Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Tuolla saat tarkasti, jos oikeasti haluat!

nojoo elikkäis aika iso heitto antureiden ja mittarin välillä koska juuri tuollaisella mittarilla jouduin laskemaan 2.2 että auto näytti 2.5
pitääpä vielä ottaa uusi tarkistus jossain
 
Teinin mopossa on rosterista/ruostumattomasta teräksestä valmistettu lämpösuoja pakoputkessa reiden/pohkeen kohdalla. Tuunausmielessä se pitäisi kuulemma värjätä muuhun teemaan sopivasti. Mikä olisi paras tapa maalata se niin että väri pysyy, eikä muuta säävyä saman tien? Väriksi pitäisi löytää joku punaisen sävy.

Miellä aikoinaan maalasivat tiettyjä osia tällä ja jurikin punaisella. Tuli ihan nättiä jälkeä kun se lopputulos jäljittelee anodisoitua alumiinia, jota oli pyörässä muutenkin vakiona.

Maston Candy Effect spraymaali on nopeasti kuivuva läpikuultava anodisoitua alumiinia muistuttava akryylimaali sisä- ja ulkokäyttöön. Kertakäsittelyllä valmis ja näyttävä läpikuultava pinta metalli-, lasi- ja useimmille muovipinnoille. Läpikuultavana maalina efektin syvyyttä voidaan lisätä maalaamalla useampia kerroksia.

 
nojoo elikkäis aika iso heitto antureiden ja mittarin välillä koska juuri tuollaisella mittarilla jouduin laskemaan 2.2 että auto näytti 2.5
Ei laadukkaaseen mittariinkaan voi luottaa jos se on joku huoltoaseman yhteiskäyttöinen kapula mitä pyöritellään ja paiskotaan pitkin asfalttia. Kun tuollaisen hakee itse kaupasta ja käsittelee asiallisesti niin on luotettava mutta sinun tapauksessasi pitäisin edelleen auton paineantureita luotettavimpana mittalaitteena.
 
Ei laadukkaaseen mittariinkaan voi luottaa jos se on joku huoltoaseman yhteiskäyttöinen kapula mitä pyöritellään ja paiskotaan pitkin asfalttia. Kun tuollaisen hakee itse kaupasta ja käsittelee asiallisesti niin on luotettava mutta sinun tapauksessasi pitäisin edelleen auton paineantureita luotettavimpana mittalaitteena.
Joo, ne kyllä saa runtua aika rajusti varmaan..
Tällä kertaa kuitenkin näytti toimivan huoltiksen mittari ja olikin antureissa vaan viivettä (hassu sinänsä koska viimeksi toimi ihan niin että pystyi melkeen reaaliajassa seuraamaan paineita kun muuttui)
nyt yön jälkeen anturit näytti juurikin samaa kun tuo huoltoaseman michelin mittari eli 2.2 ja 2.5 nyt sain paineet sinne mihin pitikin.
Ei sais hosua :cautious:
 
Miellä aikoinaan maalasivat tiettyjä osia tällä ja jurikin punaisella. Tuli ihan nättiä jälkeä kun se lopputulos jäljittelee anodisoitua alumiinia, jota oli pyörässä muutenkin vakiona.



Ok, kiitos vinkistä. Tässä tosin tuo ruostumaton teräs ja kuuma pakoputki voivat aiheuttaa haasteita, mutta sen näkee sitten.
 
Ok, kiitos vinkistä. Tässä tosin tuo ruostumaton teräs ja kuuma pakoputki voivat aiheuttaa haasteita, mutta sen näkee sitten.
Itse hakisin suosiolla näitä kuumankestomaaleja. Itsellä ainakin kestänyt vuosia mopon pakoputkessa.
 
Ei kannata sitten maalata sen suojan sisäpuolta. Se että se on kiiltävä rosteri toimii heijastaen lämpösäteitä takaisin eikä ime lämpöä siihen suojaan.
 
Onko jengillä heittää jotain toimivia konsteja auton ilmastoinnin raikastukseen? Tulee sellainen ummehtunut/homeinen haju kun kytkee ilmastoinnin päälle ja silloin kun kytkee sen pois päältä.
 
Onko jengillä heittää jotain toimivia konsteja auton ilmastoinnin raikastukseen? Tulee sellainen ummehtunut/homeinen haju kun kytkee ilmastoinnin päälle ja silloin kun kytkee sen pois päältä.
Haju tulee siitä, että kenno jää kosteaksi. Tuota voi ehkäistä niin, että sammuttaa ilmastoinnin hieman ennen autolla perille saapumista niin kenno pääsee kuivumaan eikä rupea haisemaan. Kosteana se toimii hyvänä kasvualustana. Jossain hienommista autoissa löytyy kuivatusominaisuus mikä sammuttamisen jälkeen kuivaa kennon.

Tarkista raitisilmansuodattimen kunto. Tämmöistä voi käyttää Motox ilmastoinninpuhdistusaine 150 ml | Motonet Oy tai jos haluaa kunnolla puhdistaa niin käyttää vaahtoa CRC Airco Cleaner PRO Ilmastoinnin puhdistusvaahto | Motonet Oy



Varsinaisesti tuo tuoksuminen ei ole vika vaan omalla käytöllä voi siihen vaikuttaa.
 
Suodatin hiljattain vaihdettu ja olen tuota ilmastoinnin sammuttelua ennen saapumista kyllä harrastellutkin mutta en tiiä, jotain sielä tosiaan muhii. Täytyy ehkä kokeilla tuota Motoxin suihketta ensin, se on ainakin se halvin kokeilu.
 
Haju tulee siitä, että kenno jää kosteaksi. Tuota voi ehkäistä niin, että sammuttaa ilmastoinnin hieman ennen autolla perille saapumista niin kenno pääsee kuivumaan eikä rupea haisemaan. Kosteana se toimii hyvänä kasvualustana. Jossain hienommista autoissa löytyy kuivatusominaisuus mikä sammuttamisen jälkeen kuivaa kennon.

Tarkista raitisilmansuodattimen kunto. Tämmöistä voi käyttää Motox ilmastoinninpuhdistusaine 150 ml | Motonet Oy tai jos haluaa kunnolla puhdistaa niin käyttää vaahtoa CRC Airco Cleaner PRO Ilmastoinnin puhdistusvaahto | Motonet Oy



Varsinaisesti tuo tuoksuminen ei ole vika vaan omalla käytöllä voi siihen vaikuttaa.

Uutta tietoa mulle, kuinka kauan ennen auton sammuttamista pitäisi ilmastointi sammuttaa? Minuutti, viisi..?
 
Uutta tietoa mulle, kuinka kauan ennen auton sammuttamista pitäisi ilmastointi sammuttaa? Minuutti, viisi..?
Ei sitä siis ole pakko sammuttaa, mutta ideana tuossa on se, että kenno pääsee kuivumaan jolloin se ei rupea haisemaan. Se kenno jää kosteaksi käytännössä aina jos ilmastointi on päällä auton sammuttamiseen asti ja sitten seuraavalla kerralla voi tulla se haju hetken aikaa. Ja tarkoitus vain ilmastointi pois ja puhallus päälle Kaupallinen yhteistyö Fixus: Osaatko käyttää autosi ilmastointia oikein? Näillä vinkeillä kaikilla matkustajilla on miellyttävämpi automatka

En osaa mitään tarkkaa aikaa sanoa, mutta vaikka max 5min.
 
8v vanha auto ja ei koskaan ollut ohjauskulmien tarkistuksessa. Suoralla tiellä pienen pientä vetoa oikealle. Ja uudet kesäkumit tulossa niin onko jo nyt hyvä syy käydä tarkistuttaa ohjauskulmat? Vai kannattaako odottaa siihen asti, että autoa alkaa ravistuttaa?
 
8v vanha auto ja ei koskaan ollut ohjauskulmien tarkistuksessa. Suoralla tiellä pienen pientä vetoa oikealle. Ja uudet kesäkumit tulossa niin onko jo nyt hyvä syy käydä tarkistuttaa ohjauskulmat? Vai kannattaako odottaa siihen asti, että autoa alkaa ravistuttaa?

Voihan se olla hyvä säädättää ne sen jälkeen kun on uudet renkaat alla. Sillä varmistat myös sen ettei renkaat kulu mitenkään epätavanomaisen paljon.
 
8v vanha auto ja ei koskaan ollut ohjauskulmien tarkistuksessa. Suoralla tiellä pienen pientä vetoa oikealle. Ja uudet kesäkumit tulossa niin onko jo nyt hyvä syy käydä tarkistuttaa ohjauskulmat? Vai kannattaako odottaa siihen asti, että autoa alkaa ravistuttaa?
Kuten aikaisemmin mainittu niin parempi säätää jos epäilee ja vanhoissa kumeissa olisi epäsäännöllistä kulumaa.

Ravistusta ei kulmien säätö poista jos sitä on.
 
Pikkusen autokuumetta heräilee mutta budjetti vähän arvoitus. Saan omasta nykyisestä autosta noin 7000-8000 euroa vaihdossa, mikä on sellainen hintaluokka joilla autokaupat olisivat kiinnostuneita vaihdosta? Tuntuu ettei hirveästi ole hinkua vaihtaa tuota johonkin noin 12000 arvoiseen? Mitä luulette, alkaisko myyjää napostelemaan jos vaihtaisi tuon n. 16000 arvoiseen?
 
Pikkusen autokuumetta heräilee mutta budjetti vähän arvoitus. Saan omasta nykyisestä autosta noin 7000-8000 euroa vaihdossa, mikä on sellainen hintaluokka joilla autokaupat olisivat kiinnostuneita vaihdosta? Tuntuu ettei hirveästi ole hinkua vaihtaa tuota johonkin noin 12000 arvoiseen? Mitä luulette, alkaisko myyjää napostelemaan jos vaihtaisi tuon n. 16000 arvoiseen?
Mikäs pirssi sulla on vaihdossa? Hinta-arviolla = Pyyntihinta, ei paljoa kerro. Toinen että mihin oot vaihtamassa..?
 
Mikäs pirssi sulla on vaihdossa? Hinta-arviolla = Pyyntihinta, ei paljoa kerro. Toinen että mihin oot vaihtamassa..?
240tkm ajettu 2015 Passatti 1.4 Tsi manuaalilla. Toimiva peli, öljyä ei lisäillä vaihtovälin sisällä ja muutenkin ihan fiksu

Sehän tässä mielenkiintoista onkin ettei oikein tiedä mihin vaihtais, pitäisi vaan saada vähän vähemmän ajettua ja tuoreempaa tilalle kun alkaa kilsat vähän hirvittämään.
Toistaseksi katellu esim. näitä kahta:


 
240tkm ajettu 2015 Passatti 1.4 Tsi manuaalilla. Toimiva peli, öljyä ei lisäillä vaihtovälin sisällä ja muutenkin ihan fiksu

Sehän tässä mielenkiintoista onkin ettei oikein tiedä mihin vaihtais, pitäisi vaan saada vähän vähemmän ajettua ja tuoreempaa tilalle kun alkaa kilsat vähän hirvittämään.
Toistaseksi katellu esim. näitä kahta:



VAG ei oikein tahdo kelvata vaihdossa kun nuo TSi koneet omaa tietyn maineen, niin se mitä niistä saa on kysymys. Huutiksissa noilla kilsoilla voi vähän katella mitä niistä maksetaan, siis kun liike pistää eteenpäin. Onneks sentään manuaali.

Bemarin jättäisin pois hajoavan nelivedon takia, +7000€ maksaa korjaus alkuperäisellä jakolaatikolla. Korjattua jakolaatikkoa löytyy noin 5000€ kieppeillä, korjaussarja muistaakseni jotain 3500.... jos työkalut pysyy käsissä. Tutulla on x-drive missä jakolaatikko oireilee, ja oli ottanut selvää mitä korjaus maksaa. Kilsoja alla jotain 150tkm ja vm 2014.

Mersu vois olla ihan ok, toki voi ylläreitä tulla niissäkin. Pikkuserkun E sarjan (diesel ja ex taksi) hajosi yläkerta, vain 9000€ maksoi remppa.

Sitten nuo ladattavat hybridit, niistä on mediassa kirjoiteltu että jos akku köpsähtää niin taas kaivetaan taskuja. Ja tuomittu vähän sellaiseksi keksinnöksi mitä ei pitäisi olla olemassakaan. Tässä nyt jotain ajatusta mitä mieleen tuli.

Jos jättäis ladattavat pois, ja bemarista ainakin nelivedon unohtaisi, niin varmaan jotain löytyy.
 
Viimeksi muokattu:
VAG ei oikein tahdo kelvata vaihdossa kun nuo TSi koneet omaa tietyn maineen, niin se mitä niistä saa on kysymys. Huutiksissa noilla kilsoilla voi vähän katella mitä niistä maksetaan, siis kun liike pistää eteenpäin. Onneks sentään manuaali.

Bemarin jättäisin pois hajoavan nelivedon takia, +7000€ maksaa korjaus alkuperäisellä jakolaatikolla. Korjattua jakolaatikkoa löytyy noin 5000€ kieppeillä, korjaussarja muistaakseni jotain 3500.... jos työkalut pysyy käsissä. Tutulla on x-drive missä jakolaatikko oireilee, ja oli ottanut selvää mitä korjaus maksaa. Kilsoja alla jotain 150tkm ja vm 2014.

Mersu vois olla ihan ok, toki voi ylläreitä tulla niissäkin. Pikkuserkun E sarjan (diesel ja ex taksi) hajosi yläkerta, vain 9000€ maksoi remppa.

Sitten nuo ladattavat hybridit, niistä on mediassa kirjoiteltu että jos akku köpsähtää niin taas kaivetaan taskuja. Ja tuomittu vähän sellaiseksi keksinnöksi mitä ei pitäisi olla olemassakaan. Tässä nyt jotain ajatusta mitä mieleen tuli.

Jos jättäis ladattavat pois, ja bemarista ainakin nelivedon unohtaisi, niin varmaan jotain löytyy.
Tulikohan noihin nyt yksi nolla liikaa? Uusi alkuperäinen 225xe jakolaatikko ei maksa edes uutena tuollaisia summia - Original BMW E-transmission GE1F45GK (27208615258)
 
Tulikohan noihin nyt yksi nolla liikaa? Uusi alkuperäinen 225xe jakolaatikko ei maksa edes uutena tuollaisia summia - Original BMW E-transmission GE1F45GK (27208615258)

Se mitä tutulta kuulin hänen bemaristaan. M550d 2015, onkos se nyt sitten F11 sarjaa tms. En mä ainakaan löytänyt äkkiä siihen lootaa, sä osaat nää haut paremmin niin kerro mitä maksaa. Oma oletus että ei voi olla kovin erilainen mitä tuossa äsken mainitussa 225:ssa.
On hyvin paljon mahdollista että omat tiedot vastaanotettu kyselemättä paljonko lapinlisää taas tällä kertaa tuli:x3:

Mmh.. kysyin tekoälyltä niin: Schmiedmann alkuperäinen BMW-jakovaihteisto: Hinta noin 5 603 € (sis. ALV).

+ työt, niin voi olla sen 7ke.

225:n laatikko on sitten huomattavasti halvempi näköjään, jotta näin
 
Viimeksi muokattu:
Se mitä tutulta kuulin hänen bemaristaan. M550d 2015, onkos se nyt sitten F11 sarjaa tms. En mä ainakaan löytänyt äkkiä siihen lootaa, sä osaat nää haut paremmin niin kerro mitä maksaa. Oma oletus että ei voi olla kovin erilainen mitä tuossa äsken mainitussa 225:ssa.
On hyvin paljon mahdollista että omat tiedot vastaanotettu kyselemättä paljonko lapinlisää taas tällä kertaa tuli:x3:

Mmh.. kysyin tekoälyltä niin: Schmiedmann alkuperäinen BMW-jakovaihteisto: Hinta noin 5 603 € (sis. ALV).

+ työt, niin voi olla sen 7ke.

225:n laatikko on sitten huomattavasti halvempi näköjään, jotta näin
Pantillisia löytyy 2500 eurolla, joka on paljon rahaa, mutta huomattavasti vähemmän kuin uusi. Samaa osaa on käytetty tyyliin kaikissa nelivetoisissa f-sarjalaisissa, joten käytettyjä löytyy pilvin pimein - Jakolaatikko 4WD ATC35L (vaihto-osa) (suosittelemme vaihtamaan myös ison puslan samalla)
 
Viimeksi muokattu:
Auto alkoi pitää vaimeaa humisevaa ääntä etuakselin suunnilta, taustalla juuri suoritettu renkaiden kausivaihto. Meniköhän renkaiden vaihdossa jotain keturalleen vai sattumaako vain?
Tunkilla ollessa kokeilin renkaita pyöritellä ja heilutella mutta en huomannut välyksiä. Pelkääjän puolen rengas naksui pyöritettäessä, kuskin puolella ei. Liittyyköhän tähän jotenkin?

Auto Tesla Model Y LR vm. 2022 75tkm ajettu.
Renkaiksi tuli käytetyt keski-euroopan kitkat Conti AllSeasonContact.
 
Auto alkoi pitää vaimeaa humisevaa ääntä etuakselin suunnilta, taustalla juuri suoritettu renkaiden kausivaihto. Meniköhän renkaiden vaihdossa jotain keturalleen vai sattumaako vain?
Tunkilla ollessa kokeilin renkaita pyöritellä ja heilutella mutta en huomannut välyksiä. Pelkääjän puolen rengas naksui pyöritettäessä, kuskin puolella ei. Liittyyköhän tähän jotenkin?

Auto Tesla Model Y LR vm. 2022 75tkm ajettu.
Renkaiksi tuli käytetyt keski-euroopan kitkat Conti AllSeasonContact.
Joko alkava laakerin ääni tai sitten ihan vain renkaista, näin mutuilemalla.
 
Onko markettilaadun 21-vaihteisissa polkupyörissä jokin rajoite, että etuvaihtajaa pitäisi käyttää vain yksi pykälä kerrallaan? Tuli runnottua kaksi pykälää tottumuksesta, kuului runks ja nyt ei vaihdevipu pelitä enää kunnolla. Shimanon vaihteet tässäkin tosin.
 
Onko markettilaadun 21-vaihteisissa polkupyörissä jokin rajoite, että etuvaihtajaa pitäisi käyttää vain yksi pykälä kerrallaan? Tuli runnottua kaksi pykälää tottumuksesta, kuului runks ja nyt ei vaihdevipu pelitä enää kunnolla. Shimanon vaihteet tässäkin tosin.
Ei kai siinä muuta syytä ole kuin että ketjuun ei tule liikaa sivuttaista vääntöä ja ketju ehtii siirtymään vaihteenvaihdon ja pienen poljennan aikana seuraavalle rattaalle. Nyt siellä on joko ketjuohjain vääntynyt tai etuvaihtaja päässyt jotenkin liikkumaan kiinnityksissään ja sen seurauksena vaihteensäädöt on ketuillaan. Helppohan tuo on taas säätöihin saada.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
275 271
Viestejä
4 739 644
Jäsenet
77 318
Uusin jäsen
Pekkamies

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom