- Liittynyt
- 25.07.2017
- Viestejä
- 41
Mikä on paras tapa estää jarrujen juminen kun auto on useamman kuukauden ajamatta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mikä on paras tapa estää jarrujen juminen kun auto on useamman kuukauden ajamatta?
meneehän levyt ruosteiseksi, käsijarrua ei saa jättää päälle ja pesun jälkeen ei kandee jättää seisoo..Mikä on paras tapa estää jarrujen juminen kun auto on useamman kuukauden ajamatta?
Audiin ainakin piraatti-VAGCOM maksaa joku 20-30 € kaapeleineen. Käy myös muihin VAGeihin ja koodien luku onnistuu kaikista merkeistä.Mikä olisi oiva vikakoodien lukija? Ja jos sil voisi tehdä enemmänkin kuittauksia esim jarrujen huoltotilaan laitto, niin ois aika oiva peli. Lähipiirissä kun tuppaa olemaan audia, mersua, hondaa ja foordia. Varsinkin audin jarrujen vaihdosta meinas tulla tuskaa, kun ei ollu oikeita vehkeitä ja piti sit kikkailla.
Näissä osassa pitää sitten oikeasti oikeasti muistaa että et käytä WLAN päällä. Itse brikkasin oman VCDS kaapelin ja softan aikanaan koska oletin ettei wifi kantaisi parkkikselle... Onneksi sentään ehdin tehdä tarvittavat muutokset. Mutta piraatteja ovat suurilta osin jos on merkkikohtaisia. Päivittäisessä käytössä oli itsellä halpa OBD bluetooth lukija josta data luurille joka itsellä heitti datan auton näytölle ja sain sillä lisämittarit auton omalle näytölle Android autossa (ahtopaineet, öljynlämpö, GPS nopeus jne jne.). Hyvin on toiminut yhtään vanhemmissa autoissa (sanoisin 4-5v vanhoissa tai vanhemmissa).Audiin ainakin piraatti-VAGCOM maksaa joku 20-30 € kaapeleineen. Käy myös muihin VAGeihin ja koodien luku onnistuu kaikista merkeistä.
Noista muista ei ole tietoa merkkispesifeistä laitteista.
Mikä on normaali hintahaarukka itse hankittujen xenon polttimoiden vaihtotyölle? Auto on VW Golf mk7 jossa dynamic light assistant. Sain autojerrystä kaksi tarjousta, 160e ja 35e ja häkellyin erosta. Olisin mutulla haarukoinut itse johonkin näiden kahden välimaastoon... Pistää miettimään onko tuossa edullisessa tarjouksessa jokin koira haudattuna vai onko toinen vain törkeästi yläkanttiin vedetty jos sattuisi tarttumaan.
Mikä noissa mersujen A sarjassa maksaa? Vuoden 2016 käyttöönotettu mersu hp. keskimäärin 20-21Keur ja japsi merkiset tolla hintapyynnöllä saisi 2018-2019 malliset.
Niin mitä on?No merssu. Riisikupit ny on.. No niin.
Mikä noissa mersujen A sarjassa maksaa? Vuoden 2016 käyttöönotettu mersu hp. keskimäärin 20-21Keur ja japsi merkiset tolla hintapyynnöllä saisi 2018-2019 malliset.
Mikä on normaali hintahaarukka itse hankittujen xenon polttimoiden vaihtotyölle? Auto on VW Golf mk7 jossa dynamic light assistant. Sain autojerrystä kaksi tarjousta, 160e ja 35e ja häkellyin erosta. Olisin mutulla haarukoinut itse johonkin näiden kahden välimaastoon... Pistää miettimään onko tuossa edullisessa tarjouksessa jokin koira haudattuna vai onko toinen vain törkeästi yläkanttiin vedetty jos sattuisi tarttumaan.
Ite oon yleensä pistänyt koko syylärin edustan peittoon siten kun nyt helpolla saa väliin ujuteltua. Nykyisessä webasto niin olen sitten kovimmilla pakkasilla laittanut vaan sen päälle, ellei lämmöt pysy normaalissa ajon aikana.Alasäleikössä olisi esteettisesti nätimpi ja alasäleikkö omassa autossa on myös avoimempi kuin yläsäleikkö. Mutta kumpi lienee moottorin lämpenemisen kannalta parempi?
Eikös tuossa mittauksessa normaalitulos ole akun nimellisjännite tai mielellään vähän yli?Onko se vielä normaalia, että akun plusnavan ja auton eri maapisteiden välillä kulkee jännite?
Auton akku voi näyttää jonkin aikaa ajon jälkeen tavanomaista korkeampaa jännitettä (laturin tuottama jännite) , jolloin automaattinen akkutesteri tai vaikkapa automaattilaturi näkee raja-arvoa korkeamman jännitteen, eikä lähde mittaamaan latausjärjestelmän kuntoa / lataamaan akkua ennenkuin tämä "pintajännite" on laskenut.Yritän jahdata autosta mahdollista sähkövikaa. Maapisteet kokeilin jo ohmipuolella, nollaa kuten pitääkin. Akkuliikkeen akkutesteri herjasi pintajännitettä (?) jonka vuoksi aloin hakemaan vikaa.
Onko se vielä normaalia, että akun plusnavan ja auton eri maapisteiden välillä kulkee jännite?
Tuo pintajännite terminä nosti huolen auton sähköjärjestelmän kunnosta. Akkuna on jo seitsenvuotias Excide joka on ollut jatkuvalla lyhyellä ajolla, joten ajattelin sen olevan vaihtokunnossa. Täytynee käydä motomaailla kokeilemassa antaisiko heidän testeri jotain tulosta tuon kunnon osalta.Auton akku voi näyttää jonkin aikaa ajon jälkeen tavanomaista korkeampaa jännitettä (laturin tuottama jännite) , jolloin automaattinen akkutesteri tai vaikkapa automaattilaturi näkee raja-arvoa korkeamman jännitteen, eikä lähde mittaamaan latausjärjestelmän kuntoa / lataamaan akkua ennenkuin tämä "pintajännite" on laskenut.
Millaisia oireita tässä autossa oli alunperin vai mittaillaanko tässä nyt vain uteliaisuuttaan? Uteliaisuushan on aina hyvä juttu![]()
Tuo pintajännite terminä nosti huolen auton sähköjärjestelmän kunnosta. Akkuna on jo seitsenvuotias Excide joka on ollut jatkuvalla lyhyellä ajolla, joten ajattelin sen olevan vaihtokunnossa. Täytynee käydä motomaailla kokeilemassa antaisiko heidän testeri jotain tulosta tuon kunnon osalta.
Kokeile se lepojännite. Jos ei oireile mitään ja jännite yli 12,5 V -> kovaa ajoa. Aamulla yön jäljiltä vaikka kokeilee.Tuo pintajännite terminä nosti huolen auton sähköjärjestelmän kunnosta. Akkuna on jo seitsenvuotias Excide joka on ollut jatkuvalla lyhyellä ajolla, joten ajattelin sen olevan vaihtokunnossa. Täytynee käydä motomaailla kokeilemassa antaisiko heidän testeri jotain tulosta tuon kunnon osalta.
Tuohon ESP -ongelmaan en osaa ottaa kantaa, mutta akun kunnon saa kohtuullisen luotettavasti noilla kahdella em mittauksella selville. Ts. jos ne on kunnossa niin vika lienee jossain muualla.Alun perin tässä on jahdattu Hyundaille hyvin tyypillistä "ESP Off" valon satunnaista ilmaantumista. Joskus tuon esp:n valon seuraksi tulee myös EPS:n punainen valo, jolloin ohjaustehostin lopettaa toimintansa. Osia on vaihdeltu tuohon liittyen, täytyy seuraavaksi katsoa taas vikakoodit. Netin syövereissä osalla huono akku aiheutti moista vaivaa.
Ongelmia vuoden 2020 Skoda Kodiaq:n kanssa. Auton ilmanvaihto ei puhalla lämmintä ilmaa kuin apukuskin puoleisesta puhaltimesta. Muut puhaltimet puhaltavat haaleaa ilmaa oli asetus mikä tahansa (muutoin ilmanvaihto toimii normaalisti). Normaalit vuosihuollot teetetty ajallaan joten, korjaamolle varmaan pitää lähteä vai onko ideoita mikä voisi olla vikana?
2v. takuu aika on mennyt kesällä umpeen.Joku läppämoottori sieltä on tod.näk mennyt. Ei ole enää takuita vai ?
2v. takuu aika on mennyt kesällä umpeen.
Edellinen autossa konepellin nurjapuolella oli matto kiinnitettynä mutta tässä nykyisessä autossa sellaista ei ole. Autopurkkaamoilta sellaisen saisi tilailtua. Kysymys on, että mikä ton maton idea on pellissä kiinni? Tuskin vaimentaa ohjaamoon sisälle menevää moottorin ääniä?
Kyllä se vaimentaa moottorin ääniä.
Jos et tiedä mitä siellä on niin tuo on sopivaa kaikkien kanssa Polaric jäähdytinneste 3L käyttövalmisPohdintaa jäähdytysnesteen kanssa.. huomasin jäähdytysnesteen vajausta paisuntasäiliössä.
Paisuntasäiliön kylkeen on merkattu G12-merkkistä ja säiliössä näyttää olevan punaista nestettä. Ohjekirjassa mainittu, että tehtaalla uuteen autoon laitettu G13 violetin väristä. Autona Skoda Octavia 1.8tsi, 2010 vuotinen.
Mitä sinne nyt voi lisätä? Auto ei ole vielä ilmoittanut liian vähästä jäähdytysnesteen määrästä, mutta kylmänä nesteen pinta vähä alle MIN-rajan.
Jos et tiedä mitä siellä on niin tuo on sopivaa kaikkien kanssa Polaric jäähdytinneste 3L käyttövalmis
Elikkäs ylläolevan mukaan G12 sekä G13 pystyy keskenään sekoittamaan?
Oskilloskooppi?Haluaisin jonkun vehkeen, jolla voisin mitata akun jännitettä käynnistyksen aikana siten, että saisin tuloksena kuvaajan, jossa x-akselilla aika ja y-akselilla jännite.
Onko ideoita mikä olisi järkevä toteutus, jos olisin harrastuneisuuden nimissä kiinnostunut käyttämään tähän aikaakin jonkun verran?
Piirilevyjen kolvaaminen ja koodin vääntäminen ei tosin ole ihan omalla mukavuusalueella, eli valmiitkin ratkaisut kiinnostaa kohtuuhintaisina. Plussaa, mikäli mittausalue olisi esim. ad 300 V, jolloin tätä voisi halutessaan hyödyntää myös verkkovirran kanssa.
No tämähän se, mahtavaaOskilloskooppi?
Eikös millä vaan ODB2 pulikalla ja pulikkaa tukevalla softalla puhelimessa saa luettua akun jännitteen ja piirrettyä graafin? Vai mahtaako olla tarkempi ulkoisella mittarilla?Haluaisin jonkun vehkeen, jolla voisin mitata akun jännitettä käynnistyksen aikana siten, että saisin tuloksena kuvaajan, jossa x-akselilla aika ja y-akselilla jännite.
Onko ideoita mikä olisi järkevä toteutus, jos olisin harrastuneisuuden nimissä kiinnostunut käyttämään tähän aikaakin jonkun verran?
Piirilevyjen kolvaaminen ja koodin vääntäminen ei tosin ole ihan omalla mukavuusalueella, eli valmiitkin ratkaisut kiinnostaa kohtuuhintaisina. Plussaa, mikäli mittausalue olisi esim. ad 300 V, jolloin tätä voisi halutessaan hyödyntää myös verkkovirran kanssa.
Meni katsastus vähän piukille, onko vielä nykyään niin, että jos menee viimeistään viimeisenä voimassaolopäivänä konttorille niin saa sen kuukauden korjausaikaa? Huomenna loppuu leima ja tänään ei ehtisi hirveästi alkaa itse katsomaan vikalistaa saati korjaamaan, jos löytyy jotain.
Sen verran hidasta näytteenottoa noilla keinoin, ettei ainakaan ehjän auton ja akun tapauksessa kummoista graafia saa piirreltyä. Jos minuutin sahaa niin sitten varmaan jotain piirtyy.Eikös millä vaan ODB2 pulikalla ja pulikkaa tukevalla softalla puhelimessa saa luettua akun jännitteen ja piirrettyä graafin?
Tässä on yksi esimerkkilaiteHaluaisin jonkun vehkeen, jolla voisin mitata akun jännitettä käynnistyksen aikana siten, että saisin tuloksena kuvaajan, jossa x-akselilla aika ja y-akselilla jännite.
Onko ideoita mikä olisi järkevä toteutus, jos olisin harrastuneisuuden nimissä kiinnostunut käyttämään tähän aikaakin jonkun verran?
Piirilevyjen kolvaaminen ja koodin vääntäminen ei tosin ole ihan omalla mukavuusalueella, eli valmiitkin ratkaisut kiinnostaa kohtuuhintaisina. Plussaa, mikäli mittausalue olisi esim. ad 300 V, jolloin tätä voisi halutessaan hyödyntää myös verkkovirran kanssa.
Sen verran hidasta näytteenottoa noilla keinoin, ettei ainakaan ehjän auton ja akun tapauksessa kummoista graafia saa piirreltyä. Jos minuutin sahaa niin sitten varmaan jotain piirtyy.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.