Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Lupasin vaimolle kuukaudeksi luvan ostaa irtokarkkia, koska ajattelin olevani 100%:sti oikeassa ettei mitään jarrutusenergian talteenottoa ole. Olenko nyt kuitenkin väärässä ja joudun nöyrtymään tähän karkkilupaukseeni?

Golf pitää ajon aikana normaalisti akun noin 80% varaustasossa ja kun se on saavutettu niin jännite pysyy aika tasan 13 voltin tasolla koko ajan, eli akkua ei pureta eikä ladata.

Kun jalan nostaa kaasulta niin latausjännite hyppää johonkin 15 voltin tuntumaan ja akku latautuu. Kun kaasua taas painetaan ja moottorijarrutus loppuu niin latausjännite tippuu alas ja akusta puretaan sinne juuri ladattu energia jolloin moottorin kuorma on hetkellisesti laturin taakan verran kevyempi.

Talteenoton käytännön merkitys on täysin olematon mutta on siellä kuitenkin sellainen. Kyllä se taitaa karkkien ostamiseksi mennä
 
Joo, uskon kyllä että sitä jarrutusenergiaa otetaan talteen ja nimenomaan kun väiteltiin asiasta vaimon kanssa, sanoin että ainoa mahdollisuus mihin sitä voidaan ottaa talteen on se 12v-akku, mutta että sen merkitys auton kulutukseen on lähes mitätön. Hassua että tuota voidaan markkinoida energian talteenottona, kun jos jarrutusteho on vaikka 20kW, niin tuskin sinne akkuun menee edes 5% tuosta tehosta. Varmaan oma ajatusmaailma energian talteenotosta on niin hybridi/täyssähköpainotteinen, missä sitä energiaa on mahdollista ottaa takaisin ison sähkömoottorin avulla.
 
Eiköhän tuokin ole käytännössä lähinnä laboratoriossa mitattavissa oleva määrä, mutta kyllähän tuo auton koko elinkaaren ajalla kumuloituu, jonkintasoiseksi energisnsäästöksi.

Ekologistahan tuo ei ole, koska vastaavasti akut kuluvat vaihtokuntoon nopeammin.
 
Jaa, nopeammin ko jatkuvasti lataamalla? Onko näin?
Käytännössä joo. Jos lyijyakkua ei pilata syväpurulla tms, niin syklimäärähän sen akun eliniän määrää, ja kyllähän tuolla systeemillä niitä syklejä tulee moninkertaisesti.
 
Lupasin vaimolle kuukaudeksi luvan ostaa irtokarkkia, koska ajattelin olevani 100%:sti oikeassa ettei mitään jarrutusenergian talteenottoa ole. Olenko nyt kuitenkin väärässä ja joudun nöyrtymään tähän karkkilupaukseeni?
Sinun on varmaan nyt viisainta myöntää olleesi väärässä teknisessä kysymyksessä ja nöyrtyä karkkilupauksen täytäntöönpanoon. :smile:

Ekologistahan tuo ei ole, koska vastaavasti akut kuluvat vaihtokuntoon nopeammin.
Minullakin on autossa tuollainen "talteenotto"-tekniikka, ja alkuperäinen akku käy ja kukkuu vielä iloisesti vaikka täyttää syksyllä 12 vuotta.

Käytännössä joo. Jos lyijyakkua ei pilata syväpurulla tms, niin syklimäärähän sen akun eliniän määrää, ja kyllähän tuolla systeemillä niitä syklejä tulee moninkertaisesti.
Luulenpa, että myös syklin syvyydellä on olennaista vaikutusta akun kestoon. Pieniä syklejä akku kestää paljon (vrt. jokainen käynnistys) mutta syviä vain vähän (valot päällä vkl yli).

Semmoinenkin tekijä on, että täydessä akussa rikkihapon väkevyys ja syövyttävyys on suurimmillaan. Akkulevyt syöpyvät vähän hitaammin jos akku on keskimäärin aina vähän vajaa. Tämä korostuu lämpimässä, eli varsinkin kesäaikaan on ihan hyvä, että akku ei ole jatkuvasti aivan täynnä.
 
Onkohan tää ihan lailinen tapa uusia tukivarsi?

1725551366492.jpeg
 
pomppasi auton katsastus alapalloniveliin. Nämä on pultilla kiinni, voiko ne vaihtaa ilman pyörien suuntausta?


Voi vaihtaa. Ei sitä katsastus-ukko kiinnosta näissä tapauksissa kuin välykset. Senkun vaihdat ja käyt näyttämässä että vaihdettu on... Toki tuo voi vaikuttaa vähän aurauskulkiin tms, mutta ei tartte suunnata ellet itse halua.
 
Aina kun alustaan ja niveliin kosketaan, pitää pyöränkulmat säätää. Sillä 80€ säästöllä, pilaat vain renkaat.
täytyy käydä se sitten tekemässä, harmi homma, tulee lisäkuluja mutta ostin viime syksynä uudet kitkat niin ei viitsi niitä pilata, vaikka kerkesin jo 21tkm niillä ajelemaan viime talvena, mutta michelini ei tietty noin vähästä vielä kulu.
 
pomppasi auton katsastus alapalloniveliin. Nämä on pultilla kiinni, voiko ne vaihtaa ilman pyörien suuntausta?



Itse en kyllä ole oikestaan ikinä käyttänyt suuntauksessa vaikka kuinka paljon tullut osia vaihdettua. Eri asia jos sinne vaihdetaan osia joissa on säätö samassa tai vaikka raidetangon pää. Tosin raidetangon päänkin voi mitata ja laskea kierrokset niin sattuu sekin kohdilleen. Vähän käyttää järkeä ja seurailee muuttuuko auton käytös vai ei ja renkaita siinä samalla. Jos tapahtuu radikaalia muutosta niin sitten suuntaukseen.
 
Itse en kyllä ole oikestaan ikinä käyttänyt suuntauksessa vaikka kuinka paljon tullut osia vaihdettua. Eri asia jos sinne vaihdetaan osia joissa on säätö samassa tai vaikka raidetangon pää. Tosin raidetangon päänkin voi mitata ja laskea kierrokset niin sattuu sekin kohdilleen. Vähän käyttää järkeä ja seurailee muuttuuko auton käytös vai ei ja renkaita siinä samalla. Jos tapahtuu radikaalia muutosta niin sitten suuntaukseen.
Omaani vaihdoin tukivarret molemmin puolin ja vaikka siellä ei mitään säätöjä ollut niin aurausta aivan liikaa. Meni suoraan, eikä vedellyt mihinkään, mutta renkaat olisi ollut nopeasti pilalla.

Millin heitto korin päässä on tukivarren toisessa päässä paljon enemmän.
 
Itse en kyllä ole oikestaan ikinä käyttänyt suuntauksessa vaikka kuinka paljon tullut osia vaihdettua. Eri asia jos sinne vaihdetaan osia joissa on säätö samassa tai vaikka raidetangon pää. Tosin raidetangon päänkin voi mitata ja laskea kierrokset niin sattuu sekin kohdilleen. Vähän käyttää järkeä ja seurailee muuttuuko auton käytös vai ei ja renkaita siinä samalla. Jos tapahtuu radikaalia muutosta niin sitten suuntaukseen.
youtuben vaihtovideolta katsoin kommenteista ettei tarvitse mutta katsuri sanoi, että pulteissa voi aika olla pieni heitto koska reikä ei ole 100% tms. Eli voi vaikuttaa lievästi. No pitää nyt katsoa, vaihdan nivelet ja käyn sitten myöhemmin suuntauksessa kun sopivasti sattuu joku edullinen paikka kohdalle.
 
Mainitaan Tesla Model S, jonka Oil filter pitää täyttää säännöllisesti, kuten perinteisissä autoissa. Eli ihan normi Mobil 1 moottoriöljyä pitää kaataa tuonne, jotta moottori jaksaa käydä.
Kuulostaa aivan järjettömältä, eikä omistajan käsikirjan huolto-ohjeissakaan moisesta öljyn lutraamisesta mainita. Kaverikaan ei ole Mobil 1:stä puhunut, vaikka on ajanut jo 350 tkm Model S:nsä mittariin.
Screenshot_2024-09-07-16-41-15-96_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg



Tuota edellisessä viestissäsi yleistit sähköautojen tarvitsevan säännöllistä öljynvaihtoa siinä missä polttomoottoriautokin. Ja ilmeisesti vieläpä yhtä usein, koska mukaasi ainoa suurempi ero polttoaineen lisäksi on sytytystulppien vaihto.

Ihan kuin polttomoottoriautoon ei tarvitsisi noiden lisäksi vaihtaa säännöllisesti öljynsuodatinta, moottori-ilmansuodatinta, polttoainesuodatinta, jakohihnaa/-ketjua, mahdollista moniurahihnaa, mahdollista polttoainetankin aktiivihiiltä). Lisäksi on lukuisia kuluvia/rikkoutuvia osia, joita sähköautossa ei edes ole (alipaineletkut, startti, laturi, anturit, saastelaitteet, pakoputki, kytkin, kaksoismassavauhtipyörä jne). Minusta nuo eivät ole vähäisempiä eroja kuin sytytystulpat.

Kirjoitit:
"Säännöllistä öljyjen vaihtoa se sähköautokin tarvitsee, ainoa suurempi ero on primäärinen polttoaine ja sytytystulppien tarve."

Kaverin Model S:n lisäksi omassa pihassa oleva Seat Mii Electrickään ei ole tarvinnut öljynvaihtoa, vaikka sillä on ajettu jo 4 v 5 kk. Jarrunesteet on vaihdettu kerran, ja sisäilman raitisilmasuodatin kaksi kertaa. Polttomoottoriautoihin pitää noiden lisäksi vaihtaa 1-2 vuoden välein moottoriöljy (tai useammin jos ajaa paljon), ja muutakin säännöllistä vaihdettavaa niissä on.

Aihe sopii paremmin tänne:
 
Viimeksi muokattu:
Polttomoottoriautoihin pitää noiden lisäksi vaihtaa 1-2 vuoden välein moottoriöljy (tai useammin jos ajaa paljon), ja muutakin säännöllistä vaihdettavaa niissä on.
Minua aina hämmästyttää se, kuinka ison haasteen patteriautoilijat onnistuvat tekemään autojen tavallisista perushuoltotöistä. Tyypillisesti öljyt+suodatin vaihdetaan 20-30 tkm välein ja lisäksi joka toisessa huollossa ilman- ja polttoaineen suodatin. Näissä puhutaan luokkaa tunnin töistä 40-60 tkm välein. Ei ole kovin ratkaiseva kuluerä.
 
Minua aina hämmästyttää se, kuinka ison haasteen patteriautoilijat onnistuvat tekemään autojen tavallisista perushuoltotöistä. Tyypillisesti öljyt+suodatin vaihdetaan 20-30 tkm välein ja lisäksi joka toisessa huollossa ilman- ja polttoaineen suodatin. Näissä puhutaan luokkaa tunnin töistä 40-60 tkm välein. Ei ole kovin ratkaiseva kuluerä.
Lisäksi kun valitsee auton kestävällä jakoketjulla niin jää sekin vaihto pois.Omalla korealaisella olen ajanut reilut 200tkm ja vaimo reilut 350tkm skodalla alkuperäisellä ketjulla.
 
Onko kellään kokemuksia/suosituksia suksitelineistä? Onko magneettitelineet ihan toimivia vai kannattaako suosiolla katsoa taakkateline+suksiteline-yhdistelmää? Suksiboksia ei nyt tule, koska pitäisi saada reilu 200 cm pitkät perinteiset sukset kulkemaan.
 
Hylätäänkö katsastus, jos auton ilmastointi ei toimi? En kerennyt saada aikaa ilmastoinnin korjaukseen ennen katsastusaikaa. Tarkistaako katsastusmies ilmastoinnin toiminnan ja jos ei toimi tulee hylky? :confused2:
 
Hylätäänkö katsastus, jos auton ilmastointi ei toimi? En kerennyt saada aikaa ilmastoinnin korjaukseen ennen katsastusaikaa. Tarkistaako katsastusmies ilmastoinnin toiminnan ja jos ei toimi tulee hylky? :confused2:
Ei hylätä. Saa olla rikki siis, kun ei sitä mitenkään katsastaja tutki.
 
Hylätäänkö katsastus, jos auton ilmastointi ei toimi? En kerennyt saada aikaa ilmastoinnin korjaukseen ennen katsastusaikaa. Tarkistaako katsastusmies ilmastoinnin toiminnan ja jos ei toimi tulee hylky? :confused2:

Huurteen poisto pitää olla, eli ilmanvaihdon pitää toimia, mutta ilmastoinnin ei.
 
Onko kukaan ajanut 2003-2006 mallisilla 2.3 ja 2.8 litraisilla jtd -koneisilla asuntoautoducatoilla? Lähinnä kiinnostaisi kuinka tuo pienempi kone jaksaa viedä alkovia tai puoli-integroitua ~6 -metristä liiteriä.

Tietysti isompi aina parempi mutta jos jaksaa kulkea tuollakin pienemmällä niin ei tarvitsisi sen takia hylätä hyvän pohjaratkaisun omaavia autoja.

...ja ei, en pysty käymään koeajamassa ja vertailemassa koska lähimpiin tarjokkaisiin tulee useampi sata kilometriä matkaa.
 
Miksi käsijarrua ei saa vetää äänettömästi ylös, eli siten että painaa sormella sitä nappia yhtäaikaa ku nostaa ylös?
 
Syy ohjeistukseen känkän ylös vedosta nappia painamatta on että kuulet naksutuksen ja tiedät että lukitus toimii ja on varmasti lukittunut vs nappia painaen jäisi vahingossa liian löysälle tai ei lukittuisi oikein ollenkaan.
 
Syy ohjeistukseen känkän ylös vedosta nappia painamatta on että kuulet naksutuksen ja tiedät että lukitus toimii ja on varmasti lukittunut vs nappia painaen jäisi vahingossa liian löysälle tai ei lukittuisi oikein ollenkaan.
Vieläku keksis miten saisin tästä skodasta pois tuon ominaisuuden ettei naapurit aina hermostu ku mun auto päättää aina valot sytyttää palaa automaattisesti ku lähden autosta pois tai ku avaan lukituksen. Ne palaa siis aika pitkään ja mun mielestä ihan tyhmä ominaisuus. Ei tarvisi valojen palaa ollenkaa jos auton jo sammuttanu..
 
Vieläku keksis miten saisin tästä skodasta pois tuon ominaisuuden ettei naapurit aina hermostu ku mun auto päättää aina valot sytyttää palaa automaattisesti ku lähden autosta pois tai ku avaan lukituksen. Ne palaa siis aika pitkään ja mun mielestä ihan tyhmä ominaisuus. Ei tarvisi valojen palaa ollenkaa jos auton jo sammuttanu..

Tämä on omanlainen turvaominaisuus. Pimeään aikaan on turvallista mennä autolle ja sieltä pois. Asetukset pitäisi löytyä keskinäytön auton valikoista. Ohjekirja käteen.
 
Vieläku keksis miten saisin tästä skodasta pois tuon ominaisuuden ettei naapurit aina hermostu ku mun auto päättää aina valot sytyttää palaa automaattisesti ku lähden autosta pois tai ku avaan lukituksen. Ne palaa siis aika pitkään ja mun mielestä ihan tyhmä ominaisuus. Ei tarvisi valojen palaa ollenkaa jos auton jo sammuttanu..
VAG konsernin laitteissa tuo tunnetaan "coming home / leaving home" ominaisuutena, ainakin OBD portin kautta saa ohjelmoitua päälle/pois ja kestoakin, OBDelevenissä taisi olla ihan pika-adaptaatiotkin.
 
VAG konsernin laitteissa tuo tunnetaan "coming home / leaving home" ominaisuutena, ainakin OBD portin kautta saa ohjelmoitua päälle/pois ja kestoakin, OBDelevenissä taisi olla ihan pika-adaptaatiotkin.
Joo, tiedän tuon asetuksen. Ihmetelly joskus että mitäköhän se tarkoittaa. Pitää ottaa pois päältä nyt tuo kun tiedän mitä tämä Coming home / Leaving home-ominaisuus tarkoittaa.
 
Joo, tiedän tuon asetuksen. Ihmetelly joskus että mitäköhän se tarkoittaa. Pitää ottaa pois päältä nyt tuo kun tiedän mitä tämä Coming home / Leaving home-ominaisuus tarkoittaa.
Kyseinen ominaisuus on amerikkalainen juttu. Siellä hyökkäykset ja kidnappaukset ovat mahdollisia. Valot vähentävät tätä, koska rikolliset eivät tykkää toimia valoisassa.
 
Kyseinen ominaisuus on amerikkalainen juttu. Siellä hyökkäykset ja kidnappaukset ovat mahdollisia. Valot vähentävät tätä, koska rikolliset eivät tykkää toimia valoisassa.
Tai sitten ihan vain auttamaan pimeällä pihalla autolta/autolle kävelyä. Yhdessä kämpässä oli pimeä parkkis ja siellä oli erittäin mukava ominaisuus kun näki minne mennä. Noita on toki eri toteutuksella, Toyotassa taisi olla että paina viikseä tms kun olet lähdössä autolta ja valot jäävät päälle.
 
Tai sitten ihan vain auttamaan pimeällä pihalla autolta/autolle kävelyä. Yhdessä kämpässä oli pimeä parkkis ja siellä oli erittäin mukava ominaisuus kun näki minne mennä. Noita on toki eri toteutuksella, Toyotassa taisi olla että paina viikseä tms kun olet lähdössä autolta ja valot jäävät päälle.
Jenkeissä myytävissä autoissa takaboksin avausvipu pitää olla myös takaboksin sisällä, että takaboksiin kidnapattu pääsee sieltä pois. On siellä noita ihmeellisyyksiä.
 
VAG konsernin laitteissa tuo tunnetaan "coming home / leaving home" ominaisuutena, ainakin OBD portin kautta saa ohjelmoitua päälle/pois ja kestoakin, OBDelevenissä taisi olla ihan pika-adaptaatiotkin.
Juu OBD:stä onnistuu, riippuen softasta yms. Itsellä oli kiina VAG com vai mikä olikaan ja sillä koodailin mm nuo silloiseen Skodaan.
 
Onko joku keksinyt näppärää ajastinta hybridin lataamiseen? Halu olisi kova ladata öisin, tämän ajastaminen autosta onnistui toki, mutta koen työlääksi vaihtaa kellon aikaa auton valikosta kaiken aikaa, koska välillä sähkö on riittävän edullista päivällä ja tarve ladata heti. Toistaiseksi vielä rutiinin puutteessa unohtuu vaihtaa aika ja akku lähtiessä tyhjänä.

Koska lataan normi sukosta niin varmaan löytyisi joku ajastin, johon saa laitettua ajastuksen tietylle välille, tai valittua "heti päälle" vaihtoehdon. Olisiko vinkkejä tuotteesta?
 
Onko joku keksinyt näppärää ajastinta hybridin lataamiseen? Halu olisi kova ladata öisin, tämän ajastaminen autosta onnistui toki, mutta koen työlääksi vaihtaa kellon aikaa auton valikosta kaiken aikaa, koska välillä sähkö on riittävän edullista päivällä ja tarve ladata heti. Toistaiseksi vielä rutiinin puutteessa unohtuu vaihtaa aika ja akku lähtiessä tyhjänä.

Koska lataan normi sukosta niin varmaan löytyisi joku ajastin, johon saa laitettua ajastuksen tietylle välille, tai valittua "heti päälle" vaihtoehdon. Olisiko vinkkejä tuotteesta?
 
Onko joku keksinyt näppärää ajastinta hybridin lataamiseen? Halu olisi kova ladata öisin, tämän ajastaminen autosta onnistui toki, mutta koen työlääksi vaihtaa kellon aikaa auton valikosta kaiken aikaa, koska välillä sähkö on riittävän edullista päivällä ja tarve ladata heti. Toistaiseksi vielä rutiinin puutteessa unohtuu vaihtaa aika ja akku lähtiessä tyhjänä.

Koska lataan normi sukosta niin varmaan löytyisi joku ajastin, johon saa laitettua ajastuksen tietylle välille, tai valittua "heti päälle" vaihtoehdon. Olisiko vinkkejä tuotteesta?

Mulla saa laturista säädettyä latausajat (ctek)
 
mistäköhän johtuu, että mk2 Prius vuodelta 2004 verot on noin 130€ vuodessa, mutta 2008 280€ vuodessa, käytännössä sama auto?? Yritin trafin sivuilta tutkia, onko joku mittaustapa ero mutta ainoa raja on 2001 ja vanhemmat. Tarkemmin tutkien, vain yksi amerikantuonti Prius on 280€, muut kaikki on halvempia, omituinen juttu, johtuuko siitä, että EU:n ulkopuolelta tuotuna auton tiedoissa on eroa?
 
Viimeksi muokattu:
mistäköhän johtuu, että mk2 Prius vuodelta 2004 verot on noin 130€ vuodessa, mutta 2008 280€ vuodessa, käytännössä sama auto?? Yritin trafin sivuilta tutkia, onko joku mittaustapa ero mutta ainoa raja on 2001 ja vanhemmat. Tarkemmin tutkien, vain yksi amerikantuonti Prius on 280€, muut kaikki on halvempia, omituinen juttu, johtuuko siitä, että EU:n ulkopuolelta tuotuna auton tiedoissa on eroa?

Tämä yksilö ilmeisesti kyseessä. Traficomin julkisissa ajoneuvotiedoissa ei näy tuolle yksilölle CO2-päästöä ollenkaan, sen sijaan kokonaismassaksi on merkitty 1805kg ja vuosittaiseksi veroksi 299,30€, joka osuu kokonaismassan mukaan verotettavan auton ajoneuvoveroksi (taulukko traficomin sivuilla). Perusvero menee kokonaismassan mukaan, jos CO2-päästöarvoa ei ole rekisteritiedoissa. Maahantuodessa on varmaankin möhlitty CO2-päästöjen ilmoituksen kanssa tai sitten jenkkiläisessä rekisteriotteessa sitä ei kerrota, joten tieto on jäänyt auton rekisteröintitiedoista puuttumaan. En tiedä, olisiko mahdollista muutoskatsastaa nuo tiedot tuohon autoon.
 
'13 N55 Bemarista jäi ylimääräiseksi toimiva alkuperäinen katalysaattori, kun vaihdoin uuteen. Uutena nuo kustantaa yli 1200 euroa. Onko jotain hyvää paikkaa, johon tuollaisen voi myydä järkevään hintaan vai laittaako suoraan itse myyntiin? Voi liikkua aika hitaasti. Ei viitsisi varmaan ihan romuhintana myydä?
 
'13 N55 Bemarista jäi ylimääräiseksi toimiva alkuperäinen katalysaattori, kun vaihdoin uuteen. Uutena nuo kustantaa yli 1200 euroa. Onko jotain hyvää paikkaa, johon tuollaisen voi myydä järkevään hintaan vai laittaako suoraan itse myyntiin? Voi liikkua aika hitaasti. Ei viitsisi varmaan ihan romuhintana myydä?
miten autosta voi jäädä yli toimiva katalysaattori, miksi sitä ottaisi pois jos se toimii? Tätä voi moni kysyä kun yrität myydä sitä ja toivottavasti kierrätyspisteet pyytää jotenkin todistamaan, että omistit auton josta sen irroitit. Mutta siis romuliikkeeseen kai tuo kannattaa viedä, joku metalliromun kierrättäjä.
 
miten autosta voi jäädä yli toimiva katalysaattori, miksi sitä ottaisi pois jos se toimii? Tätä voi moni kysyä kun yrität myydä sitä ja toivottavasti kierrätyspisteet pyytää jotenkin todistamaan, että omistit auton josta sen irroitit. Mutta siis romuliikkeeseen kai tuo kannattaa viedä, joku metalliromun kierrättäjä.
Siten, että autoon vaihtaa 200cpi:n katalysaattorin, ja vanha jää ylimääräiseksi? Tällä hetkellä on itseasiassa kolme kattia, joista yksi on catless. Yhtäkään en ole varastanut ;)
 
Siten, että autoon vaihtaa 200cpi:n katalysaattorin, ja vanha jää ylimääräiseksi? Tällä hetkellä on itseasiassa kolme kattia, joista yksi on catless. Yhtäkään en ole varastanut ;)
joo ei mitään, tuohan oli hyvä selvennys. Onneksi et kysynyt kuitenkaan puukkosahan teristä samassa viestissä:)
 
'13 N55 Bemarista jäi ylimääräiseksi toimiva alkuperäinen katalysaattori, kun vaihdoin uuteen. Uutena nuo kustantaa yli 1200 euroa. Onko jotain hyvää paikkaa, johon tuollaisen voi myydä järkevään hintaan vai laittaako suoraan itse myyntiin? Voi liikkua aika hitaasti. Ei viitsisi varmaan ihan romuhintana myydä?

Varmaan btcf.fi saisit parhaiten kaupaksi, toki niin marginaaliosa että joko löydät ostajan heti tai joku saattaa löytää haulla parin vuoden päästä.

Myydään BMW osat ja tarvikkeet - BTCF Forum

Edit: Tietysti hinnan pitää olla kohtuullinen ettei esim. ovoko.fi tai katalysaattorivarkailta saa halvemmalla.
 
Viimeksi muokattu:
Olisiko kellään värikoodia Kia Ceed 2010 vakiovärinä olleeseen siniseen? Niitä on todella paljon liikkeellä ja pitäisi saada paikkamaali. Auto on nyt toisella paikkakunnalla, niin en pääse itse tarkistamaan koodia.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
285 094
Viestejä
4 894 236
Jäsenet
78 932
Uusin jäsen
Zudoh

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom