Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Ei yksityiskäytössä tarvita.
Niin, olikos tää kiinni siitä mihin käyttöön se auto on rekisteröity vai mikä siihen vaikuttaa?

Ite asiaa kaivelin joitain vuosia sitten ja silloin totesin että pakko on piirturikortti hommata jos meinaan ajella isäukon kuorma-autolla. Vaikka ajelin vain omia ajojani, mutta auto oli kyllä rekisteröity ammattiliikenteeseen.
 
Niin, olikos tää kiinni siitä mihin käyttöön se auto on rekisteröity vai mikä siihen vaikuttaa?

Ite asiaa kaivelin joitain vuosia sitten ja silloin totesin että pakko on piirturikortti hommata jos meinaan ajella isäukon kuorma-autolla. Vaikka ajelin vain omia ajojani, mutta auto oli kyllä rekisteröity ammattiliikenteeseen.
Raja on 7,5 tonnia. Sen alle ei tarvitse omiin ajoihin hakea.
Esim. MB Atego, jne voi ajella ilman korttia (jos ei hinaa mitään joka ylittä 7,5 tonnia).

Muuten kortilla, eli 104 eur / 5 vuotta. :facepalm:

Itse ajelen ilman piirturikorttia vaimon kalustolla joka on juuri tuota alle 7,5 tonnista...
 
Alustanumerolla (vin) haluaisin selvittää auton värikoodin. Mersu on kyseessä. Onko tiedossa mitään palvelua tähän?
 
-07 bensa accordi anto vikakoodina P0325 Knock sensor 1 circuit bank or single sencor.
Osaako kukaan jäljittää koodia mitä tuo vihjaa tarkalleen
 
-07 bensa accordi anto vikakoodina P0325 Knock sensor 1 circuit bank or single sencor.
Osaako kukaan jäljittää koodia mitä tuo vihjaa tarkalleen

https://autojerry.fi/auton-viat/p0325-vikakoodi/

Vikakoodi P0325 tarkoittaa englanniksi Knock Sensor 1 Circuit Malfunction (Bank 1 or Single Sensor).

Suomennettuna koodi tarkoittaa Nakutusanturi 1, toimintahäiriö (puoli 1, jos kahden anturin järjestelmä).

OBD-II Trouble Code: P0325 Knock Sensor Circuit Malfunction

Tuolla enemmän juttua tuosta.
 
Mistä kohtaa renkaasta katsastuksessa mitataan kulutuspinta? Kun keskellä olisi pintaa, mutta reuna on jo sakkorajalla. Nimimerkillä ostanko uudet renkaat ennen vai jälkeen katsastuksen.
 
Mistä kohtaa renkaasta katsastuksessa mitataan kulutuspinta? Kun keskellä olisi pintaa, mutta reuna on jo sakkorajalla. Nimimerkillä ostanko uudet renkaat ennen vai jälkeen katsastuksen.
Pääurien urasyvyys. Kyllä se siitä eniten kuluneen kohdalta mitataan.
 
Täytys varmaa ostaa uudet pyyhkijät tuohon Hyundai i20. Menneisyydessä on niin erilaisia kokemuksia tarvikevehkeistä, että onko täällä suositella erityisesti jotai merkkiä..?
 
Mistä kohtaa renkaasta katsastuksessa mitataan kulutuspinta? Kun keskellä olisi pintaa, mutta reuna on jo sakkorajalla. Nimimerkillä ostanko uudet renkaat ennen vai jälkeen katsastuksen.
Ja ennen uusien renkaiden alle ruuvausta kannattaa selvittää, miksi ne kuluu noin epätasaisesti.
 
Se on jo tiedossa, kun oli madallussarja ja Mersussa menee pyöränkulmat (camber) pieleen madalluksen kanssa, erityisesti taka-akselilla. Nyt on se(kin) asia korjattu.
 
Noista autojen tummennuskalvoista on eri vahvuuksia, alkaen 5%:sta. Yleisin lienee 20%. Kuinka tumma tuo 5% oikeasti on? Ulkoa tosiaan näyttäisi, ettei sisälle näe yhtään mitään, mutta näkeekö sisältä ulos? Omassa farkussa taitaa olla 20% takana, ja eipä niistä pimeällä näe mitään ulos, mutta päivällä näyttää kun ei olisi tummennoksia ollenkaan.
 
Noista autojen tummennuskalvoista on eri vahvuuksia, alkaen 5%:sta. Yleisin lienee 20%. Kuinka tumma tuo 5% oikeasti on? Ulkoa tosiaan näyttäisi, ettei sisälle näe yhtään mitään, mutta näkeekö sisältä ulos? Omassa farkussa taitaa olla 20% takana, ja eipä niistä pimeällä näe mitään ulos, mutta päivällä näyttää kun ei olisi tummennoksia ollenkaan.
Ihan tarkkaan en muista mitä kaikkea on omiin ja exän vehkeisiin laitettu. Ite sanonut että tumminta mitä löytyy, ei ongelmia. Exän autoihin mennyt kai vähän miedompaa, käytännössä eroa ei juuri huomannut ainakaan päivällä. Jos itellä 20% niin toisissa 50% tms. - josta kyllä näkyy läpi päivälläkin.

Enivei, peileistä sitä peruutellaan, itellä se ettei sisälle näy ja varmaan sitä 5% kalvoakin ollut joissain autoissa.
 
Tämä nyt on aikalailla ot keskustelua, mutta miksi autoa ei saisi luovuttaa kortittomalle?

Jos 17v ajokoulussa oleva tulee hakemaan autoa isänsä kanssa, niin miksi isän ei voisi antaa ajaa autoa sinne perheen pihaan?

Se on tietty ihan eri juttu jos ei halua liisata autoa onnettomuusherkille kuskeille, mutta lain kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Siis ihan vaan sen takia ei saa luovuttaa, koska laissa lukee niin. Sekin nyt on varmaan aika selvää, että miksi näin on?
Voihan sen varmaan antaa sille isälle, jos se auto on sen isän nimissä? En tiedä miksi se pitäisi edes sen kortittoman pojan nimiin saada.

En tiedä liisareista sen tarkemmin, mutta varmasti firmat haluaa pelata sääntöjen mukaan viimeisen päälle. Eikä se ole yksittäiselle työntekijälle etu saada auto ovesta ulos kikkailemalla. Sanktiota vaan pukkaa ihan turhaan jos jotain käy.

Kyllähän se auton myyjä luovuttaa sen sille joka sen ostaa, eikä kenellekään muulle. Yksityisen väliset kaupat ja muut olkoot oma juttunsa, miten kukakin homman hoitaa. Suurinta osaa ei varmaan kiinnosta kauheasti.
Lisätään vielä loppuun, voihan se olla että saakin hoidettua kaupat niin kuin meinaat, mutta mentiin aika kauas tuosta ID4 tapauksesta mistä lähdettiin.
 
Onko mitään estettä käyttää ilmastoinnin lauhdutinta ilma-vesi -välijäähdyttimen vesijäähdyttimenä? Jos kyse lauhduttimesta jossa ei ole kuivainta.
 
Onko mitään estettä käyttää ilmastoinnin lauhdutinta ilma-vesi -välijäähdyttimen vesijäähdyttimenä? Jos kyse lauhduttimesta jossa ei ole kuivainta.

Käsittääkseni noissa kanavat ovat varsin ohutta pilliä, kun ilmastoinnissa virtaamat (etenkin nestepuolella) ovat varsin pieniä. Eli vedellä virtaama voi jäädä liian pieneksi järkevällä pumpulla.
4bc41fc1e0b778ba95c18c9038287560.jpg

Mutta tuon kennon painehäviönhän saa selvitettyä esim. kellottamalla ämpärillisen vettä painemittari kennon ja hanan välissä. :tup:

Materiaalillisesti alumiinin kyllä pitäisi kestää vettä/glykoliseosta ongelmitta ja painettahan ilmastoinnissa on reilusti.
 
Onko järkevää viedä ostoaikeissa oleva auto kuntotestiin? Nykyinen kauppakassi ei riitä ja tarvitsemme toisen joka saisi mielellään olla farmari.
Onko suosituksia hintaluokkaan 5000-10000 euroa?
Omasta mielestäni olisi mukava kuulla mahdolliset tulevat ongelmat varsinkin kun minä en ole automekaanikko.
 
Onko järkevää viedä ostoaikeissa oleva auto kuntotestiin? Nykyinen kauppakassi ei riitä ja tarvitsemme toisen joka saisi mielellään olla farmari.
Onko suosituksia hintaluokkaan 5000-10000 euroa?
Omasta mielestäni olisi mukava kuulla mahdolliset tulevat ongelmat varsinkin kun minä en ole automekaanikko.

Ei kai siitä haittaa ole jos on valmis maksamaan, kai siinä jotain perusjuttuja voi löytyäkkin. Mitäänhän se ei takaa silti.

Toi on vähän sellanen hintaluokka että mitä vain voi hajota mistä vain autosta mitä tohon rahaan saa, yleensä ei oo mitään takuita tai goodwillejä paljon enää olemassa joten oman taskun riskillä mennään. Itse ostaisin jonkun mahdollisimman yleisen ja yksinkertaisen mallin tohon hintahaitarin alapäähän ja loput säilöön korjauksiin. Siis jos tarkoitus on vain päästä autolla paikasta a paikkaan b.
 
Mahdollisuus toki ostaa uusi, mutta olemassa olevat lainat selätetty 10v päästä.
Järkevä hintaluokka 5000-1000. Tuuripeliä haluan minimoida.

Joku yleisin avensis tai corolla mitä saa tohon rahaan on sitten ratkaisu. Jätä silti sukanvarteen touhutonni jos ei kiinnosta alkaa itsellä ropaamaan.
 
Onko vanhemmissa Mersuissa jotenkin erityisen vaikeaa löytää väljyyttä alustasta? Kun sekä mekaanikko, jolla yleensä käyn oli sitä mieltä ja katsastuksessa katsottiin alustaa varmaan 10 minuuttia, eikä mitään kuitenkaan löytynyt. Aikaisemmassa ranskan ihmeessä riitti paljon lyhyempi tarkistus ja melkein aina jotain väljää olikin.
 
Onko vanhemmissa Mersuissa jotenkin erityisen vaikeaa löytää väljyyttä alustasta? Kun sekä mekaanikko, jolla yleensä käyn oli sitä mieltä ja katsastuksessa katsottiin alustaa varmaan 10 minuuttia, eikä mitään kuitenkaan löytynyt. Aikaisemmassa ranskan ihmeessä riitti paljon lyhyempi tarkistus ja melkein aina jotain väljää olikin.
Kai se riippuu mallista, kyllä omaa w211 katsurilla meni kauemmin katsellessa mikä siellä väljä, tuossa mallissa ku on edessä yhteensä 3 palloniveltä per puoli (alhaalla 2 ja ylhäällä 1), niin toinen alapallonivelistä oli väljä. Ja ilmeisesti se rakenne tekee tuossa ainakin niin, että väljyys näkyy selvästi vasta sitten, kun nivel on oikeasti väljä. Nimitttäin se pallonivel oli todellakin loppu, vaikka ei iso väljyys renkaasta kokeiltuna ollutkaan.

Edit. Mersuha on vaihdellu nuita alustan rakennetta sukupolvesta toiseen, pikaisesti: w210 ei syö alustanosia, w211 syö alustanosia, w212 ei syö alustan osia.
 
Kai se riippuu mallista, kyllä omaa w211 katsurilla meni kauemmin katsellessa mikä siellä väljä, tuossa mallissa ku on edessä yhteensä 3 palloniveltä per puoli (alhaalla 2 ja ylhäällä 1), niin toinen alapallonivelistä oli väljä. Ja ilmeisesti se rakenne tekee tuossa ainakin niin, että väljyys näkyy selvästi vasta sitten, kun nivel on oikeasti väljä. Nimitttäin se pallonivel oli todellakin loppu, vaikka ei iso väljyys renkaasta kokeiltuna ollutkaan.

Edit. Mersuha on vaihdellu nuita alustan rakennetta sukupolvesta toiseen, pikaisesti: w210 ei syö alustanosia, w211 syö alustanosia, w212 ei syö alustan osia.

Kyllä mulla w210 oli 5v ja 120tkm kohdalla edessä alatukivarsien puslat vuotanut öljyt pihalle ja toinen jousi poikki, takana muutama väljä nivel sekä narinanivelet loppu. Takajarruletkut halkeamia täynnä ja ne piti uusia. Onneksi kaikki meni edellisen omistajan piikkiin kun oli Diplomaattiauto jota ei oltu koskaan katsastettu ja oston ehtona oli että pitää olla katsastettu.

Tiedä sitten millaista ajoa saanut, mutta oli kyllä huono yksilö ja se ruoste :facepalm:
 
Kyllä mulla w210 oli 5v ja 120tkm kohdalla edessä alatukivarsien puslat vuotanut öljyt pihalle ja toinen jousi poikki, takana muutama väljä nivel sekä narinanivelet loppu. Takajarruletkut halkeamia täynnä ja ne piti uusia. Onneksi kaikki meni edellisen omistajan piikkiin kun oli Diplomaattiauto jota ei oltu koskaan katsastettu ja oston ehtona oli että pitää olla katsastettu.

Tiedä sitten millaista ajoa saanut, mutta oli kyllä huono yksilö ja se ruoste :facepalm:
Joo no ei mullakaan itsellä ole ollut w210 tai w212, mutta kuullut muilta, että w211 on kovempi alustanosia syömään kuin w210, toki väkisellähän ne alustanosat jossain vaiheessa kuluu kaikista.
 
Onko olemassa mitään hyvää keinoa eli palvelua jolla pystyisi jotenkin selaamaan läpi monien ellei kaikkien vaihtoautomyymälöiden valikoimaa kerralla? Kaikki ei varmaan autotalliin tai nettiautoon ilmoita autoista, ja nyt kun on etsinnässä hieman harvinaisempi malli niin käy ihan työstä syöttää noita hakuja jokaiseen firmaan joka päivä.
 
Onko olemassa mitään hyvää keinoa eli palvelua jolla pystyisi jotenkin selaamaan läpi monien ellei kaikkien vaihtoautomyymälöiden valikoimaa kerralla? Kaikki ei varmaan autotalliin tai nettiautoon ilmoita autoista, ja nyt kun on etsinnässä hieman harvinaisempi malli niin käy ihan työstä syöttää noita hakuja jokaiseen firmaan joka päivä.
Mitkä firmat esimerkiksi ei ilmoita noissa? En kyllä tiedä parempaa paikkaa missä olisi listattuna vielä laajemmin.
Nettiautoon, toriin ja varmaan tuonne autotalliinkin saa tehtyä haun, niin ei tarvitse naputella sitä joka kerta. Sen kuin avaa vaan linkin.
 
Nykyisillä sytytystulpilla ajettu jo 100tkm. En osaa sanoa millaiset tulppat siellä on. On siis huollossa aikoinaan vaihdettu.
Huomaako sen vaihtotarpeen viimeistään tiettyistä oireista? Auto on jo sen ikäinen, että siihen ei kauheasti viitsis panostaa enää..
 
Nykyisillä sytytystulpilla ajettu jo 100tkm. En osaa sanoa millaiset tulppat siellä on. On siis huollossa aikoinaan vaihdettu.
Huomaako sen vaihtotarpeen viimeistään tiettyistä oireista? Auto on jo sen ikäinen, että siihen ei kauheasti viitsis panostaa enää..
Perus tulppa maksaa alle kympin kappale?
 
Onko olemassa mitään hyvää keinoa eli palvelua jolla pystyisi jotenkin selaamaan läpi monien ellei kaikkien vaihtoautomyymälöiden valikoimaa kerralla? Kaikki ei varmaan autotalliin tai nettiautoon ilmoita autoista, ja nyt kun on etsinnässä hieman harvinaisempi malli niin käy ihan työstä syöttää noita hakuja jokaiseen firmaan joka päivä.

Aika harva ihminen etsii vaihtoautoa jonkun tietyn liikkeen sivuilta, varmaan 90% vaihdokeista etsitään nettiauton/torin kautta ja loput sitten jostain autotallista tai autoliikkeiden sivuilta.
Eli kyllä ne liikkeet tuuppaavat vaihdokit nettiautoon heti kun pystyvät, nykypäivänä voi kauppa jäädä melko ohueksi, jos vain omilla sivuillaan ilmoittelee tai odottelee sisään kävelevää satunnaista ostajaa.

Nykyisillä sytytystulpilla ajettu jo 100tkm. En osaa sanoa millaiset tulppat siellä on. On siis huollossa aikoinaan vaihdettu.
Huomaako sen vaihtotarpeen viimeistään tiettyistä oireista? Auto on jo sen ikäinen, että siihen ei kauheasti viitsis panostaa enää..

Laita vaan uudet tulpat sinne, ei maksa montaa euroa.
 
Oletatte, että "häävuan" osaa itse vaihtaa ne tulpat. Tuskin, joten ei ne niin halvalla vaihdu.

Antaa niiden toimivien tulppien olla vaan siellä ihan paikoillaan. Vanhaa romua ei kannata ylihuollattaa.
 
Tuli huollettua Ranskan ihmeen 207:n ilmastointi jota edellinen omistajakaan ei ollut tehnyt vuosiin. Huoltajilla jäi huomaamatta pienet vuodot. Lauantaina pitäis ajaa vielä Lappiin ja luvattu koko maahan +30. Autossa sisällä pieni haju välillä kun AC on päällä, muuten puhaltaa hyvin kylmää. Lauhdittimen putkistahan tuo näkyy vuotavan, ylemmästä ja alemmasta putken tiivisteestä tihkuaa vähän. Jatkuukohan vuoto, jos ilmastointia ei käytä ollenkaan? (kammottaa kyllä ajatus ajaa tunteja perse hiessä)

Huoltoliike oli vähän hämärän oloinen pienkorjaamo, jossa tyhjennettiin nopeaa kylmäaineet, ei ollut vuotoja ja lisättiin takaisin kylmäaineet. Voisin käydä tällä kertaa muiltakin korjaamoilta kysymässä, mutta aikataulut alkaa menee tiukille. Mikähän tässä nyt ois järkevin skenaario? Kuvat liitteenä.



katso liitettä ac.jpg

katso liitettä ac2.jpg
 
Tuli huollettua Ranskan ihmeen 207:n ilmastointi jota edellinen omistajakaan ei ollut tehnyt vuosiin. Huoltajilla jäi huomaamatta pienet vuodot. Lauantaina pitäis ajaa vielä Lappiin ja luvattu koko maahan +30. Autossa sisällä pieni haju välillä kun AC on päällä, muuten puhaltaa hyvin kylmää. Lauhdittimen putkistahan tuo näkyy vuotavan, ylemmästä ja alemmasta putken tiivisteestä tihkuaa vähän. Jatkuukohan vuoto, jos ilmastointia ei käytä ollenkaan? (kammottaa kyllä ajatus ajaa tunteja perse hiessä)

Huoltoliike oli vähän hämärän oloinen pienkorjaamo, jossa tyhjennettiin nopeaa kylmäaineet, ei ollut vuotoja ja lisättiin takaisin kylmäaineet. Voisin käydä tällä kertaa muiltakin korjaamoilta kysymässä, mutta aikataulut alkaa menee tiukille. Mikähän tässä nyt ois järkevin skenaario? Kuvat liitteenä.



katso liitettä ac.jpg

katso liitettä ac2.jpg

Laitat tai laitatat sinne ilmastoinnin paikkausaineen sisään.. ei tarvii vaihtaa osia ja pienet vuodot lakkaa vuotamasta.

Tosin tuo näyttää siltä että o-renkaan vaihdolla korjautuisi. Niin ei kannata alkaa kikkailemaan vaan vaihtaa tiivisteet.
 
Laitat tai laitatat sinne ilmastoinnin paikkausaineen sisään.. ei tarvii vaihtaa osia ja pienet vuodot lakkaa vuotamasta.

Tosin tuo näyttää siltä että o-renkaan vaihdolla korjautuisi. Niin ei kannata alkaa kikkailemaan vaan vaihtaa tiivisteet.

Tuossa tilanteessa, kun avataan systeemi, olisi hyvä vaihtaa kuivain samalla kertaa ilmastointiin.
 
Kiitti vastauksista. 20 korjaamoa soitettu jo läpi Uudellamaalla, yllättäen kaikki kesälomalla. Muutama korjaaja sanoi ettei missään nimessä kannata ilmastoinnin paikka-aineita laittaa. Tai oikeastaan mitään paikka-aineita ikinä. Tarkempaa syytä en tiedä. Näyttää siltä että joutuu ajamaan vuotavalla ilmastointilaitteella läpi Suomen, perrrrrk....

Katson joskos itse voisin kiristää noita muttereita, mutta kyllähän se tiiviste on vanha, kuivunut ja sen takia vuotaa.
 
Kiitti vastauksista. 20 korjaamoa soitettu jo läpi Uudellamaalla, yllättäen kaikki kesälomalla. Muutama korjaaja sanoi ettei missään nimessä kannata ilmastoinnin paikka-aineita laittaa. Tai oikeastaan mitään paikka-aineita ikinä. Tarkempaa syytä en tiedä. Näyttää siltä että joutuu ajamaan vuotavalla ilmastointilaitteella läpi Suomen, perrrrrk....

Katson joskos itse voisin kiristää noita muttereita, mutta kyllähän se tiiviste on vanha, kuivunut ja sen takia vuotaa.

Uudenmaan autovarustelu myös lomalla?
 
Kiitti vastauksista. 20 korjaamoa soitettu jo läpi Uudellamaalla, yllättäen kaikki kesälomalla. Muutama korjaaja sanoi ettei missään nimessä kannata ilmastoinnin paikka-aineita laittaa. Tai oikeastaan mitään paikka-aineita ikinä. Tarkempaa syytä en tiedä. Näyttää siltä että joutuu ajamaan vuotavalla ilmastointilaitteella läpi Suomen, perrrrrk....

Katson joskos itse voisin kiristää noita muttereita, mutta kyllähän se tiiviste on vanha, kuivunut ja sen takia vuotaa.

älä turhaan yritä sitä kiristää, nimittäin tuo on sellainen että riittää kun laippa on ihan kevyesti kiinni, sillä kireydellä ei ole mitään vaikutusta tiivistykseen. ehjä o-rengas sen hoitaa.

1625219004897.png
 
Perus tulppa maksaa alle kympin kappale?


Peruspaskatulppa maksaa alle 3e kappale

Lähempänä kymppiä/yli kympin alkaa olla jo kallista, kun niitä tuplia tarvitaan se 12kpl per vaihtokerta.. :psmoke:

Mutta joo, 100tkm ajetut tulpat kannattaa kyllä vaihtaa ja jos ei itse suoriltaan osaa niin google varmasti auttaa. Ainoat skenaariot mitkä keksin miksi ei kannattaisi itse vaihtaa on a: Tarttee avaimia/hylsyjä ja niitä ei ole/ei halua hankkia b: kyse on jostain vittupääautosta mallia ottaa imusarjan irti..
 
Turbon ja downpipen välisessä tiivisteessä ei ole merkintää asennussuunnasta. Turbon ja pakoputken pinnat koneistettu kummassakin suoraksi. Onko merkitystä, kummin päin uuden tiivisteen asentaa:

IMG_20210707_103734.jpg

Edit. Kävin kysymässä naapuruston autokorjaamosta. Tässä tapauksessa asennuspuolella ei kuulemma ole merkitystä.
 
Viimeksi muokattu:
Kun ajaa suoraan, niin mitään ei kuulu. Kun kääntää rattia hiemankin vasemmalle, niin jurisee selvästi. Mikäs on Imprezassa lahoamassa, pyöränlaakeriko?
 
Kun ajaa suoraan, niin mitään ei kuulu. Kun kääntää rattia hiemankin vasemmalle, niin jurisee selvästi. Mikäs on Imprezassa lahoamassa, pyöränlaakeriko?
Varmaan oikea pyöränlaakeri. Jos mahdollista tunkkaa kulma ylös ja pidä jousesta kiinni kun pyörittelet rengasta. Tai viet huoltoon ja pyydät testaamaan.
 
Varmaan oikea pyöränlaakeri. Jos mahdollista tunkkaa kulma ylös ja pidä jousesta kiinni kun pyörittelet rengasta. Tai viet huoltoon ja pyydät testaamaan.
Tuo jousista tunnustelemalla rikkinäisen laakerin etsiminen onnistuu kyllä Subarussakin mutta erittäin todennäköisesti siinä neliveto niin joutuu tunkkaamaan molemmat etuset että saa pyöriteltyä rengasta.
 
Tuo jousista tunnustelemalla rikkinäisen laakerin etsiminen onnistuu kyllä Subarussakin mutta erittäin todennäköisesti siinä neliveto niin joutuu tunkkaamaan molemmat etuset että saa pyöriteltyä rengasta.
En ole koskaan nelivedossa tätä tehnyt. Oletin että tasauspyörästön takia onnistuu yksi kulma ilmassa. Varmaan onnistuu ihan soittamalla huoltoon, pääset sovittuna aikana nosturille ja vika löytyy 5 minuutissa. Sitten varaat varsinaisen huollon.
 
Olen tehnyt Mersun helmaan sellaiset muoviläpät, jotka peittävät tunkin reiät. Olettaisin että materiaali on PP:tä eli polypropeenia. Miten ne kannattaisi laittaa kiinni? Minulla on muovipikaliimaa, mutta se ei varmaan jousta yhtään, joten pysyneeköhän kiinni helmassa. Helma on muovia myös.
 
En ole koskaan nelivedossa tätä tehnyt. Oletin että tasauspyörästön takia onnistuu yksi kulma ilmassa. Varmaan onnistuu ihan soittamalla huoltoon, pääset sovittuna aikana nosturille ja vika löytyy 5 minuutissa. Sitten varaat varsinaisen huollon.

Vielä sellainen kysymys, että kannattaako vaihtaa samalla kummallekin puolelle?
 
Olen tehnyt Mersun helmaan sellaiset muoviläpät, jotka peittävät tunkin reiät. Olettaisin että materiaali on PP:tä eli polypropeenia. Miten ne kannattaisi laittaa kiinni? Minulla on muovipikaliimaa, mutta se ei varmaan jousta yhtään, joten pysyneeköhän kiinni helmassa. Helma on muovia myös.

casco marin&teknik
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 545
Viestejä
4 499 606
Jäsenet
74 218
Uusin jäsen
Pena82

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom