Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joskus tuli tonninpommiin sellaisella Motonetin jäähdytin”sementillä”, jota laitetaan nesteeseen, korjattua. Pitihän tuo sen aikaa mitä auto meillä oli (kuukausia). Jatkosta en tiedä.Onko kukaan koittanu sikafleksillä paikata syyläriä? Ei millään kiinnostaisi ettiä sopivaa uutta, kun autolla on ikää yli 50 vuotta. Joskus tuli tuulilasia tiivistettyä jollakin mustalla silikonilla, mikä jämähtää aika hyvin, se on ainakin siinä pitänyt. Vajaa 0,7 bar korkki, joten ei se ainakaan hirveästi painetta kerää.
En rupee klassikkoauton litkuihin lisäämään mitään, voi olla että toimii tai voi olla että moottorin kanavat menee tukkeeseen siitä paskasta. Neljällä pultilla näyttäisi olevan kiinni ja sitä tilaa on ihan riittävästi pellin alla, jos tuon veisi paikattavaksi. Nyt olen lähinnä nestettä lisännyt paikotellen, sitä vaan miettii välillä sopivaa oikotietä.Joskus tuli tonninpommiin sellaisella Motonetin jäähdytin”sementillä”, jota laitetaan nesteeseen, korjattua. Pitihän tuo sen aikaa mitä auto meillä oli (kuukausia). Jatkosta en tiedä.
Jooei jos sillä autolla on arvoa. Tarpeeksi arvokas jos on niin tilaamaan uutta osaa ”lähtömaasta” esim vanhalle britille tai jenkille.En rupee klassikkoauton litkuihin lisäämään mitään, voi olla että toimii tai voi olla että moottorin kanavat menee tukkeeseen siitä paskasta. Neljällä pultilla näyttäisi olevan kiinni ja sitä tilaa on ihan riittävästi pellin alla, jos tuon veisi paikattavaksi. Nyt olen lähinnä nestettä lisännyt paikotellen, sitä vaan miettii välillä sopivaa oikotietä.
Korjasin n. 5 vuotta sitten messinkisestä (?, vm. 86 auto) syylärin päädystä n. 3mm reiän ihan tavallisella juotostinalla, toholla ja jollakin raudan palasella kolvaamalla. Ei ole vuotanut. Jos tekisin uudestaan niin kokeilisin vesitiivistä popniittia jonkun liiman kera, miksei toimis muoviseenkin. Eri asia sitten rivastossa olevat vuodot.Onko kukaan koittanu sikafleksillä paikata syyläriä? Ei millään kiinnostaisi ettiä sopivaa uutta, kun autolla on ikää yli 50 vuotta. Joskus tuli tuulilasia tiivistettyä jollakin mustalla silikonilla, mikä jämähtää aika hyvin, se on ainakin siinä pitänyt. Vajaa 0,7 bar korkki, joten ei se ainakaan hirveästi painetta kerää.
Kaikki voi olla nelivetoja, mutta M1G ja N1G ajoneuvojen pitää olla vähintään nelivetoja. Lisäksi näille maastoajoneuvoille on asetettu 30 %:n mäennousukykyvaatimus.Oma kysymys liittyy perävaunumassoihin. Millä perusteella M1 ja N1 autoilla saa hinata 1,0 kertaa kokonaismassan mutta M1G ja N1G autoilla 1,5 kertaa kokonaismassan (jos ei huomioida muita massarajoituksia)? Nelivetoon se ei voi liittyä kun sitä voi olla kaikki noista, ja maastoautoissa varmasti keskimäärin korkeampi painopiste ja huonommat katuajo-ominaisuudet minkä luulisi puoltavan niille pienempää perävaunumassaa. En ymmärrä.
Onko kukaan koittanu sikafleksillä paikata syyläriä? Ei millään kiinnostaisi ettiä sopivaa uutta, kun autolla on ikää yli 50 vuotta. Joskus tuli tuulilasia tiivistettyä jollakin mustalla silikonilla, mikä jämähtää aika hyvin, se on ainakin siinä pitänyt. Vajaa 0,7 bar korkki, joten ei se ainakaan hirveästi painetta kerää.
Vieläkö Japsien suunnittelemissa autoissa on ajo-ominaisuudet on huonommat kuin, mitä euroopassa? Esim. Nissan Primeroissahan ajo-ominaisuudet olivat aikanaan aivan eri luokkaa kuin, mitä yleensä Japanilaisissa autoissa oli totuttu saamaan. Eurooppalaista osaamista takana.
Oikealta tuleva liittyjä väistää, koska kolmio.Kysymys seuraavasta liittymästä:
https://goo.gl/maps/157SxQgXTwN1ZSDw5
Vasenta kaistaa ajava haluaa vaihtaa oikealle kaistalle ja oikeaa kaistaa ajava vasemmalle. Autot lähestyvät katkoviivan aluetta rinnakkain. Kumpi tekee tilaa?
Vähän ehkä monitulkintaisempi asia, mutta ei kolmio lakkaa olemasta ja paikassa ei taida normaalisti olla syytä jatkaa suoraan oikealta oikealle eli aika marginaalinen tilanne.Onko kumpikaan varsinaisesti "velvoitettu" väistämään? Osoittaako oikean kaistan kolmio jotain erityistä väistämisvelvollisuutta omalle kaistalle liittyviä kohtaan vai onko sen tarkoitus vain muistuttaa kuskia siitä, että vaihdettaessa vasemmalla kaistalle on väistettävä sen kaistan muuta liikennettä normaalien väistämissääntöjen mukaisesti?
Entä verrattuna eurooppalaisiin?En ole vielä yhdelläkään huonolla japsiautolla ajanut ja niitä on ollut kaikilta vuosikymmeniltä. 70-luvulta eteenpäin.
Onko ollut muita kuin Japseja?En ole vielä yhdelläkään huonolla japsiautolla ajanut ja niitä on ollut kaikilta vuosikymmeniltä. 70-luvulta eteenpäin.
Entä verrattuna eurooppalaisiin?
Onko ollut muita kuin Japseja?
2012 Avensis oli ainakin aivan hirveä ajaa. Omistaja piti siitä, kunnes ajoi sitten Volvoa ja totesi, että eipä ollutkaan Avensis hyvä ajaa. Ei ollut ikinä ajanut muilla kuin Carinoilla ja Avensiksilla.
En huomaa eroa. Mrsut on ainakin ihanhirveitä ajaa japseihin verrattuna.
Aikanaan jenkkipoliisithan eivät vissiin tahtoneet pärjätä yhtään autoilla perässä tyyliin meruille, audeille je bemareille. Kun nuo kääntyivät mutkiin aivan eri tahtia
Uusi Corolla oli ihan hyvä ajaa 1.8 hybridinä. Myös uusi Camry oli ihan hyvä. Vanhemmat onkin sitten enemmän tai vähemmän kökköjä. Sitä edellistä Aurista en ole kyllä edes ajanut. Jossain autoissa on myös ajomelussa eroa.Eikös tätä ihan uusinta corollaa ole lehdistökin kehunut "oikeasti" hyväksi ajettavaksi eurooppalaisiinkin verrattuna.
En ole vielä yhdelläkään huonolla japsiautolla ajanut ja niitä on ollut kaikilta vuosikymmeniltä. 70-luvulta eteenpäin.
Aikamoinen yleistys. Mazdat esimerkiksi on olleet jo pitkään aivan mainioita ajettavuudeltaan.Vieläkö Japsien suunnittelemissa autoissa on ajo-ominaisuudet on huonommat kuin, mitä euroopassa? Esim. Nissan Primeroissahan ajo-ominaisuudet olivat aikanaan aivan eri luokkaa kuin, mitä yleensä Japanilaisissa autoissa oli totuttu saamaan. Eurooppalaista osaamista takana.
Toyotaksi hyvä ajaa. Ainakin se joka minulla oli koeajolla 2 päivää, tykkäsi vähän "hakea" jatkuvasti. Vähemmän kyllä kuin Avensis, mutta kuitenkin.Eikös tätä ihan uusinta corollaa ole lehdistökin kehunut "oikeasti" hyväksi ajettavaksi eurooppalaisiinkin verrattuna.
Ajo-ominaisuuksilla voidaan tarkoittaa montaa asiaa ja ne ovat myös kiinni autojen suunnittelun lähtökohdista ja painotuksista. Jenkeissä ja Aasiassa ohjauksesta halutaan tehdä "tunnoton", niin ettei kaikki tien epätasaisuudet tunnu ohjauksessa, kun taas Saksassa ja Euroopassa halutaan ohjauksesta tarkka ja tunnokas. Eivät kaikki eurooppalaiset autotkaan täydellisiä ole ohjaustuntumaltaan ja ihan useassa europpalaisessa autossa (VAG konsernin vehkeitä tullut lähinnä ajettua) nykyään sähkötehostuksesta on tehty jotenkin liian kevyt omaan makuuni.Vieläkö Japsien suunnittelemissa autoissa on ajo-ominaisuudet on huonommat kuin, mitä euroopassa? Esim. Nissan Primeroissahan ajo-ominaisuudet olivat aikanaan aivan eri luokkaa kuin, mitä yleensä Japanilaisissa autoissa oli totuttu saamaan. Eurooppalaista osaamista takana.
Tilasin nämä joskus viime vuoden puolella ja ovat ainakin toistaiseksi toimineet. On kirkkaat ja värisävy on hyvin neutraali moderni valkoinen.Onkos kenelläkään heittää linkkiä johonkin hyvään t10 led polttimoita myyvään kauppiaaseen aliexpressistä tai ebaystä? Sisävalojen päivitys ledeiksi mielessä.
Kyllä ne samoilla pihdeillä menee kuin muutkin abikot. En ole vielä sellaisia liittimiä löytänyt, joita en omilla kunnon pihdeillä saisi puristettua.Tänään muutaman abikon puristelin ja homma hoitui pääasiassa nätisti kun käytössä tuollaiset automaatti pihdit.
Piti kuitenkin sitten yksi jatkos abiko kanssa laittaa, ja huomasin että nuo kyseiset pihdit ei ehkä ihan noihin sovellu. Onko kyseessä user error vai onko noille olemassa vielä jotkut omat pihdit, vai miten olette jatkokset puristelleet? Niillä perus ohuilla abiko pihdeillä tietty onnistuu.
Jarru jumittaa oikealla?Mistä voi johtua, että auto puoltaa moottorijarrutuksessa? Rattia joutuu kääntämään muutaman asteen vasemmalle, jottei ajaisi ojaan moottorijarrutuksen aikana.
Auto taka/neliveto, jos sillä on merkitystä.
Toisaalta jos vapaalla ei puolla, niin ei voi johtua jumittavista jarruista.Jarru jumittaa oikealla?
Onko jokin vanne / levy kuumempi kuin muut?
Joku Hilux tai vastaava?
Niinpä... Toisaalta jos se puoltaa myös pelkkä takaveto päällä, niin luulisi (takaa) löytyvän joku vikapaikka nopsastikin?Toisaalta jos vapaalla ei puolla, niin ei voi johtua jumittavista jarruista.
Tuo todistus ei ole enää pakollinen ollut hetkeen.Jos tuon Virosta auton joka on alunperin tuotu Saksasta, miten varmistan että siitä on vaadittavat todistukset? (Lexus GS 450h vm. 2006-2009)
- Vaatimuksenmukaisuus Suomessa, esim. typpihyväksyntä ja pakolliset varusteet
- CO2-päästötieto
Vaatimustenmukaisuustodistus helpottaa asioiden hoitamista Suomessa
Ajoneuvon valmistajan tai valmistajan edustajan antama ajoneuvon vaatimustenmukaisuustodistus (esim. COC-todistus (Certificate of Conformity) helpottaa maahantuontiin liittyvien autovero-, katsastus- ja rekisteröintiasioiden hoitamista Suomessa. Todistuksella voidaan osoittaa mm. ajoneuvon tunnistetiedot ja CO2 arvot.
Autossa on kova kytkettävä neliveto, joten sitä ajetaan pääasiassa takavedolla. Neliveto on ollut käytössä lähinnä pahimmissa talvikeleissä. Takana on tavallinen tasauspyörästö jonkinlaisella lukolla.Niinpä... Toisaalta jos se puoltaa myös pelkkä takaveto päällä, niin luulisi (takaa) löytyvän joku vikapaikka nopsastikin?
Onko siellä perinteinen "tyhmä" murikka takana jakamassa tasauspyörästö -tyyliin voimaa?
Autossa on kova kytkettävä neliveto, joten sitä ajetaan pääasiassa takavedolla. Neliveto on ollut käytössä lähinnä pahimmissa talvikeleissä. Takana on tavallinen tasauspyörästö jonkinlaisella lukolla.
Niin minkälaisella lukolla? Kytkettävä, automaattinen, torsen? Onko renkaat saman kokoiset, yhtä kuluneet ja samat paineet? Oletko varma että auto puoltaa moottorijarrutuksessa, eikä päinvastoin eteenpäin ajaessa? Pyöriikö renkaat vapaasti kun tunkkaat perän ylös? Ja se suuntaus tosiaan.Autossa on kova kytkettävä neliveto, joten sitä ajetaan pääasiassa takavedolla. Neliveto on ollut käytössä lähinnä pahimmissa talvikeleissä. Takana on tavallinen tasauspyörästö jonkinlaisella lukolla.
Käytännössä kun 2005 ilmestyi kalenteriin ja Passatista sekä Golfista tuli uudet mallit alkoivat VAGin ongelmat.Missä koneissa ja mistä vuodesta lähtien oli noita jakoketju ja öljynsyönti ongelmia noissa VW / Audi?
Certain 2012–2014 Beetle Certain
Certain 2012–2014 Beetle Convertible
Certain 2009–2012 CC Certain
Certain 2009–2012 Eos Certain
Certain 2008–2012 GTI Certain
Certain 2008–2010 & 2012–2014 Jetta Sedan
Certain 2009 Jetta SportWagen
Certain 2008–2010 Passat Sedan
Certain 2008–2010 Passat Wagon
Certain 2009–2013 Tigua
Certain 2008–2012 A3
Certain 2009–2012 A4 Avant
Certain 2009–2013 A4 Sedan
Certain 2010–2013 A5 Cabriolet
Certain 2010–2013 A5 Coupe
Certain 2012 A6
Certain 2011–2012 Q5
Certain 2009–2012 TT Coupe
Certain 2009–2012 TT Roadster
Miten mä muistelisin että myös noissa alkupään 2.0TFSI:ssä oli tuo ongelma. Oliko nuo 1.8T:t edes noilla "30tkm LongLife" ohjelmilla mikä lienee se suurin syy noihin tukkoihin?Itseasiassa tuo öljysihti oli 1.8t koneessa. Ja 2.0tfsi:ssä oli se yhden laahaimen kuluminen.
Longlife alkoi muistaakseni 1.8t aikana tai hiukan ennen. Ja juu oli osasyynä ongelmiin.Miten mä muistelisin että myös noissa alkupään 2.0TFSI:ssä oli tuo ongelma. Oliko nuo 1.8T:t edes noilla "30tkm LongLife" ohjelmilla mikä lienee se suurin syy noihin tukkoihin?