaappa menisikö rempat kaupaksi jos se leivottaisiin valmiiksi sisään jakopääremppaan?Ihmettelen, miksi autoihin ei vaihdeta termostaattia samalla, kun tehdään jakopäänremonttia. Jäisi aika hyvin nämä ongelmat pois.
Toisen ääripään kamppeissa se termari sitten maksaa kympin ja vaihdetaan 5min, joten ei kannata / ihan sama vaihdetaanko samalla vai ei, suomalaiset autoilijat tuntien useimmiten ei...
Lähteekö puhallin ollenkaan päälle? Omassa 2003 307:ssa on tuulettimen hidas nopeus rikki, eli lämmöt nousevat pitkälti yli satasen ennen kuin lähtevät tippumaan tuulettimen naksahtaessa täydelle teholle.
Ainakin ikkuna auki ruuhkassa ajellessa tuon flektin toiminnan kyllä huomaa, täydellä vauhdilla pitää melkoista huminaa. Kannattaa myös huomata, että ainakin tämän ikäiset pösöt näyttävät mittarissa koneen todellisen lämpötilan, jonka kuuluukin vaihdella tilanteen mukaan.
En tiedä tarkalleen, miten auto ohjaa tuuletinta, mutta ilmastoinnin ollessa päällä tuuletinta käytetään hitaalla nopeudella riippumatta moottorin lämpötilasta, sillä lauhdutin tarvitsee jäähdytystä. Kuvittelisin, että koneen lämmetessä hitaan nopeuden pitäisi naksahtaa päälle jossain 90-100 °C välissä, myös ilmastointi pois päältä.
Siellä puhaltimien lähistöllä on kaksi eri relettä, toinen hitaalle ja toinen nopealle moodille. ECU sitten ohjaa kumman kautta virtaa syötetään. Yleensä puhaltimen toimimattomuus tuon aikakauden PSA-vehkeissä tietyllä nopeudella johtuu releestä, tosin joissain tapauksissa on myös johtoja/liittimiä hapettunut.
Tänään tutkailin tilannetta ja tuuletin ei tosiaan lähde missään vaiheessa päälle vaan lämpötila nousee tasaisesti normi 90 asteesta punaiselle asti. Ongelma lienee, kuten neuvottukin, termostaatissa/releessä/liittimissä. Täytyy viedä pajalle
Kiitos kaikille kommenteista ja avuista![]()
Tyyppivika näissä että releet/relepohja mähöää ja hapettuu veden vaikutuksesta. Koteloitu puhallinmuoveihin eikä todellakaan tiivis kotelointi...Tänään tutkailin tilannetta ja tuuletin ei tosiaan lähde missään vaiheessa päälle vaan lämpötila nousee tasaisesti normi 90 asteesta punaiselle asti. Ongelma lienee, kuten neuvottukin, termostaatissa/releessä/liittimissä. Täytyy viedä pajalle
Kiitos kaikille kommenteista ja avuista![]()
Onko ilmansuodattimissa isoja eroja minkä laittaa? Eli 5€ tavalliset vs 50€ performance. Vag 1.8t koneena.
Performance lienee jokin vapaavirtaussuodatin, josta vakiosuodattimen tilalla tuskin on sen kummemmin hyötyä kuin haittaakaan. Bosch, MannFilter, Mahle... jne merkkejä olen itse käyttänyt, kun ei merkkivalmistajankaan suodattimen pitäisi yli 20e maksaa.Onko ilmansuodattimissa isoja eroja minkä laittaa? Eli 5€ tavalliset vs 50€ performance. Vag 1.8t koneena.
Minkälaisia puhelintelineitä teillä on autoissanne? Broditin Proclippejä kattelin, mutta hintaa tulee joku 40-50e koko setille. Onko nuo tuulilasiin tulevat imukuppiviritykset miten toimivia?
Pitäisi riittää kunhan ei ole mitään erityisen pitkä.Riittääkö 50mm2 riittävän paksua käynnistyskaapeleihin vai pitäisikö käyttää 70-120mm2 kaapelia? Hitsauskaapelin luulisi olevan riittävän hyvää kaapeliam No koskaan ei tiedä, joutuuko esim. kuorma-auto antamaan bussiin lisävirtaa tai isommasta henkilöautosta/pakettiautosta pienempään autöön virtaa.
Itsellä on brodit kiinnitysjalusta ja itse teline on Arkon slim grip ultra.Minkälaisia puhelintelineitä teillä on autoissanne? Broditin Proclippejä kattelin, mutta hintaa tulee joku 40-50e koko setille. Onko nuo tuulilasiin tulevat imukuppiviritykset miten toimivia?
Älä nyt ainakaan sitä performancea 50€:llä osta.Onko ilmansuodattimissa isoja eroja minkä laittaa? Eli 5€ tavalliset vs 50€ performance. Vag 1.8t koneena.
Siirtyykö tuo kaupunkibulevardi-ajattelu nyt jo vantaan puolelle? Tuusulanväylää etelään ajettaessa 80km/h rajoitus alkaa nyt jo ennen ruskeasannan shelliä, miksi?
Älä nyt ainakaan sitä performancea 50€:llä osta.
VAG-alkuperäislaatu eli varmaan juuri Mannfilterin tai vastaavan, jota ne merkkitiskinkin kamat ovat, maksaa muistaakseni 1.8T:hen 19e kulmilla Motonetissä.
Se halvimpikin versiokin lienee suht lähellä muita
Just ostin öljyfiltterinä sen alkuperäistä vastaavan 1.8T:hen, ja Mannihan sekin oli.
Muistan joskus aikoinaan nähneeni virtausmittaukset 8L korisen Audi S3:sen ( 225 hv 1.8T ) ilmansuodatinkotelosta vakiosuodattimella ja näissä mittauksissa vakiosuodatin alkoi rajoittamaan moottorin tehoa vasta jossain 350 hevosen paikkeilla.
Eli vakiosuodatin riittää hyvin vakiolle 1.8T:n alakerralle, joka kestää ottaa löylyä noin 320 hv ennen porsimista.
Kumman vähän saadaan otettua, kun Nissanin 2.0l bensakoneesta saadaan reippaasti yli 400heppaa tehoja.
200SX viritys
Joku ajanut kymmeniä tuhansia 400heppaa ja 506Nm lukemalla 2.0l bensalla.
SR20DET Viritys
Tuliko tuo siis vakioputsarin paikalle suodatinkoteloon vai onko se kotelon korvaava kartiosuodatin?Minulle kaveri antoi joskus 1.8t:n k&n tehofiltterin ilmaiseksi, ainoa hyöty mitä siitä sai oli se että hukkaportin suhaus kuului selvemmin(tai sitten kotelo jäi raolleen)
Onko sulla vakiosuodin siinä vai mikä tämä ajatus oli?
No se, että luulisi alakerta kerta kestää enemmän kuin 320heppaa
Tuliko tuo siis vakioputsarin paikalle suodatinkoteloon vai onko se kotelon korvaava kartiosuodatin?
Kumman vähän saadaan otettua, kun Nissanin 2.0l bensakoneesta saadaan reippaasti yli 400heppaa tehoja.
Joku ajanut kymmeniä tuhansia 400heppaa ja 506Nm lukemalla 2.0l bensalla.
No se, että luulisi alakerta kerta kestää enemmän kuin 320heppaa
Saako auton pakoputki vuotaa pikkuisen katsastuxessa? Vai tuleeko hylsy eli hylätäänkö? Jostain puolesta välistä putkistoa kuuluisi vuotavan ja sitä on jo hitsattu vähän aikaa sitten. Auto on Ford Mondeo 1.8 1995.
Saako auton pakoputki vuotaa pikkuisen katsastuxessa? Vai tuleeko hylsy eli hylätäänkö? Jostain puolesta välistä putkistoa kuuluisi vuotavan ja sitä on jo hitsattu vähän aikaa sitten. Auto on Ford Mondeo 1.8 1995.
Vuotava pakoputki aiheuttaa happiarvon nousua ja jos se ylittää tietyn rajan niin ei mene läpi. Meinasi vaan pakokaasutestissä huollossa vaihdattaa lambda-anturin, vaikka vuotava pakoputki oli vaan ongelma.
Ajoneuvo on määrättävä määräaikaiskatsastuksessa kokonaan ajokieltoon, jos katsastuksessa havaitaan vika tai puutteellisuus, joka aiheuttaa välitöntä vaaraa liikenneturvallisuudelle. Ajokielto voidaan määrätä myös, jos ajoneuvo aiheuttaa merkittävää haittaa ympäristölle. Merkittäväksi haitaksi ympäristölle katsotaan ajoneuvon CO-päästöjen yli 6,0 prosentin tai absorptiokertoimen yli 4 m-1taso.
Mikäli määräaikaiskatsastuksessa ajoneuvo määrätään ajokieltoon, ajoneuvon ajokielto osoitetaan tarralla. Ajoneuvon katsastajan tulee kiinnittää tarra ajoneuvon tuulilasiin tai muuhun helposti havaittavaan paikkaan.
Ajokieltoon määrättyä ajoneuvoa ei näin ollen saa käyttää liikenteessä eikä ajokiellosta kertovaa tarraa poistaa ennen kuin katsastuksessa havaitut viat ja epäkohdat tai ympäristöhaitat on korjattu ja ajoneuvo on jälkitarkastuksessa hyväksytty tai ympäristöhaitan osalta ajokielto poistettu. Merkittävän ympäristöhaitan vuoksi ajokieltoon määrättyä ajoneuvoa saa siis käyttää liikenteessä, vaikka ajoneuvoa ei olisi vielä hyväksytty katsastuksessa, sen jälkeen kun ajokiellon aiheuttanut vika tai puutteellisuus on korjattu ja ajoneuvon ajokielto on poistettu katsastuksessa.
Katsastustoimipaikka voi antaa määräaikaiskatsastuksessa ajokieltoon määrätylle ajoneuvolle todistuksen, joka oikeuttaa ajoneuvon kuljettamiseen lähimpään paikkaan, jossa korjaus voidaan tarkoituksenmukaisesti suorittaa, ja korjauksen jälkeen uudelleen katsastettavaksi. Todistuksessa on mainittava, minne ja miten ajoneuvon saa kuljettaa sekä kuinka kauan todistus on voimassa.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.