Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Käytännössä kun 2005 ilmestyi kalenteriin ja Passatista sekä Golfista tuli uudet mallit alkoivat VAGin ongelmat.

Jos jätetään ne ruosteet omaan arvoonsa (esim. passatin ovet, ym.), niin ketjuongelmaisia olivat 1.2TSI, 1.4TSI, 1.8TFSI, 2.0TFSI sekä 3.2 FSI. Lisäksi 2.0TFSI:ssä oli ainakin alkupään koneissa öljysumppu-ongema joka tukkeutuessaan sai aikaan konerikon. Vähiten ongelmallisin noista, ketjun osalta, on ollut ilmeisesti tuo 1.8TFSI.

(Varsinkin) 2.0TFSI:n ongelma oli öljynpaineella toimiva ketjunkiristin joka ei alussa saanut painetta tarpeeksi ja joka korvattiin jousiavusteisella myöhemmin (ja korjauksena).

Mitä aikoihin tulee, niin moottorit vaihtelivat mallista riippuen - mutta ensimmäiset hihnakoneet nähtiin vuonna 2011. Ilmeisesti vielä josku 2014-2015 oli ketjuja joissain malleissa.

Euroopassahan virallisesti ei ole mitään vikaa missään, mutta jenkeissä tuosta tehtiin kunnon "class-action suit" ja sieltä näkee kätevästi mallit joita tuo, oikeuden mukaan, koskee:
Volkswagen Timing Chain Settlement - Home



... koska Skodillaccia tai Seattia ei myydä jenkeissä mallit eivät ole listassa, luonnollisesti. Mutta samat viat oli RS Octaviassa kuin GTI Golfissa, jne...


Edit: niin, näissä ei toki kannata tuijottaa pelkästään tuota ketjua, vaan ongelmiahan oli esim. korkeapaine-bensapumpussa jonka mäntä söi tiensä "seinästä läpi".
Tuohon listaan kun lisää vielä aakkoskoneiden edeltäjät samoine vikoineen ja loppuun asti karvalakkipatenteilla "parannellut" koneet niin päästään loppukaneettiin: vältä kaikkia 2000-2014 valmistettuja VAG paskeita...
 
Koneelleni on asennettu Office 2013 Professional Plus. Nyt kun katsoin kerrankin tarkemmin, niin se on 32-bit. Tämä selvisi Excel - Account - About Excel.

Kysymys: Voinko uninstalloida tämän ja asentaa 64-bittisen office 2013 pro plussan ilman ongelmia? Se avain on tallessa ja tämä office on 100% laillinen, ostettu oman työpaikan henkilökuntaetuna.
 
Koneelleni on asennettu Office 2013 Professional Plus. Nyt kun katsoin kerrankin tarkemmin, niin se on 32-bit. Tämä selvisi Excel - Account - About Excel.

Kysymys: Voinko uninstalloida tämän ja asentaa 64-bittisen office 2013 pro plussan ilman ongelmia? Se avain on tallessa ja tämä office on 100% laillinen, ostettu oman työpaikan henkilökuntaetuna.
Kysymys mielestäni on ennemminkin, miksi?

32-bit Office is recommended for most users
We recommend the 32-bit version of Office for most users, because it’s more compatible with most other applications, especially third-party add-ins. This is why the 32-bit version of Office 2013 is installed by default, even on 64-bit Windows operating systems. On these systems, the 32-bit Office client is supported as a Windows-32-on-Windows-64 (WOW64) installation. WOW64 is the x86 emulator that enables 32-bit Windows-based applications to run seamlessly on 64-bit Windows systems. This lets users continue to use existing Microsoft ActiveX Controls and COM add-ins with 32-bit Office

https://technet.microsoft.com/en-us/library/ee681792.aspx
 
Riittääkö 50mm2 riittävän paksua käynnistyskaapeleihin vai pitäisikö käyttää 70-120mm2 kaapelia? Hitsauskaapelin luulisi olevan riittävän hyvää kaapeliam No koskaan ei tiedä, joutuuko esim. kuorma-auto antamaan bussiin lisävirtaa tai isommasta henkilöautosta/pakettiautosta pienempään autöön virtaa.
 
Mistä voisi johtua auton moottorin (yli)kuumeneminen kun joutuu ajamaan esim ruuhkassa / tyhjäkäynnillä pidemmän pätkän?
Eli vaikuttaisi, että häähdytin tai tuuletin ei toimi.
Jäähdytysnesteet on uusittu ja nestetaso ok.

Eihän asiaan voi vaikuttaa se, että ilmastoinnin kompressorin hajotttua loppuvuodesta, ohitettiin kompreressorin rulla kokonaan lyhyemmällä apulaitehihnalla (kyseiseen autoon ei ole enää kannattavaa vaihtamaa ilmastoinninkompressoria)?

Autona Peugeot 307, 2003.
 
Mistä voisi johtua auton moottorin (yli)kuumeneminen kun joutuu ajamaan esim ruuhkassa / tyhjäkäynnillä pidemmän pätkän?
Eli vaikuttaisi, että häähdytin tai tuuletin ei toimi.
Jäähdytysnesteet on uusittu ja nestetaso ok.

Eihän asiaan voi vaikuttaa se, että ilmastoinnin kompressorin hajotttua loppuvuodesta, ohitettiin kompreressorin rulla kokonaan lyhyemmällä apulaitehihnalla (kyseiseen autoon ei ole enää kannattavaa vaihtamaa ilmastoinninkompressoria)?

Autona Peugeot 307, 2003.
Flekti ei toimi tai termari voi jumitella.
 
Toisaalta jos termari on jäänyt auki asentoon, niin lämmöt eivät todennäköisesti nousisi. Yksi, mikä aiheuttaa ongelmia on ilmalukko jossain päin moottoria.
Voi se särkeä toisinkin päin, tosin harvinaisempaa. Meillä vaihdettin juuri yhteen Ategoon termari koska lämmöt huiteli yli satasessa...
 
Toisaalta jos termari on jäänyt auki asentoon, niin lämmöt eivät todennäköisesti nousisi. Yksi, mikä aiheuttaa ongelmia on ilmalukko jossain päin moottoria.
Itsellä oli aikanaan termari joka tykkäsi jumittaa kiinni tai melkein kiinni. Toimi vissiin vähän kangerrellen oireista päätellen vaikka osa irtonaisena testatessa ei pahalta vaikuttanut. Oireet juurikin nuo että paikoillaan ja heikolla ilmavirralla alkoi lämmetä Ei aina mutta usein. Flektin testasin että toimi. Termarin vaihto auttoi.
 
Itsellä oli aikanaan termari joka tykkäsi jumittaa kiinni tai melkein kiinni. Toimi vissiin vähän kangerrellen oireista päätellen vaikka osa irtonaisena testatessa ei pahalta vaikuttanut. Oireet juurikin nuo että paikoillaan ja heikolla ilmavirralla alkoi lämmetä Ei aina mutta usein. Flektin testasin että toimi. Termarin vaihto auttoi.

Ihmettelen, miksi autoihin ei vaihdeta termostaattia samalla, kun tehdään jakopäänremonttia. Jäisi aika hyvin nämä ongelmat pois.
 
Ihmettelen, miksi autoihin ei vaihdeta termostaattia samalla, kun tehdään jakopäänremonttia. Jäisi aika hyvin nämä ongelmat pois.
Kyllä ainakin omaan, vanhaan 2.8 V6 VAGgineeseen herran vuonna nakki tehtiin niin (siihen aitoon V6:n, ei VR6:n); jos homman teki taiteen sääntöjen mukaan niin vaihdettiin hihnojen lisäksi vesipumppu ja termari. Ihan sen takia että koko operaatio oli muuten aika kalliista päästä.

Itseasiassa sain kerran ilmaisen termarin kun alle 6kk ennen oli samassa paikassa vaihdettu sellainen (kalliilla) ja homma jäi jakopäänrempassa "hovikorjaajalta" huomaamatta vaikka sanoin asiasta... :D
 
Kyllä ainakin omaan, vanhaan 2.8 V6 VAGgineeseen herran vuonna nakki tehtiin niin (siihen aitoon V6:n, ei VR6:n); jos homman teki taiteen sääntöjen mukaan niin vaihdettiin hihnojen lisäksi vesipumppu ja termari. Ihan sen takia että koko operaatio oli muuten aika kalliista päästä.

Itseasiassa sain kerran ilmaisen termarin kun alle 6kk ennen oli samassa paikassa vaihdettu sellainen (kalliilla) ja homma jäi jakopäänrempassa "hovikorjaajalta" huomaamatta vaikka sanoin asiasta... :D

Itse kyselin joskus 2-3v sitten jakopään osien vaihtoa omaan autoon ja ainakaan siihen ei kuulunut tuon termostaatin vaihtoa. Onneksi se on parilla ruuvilla lohkon puolella eli suhteellisen helpossa paikassa/näkyvässä paikassa.

Mutta mainitsi jotkut pajat jättävät vaihtamatta jakopään vaihdon aikana lisälaitehihnan ja kiristäjän vaihtamatta vaikka tuo olisi helpoin vaihtaa samaan aikaan.
 
Mistä voisi johtua auton moottorin (yli)kuumeneminen kun joutuu ajamaan esim ruuhkassa / tyhjäkäynnillä pidemmän pätkän?
Eli vaikuttaisi, että häähdytin tai tuuletin ei toimi.
Jäähdytysnesteet on uusittu ja nestetaso ok.

Eihän asiaan voi vaikuttaa se, että ilmastoinnin kompressorin hajotttua loppuvuodesta, ohitettiin kompreressorin rulla kokonaan lyhyemmällä apulaitehihnalla (kyseiseen autoon ei ole enää kannattavaa vaihtamaa ilmastoinninkompressoria)?

Autona Peugeot 307, 2003.

Lähteekö puhallin ollenkaan päälle? Omassa 2003 307:ssa on tuulettimen hidas nopeus rikki, eli lämmöt nousevat pitkälti yli satasen ennen kuin lähtevät tippumaan tuulettimen naksahtaessa täydelle teholle.

Ainakin ikkuna auki ruuhkassa ajellessa tuon flektin toiminnan kyllä huomaa, täydellä vauhdilla pitää melkoista huminaa. Kannattaa myös huomata, että ainakin tämän ikäiset pösöt näyttävät mittarissa koneen todellisen lämpötilan, jonka kuuluukin vaihdella tilanteen mukaan.

En tiedä tarkalleen, miten auto ohjaa tuuletinta, mutta ilmastoinnin ollessa päällä tuuletinta käytetään hitaalla nopeudella riippumatta moottorin lämpötilasta, sillä lauhdutin tarvitsee jäähdytystä. Kuvittelisin, että koneen lämmetessä hitaan nopeuden pitäisi naksahtaa päälle jossain 90-100 °C välissä, myös ilmastointi pois päältä.
 
En tiedä tarkalleen, miten auto ohjaa tuuletinta, mutta ilmastoinnin ollessa päällä tuuletinta käytetään hitaalla nopeudella riippumatta moottorin lämpötilasta, sillä lauhdutin tarvitsee jäähdytystä. Kuvittelisin, että koneen lämmetessä hitaan nopeuden pitäisi naksahtaa päälle jossain 90-100 °C välissä, myös ilmastointi pois päältä.

Siellä puhaltimien lähistöllä on kaksi eri relettä, toinen hitaalle ja toinen nopealle moodille. ECU sitten ohjaa kumman kautta virtaa syötetään. Yleensä puhaltimen toimimattomuus tuon aikakauden PSA-vehkeissä tietyllä nopeudella johtuu releestä, tosin joissain tapauksissa on myös johtoja/liittimiä hapettunut.
 
Ihmettelen, miksi autoihin ei vaihdeta termostaattia samalla, kun tehdään jakopäänremonttia. Jäisi aika hyvin nämä ongelmat pois.
Kyllä se vaihdetaankin niihin joissa se edes suunnilleen sillä samalla seinällä on. Näissä tapauksissa kuuluu yleensä jakopääsarjaankin uusi termari. Hyvin monessa se termari vaan on jossain aivan muualla ja nykyään vielä useamman työtunnin takana vaihtaa ja monesti useamman satkun arvoinen sähkökilke. Veikkaappa menisikö rempat kaupaksi jos se leivottaisiin valmiiksi sisään jakopääremppaan?
Toisen ääripään kamppeissa se termari sitten maksaa kympin ja vaihdetaan 5min, joten ei kannata / ihan sama vaihdetaanko samalla vai ei, suomalaiset autoilijat tuntien useimmiten ei...
 
Toisen ääripään kamppeissa se termari sitten maksaa kympin ja vaihdetaan 5min, joten ei kannata / ihan sama vaihdetaanko samalla vai ei, suomalaiset autoilijat tuntien useimmiten ei...

Perinteisestihän se vain otetaan pois ja kirotaan viileillä keleillä kun ei lämpeä ja lämpimällä taas käy liiankin lämpimänä...
 
Lähteekö puhallin ollenkaan päälle? Omassa 2003 307:ssa on tuulettimen hidas nopeus rikki, eli lämmöt nousevat pitkälti yli satasen ennen kuin lähtevät tippumaan tuulettimen naksahtaessa täydelle teholle.

Ainakin ikkuna auki ruuhkassa ajellessa tuon flektin toiminnan kyllä huomaa, täydellä vauhdilla pitää melkoista huminaa. Kannattaa myös huomata, että ainakin tämän ikäiset pösöt näyttävät mittarissa koneen todellisen lämpötilan, jonka kuuluukin vaihdella tilanteen mukaan.

En tiedä tarkalleen, miten auto ohjaa tuuletinta, mutta ilmastoinnin ollessa päällä tuuletinta käytetään hitaalla nopeudella riippumatta moottorin lämpötilasta, sillä lauhdutin tarvitsee jäähdytystä. Kuvittelisin, että koneen lämmetessä hitaan nopeuden pitäisi naksahtaa päälle jossain 90-100 °C välissä, myös ilmastointi pois päältä.

Tänään tutkailin tilannetta ja tuuletin ei tosiaan lähde missään vaiheessa päälle vaan lämpötila nousee tasaisesti normi 90 asteesta punaiselle asti. Ongelma lienee, kuten neuvottukin, termostaatissa/releessä/liittimissä. Täytyy viedä pajalle :(

Kiitos kaikille kommenteista ja avuista :)
 
Siellä puhaltimien lähistöllä on kaksi eri relettä, toinen hitaalle ja toinen nopealle moodille. ECU sitten ohjaa kumman kautta virtaa syötetään. Yleensä puhaltimen toimimattomuus tuon aikakauden PSA-vehkeissä tietyllä nopeudella johtuu releestä, tosin joissain tapauksissa on myös johtoja/liittimiä hapettunut.

Tarkoitin lähinnä sitä, että millä logiikalla systeemiä ohjataan. Esimerkiksi missä lämmössä ykkösnopeus lähtee käyntiin tai pyöriikö tuuletin jatkuvasti ilmastoinnin ollessa päällä myös matka-ajossa :confused:

Sinänsä sähköiltään tuo kaksinopeuksinen systeemi on hyvin yksinkertainen ja helposti ihan yleismittarilla tutkittavissa.

Tänään tutkailin tilannetta ja tuuletin ei tosiaan lähde missään vaiheessa päälle vaan lämpötila nousee tasaisesti normi 90 asteesta punaiselle asti. Ongelma lienee, kuten neuvottukin, termostaatissa/releessä/liittimissä. Täytyy viedä pajalle :(

Kiitos kaikille kommenteista ja avuista :)

Tuskin jäähdytysnesteen termostaatissa on vikaa, jos matka-ajossa lämmöt pysyvät kohdallaan. Paikoillaan ylikuumenee, koska jäähdyttävää ilmavirtaa ei yksinkertaisesti ole ollenkaan.
 
Tänään tutkailin tilannetta ja tuuletin ei tosiaan lähde missään vaiheessa päälle vaan lämpötila nousee tasaisesti normi 90 asteesta punaiselle asti. Ongelma lienee, kuten neuvottukin, termostaatissa/releessä/liittimissä. Täytyy viedä pajalle :(

Kiitos kaikille kommenteista ja avuista :)
Tyyppivika näissä että releet/relepohja mähöää ja hapettuu veden vaikutuksesta. Koteloitu puhallinmuoveihin eikä todellakaan tiivis kotelointi...
Helppo tarkistaa itsekin hieman muoveja purkamalla.
 
Mistä/millä nimellä löytää käsijarruvaijeriin sopivia haitarikumeja? Eli ettei mene vesi ja kura vaijerin sisälle.
 
Minkälaisia puhelintelineitä teillä on autoissanne? Broditin Proclippejä kattelin, mutta hintaa tulee joku 40-50e koko setille. Onko nuo tuulilasiin tulevat imukuppiviritykset miten toimivia?
 
Klipsiautoteline älypuhelimelle
Mulla on tollanen samanlainen, nähny joskus myös verkkokauppa.comissa myynnissä.

En muista että ois ikinä puhelin tai imukuppi tippunut normaalissa katuajossa. Pystyy käyttämään puhelimen takana olevaa sormenjälkitunnistinta, tossa proclipissä näyttäis että ei pysty?

Pidän tota sivutuuletusikkunassa joka on aika täydellinen sijainti, käsi lepää mukavasti kyynärnojan päällä jos tarvii operoida esim navigaattoria.
 
Onko ilmansuodattimissa isoja eroja minkä laittaa? Eli 5€ tavalliset vs 50€ performance. Vag 1.8t koneena.
 
Onko ilmansuodattimissa isoja eroja minkä laittaa? Eli 5€ tavalliset vs 50€ performance. Vag 1.8t koneena.
Performance lienee jokin vapaavirtaussuodatin, josta vakiosuodattimen tilalla tuskin on sen kummemmin hyötyä kuin haittaakaan. Bosch, MannFilter, Mahle... jne merkkejä olen itse käyttänyt, kun ei merkkivalmistajankaan suodattimen pitäisi yli 20e maksaa.
 
  • Tykkää
Reactions: $$$
Riittääkö 50mm2 riittävän paksua käynnistyskaapeleihin vai pitäisikö käyttää 70-120mm2 kaapelia? Hitsauskaapelin luulisi olevan riittävän hyvää kaapeliam No koskaan ei tiedä, joutuuko esim. kuorma-auto antamaan bussiin lisävirtaa tai isommasta henkilöautosta/pakettiautosta pienempään autöön virtaa.
Pitäisi riittää kunhan ei ole mitään erityisen pitkä.
Itse käytän töissä maansiirtokoneiden käynnistyksessä 50mm2 starttiikaapeleita olisko ne jotain 6-7m pitkiä.
Usein ainakin pakasella noi 70mm2 kaapelit ovat ikävän jäykät sekä hinta on usein korkea vaikka itsekin niitä tekisi.
Ja kannttaa ostaa kunnolliset liittimillä mitä puristaa hyvin tai vielä paremmat ova ruuvattavat mutta usein ahtaus rajoittaa niiden käyttöä.
 
Minkälaisia puhelintelineitä teillä on autoissanne? Broditin Proclippejä kattelin, mutta hintaa tulee joku 40-50e koko setille. Onko nuo tuulilasiin tulevat imukuppiviritykset miten toimivia?
Itsellä on brodit kiinnitysjalusta ja itse teline on Arkon slim grip ultra.
Parasta tässä on että sopii melkein kaikkiin malleihin ja ottaa ylä ja alapäädystä kiinni eli toimii kaikkien puhelinmallien kanssa.
Tuossa yksi versio siitä Arkon SM628 Slim-Grip Ultra Moni-kulmainen Autoteline
 
Siirtyykö tuo kaupunkibulevardi-ajattelu nyt jo vantaan puolelle? Tuusulanväylää etelään ajettaessa 80km/h rajoitus alkaa nyt jo ennen ruskeasannan shelliä, miksi?
 
Onko ilmansuodattimissa isoja eroja minkä laittaa? Eli 5€ tavalliset vs 50€ performance. Vag 1.8t koneena.
Älä nyt ainakaan sitä performancea 50€:llä osta.

VAG-alkuperäislaatu eli varmaan juuri Mannfilterin tai vastaavan, jota ne merkkitiskinkin kamat ovat, maksaa muistaakseni 1.8T:hen 19e kulmilla Motonetissä.

Se halvimpikin versiokin lienee suht lähellä muita:bored:

Just ostin öljyfiltterinä sen alkuperäistä vastaavan 1.8T:hen, ja Mannihan sekin oli.
 
  • Tykkää
Reactions: $$$
Siirtyykö tuo kaupunkibulevardi-ajattelu nyt jo vantaan puolelle? Tuusulanväylää etelään ajettaessa 80km/h rajoitus alkaa nyt jo ennen ruskeasannan shelliä, miksi?

Tuusulanväylällä on tehty pinnoitustöitä tässä kevään ja alkukesän aikana, lisäksi Tammiston kohdilla on siltaremontti ja nyt taitaa olla pengerten ja liittymien nurmialuiden niittotyöt sekä siistimiset menossa välillä Tuomarinkylä-Ruskeasanta.

Kait siinä on joku fiksu virkamies ajatellut, että antaa rajoituksen olla.
 
Älä nyt ainakaan sitä performancea 50€:llä osta.

VAG-alkuperäislaatu eli varmaan juuri Mannfilterin tai vastaavan, jota ne merkkitiskinkin kamat ovat, maksaa muistaakseni 1.8T:hen 19e kulmilla Motonetissä.

Se halvimpikin versiokin lienee suht lähellä muita:bored:

Just ostin öljyfiltterinä sen alkuperäistä vastaavan 1.8T:hen, ja Mannihan sekin oli.

Joo pitää hakea motonetistä suodatin. Mietin vaan noita kalliimpia, kun googlaamalla tuli kaikkia mahdollisia tuning härpäkkeitä vastaan mitkä lupaa jos ja vaikka mitä..ei niistä varmaan oikeasti isoa hyötyä ole.
 
Ne tuningit voi olla jopa huonompia, kuin se alkuperäinen. Nehän päästää enemmän ilmaa läpi ja suodatuskyky on huonompi eli moottorille menee likaisempaa ilmaa.
 
Muistan joskus aikoinaan nähneeni virtausmittaukset 8L korisen Audi S3:sen ( 225 hv 1.8T ) ilmansuodatinkotelosta vakiosuodattimella ja näissä mittauksissa vakiosuodatin alkoi rajoittamaan moottorin tehoa vasta jossain 350 hevosen paikkeilla.

Eli vakiosuodatin riittää hyvin vakiolle 1.8T:n alakerralle, joka kestää ottaa löylyä noin 320 hv ennen porsimista.
 
Viimeksi muokattu:
Minulle kaveri antoi joskus 1.8t:n k&n tehofiltterin ilmaiseksi, ainoa hyöty mitä siitä sai oli se että hukkaportin suhaus kuului selvemmin(tai sitten kotelo jäi raolleen)
 
Muistan joskus aikoinaan nähneeni virtausmittaukset 8L korisen Audi S3:sen ( 225 hv 1.8T ) ilmansuodatinkotelosta vakiosuodattimella ja näissä mittauksissa vakiosuodatin alkoi rajoittamaan moottorin tehoa vasta jossain 350 hevosen paikkeilla.

Eli vakiosuodatin riittää hyvin vakiolle 1.8T:n alakerralle, joka kestää ottaa löylyä noin 320 hv ennen porsimista.

Kumman vähän saadaan otettua, kun Nissanin 2.0l bensakoneesta saadaan reippaasti yli 400heppaa tehoja.

200SX viritys

Joku ajanut kymmeniä tuhansia 400heppaa ja 506Nm lukemalla 2.0l bensalla.

SR20DET Viritys
 
Minulle kaveri antoi joskus 1.8t:n k&n tehofiltterin ilmaiseksi, ainoa hyöty mitä siitä sai oli se että hukkaportin suhaus kuului selvemmin(tai sitten kotelo jäi raolleen)
Tuliko tuo siis vakioputsarin paikalle suodatinkoteloon vai onko se kotelon korvaava kartiosuodatin?
 
No se, että luulisi alakerta kerta kestää enemmän kuin 320heppaa

Jaa, no hyvin avautui tuosta vastauksestasi ilmanputsareihin.. :rolleyes:

Ja tuo nyt on audillakin vähän konekohtaista mitä kestää vakiopalikoilla ottaa kuten nissanillakin. Monasti noita alakerran palikoita vaihellaan ihan varan vuoksi tai halutaan muuttaa jotain samalla.
 
Kumman vähän saadaan otettua, kun Nissanin 2.0l bensakoneesta saadaan reippaasti yli 400heppaa tehoja.

Joku ajanut kymmeniä tuhansia 400heppaa ja 506Nm lukemalla 2.0l bensalla.

Datsunin kone on kestävä, kaverin entisessä katulaillisessa drifting Datsunissa oli 470 hv / 590 Nm viinalla ja vakiolla SR20DET alakerralla, neljä kesää ( 2014-2018 ) kaveri tuolla ajoi vaihtelevia kilometrimääriä ilman ongelmia, eikä tietääkseni uudellakaan omistajalla ole ollut suurempia murheita.

No se, että luulisi alakerta kerta kestää enemmän kuin 320heppaa

Voihan se kestääkin, mutta yllättävän monella on vakio 1.8T:n alakerta paukkunut yli 300 hepan mennessä.

Kyseinen moottori on aluksi suunniteltu noin 150 hevosen tehoille ja siitä on myöhemmin tehty pienillä muutoksilla 180 ja 225 hp versiot, niin ei kait osia kannata mitoittaa millekkään 400-500 hp tehoille, kun siitä tulee vain turhia valmistuskustannuksia.
 
Saako auton pakoputki vuotaa pikkuisen katsastuxessa? Vai tuleeko hylsy eli hylätäänkö? Jostain puolesta välistä putkistoa kuuluisi vuotavan ja sitä on jo hitsattu vähän aikaa sitten. Auto on Ford Mondeo 1.8 1995.
 
Saako auton pakoputki vuotaa pikkuisen katsastuxessa? Vai tuleeko hylsy eli hylätäänkö? Jostain puolesta välistä putkistoa kuuluisi vuotavan ja sitä on jo hitsattu vähän aikaa sitten. Auto on Ford Mondeo 1.8 1995.

Kyllä se uusimiseksi menee. Paikkaa jollain tahnalla, jos et kerkeä muuten sitä korjaamaan.
 
@JukkaX Kyllä se voi vuotaa vähän, kunhan pakokaasut saa otettua. Jossain pajalla käy ottamassa pakokaasulapun ja eikun katsastukseen jos saa pätevän lapun.
 
Saako auton pakoputki vuotaa pikkuisen katsastuxessa? Vai tuleeko hylsy eli hylätäänkö? Jostain puolesta välistä putkistoa kuuluisi vuotavan ja sitä on jo hitsattu vähän aikaa sitten. Auto on Ford Mondeo 1.8 1995.

Vuotava pakoputki aiheuttaa happiarvon nousua ja jos se ylittää tietyn rajan niin ei mene läpi. Meinasi vaan pakokaasutestissä huollossa vaihdattaa lambda-anturin, vaikka vuotava pakoputki oli vaan ongelma.
 
Vuotava pakoputki aiheuttaa happiarvon nousua ja jos se ylittää tietyn rajan niin ei mene läpi. Meinasi vaan pakokaasutestissä huollossa vaihdattaa lambda-anturin, vaikka vuotava pakoputki oli vaan ongelma.

No itselläkin vissiin vähän vuotaa putki jostain.

No pahimmassa tapauksessa tulee punainen ajokieltotarra tuulilasiin.

Ajokieltoon määrääminen määräaikaiskatsastuksessa - Minilex

Ajoneuvo on määrättävä määräaikaiskatsastuksessa kokonaan ajokieltoon, jos katsastuksessa havaitaan vika tai puutteellisuus, joka aiheuttaa välitöntä vaaraa liikenneturvallisuudelle. Ajokielto voidaan määrätä myös, jos ajoneuvo aiheuttaa merkittävää haittaa ympäristölle. Merkittäväksi haitaksi ympäristölle katsotaan ajoneuvon CO-päästöjen yli 6,0 prosentin tai absorptiokertoimen yli 4 m-1taso.

Mikäli määräaikaiskatsastuksessa ajoneuvo määrätään ajokieltoon, ajoneuvon ajokielto osoitetaan tarralla. Ajoneuvon katsastajan tulee kiinnittää tarra ajoneuvon tuulilasiin tai muuhun helposti havaittavaan paikkaan.

Ajokieltoon määrättyä ajoneuvoa ei näin ollen saa käyttää liikenteessä eikä ajokiellosta kertovaa tarraa poistaa ennen kuin katsastuksessa havaitut viat ja epäkohdat tai ympäristöhaitat on korjattu ja ajoneuvo on jälkitarkastuksessa hyväksytty tai ympäristöhaitan osalta ajokielto poistettu. Merkittävän ympäristöhaitan vuoksi ajokieltoon määrättyä ajoneuvoa saa siis käyttää liikenteessä, vaikka ajoneuvoa ei olisi vielä hyväksytty katsastuksessa, sen jälkeen kun ajokiellon aiheuttanut vika tai puutteellisuus on korjattu ja ajoneuvon ajokielto on poistettu katsastuksessa.

Katsastustoimipaikka voi antaa määräaikaiskatsastuksessa ajokieltoon määrätylle ajoneuvolle todistuksen, joka oikeuttaa ajoneuvon kuljettamiseen lähimpään paikkaan, jossa korjaus voidaan tarkoituksenmukaisesti suorittaa, ja korjauksen jälkeen uudelleen katsastettavaksi. Todistuksessa on mainittava, minne ja miten ajoneuvon saa kuljettaa sekä kuinka kauan todistus on voimassa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 669
Viestejä
4 495 554
Jäsenet
74 270
Uusin jäsen
Jautio

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom