Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Uhka vai mahdollisuus? Taloudessa kaksi focusta mk2,5 1.6duratecilla (toisessa muuttuva ajoitus). Molempiin pitäisi tehdä jakopään remppa tässä kohtapuoliin, 160tkm tulee hihnoille tai toisesta meni jo. Onnistuisikohan viikonloppuna urakka, moottoripuolelle en ole koskaan koskenut (mielikuva et rikkoo kuitenkin), alustan osia kylläkin vaihdellut omassa tallissa tunkkien varassa.

250-280tkm ajettuja koneita et ei niitä enää viitsisi liikkeisiin paljoa viedä.

Katselin et jakopään työkalusarja ois n.70e, kaikki jakopään osat pumppuineen n.140e + käyttöhihnat ja kannentiiviste. Liikkeet kun ottaisivat reilu 600e mitä kyselin.
Muutama video juutuupissa varmistaen että kaikki työkalut löytyy ja että osaa homman. Sit asennuskaljat kaupasta ja hommiin.
 
Ei ne koneen ropaukset oo rakettitiedettä täyspäiselle ihmiselle, toki kokeneempi kaveri vieressä katsomassa ja hörimässä kaljaa ei oo haitaks jos moiseen on mahdollisuus.
 
Mulla on tuommonen sähköpummpu SUP-laudalle joka ottaa virran auton tupakansytyttimestä. Nyt on tulossa toinen pumppu takuuvaihdossa ja mietinki, että voiko tuommoseen sytyttimeen laittaa adapterin jossa olis 2 paikkaa ottaa virtaa? Ideana siis se, että kun on olemassa 2 lautaa niin vois molemmat pumpata samaan aikaan :hmm:

Vai antaako tuo riittävästi virtaa molemmille?

E: Tässä pumpussa mikä nyt on lukee takana DC12V 110W
 
Mulla on tuommonen sähköpummpu SUP-laudalle joka ottaa virran auton tupakansytyttimestä. Nyt on tulossa toinen pumppu takuuvaihdossa ja mietinki, että voiko tuommoseen sytyttimeen laittaa adapterin jossa olis 2 paikkaa ottaa virtaa? Ideana siis se, että kun on olemassa 2 lautaa niin vois molemmat pumpata samaan aikaan :hmm:

Vai antaako tuo riittävästi virtaa molemmille?

E: Tässä pumpussa mikä nyt on lukee takana DC12V 110W

Kato mikä sulake siellä on tupakansytyttimelle. Jos esim 10A niin kestää ~120W, tarttis periaatteessa olla 20A kahdelle.
 
Kato mikä sulake siellä on tupakansytyttimelle. Jos esim 10A niin kestää ~120W, tarttis periaatteessa olla 20A kahdelle.

Googlen mukaan olis 15A sulake. No on sitä tähänki asti pärjänny yhellä pumpulla niin en ala riskeeraan mitään.
 
Terve,
Elikkäs myin tuossa pari kk takaperin 2015vm 163km ajetun VAG auton autoliikeelle ja ostin vaihdossa uudenman auton tillalle.
Autokauppias soitti vähän tämän jälkeen että myymäni auto syö öljyä ja että he aikovat mitata tuon määrän.
Lopputulema oli että auto syö öljyä juuri yli tuon rajan 5dl/1000km (5,2dl) ja vaativat minua maksamaan huollon noin 3k€.

Onko tässä mitään muuta tehtävävissä kun maksella pois?
 
Terve,
Elikkäs myin tuossa pari kk takaperin 2015vm 163km ajetun VAG auton autoliikeelle ja ostin vaihdossa uudenman auton tillalle.
Autokauppias soitti vähän tämän jälkeen että myymäni auto syö öljyä ja että he aikovat mitata tuon määrän.
Lopputulema oli että auto syö öljyä juuri yli tuon rajan 5dl/1000km (5,2dl) ja vaativat minua maksamaan huollon noin 3k€.

Onko tässä mitään muuta tehtävävissä kun maksella pois?

Enpä ole koskaan kuullut että yksityishenkilö maksaa liikkeelle mitään. Ellei kyseessä ole selvä petos, joten vähän epäilen nyt asiaa.

Yrittävät kepillä jäätä josko asiakas maksaisi.
 
Terve,
Elikkäs myin tuossa pari kk takaperin 2015vm 163km ajetun VAG auton autoliikeelle ja ostin vaihdossa uudenman auton tillalle.
Autokauppias soitti vähän tämän jälkeen että myymäni auto syö öljyä ja että he aikovat mitata tuon määrän.
Lopputulema oli että auto syö öljyä juuri yli tuon rajan 5dl/1000km (5,2dl) ja vaativat minua maksamaan huollon noin 3k€.

Onko tässä mitään muuta tehtävävissä kun maksella pois?
Kannattaisi nyt vähän kyseenalaistaa tuota. Kuka sen on mitannut ja miten? Kuten edellä jo sanottiin, niin vähän haiskahtaa sille että liike yrittää saada remontin helpolla sun piikkiin.
 
Terve,
Elikkäs myin tuossa pari kk takaperin 2015vm 163km ajetun VAG auton autoliikeelle ja ostin vaihdossa uudenman auton tillalle.
Autokauppias soitti vähän tämän jälkeen että myymäni auto syö öljyä ja että he aikovat mitata tuon määrän.
Lopputulema oli että auto syö öljyä juuri yli tuon rajan 5dl/1000km (5,2dl) ja vaativat minua maksamaan huollon noin 3k€.

Onko tässä mitään muuta tehtävävissä kun maksella pois?

Jotkut ovat kuulemma myydessä allekirjoittaneet jotain lappuja että "lupaan ettei auto kuluta öljyä enempää kuin X". Laitoitko johonkin tuollaiseen nimeä?
 
Jotkut ovat kuulemma myydessä allekirjoittaneet jotain lappuja että "lupaan ettei auto kuluta öljyä enempää kuin X". Laitoitko johonkin tuollaiseen nimeä?

Joo sain nyt liikeeltä kopion tuosta vanhan auton luvutus paperista ja siellähän alhaalla tekstien seassa tuomoinen osuus lukee.
 
Hei heittäkääs fiksummat mulle kommenttia, että kun pesunesteen pumppu hajoaa ja pumppu on 12V pumppu, niin mikä ero on kaikilla mahdollisilla esim. motonetissä myytävillä pesuripumpuilla? Eli jos pumppu on 12V pumppu, niin onko mahdollista ostaa pumppua joka ei vanhan korvaavana toimisi?

Lähinnä mietityttää että voiko pumpuissa olla eroa pesuripumpun imupuolen halkaisijalla, vai voinko tyynesti mennä motonetiin ja ottaa pumpun joka n. suurin piirtein vastaa edellisen pumpun fyysistä kokoa.

Ja tarkennan vielä: nykyinen pumppu on tällainen joka hajosi.
1723029352054.png


Ja jos menen motonetiin ja otan tilalle tällaisen:
Pesunestepumppu, lasinpesu 12-1217 | Motonet Oy
1723029460358.png


niin mikä menee vihkoon?
 
Terve,
Elikkäs myin tuossa pari kk takaperin 2015vm 163km ajetun VAG auton autoliikeelle ja ostin vaihdossa uudenman auton tillalle.
Autokauppias soitti vähän tämän jälkeen että myymäni auto syö öljyä ja että he aikovat mitata tuon määrän.
Lopputulema oli että auto syö öljyä juuri yli tuon rajan 5dl/1000km (5,2dl) ja vaativat minua maksamaan huollon noin 3k€.

Onko tässä mitään muuta tehtävävissä kun maksella pois?
Peru koko kauppa, palauta ostamasi auto. Ja kierrä liike sen jälkeen kaukaa.

Itse en kyllä maksaisi mitään :hmm:
 
Joo sain nyt liikeeltä kopion tuosta vanhan auton luvutus paperista ja siellähän alhaalla tekstien seassa tuomoinen osuus lukee.
Eli tässä on kyse 20ml erosta? 20ml on niin pieni määrä, että en itse tuota hyväksyisi. Miten noin pienen eron edes voi mitata luotettavasti? Se määrä saattaa jäädä 4-5l öljyputeliin jo vaihtaessa öljyä jos sitä ei valuta kunnolla.
 
Eli tässä on kyse 20ml erosta? 20ml on niin pieni määrä, että en itse tuota hyväksyisi. Miten noin pienen eron edes voi mitata luotettavasti? Se määrä saattaa jäädä 4-5l öljyputeliin jo vaihtaessa öljyä jos sitä ei valuta kunnolla.
Sekin ajatus itsellä, että kun vaihtaa kokonaan tuoreet öljyt, niin öljynsyönti voisi vähentyä?
 
AIkalailla samalta näyttää mutta miten tuon pumpun löysit, onko juuri autoosi sopiva rekkarin perusteella vai hatusta heitetty?

Kyseessä koppimönkijä, jossa on mun googlettelun perusteella mopoauton pesuainesäiliö ja pumppu asennettuna. Nyt kun toi pumppu ei toimi, niin piti ihan alkaa miettimään että mistä saan vastaavan pumpun. No en mistään, koska on jonkun ranskalaisen mopoauton varaosa jota ei löydy mistään. Siksi aloin miettimään, että mikä ero voi olla 12V pumpuilla keskenään, muuta kuin se imuaukon halkaisija mikä naksautetaan siihen säiliöön kiinni? Vai onko nämäkin vakiokokoisia..?
 
Eli jos pumppu on 12V pumppu, niin onko mahdollista ostaa pumppua joka ei vanhan korvaavana toimisi?

Lähinnä mietityttää että voiko pumpuissa olla eroa pesuripumpun imupuolen halkaisijalla, vai voinko tyynesti mennä motonetiin ja ottaa pumpun joka n. suurin piirtein vastaa edellisen pumpun fyysistä kokoa.

Ja tarkennan vielä: nykyinen pumppu on tällainen joka hajosi.
Itse ottaisin tuon vanhan pumpun malliksi ja vaikka Motonetistä sitten tutkimaan, että onko se putki samaa kokoa?
 
Enpä ole koskaan kuullut että yksityishenkilö maksaa liikkeelle mitään. Ellei kyseessä ole selvä petos, joten vähän epäilen nyt asiaa.

Yrittävät kepillä jäätä josko asiakas maksaisi.

Vaikka sinä et ole asiasta kuullut niin ihan hyvin voi tulla tilanne vastaan et luovutuksen jälkeen vaihtoautosta ilmenee jotain joiden maksaja on luultavasti auton luovuttanut. Ei ne autoliikkeet luultavasti mistään pienistä kysele perään vaan juurikin nämä kalliit remontit.
 
Joo sain nyt liikeeltä kopion tuosta vanhan auton luvutus paperista ja siellähän alhaalla tekstien seassa tuomoinen osuus lukee.
Eli tässä ei nyt ole kinaa siitä kuluttaako auto paljon öljyä, eikä siitä että olisit siitä maininnut.

Mikä on ehjän kunnossaolevan normaali öljynkulutus, siis ihan sillä että kuulostaa isolta, mutta varmistan.

Oliko suullisesti öljynkulutuksesta puhetta, jos oli niin minkä suuntaista vastausta.

Noin yleisesti puolilitraa tuhannella kuullostaa aika isolta, jolloin desi sinne tai tänne ei muuta itse pointtia.
Menee vähän sille saralle että myyjä joka autoa käyttänyt huoltovälin toisenkin on tuosta tietoinen, ja maalikkonakin ymmärtää onko se normaalia.
Oli sitten perinteinen ölytikku, tai sähköinen.
 
Eli tässä ei nyt ole kinaa siitä kuluttaako auto paljon öljyä, eikä siitä että olisit siitä maininnut.

Mikä on ehjän kunnossaolevan normaali öljynkulutus, siis ihan sillä että kuulostaa isolta, mutta varmistan.

Oliko suullisesti öljynkulutuksesta puhetta, jos oli niin minkä suuntaista vastausta.

Noin yleisesti puolilitraa tuhannella kuullostaa aika isolta, jolloin desi sinne tai tänne ei muuta itse pointtia.

Voisi mutuilla et joku mittatikun min-max(5dl?) per huoltoväli olisi normaalia mut et pitää tankkauksen yhteydessä lisätä jo öljyt samalla niin huhuh.
 
Terve,
Elikkäs myin tuossa pari kk takaperin 2015vm 163km ajetun VAG auton autoliikeelle ja ostin vaihdossa uudenman auton tillalle.
Autokauppias soitti vähän tämän jälkeen että myymäni auto syö öljyä ja että he aikovat mitata tuon määrän.
Lopputulema oli että auto syö öljyä juuri yli tuon rajan 5dl/1000km (5,2dl) ja vaativat minua maksamaan huollon noin 3k€.

Onko tässä mitään muuta tehtävävissä kun maksella pois?

Myit siis auton joka söi 7,5 litraa öljyä per 15tkm etkä maininnut asiasta?
 
Terve,
Elikkäs myin tuossa pari kk takaperin 2015vm 163km ajetun VAG auton autoliikeelle ja ostin vaihdossa uudenman auton tillalle.
Autokauppias soitti vähän tämän jälkeen että myymäni auto syö öljyä ja että he aikovat mitata tuon määrän.
Lopputulema oli että auto syö öljyä juuri yli tuon rajan 5dl/1000km (5,2dl) ja vaativat minua maksamaan huollon noin 3k€.

Onko tässä mitään muuta tehtävävissä kun maksella pois?

Kai näissä on sama, kun toisinkin päin maksaja päättää missä korjataan ja tietyt prosentit vähennetään, koska tulee ikäistään parempaan kuntoon.
 
Vaikka sinä et ole asiasta kuullut niin ihan hyvin voi tulla tilanne vastaan et luovutuksen jälkeen vaihtoautosta ilmenee jotain joiden maksaja on luultavasti auton luovuttanut. Ei ne autoliikkeet luultavasti mistään pienistä kysele perään vaan juurikin nämä kalliit remontit.
Kommentoit kommenttiin minkä jälkeen on selvinnyt esimerkiksi sellainen asia myyjän toimesta mitä alkuperäisessä viestissä ei mainittu.

Joo sain nyt liikeeltä kopion tuosta vanhan auton luvutus paperista ja siellähän alhaalla tekstien seassa tuomoinen osuus lukee.
 
Millä ne mittaa tuon vaggineen öljynsyönnin, ajamalla 1000km vai purkamalla pannun, tai jotain?

@Gondolf Oliko sun ex auto myyty jo eteenpäin, vai mistä tieto öljynsyönnistä - siis autoliikkeen puolelta tietenkin, vai miten tuo nyt meni?

Edit
 
Viimeksi muokattu:
Millä ne mittaa tuon vaggineen öljynsyönnin, ajamalla 1000km vai purkamalla pannun, tai jotain?

@Gondolf Oliko sun ex auto myyty jo eteenpäin, vai mistä tieto öljynsyönnistä - siis autoliikkeen puolelta tietenkin, vai miten tuo nyt meni?

Edit

Tuo mitattiin: öljynvaihto/täyttö-> 1000km ajoa -> öljy määrän mittuas.

Joo auto myyty jo eteenpäin ja uusi omistaja ottanut yhteyttä liikeeseen.

Omaa amatöörimäisyyttähän tämä on kun ensimmäinen oman auton myynti kyseessä.
 
Tuo mitattiin: öljynvaihto/täyttö-> 1000km ajoa -> öljy määrän mittuas.

Joo auto myyty jo eteenpäin ja uusi omistaja ottanut yhteyttä liikeeseen.

Omaa amatöörimäisyyttähän tämä on kun ensimmäinen oman auton myynti kyseessä.
Jos jutussa ei sinänsä epäselvää, niin mitäs tuossa, jos sinulla käsitys korjauskustannuksista ja ovat tontilla, niin mitäs tuohon jää, tinkiä , se aina kannattaa. Ja tärkeintä sinulle varmaan se että sen hyväksymisen jälkeen kauppa ottaa lopuista vastuun. (jos siis et tiedä että muita miinoja tuon lisäksi), jos et halua kaikkea kerralla maksaa, niin tinkaa eriin, siis kuluitta.

Ns isolle tappiolle et tuossa taida jäädä, jos vika olisi kerrottu kauppaa tehdessä, niin se olisi tiputtannut hyvitysarvoa, ehkä vähemmän, ehkä ei. Jos olisi korjauttannut ennen, niin korjauksen olisi joutunut maksaan.
 
Joo sain nyt liikeeltä kopion tuosta vanhan auton luvutus paperista ja siellähän alhaalla tekstien seassa tuomoinen osuus lukee.
5dl/1000km:ä on niin järjetön öljyn kulutus, että tuo on varmasti ollut tiedossa auton omistajalla, käyttäjällä ja koko naapurustolla. Selvä petoksen yritys on kyseessä, jos asia unohtuu mainita myydessä. Koska on yleisesti hyväksyttyä unohtaa mainita pikku vioista liikkeelle, on liike joutunut tekmään sopimuksen kunnon koijauksia väistelläkseen. En kehtaisi tai haluaisi moisesta kiinni jäämisestä vääntää, jos nolosta tapauksesta pääsee eteenpäin 3k€:lla. Se on pikkuraha, jos sillä voi unohtaa kyseisen VAGgineen ja petoksen.
 
5dl/1000km:ä on niin järjetön öljyn kulutus, että tuo on varmasti ollut tiedossa auton omistajalla, käyttäjällä ja koko naapurustolla. Selvä petoksen yritys on kyseessä, jos asia unohtuu mainita myydessä. Koska on yleisesti hyväksyttyä unohtaa mainita pikku vioista liikkeelle, on liike joutunut tekmään sopimuksen kunnon koijauksia väistelläkseen. En kehtaisi tai haluaisi moisesta kiinni jäämisestä vääntää, jos nolosta tapauksesta pääsee eteenpäin 3k€:lla. Se on pikkuraha, jos sillä voi unohtaa kyseisen VAGgineen ja petoksen.

5dl/1000km on VAGineen normaalin öljynkulutuksen raja valmistajan mielestä, eli ei tuo kovin selkeästi ylity. Helvetinmoinen kulutushan tuo toki on jo vaikka olisi 4,99 dl/1000km mikä olisi volkkarin mielestä normaalia.

Oma kansanauto syö onneksi "vain" 3dl/1000, mutta eihän tuollaisen kanssa voisi nimeään mihinkään tuollaiseen klausuulin sisältävään paperiin laittaa, koska mistäpä sitä tietää kuinka pian kulutus eskaloituukin yli rajojen.
 
Oma kansanauto syö onneksi "vain" 3dl/1000, mutta eihän tuollaisen kanssa voisi nimeään mihinkään tuollaiseen klausuulin sisältävään paperiin laittaa, koska mistäpä sitä tietää kuinka pian kulutus eskaloituukin yli rajojen.

Harvemmin öljynkulutus varmaan ihan viikoissa kasvaa merkittävästi. Ja kai tuolla öljynkulutuksella joku aika/kilometri raja on? Jos uusi omistaja tykittää sillä 20tkm vaikka puoleen vuoteen niin voidaanko väittää että öljynkulutus oli sinun jäljiltäsi korkea vai onko se voinut vaan sattumalta nousta uuden omistajan aikana?

Oma auto (ei-VAG) syö n. 2dl / 1000km. Onhan sekin liikaa. Tuntuu että kokoajan saa olla lisäämässä :D Moottori on öljyinen että mahdollisesti vuotaa jostain anturista/putkesta, mutta vuoto ei ole mitään ihan älytöntä joten en tiedä miten sen kohdan löytäisi. Ja onhan mulla tuollainen endoskooppikin millä voisi katsoa miltä sylinterit näyttää, mutta en ole vielä jaksanut.

Ennen myyntiä jotain tälläistä koneeseen?: Motul Engine Oil Stop Leak 300ml | Motonet Oy
 
5dl/1000km:ä on niin järjetön öljyn kulutus, että tuo on varmasti ollut tiedossa auton omistajalla, käyttäjällä ja koko naapurustolla. Selvä petoksen yritys on kyseessä, jos asia unohtuu mainita myydessä. Koska on yleisesti hyväksyttyä unohtaa mainita pikku vioista liikkeelle, on liike joutunut tekmään sopimuksen kunnon koijauksia väistelläkseen. En kehtaisi tai haluaisi moisesta kiinni jäämisestä vääntää, jos nolosta tapauksesta pääsee eteenpäin 3k€:lla. Se on pikkuraha, jos sillä voi unohtaa kyseisen VAGgineen ja petoksen.

Yhtälailla peiliinkatsomisen paikka liikkeellä, ottavat auton vaihdossa ja myyvät eteenpäin tietämättä asiasta mitään. Varmaan ton ikäiseen vähintään yritetty kaupata 12kk/20tkm lisäturvaakin. Yhtä yleisesti hyväksyttyä on myydä romut rikkinäisinä eteenpäin ja korjataan jos ostaja huomaa ja ymmärtää reklamoida.
 
Yhtälailla peiliinkatsomisen paikka liikkeellä, ottavat auton vaihdossa ja myyvät eteenpäin tietämättä asiasta mitään. Varmaan ton ikäiseen vähintään yritetty kaupata 12kk/20tkm lisäturvaakin. Yhtä yleisesti hyväksyttyä on myydä romut rikkinäisinä eteenpäin ja korjataan jos ostaja huomaa ja ymmärtää reklamoida.
Siksi siirtävät vastuun auton myyjälle, lisäämällä soppariin kohdan jossa omistaja vakuuttaa ettei kuluta öljyä. Varsin simppeli lisä ja noihin on pakko ryhtyä tiettyjen autojen kanssa koska nuo eivät ole mitään halvimpia remppoja ja noita on viety vaihtoon konevikaisina mallia vitusti.
 
Siksi siirtävät vastuun auton myyjälle, lisäämällä soppariin kohdan jossa omistaja vakuuttaa ettei kuluta öljyä. Varsin simppeli lisä ja noihin on pakko ryhtyä tiettyjen autojen kanssa koska nuo eivät ole mitään halvimpia remppoja ja noita on viety vaihtoon konevikaisina mallia vitusti.

Autoa liikkeelle myydessä tämä onkin ihan järkevää petosten estämiseksi. Liikkeellä pitäisi kuitenkin olla korotettu vastuu tuotteiden tarkastamisesta, koska he ovat alan ammattilaisia.

Ongelmallisinta mielestäni tässä on jos auto on jo myyty eteenpäin käsillä on siis kaksi eri casea:

1. Myyjä - Liike, liikkeen mielestä myyjän olisi osallistuttava korjauksiin x %

2. Liike - Ostaja, liikkeen mielestä ostajan olisi osallistuttava korjauksiin x %

Kaupan purut hankalia, kun jo useamman auton ketju. Tässäkin mielestäni eniten särähtää pari kk takainen kauppa, ei viime viikolla tehty. Varmaan myös osa ellei kaikki kustannuksistakin on jo muodostunut vaikka lopullinen maksaja epäselvä.

Myöskin mainintana osana muita sopimusehtoja on herkästi kuluttajan puolella ja ammatinharjoittajaa vastaan. Näitä varten saisivat erikseen kysyä onko edellisen huollon jälkeen tarvinnut lisätä öljyä, milloin ja kuinka paljon.
 
Näkeekö jostain maksuttomasta palvelusta että onko auto ollut taksina?

No ei varsinaisesti. Jos huoltokirjassa löytyy ekana omistajana taksifirma, sitten voi etsia autosta vihjeitä vaikka että ollut taksikupu katolla, voi jättää jälkiä. Sisältä aika hankala etsiä mitään laiteasennuksen jälkiä, mitkä on myöhemmin purettu pois. Vaikka noissa kaikenlaista härveliä ollut. Sen verran montaa entistä taksia tullut ajettua ettei niistä nyt oikein osaa sanoa.

Muuten vaan maksamaan trafille muutama kolikko historiatiedoista - kuten luvanvarainen käyttö. Ellei myyjä osaa tai halua itse asiaa selvittää.
Oletan että melko tuoreesta autosta kyse kuitenkin.
 
Katsoo kilometrit vs vuodet. Jos on nopeasti syntynyt kilsoja ja apparin penkki on muita parempi, tuo kertoo ehkä edes jotain.
 
Katsoo kilometrit vs vuodet. Jos on nopeasti syntynyt kilsoja ja apparin penkki on muita parempi, tuo kertoo ehkä edes jotain.
Kilometreistä ja mahdolliset kojelaudan reiät/liiman jäljistä koittanu kytätä. Parista olen kysynyt liikkeen chatis jos on sattunut olemaan online. Helpottais ja nopeuttais yksilöiden selaamista jos rekkarilla nökis traficomista onko ollut pirssi käytös
 
Car verical väittää osaavaansa löytää tietoja. En ole kokeillut, mutta videon katsomalla saa alennusta.
 
Ei taida olla ilmaista vin chekkiä?

Aikaisemmin käytin jotain arabian kielistä sivustoa ensimmäisessä karsinnassa, josta tuli hyvin kuvat esille jos oli kolarihistoriaa. No Ok, oli semmoiset pikkukuvat, mutta näki olennaiset. Ois maksanu, isommat kuvat/raportti.
Samoin oli joku venäjän kielinen sivusto, mutta tämä ei näyttänyt/löytänyt läheskään kaikkia, mitä tuo toinen.
Harmi kun ei tullut laitettua osoitteita talteen.

Toki ostin raportin sitten kun oli lähellä että ko yksilö kiinnostaa enemmän tai kauppaa alkaa tekemään.
 
Kuinka usein sähköauton öljyt kannattaa suunnilleen vaihtaa, puhutaanko kuukausista vai peräti vuosista? Onko sillä merkitystä asiaan, jos on vapaasti hengittävä moottori?
 
Kuinka usein sähköauton öljyt kannattaa suunnilleen vaihtaa, puhutaanko kuukausista vai peräti vuosista? Onko sillä merkitystä asiaan, jos on vapaasti hengittävä moottori?

Puhutaanko hybridiautosta vai ihan kahdesta eri autosta (toinen bensa ja toinen sähkö)? Suomenoloissa kannattaa kerta vuoteen vaihtaa moottoriöljyt, jos yhtään ajaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 797
Viestejä
4 496 962
Jäsenet
74 292
Uusin jäsen
GeGGoZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom