Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Google osasi vastata, eli on samaa tavaraa kun LVAstra vaatii DOT-4+ -jarrunestettä. Mitä se oikein on? DOT-4-LV ja DOT-4-ESP löytyvät, mutta ei plussaa.
Lukitaan tämä vastaus, oikaisuvaatimus meni läpi.Juuei, vaan juurikin toisinpäin eli kielletty sunnuntaisin (ja kirkkopyhina, itsenäisyyspäivänä ja mitä niitä ny onkaan) keskiyöstä aamukasiin. Päin helvettiä laputettu.
Miten määräytyy väistämisvelvollisuus tilanteessa, jossa minä käännyn vasemmalle pihalta, joka on päättyneen kadun päässä, joka jatkuu metsätienä, jolla on liikennemerkki: Moottorikäyttöisellä ajoneuvolla ajo kielletty. Normaalisti metsätie on suljettu puomilla ajoneuvoliikenteeltä mutta kevään aikana valokuituyhtiö on tehnyt kaivuutöitä alueella ja puomi on välillä nostettu ylös. Käännyin vasemmalle pihasta ja meinasin lähes ajaa kaivinkoneen kylkeen, joka tuli suoraan metsätieltä, jossa oli puomi nostettu ylös. Katsotaanko metsätieltä, pihalta katsottuna oikealta tuleva ajoneuvoliikenne etuajooikeutetuksi vai tulisiko kaivinkoneen väistää vasemmalta tulevaa liikennettä, koska se kulkee tieltä, jossa moottoriajoneuvoilla ei saa liikkua? Ps. Liikennemerkki on ollut koko ajan paikallaan, vaikka puomi on ollut ylhäällä.
Hei, päättyvä tie ei ole yksityistie ja siitä jatkuva metsäkaistale ei ole yksityisaluetta. Valokuitukoijarien työmaakyltit ja romut olivat viety pois ja asfalttii oli paikattu viikkoja sitten. Normaalitilanteessa ainoat väistettävät ovat jalkakäytävän kevyt liikenne ja vastapäisen tontin pihaliikenne. En ole koskaan ymmärtänyt puomiviritelmää, aikaisemmin samassa paikassa taisi olla useampi betoniporsas edessä. Metsäkaistan toisella puolella on asuinalue, jossa sama valokuitufirma tekee hommia. Todennäköisesti työmaa käy nostamassa puomia säännöllisesti ylös, jotta työmaaliikenne pääsee röyhkeästi oikaisemaan viereisen tien kautta. Saan kääntää päätä aika paljon pidemmälle, jotta näkisin potentiaalisen "pusikosta" tulevan ajoneuvoliikenteen. Teoriassa puskasta voi paahtaa ajoväylälle myös jokin oman elämänsä Usain Bolt, joten siinä mielessä tuohon kulmaan on ehkä pakko myös vilkaista.Sanoisin että sä olisit tuossa kolarissa syyllinen. PItäähän sun väistää jokatapauksessa kaikkia muitakin ajoneuvoija joita sieltä oikealta tulee. Jos kyltti kieltäisi ajoneuvolla ajamisen, niin tuo voisi ehkä olla jotenkin perusteltavissa.. Tosin todennäköisesti siltikin olisit vähintäänkin varomaton, koska tuskin sulla olisi ollut aikaa jalankulkijaankaan reagoida.
Mun mielestä väistämisvelvollisuus ei muutu vaikka sieltä tulevassa ajoneuvossa moottori olisikin, ja se on lainvalvojan ja huoltoajoneuvon kuljettajan välinen asia onko ajokieltoa rikottu. Tosin jos kyseessä on yksityisalue, kuten todennäköisesti on, kun siinä on puomi, koko liikennemerkkiä ei ole todennäköisesti juridisesti olemassa.
Kyllähän sieltä voi myös polkupyörä tulla, eikä nyt kuulosta edes mitenkään mahdottoman epätodennäköiseltä jos siellä jokin asuinaluekin on.Hei, päättyvä tie ei ole yksityistie ja siitä jatkuva metsäkaistale ei ole yksityisaluetta. Valokuitukoijarien työmaakyltit ja romut olivat viety pois ja asfalttii oli paikattu viikkoja sitten. Normaalitilanteessa ainoat väistettävät ovat jalkakäytävän kevyt liikenne ja vastapäisen tontin pihaliikenne. En ole koskaan ymmärtänyt puomiviritelmää, aikaisemmin samassa paikassa taisi olla useampi betoniporsas edessä. Metsäkaistan toisella puolella on asuinalue, jossa sama valokuitufirma tekee hommia. Todennäköisesti työmaa käy nostamassa puomia säännöllisesti ylös, jotta työmaaliikenne pääsee röyhkeästi oikaisemaan viereisen tien kautta. Saan kääntää päätä aika paljon pidemmälle, jotta näkisin potentiaalisen "pusikosta" tulevan ajoneuvoliikenteen. Teoriassa puskasta voi paahtaa ajoväylälle myös jokin oman elämänsä Usain Bolt, joten siinä mielessä tuohon kulmaan on ehkä pakko myös vilkaista.
Vakuutusyhtiö tuon määrittelee, missä korjaus/arvio. Soita sinne.Tuli pieni pusu takapuskuriin ja menee vastapuolen piikkiin, saanko viedä arvioitavaksi ja korjattavaksi Veholle vaikka tarjoavat yhteistyökumppaneita?
Tuli pieni pusu takapuskuriin ja menee vastapuolen piikkiin, saanko viedä arvioitavaksi ja korjattavaksi Veholle vaikka tarjoavat yhteistyökumppaneita?
Selvisikin jo, mutta vastaan silti. Ainakin kaikissa tapauksissa missä minulla on ollut vakuutusyhtiön kanssa korjaus keissejä niin aina itse saanut valita, joko noita yhteistyökumppaneita tai virallisen maahantuojan. Toki nuo yhteistyökumppanit ovat yleensä mukattomampia asioida. Noissa virallisissa maahantuojissa siis, jos eivät ole kumppaneita niin voi olla että joutuu vakuutusyhtiön valtuuttaman tarkastajan kautta käyttämään autonsa. Eli ei välttämättä voi viedä sinne suoraan.Onneksi tarjoaa Vehoa.
Mikä olisi kotikäyttäjälle paras vikakoodinlukija/testeri? Saisi olla ilmaiset päivitykset Mahdollisimman moneen ohjainlaitteeseen kun pääsisi käsiksi ja saisi tehtyä mm. sähköisen käsijarrun laiton huoltoasentoon suutinkoodaukset, huoltoväli nollaukset, koodauksia.
Topdoneja katselin, onko näistä halvemmista (alle 300 eur) Topdoneista jollain kokemuksia? iCarsoft on toinen jota tullut katseltua.
Mulla on Icarsoftin CR max ja toistaiseksi olen ollut erittäin tyytyväinen.Mikä olisi kotikäyttäjälle paras vikakoodinlukija/testeri? Saisi olla ilmaiset päivitykset Mahdollisimman moneen ohjainlaitteeseen kun pääsisi käsiksi ja saisi tehtyä mm. sähköisen käsijarrun laiton huoltoasentoon suutinkoodaukset, huoltoväli nollaukset, koodauksia.
Topdoneja katselin, onko näistä halvemmista (alle 300 eur) Topdoneista jollain kokemuksia? iCarsoft on toinen jota tullut katseltua.
Nämä on kyllä tiedossa ja varmaan päteviä laitteita mutta tuollainen tablettityylinen olisi kätevämpi ja softiltaan ei luulisi olevan kräkätty. Nuo halvat Delphi+läppäri paketithan sisältää Delphin kräkätyn softan.Autocom/delphi Kiinasta tai löytyy niitä varmaan Toristakin. Ja siihen kaveriksi läppäri.
Toi vaikuttaa kyllä hyvältä mitä olen aiemmin katsellut. Mietin vaan saako vähän halvemmallakin riittävän hyvää kun käyttö on aika satunnaista.Mulla on Icarsoftin CR max ja toistaiseksi olen ollut erittäin tyytyväinen.
Nämä on kyllä tiedossa ja varmaan päteviä laitteita mutta tuollainen tablettityylinen olisi kätevämpi ja softiltaan ei luulisi olevan kräkätty. Nuo halvat Delphi+läppäri paketithan sisältää Delphin kräkätyn softan.
Ei tuo itelläkään kuin muutaman kerran vuodessa käy autossa kiinni. Mutta onpahan sitten ainakin kone kun sitä tarttee.Toi vaikuttaa kyllä hyvältä mitä olen aiemmin katsellut. Mietin vaan saako vähän halvemmallakin riittävän hyvää kun käyttö on aika satunnaista.
Kuuluuko tuohon elinikäiset päivitykset uusille automalleille?
E: Näköjään kuuluu![]()
Kesänissanille riittää pienempikin akku.![]()
Käynnistysakku, 12 V, 56 Ah
Tiivis ja huoltovapaa akku henkilöautoihin. Akku on pitkäikäinen ja aidosti huoltovapaa. Lataus kestää pidempään kuin perinteisessä akussa. Erikoistuul...www.biltema.fi
riittäskö tuollainen kesäkäytössä w211 om646 perässä jossa ei ole lisävarusteita. Lithium akkuu en uskalla ostaa.
Minusta olisi mielenkiintoiosta tietää, kumpi katsotaan syylliseksi mahdollisessa kolarissa, jos oikealta tuleva ajoneuvo tulee kävelytieltä, josta on moottoriajoneuvoilla ajo kielletty. Voidaanko merkki tulkita yhtä vahvaksi kuin kielletty ajosuunta?Kyllähän sieltä voi myös polkupyörä tulla, eikä nyt kuulosta edes mitenkään mahdottoman epätodennäköiseltä jos siellä jokin asuinaluekin on.
Mitään kovin kummoista vauhtia noilla työkoneilla ei kyllä voi pitää kuin sielällä asfaltilla, pomppivat muuten pöpelikköön, eli ei se nyt kauheasti yllättäen voi tulla.
Mutuna sanoisin että ei, koska vastoin kiellettyä ajosuntaan ei saa ajaa millään ajoneuvolla, kun taas moottoriajoneuvolla ajo kielletty kyltin ohi saa ajaa polkupyörillä, hevospeleillä, mäkiautolla ja vaikka joulupukki porojen vetämällä reellä, ts. sieltä oikealta tulevaan liikenteeseen pitää joka tapauksessa varautua, ja jos olet asianmukaisesti varautunut, ja havaitset että sieltä tuleva ajoneuvo onkin moottorillinen, niin ei se anna mitään päälle/alleajo-oikeutta.Minusta olisi mielenkiintoiosta tietää, kumpi katsotaan syylliseksi mahdollisessa kolarissa, jos oikealta tuleva ajoneuvo tulee kävelytieltä, josta on moottoriajoneuvoilla ajo kielletty. Voidaanko merkki tulkita yhtä vahvaksi kuin kielletty ajosuunta?
Viemällä auton määräaikaishuoltoon halvimpaan valtuutettuun huoltoliikkeeseen, jolloin saat samalla akkuturvaa enintään 10 v/350 tkm asti ja Relax-turvan jopa 10 v 364 pv/199 999 km asti (eli jopa 2032 asti).Osaisiko joku kertoa miten nollataan huoltoväli 2021 corollassa? Ensimmäinen auto jonka kanssa ei googlailu auta, kaikki kertovat että valikosta vehicle settings ja reset maintenance mutta eihän tässä ole siellä kuin rengaspaineiden resetointi.
Viemällä auton määräaikaishuoltoon halvimpaan valtuutettuun huoltoliikkeeseen, jolloin saat samalla akkuturvaa enintään 10 v/350 tkm asti ja Relax-turvan jopa 10 v 364 pv/199 999 km asti (eli jopa 2032 asti).
Jos et noille näe riittävästi tarvetta, niin huolla halvemmin ja nollaa itse:
Niin selostit, mutta selvästikään et ole käynyt oikeassa valikossa, kun kerran löysit vain rengaspainevahdin.Selostin kyllä että olen jo googlaillut ja omassani ei löydy valikosta tuota, tuossa valikon osassa omassa corollassa on vain nollaa tpms. En vie autoani liikkeeseen, huollan itse niin kuin olen tehnyt jo 20 vuotta. Joku akkutakuu ei voisi vähempää kiinnostaa, vaihtelen sen itse sitten kun sen aika tulee.
Nimenomaan tuolta vehicle settings valikosta löytyy nollaa tpms ja ei mitään muuta. Tuolla settings valikossa on lähinnä mittaristoon liittyviä asetuksia. Käyn tässä piakkoin varmentamassa ja otan kuvat. Pommin varmasti huollon nollausta sieltä ei löydy omasta yksilöstä.Niin selostit, mutta selvästikään et ole käynyt oikeassa valikossa, kun kerran löysit vain rengaspainevahdin.
Laitoin videon, jossa kerrottiin oikea reitti englanniksi.
Tässä sama vielä kirjallisesti:
1. Mene kohtaan Vehicle settings (Tämän olit löytänyt).
2. Paina ja pidä alhaalla (kunnes oikea valikko ilmestyy, parisen sekuntia) ok-nappia, jotta pääset tavallisen Vehicle settings sijaan detail settings -valikkoon.
3. Nuolinäppäimellä yksi alas (scheduled maintenance) ja ok-nappia lyhyesti.
4. Nuolinäppäimellä yksi ylös ja ok-nappia lyhyesti resetoi huoltovälin.
Todennäköisesti et ole pitänyt ok-nappia pohjassa riittävän pitkään. Päästä irti vasta sitten kun oikea valikko ilmestyy, koska lyhyellä ok-painalluksella joudut tavallisiin ajoneuvoasetuksiin, mistä ei huoltovälinollausta löydy.
![]()
Ota samalla vaivalla video missä pidät pohjassa OK, niin loppuu väittely.Nimenomaan tuolta vehicle settings valikosta löytyy nollaa tpms ja ei mitään muuta. Tuolla settings valikossa on lähinnä mittaristoon liittyviä asetuksia. Käyn tässä piakkoin varmentamassa ja otan kuvat. Pommin varmasti huollon nollausta sieltä ei löydy omasta yksilöstä.
Ei se ole mikään "tuolta", vaan niitä Vehicle settings -valikoita on kaksi erilaajuista. Simppeliin pääsee painamalla ok-nappia lyhyesti, ja yksityiskohtaiseen pääsee pitämällä ok-nappia pohjassa niin pitkään, että seuraava valikko ilmestyy.Nimenomaan tuolta vehicle settings valikosta löytyy nollaa tpms ja ei mitään muuta. Tuolla settings valikossa on lähinnä mittaristoon liittyviä asetuksia. Käyn tässä piakkoin varmentamassa ja otan kuvat. Pommin varmasti huollon nollausta sieltä ei löydy omasta yksilöstä.
Aa okei. Olen koittanut kyllä pitkäänkin painaa, mutta ilmeisesti en ole tarpeeksi kauaa painanut? Kolme sekuntia öbaut max kokeillut. Sekä pitkällä että lyhyellä painalluksella pompannut rengaspainevalikko, mutta ilmeisesti pitää painaa vielä kauemmin.Ei se ole mikään "tuolta", vaan niitä Vehicle settings -valikoita on kaksi erilaajuista. Simppeliin pääsee painamalla ok-nappia lyhyesti, ja yksityiskohtaiseen pääsee pitämällä ok-nappia pohjassa niin pitkään, että seuraava valikko ilmestyy.
Kaikesta päätellen olet käynyt vain tuossa simppelimmässä Vehicle settings -valikossa.
Superkaskon hinta pomppaa taivaisiin seuraavalla sopimuskaudella. Miten helppoa on vaihtaa autovakuutusyhtiötä ja onnistuuko ilman nykyisen vakuutusyhtiön irtisanomisaikaa tai kesken nykyisen sopimuskauden?
2021 Corollassa katsoin huvikseen. Siellä mittaristo yms valikossa on erillinen settings kohtea vielä, mutta ei reset optiota huollolle. Vastaa ymmärtääkseni tuota kuvailtua syvempää settings valikkoa.Aa okei. Olen koittanut kyllä pitkäänkin painaa, mutta ilmeisesti en ole tarpeeksi kauaa painanut? Kolme sekuntia öbaut max kokeillut. Sekä pitkällä että lyhyellä painalluksella pompannut rengaspainevalikko, mutta ilmeisesti pitää painaa vielä kauemmin.
Muoks. otin videon, mutta vaan näytöstä niin ei näy ok'n painallukset siinä. Kokeilen vielä myöhemmin uudelleen valistuneilla ohjeilla.
Henkilökohtaisesti käyttäisin ainoastaan kyseiseen laitteeseen ja polttoaineelle tarkoitettuja suodattimia.voiko laittaa polttoaine suodattimen pensa version dieseliin? mutta ei toisinpäin?