- Liittynyt
- 03.01.2018
- Viestejä
- 523
Ei voi olla Taycan , koska vapaasti hengittävä sähkömoottori.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Turboahdettu täyssähkö
Itse uskaltaisin parin vuoden välein vaihdella. Samassa huollossa sitten tsekkaa pakoputken paukkuventtiilit, kampikammion kierrejouset ja vilkkujen hydraulinesteen. Varsinkin bemareissa tuo kuluu aika äkkiä loppuun ja se sit aiheuttaa vilkun toimimattomuutta.Kuinka usein sähköauton öljyt kannattaa suunnilleen vaihtaa, puhutaanko kuukausista vai peräti vuosista? Onko sillä merkitystä asiaan, jos on vapaasti hengittävä moottori?
Sähkömoottorissa ei tapahdu paloreaktiota vaan se toimii sähköllä. Jos sinulla on polttomoottori siellä, sähkömoottorin lisäksi, kyseessä on hybridi, ei sähköauto.Kuinka usein sähköauton öljyt kannattaa suunnilleen vaihtaa, puhutaanko kuukausista vai peräti vuosista? Onko sillä merkitystä asiaan, jos on vapaasti hengittävä moottori?
kömoottorin lisäksi, kyseessä on hybridi, ei sähköauto.
Kerros, minkä öljysäiliön oljyt?Säännöllistä öljyjen vaihtoa se sähköautokin tarvitsee, ainoa suurempi ero on primäärinen polttoaine ja sytytystulppien tarve. Sähköauto sanoo hummm hummm kun bensalla käyvä auto ääntelee vroom vroom!
Kerros, minkä öljysäiliön oljyt?
Kerros, minkä öljysäiliön oljyt?
Muistaakseni tarkoittaa lähestulkoon ostopäätöstä ja menetät samalla etäkaupan peruutusoikeuden...ainakin minulle sanottiin että eivät peri maksuja jos auto poikkeaa merkittävästi kerrotusta, muussa tapauksessa tuli jotain maksuja. En kylläkään nyt muista oliko kyseessä tuolloin saka vai kamux. Kaipa sillä rajoitetaan sitä ettei autoja tilattaisi vain hupikokeiluja varten.Onko kukaan ostanut autoa etänä esim. Sakalta? Sivuilla mainostavat, että toimitus lähimpään liikkeeseen on ilmainen ja sen jälkeen voi vielä käydä auton läpi. Eli toisin sanoen onko siis mahdollista saada auto ilmaiseksi koeajettavaksi lähimmälle Sakalle, vaikka lopulta ei sitten ostaisikaan autoa?
Onko kukaan ostanut autoa etänä esim. Sakalta? Sivuilla mainostavat, että toimitus lähimpään liikkeeseen on ilmainen ja sen jälkeen voi vielä käydä auton läpi. Eli toisin sanoen onko siis mahdollista saada auto ilmaiseksi koeajettavaksi lähimmälle Sakalle, vaikka lopulta ei sitten ostaisikaan autoa?
Ns. molemmin puolinen panttimaksu tuosta otetaan (200€). Jos kauppoja ei synny niin palautetaan vain jos autossa isompia virheitä mitä kerrottu ennen toimitusta jne. Taitaapi olla kaikilla isommilla liikkeillä sama käytöntä nykyään.
Etäkaupan peruutusoikeus kyllä on voimassa jos kauppa sovitaan jossain muualla kun myymälässä.
Kyllä minulle ainakin Sakalla luvattiin että jos en autoa halua niin saan sen 200€ takaisin. Varmistin vielä useampaan otteeseen että saan ilman kummempaa selittelyä rahat takasin. Ja auto siirrettiin Jyväskylän toimipisteeltä Raisioon. Tosin ostin auton joten en sitten tiedä mikä olisi ollut lopputulema jos en autoa olisi ottanut. Tämä tapahtui viimevuoden lopulla.Ns. molemmin puolinen panttimaksu tuosta otetaan (200€). Jos kauppoja ei synny niin palautetaan vain jos autossa isompia virheitä mitä kerrottu ennen toimitusta jne. Taitaapi olla kaikilla isommilla liikkeillä sama käytöntä nykyään.
Etäkaupan peruutusoikeus kyllä on voimassa jos kauppa sovitaan jossain muualla kun myymälässä.
Eli on järkevämpää tilata auto suoraan kotiin toimitettuna ja palauttaa sitten jos tuntuu siltä? Mitäs järkeä tuossa on kaupan kannalta?
Kyllä minulle ainakin Sakalla luvattiin että jos en autoa halua niin saan sen 200€ takaisin. Varmistin vielä useampaan otteeseen että saan ilman kummempaa selittelyä rahat takasin. Ja auto siirrettiin Jyväskylän toimipisteeltä Raisioon. Tosin ostin auton joten en sitten tiedä mikä olisi ollut lopputulema jos en autoa olisi ottanut. Tämä tapahtui viimevuoden lopulla.
Vai että laittomuuksiin. Eipä tosiaan tullut ihan ensimmäisenä mieleen, että täällä keskustelu tyssää tähän, mutta aina sitä vaan yllättyy. Vastaaminen tuohon ei tosin kannusta laittomuuksiin, mutta annetaanpa olla.Laittomiin toimiinhan tällä foorumilla ei kannusteta, kuten kautium varsin hyvin tietää
En keksi mitään syytä, miksi ei voisi käyttää mootorin käydessä. Jos napin piilottaminen ei innosta, hankkisin edukkaan kiinalaisen kaukosäätimellä ohjattavan 12v relekortin, jolla rajoittimen tarvittaessa kytkisi pois.Mopoihin liittyvä kysymys:
Onko täällä kenelläkään kokemusta mopojen "nappirajoittimista", joilla on tarkoitus ohittaa mopon CDI-boksin alkuperäinen kierroslukurajoitin? Lähinnä kiinnostaisi tietää, että voiko sitä rajoitusta vaihtaa päälle/pois moottorin ollessa käynnissä, vai saako sillä aikaiseksi jotain mahdollisia ongelmia?
Noitahan on olemassa monenlaisia, osassa on erillinen kytkin, joissakin on kaukosäädin ja joissakin kytkentä tapahtuu jarrukahvalla vilkuteltavalla valokoodilla tms, mutta muuten taitavat teknisesti toimia kaikki about samalla tavalla. Yhdistävä tekijä noissa kaikissa tuntuu olevan kiinalainen laatu ja olematon dokumentaatio.
Teinin mopoon vähän ajattelin tuollaisen laittaa ilman että kerron asiasta tälle itselleen, jotta voisi joskus käydä heittämässä sillä omat kauppareissut ilman että tarvitsee jumittaa liikennevirrassa vakiorajoituksen kanssa. Jos sillä on mitään merkitystä, niin mopon malli on 2022 Fantic XM50 Competition, jossa on Minarelli AM6 -moottori.
Parasta varmaan olisi, jos löytäisi sellaisen rajoituskombon, jolla saisi lisää vääntöä ja tehoa, mutta samalla maksiminopeus pysyisi sellaisissa rajoissa, ettei tarvitse alkaa maksamaan viranomaisille ylimääräistä. Todennäköisesti se edellyttäisi kuitenkin pakoputken vaihtamista jne, joten joku tällainen simppeli nappirajoitinratkaisu saa luvan riittää. Joku 60km/h maksimi tasaisella olisi ihan riittävä.
Itse asiassa testasin jo nappaamalla CDI-boksin liittimeltä yhden johdon irti (B5) ja sen jälkeen tuo tarve toteutuu, eli mopo kiertää enemmän ja kulkee noin 60km/h mittarinopeutta, kun piuhan kanssa menee noin 50km/h. Periaatteessa tuohon voisi laittaa jonkin simppelin kytkimen väliin, mutta kysymys on edelleen sama, eli voiko sitä laittaa päälle/pois moottorin käydessä?
Joku sellainen systeemi voisi olla kiva, että mopon alkuperäinen rajoitin on muuten aina päällä, paitsi jos sen käynnistää esim. laittamalla pitkien valojen katkaisimen päälle ja painamalla samalla jarrua, mutta en oikein tiedä miten sellaisen saisi tähän toteutettua?
En minäkään mitään syytä keksi, mutta tämä tuli vaan mieleen, kun löysin pari ohjetta, joissa sanottiin, että jos rajoitinta vaihtaa päälle/pois moottorin käydessä, se voisi aiheuttaa jotain vauriota (en tosin tiedä minne, sähköjärjestelmään?).En keksi mitään syytä, miksi ei voisi käyttää mootorin käydessä. Jos napin piilottaminen ei innosta, hankkisin edukkaan kiinalaisen kaukosäätimellä ohjattavan 12v relekortin, jolla rajoittimen tarvittaessa kytkisi pois.
En minäkään mitään syytä keksi, mutta tämä tuli vaan mieleen, kun löysin pari ohjetta, joissa sanottiin, että jos rajoitinta vaihtaa päälle/pois moottorin käydessä, se voisi aiheuttaa jotain vauriota.
Kaukosäädin olisi periaatteessa kätevä, mutta siinä on sellainen käytännön ongelma, että se pitäisi sitten muistaa pitää mukana. Siksi ajattelin, että kiinteä ratkaisu olisi kätevämpi ja tosiaan mielellään sen tulisi olla sellainen, ettei tarvitse erillistä kytkintä lainkaan, eli käytännössä ohitus menisi päälle jonkun tietyn valo/painikekombinaation toteutuessa ja vastaavasti sen pitäisi palautua oletukseksi aina kun virrat katkeaa, jotta rajoittimen ohitus ei jää vahingossa päälle.
Ja tosiaan tarkoitus olisi, että lopputulos on laillinen, tai siis niin laillinen kuin se nyt voi olla. Joku raja näissä on käsittääkseni 65km/h, jonka ylittyessä alkaa sanktiot ropisemaan, kun moposta tulee seuravan luokan kulkine ja siten veroseuraamuksia. Vaikka A-kortti löytyykin, nii sellaista ei ole tarkoitus tässä saada aikaiseksi. Kyse on teinin moposta, joka ajaa sillä vakiona, eikä ainakaan tässä vaiheessa kaipaa mitään muutoksia, eli tosiaan ihan vain itseäni varten tässä suunnittelen koko settiä. Nuo nykypäivän isopyöräiset "supermotomopot" ovat kauniina kesäpäivänä yllättävän näppäriä ja kivoja kulkineita, jos vaan saisi edes vähän lisää potkua. Tuossakin on vissiin aika pitkälti sama runko kuin kevytmoottoripyöräversiossa.
Jos tästä keskusteleminen tosiaan rikkoo jotain foorumin sääntöjä tälläkin tasolla, niin samalla voi sitten varmaan laulaa suohon autojen moottorinohjausjärjestelmäketjun ja potkulauta/sähköpyöräviritykset jne.
No joo, ei ole jos pilkkua viilataan. Mutta ei ole myöskään punaisia päin käveleminen, joka on minun kirjoissa pahempi rike, kuin tällä nyt keskustellulla tasolla toteutettu mopon tuunaus.Rajoittimen ohitus ei ole millään tapaa tehtynä laillinen.
Joo, varmaan sieltä joku satasen sakko voi tulla, jos oikein kakka osuisi tuulettimeen, mutta se edellyttää käytännössä, että mopo on siinä kunnossa, että koko asia ylipäätään ketään kiinnostaa ja että rajoittimen ohitus on toteutettu niin että sen joko näkee suoraan päällepäin, tai sitten mopo kulkee ja kiertää ihan hillittömästi.Ja hyvä tiedostaa, että sanktiot on mahdollisia heti kun on mitään muutoksia tehty jos kiinni jää, tuo 65km/h on raja jonka jälkeen sanktiota tulee sitten raskaimman kaavan kautta. Sitä alhaisemmistakin nopeuksista saa kyllä liikennevirhemaksua ja kilvetkin voidaan viedä, jos poliisi sillä päällä sattuu olemaan.
sano liikkeeseen että mitä olette tehneet autolle, koska minun aikanani auto vei 0 litraa öljyä. En ala maksamaan sitä, että te tai joku muu olette tavalla tai toisella paskoneet entisen autoni. Maksakaa itse omat virheenne niin kuin miehet älkääkä soitelko tälläisiä neitimäisiä häirintäpuheluja minulle enää. Näkemiin.Terve,
Elikkäs myin tuossa pari kk takaperin 2015vm 163km ajetun VAG auton autoliikeelle ja ostin vaihdossa uudenman auton tillalle.
Autokauppias soitti vähän tämän jälkeen että myymäni auto syö öljyä ja että he aikovat mitata tuon määrän.
Lopputulema oli että auto syö öljyä juuri yli tuon rajan 5dl/1000km (5,2dl) ja vaativat minua maksamaan huollon noin 3k€.
Onko tässä mitään muuta tehtävävissä kun maksella pois?
Rajoittimen ohitus ei ole millään tapaa tehtynä laillinen. Ja hyvä tiedostaa, että sanktiot on mahdollisia heti kun on mitään muutoksia tehty jos kiinni jää, tuo 65km/h on raja jonka jälkeen sanktiota tulee sitten raskaimman kaavan kautta. Sitä alhaisemmistakin nopeuksista saa kyllä liikennevirhemaksua ja kilvetkin voidaan viedä, jos poliisi sillä päällä sattuu olemaan.
Ohittaja ohjattu niin että kaukosäätimellä päälle ja aina kun moottori sammutetaan/virrat pois menee rajoitin päälle. Ei toki auta jos olet painanut tutkaan jo 80kmh, mutta noin normi moporatsiassa yms varsin näppärä kuulema.En minäkään mitään syytä keksi, mutta tämä tuli vaan mieleen, kun löysin pari ohjetta, joissa sanottiin, että jos rajoitinta vaihtaa päälle/pois moottorin käydessä, se voisi aiheuttaa jotain vauriota (en tosin tiedä minne, sähköjärjestelmään?).
Kaukosäädin olisi periaatteessa kätevä, mutta siinä on sellainen käytännön ongelma, että se pitäisi sitten muistaa pitää mukana. Siksi ajattelin, että kiinteä ratkaisu olisi kätevämpi ja tosiaan mielellään sen tulisi olla sellainen, ettei tarvitse erillistä kytkintä lainkaan, eli käytännössä ohitus menisi päälle jonkun tietyn valo/painikekombinaation toteutuessa ja vastaavasti sen pitäisi palautua oletukseksi aina kun virrat katkeaa, jotta rajoittimen ohitus ei jää vahingossa päälle.
Ja tosiaan tarkoitus olisi, että lopputulos on laillinen, tai siis niin laillinen kuin se nyt voi olla. Joku raja näissä on käsittääkseni 65km/h, jonka ylittyessä alkaa sanktiot ropisemaan, kun moposta tulee seuravan luokan kulkine ja siten veroseuraamuksia. Vaikka A-kortti löytyykin, nii sellaista ei ole tarkoitus tässä saada aikaiseksi. Kyse on teinin moposta, joka ajaa sillä vakiona, eikä ainakaan tässä vaiheessa kaipaa mitään muutoksia, eli tosiaan ihan vain itseäni varten tässä suunnittelen koko settiä. Nuo nykypäivän isopyöräiset "supermotomopot" ovat kauniina kesäpäivänä yllättävän näppäriä ja kivoja kulkineita, jos vaan saisi edes vähän lisää potkua. Tuossakin on vissiin aika pitkälti sama runko kuin kevytmoottoripyöräversiossa.
Jos tästä keskusteleminen tosiaan rikkoo jotain foorumin sääntöjä tälläkin tasolla, niin samalla voi sitten varmaan laulaa suohon autojen moottorinohjausjärjestelmäketjun ja potkulauta/sähköpyöräviritykset jne.
Joo, varmaan sieltä joku satasen sakko voi tulla, jos oikein kakka osuisi tuulettimeen
Mopoihin liittyvä kysymys:
Teinin mopoon vähän ajattelin tuollaisen laittaa ilman että kerron asiasta tälle itselleen, jotta voisi joskus käydä heittämässä sillä omat kauppareissut ilman että tarvitsee jumittaa liikennevirrassa vakiorajoituksen kanssa. Jos sillä on mitään merkitystä, niin mopon malli on 2022 Fantic XM50 Competition, jossa on Minarelli AM6 -moottori.
Kiitos kasvatusohjeista. Kiva että täällä tiedetään ja osataan auttaa kaikessa.Seurasin hieman keskustelua ennen kuin vastaan.
Unohda koko juttu. Mikään ei ole teinille nolompaa kuin se että iskä lainailee mopoa johonkin kauppareissuille. Se on teinin ensimmäinen oma kulkuväline, eikä mikään koko perheen ilo. Kunnioita sitä ja hommaa itellesi oma jos tarttet.
Eikä siinä varmaan kauaa menisi kun joku poikasi/tyttäresi kaveri yrittäisi pysyä perässä / huomaisi muuten että läskimmän iskän alla meneekin sitten vähän kovempaa. Aivan järjetön idea kaiken kaikkiaan.
Kiitos kasvatusohjeista. Kiva että täällä tiedetään ja osataan auttaa kaikessa.
Todellisuudessa tilanne on se, että mopo on tytön kulkine harrastuksiin ensi vuonna. Tässä vaiheessa se on vain harjoittelua varten. Tuskinpa sitä sitten myöhemmin paljon lainailisin, mutta ei sinun silti tarvitse huolehtia siitä, eikä myöskään teinin muista tuntemuksista.
Ja sama juttu muille sakoista huolehtiville jne. Varmaan laadukkaampaa vastausta itse kysymykseen olisi saanut jostakin vauva.fi:stä.
Kukas muistaa mistä pirusta näkee nykyään mihin päästöluokkaan oma auto kuuluu? Auto vm1990 joten voisi teoriassa olla katillinen tai katiton, mutta pitäisi nähdä onko mallia koskaan myyty ilman kattia aka saisiko sen ottaa pois.
Näkeekö traficomista vai pitääkö konttorilla käydä kyselemässä teknistä osaa tms? Ajoneuvon tiedoissa ei mitään mainintaa päästöistä tai katista. Ja on tuontiauto. Reittinä Saksa, Ruotsi, Ahvenanmaa ja nyt Suomi ja jokaisessa maassa kilvissä ollut.Katsastusinssi sanoi mulle aikanaan, että jos otteessa lukee "vähäpäästöinen", niin ei saisi ottaa pois.
Näitä luokiteltiin jo ennen kuin laki vaati sitä, varsinkin tuontiautoja.
Näkeekö traficomista vai pitääkö konttorilla käydä kyselemässä teknistä osaa tms? Ajoneuvon tiedoissa ei mitään mainintaa päästöistä tai katista. Ja on tuontiauto. Reittinä Saksa, Ruotsi, Ahvenanmaa ja nyt Suomi ja jokaisessa maassa kilvissä ollut.
No tuossa onkin se ihana asia. Autossa on muistaakseni katti. Katsoin firman auton tiedot ja siellä oli erillinen päästöluokitus yms osio traficomissa, mutta tuon harrasteen kohdalla puuttui koko osio. Aka olisiko näitä joista saisi repiä katin veke, on kuitenkin juuri siinä vuosimallin rajoilla.Kannattaa varmuuden vuoksi varovasti kysäistä konttorilta jotenkin ympäripyöreästi mainitsematta ko. auton tietoja.
Itse kysyin aikanaan katsastuksessa, niin hyvä ettei käynyt inssi kimppuun, kun olin tekemässä "ympäristörikosta".
Taitaa tuostakin olla 25v aikaa ja asenne tuntuu olevan samanlainen...
Vapari jossa ei liikaa tehoa, ikivanha katti joka kuristaa, autossa kuitenkin on jo peltisarjaa yms. niin sillä saisi todnäk edes sen pari hepoa lisää ja hiukan ääntä.Mutta miksi se katti pitäisi poistaa?
No tuossa onkin se ihana asia. Autossa on muistaakseni katti. Katsoin firman auton tiedot ja siellä oli erillinen päästöluokitus yms osio traficomissa, mutta tuon harrasteen kohdalla puuttui koko osio. Aka olisiko näitä joista saisi repiä katin veke, on kuitenkin juuri siinä vuosimallin rajoilla.
No kun tämä. Pitänee soitella ja kysellä.Ihan varmasti ei tiedä kuin kokeilemalla.
Itsellä oli silloin vm. 89, 89 tuotu alkuvuodesta ja otteessa luki vähäpäästöinen. Ei saanut poistaa.
Taisi v. 90 tulla vaatimus voimaan, mutta ilmeisesti ennakoitiin päätöstä.
Teoriassa ilmeisesti ei saisi poistaa, jos maahan tullessa on katti ollut.
Todellisuudessahan näistä ei ole kuin haittaa ja päästöistä saattaa mennä läpi, vaikka katti puuttuukin.
Itse itselleni vastaillen. Soittelin konttorille joka todennäköisesti auton alunperin rekisterikatsasti ja leimamiehen kommentti oli "Ei ole katalysaattorimerkintää, se olisi merkitty jos katalysaattori autossa olisi silloin ollut, joten voit laittaa mitä haluat, kunhan on museoleimaan sopiva.". On siis takavaimentajan liitokset ottaneet ruostetta ja kun putken vaihtaa, mieluusti se olisi juuri sellainen kun haluaa (eli kuin vakio mutta hiukan pirteämmän kuuloinen). Enkä tosiaan tiedä onko autossa jo vaihdettu putkisto. Pakosarja kuitenkin on jo vaihdettu ja muutenkin hiukan kutiteltu joten ääni ei ole ihan perus nelipyttyisen vaparin hiljainen hyssyttely vaan kuulostaa varsin samalta kun mitä MK1 Focus ST170 oli catbackin kanssa.No kun tämä. Pitänee soitella ja kysellä.
Itse itselleni vastaillen. Soittelin konttorille joka todennäköisesti auton alunperin rekisterikatsasti ja leimamiehen kommentti oli "Ei ole katalysaattorimerkintää, se olisi merkitty jos katalysaattori autossa olisi silloin ollut, joten voit laittaa mitä haluat, kunhan on museoleimaan sopiva.". On siis takavaimentajan liitokset ottaneet ruostetta ja kun putken vaihtaa, mieluusti se olisi juuri sellainen kun haluaa (eli kuin vakio mutta hiukan pirteämmän kuuloinen). Enkä tosiaan tiedä onko autossa jo vaihdettu putkisto. Pakosarja kuitenkin on jo vaihdettu ja muutenkin hiukan kutiteltu joten ääni ei ole ihan perus nelipyttyisen vaparin hiljainen hyssyttely vaan kuulostaa varsin samalta kun mitä MK1 Focus ST170 oli catbackin kanssa.
No, pahin mitä voi käydä on se että joudun lyömään katin putken väliin... Sen tosin sanoi että jos putkesta löytyy nyt katti, sitä ei saa poistaa vaikka kat merkintää ei ole. Jos taas sitä ei ole ollut esim tässä tapauksessa rekisteröintikatsastuksessa, saa putki olla jatkossakin katiton.Hieno homma, että menee noin!
No, pahin mitä voi käydä on se että joudun lyömään katin putken väliin... Sen tosin sanoi että jos putkesta löytyy nyt katti, sitä ei saa poistaa vaikka kat merkintää ei ole. Jos taas sitä ei ole ollut esim tässä tapauksessa rekisteröintikatsastuksessa, saa putki olla jatkossakin katiton.
Ihan varmasti ei tiedä kuin kokeilemalla.
Itsellä oli silloin vm. 89, 89 tuotu alkuvuodesta ja otteessa luki vähäpäästöinen. Ei saanut poistaa.
Taisi v. 90 tulla vaatimus voimaan, mutta ilmeisesti ennakoitiin päätöstä.
Teoriassa ilmeisesti ei saisi poistaa, jos maahan tullessa on katti ollut.
Todellisuudessahan näistä ei ole kuin haittaa ja päästöistä saattaa mennä läpi, vaikka katti puuttuukin.
-87 alettiin kuulema "tunnustamaan" katalysaattori päästölaitteeksi ja - 92 pakollinen.-91 taisi tulla katalysaattori pakolliseksi, jenkeissä katalysaattoria taisi olla jo 70-luvulla käytössä
-87 alettiin kuulema "tunnustamaan" katalysaattori päästölaitteeksi ja - 92 pakollinen.
Jollei saastelaitteita ole yksilöity niin ne voi poistaa, mutta auton päästöluokitusta se ei muuta. Jos auto on vähäpäästöinen niin sen pitää mennä vähäpäästöisen arvoihin.No tuossa onkin se ihana asia. Autossa on muistaakseni katti. Katsoin firman auton tiedot ja siellä oli erillinen päästöluokitus yms osio traficomissa, mutta tuon harrasteen kohdalla puuttui koko osio. Aka olisiko näitä joista saisi repiä katin veke, on kuitenkin juuri siinä vuosimallin rajoilla.
Onko mitään järkeä irrottaa maastopyörän ohjaustankoa, jotta se mahtuu auton tavaratilaan? Onko ohjaustangot suunniteltu kestämään useampaa irrotusta ja uudelleen kiinnitystä?
Onko mitään järkeä irrottaa maastopyörän ohjaustankoa, jotta se mahtuu auton tavaratilaan? Onko ohjaustangot suunniteltu kestämään useampaa irrotusta ja uudelleen kiinnitystä?
Brake cleanerMikä olisi hyvä aine vanhojen öljyvuotojen putsaamiseen öljypohjasta ja jakoketjukotelon tietämiltä. Siis tasoa suihkuta-ja-pyyhi ja mielellään motonetistä/biltema tms?