Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Jos on avonaiset vanteet ja kaikki suolapaska pääsee levyille näillä nollakeleillä se voisi olla syyllinen.
Voihan se olla, ei vaan muista et ennen ois tullu vastaavaa. Mut pitää tänään vetästä painepesurilla kun kotiutuu josko huomen aamul ois erilailla sit.
 
merssu tietäjät e 2004 vuoden malli tällä soittimella saako tohon aux johtoa tai mitää vai pitääkö tupakkisytyttimeen hommata fm lähetin?

1671823990318.png
 
Se on NTG1 Audio 50 eikä siinä ole aux toimintoa. Voi siihen jonkun johtosarja, lisäpalikka tms. viritelmän ehkä löytää tuurilla.
 
Se on NTG1 Audio 50 eikä siinä ole aux toimintoa. Voi siihen jonkun johtosarja, lisäpalikka tms. viritelmän ehkä löytää tuurilla.
huhuuhhuuh ku paskaa no fm lähetin sitte saatana perkele syömiestä 500-1000e ku alat viemää laitettavaks mankkaa
 
Mitä porukka on mieltä tämän Kia Proceed CD:n 1.6 T-GDI käyntiäänestä? Onko jotenki kilkattava? Vai onko kone vain niin hiljainen että pienet sivuäänet korostuu?


Edit: ilmeisesti YouTuben videoiden mukaan ääni on normaali

Edit 2: vuosimalli 2019, ajettu 55 000 km
 
Viimeksi muokattu:
Mitä porukka on mieltä tämän Kia Proceed CD:n 1.6 T-GDI käyntiäänestä? Onko jotenki kilkattava? Vai onko kone vain niin hiljainen että pienet sivuäänet korostuu?


Edit: ilmeisesti YouTuben videoiden mukaan ääni on normaali
Sanoisin et aika normaali mitä näis nykyisis kuuntelee, ääni muuttu varmaan myös vähän "paremmaksi" kun saa +200rpm kierroksia koneeseen ja paineita ylöspäin?
 
Pahimmassa tapauksessa mäntävika. Kia piston slap hakusanalla löytyy lukemista pitkäksi aikaa. Amerikassa oli jotain joukkokanteen tapaista niiden takia.

Riippuen toki siitä kuinka tuore autosi on tai onko hyundai/kia tehnyt mitään mäntäongelmille. Merkki ei ole itselle niin tuttu, eräs jobbari vain noista mäntävioista joskus mainitsi.
 
Pahimmassa tapauksessa mäntävika. Kia piston slap hakusanalla löytyy lukemista pitkäksi aikaa. Amerikassa oli jotain joukkokanteen tapaista niiden takia.

Riippuen toki siitä kuinka tuore autosi on tai onko hyundai/kia tehnyt mitään mäntäongelmille. Merkki ei ole itselle niin tuttu, eräs jobbari vain noista mäntävioista joskus mainitsi.

Tästä joukkokanteesta oli täällä ketju ja ainakaan omasta mielestäni Ceed tai Proceed ei ollut siinä mukana?
 
Tästä joukkokanteesta oli täällä ketju ja ainakaan omasta mielestäni Ceed tai Proceed ei ollut siinä mukana?

Ilmeisesti autoni moottori kuuluu tuohon sittenkin, eli Gamma moottoreissa on tämä ongelma. Vähän outoa kun jutuissa puhutaan automalleista eikä moottoreista.

Edit, kuulostaa enemmän tältä venttiilin nostajan ääneltä
 
Viimeksi muokattu:
w211 asiantuntijoita normi alusta, kolisee edestä töyssyissä mikäs tukivarsi sieltä pois tolaltaan?
 
Juu tuota tarkoitin, helpoin/halvin osa ja kohtuu yleinen mikä väljistyy
Alapallonivel oireilisi kolinan lisäksi et auto myös hakisi herkemmin eikä menisi ns kiskoilla. Ja helat kun menee enemmän rikki/väljäksi niin kolahdus kuuluu kiihdytyksessä/jarrutuksessa toisinaan. Tai noin itse olen niiden huomannut oireilevan kun menee tarpeeksi viallisiksi.

Jos hyvin käy niin autodoc:n youtube kanavalla on koko vaihtotyön vaiheet videoituna. Niillä kohtuu hyvin ollu mitä joskus katsellut et olikohan johonkin autoon helppo vai kettumainen urakka
 
Juu tuota tarkoitin, helpoin/halvin osa ja kohtuu yleinen mikä väljistyy
Alapallonivel oireilisi kolinan lisäksi et auto myös hakisi herkemmin eikä menisi ns kiskoilla. Ja helat kun menee enemmän rikki/väljäksi niin kolahdus kuuluu kiihdytyksessä/jarrutuksessa toisinaan. Tai noin itse olen niiden huomannut oireilevan kun menee tarpeeksi viallisiksi.

Jos hyvin käy niin autodoc:n youtube kanavalla on koko vaihtotyön vaiheet videoituna. Niillä kohtuu hyvin ollu mitä joskus katsellut et olikohan johonkin autoon helppo vai kettumainen urakka

IHAN VÄHÄ PUOLTAA OIKEELLE kulmat katottii eikä ne huollossa huomannu mitää väljää :D no meen kaverinkaa katsomaan ja kolahteli vittuna ku jarrutin 5km vauhista ja oli liukasta nii piti mekkalaa, ei kiihtyyksissä eikä kvoaa jarruttaessa kyllähää asvaltilla. no pitää tilata alapallot molemmille puolille vakaajantangot, mitä meinaa tolla helalla?
 
Juu tuota tarkoitin, helpoin/halvin osa ja kohtuu yleinen mikä väljistyy
Alapallonivel oireilisi kolinan lisäksi et auto myös hakisi herkemmin eikä menisi ns kiskoilla. Ja helat kun menee enemmän rikki/väljäksi niin kolahdus kuuluu kiihdytyksessä/jarrutuksessa toisinaan. Tai noin itse olen niiden huomannut oireilevan kun menee tarpeeksi viallisiksi.

Jos hyvin käy niin autodoc:n youtube kanavalla on koko vaihtotyön vaiheet videoituna. Niillä kohtuu hyvin ollu mitä joskus katsellut et olikohan johonkin autoon helppo vai kettumainen urakka
1672666934384.png


jos noista nyt joku ois syypää nii osat ois valmiina.
 
Tässä olen nyt työsuhdeautoa katsellut käytetyistä. Miten tuo uusimman korisessa oleva 8-lovinen automaatti. Onko yhtä herkästi paukkuva kuin vanhat kaksoiskytkimet? Aka uskallanko ehdottaa 2.0 dieselin perään moista askia. Manuaali ei ole optio, hupiautossa saa manuaalin kaipuun täytettyä.
 
Vaihtaako ihmiset useinkin autoihin raitisilmasuodattimia?

Tulipa vaihdettua melkein 1.5v jälkeen uusi raitisilmasuodatin. Oli mukavasti tummunut sekä aivan mukavasti sontaa kertynyt. Huomaa uudella, että ilma tulee paljon helpommin/paremmin eli tukossa oli.
 
Vaihtaako ihmiset useinkin autoihin raitisilmasuodattimia?

Tulipa vaihdettua melkein 1.5v jälkeen uusi raitisilmasuodatin. Oli mukavasti tummunut sekä aivan mukavasti sontaa kertynyt. Huomaa uudella, että ilma tulee paljon helpommin/paremmin eli tukossa oli.
Joka syksy olen vaihtanut, tai käytännössä samalla kun vaihtaa talvirenkaat.
 
Vaihtaako ihmiset useinkin autoihin raitisilmasuodattimia?

Tulipa vaihdettua melkein 1.5v jälkeen uusi raitisilmasuodatin. Oli mukavasti tummunut sekä aivan mukavasti sontaa kertynyt. Huomaa uudella, että ilma tulee paljon helpommin/paremmin eli tukossa oli.
Nykyisessä autossa vaihtanut noin 1-2v / 20tkm välein, joka toisella öljynvaihdolla
 
Vaihtaako ihmiset useinkin autoihin raitisilmasuodattimia?

Tulipa vaihdettua melkein 1.5v jälkeen uusi raitisilmasuodatin. Oli mukavasti tummunut sekä aivan mukavasti sontaa kertynyt. Huomaa uudella, että ilma tulee paljon helpommin/paremmin eli tukossa oli.
Jokaisella öljynvaihdolla tulee tuokin vaihdettua tai ainakin lähelle samaan aikaa. Öljyt yms menee merkkihuollossa, mut ottavat raitisilmasuodattimen vaihdosta 75e, nii sen 15e osan vaihtaa mielummin ite vaikka pitääkin käyttöautosta poistaa kaasupoljin sen takia
 
jos noista nyt joku ois syypää nii osat ois valmiina.
Kalliiksi tulee jos kaikki vaihdattaa, toki ompahan sit uusittu. Onko korilla paljon ajettu? Mut jos soitellen sotaan pitäisi lähteä, niin vaihtaisin aluksi vain nuo koiranluut eli vakaajantangot. Siinä samalla sit tutkis et missä olisi väljää mikäli kolina jatkuu. Toki voihan siellä olla vaikka jousenkierre poikki jousilautasen päällä.
Mitä itse on törmännyt, niin alapallonivelen mentyä auto hakee välillä vasemmalle ja välillä oikealle, ei vain yhteen suuntaan.
 
alle 200 ajettu en vaihda noita tilasin valmiiks vaan paikalliseen niiompahan osa heti hyllyssä ja pääse hakkee.
 
alle 200 ajettu en vaihda noita tilasin valmiiks vaan paikalliseen niiompahan osa heti hyllyssä ja pääse hakkee.

Laitat nuo kaikki etupään hilut tilaten Aeromotorssista tai Sparetosta ja ruuvaat paikoilleen, niin loppuu kolinat ja auto on sellainen ajaa, kun sen on suunniteltu olevan.
 
Laitat nuo kaikki etupään hilut tilaten Aeromotorssista tai Sparetosta ja ruuvaat paikoilleen, niin loppuu kolinat ja auto on sellainen ajaa, kun sen on suunniteltu olevan.

Sen jälkeen nelipyöräsuuntaukseen, kun on alustan osia vaihdettu. Eli hyvä tarkistuttaa
 
ompas halpoja osia :D versus motonetti

Mätänet on nykyisin helkutin kallis ja yleensä tarjolla ei ole kuin onnetonta kiinakuraa tai kalliimpaa ja pikkuisen parempaa kiinakuraa pakattuna ( entisen ) premium merkin laatikkoon.
Toki tämä ei koske kaikkia osia ja välillä voi tehdä löytöjä, mutta noin 70-80% osista on tällaisia.

Esimerkiksi mätänetistä saa enää harvoin kelvollisia pyöränlaakereita, vaan vaihtoehdot ovat kallis kiinakura Triscan tai kalliimpi kiinakura SKF.
Kehtaavat vielä väittää SKF:ää "alkuperäislaatuiseksi" vaikka se kiinassa käsin tehty ja jakin rasvalla nuukasti voideltu laakeri rohisee jo uutena.

Itse en enää käytä mätänettiä kuin äärimmäisessä hädässä, jos tarvitsen osan heti ja parempaa tavaraa myyvät paikalliset varaosaputkat ovat kiinni tai myyvät "ei oota".
 
Mätänet on nykyisin helkutin kallis ja yleensä tarjolla ei ole kuin onnetonta kiinakuraa tai kalliimpaa ja pikkuisen parempaa kiinakuraa pakattuna ( entisen ) premium merkin laatikkoon.
Toki tämä ei koske kaikkia osia ja välillä voi tehdä löytöjä, mutta noin 70-80% osista on tällaisia.

Esimerkiksi mätänetistä saa enää harvoin kelvollisia pyöränlaakereita, vaan vaihtoehdot ovat kallis kiinakura Triscan tai kalliimpi kiinakura SKF.
Kehtaavat vielä väittää SKF:ää "alkuperäislaatuiseksi" vaikka se kiinassa käsin tehty ja jakin rasvalla nuukasti voideltu laakeri rohisee jo uutena.

Itse en enää käytä mätänettiä kuin äärimmäisessä hädässä, jos tarvitsen osan heti ja parempaa tavaraa myyvät paikalliset varaosaputkat ovat kiinni tai myyvät "ei oota".
Paskinta triscania ja muita "laatumerkkejä" notkuu hyllyt täynnä motonetissa ja samalla tai halvemmalla hinnalla saa vaikka virosta laatumerkin osia. Sama homma että vain hätätapauksissa tuolta viittii hakea mitään.
 
Alapallohan se aina on, paitti väyryses tai w211 usein myös iskarien yläpäät kolisee.
 
Mitkä firmat tekee rvs käsittelyjä perään laatikkoon koneeseen? uudellamaalla
 
millanen kanta on w211 sumuvaloissa pitäs saadanne keltaset karmeudet kusiset johki toiseen lailliseen tieliikenne sävyyn
 
mites noissa sumareissa H11 miten herjaako neki sitte samaa mitä esim parkit jos ei ole jotai canbus väyläsiä?
 

onkohan noi yhtää paremat sinisemmät valkosemmat ku noi orkkikset mitkä kiinni
En osaa itse noista sanoa, mut eikös sumarit ole muutenkin aika kehnohkot? Siis että levittävät valoa vain ojiin laajentaen näin lyhyiden eli päiväajovalon keilaa?
 

onkohan noi yhtää paremat sinisemmät valkosemmat ku noi orkkikset mitkä kiinni
Melko turha tuollaisia 30€ polttimoita sumareihin laittaa. Sumarithan valaisevat vain muutaman metrin päähän auton keulasta. Ja ihan vain muistutuksena, että kirkkaat sumuvalot heikentävät näkyvyyttä pidemmälle tielle. Sumuvalot tekevät kirkkaan valopisteen auton keulan eteen eikä lähivaloilla enää näe niin kauas kuin ilman sumuvaloja. Tämä on ihan hyvä pimeällä maantiellä ajaessa tiedostaa. Kaupungissahan sumuvaloja ei edes tarvitse.
 
Melko turha tuollaisia 30€ polttimoita sumareihin laittaa. Sumarithan valaisevat vain muutaman metrin päähän auton keulasta. Ja ihan vain muistutuksena, että kirkkaat sumuvalot heikentävät näkyvyyttä pidemmälle tielle. Sumuvalot tekevät kirkkaan valopisteen auton keulan eteen eikä lähivaloilla enää näe niin kauas kuin ilman sumuvaloja. Tämä on ihan hyvä pimeällä maantiellä ajaessa tiedostaa. Kaupungissahan sumuvaloja ei edes tarvitse.
Tässä olisi kyllä lisävalistuksen paikka ihmisille. Vähänkin lumi- tai vesisadetta, niin tuntuu joka toisella olevan etusumuvalot päällä. Jouluna tuli ajeltu vähän pidempi reissu eteläisen ja pohjoisen Suomen väliä, niin todella monella oli takasumuvalo päällä, vaikka mitään syytä sen käyttöön ei ollut (ja toki siis myös etusumarit vastaantulevilla). Toki mukavaa että ajatellaan turvallisuutta, mutta kyllähän se häikäisee kanssa-autoilijoita jos turhan tautta pitää päällä. Etusumarit moottoritiellä vasta turhat ovatkin, ja erityisesti lumisateessa, kun valaisevat sen pari metriä lumipöllyä ja haittaavat muuta näkyvyyttä. Olenkohan itse laittanut kerran tässä vuoden aikana sumuvalot päälle. Silloin oli todella sumuista, ja laitoin heti pois kun niille ei ollut enää tarvetta. Olivatkohan varmaan vartin päällä kaikkineensa.
 
Tässä olisi kyllä lisävalistuksen paikka ihmisille. Vähänkin lumi- tai vesisadetta, niin tuntuu joka toisella olevan etusumuvalot päällä. Jouluna tuli ajeltu vähän pidempi reissu eteläisen ja pohjoisen Suomen väliä, niin todella monella oli takasumuvalo päällä, vaikka mitään syytä sen käyttöön ei ollut (ja toki siis myös etusumarit vastaantulevilla). Toki mukavaa että ajatellaan turvallisuutta, mutta kyllähän se häikäisee kanssa-autoilijoita jos turhan tautta pitää päällä. Etusumarit moottoritiellä vasta turhat ovatkin, ja erityisesti lumisateessa, kun valaisevat sen pari metriä lumipöllyä ja haittaavat muuta näkyvyyttä. Olenkohan itse laittanut kerran tässä vuoden aikana sumuvalot päälle. Silloin oli todella sumuista, ja laitoin heti pois kun niille ei ollut enää tarvetta. Olivatkohan varmaan vartin päällä kaikkineensa.


siis otan sumarit vaan sen takia lediks ku emrssussa on lähtö laskenta ovet kiinni tai aukasee syttyy kaikki valot niin sumarit on kusikeltaset ei hyvä! sen takia!
 
siis otan sumarit vaan sen takia lediks ku emrssussa on lähtö laskenta ovet kiinni tai aukasee syttyy kaikki valot niin sumarit on kusikeltaset ei hyvä! sen takia!
Juu en siis tietenkään sinun tilannetta kritisoinut. :) Ihan yleisellä tasolla vain tielläliikkujilla tuntuu olevan vähän hankala hahmottaa milloin sumuvalot ovat oikeasti tarpeelliset.
 
Osaako kukaan sanoa, että mistä autosta on tuulilasi kotoisin? Ja onko mitään arvoa vai pistetäänkö kierrätykseen.

IMG-20230104-WA0014.jpg
IMG-20230105-WA0000.jpg
 

Statistiikka

Viestiketjut
254 169
Viestejä
4 421 392
Jäsenet
73 297
Uusin jäsen
Kanezki

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom