Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No itselläkin vissiin vähän vuotaa putki jostain.
No pahimmassa tapauksessa tulee punainen ajokieltotarra tuulilasiin.
Ajokieltoon määrääminen määräaikaiskatsastuksessa - Minilex
Mitähän öljyä kannattaisi laittaa Passattiin? Auto on (3B6) 2.5 TDI 4motion vm. 2004, 180hv, moottorikoodi BDH. Öljyt olisi tarkoitus vaihtaa 10 - 15tkm välein. Perheen muihin autoihin menee Teboil Diamond Diesel 5w40. Sitä olisi kaikkein helpoin tuohonkin laittaa.
Toinen vaihtoehto Autowikistä katseltuna voisi olla:
VW 504.00/507.00
Tämä öljy on tarkoitettu vähäpäästöisiin dieselmoottoreihin (hiukkassuodatin) ja katalysaattorillisiin bensiinimoottoreihin. Öljy sopii myös vanhempiin moottoreihin, joissa luokitus on VW 500.00/501.01/502.00/503.00/503.01/505.00/505.01/506.00/506.01 (ei VW V10- ja R5-dieselmoottoreihin).
Teboil Diamond Diesel maksaa noin 6e/l.
Castrol Edge FST-Ti 5W-30 LL 4l VAG 504.00/507.00 puolestaan 10e/l
Teboil Diamond Diesel 5W-40
Loistavat puhtaanapito-ominaisuudet omaava täyssynteettinen moottoriöljy, joka on räätälöity kaikenikäisiin kevyen kaluston dieselmoottoreihin. Se säilyttää optimaaliset voiteluominaisuutensa raskaassakin ajossa ja se soveltuu erinomaisesti pumppusuutindieselmoottoreille sekä useimpiin partikkelisuodattimilla ja katalysaattoreilla varustettuihin moottoreihin.
Viskositeetti: SAE 5W-40
Suorituskyky: API SN, SM/CF; ACEA C3; BMW LL-04; MB 229.51; VW 505.01/505.00; Ford M442C917-A; Quality level: ACEA A3/B4; Dexos 2
Teboil Diamond Carat III 5W-30
Huippuluokan täyssynteettinen moottoriöljy vähäpäästöisille moottoreille. Täyttää useiden autonvalmistajien uusimmat moottoriöljyvaatimukset. Tuotetta suositellaan käytettäväksi Audin,Volkswagenin, Skodan ja Seatin moottoreissa. Sen erityisominaisuuksiin kuuluu myös MB:n ja BMW:n pitkien öljynvaihtovälien luokitukset.
Viskositeetti: SAE 5W-30
Suorituskyky: API SN; ACEA C3; VW 504.00/507.00; MB 229.51; BMW LL-04; Quality level: ACEA A3/B4, C2
Hakemasi osa on jarrusatula, löytyy tolla nimellä motonetistä. Neuvottu kyllä hieman epäselvästi, ei tuota sanota missään jarrusylinteriksi joka itsessään voi tarkoittaa aika montaa eri asiaa.Osaisiko joku auttaa? Vanha -99 Nissan Almera N15 on pajalla ja korjaaja sanoi että pitäisi vaihtaa taakse molemmille puolille jarrusylinterit joissa samassa on käsijarrkumekanismi ja laittoi kuvan vanhoista kun on ruostunut.Pitäisi huomenissa viedä hänelle kyseiset osat että saisi vaihtaa mutta eihän minulla ole mitään helvetin käsitystä että mistä on kyse. Motonettiä kun selaa niin ei siellä oikein minkään osan kuvaus tunnu sopivan tuohon.
Jarrusylinterillä hän todennäköisesti tarkoittaa tuota pyöreää osaa, joka työntyy ulos tuosta jarrusatulasta kun painat jarrua. Tässä autossa myös käsijarru työntää tuota ulospäin. Kuten kuvasta näkee, niin jumissahan nuo varmaan on. Satulaan on usein mahdollista vaihtaa pelkkä mäntä (sylinteri) ja/tai tiivisteet, mutta tässä tapauksessa satsaisin kyllä kokonaan uusiin satuloihin, etenkin kun vieraalle noita teetät.Osaisiko joku auttaa? Vanha -99 Nissan Almera N15 on pajalla ja korjaaja sanoi että pitäisi vaihtaa taakse molemmille puolille jarrusylinterit joissa samassa on käsijarrkumekanismi ja laittoi kuvan vanhoista kun on ruostunut. Pitäisi huomenissa viedä hänelle kyseiset osat että saisi vaihtaa mutta eihän minulla ole mitään helvetin käsitystä että mistä on kyse. Motonettiä kun selaa niin ei siellä oikein minkään osan kuvaus tunnu sopivan tuohon.
Kiitos informatiivisestä vastauksesta!Jarrusylinterillä hän todennäköisesti tarkoittaa tuota pyöreää osaa, joka työntyy ulos tuosta jarrusatulasta kun painat jarrua. Tässä autossa myös käsijarru työntää tuota ulospäin. Kuten kuvasta näkee, niin jumissahan nuo varmaan on. Satulaan on usein mahdollista vaihtaa pelkkä mäntä (sylinteri) ja/tai tiivisteet, mutta tässä tapauksessa satsaisin kyllä kokonaan uusiin satuloihin, etenkin kun vieraalle noita teetät.
Jarrusylinterillä hän todennäköisesti tarkoittaa tuota pyöreää osaa, joka työntyy ulos tuosta jarrusatulasta kun painat jarrua. Tässä autossa myös käsijarru työntää tuota ulospäin. Kuten kuvasta näkee, niin jumissahan nuo varmaan on. Satulaan on usein mahdollista vaihtaa pelkkä mäntä (sylinteri) ja/tai tiivisteet, mutta tässä tapauksessa satsaisin kyllä kokonaan uusiin satuloihin, etenkin kun vieraalle noita teetät.
Vaihtosatulassa tulee kyllä kaikki tarvittava. Jos uusi satulapari vaikuttaa hieman hintavalta tuohon autoosi, niin on tosiaan mahdollista vaihtaa vain männät ja tiivisteet. Se, kuinka hyvään lopputulokseen tällä päästään on mahdotonta arvioida etänä, vaan se on sen asentajan näppituntuman varassa. Kysy häneltä tarkennusta, jos vain mahdollista. Jos et kehtaa kysyä, niin viet mennessäsi mäntä-tiivistessarjat sekä vaihtosatulat ja palautat sitten turhat avaamattomissa paketeissa. Huomasit varmaan myös satuloiden 50€ panttimaksun/satula. Näiden vuoksi joudut jokatapauksessa vierailemaan Motonetissa uudelleen palauttaessasi vanhat satulat sinne tiskille.Kiitos informatiivisestä vastauksesta!
Osaisitko vielä sanoa, että jos esim Varaosat Nissan - Almera 1996-2000 N15 | Motonet Oy
tuolta käyn hakemassa nuo tuotteet 23-9487 ja 23-9488 niin tuleeko siinä kaikki tarvittava mukana varsinaisesti, ettei tarvitse vielä erikseen noita sylinteriä ja tiivistettä ostaa? Vähän hirvittää kun alunperin ostin osia 180€ edestä, tarkoituksena vain että saisi autoon leiman ja laittaisi eteenpäin mutta nyt kulut nopeasti alkaakin vähän karata käsistä.
Näinhän se enimmäkseen on. Jos työn kuitenkin teettää vieraalle tuntihinnalla, niin uusi satula saattaa olla se kannattavampi vaihtoehto. Esimerkiksi tuo käsijarruvipu voi olla kulmistaan niin kulunut, että se vaatisi hitsillä täyttöä ja uudelleen muotoon hiomista toimiakseen kunnolla.mä en ole koskaan ostanut uusia satuloita, koska vanhat pystyy kunnostamaan halvemmalla itse.
Kun käsijarrumekanismi on satulassa, tarvikesatulan hinta on aina satasen tienoilla.Vaihtosatulassa tulee kyllä kaikki tarvittava. Jos uusi satulapari vaikuttaa hieman hintavalta tuohon autoosi, niin on tosiaan mahdollista vaihtaa vain männät ja tiivisteet.
Mulle motonetin myyjä sanoi joskus vanhaa jarrusatulaa takaisin viedessä, että he tsekkaa, ettei satula ole mitenkään haljennut, mutta muuten saa kyllä pantin takaisin satulan kunnosta riippumatta.Onko tuo motonetin panttikäytänötä ihan normaalia tuon osan kohdalla? Sylettää kun olen aika varma että noista omista satuloista ei jää jäljelle mitään jos ne hiekkapuhaltaa.
Ridexinä oli itselle karvan päälle 50 €/kpl ja mukana tuli myös jarrupalakehikko jota ei muissa ole tähän mennessä tullut.Kun käsijarrumekanismi on satulassa, tarvikesatulan hinta on aina satasen tienoilla.
Tietyöalueella vastaan tullut rekka nosti kiven ilmaan ja se osui tuulilasiini. Lasiin tuli selvä jälki suoraan näkökenttään ja menee varmasti vaihtoon ennen seuraavaa katsastusta. Onko mahdollista hakea ELY-keskukselta korvausta hajonneesta tuulilasista? Paikalla oli isoa sepeliä asvaltilla, mutta en pysähtynyt ottamaa paikasta kuvia.
Tietyöalueella vastaan tullut rekka nosti kiven ilmaan ja se osui tuulilasiini. Lasiin tuli selvä jälki suoraan näkökenttään ja menee varmasti vaihtoon ennen seuraavaa katsastusta. Onko mahdollista hakea ELY-keskukselta korvausta hajonneesta tuulilasista? Paikalla oli isoa sepeliä asvaltilla, mutta en pysähtynyt ottamaa paikasta kuvia.
Niin lueskelin itsekin. Ei siihen tietyömaalle voinut pysähtyä ottamaan kuvia. Toisaalta eipä se mitään maksa vaikka laittaisi vahingonkorvaushakemuksen noilla dokumenteilla mitä minulla on.Mahdollistahan se on, mutta vaatii olosuhteiden dokumentoinnin: Vahingonkorvaukset - ELY-keskus
Totta, olisi pitänyt lisätä, että Motonetissa.Ridexinä oli itselle karvan päälle 50 €/kpl ja mukana tuli myös jarrupalakehikko jota ei muissa ole tähän mennessä tullut.
Näitä hakemuksia käsitellyt henkilö on (välikäden kautta) sanonut, että tieto autoja rikkovasta paikasta pitäisi tulla heti, eikä seuraavana päivänä. Tämä siksi, että vastaavat rikkoutumiset pystytään estämään heti ensimmäisen tapauksen tultua ilmi. Muussa tapauksessa korvausta ei tule.Tietyöalueella vastaan tullut rekka nosti kiven ilmaan ja se osui tuulilasiini. Lasiin tuli selvä jälki suoraan näkökenttään ja menee varmasti vaihtoon ennen seuraavaa katsastusta. Onko mahdollista hakea ELY-keskukselta korvausta hajonneesta tuulilasista? Paikalla oli isoa sepeliä asvaltilla, mutta en pysähtynyt ottamaa paikasta kuvia.
Mitenkä ilmastointihuolto? Nyt 2,5v vanha auto ja tuota ei varmaan ole tehty, eli pitäisi varmaan tehdä kun monessa paikassa suositellaan tehtäväksi 2-3v välein.
Mitään suosituksia hyvästä ja edullisesta paikasta helsingissä/lähellä? Ja mistä näen mitä kylmäainetta autossa on? Ilmeisesti R134A tai r1234yf?
Varsin sekavaa infoa netissä kun jostain luin että vuoden 2017 jälkeen tuota R134A ainetta ei saisi käyttää ollenkaan, mutta sitä silti monessa paikassa myydään?
Autona V60 volvo 2017. Bilia tietysti varmaan varma valinta, mutta hinta 149€ kun muualla mainostetaan esim. 69€. Tosin vaikea vertailla kun sitten taas tuo itse aine ei kuulu hintaan ja niissä eri hinnat kuitenkin jos lisätä tarvitsee.
Jos tarkkaan miettii, niin yleensä suosittelijat taitavat olla niitä jotka ilmastointihuoltoja tekevät...?Mitenkä ilmastointihuolto? Nyt 2,5v vanha auto ja tuota ei varmaan ole tehty, eli pitäisi varmaan tehdä kun monessa paikassa suositellaan tehtäväksi 2-3v välein.
Tehojen hiipumisestahan sen huomaa. Meillä on tuossa 3,5v vanha Rellun paku joka hönkii melko heikosti ja kaipaa täyttöä; täysillä pitää huudattaa kylmällä jos haluaa että on OK vs vanha Audi jossa näin yli 30 asteellakin automaatti antaa 4-5 asteista ilmaa helposti...Jos tarkkaan miettii, niin yleensä suosittelijat taitavat olla niitä jotka ilmastointihuoltoja tekevät...?
Käytin itse tänä kesänä huollossa 6 vuotta vanhan auton, kun oli niin hyvä tarjous. Ei ilmastoinnissa mitään vikaa ollut ja alle 100 grammaa ainetta oli tuossa ajassa kadonnut. En veisi huoltoon 2,5v vanhaa autoa, jos ilmastointi edelleen moitteetta toimii.
Mulla on Renault Megane Break vm 2000. Mietin tässä että alkaako olla takaluukun kaasujouset tehonsa menettäneinä.
Pitäisikö kaasujousien toimia niin että kun luukun avaa niin kaasujousien voimalla luukku aukeaa kokonaan auki?
Nyt autoni takaluukun kaasujouset toimivat niin että luukku kyllä pysyy siinä asennossa mihin sen laittaa mutta ei aukea kokonaan auki kaasujousien voimalla.
Ideasi ei myöskään ole vaihtoehto, koska se on laiton.Retrofit DRL idea. Alkuperäisiin, kirkkaalla linssillä oleviin vilkku-umpioihin lisäksi tehokkaat valkoiset ledit "DRL" valoiksi. Erottuuko vilkun keltainen valo ollenkaan hyvin jos siellä on myös kirkkaat valkoiset polttimot?
Toimiva vaihtoehto olisi kytkeä DRL pois päältä kun vilkuttaa (kuten moni moderni auto tekee), mutta tämä näyttää mielestäni erittäin vammaiselta.
Kaupasta saatavat erilliset DRL valot ei ole oikein vaihtoehto kun eivät sovi auton ulkonäköön.
Ei siinä mitään laitonta ole, tieliikennehyväksyntä vain puuttuu kuten Bilteman vehkeestäkin. Sen käyttöohjeesta ei vain oikein selviä toimintapa, eli onko se just sellanen vääränlainen eli valkoinen valo sammuu kun vilkutetaan.Ideasi ei myöskään ole vaihtoehto, koska se on laiton.
Silti tähänkin löytyy jo kaupallinen vaihtoehto. Ristiriitaista kyllä, että otsikossa puhutaan drl-valoista ja tekstissä parkeista. Toisaalta mitä väliä sillä on, kun kumpaankaan käyttöön noilla ei ole hyväksyntää.
LED DRL-valot ja -vilkut
Oma ehdotus vastaavaksi viritys-drl:ksi on kaukovalopolttimon polttaminen noin 5 voltilla. Tällöin järjestely on vastaava kuin esimerkiksi Audi A6 C6 pre-fl:ssa. Pitkän valon valokuviokin mätsäisi drl:n valokuvioon.
Ei toimi noin kaikissa autoissa. Osassa joudut työntämään sen luukun auki alkuun ja sitten jouset vetää sen luukun ylös. Ne on myös lämpötilariippuvaisia toiminnaltaan ja kylmässä toimivat huonommin, kuin lämpimässä. Jos ostat uusia niin osta stabilus merkkisiä ne on parhaat ja melkein joka autosta löytyy tuon merkkiset.
Stabiliukset on hyvät, joskus pistettiin gastraan jotkut halpikset ja kontti pomppasi alaalta asti auki niin vauhdilla että leuka oli vaarassa.
Vastaus on tosiaan molempiin kyllä. Tuossa remontissa menee sivutuotteena myös ajoitus kohdalleen ja jäähdytysjärjestelmäkin tulee ilmattua samalla, joten kaikki ei ole pelkästään uusien osien ansiota.Voiko oikeasti jakopäänosat vaikuttaa käyntiin ja ääneen? Uusilla osilla käy tasaisemmin. Ja uuden vesipumpun jälkeen lämpöä tulee aivan eri tavalla eli voiko tuokin vaikutta noin paljon paljonko lämpöä tulee sisälle? Ja nyt menee ylä ja alavesiletku kovaksi eli tuottaa vissiin eri tavalla painetta ja huomasin jopa alavesiletkun lämpeävän ihan eri tavalla nyt kuin entisillä osilla
Vastaus on tosiaan molempiin kyllä. Tuossa remontissa menee sivutuotteena myös ajoitus kohdalleen ja jäähdytysjärjestelmäkin tulee ilmattua samalla, joten kaikki ei ole pelkästään uusien osien ansiota.
Autossa on kova kytkettävä neliveto, joten sitä ajetaan pääasiassa takavedolla. Neliveto on ollut käytössä lähinnä pahimmissa talvikeleissä. Takana on tavallinen tasauspyörästö jonkinlaisella lukolla.
Retrofit DRL idea. Alkuperäisiin, kirkkaalla linssillä oleviin vilkku-umpioihin lisäksi tehokkaat valkoiset ledit "DRL" valoiksi. Erottuuko vilkun keltainen valo ollenkaan hyvin jos siellä on myös kirkkaat valkoiset polttimot?
Toimiva vaihtoehto olisi kytkeä DRL pois päältä kun vilkuttaa (kuten moni moderni auto tekee), mutta tämä näyttää mielestäni erittäin vammaiselta.
Kaupasta saatavat erilliset DRL valot ei ole oikein vaihtoehto kun eivät sovi auton ulkonäköön.
Ei siinä mitään laitonta ole, tieliikennehyväksyntä vain puuttuu kuten Bilteman vehkeestäkin. Sen käyttöohjeesta ei vain oikein selviä toimintapa, eli onko se just sellanen vääränlainen eli valkoinen valo sammuu kun vilkutetaan.
Erittäin hyvä ehdotus tuo kaukovalon käyttäminen, pitääpä testailla miltä se näyttäisi.
Näissä "litralla 3000 km" taloudellisuuskisoissa ajetaan juuri tuolla tavalla eli kiihdytys ja sitten rullausta mahdollisimman pitkälle ja taas kiihdytys.Monessa kohtaa työmatkaa motarilla saa liu'uteltua motarilla vapaalla parin kilometrin pätkiä vapaalla vauhdin pudotessa vain 10-20km/h. Kuinkahan paljon tuolla säästäisi rahaa? En nyt tietty missää ruuhkissa alkaisi kikkailemaan mutta Muuten kierrokset aika korkealla eli ei kovin taloudellista vetää omalla pirssillä 120km/h. Hyvin rullaapi!
Mitä ainetta käytetään yleensä maalatessa rasvan poistoon ja pintojen puhdistukseen? Ja sopisi myös kilikali pulloille eikä vie maaleja mennessään.