Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Kaupungin vastaava pysäköinnintarkastaja laittoi sähköpostivastauksessa samat litaniat mitkä olin jo lukenut netistä, mutta vastasi lauseen verran itsekin todetakseen, että kyseiseen paikkaan saa pysäköidä invalapulla. Yritin enmmänkin saada selvennystä tuohon ovien eteen jättämiseen, mutta koska tähän ei tullut mitään vastausta, kai sitä sitten voi jättää auton vaikka paraatipaikalle. Ainoa mikä tuossa on vähän tulkinnanvaraista on myyttinen "kohtuuton haitta", jota ei invapysäköinnilläkään saa aiheuttaa.
 
Kävin eilen katsastamassa Suzuki Swift mopoautoni. Meni läpi, mutta minähän en ollut edes ajatellut tsekata että myös etuparkkivalot toimivat, ja olihan siinä oikea etuparkki pimeänä. Autossa kun on valoautomatiikka ja lyhyet on aina päällä muutenkin. Tuli korjauskehoitus mutta ei tarvi mennä näyttämään. Ajattelin laittaa esim. tällaiset W5W T10 led-polttimot, samanlaiset jotka laitoin jo yli vuosi sitten rekisterivaloiksi kun en alituiseen jaksa olla noita perinteisiä vaihtamassa. Olen myös laittanut samanlaiset hayabusaan eikä ongelmia ole esiintynyt.

Kysymys: Onko kukaan saanut noottia tai vaihtokehotuksia kun näitä Motonetin tms. "Ei tieliikennekäyttöön" tarkotettuja pikkuledejä on ajoneuvoonsa asennellut? Tiedän että katsastaja tai virkavalta suhtautuu yrmeästi jos vaikka H4- tai H7-polttimot vaihtaa johinkin taivaalle sojottaviin ja vastaantulijoita häikäiseviin ledeihin, mutta miten nämä pienet lisävalot? Luulisi ettei olisi suurempaa väliä, vai onko sittenkin? Tavoitteena ei ole minkäänlainen tuning, yritän vaan minimoida polttimon vaihtotarvetta kun en omaa proktologin sormia ja noitten vaihto on ajoittain veemäistä touhua.
 
Kävin eilen katsastamassa Suzuki Swift mopoautoni. Meni läpi, mutta minähän en ollut edes ajatellut tsekata että myös etuparkkivalot toimivat, ja olihan siinä oikea etuparkki pimeänä. Autossa kun on valoautomatiikka ja lyhyet on aina päällä muutenkin. Tuli korjauskehoitus mutta ei tarvi mennä näyttämään. Ajattelin laittaa esim. tällaiset W5W T10 led-polttimot, samanlaiset jotka laitoin jo yli vuosi sitten rekisterivaloiksi kun en alituiseen jaksa olla noita perinteisiä vaihtamassa. Olen myös laittanut samanlaiset hayabusaan eikä ongelmia ole esiintynyt.

Kysymys: Onko kukaan saanut noottia tai vaihtokehotuksia kun näitä Motonetin tms. "Ei tieliikennekäyttöön" tarkotettuja pikkuledejä on ajoneuvoonsa asennellut? Tiedän että katsastaja tai virkavalta suhtautuu yrmeästi jos vaikka H4- tai H7-polttimot vaihtaa johinkin taivaalle sojottaviin ja vastaantulijoita häikäiseviin ledeihin, mutta miten nämä pienet lisävalot? Luulisi ettei olisi suurempaa väliä, vai onko sittenkin? Tavoitteena ei ole minkäänlainen tuning, yritän vaan minimoida polttimon vaihtotarvetta kun en omaa proktologin sormia ja noitten vaihto on ajoittain veemäistä touhua.

Jos lediä pakko saada, niin suosittelen alle 6000 kelvinin versioita, niin ei turhaan ole liian sinistä valoa.

Katsastaja ei ole koskaan maininnut Philips Ultinon Pro9100 HL +350%, H7 valoista mitään, eikä kukaan ole koskaan valoja vilkutellut, valokuviokin on sama kuin halogeenilla.
 
Kävin eilen katsastamassa Suzuki Swift mopoautoni. Meni läpi, mutta minähän en ollut edes ajatellut tsekata että myös etuparkkivalot toimivat, ja olihan siinä oikea etuparkki pimeänä. Autossa kun on valoautomatiikka ja lyhyet on aina päällä muutenkin. Tuli korjauskehoitus mutta ei tarvi mennä näyttämään. Ajattelin laittaa esim. tällaiset W5W T10 led-polttimot, samanlaiset jotka laitoin jo yli vuosi sitten rekisterivaloiksi kun en alituiseen jaksa olla noita perinteisiä vaihtamassa. Olen myös laittanut samanlaiset hayabusaan eikä ongelmia ole esiintynyt.

Kysymys: Onko kukaan saanut noottia tai vaihtokehotuksia kun näitä Motonetin tms. "Ei tieliikennekäyttöön" tarkotettuja pikkuledejä on ajoneuvoonsa asennellut? Tiedän että katsastaja tai virkavalta suhtautuu yrmeästi jos vaikka H4- tai H7-polttimot vaihtaa johinkin taivaalle sojottaviin ja vastaantulijoita häikäiseviin ledeihin, mutta miten nämä pienet lisävalot? Luulisi ettei olisi suurempaa väliä, vai onko sittenkin? Tavoitteena ei ole minkäänlainen tuning, yritän vaan minimoida polttimon vaihtotarvetta kun en omaa proktologin sormia ja noitten vaihto on ajoittain veemäistä touhua.

Kerran sain vaihtokehoituksen aikanaan. Nyt ollut lediparkit paikoillaan, eikä moitetta. Värinä kylmä valkoinen.
 
Tilasin elokuussa auton ja se toimitettiin joku viikko sitten, hinnastossa oli automaattisesti himmentyvä taustapeili jo alimmasta varustetasosta asti.

Nyt totesin ettei sitä löydy, laitoin viestin myyjälle, joka kysyi maahantuojalta asiasta. Vastaus oli että peili poistunut jossain vaiheessa tuotannosta, jos edes ollut. Erikseen jouduin kysymään hyvitystä ja maahantuoja ilmoitti peilin hinnaksi 100$, suostuvat korvaamaan 150€.

Ottaako tuo vai voinko vaatia taustapeiliä asennettavaksi?
 
Tilasin elokuussa auton ja se toimitettiin joku viikko sitten, hinnastossa oli automaattisesti himmentyvä taustapeili jo alimmasta varustetasosta asti.

Nyt totesin ettei sitä löydy, laitoin viestin myyjälle, joka kysyi maahantuojalta asiasta. Vastaus oli että peili poistunut jossain vaiheessa tuotannosta, jos edes ollut. Erikseen jouduin kysymään hyvitystä ja maahantuoja ilmoitti peilin hinnaksi 100$, suostuvat korvaamaan 150€.

Ottaako tuo vai voinko vaatia taustapeiliä asennettavaksi?

No paljonko se peili maksaa jos itse sellaisen hankit ja saako niitä edes muuten kuin purkuautoista?

Mä en jaksaisi tapella kun ei se kuitenkaan johda mihinkään.
 
No paljonko se peili maksaa jos itse sellaisen hankit ja saako niitä edes muuten kuin purkuautoista?

Mä en jaksaisi tapella kun ei se kuitenkaan johda mihinkään.
Uusi automalli, en ole katsellut onko purkuosia.

Eipä tuossa nyt tappelemista ole, kysyn maahantuojalta voivatko sen toimittaa. Ja jos ei onnistu, tyydyn rahakorvaukseen.
 
Vaihdoin renkaita ja huomasin kuskin ovessa suunnilleen peilin alla kuvan mukaisen naarmujen kokoelman.

1743105059107.png

Aluksi mietin että tuollainen viistoon menevä jälki voi syntyä vain jos olen ajanut vaikka jotain ramppia alas kääntyen vasemmalle ja törmännyt johonkin matalahkoon kynnykseen. Mutta... en ole. Eikä tuollaista huomaamatta synny. Jos joku ajaisi päin pitäisi jälkien olla vaakasuunnassa. Pienen pohdinnan jälkeen päädyin siihen että todennäköisintä että joku valopää on lähtenyt parkkipaikalla vasemmalta puoleltani peruuttamaan renkaat linkussa ja vauhdilla pamauttanut autooni. Kosketus olisi ollut pelkkä rengas kylkeen ilman peltiosumaa. Jälki olisi täydellisellä korkeudella sitä teoriaa vahvistaen ja suuntakin olisi aika hyvä. Kuva siis edestä taaksepäin otettu. Hiekkainen nastarengas niin tolta lopputulos voisi näyttää.

No sillä miten jälki on syntynyt ei sinänsä ole väliä. Auto on juuri täyttänyt 10v joten oven maalauttaminen ei tosiaan ole vaihtoehto. Yritin vähän Youtubesta katsella ohjeita ja tälläinen ei nyt erityisen vaikealta näytä:

Lähinnä huolestuttaa että tuo syvin ja levein naarmu on luonnollisesti tuossa kulman/pokkauksen kohdalla. Olisikohan turvallisempaa kiillottaa käsin vai onko koneella pienempi mahdollisuus tuhota lakkaa entisestään? Epäkeskoa tms. hiomakonetta ei ole, mutta videolla tekee ihan akkuporakoneella. Voiko tuollainen paikkaus oikeasti olla noin helppoa eli levitetään vähän maalia naarmuihin ja sitten käytännössä kiillotetaan?
 
Viimeksi muokattu:
Vaihdoin renkaita ja huomasin kuskin ovessa suunnilleen peilin alla kuvan mukaisen naarmujen kokoelman.

1743105059107.png

Aluksi mietin että tuollainen viistoon menevä jälki voi syntyä vain jos olen ajanut vaikka jotain ramppia alas kääntyen vasemmalle ja törmännyt johonkin matalahkoon kynnykseen. Mutta... en ole. Eikä tuollaista huomaamatta synny. Jos joku ajaisi päin pitäisi jälkien olla vaakasuunnassa. Pienen pohdinnan jälkeen päädyin siihen että todennäköisintä että joku valopää on lähtenyt parkkipaikalla vasemmalta puoleltani peruuttamaan renkaat linkussa ja vauhdilla pamauttanut autooni. Kosketus olisi ollut pelkkä rengas kylkeen ilman peltiosumaa. Jälki olisi täydellisellä korkeudella sitä teoriaa vahvistaen ja suuntakin olisi aika hyvä. Kuva siis edestä taaksepäin otettu. Hiekkainen nastarengas niin tolta lopputulos voisi näyttää.

No sillä miten jälki on syntynyt ei sinänsä ole väliä. Auto on juuri täyttänyt 10v joten oven maalauttaminen ei tosiaan ole vaihtoehto. Yritin vähän Youtubesta katsella ohjeita ja tälläinen ei nyt erityisen vaikealta näytä:

Lähinnä huolestuttaa että tuo syvin ja levein naarmu on luonnollisesti tuossa kulman/pokkauksen kohdalla. Olisikohan turvallisempaa kiillottaa käsin vai onko koneella pienempi mahdollisuus tuhota lakkaa entisestään? Epäkeskoa tms. hiomakonetta ei ole, mutta videolla tekee ihan akkuporakoneella. Voiko tuollainen paikkaus oikeasti olla noin helppoa eli levitetään vähän maalia naarmuihin ja sitten käytännössä kiillotetaan?


Tuohon ei tarvitse kuin hiekkaisella kengässä vähän osua, niin naarmut on valmiina.

Ennen kuin teet mitään, niin testaa yksi asia, onko se naarmu lakassa, vai maalissa!?

Kastele kohta ja jos naarmut häviää, on se vaurio vain lakassa, se lähtee ihan myllyttämällä pois.

Muussa tapauksessa vaatii isompaa korjausta.
 
Varmaankin vaihtelee korjaamoista se tapa lisätä öljyä moottoriin. Öljyn vaihdosta on vajaa viikko ja tänään mielenkiinnosta katsoin mittatikulla öljyn tasoa. Reilusti yli maksimi tason. Auto oli siis yön yli seissyt. Lämpimäksi ajattuna oli jo laskennut pikkuisen mutta edelleen yli maksimitason. Täytyy huomenna imuttaa osan öljyistä pois.
 
@Galaxy
Onko autossa pysäköinti-/parkkiturva? Menisi sillä vakuutuksen piikkiin.
Ei ole. Halvimmalla kaskolla mennään :)

Hinkkasin jälkeä hiomatahnalla ja mikrokuituliinalla. Näyttää jo paremmalta, mutta tuo alhaalla oleva syvä naarmu kaipaa kyllä maalia. Paikkamaaliakin jo löytyy, mutta näyttää pari vuotta sitten vanhentuneelta... Osuma on melko kova ollut kun peltikin on vähän vääntynyt, ei pelkästään naarmulla.
 
Varmaankin vaihtelee korjaamoista se tapa lisätä öljyä moottoriin. Öljyn vaihdosta on vajaa viikko ja tänään mielenkiinnosta katsoin mittatikulla öljyn tasoa. Reilusti yli maksimi tason. Auto oli siis yön yli seissyt. Lämpimäksi ajattuna oli jo laskennut pikkuisen mutta edelleen yli maksimitason. Täytyy huomenna imuttaa osan öljyistä pois.
Yleensä ne ajaa sen teknisen tilavuuden mitä itse päässyt näkemään, syöttää arvon vaikka 5.8l ja liipasin pohjaan kunnes pysähtyy. Toki jos ajo on pientä ja lyhyttä niin öljyn sekaan pääsee kohtuu helposti polttoainetta
 
Ostin biltemasta pyyhkijänsulan, ja ohjeessa oli mielenkiintoinen kohta. Pese tuulilasi huollisesti, ja sitten pyyhi uudella sulalla 3min. jotta lasiin tulee suojaava pinta. Onko joku koittanut, tai edes kuullut samasta ohjeesta muualla?
 
Ostin biltemasta pyyhkijänsulan, ja ohjeessa oli mielenkiintoinen kohta. Pese tuulilasi huollisesti, ja sitten pyyhi uudella sulalla 3min. jotta lasiin tulee suojaava pinta. Onko joku koittanut, tai edes kuullut samasta ohjeesta muualla?
No en ole kuullut ja nyt voisi ehkä kerto mikä sulka kyseessä?
 
Ihan vaan semmoinen perussulka.

Edit. Oli paketti vielä roskissa, onkin näköjään joku "water repallent"
1000067666.jpg
 
Viimeksi muokattu:

Minkälaiset merkinnät vaimentimissa pitää olla jos downpipe ja katalysaattori on vakiot?
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
273 257
Viestejä
4 719 211
Jäsenet
76 969
Uusin jäsen
Kynärinikke

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom