Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
8v vanha auto ja ei koskaan ollut ohjauskulmien tarkistuksessa. Suoralla tiellä pienen pientä vetoa oikealle. Ja uudet kesäkumit tulossa niin onko jo nyt hyvä syy käydä tarkistuttaa ohjauskulmat? Vai kannattaako odottaa siihen asti, että autoa alkaa ravistuttaa?
 
8v vanha auto ja ei koskaan ollut ohjauskulmien tarkistuksessa. Suoralla tiellä pienen pientä vetoa oikealle. Ja uudet kesäkumit tulossa niin onko jo nyt hyvä syy käydä tarkistuttaa ohjauskulmat? Vai kannattaako odottaa siihen asti, että autoa alkaa ravistuttaa?

Voihan se olla hyvä säädättää ne sen jälkeen kun on uudet renkaat alla. Sillä varmistat myös sen ettei renkaat kulu mitenkään epätavanomaisen paljon.
 
8v vanha auto ja ei koskaan ollut ohjauskulmien tarkistuksessa. Suoralla tiellä pienen pientä vetoa oikealle. Ja uudet kesäkumit tulossa niin onko jo nyt hyvä syy käydä tarkistuttaa ohjauskulmat? Vai kannattaako odottaa siihen asti, että autoa alkaa ravistuttaa?
Kuten aikaisemmin mainittu niin parempi säätää jos epäilee ja vanhoissa kumeissa olisi epäsäännöllistä kulumaa.

Ravistusta ei kulmien säätö poista jos sitä on.
 
Pikkusen autokuumetta heräilee mutta budjetti vähän arvoitus. Saan omasta nykyisestä autosta noin 7000-8000 euroa vaihdossa, mikä on sellainen hintaluokka joilla autokaupat olisivat kiinnostuneita vaihdosta? Tuntuu ettei hirveästi ole hinkua vaihtaa tuota johonkin noin 12000 arvoiseen? Mitä luulette, alkaisko myyjää napostelemaan jos vaihtaisi tuon n. 16000 arvoiseen?
 
Pikkusen autokuumetta heräilee mutta budjetti vähän arvoitus. Saan omasta nykyisestä autosta noin 7000-8000 euroa vaihdossa, mikä on sellainen hintaluokka joilla autokaupat olisivat kiinnostuneita vaihdosta? Tuntuu ettei hirveästi ole hinkua vaihtaa tuota johonkin noin 12000 arvoiseen? Mitä luulette, alkaisko myyjää napostelemaan jos vaihtaisi tuon n. 16000 arvoiseen?
Mikäs pirssi sulla on vaihdossa? Hinta-arviolla = Pyyntihinta, ei paljoa kerro. Toinen että mihin oot vaihtamassa..?
 
Mikäs pirssi sulla on vaihdossa? Hinta-arviolla = Pyyntihinta, ei paljoa kerro. Toinen että mihin oot vaihtamassa..?
240tkm ajettu 2015 Passatti 1.4 Tsi manuaalilla. Toimiva peli, öljyä ei lisäillä vaihtovälin sisällä ja muutenkin ihan fiksu

Sehän tässä mielenkiintoista onkin ettei oikein tiedä mihin vaihtais, pitäisi vaan saada vähän vähemmän ajettua ja tuoreempaa tilalle kun alkaa kilsat vähän hirvittämään.
Toistaseksi katellu esim. näitä kahta:


 
240tkm ajettu 2015 Passatti 1.4 Tsi manuaalilla. Toimiva peli, öljyä ei lisäillä vaihtovälin sisällä ja muutenkin ihan fiksu

Sehän tässä mielenkiintoista onkin ettei oikein tiedä mihin vaihtais, pitäisi vaan saada vähän vähemmän ajettua ja tuoreempaa tilalle kun alkaa kilsat vähän hirvittämään.
Toistaseksi katellu esim. näitä kahta:



VAG ei oikein tahdo kelvata vaihdossa kun nuo TSi koneet omaa tietyn maineen, niin se mitä niistä saa on kysymys. Huutiksissa noilla kilsoilla voi vähän katella mitä niistä maksetaan, siis kun liike pistää eteenpäin. Onneks sentään manuaali.

Bemarin jättäisin pois hajoavan nelivedon takia, +7000€ maksaa korjaus alkuperäisellä jakolaatikolla. Korjattua jakolaatikkoa löytyy noin 5000€ kieppeillä, korjaussarja muistaakseni jotain 3500.... jos työkalut pysyy käsissä. Tutulla on x-drive missä jakolaatikko oireilee, ja oli ottanut selvää mitä korjaus maksaa. Kilsoja alla jotain 150tkm ja vm 2014.

Mersu vois olla ihan ok, toki voi ylläreitä tulla niissäkin. Pikkuserkun E sarjan (diesel ja ex taksi) hajosi yläkerta, vain 9000€ maksoi remppa.

Sitten nuo ladattavat hybridit, niistä on mediassa kirjoiteltu että jos akku köpsähtää niin taas kaivetaan taskuja. Ja tuomittu vähän sellaiseksi keksinnöksi mitä ei pitäisi olla olemassakaan. Tässä nyt jotain ajatusta mitä mieleen tuli.

Jos jättäis ladattavat pois, ja bemarista ainakin nelivedon unohtaisi, niin varmaan jotain löytyy.
 
Viimeksi muokattu:
VAG ei oikein tahdo kelvata vaihdossa kun nuo TSi koneet omaa tietyn maineen, niin se mitä niistä saa on kysymys. Huutiksissa noilla kilsoilla voi vähän katella mitä niistä maksetaan, siis kun liike pistää eteenpäin. Onneks sentään manuaali.

Bemarin jättäisin pois hajoavan nelivedon takia, +7000€ maksaa korjaus alkuperäisellä jakolaatikolla. Korjattua jakolaatikkoa löytyy noin 5000€ kieppeillä, korjaussarja muistaakseni jotain 3500.... jos työkalut pysyy käsissä. Tutulla on x-drive missä jakolaatikko oireilee, ja oli ottanut selvää mitä korjaus maksaa. Kilsoja alla jotain 150tkm ja vm 2014.

Mersu vois olla ihan ok, toki voi ylläreitä tulla niissäkin. Pikkuserkun E sarjan (diesel ja ex taksi) hajosi yläkerta, vain 9000€ maksoi remppa.

Sitten nuo ladattavat hybridit, niistä on mediassa kirjoiteltu että jos akku köpsähtää niin taas kaivetaan taskuja. Ja tuomittu vähän sellaiseksi keksinnöksi mitä ei pitäisi olla olemassakaan. Tässä nyt jotain ajatusta mitä mieleen tuli.

Jos jättäis ladattavat pois, ja bemarista ainakin nelivedon unohtaisi, niin varmaan jotain löytyy.
Tulikohan noihin nyt yksi nolla liikaa? Uusi alkuperäinen 225xe jakolaatikko ei maksa edes uutena tuollaisia summia - Original BMW E-transmission GE1F45GK (27208615258)
 
Tulikohan noihin nyt yksi nolla liikaa? Uusi alkuperäinen 225xe jakolaatikko ei maksa edes uutena tuollaisia summia - Original BMW E-transmission GE1F45GK (27208615258)

Se mitä tutulta kuulin hänen bemaristaan. M550d 2015, onkos se nyt sitten F11 sarjaa tms. En mä ainakaan löytänyt äkkiä siihen lootaa, sä osaat nää haut paremmin niin kerro mitä maksaa. Oma oletus että ei voi olla kovin erilainen mitä tuossa äsken mainitussa 225:ssa.
On hyvin paljon mahdollista että omat tiedot vastaanotettu kyselemättä paljonko lapinlisää taas tällä kertaa tuli:x3:

Mmh.. kysyin tekoälyltä niin: Schmiedmann alkuperäinen BMW-jakovaihteisto: Hinta noin 5 603 € (sis. ALV).

+ työt, niin voi olla sen 7ke.

225:n laatikko on sitten huomattavasti halvempi näköjään, jotta näin
 
Viimeksi muokattu:
Se mitä tutulta kuulin hänen bemaristaan. M550d 2015, onkos se nyt sitten F11 sarjaa tms. En mä ainakaan löytänyt äkkiä siihen lootaa, sä osaat nää haut paremmin niin kerro mitä maksaa. Oma oletus että ei voi olla kovin erilainen mitä tuossa äsken mainitussa 225:ssa.
On hyvin paljon mahdollista että omat tiedot vastaanotettu kyselemättä paljonko lapinlisää taas tällä kertaa tuli:x3:

Mmh.. kysyin tekoälyltä niin: Schmiedmann alkuperäinen BMW-jakovaihteisto: Hinta noin 5 603 € (sis. ALV).

+ työt, niin voi olla sen 7ke.

225:n laatikko on sitten huomattavasti halvempi näköjään, jotta näin
Pantillisia löytyy 2500 eurolla, joka on paljon rahaa, mutta huomattavasti vähemmän kuin uusi. Samaa osaa on käytetty tyyliin kaikissa nelivetoisissa f-sarjalaisissa, joten käytettyjä löytyy pilvin pimein - Jakolaatikko 4WD ATC35L (vaihto-osa) (suosittelemme vaihtamaan myös ison puslan samalla)
 
Viimeksi muokattu:
Auto alkoi pitää vaimeaa humisevaa ääntä etuakselin suunnilta, taustalla juuri suoritettu renkaiden kausivaihto. Meniköhän renkaiden vaihdossa jotain keturalleen vai sattumaako vain?
Tunkilla ollessa kokeilin renkaita pyöritellä ja heilutella mutta en huomannut välyksiä. Pelkääjän puolen rengas naksui pyöritettäessä, kuskin puolella ei. Liittyyköhän tähän jotenkin?

Auto Tesla Model Y LR vm. 2022 75tkm ajettu.
Renkaiksi tuli käytetyt keski-euroopan kitkat Conti AllSeasonContact.
 
Auto alkoi pitää vaimeaa humisevaa ääntä etuakselin suunnilta, taustalla juuri suoritettu renkaiden kausivaihto. Meniköhän renkaiden vaihdossa jotain keturalleen vai sattumaako vain?
Tunkilla ollessa kokeilin renkaita pyöritellä ja heilutella mutta en huomannut välyksiä. Pelkääjän puolen rengas naksui pyöritettäessä, kuskin puolella ei. Liittyyköhän tähän jotenkin?

Auto Tesla Model Y LR vm. 2022 75tkm ajettu.
Renkaiksi tuli käytetyt keski-euroopan kitkat Conti AllSeasonContact.
Joko alkava laakerin ääni tai sitten ihan vain renkaista, näin mutuilemalla.
 
Onko markettilaadun 21-vaihteisissa polkupyörissä jokin rajoite, että etuvaihtajaa pitäisi käyttää vain yksi pykälä kerrallaan? Tuli runnottua kaksi pykälää tottumuksesta, kuului runks ja nyt ei vaihdevipu pelitä enää kunnolla. Shimanon vaihteet tässäkin tosin.
 
Onko markettilaadun 21-vaihteisissa polkupyörissä jokin rajoite, että etuvaihtajaa pitäisi käyttää vain yksi pykälä kerrallaan? Tuli runnottua kaksi pykälää tottumuksesta, kuului runks ja nyt ei vaihdevipu pelitä enää kunnolla. Shimanon vaihteet tässäkin tosin.
Ei kai siinä muuta syytä ole kuin että ketjuun ei tule liikaa sivuttaista vääntöä ja ketju ehtii siirtymään vaihteenvaihdon ja pienen poljennan aikana seuraavalle rattaalle. Nyt siellä on joko ketjuohjain vääntynyt tai etuvaihtaja päässyt jotenkin liikkumaan kiinnityksissään ja sen seurauksena vaihteensäädöt on ketuillaan. Helppohan tuo on taas säätöihin saada.
 
8v vanha auto ja ei koskaan ollut ohjauskulmien tarkistuksessa. Suoralla tiellä pienen pientä vetoa oikealle. Ja uudet kesäkumit tulossa niin onko jo nyt hyvä syy käydä tarkistuttaa ohjauskulmat? Vai kannattaako odottaa siihen asti, että autoa alkaa ravistuttaa?
Vetääkö se auto oikealle myös konetien vasemmalla kaistalla? Käytännössä normaalilla oikealle kallistetulla ajoradalla auto vetää hieman oikealle, ellei pyöränkulmia ole asetettu kompensoimaan tuota, jolloin se sitten yleensä motarin ohituskaistalla pyrkii entistä voimakkaammin vasemmalle.

Sinänsä pielessä olevat pyöränkulmat eivät aiheuta ravistusta, kuin korkeintaan vasta sitten kun ovat pilanneet renkaat. Ravistus on yleensä seurausta epätasapainoisesta renkaasta tai väljistä nivelistä. Tosin se väljä nivel itsessään aiheuttaa väärän pyöränkulman.
 
Vetääkö se auto oikealle myös konetien vasemmalla kaistalla? Käytännössä normaalilla oikealle kallistetulla ajoradalla auto vetää hieman oikealle, ellei pyöränkulmia ole asetettu kompensoimaan tuota, jolloin se sitten yleensä motarin ohituskaistalla pyrkii entistä voimakkaammin vasemmalle.

Sinänsä pielessä olevat pyöränkulmat eivät aiheuta ravistusta, kuin korkeintaan vasta sitten kun ovat pilanneet renkaat. Ravistus on yleensä seurausta epätasapainoisesta renkaasta tai väljistä nivelistä. Tosin se väljä nivel itsessään aiheuttaa väärän pyöränkulman.
Pitää joku kerta kokeilla ajaa vasemmalla kaistalla ja katsotaan vetääkö mihin suuntaan
 
2635cde6e589a43ef00db4540a9cd8cc27c26a75d8630f40bd06e34bae7e6b67.jpg


Mitä käytännön eroa näillä merkeillä on? (Iltalehti ei suostu kertomaan ilman tunnuksia).
 
Veikataan että vasemmankaltaisella merkillä yöllä parkkeeraaminen on ilmaista ja oikeankaltaisella yöparkkeeraus on kielletty tai jotakin muuta minkätakia oikeanpuoleinen merkki näyttää vähän pelottavalta.
( pitääköhän palauttaa ajokortti poliisilaitokselle )
 
Sininen kyltti antaa pysäköidä vapaasti mutta klo 9-21 aikana maksullisena. Sinipuna kyltti kieltää pysäköinnin paitsi klo 9-21 ajalla voi pysäköidä maksullisena. Mutulla kirjoitettu
 
Myöskin mutuna P-kyltillä pysäköinti vain merkityille paikoille ja pysäköintikieltokyltillä aluepysäköinti.
 
Sininen kyltti antaa pysäköidä vapaasti mutta klo 9-21 aikana maksullisena. Sinipuna kyltti kieltää pysäköinnin paitsi klo 9-21 ajalla voi pysäköidä maksullisena. Mutulla kirjoitettu

Joo tää on se yleinen mutu, mutta mielestäni ei pidä paikkaansa. Tuon lisäkyltin kanssa kuitenkin taitaa tarkoittaa että tuona aikana tarvitaan pysäkointimaksu, mutta muina aikoina ei.

Nyt kaivataan varmaa tietoa. Vaikka joltakulta kellä on Iltalehden tunnukset niin lyhyt referaatti.


Edit: kiitos @Josef, sieltä se vastaus tulikin kirjoittamisen aikana
 
Viimeksi muokattu:
Kuten edellä mainittiin, ainoa käytännön ero on, että P-kyltti sallii pysäköinnin vain merkityille paikoille ja vaatii ne merkinnät. Oikeanpuoleinen ei vaadi merkintöjä.
Eli kaikki P kyltillä merkityt hiekkaparkkikset ei ole parkkipaikkoja?
 
Eli kaikki P kyltillä merkityt hiekkaparkkikset ei ole parkkipaikkoja?
Hyvä huomio, tuossa tarkoitin vain kadun varren pysäköintiä. Pysäköintialueella merkinnät näyttäisivät olevan vapaaehtoisia.

Tässä Väyläviraston ohje:
Merkillä osoitetaan ajoradasta tiemerkinnöin erotettu alue, joka on varattu ajoneuvojen pysäköintiin tien sillä puolella, jolle merkki on pystytetty. Ajoradan ulkopuolella merkki on voimassa koko pysäköintialueella, ellei tiemerkinnöin toisin osoiteta. Pysäköintiä koskevat rajoitukset on ilmaistava lisäkilvellä. Lisäkilvellä H12, H21 tai H24 varustettuna merkki osoittaa, etteivät muulla kuin lisäkilvessä ilmaistulla ajoneuvolla saa pysäköidä alueelle. Merkissä voidaan osoittaa pysäköintipaikan tai -alueen numero- tai kirjaintunnus.
lähde: Sääntömerkit - Väylävirasto
 
Pysäköintipaikalla ei saa pysäyttääkään ilman maksua maksullisena aikana.

Kieltomerkin alueella on ajokaista jota saa/pitää käyttää, jos ei estettä ole.
 
Miten määräytyy väistämisvelvollisuus tilanteessa, jossa minä käännyn vasemmalle pihalta, joka on päättyneen kadun päässä, joka jatkuu metsätienä, jolla on liikennemerkki: Moottorikäyttöisellä ajoneuvolla ajo kielletty. Normaalisti metsätie on suljettu puomilla ajoneuvoliikenteeltä mutta kevään aikana valokuituyhtiö on tehnyt kaivuutöitä alueella ja puomi on välillä nostettu ylös. Käännyin vasemmalle pihasta ja meinasin lähes ajaa kaivinkoneen kylkeen, joka tuli suoraan metsätieltä, jossa oli puomi nostettu ylös. Katsotaanko metsätieltä, pihalta katsottuna oikealta tuleva ajoneuvoliikenne etuajooikeutetuksi vai tulisiko kaivinkoneen väistää vasemmalta tulevaa liikennettä, koska se kulkee tieltä, jossa moottoriajoneuvoilla ei saa liikkua? Ps. Liikennemerkki on ollut koko ajan paikallaan, vaikka puomi on ollut ylhäällä.
 
Eiköhän pihalta tielle tai kadulle kääntyvä väistä ihan kaikkea tiellä liikkuvaa olipa tiellä liikkuvalla moottori tahi ei ja se jos se tie tai katu vaikka jossakin päättyy niin sekään ei vaikuta mitään. Jos sillä tiellä tai kadulla on vaikkapa polkupyörä niin et sinä saa kääntyä pihasta törmäten siihen vaan sinun pitää väistää. Tai polkupyörän sijasta kaivinkone.
 
Onkohan korjaamoilla testereitä millä pystyvät kattoo mahdollista syitä polttoaineen(bensa) sekoittumista öljyyn? Tänään jo kolmas pitkä ajo(tunnin ajoja) tältä viikolta ja puolen tunnin kuluttua moottorin sammutuksesta mittasin öljytasoa niin edelleen se oli yli maksimi tason. Ymmärrän, että lyhyet ajot kerryttää kosteutta ja polttoainetta moottoriöljyn sekaan mutta luulisi, että tunnin ajolla siellä kaikki pois palava ainekset olisivat jo poistuneet.
 
Onkohan korjaamoilla testereitä millä pystyvät kattoo mahdollista syitä polttoaineen(bensa) sekoittumista öljyyn? Tänään jo kolmas pitkä ajo(tunnin ajoja) tältä viikolta ja puolen tunnin kuluttua moottorin sammutuksesta mittasin öljytasoa niin edelleen se oli yli maksimi tason. Ymmärrän, että lyhyet ajot kerryttää kosteutta ja polttoainetta moottoriöljyn sekaan mutta luulisi, että tunnin ajolla siellä kaikki pois palava ainekset olisivat jo poistuneet.
Haiseeko öljy bensalle? Käykö moottori jokaisella sylinterillä? Käytännössä vaatii, että sylinteriin syötetään bensaa, joka ei pala.

Lienee puristuspainemittari ainut vähänkään soveltuva. Millään mittarilla ei voi mitata, onko kyse männän renkaissa, sylintereissä tai männissä. Vuotokohta ei liene ongelma, vaan miten polttoaine jää palamattomana sylintereihin. Tietyissä moottoreissa vika on aina sama ja siihen ei käytännössä tarvitse testiä.

Kaasutinautossa bensan valuminen kaasareista ajon jälkeen on mahdollista, mutta ei ruiskussa.
 
Viimeksi muokattu:
Astra vaatii DOT-4+ -jarrunestettä. Mitä se oikein on? DOT-4-LV ja DOT-4-ESP löytyvät, mutta ei plussaa.
 
Miten määräytyy väistämisvelvollisuus tilanteessa, jossa minä käännyn vasemmalle pihalta, joka on päättyneen kadun päässä, joka jatkuu metsätienä, jolla on liikennemerkki: Moottorikäyttöisellä ajoneuvolla ajo kielletty. Normaalisti metsätie on suljettu puomilla ajoneuvoliikenteeltä mutta kevään aikana valokuituyhtiö on tehnyt kaivuutöitä alueella ja puomi on välillä nostettu ylös. Käännyin vasemmalle pihasta ja meinasin lähes ajaa kaivinkoneen kylkeen, joka tuli suoraan metsätieltä, jossa oli puomi nostettu ylös. Katsotaanko metsätieltä, pihalta katsottuna oikealta tuleva ajoneuvoliikenne etuajooikeutetuksi vai tulisiko kaivinkoneen väistää vasemmalta tulevaa liikennettä, koska se kulkee tieltä, jossa moottoriajoneuvoilla ei saa liikkua? Ps. Liikennemerkki on ollut koko ajan paikallaan, vaikka puomi on ollut ylhäällä.

Sanoisin että sä olisit tuossa kolarissa syyllinen. PItäähän sun väistää jokatapauksessa kaikkia muitakin ajoneuvoija joita sieltä oikealta tulee. Jos kyltti kieltäisi ajoneuvolla ajamisen, niin tuo voisi ehkä olla jotenkin perusteltavissa.. Tosin todennäköisesti siltikin olisit vähintäänkin varomaton, koska tuskin sulla olisi ollut aikaa jalankulkijaankaan reagoida.

Mun mielestä väistämisvelvollisuus ei muutu vaikka sieltä tulevassa ajoneuvossa moottori olisikin, ja se on lainvalvojan ja huoltoajoneuvon kuljettajan välinen asia onko ajokieltoa rikottu. Tosin jos kyseessä on yksityisalue, kuten todennäköisesti on, kun siinä on puomi, koko liikennemerkkiä ei ole todennäköisesti juridisesti olemassa.
 
Sanoisin että sä olisit tuossa kolarissa syyllinen. PItäähän sun väistää jokatapauksessa kaikkia muitakin ajoneuvoija joita sieltä oikealta tulee. Jos kyltti kieltäisi ajoneuvolla ajamisen, niin tuo voisi ehkä olla jotenkin perusteltavissa.. Tosin todennäköisesti siltikin olisit vähintäänkin varomaton, koska tuskin sulla olisi ollut aikaa jalankulkijaankaan reagoida.

Mun mielestä väistämisvelvollisuus ei muutu vaikka sieltä tulevassa ajoneuvossa moottori olisikin, ja se on lainvalvojan ja huoltoajoneuvon kuljettajan välinen asia onko ajokieltoa rikottu. Tosin jos kyseessä on yksityisalue, kuten todennäköisesti on, kun siinä on puomi, koko liikennemerkkiä ei ole todennäköisesti juridisesti olemassa.
Hei, päättyvä tie ei ole yksityistie ja siitä jatkuva metsäkaistale ei ole yksityisaluetta. Valokuitukoijarien työmaakyltit ja romut olivat viety pois ja asfalttii oli paikattu viikkoja sitten. Normaalitilanteessa ainoat väistettävät ovat jalkakäytävän kevyt liikenne ja vastapäisen tontin pihaliikenne. En ole koskaan ymmärtänyt puomiviritelmää, aikaisemmin samassa paikassa taisi olla useampi betoniporsas edessä. Metsäkaistan toisella puolella on asuinalue, jossa sama valokuitufirma tekee hommia. Todennäköisesti työmaa käy nostamassa puomia säännöllisesti ylös, jotta työmaaliikenne pääsee röyhkeästi oikaisemaan viereisen tien kautta. Saan kääntää päätä aika paljon pidemmälle, jotta näkisin potentiaalisen "pusikosta" tulevan ajoneuvoliikenteen. Teoriassa puskasta voi paahtaa ajoväylälle myös jokin oman elämänsä Usain Bolt, joten siinä mielessä tuohon kulmaan on ehkä pakko myös vilkaista.
 
Hei, päättyvä tie ei ole yksityistie ja siitä jatkuva metsäkaistale ei ole yksityisaluetta. Valokuitukoijarien työmaakyltit ja romut olivat viety pois ja asfalttii oli paikattu viikkoja sitten. Normaalitilanteessa ainoat väistettävät ovat jalkakäytävän kevyt liikenne ja vastapäisen tontin pihaliikenne. En ole koskaan ymmärtänyt puomiviritelmää, aikaisemmin samassa paikassa taisi olla useampi betoniporsas edessä. Metsäkaistan toisella puolella on asuinalue, jossa sama valokuitufirma tekee hommia. Todennäköisesti työmaa käy nostamassa puomia säännöllisesti ylös, jotta työmaaliikenne pääsee röyhkeästi oikaisemaan viereisen tien kautta. Saan kääntää päätä aika paljon pidemmälle, jotta näkisin potentiaalisen "pusikosta" tulevan ajoneuvoliikenteen. Teoriassa puskasta voi paahtaa ajoväylälle myös jokin oman elämänsä Usain Bolt, joten siinä mielessä tuohon kulmaan on ehkä pakko myös vilkaista.
Kyllähän sieltä voi myös polkupyörä tulla, eikä nyt kuulosta edes mitenkään mahdottoman epätodennäköiseltä jos siellä jokin asuinaluekin on.

Mitään kovin kummoista vauhtia noilla työkoneilla ei kyllä voi pitää kuin sielällä asfaltilla, pomppivat muuten pöpelikköön, eli ei se nyt kauheasti yllättäen voi tulla.
 

riittäskö tuollainen kesäkäytössä w211 om646 perässä jossa ei ole lisävarusteita. Lithium akkuu en uskalla ostaa.
 
Tuli pieni pusu takapuskuriin ja menee vastapuolen piikkiin, saanko viedä arvioitavaksi ja korjattavaksi Veholle vaikka tarjoavat yhteistyökumppaneita?
 
Tuli pieni pusu takapuskuriin ja menee vastapuolen piikkiin, saanko viedä arvioitavaksi ja korjattavaksi Veholle vaikka tarjoavat yhteistyökumppaneita?
Onneksi tarjoaa Vehoa.
Selvisikin jo, mutta vastaan silti. Ainakin kaikissa tapauksissa missä minulla on ollut vakuutusyhtiön kanssa korjaus keissejä niin aina itse saanut valita, joko noita yhteistyökumppaneita tai virallisen maahantuojan. Toki nuo yhteistyökumppanit ovat yleensä mukattomampia asioida. Noissa virallisissa maahantuojissa siis, jos eivät ole kumppaneita niin voi olla että joutuu vakuutusyhtiön valtuuttaman tarkastajan kautta käyttämään autonsa. Eli ei välttämättä voi viedä sinne suoraan.
 
Kokemuksia lisäturvista jos on tullut vikaa hieman takuun rauettua? Otin wetterin turvan 20tkm/1v ja sopimuksessa oli laitettu lukemaksi tasan 68tkm. Nyt ajettu 89100 eli 1100 km yli. Luovutuksessa oli kyllä noin 68500 mutta miten tätä nyt todistella. Kuitenkin, ei puhuta nyt kauhean isosta ylityksestä.
 
Mikä olisi kotikäyttäjälle paras vikakoodinlukija/testeri? Saisi olla ilmaiset päivitykset Mahdollisimman moneen ohjainlaitteeseen kun pääsisi käsiksi ja saisi tehtyä mm. sähköisen käsijarrun laiton huoltoasentoon suutinkoodaukset, huoltoväli nollaukset, koodauksia.

Topdoneja katselin, onko näistä halvemmista (alle 300 eur) Topdoneista jollain kokemuksia? iCarsoft on toinen jota tullut katseltua.
 
Mikä olisi kotikäyttäjälle paras vikakoodinlukija/testeri? Saisi olla ilmaiset päivitykset Mahdollisimman moneen ohjainlaitteeseen kun pääsisi käsiksi ja saisi tehtyä mm. sähköisen käsijarrun laiton huoltoasentoon suutinkoodaukset, huoltoväli nollaukset, koodauksia.

Topdoneja katselin, onko näistä halvemmista (alle 300 eur) Topdoneista jollain kokemuksia? iCarsoft on toinen jota tullut katseltua.


Autocom/delphi Kiinasta tai löytyy niitä varmaan Toristakin. Ja siihen kaveriksi läppäri.
 
Mikä olisi kotikäyttäjälle paras vikakoodinlukija/testeri? Saisi olla ilmaiset päivitykset Mahdollisimman moneen ohjainlaitteeseen kun pääsisi käsiksi ja saisi tehtyä mm. sähköisen käsijarrun laiton huoltoasentoon suutinkoodaukset, huoltoväli nollaukset, koodauksia.

Topdoneja katselin, onko näistä halvemmista (alle 300 eur) Topdoneista jollain kokemuksia? iCarsoft on toinen jota tullut katseltua.
Mulla on Icarsoftin CR max ja toistaiseksi olen ollut erittäin tyytyväinen.
 
Autocom/delphi Kiinasta tai löytyy niitä varmaan Toristakin. Ja siihen kaveriksi läppäri.
Nämä on kyllä tiedossa ja varmaan päteviä laitteita mutta tuollainen tablettityylinen olisi kätevämpi ja softiltaan ei luulisi olevan kräkätty. Nuo halvat Delphi+läppäri paketithan sisältää Delphin kräkätyn softan.
 
Mulla on Icarsoftin CR max ja toistaiseksi olen ollut erittäin tyytyväinen.
Toi vaikuttaa kyllä hyvältä mitä olen aiemmin katsellut. Mietin vaan saako vähän halvemmallakin riittävän hyvää kun käyttö on aika satunnaista.

Kuuluuko tuohon elinikäiset päivitykset uusille automalleille?

E: Näköjään kuuluu 👍
 
Nämä on kyllä tiedossa ja varmaan päteviä laitteita mutta tuollainen tablettityylinen olisi kätevämpi ja softiltaan ei luulisi olevan kräkätty. Nuo halvat Delphi+läppäri paketithan sisältää Delphin kräkätyn softan.


Niinhän ne sisältää, mutta eipä niissä ongelmia ole ollut kunhan ei nettiin päästä konetta. Parikin näitä ollut käytössä varmaan 10 vuotta. Ja eihän nuissakaan tarvitse kun se obd mötikkä laittaa obd pistokkeeseen ja voi koneen kanssa pysytellä vaikka auton ulkopuolella. Ja eiköhän tuon ohjelman saa tablettiinkin halutessaan. Onhan tuo läppäri vähän kömpelö auton sisällä.
 
Toi vaikuttaa kyllä hyvältä mitä olen aiemmin katsellut. Mietin vaan saako vähän halvemmallakin riittävän hyvää kun käyttö on aika satunnaista.

Kuuluuko tuohon elinikäiset päivitykset uusille automalleille?

E: Näköjään kuuluu 👍
Ei tuo itelläkään kuin muutaman kerran vuodessa käy autossa kiinni. Mutta onpahan sitten ainakin kone kun sitä tarttee.
iCarsoftin lisäksi tuli vastaan vain Thinkscanin lukijat, joissa on ilmaiset päivitykset. Sadan euron hintaero laittoi tilaamaan iCarsoftin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
285 072
Viestejä
4 898 976
Jäsenet
78 913
Uusin jäsen
krikey

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom