Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sama toistui ainakin syksyllä myös reilusti plussalla, kuten myös nyt keväälä +8c keleissä. Voihan se vain olla että on niin korkeaviritteinen että vaatii omat kikkansa. Ei tuo 90hp/750cc ole kuitenkaan toivoton litrateho vaparista ja voi siksi vaatia pari pyörähdystä lisää ja en vain ole tottunut moiseen.Prätkät saattaa ottaa muutaman kierroksen ennen kuin ecu pääsee kärryille ja saa padan käyntiin.
NohSama toistui ainakin syksyllä myös reilusti plussalla, kuten myös nyt keväälä +8c keleissä. Voihan se vain olla että on niin korkeaviritteinen että vaatii omat kikkansa. Ei tuo 90hp/750cc ole kuitenkaan toivoton litrateho vaparista ja voi siksi vaatia pari pyörähdystä lisää ja en vain ole tottunut moiseen.
@herra57 kyllä rikastus toimii, ainakin hajusta päätellen. Tuoksu, ei haju on kuin jotain vanhasta viriautosta kylmäkäynnistäessä.
Yhden liimasin kuumaliimalla ja kesti aikansa ja irtos uudelleen. Sittemmin olen vaan vaihtanu koko peilin(lasin) kun maksaa omaan kulkineeseen 25e ja vaihto on tosi nopea eli sitäkin vaihtoehtoa kannattaa miettii autosta riippuen.Sivupeilin lasi otti ja irtosi taustastaan. Millä tuo kannattaa liimata takaisin ? Hyllystä taitaa löytyä kontaktiliimaa, epoksia ja Casco Superfixiä/xtremefixiä.
Yhden olen liimannut, en muista millä, mutta siinä jäi ilmeisesti sen verran rakoa väliin että lämmityksestä tuli tehoton.
Voipi olla, mutta jo pelkästään sylinterien määrä vaikuttaa, akun koko vaikuttaa jne jne. Itsellä se vanha akku oli kuolemassa, uusi akku on pienitehoinen ja halpis, pyttyjä kaksi vs 4 jne jne... Voi olla että aiheuttaa eroja, voi olla että ei. Noh, näkee sitten kun saan uuden japsi akun tilalle takuuseen. Voi olla että käynnistyy ärhäkämmin, tai voi olla että ei. Ehkä tyydyn tilanteeseen aka odota sekuntti pari pidempään ja jätän se teoriassa parempi akku varalle.No mulla on autossa 890cc, 130hv ja 215nm ja se käynnistyy heti.
Yhden liimasin kuumaliimalla ja kesti aikansa ja irtos uudelleen. Sittemmin olen vaan vaihtanu koko peilin(lasin) kun maksaa omaan kulkineeseen 25e ja vaihto on tosi nopea eli sitäkin vaihtoehtoa kannattaa miettii autosta riippuen.
Juu, ei tietenkään ole vapari, 3syl bensa Turbo (9.5:1), mutta itse listasit tuossa hyviä syitä miksi prätkä käynnistyy hitaasti ja mitä itse prätkien kanssa ollut 30v tekemisissä, niin aina ne on hitaampia käynnistymään kuin auto.Voipi olla, mutta jo pelkästään sylinterien määrä vaikuttaa, akun koko vaikuttaa jne jne. Itsellä se vanha akku oli kuolemassa, uusi akku on pienitehoinen ja halpis, pyttyjä kaksi vs 4 jne jne... Voi olla että aiheuttaa eroja, voi olla että ei. Noh, näkee sitten kun saan uuden japsi akun tilalle takuuseen. Voi olla että käynnistyy ärhäkämmin, tai voi olla että ei. Ehkä tyydyn tilanteeseen aka odota sekuntti pari pidempään ja jätän se teoriassa parempi akku varalle.
Plus onko tuo muka vapari noilla väännöillä? Turbollisessa kun on yleensä matalammat puristukset.
Onko mitään muuta mahdollisuutta saada tietoon auton kaukosäädinten toiminta kuin ostaa joku siihen tarkoitettu härpäke? Eihän se maksaisi kun sen 20 euroa, mutta eipä tuota paljoa tuon yhden kerran jälkeen tulisi käytettyä.
Aika pieni mahdollisuus, että kyseinen avain olis vielä IR-toimista museotavaraa.
Onko mitään muuta mahdollisuutta saada tietoon auton kaukosäädinten toiminta kuin ostaa joku siihen tarkoitettu härpäke? Eihän se maksaisi kun sen 20 euroa, mutta eipä tuota paljoa tuon yhden kerran jälkeen tulisi käytettyä.
Wj? Kiinnostaa kanssa, omassa ei toimi myöskään. Tutkin asiaa jossain välissä ja jostain syystä avaimien lähetysteho menee huonoksi ajan mittaan. Vänkärin ovessa on vastaanottimen boksi, siihen ovat tehneet lisäantennin piuhasta.Onko mitään muuta mahdollisuutta saada tietoon auton kaukosäädinten toiminta kuin ostaa joku siihen tarkoitettu härpäke? Eihän se maksaisi kun sen 20 euroa, mutta eipä tuota paljoa tuon yhden kerran jälkeen tulisi käytettyä.
Kakaran beNari ongelmatapauksena.Wj? Kiinnostaa kanssa, omassa ei toimi myöskään. Tutkin asiaa jossain välissä ja jostain syystä avaimien lähetysteho menee huonoksi ajan mittaan. Vänkärin ovessa on vastaanottimen boksi, siihen ovat tehneet lisäantennin piuhasta.
Mikäs malli kyseessä?Kakaran beNari ongelmatapauksena.
Tilasin nyt tuommoisen testerin noita kaukosäätimiä varten. Onpahan sitten semmoinenkin tallissa.
E61. Johdot on kunnossa, joten nyt sitten pitäisi saada tietää, onko antennivahvistin vai kaket hajalla.Mikäs malli kyseessä?
E61. Johdot on kunnossa, joten nyt sitten pitäisi saada tietää, onko antennivahvistin vai kaket hajalla.
Minulla oli jo kuuteen kertaan korjattu/uusittu johtosarjat takakontille ja kaukosäädöt toimi pakkasella, kesällä ei. Vahvistin oli ehjä ja vaihdettu samoin kuin avaimet. Radio kuului myös silloin kun kaukosäädöt oli pimeänä.E61. Johdot on kunnossa, joten nyt sitten pitäisi saada tietää, onko antennivahvistin vai kaket hajalla.
Itse vaihtanut omaani nuo molemmat. Kuuluukos radio normaalisti? Kaukosäätimiä on varmaankin kokeiltu myös siinä kontin lipan keskellä painella?
Se on suhteellisen helppo ottaa esille se antennivahvistin, ja tarkistaa kunto. Sen voi avata ja yrittää putsailla hapettumia. Jotkut ovat saaneet nuita elvytettyä, itsellä ei auttanut.
Tuo on kyllä yksi helevetti tuo systeemi.Minulla oli jo kuuteen kertaan korjattu/uusittu johtosarjat takakontille ja kaukosäädöt toimi pakkasella, kesällä ei. Vahvistin oli ehjä ja vaihdettu samoin kuin avaimet. Radio kuului myös silloin kun kaukosäädöt oli pimeänä.
Johdoista yhteyttä mittailemalla vikaa ei löytynyt mutta niissä kait se oli pakko olla.
Tämä nyt ei varsinaisesti helpottanut ongelmaasi![]()
Tuo on kyllä yksi helevetti tuo systeemi.
Radio kuuluu normaalisti ja yritetty kliksutella siinä antennin vieressä kaukosäädintä. Myyjän mukaan patterit vaihdettu molempiin säätimiin, mutta ei silti toimi. Mutta kun nyt ei ole edes tietoa, että onko nuo säätimet milloin viimeksi toimineet.
Meinasin ottaa tuon vahvistimen uudestaan auki ja putsata ne kiinnitysruuvien kohdat. Intterswebukan mukaan tuo on joillain toiminut viimeisenä keinona.
En keksi mitään syytä miksi katkennut jousi tai uusi koiranluu voisi vaikuttaa että ohjauspylväs olisi vinossa. Raidetanko kuitenkin on kiinni suoraan pyörän navan alapuolelle, ymmärsin että koko ratti tankoineen olisi viistosti hieman oikealle? Ratti siis on suorassa? Kokeilitko liikuttaa rattia, että vapauttaa sen ja asettaa sopivaan kohtaan? Muutama nivelhän siinä ohjaustangossa on, kun menee ratista ohjausakselille.Onko normaalia, että ohjauspylväs on lievästi vinossa oikealle (auto: Focus Mk1)?
Autossa on uusi raidetangonpää ja koiranluu vasemmalla puolella ja auto on suunnattu sen jälkeen. Ihmettelin, kun ohjauksen keskikohta on siirtynyt aavistuksen oikealle (ehkä 12:15-12:30). Sittemmin huomasin, että tuossa asennossa ratti on suorassa ohjauspylvään yläosan suhteen. Eli ehkä sen mukaan suuntaajakin tehnyt?
Nyt kiinnostaisi tietää, miksi se ohjauspylväs on vinossa oikealle? Maallikkodiagnoosina tulee mieleen, että oikea etunurkka on jostakin syystä hieman alempana, mutta ei kai siellä mitään katkennutta jousta tms. voine olla, kun vastikään katsastettukin? Ja tämä siis yksin autossa istuessa, joten ei luulisi luonnollisen painojakaumankaan olevan oikealla. Mietin, että voiko tuo koiranluu vaikuttaa asiaan? Että vasemmalla on uusi ja kireä, ja oikealla on vielä alkuperäinen?
En keksi mitään syytä miksi katkennut jousi tai uusi koiranluu voisi vaikuttaa että ohjauspylväs olisi vinossa. Raidetanko kuitenkin on kiinni suoraan pyörän navan alapuolelle, ymmärsin että koko ratti tankoineen olisi viistosti hieman oikealle? Ratti siis on suorassa? Kokeilitko liikuttaa rattia, että vapauttaa sen ja asettaa sopivaan kohtaan? Muutama nivelhän siinä ohjaustangossa on, kun menee ratista ohjausakselille.
Tuskin kuitenkaan tarkoitit että ratti olisi vinossa kuin kääntyisi loivasti oikealle, kun auto menee suoraan?
Eli ratti on vinossa silloinkun ajat suoraan? jos noin niin silloin suuntaaja on säätänyt kulmat niin että ratti on ollut vinossa. Eihän ratin ja ohjauspylvään suhde toisiinsa siinä muutu vaan kulmat on säädetty ja ratti on syystä tai toisesta ollut vinossa niin silloin se jää vinoon. Takaisin suuntaajalle jos häiritsee.Juuri noin on asia. Kun istuu kuljettajan paikalle ja lähtee ajamaan suoraan, niin näkee, että ratin "Ford"-logo ei ole ihan vaaterissa, vaan lievästi kallellaan oikealle. Mutta samaan aikaan ratti on suorassa suhteessa ohjauspylvääseen. Eli sekä ratti että ohjauspylväs ovat molemmat ikään kuin kääntyneet aavistuksen verran myötäpäivään.
Kokeilin tuoreeltaan vapauttaa ratin etäisyys- ja korkeussäädön ja lukita ratin uudelleen paikalleen, mutta se paransi tilannetta vain hieman. En tosin hirveästi liikutellut, että pitänee vielä vähän enemmän runkkailla rattia joka suuntaan ja kammeta ohjauspylvästä kunnolla vasemmalle samalla kun lukitsee ratin, niin ehkä se sitten tulee suoraan?
Itse olen myös ymmärtänyt että invalapulla saísi periaatteessa pysäköidä minne vain. Pelastustienä oman käsityksen mukaan tuota ei enää katsota, kun jalkakäytävä jatkuu esteettömänä sivuille. Korjatkaa toki jos olen ymmärtänyt väärin, en itse invalappua omista mutta useampi tuttava kyllä kun tuolilla liikkuvat (se on muuten veikeää ajaa autoa käsikaasulla/jarrulla)Katsotaanpa mitä paikallinen liikenteenvalvonta asiaan sanoo, mutta kysynpä mielenkiinnosta myös ensin täällä.
![]()
Onko punaisella merkittyyn kohtaan pysäköinti sallittua invalapulla? Ruutupaikkahan tuo ei ole, mutta invalapun omistajan mukaan liikkumisesteisen pysäköintitunnus kumoaa tämän, mikä ilmeisesti on ihan totta. Enemmän askarruttaa tuo pääovien läheisyys. Olen käsittänyt, että ovet ovat rinnastettavissa pelastusteihin ja kulku niiden läheisyydessä tulee säilyttää esteettömänä. Hälytysajoneuvojen toimintaa henkilöauto tällä paikalla mielestäni haittaisi mahdollisesti jonkin verran, mutta invalapun haltijan mielestä tämä ei pidä paikkaansa ja auton saa jättää vaikka jalkakäytävälle.
[Invalapulla] saa pysäköidä liikennemerkillä osoitetusta kiellosta tai rajoituksesta huolimatta:
1) maksulliselle pysäköintipaikalle maksua suorittamatta;
2) alueelle, jossa pysäköinti on kielletty tämän lain liitteen 3.3 mukaisella liikennemerkillä C38 tai C39;
3) rajoitusta pidemmäksi ajaksi alueelle, jossa pysäköinnin enimmäisaikaa on rajoitettu.
Oleellista lienee se, onko tuossa pysähtyminen vai pysäköinti kielletty. Jos jälkimmäinen, niin invalapulla saa pysäköidä.Katsotaanpa mitä paikallinen liikenteenvalvonta asiaan sanoo, mutta kysynpä mielenkiinnosta myös ensin täällä.
![]()
Onko punaisella merkittyyn kohtaan pysäköinti sallittua invalapulla? Ruutupaikkahan tuo ei ole, mutta invalapun omistajan mukaan liikkumisesteisen pysäköintitunnus kumoaa tämän, mikä ilmeisesti on ihan totta. Enemmän askarruttaa tuo pääovien läheisyys. Olen käsittänyt, että ovet ovat rinnastettavissa pelastusteihin ja kulku niiden läheisyydessä tulee säilyttää esteettömänä. Hälytysajoneuvojen toimintaa henkilöauto tällä paikalla mielestäni haittaisi mahdollisesti jonkin verran, mutta invalapun haltijan mielestä tämä ei pidä paikkaansa ja auton saa jättää vaikka jalkakäytävälle.
Pysäköiminen kielletty.Oleellista lienee se, onko tuossa pysähtyminen vai pysäköinti kielletty. Jos jälkimmäinen, niin invalapulla saa pysäköidä.
Linkissäsi on pysäköinnin kieltävä liikennemerkki.Pysähtyminen kielletty
![]()
kerkesin editoida mutta juu ajatushärö.Linkissäsi on pysäköinnin kieltävä liikennemerkki.
Kävin eilen katsastamassa Suzuki Swift mopoautoni. Meni läpi, mutta minähän en ollut edes ajatellut tsekata että myös etuparkkivalot toimivat, ja olihan siinä oikea etuparkki pimeänä. Autossa kun on valoautomatiikka ja lyhyet on aina päällä muutenkin. Tuli korjauskehoitus mutta ei tarvi mennä näyttämään. Ajattelin laittaa esim. tällaiset W5W T10 led-polttimot, samanlaiset jotka laitoin jo yli vuosi sitten rekisterivaloiksi kun en alituiseen jaksa olla noita perinteisiä vaihtamassa. Olen myös laittanut samanlaiset hayabusaan eikä ongelmia ole esiintynyt.
Kysymys: Onko kukaan saanut noottia tai vaihtokehotuksia kun näitä Motonetin tms. "Ei tieliikennekäyttöön" tarkotettuja pikkuledejä on ajoneuvoonsa asennellut? Tiedän että katsastaja tai virkavalta suhtautuu yrmeästi jos vaikka H4- tai H7-polttimot vaihtaa johinkin taivaalle sojottaviin ja vastaantulijoita häikäiseviin ledeihin, mutta miten nämä pienet lisävalot? Luulisi ettei olisi suurempaa väliä, vai onko sittenkin? Tavoitteena ei ole minkäänlainen tuning, yritän vaan minimoida polttimon vaihtotarvetta kun en omaa proktologin sormia ja noitten vaihto on ajoittain veemäistä touhua.
Kävin eilen katsastamassa Suzuki Swift mopoautoni. Meni läpi, mutta minähän en ollut edes ajatellut tsekata että myös etuparkkivalot toimivat, ja olihan siinä oikea etuparkki pimeänä. Autossa kun on valoautomatiikka ja lyhyet on aina päällä muutenkin. Tuli korjauskehoitus mutta ei tarvi mennä näyttämään. Ajattelin laittaa esim. tällaiset W5W T10 led-polttimot, samanlaiset jotka laitoin jo yli vuosi sitten rekisterivaloiksi kun en alituiseen jaksa olla noita perinteisiä vaihtamassa. Olen myös laittanut samanlaiset hayabusaan eikä ongelmia ole esiintynyt.
Kysymys: Onko kukaan saanut noottia tai vaihtokehotuksia kun näitä Motonetin tms. "Ei tieliikennekäyttöön" tarkotettuja pikkuledejä on ajoneuvoonsa asennellut? Tiedän että katsastaja tai virkavalta suhtautuu yrmeästi jos vaikka H4- tai H7-polttimot vaihtaa johinkin taivaalle sojottaviin ja vastaantulijoita häikäiseviin ledeihin, mutta miten nämä pienet lisävalot? Luulisi ettei olisi suurempaa väliä, vai onko sittenkin? Tavoitteena ei ole minkäänlainen tuning, yritän vaan minimoida polttimon vaihtotarvetta kun en omaa proktologin sormia ja noitten vaihto on ajoittain veemäistä touhua.
Tilasin elokuussa auton ja se toimitettiin joku viikko sitten, hinnastossa oli automaattisesti himmentyvä taustapeili jo alimmasta varustetasosta asti.
Nyt totesin ettei sitä löydy, laitoin viestin myyjälle, joka kysyi maahantuojalta asiasta. Vastaus oli että peili poistunut jossain vaiheessa tuotannosta, jos edes ollut. Erikseen jouduin kysymään hyvitystä ja maahantuoja ilmoitti peilin hinnaksi 100$, suostuvat korvaamaan 150€.
Ottaako tuo vai voinko vaatia taustapeiliä asennettavaksi?
Uusi automalli, en ole katsellut onko purkuosia.No paljonko se peili maksaa jos itse sellaisen hankit ja saako niitä edes muuten kuin purkuautoista?
Mä en jaksaisi tapella kun ei se kuitenkaan johda mihinkään.
Vaihdoin renkaita ja huomasin kuskin ovessa suunnilleen peilin alla kuvan mukaisen naarmujen kokoelman.
Aluksi mietin että tuollainen viistoon menevä jälki voi syntyä vain jos olen ajanut vaikka jotain ramppia alas kääntyen vasemmalle ja törmännyt johonkin matalahkoon kynnykseen. Mutta... en ole. Eikä tuollaista huomaamatta synny. Jos joku ajaisi päin pitäisi jälkien olla vaakasuunnassa. Pienen pohdinnan jälkeen päädyin siihen että todennäköisintä että joku valopää on lähtenyt parkkipaikalla vasemmalta puoleltani peruuttamaan renkaat linkussa ja vauhdilla pamauttanut autooni. Kosketus olisi ollut pelkkä rengas kylkeen ilman peltiosumaa. Jälki olisi täydellisellä korkeudella sitä teoriaa vahvistaen ja suuntakin olisi aika hyvä. Kuva siis edestä taaksepäin otettu. Hiekkainen nastarengas niin tolta lopputulos voisi näyttää.
No sillä miten jälki on syntynyt ei sinänsä ole väliä. Auto on juuri täyttänyt 10v joten oven maalauttaminen ei tosiaan ole vaihtoehto. Yritin vähän Youtubesta katsella ohjeita ja tälläinen ei nyt erityisen vaikealta näytä:
Lähinnä huolestuttaa että tuo syvin ja levein naarmu on luonnollisesti tuossa kulman/pokkauksen kohdalla. Olisikohan turvallisempaa kiillottaa käsin vai onko koneella pienempi mahdollisuus tuhota lakkaa entisestään? Epäkeskoa tms. hiomakonetta ei ole, mutta videolla tekee ihan akkuporakoneella. Voiko tuollainen paikkaus oikeasti olla noin helppoa eli levitetään vähän maalia naarmuihin ja sitten käytännössä kiillotetaan?
Ei ole. Halvimmalla kaskolla mennään@Galaxy
Onko autossa pysäköinti-/parkkiturva? Menisi sillä vakuutuksen piikkiin.
Yleensä ne ajaa sen teknisen tilavuuden mitä itse päässyt näkemään, syöttää arvon vaikka 5.8l ja liipasin pohjaan kunnes pysähtyy. Toki jos ajo on pientä ja lyhyttä niin öljyn sekaan pääsee kohtuu helposti polttoainettaVarmaankin vaihtelee korjaamoista se tapa lisätä öljyä moottoriin. Öljyn vaihdosta on vajaa viikko ja tänään mielenkiinnosta katsoin mittatikulla öljyn tasoa. Reilusti yli maksimi tason. Auto oli siis yön yli seissyt. Lämpimäksi ajattuna oli jo laskennut pikkuisen mutta edelleen yli maksimitason. Täytyy huomenna imuttaa osan öljyistä pois.
No en ole kuullut ja nyt voisi ehkä kerto mikä sulka kyseessä?Ostin biltemasta pyyhkijänsulan, ja ohjeessa oli mielenkiintoinen kohta. Pese tuulilasi huollisesti, ja sitten pyyhi uudella sulalla 3min. jotta lasiin tulee suojaava pinta. Onko joku koittanut, tai edes kuullut samasta ohjeesta muualla?
Pyyhkijän vedenhylkivyys taitaa olla tuossa se erikoisuus. Eli ei ihan perussulka. Minkä taisitkin tuossa huomata jo itse.Ihan vaan semmoinen perussulka.
Edit. Oli paketti vielä roskissa, onkin näköjään joku "water repallent"
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.