Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Pitäisikin kokeilla, onko tuo AT:n tavara yhtä tehokasta, kuin VP-Servicen 0-cleaner.
Tuolla 0-cleanerilla liukenee jopa paksu piki pois työkalujen pinnalta ja syö lähes kaikki maalitkin.
 
En ole nähnyt tuota edes ammattilaiskauppojen hyllyillä, vaan olen sitä itse tilannut VP-Servicen myyntimieheltä.
Eivät muistaakseni myy sitä kuin yritysasiakkaille ja minimi tilauserä taitaa olla yksi laatikko.
Lisäksi tuo on johonkin Würthin jarrukliineriin tai tuohon AT:n kamaan verrattuna pirun kallista.
 
Törmäsinpä työkeikalla navetan päädyssä mätänevään autokasaan. Kaksi autoa pisti heti silmään, Datsun ja nissan skyline. Datsunista teki erikoisen pyöreät perälamput GT leimoin molemmissa kyljissä. Talon isännän mukaan kyseessä 120Y malli, mutten löytänyt mistään kuvia pyöreistä perälampuista enkä GT leimoja 120Y mallista. Osaako joku kertoa näistä enemmän? Auto voi olla pohjasta aika lahona, mutta en saa tätä pois mielestä ennenkuin tiedän onko kyseessä harvinaisempi peli mihinkä voisi uhrata omaa vapaa-aikaansa.

CnyZQ_MWgAADjOQ.jpg
 
Törmäsinpä työkeikalla navetan päädyssä mätänevään autokasaan. Kaksi autoa pisti heti silmään, Datsun ja nissan skyline. Datsunista teki erikoisen pyöreät perälamput GT leimoin molemmissa kyljissä. Talon isännän mukaan kyseessä 120Y malli, mutten löytänyt mistään kuvia pyöreistä perälampuista enkä GT leimoja 120Y mallista. Osaako joku kertoa näistä enemmän? Auto voi olla pohjasta aika lahona, mutta en saa tätä pois mielestä ennenkuin tiedän onko kyseessä harvinaisempi peli mihinkä voisi uhrata omaa vapaa-aikaansa.

CnyZQ_MWgAADjOQ.jpg

Pistä YV, jos muistat että siellä olisi Mersuja.
 
Missä päin suomea tuo 120y oli? Itse kun ostin oman 100a:n niin kaverilla oli varsin työtä vaativa 120y myös ja saattoi olla pyöreät valot mutten mene vannomaan.
 
Auto on Jyväskylän lähellä. Mersuja ei tuolla ollut mutta tiedän kyllä monta paikkaa jossa niitä seisoo. Onko jotain tiettyä mallia jota etsit?
 
Hirmuinen tarve silittää tiikeriä. Tiedän että käsi irtoaa moisesta mutta haluaisin silittää :(
 
Hirmuinen tarve silittää tiikeriä. Tiedän että käsi irtoaa moisesta mutta haluaisin silittää :(

Safe?
RaceCubAdult
LionYesNo
TigerYesMostly
CheetahYesYes

Eli mahdollista, mutta 99% paikoista missä se on mahdollista on eettisesti vähintään harmaata. Helpoin tapa päästä niitä silittään on mennä jonnekki volunteeraan niiden hoitoa. Toki rahaa palaa.
 
Törmäsinpä työkeikalla navetan päädyssä mätänevään autokasaan. Kaksi autoa pisti heti silmään, Datsun ja nissan skyline. Datsunista teki erikoisen pyöreät perälamput GT leimoin molemmissa kyljissä. Talon isännän mukaan kyseessä 120Y malli, mutten löytänyt mistään kuvia pyöreistä perälampuista enkä GT leimoja 120Y mallista. Osaako joku kertoa näistä enemmän? Auto voi olla pohjasta aika lahona, mutta en saa tätä pois mielestä ennenkuin tiedän onko kyseessä harvinaisempi peli mihinkä voisi uhrata omaa vapaa-aikaansa.

CnyZQ_MWgAADjOQ.jpg

Pmc skylinessä(myöhemmin nissan/datsun) on pyöreät takavalot kuten myös 240k mallissa, pyöreillä takavaloilla varustettua yrjöä en muista koskaan nähneeni.

Yksi ja sama -pelastamisen arvoisia joktapauksessa, varaosia/korjauspeltejä etsiessä voikin sitten vierähtää vuosi jos toinenkin...img_0879.jpg
Datsun-240K-GT-73982.jpg
 
Muijalla on Volvo V70 III D5 Diesel vuosimallia 2007 ja peruutustutka ilmoittelee ettei se toimi. Vikakoodin mukainen anturi vaihdettiin viime kesänä ja vähäksi aikaa kyseinen vika katosi kunnes yhtäkkiä tulikin takaisin. Nyt vaihdoimme loput kolme anturia ja noin pari minuuttia auto ei valittanut peruutustutkaa kunnes hallin pihalta kurvattiin ulos. Ja samantien taas alkoi auto valittamaan ettei peruutustutka toimi. Kuinka paljon tuon korjaaminen maksaisi, onko jollain kokemusta? Ja mikä siellä voisi olla vikana, onko jotain yleistä vikaa noissa?
 
Muijalla on Volvo V70 III D5 Diesel vuosimallia 2007 ja peruutustutka ilmoittelee ettei se toimi. Vikakoodin mukainen anturi vaihdettiin viime kesänä ja vähäksi aikaa kyseinen vika katosi kunnes yhtäkkiä tulikin takaisin. Nyt vaihdoimme loput kolme anturia ja noin pari minuuttia auto ei valittanut peruutustutkaa kunnes hallin pihalta kurvattiin ulos. Ja samantien taas alkoi auto valittamaan ettei peruutustutka toimi. Kuinka paljon tuon korjaaminen maksaisi, onko jollain kokemusta? Ja mikä siellä voisi olla vikana, onko jotain yleistä vikaa noissa?
Tieten laput silmillä nakeltu uutta anturia vaan paikalleen ja todellinen vika on mätinyt johtosarjan liitin tai johto...
 
Tiedättekö, onko Tampereen suunnalla rengasliikettä jossa voisi kulmat säätää autosta ja olisi lauantaina auki?
 
Autoa hankkimassa ja löytyi vastaavia hieman edullisempi yksilö. Tämä on kaksikilpinen. Eli joskus kolaroitu. Korjaukseasa on käytetty alkuperäisiä varaosia ja korjaus on tehty ammattilaisen toimesta. Vaurioita kuulemma ei ollut tekniikassa vain vasen etukulma oli hipaissut ja siksi uusittu puskuri, lokasuoja, ajovalo ja maski. Tulen tottakai vielä näkemään tämän paikan päältä, testaamaan, ym.. Mutta onko tässä potentiaalia vai kannattaako jostain syystä kiertää kaukaa?
 
Autoa hankkimassa ja löytyi vastaavia hieman edullisempi yksilö. Tämä on kaksikilpinen. Eli joskus kolaroitu. Korjaukseasa on käytetty alkuperäisiä varaosia ja korjaus on tehty ammattilaisen toimesta. Vaurioita kuulemma ei ollut tekniikassa vain vasen etukulma oli hipaissut ja siksi uusittu puskuri, lokasuoja, ajovalo ja maski. Tulen tottakai vielä näkemään tämän paikan päältä, testaamaan, ym.. Mutta onko tässä potentiaalia vai kannattaako jostain syystä kiertää kaukaa?

Katsoo katsastushistorian ja muut sellaiset mistä voi löytyä jotain huomioitavaa, kuten airbagin valot tms. Jos suomiauto, niin ehkä joo eikä latviassa kasattu varastettu raato. Jos se on sikahalpa jolla tarkoitus ajaa se lähes loppuun, niin ei kai siinä sitten mitään. Kaikissa autoissa voi tulla jotain ylläreitä vastaan, niin sillä mielellä kun menee. Sanonko jo että pitää olla halpa!!!

Muuten aika tarkkana noiden kanssa, itse en paljoa moisesta maksaisi, oletan että pikkukippo mikä ei muutenkaan hirveissä hinnoissa ole. Yhden kaksikilpisen kolariauton joskus ostaneena, niin löytyi sillekin ostaja oman käytön jälkeen, kun se oli niin "hieno" ja tavallaan harvinainen. Mutta tapauskohtaisesti menisin noiden kanssa, ja jos oma tuntemus ei riitä niin joku asiaa tunteva mukaan.

Linkki auttaisi jos voit laittaa.
 
Kyseessä Suomi auto tai varmistan toki vielä. Ja hintaa 9900€. Toki tinkivaraa varmasti vähän. Linkkiä ei nyt tähän hätää. Kaivan myöhemmin. Seat Leon kyseessä.
 
Kyseessä Suomi auto tai varmistan toki vielä. Ja hintaa 9900€. Toki tinkivaraa varmasti vähän. Linkkiä ei nyt tähän hätää. Kaivan myöhemmin. Seat Leon kyseessä.
En nyt lähtis ihan samalle pelottelulinjalle kuin @Myrkky
Jos siitä ei ole muuta rautaa vaihdettu kuin puskuri ja lokasuoja, niin kyseessä on ollut hyvin kevyt pusu ja lunariin kampe on mennyt lähinnä "kosmeettisilla" vaurioilla.
Jos taas runkoaisaa, törmäyspalkkia yms. on uusittu niin se on ollut jo "oikea" kolari, jota kannattaa katsoa tarkemmin/jättää välistä jos ei tiedä mitä tarkastaa...

Yllättävän moni liikenteessä oleva auto on vastaavasti korjattu ja monta entistä rusinaakin on liikenteessä, joiden omistajatkaan ei varmasti tietäisi kuin rekisteriotteesta.
Jos korjaus on tehty ihan alan tunnetussa liikkeessä niin se auto on vähintään yhtä hyvä, ellei parempi kuin tehtaalta tullut.
Autotalliviritykset ja leipänsä korjatuilla AVK romuilla tienaavat käytettyjen kauppiaat kiertäisin ihan periaatteesta kaukaa...
 
Autoa hankkimassa ja löytyi vastaavia hieman edullisempi yksilö. Tämä on kaksikilpinen. Eli joskus kolaroitu. Korjaukseasa on käytetty alkuperäisiä varaosia ja korjaus on tehty ammattilaisen toimesta. Vaurioita kuulemma ei ollut tekniikassa vain vasen etukulma oli hipaissut ja siksi uusittu puskuri, lokasuoja, ajovalo ja maski. Tulen tottakai vielä näkemään tämän paikan päältä, testaamaan, ym.. Mutta onko tässä potentiaalia vai kannattaako jostain syystä kiertää kaukaa?
Kymppitonnin auto ei mene lunariin jos vaihdetaan yllä mainitut osat vaikka olisi millainen tuplaxenonled-umpio joka maksaa 1500 euroa. Käytännössä vaaditaan 70% auton arvosta korjauskustannuksiin että menee lunastukseen. Puskuri + lokasuoja + maalaus + maski ja umpio ei maksa missään 7000 euroa.

Jotta vaadittava summa saadaan kasaan niin siellä täytyy olle vaihdettu jotain korirakenteita, eli kasaan painuvaa osaa jostain korkealujuusteräs palkin päästä...
 
Tosiaan auto löytyy myös nettiautosta, joten on julkista tietoa joka tapauksessa. Tässä kuva minkälainen vaurio tullut. Kuulemma jäiseen penkkaan ajettu. Joka tapauksessa näen tuon huomenna ja siitä saa sitten johtopäätöksiä tehtyä.

Seat Leon 13

Autoon uusittu etulokasuojat, etupuskurin poikkipalkki, etupuskurin pinta, vasen ajovalo, vasen ajovalopesuri, ajovalopesurin vesisäiliöja pumput, vasen muovinen sisälokasuoja. Autoon tehty alustamittaus sekä nelipyöräsuuntaus mitkä molemmat olivat tehtaan arvoissa.

Ainakin rehellinen myyjä.

No tässä vielä: Seat Leon 1,4 TSI 140 Style (MY14) Viistoperä 2013 - Vaihtoauto - Nettiauto

Ja tosiaan kyselen täältä kun olen aika ummikko näissä autoissa. Joten iso kiitos jo vastanneille!!
 
Viimeksi muokattu:
Tosiaan auto löytyy myös nettiautosta, joten on julkista tietoa joka tapauksessa. Tässä kuva minkälainen vaurio tullut. Kuulemma jäiseen penkkaan ajettu. Joka tapauksessa näen tuon huomenna ja siitä saa sitten johtopäätöksiä tehtyä.

Seat Leon 13

Autoon uusittu etulokasuojat, etupuskurin poikkipalkki, etupuskurin pinta, vasen ajovalo, vasen ajovalopesuri, ajovalopesurin vesisäiliöja pumput, vasen muovinen sisälokasuoja. Autoon tehty alustamittaus sekä nelipyöräsuuntaus mitkä molemmat olivat tehtaan arvoissa.

Ainakin rehellinen myyjä.

No tässä vielä: Seat Leon 1,4 TSI 140 Style (MY14) Viistoperä 2013 - Vaihtoauto - Nettiauto

Ja tosiaan kyselen täältä kun olen aika ummikko näissä autoissa. Joten iso kiitos jo vastanneille!!

Eihän tuo nyt kovin pahaa kolhua ole ottanut, mutta siltikin kaksikilpinen ja tulevaisuudessa haittaa kyllä vaihtoa tai myyntiä. Jos ajat sillä seuraavat 10 vuotta, niin ei kai siinä sitten kun sen jälkee mokomalla asialla ei enää ole merkitystä.
Linkin kun avasi niin sivun alhaalla näkyi muitakin saman hintaisia. En klikkaillut tai mitää, ja niistä vähän kalliimmistakin hintaa kyllä saa alaspäin. Eihän tuo Seat mikään myyntimenestys ole.

Seuraavaksi voikin sitten katsoa tuota 1.4 TSi konetta, siihen löytyy enemmän tietämystä tuolta VAG autojen monet ongelmat, ja muutenkin konsernin autojen laaduttomuudesta. Itse välttäisin merkkiä ja sen sisarmerkkejä jo ihan lompakon ja mielenterveyden takia:)
 
Eihän tuo nyt kovin pahaa kolhua ole ottanut, mutta siltikin kaksikilpinen ja tulevaisuudessa haittaa kyllä vaihtoa tai myyntiä. Jos ajat sillä seuraavat 10 vuotta, niin ei kai siinä sitten kun sen jälkee mokomalla asialla ei enää ole merkitystä.
Linkin kun avasi niin sivun alhaalla näkyi muitakin saman hintaisia. En klikkaillut tai mitää, ja niistä vähän kalliimmistakin hintaa kyllä saa alaspäin. Eihän tuo Seat mikään myyntimenestys ole.

Seuraavaksi voikin sitten katsoa tuota 1.4 TSi konetta, siihen löytyy enemmän tietämystä tuolta VAG autojen monet ongelmat, ja muutenkin konsernin autojen laaduttomuudesta. Itse välttäisin merkkiä ja sen sisarmerkkejä jo ihan lompakon ja mielenterveyden takia:)

Hankinta on tosiaan pitkälle tähtäimelle. Kyllä sitä lähemmäs 100k ainakin tuohon ennen vaihtoa. Ainakin/vähintään 5v. Toki ei sitä koskaan tiedä jos autokuume iskee.

Onkos ehdottaa jotain muita vaihtoehtoja? Ei siinä että olisi VAG, muutkin kyllä kelpaa. Auton pitää vain olla itsensä näköinen jne ;)

Joka tapauksessa katson mitä huomenna ilmenee tuon auton osalta ja joustaako hinta. Päivitä tilanteen.
 
Viimeksi muokattu:
Onkos ehdottaa jotain muita vaihtoehtoja? Ei siinä että olisi VAG, muutkin kyllä kelpaa. Auton pitää vain olla itsensä näköinen jne ;)

Eli 10k hintaluokka, noin satkun ajetttu, ikäluokka tulikin jo suunnilleen selville. Sillekin on oma ketjunsa, mikä auto minulle...
Itse lähtisin ihan jotain japsia tai korealaista katsomaan, välittämättä siitä että on todennäköisesti vähän tylsempi, mutta harvemmin korjaamolla tai muita ylläreitä luvassa;)
 
Eli 10k hintaluokka, noin satkun ajetttu, ikäluokka tulikin jo suunnilleen selville. Sillekin on oma ketjunsa, mikä auto minulle...
Itse lähtisin ihan jotain japsia tai korealaista katsomaan, välittämättä siitä että on todennäköisesti vähän tylsempi, mutta harvemmin korjaamolla tai muita ylläreitä luvassa;)

Kaverilla oli Toyota, joka oli yksi murheenkryyni. Taisi olla 2010 vuosimallia ja vikoja toisensa perään. Toki nää ovat ihan yksilöllisiä. Huono tuuri vissiin vain käyny.
 
Kaverilla oli Toyota, joka oli yksi murheenkryyni. Taisi olla 2010 vuosimallia ja vikoja toisensa perään. Toki nää ovat ihan yksilöllisiä. Huono tuuri vissiin vain käyny.

Yleensä ongelmat kulminoituu Nissaniin, tässä on hieman mutua ja lapinlisää kyllä, mutta ei ihan tuulesta temmattua kuitenkaan. Toyotassa harvemmin mitään ongelmia vastaan tulee, tosin mikäänhän ei ole täysin viaton auto, aina voi jotain tapahtua.

Honda: Kaikki mallit, Hyundai: Kaikki mallit, Mitsubishi: Kaikki mallit, Toyota: K... Haun tulokset

Tuosta jos lähtisit katselemaan, josko joku sytyttäisi. Rajailin vähän kilsoja ja hintaa ja valikoin muutamia merkkejä.
 
Yleensä ongelmat kulminoituu Nissaniin, tässä on hieman mutua ja lapinlisää kyllä, mutta ei ihan tuulesta temmattua kuitenkaan. Toyotassa harvemmin mitään ongelmia vastaan tulee, tosin mikäänhän ei ole täysin viaton auto, aina voi jotain tapahtua.

Honda: Kaikki mallit, Hyundai: Kaikki mallit, Mitsubishi: Kaikki mallit, Toyota: K... Haun tulokset

Tuosta jos lähtisit katselemaan, josko joku sytyttäisi. Rajailin vähän kilsoja ja hintaa ja valikoin muutamia merkkejä.

Kiitos. Tuo linkki ei vain toimi mutta voin itse syöttää myös ;)
 
Kiitos. Tuo linkki ei vain toimi mutta voin itse syöttää myös ;)

Eipä mitään. Mulla tuo linkki toimii jostain syystä, Kian näköjään unohdin kokonaan. Mutta perus japsimerkit, hinta maks 11k, kilsat satkun kahtapuolta, bensa ja vuosimalli noin haarukassa 2013+-:tup: Ihmeen vähän tarjontaa muuten, no se lienee tänäpäivänä myydyin luokka ja noilta osin kauppa käy.
 
Eipä mitään. Mulla tuo linkki toimii jostain syystä, Kian näköjään unohdin kokonaan. Mutta perus japsimerkit, hinta maks 11k, kilsat satkun kahtapuolta, bensa ja vuosimalli noin haarukassa 2013+-:tup: Ihmeen vähän tarjontaa muuten, no se lienee tänäpäivänä myydyin luokka ja noilta osin kauppa käy.

Voi olla että tää puhelin ei jostain syystä osaa tuota linkkiä aukaista. Tsekkaan kotikoneella myöhemmin noita läpi! Mutta huomenna tarkastetaan faijan kanssa tuo Seatti pois alta niin laitan siitä sitten mietteitä.
 
Trafin sivut on nyt pengottu pariin kertaan, eikä vaan löydy oikeaa vastausta:grumpy:

Niinkin yksinkertainen asia kuin siirtokilvet/laput, miksikä niitä sanotaan. Siis ne punaisella printatut laput.
Jos kyseessä on ihan normaali jonnemobiili, missä on verot maksettu, normaali liikennevakuutus. Mutta leima ummessa kun kaikenlaista pientä laittoa on. Silti tämä kehonkuljetin on jokapäiväisessä ajossa, leimaa odottaessa.

Siis kuinka pitkään sitä voi ajaa katsastamattomalla autolla, jos siis vaan jollain verukkeella hakee tarrat konttorilta ja menox vaikka kuinka pitkään?
 
Eihän niitä saa kuin kerrallaan kolmeksi päiväksi ja määrätylle ajoreitille tuona aikana. Tämä siis virallisesti.

Tuontiautoissahan nuo tarralaput on siihensaakka kun saa verotuspäätöksen/oikeat kilvet.
 
Eihän niitä saa kuin kerrallaan kolmeksi päiväksi ja määrätylle ajoreitille tuona aikana. Tämä siis virallisesti.

Tuontiautoissahan nuo tarralaput on siihensaakka kun saa verotuspäätöksen/oikeat kilvet.

Ookkei... tuolla jonnetuningillahan on vedetty pillurallia varmaan useampi viikko, enkä usko että on uusia tarroja haettu säännöllisesti:D Kaikenlaista muuta olen kyllä kysellyt miten auto edistyy, mutta tuota en ole kehdannut, kun muutenkin tietäminen ja tekeminen on vähän mitä on. Ajattelin ettei tuo nyt ihan sääntöjen mukaan voi mennä, eikä menekään:tup:

Niin joo,ei ole tuontiauto, eikä veroja rästissä. Leima vaan.
 
Laitetaan nyt tännekin Tuosta Seat Leonista, jonka linkkasin. Testattu ja kaikenpuolin vaikutti hyvältä. Ei tullut katsottua katsastuspäätöksiä ja en huoltokirjasta löytänyt mainintaa, että missä nuo kolarivauriot on korjattu. Sekä jonkun 2016 vuoden katsastus oli hylätty (latasin trafilta tiedot). Täytyypi vielä järjestää tapaaminen ja kahlata tarkemmin läpi. Onko mitään muuta mitä kannattaisi huomioida?
 
Jos meinaat oikeasti ostaa sen Seatin, niin tingi nyt ainakin katsastus siihen hintaan mukaan millä ostat. Auton voi nykyään katsastaa milloin haluaa.
 
Laitetaan nyt tännekin Tuosta Seat Leonista, jonka linkkasin. Testattu ja kaikenpuolin vaikutti hyvältä. Ei tullut katsottua katsastuspäätöksiä ja en huoltokirjasta löytänyt mainintaa, että missä nuo kolarivauriot on korjattu. Sekä jonkun 2016 vuoden katsastus oli hylätty (latasin trafilta tiedot). Täytyypi vielä järjestää tapaaminen ja kahlata tarkemmin läpi. Onko mitään muuta mitä kannattaisi huomioida?
Onko se nykyinen myyjä ostanut sen romuna, vai mitenkä? Kannattaa kyseä ihan suoraan kuka/missä korjattu.

Harvemmin jo lunastettuja autoja korjataan missään "vak.yhtiön hyväksymällä" vauriokorjaamolla koska järki (siksihän se on lunastettukin). Yleensä ne lunarikamppeet ostetaan itselle/myyntiin kunnostettavaksi ja näitä jälkimmäisiä välttäisin, ne kun tuppaa olemaan korjattu minimirahalla ja vain (ulkoisesti) välttämättömät.
Itselle korjatut yleensä on tehty juuri itselle ja monesti tätä harrastaa ne samat "oikeat" vauriokorjaajat vapaa-ajallaan.
 
Joo eli auto ostettu tämän vuoden alussa romuna (tuon kuvan mukainen mikä ylempänä linkattu). Edellinen huoltomerkintä oli viime vuoden lopulla. Tässä kevään mittaan kerännyt osia vastaavista purkuautoista ja kun kaikki varaosat olivat kädessä niin työn teettivät veli ja velipoika, jotka ovat molemmat autoalalla/korjaamolla töissä. En muista lafkojen nimiä mitä mainitsi. Eli merkintää töistä ei löydy. Autolla ajettu ehkä 1000-2000 km korjauksien jälkeen. Katsastuksessa ei ilmennyt mitään ongelmia.

Vanhoja katsastustietoja ei ollut autossa mukana. Ajattelin vielä onkia trafilta historiaa tässä, mutta alkoi hieman hälytyskellot soimaan. Siis voi hyvin olla, että auto on erinomaisessa kunnossa ja kannattava hankinta..
tai sitten ei. Toisaalta jos tuon ostankin, yritän hintaa tinkiä alemmas. Vähän kahden vaiheilla tässä.

Ihan rehellisen oloinen kaveri oli, enkä epäile etteikö puhuisi totta. Enemmän mietityttää se, että tuon osuman/korjauksien jälkeen autolla ei ole juurikaan ajettu. Sitä väkisin miettii, että vaikka tekniikkaan ei olisi tullut mitään jälkiä tai osumaa, niin mitäs jos sitten onkin.
 
Joo eli auto ostettu tämän vuoden alussa romuna (tuon kuvan mukainen mikä ylempänä linkattu). Edellinen huoltomerkintä oli viime vuoden lopulla. Tässä kevään mittaan kerännyt osia vastaavista purkuautoista ja kun kaikki varaosat olivat kädessä niin työn teettivät veli ja velipoika, jotka ovat molemmat autoalalla/korjaamolla töissä. En muista lafkojen nimiä mitä mainitsi. Eli merkintää töistä ei löydy. Autolla ajettu ehkä 1000-2000 km korjauksien jälkeen. Katsastuksessa ei ilmennyt mitään ongelmia.

Vanhoja katsastustietoja ei ollut autossa mukana. Ajattelin vielä onkia trafilta historiaa tässä, mutta alkoi hieman hälytyskellot soimaan. Siis voi hyvin olla, että auto on erinomaisessa kunnossa ja kannattava hankinta..
tai sitten ei. Toisaalta jos tuon ostankin, yritän hintaa tinkiä alemmas. Vähän kahden vaiheilla tässä.

Ihan rehellisen oloinen kaveri oli, enkä epäile etteikö puhuisi totta. Enemmän mietityttää se, että tuon osuman/korjauksien jälkeen autolla ei ole juurikaan ajettu. Sitä väkisin miettii, että vaikka tekniikkaan ei olisi tullut mitään jälkiä tai osumaa, niin mitäs jos sitten onkin.

Eikö tuo kannattaisi jo hylätä noiden epämääräisyyksien takia. Käsittääkseni tuo ei kuitenkaan ole mitenkään uniikki menopeli vaan samanlaisia ja vastaavia on autoliikkeiden pihat täynnä.
 
Ei oikein kannata ostaa, kun 10 000€ on kumminkin paljon rahaa korjatusta autosta. Tosiaan ihan tavallisiakin Seatia tai muita vag autoja löytyy paljon ja ne ei ainakaan ole sitten kolaroituja. Vielä tuo musta värikin on aika herkkä ja vaatii pesuja, että pysyisi siistinä. Itse en varmaan mustaa autoa ostaisi.
 
Se on se hinta mikä houkuttelee (kone, varusteet, kilometrit), mutta täytyy nyt vielä miettiä ja katsoa. Onhan noita joo muitakin, vaikka sitten kalliimmalla ja varman päälle. Tässä 2kk aikana täytyisi hankkia :)
 
Viimeksi muokattu:
Se on se hinta mikä houkuttelee (kone, varusteet, kilometrit), mutta täytyy nyt vielä miettiä ja katsoa. Onhan noita joo muitakin, vaikka sitten kalliimmalla ja varman päälle. Tässä 2kk aikana täytyisi hankkia :)

Jos eipäilyttää ja joutuu tekemään tutkimusta laajemmin, ja miettimään kaikenlaisia scenaarioita, joista lopputulemana epäilys joka oli ennen auton näkemistä, niin katselisin jotain muuta vaihtoehtoa;)
Tonni tai pari enemmän jostain paremmasta on pieni hinta mielenrauhasta, kun sillä ajat kuitenkin pidemmän ajan.

Ja tuossa ylhäällä olikin jo hyviä perusteluja lisää, miksei kolariautoa ehkä kannata ostaa.
 
Jos eipäilyttää ja joutuu tekemään tutkimusta laajemmin, ja miettimään kaikenlaisia scenaarioita, joista lopputulemana epäilys joka oli ennen auton näkemistä, niin katselisin jotain muuta vaihtoehtoa;)
Tonni tai pari enemmän jostain paremmasta on pieni hinta mielenrauhasta, kun sillä ajat kuitenkin pidemmän ajan.

Ja tuossa ylhäällä olikin jo hyviä perusteluja lisää, miksei kolariautoa ehkä kannata ostaa.

En sulje vielä pois tätä yksilöä, mutta tämän päivän jälkeen ei enää olekaan niin kiinnostava. Katson yhä laajemmin eri autoja, toki omien kriteerien rajoissa.

Periaatteessa noi varusteet mitä tuossa autossa on, suurimpaa osaa en edes tarvitse. Vaikka onkin kiva, että se kiihtyy lujaa, kelpaa pykälää pienempikin kone. Lisävarusteina lähinnä hyvä äänentoisto (tämänkin saa jälkeenpäin laitettua) ja vakionopeudensäädin. Kahlin lisää vaihtoehtoja läpi ja tuun tänne sitten taas huutelemaan. Tällä kertaa jopa useampi vaihtoehto kiikarissa ;)

Mukava kun täällä saa oikeasti apua ja mielipiteitä!
 
En sulje vielä pois tätä yksilöä, mutta tämän päivän jälkeen ei enää olekaan niin kiinnostava. Katson yhä laajemmin eri autoja, toki omien kriteerien rajoissa.

Periaatteessa noi varusteet mitä tuossa autossa on, suurimpaa osaa en edes tarvitse. Vaikka onkin kiva, että se kiihtyy lujaa, kelpaa pykälää pienempikin kone. Lisävarusteina lähinnä hyvä äänentoisto (tämänkin saa jälkeenpäin laitettua) ja vakionopeudensäädin. Kahlin lisää vaihtoehtoja läpi ja tuun tänne sitten taas huutelemaan. Tällä kertaa jopa useampi vaihtoehto kiikarissa ;)

Mukava kun täällä saa oikeasti apua ja mielipiteitä!

Joskus näiden kanssa joutuu menemään enempi tunteella kuin järjellä. Esim. yks Chevrolet takavuosina, oli leimattu ja kaikin puolin ehjä auto, ihan liikkeestä eikä jobbarilta, vielä tuttu myyjä. Ajelin sen kanssa pitkänkin lenkin, mutta joku siinä vaan oli, enkä osaa vieläkään sanoa mikä, mutta ei tuntunut omalta. Se kauppa jäi siihen.
Hetken päästä olikin pihassa sitten Buick, mikä käytännössä täsmälleen samanlainen kampe, se vaan jotenkin tuntui paremmalta.

Taas sitten vuosia myöhemmin eri autolla samaan liikeeseen, tällä kertaa eri myyjä (myyntipäällikkö tai joku johtaja mikä ei saanut sanaa suustaan)
Kysyin että voikos tuota Dodgea kokeilla, ja yhden asentajan jutut kuultua, että auto on oikeasti hyvä, leimattu ja laitettu sitä ja tätä, okei.

Riitti oikeastaan noin 100m ja heti tuntui auto kotoisalta, jonkun verran lenkkiä heitin toki senkin kanssa mutten mitään huomautettavaa keksinyt joten ostopäätös oli siinä. Sitten vaan väliraha keskustelu mykän myyjän kanssa ja keula kohti kotia:D

Tiivistettynä se Chevy jotenkin ei miellyttänyt, tai epäilytti - ja siksi jäi ostamatta.
 
Päästi sitten - 13 vuotinen b7 Passatti jäähdytysnesteet pohjan kautta ulos.

Lähti hinurilla pajalle ja syyksi kertoivat syöpyneen/puhjenneen jäähdyttimen.

120tkm rullattu niin onkohan noille "speksattu" jotain käyttöikää vai lotolla mennään ja jos joku kivi sopivasti kopsahtaa niin sitten kopsahtaa.
Pyysin jäähdytintä itselleni niin pääsee tarkemmin näkemään miten se on hajonnut.

Nesteinä käytetty ihan vaatimusten mukaisia tuotteita ettei ole veden kanssa läträtty.
 
Osaako joku sanoa miten tuollainen liitin puretaan? Pitäisi saada johto juotettua paikalleen takaisin. Koitin noista molemmista rei'istä tökkiä piikillä, mutta ei lähtenyt ainakaan kohtuullisella voimalla.

liitin.jpg liitin2.jpg
 
Päästi sitten - 13 vuotinen b7 Passatti jäähdytysnesteet pohjan kautta ulos.

Lähti hinurilla pajalle ja syyksi kertoivat syöpyneen/puhjenneen jäähdyttimen.

120tkm rullattu niin onkohan noille "speksattu" jotain käyttöikää vai lotolla mennään ja jos joku kivi sopivasti kopsahtaa niin sitten kopsahtaa.
Pyysin jäähdytintä itselleni niin pääsee tarkemmin näkemään miten se on hajonnut.

Nesteinä käytetty ihan vaatimusten mukaisia tuotteita ettei ole veden kanssa läträtty.
Jos viittaat siihen että joku muu maksaisi osan niin ei, vaan omasta taskusta menee. Nuo orkkis jäöhyttimet ei näissä mitään kummoisia ole ja on niitä tolla iällä/kilsoilla mennyt. En muista oliko passatissakin alamuovien ruuvit etulaidasta suoraan jäähyn alla, ainakin skodia tuli vastaan joihin oli alamuovi ruuvattu liian pitkillä ruuveilla paikalleen ja jäähyn pohjasta läpi...
Osaako joku sanoa miten tuollainen liitin puretaan? Pitäisi saada johto juotettua paikalleen takaisin. Koitin noista molemmista rei'istä tökkiä piikillä, mutta ei lähtenyt ainakaan kohtuullisella voimalla.
Liittimille on ihan omat työkalu "tiirikat" joilla saa pinnit irti liittimestä. Monesti silti menee rikki ja vaatii uudet pinnit. Työkalut saa ihan autotarvikeliikkeestänkun menet liittimen kanssa kyselemään
 
Mikä on vanhemmissa Japanilaisissa autoissa oleva klipsi etuovien karmeissa?

Raivokas googlaileminen ei ole tuottanut tulosta ja asia vaivaa työpaikalla jo aika lailla:D

 
Liittimille on ihan omat työkalu "tiirikat" joilla saa pinnit irti liittimestä. Monesti silti menee rikki ja vaatii uudet pinnit. Työkalut saa ihan autotarvikeliikkeestänkun menet liittimen kanssa kyselemään
Sellaisella motonetistä ostetulla tiirikalla sitä kokeilen. Mutta kun ei ole tietoa, että millä piikillä ja miten se aukeaisi. Mutta täytyy varmaan vaan voimalla repiä irti. Tai sitten vaan annan liittimen olla ja koitan johdon tyngän juottaa jotenkin paikalleen.
 
Sellaisella motonetistä ostetulla tiirikalla sitä kokeilen. Mutta kun ei ole tietoa, että millä piikillä ja miten se aukeaisi. Mutta täytyy varmaan vaan voimalla repiä irti. Tai sitten vaan annan liittimen olla ja koitan johdon tyngän juottaa jotenkin paikalleen.
Tosennäköisesti väärä tikku, niitä on joka liittimelle, koolle ja mallille oma tikku.
Väkisinhän sen saa, mutta silloin se on takuuvarmasti rikki ja sulla on sama kolvata ne piuhat kiinni kohteeseen ilman koko liitintä...
 
Olen tässä hieman perehtynyt auton moottorin kiinnikkeisiin ja tutkaillut moottorin heilumista kaasuttaessa.
Renault Megane vm2000 moottoritilan sivukiinnikkeet (jakopäässä ja vaihteistossa) löysin mutta sitten yhtä en löydä. Se pitäisi olla jossain siellä startin lähellä ilmeisesti.
Varmaan löytyy jos nostaa etupään pukeille ja kömpii alakautta katsomaan.
Voiko olettaa että myös takakiinnike on tiukka eikä väljyyttä ole koska moottori ei juuri ollenkaan heilu kaasuttaessa auton edestä katsottuna?
Onko jotain kikkaa miten noi kiinnikkeet pitäisi tarkastaa?

Siis mitä se tekee? Jos vaihdekepin outoa heilumista on havaittu, niin se on ominaisuus, ei vika.
 
Nooo sit ne on kunnossa, anna hyvä mies olla niiden etteivät mee rikki
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 653
Viestejä
4 495 028
Jäsenet
74 266
Uusin jäsen
ufozz112

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom