"vanha" 1.8T toki oli se jumal-moottori, mutta ei niidenkään nuo 190/200+hv tehomallit mitenkään superkestäviä olleet (no, turbot on halpoja, ehkä
).
Itsellä ei pahaa sanottavaa 3.0TDI:stä - toki vasta sisäänajettu 230tkm. Ainoa huoltojen ulkopuolinen vika omien 8 vuoden aikana ollut VNT-siipien ohjausyksikkö (~350eur, sen kun jakaa 8 vuodelle niin ei paha). quattro puolelta yksi tiiviste kardaanin etupäästä piti vaihtaa (uudet öljyt maksoi 3x tiivisteen hinnan, tosin).
Jos taas meinasit sitä 3.0 bensa V6:sta vanhemmissa A4:ssa, ym, niin sehän on parannettu versio vanhasta 2.8:sta joka sinänsä kestävä konstruktio (10 vuotta tuli Passatin nokalla ajettua), mutta helvetinmoinen bensasyöppö tehoihin nähden. Ja jos hihna-konstruktio edelleen sama niin vaihdot maksaa 90tkm/3v välein "tarpeeksi".