Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Saako tota 0-cleaneria muualta kuin ammattilaiskaupoista?Pitäisikin kokeilla, onko tuo AT:n tavara yhtä tehokasta, kuin VP-Servicen 0-cleaner.
Tuolla 0-cleanerilla liukenee jopa paksu piki pois työkalujen pinnalta ja syö lähes kaikki maalitkin.
Törmäsinpä työkeikalla navetan päädyssä mätänevään autokasaan. Kaksi autoa pisti heti silmään, Datsun ja nissan skyline. Datsunista teki erikoisen pyöreät perälamput GT leimoin molemmissa kyljissä. Talon isännän mukaan kyseessä 120Y malli, mutten löytänyt mistään kuvia pyöreistä perälampuista enkä GT leimoja 120Y mallista. Osaako joku kertoa näistä enemmän? Auto voi olla pohjasta aika lahona, mutta en saa tätä pois mielestä ennenkuin tiedän onko kyseessä harvinaisempi peli mihinkä voisi uhrata omaa vapaa-aikaansa.
Hirmuinen tarve silittää tiikeriä. Tiedän että käsi irtoaa moisesta mutta haluaisin silittää
Race | Cub | Adult |
Lion | Yes | No |
Tiger | Yes | Mostly |
Cheetah | Yes | Yes |
Törmäsinpä työkeikalla navetan päädyssä mätänevään autokasaan. Kaksi autoa pisti heti silmään, Datsun ja nissan skyline. Datsunista teki erikoisen pyöreät perälamput GT leimoin molemmissa kyljissä. Talon isännän mukaan kyseessä 120Y malli, mutten löytänyt mistään kuvia pyöreistä perälampuista enkä GT leimoja 120Y mallista. Osaako joku kertoa näistä enemmän? Auto voi olla pohjasta aika lahona, mutta en saa tätä pois mielestä ennenkuin tiedän onko kyseessä harvinaisempi peli mihinkä voisi uhrata omaa vapaa-aikaansa.
Tieten laput silmillä nakeltu uutta anturia vaan paikalleen ja todellinen vika on mätinyt johtosarjan liitin tai johto...Muijalla on Volvo V70 III D5 Diesel vuosimallia 2007 ja peruutustutka ilmoittelee ettei se toimi. Vikakoodin mukainen anturi vaihdettiin viime kesänä ja vähäksi aikaa kyseinen vika katosi kunnes yhtäkkiä tulikin takaisin. Nyt vaihdoimme loput kolme anturia ja noin pari minuuttia auto ei valittanut peruutustutkaa kunnes hallin pihalta kurvattiin ulos. Ja samantien taas alkoi auto valittamaan ettei peruutustutka toimi. Kuinka paljon tuon korjaaminen maksaisi, onko jollain kokemusta? Ja mikä siellä voisi olla vikana, onko jotain yleistä vikaa noissa?
Vianorit sitä tekee ainaki. Tampereella näyttää olevan useampi, kannattaa soittaa ja kysästä.Tiedättekö, onko Tampereen suunnalla rengasliikettä jossa voisi kulmat säätää autosta ja olisi lauantaina auki?
Autoa hankkimassa ja löytyi vastaavia hieman edullisempi yksilö. Tämä on kaksikilpinen. Eli joskus kolaroitu. Korjaukseasa on käytetty alkuperäisiä varaosia ja korjaus on tehty ammattilaisen toimesta. Vaurioita kuulemma ei ollut tekniikassa vain vasen etukulma oli hipaissut ja siksi uusittu puskuri, lokasuoja, ajovalo ja maski. Tulen tottakai vielä näkemään tämän paikan päältä, testaamaan, ym.. Mutta onko tässä potentiaalia vai kannattaako jostain syystä kiertää kaukaa?
En nyt lähtis ihan samalle pelottelulinjalle kuin @MyrkkyKyseessä Suomi auto tai varmistan toki vielä. Ja hintaa 9900€. Toki tinkivaraa varmasti vähän. Linkkiä ei nyt tähän hätää. Kaivan myöhemmin. Seat Leon kyseessä.
Kymppitonnin auto ei mene lunariin jos vaihdetaan yllä mainitut osat vaikka olisi millainen tuplaxenonled-umpio joka maksaa 1500 euroa. Käytännössä vaaditaan 70% auton arvosta korjauskustannuksiin että menee lunastukseen. Puskuri + lokasuoja + maalaus + maski ja umpio ei maksa missään 7000 euroa.Autoa hankkimassa ja löytyi vastaavia hieman edullisempi yksilö. Tämä on kaksikilpinen. Eli joskus kolaroitu. Korjaukseasa on käytetty alkuperäisiä varaosia ja korjaus on tehty ammattilaisen toimesta. Vaurioita kuulemma ei ollut tekniikassa vain vasen etukulma oli hipaissut ja siksi uusittu puskuri, lokasuoja, ajovalo ja maski. Tulen tottakai vielä näkemään tämän paikan päältä, testaamaan, ym.. Mutta onko tässä potentiaalia vai kannattaako jostain syystä kiertää kaukaa?
Tosiaan auto löytyy myös nettiautosta, joten on julkista tietoa joka tapauksessa. Tässä kuva minkälainen vaurio tullut. Kuulemma jäiseen penkkaan ajettu. Joka tapauksessa näen tuon huomenna ja siitä saa sitten johtopäätöksiä tehtyä.
Seat Leon 13
Autoon uusittu etulokasuojat, etupuskurin poikkipalkki, etupuskurin pinta, vasen ajovalo, vasen ajovalopesuri, ajovalopesurin vesisäiliöja pumput, vasen muovinen sisälokasuoja. Autoon tehty alustamittaus sekä nelipyöräsuuntaus mitkä molemmat olivat tehtaan arvoissa.
Ainakin rehellinen myyjä.
No tässä vielä: Seat Leon 1,4 TSI 140 Style (MY14) Viistoperä 2013 - Vaihtoauto - Nettiauto
Ja tosiaan kyselen täältä kun olen aika ummikko näissä autoissa. Joten iso kiitos jo vastanneille!!
Eihän tuo nyt kovin pahaa kolhua ole ottanut, mutta siltikin kaksikilpinen ja tulevaisuudessa haittaa kyllä vaihtoa tai myyntiä. Jos ajat sillä seuraavat 10 vuotta, niin ei kai siinä sitten kun sen jälkee mokomalla asialla ei enää ole merkitystä.
Linkin kun avasi niin sivun alhaalla näkyi muitakin saman hintaisia. En klikkaillut tai mitää, ja niistä vähän kalliimmistakin hintaa kyllä saa alaspäin. Eihän tuo Seat mikään myyntimenestys ole.
Seuraavaksi voikin sitten katsoa tuota 1.4 TSi konetta, siihen löytyy enemmän tietämystä tuolta VAG autojen monet ongelmat, ja muutenkin konsernin autojen laaduttomuudesta. Itse välttäisin merkkiä ja sen sisarmerkkejä jo ihan lompakon ja mielenterveyden takia
Onkos ehdottaa jotain muita vaihtoehtoja? Ei siinä että olisi VAG, muutkin kyllä kelpaa. Auton pitää vain olla itsensä näköinen jne
Eli 10k hintaluokka, noin satkun ajetttu, ikäluokka tulikin jo suunnilleen selville. Sillekin on oma ketjunsa, mikä auto minulle...
Itse lähtisin ihan jotain japsia tai korealaista katsomaan, välittämättä siitä että on todennäköisesti vähän tylsempi, mutta harvemmin korjaamolla tai muita ylläreitä luvassa
Kaverilla oli Toyota, joka oli yksi murheenkryyni. Taisi olla 2010 vuosimallia ja vikoja toisensa perään. Toki nää ovat ihan yksilöllisiä. Huono tuuri vissiin vain käyny.
Yleensä ongelmat kulminoituu Nissaniin, tässä on hieman mutua ja lapinlisää kyllä, mutta ei ihan tuulesta temmattua kuitenkaan. Toyotassa harvemmin mitään ongelmia vastaan tulee, tosin mikäänhän ei ole täysin viaton auto, aina voi jotain tapahtua.
Honda: Kaikki mallit, Hyundai: Kaikki mallit, Mitsubishi: Kaikki mallit, Toyota: K... Haun tulokset
Tuosta jos lähtisit katselemaan, josko joku sytyttäisi. Rajailin vähän kilsoja ja hintaa ja valikoin muutamia merkkejä.
Kiitos. Tuo linkki ei vain toimi mutta voin itse syöttää myös
Eipä mitään. Mulla tuo linkki toimii jostain syystä, Kian näköjään unohdin kokonaan. Mutta perus japsimerkit, hinta maks 11k, kilsat satkun kahtapuolta, bensa ja vuosimalli noin haarukassa 2013+- Ihmeen vähän tarjontaa muuten, no se lienee tänäpäivänä myydyin luokka ja noilta osin kauppa käy.
Eihän niitä saa kuin kerrallaan kolmeksi päiväksi ja määrätylle ajoreitille tuona aikana. Tämä siis virallisesti.
Tuontiautoissahan nuo tarralaput on siihensaakka kun saa verotuspäätöksen/oikeat kilvet.
Onko se nykyinen myyjä ostanut sen romuna, vai mitenkä? Kannattaa kyseä ihan suoraan kuka/missä korjattu.Laitetaan nyt tännekin Tuosta Seat Leonista, jonka linkkasin. Testattu ja kaikenpuolin vaikutti hyvältä. Ei tullut katsottua katsastuspäätöksiä ja en huoltokirjasta löytänyt mainintaa, että missä nuo kolarivauriot on korjattu. Sekä jonkun 2016 vuoden katsastus oli hylätty (latasin trafilta tiedot). Täytyypi vielä järjestää tapaaminen ja kahlata tarkemmin läpi. Onko mitään muuta mitä kannattaisi huomioida?
Joo eli auto ostettu tämän vuoden alussa romuna (tuon kuvan mukainen mikä ylempänä linkattu). Edellinen huoltomerkintä oli viime vuoden lopulla. Tässä kevään mittaan kerännyt osia vastaavista purkuautoista ja kun kaikki varaosat olivat kädessä niin työn teettivät veli ja velipoika, jotka ovat molemmat autoalalla/korjaamolla töissä. En muista lafkojen nimiä mitä mainitsi. Eli merkintää töistä ei löydy. Autolla ajettu ehkä 1000-2000 km korjauksien jälkeen. Katsastuksessa ei ilmennyt mitään ongelmia.
Vanhoja katsastustietoja ei ollut autossa mukana. Ajattelin vielä onkia trafilta historiaa tässä, mutta alkoi hieman hälytyskellot soimaan. Siis voi hyvin olla, että auto on erinomaisessa kunnossa ja kannattava hankinta..
tai sitten ei. Toisaalta jos tuon ostankin, yritän hintaa tinkiä alemmas. Vähän kahden vaiheilla tässä.
Ihan rehellisen oloinen kaveri oli, enkä epäile etteikö puhuisi totta. Enemmän mietityttää se, että tuon osuman/korjauksien jälkeen autolla ei ole juurikaan ajettu. Sitä väkisin miettii, että vaikka tekniikkaan ei olisi tullut mitään jälkiä tai osumaa, niin mitäs jos sitten onkin.
Se on se hinta mikä houkuttelee (kone, varusteet, kilometrit), mutta täytyy nyt vielä miettiä ja katsoa. Onhan noita joo muitakin, vaikka sitten kalliimmalla ja varman päälle. Tässä 2kk aikana täytyisi hankkia
Jos eipäilyttää ja joutuu tekemään tutkimusta laajemmin, ja miettimään kaikenlaisia scenaarioita, joista lopputulemana epäilys joka oli ennen auton näkemistä, niin katselisin jotain muuta vaihtoehtoa
Tonni tai pari enemmän jostain paremmasta on pieni hinta mielenrauhasta, kun sillä ajat kuitenkin pidemmän ajan.
Ja tuossa ylhäällä olikin jo hyviä perusteluja lisää, miksei kolariautoa ehkä kannata ostaa.
En sulje vielä pois tätä yksilöä, mutta tämän päivän jälkeen ei enää olekaan niin kiinnostava. Katson yhä laajemmin eri autoja, toki omien kriteerien rajoissa.
Periaatteessa noi varusteet mitä tuossa autossa on, suurimpaa osaa en edes tarvitse. Vaikka onkin kiva, että se kiihtyy lujaa, kelpaa pykälää pienempikin kone. Lisävarusteina lähinnä hyvä äänentoisto (tämänkin saa jälkeenpäin laitettua) ja vakionopeudensäädin. Kahlin lisää vaihtoehtoja läpi ja tuun tänne sitten taas huutelemaan. Tällä kertaa jopa useampi vaihtoehto kiikarissa
Mukava kun täällä saa oikeasti apua ja mielipiteitä!
Jos viittaat siihen että joku muu maksaisi osan niin ei, vaan omasta taskusta menee. Nuo orkkis jäöhyttimet ei näissä mitään kummoisia ole ja on niitä tolla iällä/kilsoilla mennyt. En muista oliko passatissakin alamuovien ruuvit etulaidasta suoraan jäähyn alla, ainakin skodia tuli vastaan joihin oli alamuovi ruuvattu liian pitkillä ruuveilla paikalleen ja jäähyn pohjasta läpi...Päästi sitten - 13 vuotinen b7 Passatti jäähdytysnesteet pohjan kautta ulos.
Lähti hinurilla pajalle ja syyksi kertoivat syöpyneen/puhjenneen jäähdyttimen.
120tkm rullattu niin onkohan noille "speksattu" jotain käyttöikää vai lotolla mennään ja jos joku kivi sopivasti kopsahtaa niin sitten kopsahtaa.
Pyysin jäähdytintä itselleni niin pääsee tarkemmin näkemään miten se on hajonnut.
Nesteinä käytetty ihan vaatimusten mukaisia tuotteita ettei ole veden kanssa läträtty.
Liittimille on ihan omat työkalu "tiirikat" joilla saa pinnit irti liittimestä. Monesti silti menee rikki ja vaatii uudet pinnit. Työkalut saa ihan autotarvikeliikkeestänkun menet liittimen kanssa kyselemäänOsaako joku sanoa miten tuollainen liitin puretaan? Pitäisi saada johto juotettua paikalleen takaisin. Koitin noista molemmista rei'istä tökkiä piikillä, mutta ei lähtenyt ainakaan kohtuullisella voimalla.
Sellaisella motonetistä ostetulla tiirikalla sitä kokeilen. Mutta kun ei ole tietoa, että millä piikillä ja miten se aukeaisi. Mutta täytyy varmaan vaan voimalla repiä irti. Tai sitten vaan annan liittimen olla ja koitan johdon tyngän juottaa jotenkin paikalleen.Liittimille on ihan omat työkalu "tiirikat" joilla saa pinnit irti liittimestä. Monesti silti menee rikki ja vaatii uudet pinnit. Työkalut saa ihan autotarvikeliikkeestänkun menet liittimen kanssa kyselemään
Tosennäköisesti väärä tikku, niitä on joka liittimelle, koolle ja mallille oma tikku.Sellaisella motonetistä ostetulla tiirikalla sitä kokeilen. Mutta kun ei ole tietoa, että millä piikillä ja miten se aukeaisi. Mutta täytyy varmaan vaan voimalla repiä irti. Tai sitten vaan annan liittimen olla ja koitan johdon tyngän juottaa jotenkin paikalleen.
Olen tässä hieman perehtynyt auton moottorin kiinnikkeisiin ja tutkaillut moottorin heilumista kaasuttaessa.
Renault Megane vm2000 moottoritilan sivukiinnikkeet (jakopäässä ja vaihteistossa) löysin mutta sitten yhtä en löydä. Se pitäisi olla jossain siellä startin lähellä ilmeisesti.
Varmaan löytyy jos nostaa etupään pukeille ja kömpii alakautta katsomaan.
Voiko olettaa että myös takakiinnike on tiukka eikä väljyyttä ole koska moottori ei juuri ollenkaan heilu kaasuttaessa auton edestä katsottuna?
Onko jotain kikkaa miten noi kiinnikkeet pitäisi tarkastaa?